eitaa logo
محسن قنبریان
15.2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
763 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️ تفسیر سیاسی اجتماعی خطبه منای امام حسین(ع) توسط حجت‌الاسلام قنبریان‌. 🔲 زمان شروع دوره: شهریورماه به مدت ۴ جلسه 🔲 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به لینک زیر مراجعه کنید: 🔗https://b2n.ir/h65238 👈 جهت کسب اطلاع از سایر دوره‌ها به صفحه اینستاگرامی مدرسه راه مراجعه کنید: https://b2n.ir/z75506 🔸️ این دوره با راهپیمایی اربعین‌حسینی تداخلی ندارد. ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️خطوط قرمز رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه بر سر راه طرح قانون بانک مرکزی مجلس 🔹آیا روند فعلی بانکداری، به کاهش تورم و برقراری عدالت در کشور ختم می‌شود؟ 🔸آیا بانک‌های کشور، بر طبق موازین اسلامی فعالیت می‌کنند؟ 🔹ضرورت ممنوعیت خلق پول بانکهای خصوصی، ممنوعیت بنگاه داری بانکها، ممنوعیت استفاده از حیل(حیله های) ربوی؛ سه خط قرمز اساتید حوزه برای اصلاح طرح اخیر مجلس @sorayatv
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه چهارم: آزادی و آزادگی ۲ حجت الاسلام قنبریان/ شب چهارم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۰ ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ هویت نهضت حسینی حجت الاسلام قنبریان/ شب چهارم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۰ جلسه چهارم: آزادی و آزادگی ۲نکات تکمیلی از بحث قبل - لیبرالیسم، سلطانیزم را جور دیگر بازتولید می کند! از طریق استارتاپ ها و فضای مجازی و... امیال درون مارا شناسایی و آنها را قید و بند ما کنند! مشکل این است که به تربیت و قید و بند درون توجه نمی کنند./ یک واحد حرص و طمع در بشر کم شود، ابرقدرت های ثروت از بین می رود! - طالبانیسم، هم سلطانیزم را بازتولید می کند! آنها قید و بندهای بیرون را برنمی دارند! - اسم امام حسین(ع) هم در تطور تاریخ قابل تامل است؛ شاه صفوی، "شاه حسین" می نامید! الان "ارباب" نامیده میشود! اول انقلاب، "سیدالاحرار" بود! امام(ره)، "سیدمظلومان" می نامید! • مربیگری حسین(ع) برای آزادگی... از متدین ها و متعبدها تا بی دین ها را چگونه دعوت آزادگی می کند؟!... • باجذبه محبتش چنین تربیت می کند! با آن تربیت، "دین" را آزاد می کند! دین از رغبت و رهبت ما آزاد میشود! - مقایسه "حُر" و "ابن حُر" گویای نکات زیادی است! • حسین(ع) برای آزادی، یک مصلح است! آزادی خواهان نرخ جملات حماسی حسین(ع) را می دانند! - توضیح برخی روایات در اینباره! اگر دین، "لعق" (آدامس) شد، صاحب خودش را "دین باز" می کند! دین باز از سگ باز بدتر است! - "الحرُّ حر و ان مسه الضرّ و العبد عبد و ان ساعده القدر"... زینب کبری(س) زینت پدر بود. این روایت پدر را زینت داد در خیابان های کوفه و شام مجسم کرد! *تفصیل را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه پنجم: نهضتی انسانی(مردانه_زنانه)! حجت الاسلام قنبریان/ شب ششم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۲ ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ هویت نهضت حسینی حجت الاسلام قنبریان/ شب ششم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۲ جلