eitaa logo
محسن قنبریان
15.7هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
789 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📵 بزرگسالان گوش ندهند! جلسه پنجم بحث جادوی محبت/ ۱۴۰۰ 🔆 جادوی گره زدن تقدیر! 2⃣ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاشورا؛ نزاع دو اسلام! 🎙صوت جلسه ششم 🔸 ۸روندی که بنظر مودودی اسلام نبوی را به اسلام پادشاهی تبدیل کرد: 1⃣ موروثی شدن • یک دهه تدبیر برای ولایتعهدی یزید! 2⃣ تشابه به شاهان روم و ایران • توجیه کاخ نشینی 3⃣ ثروت شخصی شدن بیت المال برای سلطان • جملات سید قطب در مقایسه حسین(ع) با آقازاده های جهان اسلام 4⃣ پایان آزادی عقیده • ماجرای مُناشده رُحبه و آزادی تفکر در اسلام علوی 5⃣ پایان استقلال قوه قضاییه • مشترک المنافع شدن آقازادگان و حاکمان علیه حق طلبان • طومار آقازادگان علیه حُجر بن عدی 6⃣ پایان حکومت شورایی و شروع استبداد • مقابل نامه۵۰ و همراه کردن مردم 7⃣ ظهور تعصبات قومی و نژادی • عرب-عجم کشید به اموی غیر اموی! 8⃣ نابودی برتری قانون • ماجرای عجیب گردنبد! (تفصیل را در فایل صوتی بشنوید) ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ شیعه ی تراریخته! 4⃣ نیزه و زنبیل! بر بدن سیدالشهدا(ع) دو دسته زخم و جراحت بود: • یکی جراحات عاشورا از تیغ و نیزه و سنگ و عصا! • یکی جراحتی کهنه بر کتف از جای زنبیل های شبانه برای محرومان. جراحات قسم اول بخاطر آزادگی اش بود و جراحت دوم برای مردانگی اش! پدرش امیرالمومنین(ع) به شیعه آموخت: اللهم اجعَل نَفسی اوّلَ کَریمَه تَنتَزِعُها مِن کَرائِمی(خ۲۱۵): خدایا اولین ارزشی که از ارزشمندی هایم می گیری، جانم باشد! یعنی بدون آزادگی، مردانگی، جوانمردی و سایر ارزشهای اصیل زندگی، زیستن ممنوع! (برشی از جلسه ۵ بحث شیعه تراریخته) ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ شیعه ی تراریخته! 5⃣ بازاری شدن زندگی! زندگی در فرهنگ تشیع، مقهور اراده پَست نشدن است. نفَس نکشی اما اراده ات قاهر باشد، زنده تری تا زبون اراده های پست و فرومایه باشی!(ر.ک: خ۵۱) قیمت گذاری اراده و بازاری کردن زندگی، به هم ریختن آن ژنوم انسانی و اصیل است! قیمت انسان، زیستن مرفه و امکاناتش نیست. قیمتش ارزشهای اوست. در هر دهه از عمر یک ارزش را باختن و تفاله به عزرائیل دادن، زندگی نیست. برای رفاه، جاه طلبی، اشتهار و تکاثر و... ؛ مردانگی، غیرتمندی و جوانمردی و آزادگی دادن، انسان را تفاله و زندگی را بی ارزش می کند. (برشی از جلسه۶ بحث شیعه تراریخته!) ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاشورا؛ نزاع دو اسلام! 🎙صوت جلسه هفتم • هشدار به مالک اشتر درباره بازتولید زنجیره اسلام غیر محمدی! • سه ویژگی فساد زای آقازادگی و داماد و عروس های حاکمان! - استئثار(ویژه خواری) -تطاول(گردن فرازی و تبختر) -بی انصافی در معامله • بغی قارون ها و ویژه خوارها هم شورش است! نه اعتراض فقراء • این حرفها تضعیف حکومت ولایت فقیه نمیشود؟! • جایگاه اعتراض و دفاع انقلابی در اندیشه رهبر انقلاب • چرا جرم درباره مسئولین مشدّد است اما مجازات مسئول مجرم مضاعف نیست؟! • سیمای اسلام علوی در اینباره... • نمونه ای از اسلام حسین(ع)، اسلام یزید در عاشورا (تفصیل را در فایل صوتی بشنوید) ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
❗️پوزش از مخاطبان❗️ قرار بود از پنجم محرم روزی یک پرونده از بحث (هر دو جلسه یک پرونده) در کانال بارگذاری شود که بعلت ضبط نشدن برخی جلسات و ناقص ضبط شدن، شرمنده مخاطبان شدیم ! ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ جریمه روح بزرگ! یکی از جاودانه ترین تابلوهای عاشورا، تکیه بر نیزه شکسته دادن سیدالشهدا، رو به حرم و دعوت آل ابی سفیان به آزادگی است. آزادگی از جمله ارزشمندی هایی است که بدون آن زیستن بی معناست؛ و با آن زیر کوه تیر و نیزه ها مردن، معنادار و ارزشمند است. به تعبیر شهید مطهری: آن تنی که زیر سم اسبها لگد مال میشود، جریمه یک روح بزرگ را می دهد! روح بزرگ، جسم را به زحمت می اندازد؛ اگر روح کوچک بود، تن آسایش می یابد، برای یک لقمه نان، ذلیل میشود. اما روح بزرگ با همه سختی ها و مصائب، راه هدفهای الهی می رود و زیر تیرها و نیزها تازه خدا را شکر می کند! (برشی از بحث شیعه تراریخته) ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاشورا؛ نزاع دو اسلام! 🎙صوت جلسه هشتم • استخفاف مردم برای اطاعت در اسلام غیرمحمدی! • ۵کانال استخفاف و تحقیر مردم توسط حاکمان در بیان رسول الله(ص) - توقیر عالم به شارژ کارت او و خیریه بخشی و ساختمان مجلل و حوزه لاکچری نیست، به اجتهاد آزاد او برای مسائل انقلاب و بکارگیری آن توسط نظام است. • تکریم مردم در اسلام محمدی • "رعیت" و "ولایت"، گوهراً و ماهیتاً از "تحقیر شدگان" و "سلطان" متفاوت است • نگران تغییر تدریجی ولایت به سلطنت، اقلا در تفسیر و خوانش برخی مجتهدان حکومت باید بود! • اسلام محمدی، رفع نیاز ضروری انسانها را وجه الهدایه به مذهب حق نمی کند/ نان را گرو بر نمیدارد، حقانیت خود را با آزادی فکر ثابت می کند. • "عبرت" و "تجربه فعال" از توصیفات خطبه منای سیدالشهدا(ع) • ضرورت بازتولید حلف الفضول برای یاری ستمدیدگان • چطور شبکه رانت و پارتی باشد اما حلف الفضول نه؟! (تفصیل را در فایل صوتی بشنوید) ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
📌"رهبرانقلاب در خطبه های متعددی از آزادی، آزادی تفکر و بیان، آزادی انتخاب سرنوشت و... در مکتب اسلام محمدی سخن گفته اند. این حرفها باید گفتمان غالب ج.ا بماند؛ اما چند امام جمعه دیگر در این چهل سال جدی به آزادی پرداخته اند؟! تبدیل شد به ! اگر هم احیانا چیزی بگویند، در منع آزادی است! فضای مجازی و فضای اخلاقی جامعه بهانه استعمال کلمه آزادی میشود اما در جهت نفی و منع! خوب بفرض اینها بد، آزادی فکر و نقد و سرنوشت چرا در این تریبونها جدی تبیین و مطالبه نمیشود؟!" (برشی از منبر شب هشتم: عاشورا، نزاع دو اسلام) ➕کتاب آزادی یعنی آزادی مجموعه ای از آن خطبه های رهبر انقلاب است که برای نمونه در این جلسه معرفی شد ☑️ @m_ghanbarian
• یکی از فضلای دست اندر کار کتاب آزادی یعنی آزادی در یادداشتی خطاب به شورای نگهبان نوشت: 《هیچ کس اگر نداند، ما طلاب که میدانیم اگر امام و رهبری نبودند بسیاری از شما بزرگواران، مبنای مردمسالاری را کنار گذاشته بودید. در همین حوزه علمیه خطبه های رهبری درباره آزادی را خدمت یکی از همین بزرگواران بردیم فرمودند:"بهتر است پخش نکنید. میفرمودند بسیاری از این بیانات خطا است"! اینکه بدنه حوزه علمیه در فهم فقهی و معارفی «جمهوری اسلامی» ضعیف است و خروجی اش اساتیدی هستند که در خبرگان و شورای نگهبان یعنی مهمترین بخشهای ساختار نظام قرار میگیرند و کمترین توان دینی را در تبیین جمهوریت ندارند، حقیقتی آزار دهنده است.》 • برای همین منظور است که تکرار و تبیین این مبانی عقب افتاده ی انقلاب یک ضرورت است. وقتی از رهبری نقل کردن آن مبانی، متهم به خطا و صلاح نبودنِ نشر میشود، حدسش را بزنید از دیگر متفکرین انقلاب -فضلا از دگر اندیشان- چه اتهاماتی را در پی دارد؟! در این جهاد فرهنگی سهمی داشته باشید! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 پیشنهاد استماع برای تاسوعا و عاشورا ۱ 🔅 دو وارث حسین(ع) • تقریری عرفانی از حضور سیدالشهدا در تاریخ • صعود دفعی و تدریجی نفس مطمئنه او * جلسه هفتم بحث جادوی محبت ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاشورا؛ نزاع دو اسلام! 🎙صوت جلسه نهم 🔅جمع بندی • نزاع دو اسلام بود! • اجزاء زنجیره هر اسلام و تقابلش با دیگری • تحلیل تحقق و بازتولید اسلام جاهلی از دکتر فیرحی تا آیت الله خامنه ای، مودودی و جعفریان و... • تطبیق بحث بر نظام سیاسی ما: نظام یعنی چه؟ کجای نظام مقدس است و کجایش قابل اعتراض؟! • مفاهیم هژمونیکی که ساختار های ذهنی میشوند: - وحدت و جماعت - تضعیف نظام و امنیت - و... • اعتراض تهدید یا فرصت؟! * این جلسه را به کسانی که حوصله شنیدن ۸ فایل صوتی قبل را ندارند پیشنهاد کنید! * این جلسه نکات تازه و کلیدی ای دارد که صرفا تکرار حرفهای ۸جلسه قبل نیست. ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 پیشنهاد استماع برای تاسوعا و عاشورا ۲ 🔅 تمتع حسین(ع) • تقریری عرفانی از فراز "متعنی بجوارحی" • صعود دفعی و تدریجی نفس مطمئنه او * جلسه هشتم بحث جادوی محبت ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
19.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 اعتراض؛ فرصت یا تهدید؟! -در حکومت علی(ع) اعتراض یک فرصت بود. -چون اصالت در اسلام محمدی و مکتب علوی با آرمان است نه افراد. اصالت با عدالت و آزادی و... است نه جناح و گروه برخوردار. -با اعتراض، زور ۸۰ میلیون نفر هم در تحقق آرمان به کمک حاکمیت می آید. -از اعتراض نترسید. زود با باتوم یا بطری(آب معدنی) پاسخ نگویید تا مردم ساکت شوند و دست از اعتراض بردارند. مثال آب و فاضلاب خوزستان... 📎صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید حجت‌الاسلام محسن قنبریان ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 یک مرد در منا ، عرفه ، کربلا جلسه اول حجت الاسلام قنبریان ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
🔘 گزیده جلسه اول "یک مرد در منا، عرفه، کربلا" •امام حسین اسوه است و برای تأسی، باید از چهره های نزدیک به او جدایش بکنیم تا تمایزها معلوم شود. •اما در مختصات آن زمان(یا آن زمانه)، تمایز دادن ها اصلا آسان نبود. •اباعبدالله را نه با اهل رذائل و افراد پست که باید با اهل فضائل و عارفان و مجتهدین و غیرتمندان مقایسه کرد که چرا آنها ساکت بودند و فقط حسین فریاد زد؟! دیگران که اطرافشان شلوغ تر بود و حرف شنوی از آنها بیشتر؟! •سوال سخت تر؛ چراحسین این تکلیف را "بلغ ما بلغ" تا آخر برد و دیگر اهل فضائل حتی یک سخنرانی هم نکردند؟! •فضائل رئیسی که اهل فضیلت ها آنجا مقایسه می شوند سه چیز اند: _صفای باطن مربوط به جان و دل(عرفان) _فراست و موقعیت شناسی(سیاست) _اقدام بجا و تراز (اقدام و عمل) •عرفه،منا،کربلا سه چشمه جوشان حسین است/عرفانش در دعای عرفه و سیاست و تیزبینی هایش در خطبه منا و اقدام تراز و شجاعانه اش در صحرای کربلا و مقاتل به ما رسیده است. • یک شیعه اگر میخواهد حسین را بشناسد در این سه ضلع بشناسد. حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
سوره؛ فصل بنی امیه موضوع امشب: تقلب اموی‌ برنامه تلویزیونی سوره در دوازدهمین قسمت «فصل بنی‌امیه» به موضوع «تقلب اموی» می‌پردازد. حجت الاسلام محسن قنبریان استاد حوزه و پژوهشگر حوزه مهدویت مهمان امشب سوره خواهد بود. 🗓 پخش: جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰، زنده، ساعت ۲۲:۳۰، شبکه چهار سیما / بازپخش: شنبه ۳۰ مرداد ساعت ۱۵‌ ☑️ @m_ghanbarian
23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ ضرورت بازتولید حلف الفضول 🔺چرا شبکه فساد تشکیل بشود اما شبکه یاری ستمدیدگان نه؟! * روی این پیشنهاد فکر کنید حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 یک مرد در منا ، عرفه ، کربلا جلسه دوم حجت الاسلام قنبریان ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
🔘 گزیده جلسه دوم "یک مرد در منا، عرفه، کربلا" •سِرّ سبقت اباعبدالله در انجامِ تکلیف بزرگی که اهل فضیلت نه شروع کننده آن بودند و نه ملحق شونده به آن چیست؟! /امثتال آن هم طوری بوده که واقعا محیرالعقول است. _ربیع بن خثیم و حسن بصریِ عارف ها و عبدالله بن زبیرِ زیرک ها و یزید بن مهلب مُتهوّر ها چرا اثر اباعبدالله را نداشتند؟! • آن سه ضلع متشکل از آن سه فضیلت موجب آن عمل بی نظیر شد و سلسله جنبان درست کرد. _عاشورا یک نقطه تمام نیست، یک نقطه شروع است و بعد از آن دیگه ترس ها ریخت و تهوّرها آمد. •سه تا چیزِجدا هم نیستند که به هم سنجاق شده باشند، همه با هم یک روح بزرگ و بلند اند که یک بار در عرفه و همان، بار دیگر در منا و بالاخره در کربلا خود را نشان داد. _بعضی ها صفای باطن داشتند اما ساده دل بودند، بعضی ها هم فراست داشتند اما عرفه کم داشتند، دیگرانی هم اهل اقدام نبودند. •امام و انقلاب اسلامی آمد تا دوباره این آدمِ جامع را به ما معرفی کند. •"رغبت ها و رهبت هایی" که مانع از اقدام کردن و محافظه کاری می شود. حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 چالشِ حقِ اعتراض مردم؛ / معاویه گفته بود مردم مطالبه‌گر و پررو شدند ▪️بخش‌هایی پرچالش از گفتگوی حجت الاسلام با سوره| شب دوازدهم ⬅️ لطفا مردم نامه‌ی پنجاه نهج البلاغه را بخوانند. این نامه مانیفست امیرالمونین است و به نظرم کوتاه‌تر از نامه به مالک نیز هست. امام چهار چیز را بر می شمرد و میگوید اگر این چهار چیز را من درباره شما انجام دادم اطاعت من بر شما واجب می شود. ۱. شفافیت؛ به جز در اسرار جنگی چیزی را از شما مخفی نکنم. ۲. حقی را به تاخیر نیاندازم، یعنی اگر الان باید حقوقتان را بدهم آن‌را به تاخیر نیاندازم. ۳. مساوات بین شما برقرار کنم. ۴. با شما مشورت کنم و هیچ کاری را بدون همراهی شما انجام ندهم. ⬅️ بعدا معاویه گفته بود ابالحسن ( امیرالمومنین) دهان مردم را باز کرد. [ مردم مطالبه‌گر و پررو شدند] ☑️ @m_ghanbarian
«مـا غـرق بــلائـیـم و تــو کـشتی نـجـاتی» ‌ ◾️ مراسم عزاداری دهه دوم محرم ۱۴۴۳ هـ.ق | ۱۴۰۰ هـ.ش 🎙سخنرانان: حجت‌الاسلام والمسلمین قنبریان حجت‌الاسلام و المسلمین عابدینی 🎤با مداحی ذاکرین اهل بیت : حـاج مــهدی رســــولی حاج سید محمود علوی 🗓 زمـان: ۳۱ مرداد تا ۶ شهریور از نماز مغرب و عشاء 📌مکان: مـسـجد دانشـــگاه تهـــران 📢سخنرانی به صورت لایو از پیج اینستاگرام منتشر خواهد شد http://Instagram.com/ghanbarian_ir ‌ ☑️ @m_ghanbarian
22.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 ضروریات زندگی، گروی هدایت به دین حق هم نیست! • رفع نیازهای ضروری از باب انسان بودن است نه برای شیعه کردن یا انقلابی کردن • بعد مثل انسانی فکور تصمیم بگیرد شیعه باشد یا سنی یا... • مولفه قلوبهم زکات برای رفع نیاز ضروری نیست و نقض این قاعده نمی باشد. (توجه: اینجا سخن از رعایت کرامت نیازمند است نه منع گزارش خدمات و تفریغ بودجه ها به خیرین و مردم) 📎صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید ➕مطلب مرتبط: کمک مومنانه غیر ایدئولوژیک حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 یک مرد در منا ، عرفه ، کربلا جلسه سوم حجت الاسلام قنبریان ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
🔘 گزیده جلسه سوم "یک مرد در منا، عرفه، کربلا" •به تعبیر امیرالمومنین کسی "انسان معنوی" نمی شود مگر "پشت هر حادثه و امری خدا را ببیند" و دوم آنکه "خدا را پشت هر حادثه و امری ببیند." •یک چیز نیستند، دو چیز اند. در اولی اتفاق به معنای حادثه بی حکمت برای انسان معنوی اصلا معنا ندارد و در دومی هم رهبانیتی وجود ندارد. •انسان معنوی چگونه است؟! _اخباریگری و دُگم ها و سختی و تیزی ها در او نیست. _مفسِّر می شود، محدِّث و محدَّث می شود. _مفهِم می شود و انَّ المسکینَ رسولُ الله را می فهمد. •این انسان معنوی سنسورهایش بسیار حساس می شود و برایش تکلیف درست می کنند اما نه توهم تکلیف/ انسان های بزرگ به میزان مسئولیت و سعیِ برای تکلیف ها بزرگ شدند. •موقعِ اقدام برای تکلیف ها اگر معنوی نبود همان رغبت ها و رهبت ها مانع و رهزن او می شوند که ممکن است حلال خدا هم باشند/ اگر زنجیر شدند دیگه حتی ذهن، تکلیف را کشف نمی کند. •راه حل چیست؟! _خطبه منا از رغبت ها و رهبت ها و چرا می گوید و دعای عرفه از راه حل و جواب. _رغبت بزرگ و رهبت بزرگ عینکِ مادون بنفش. حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian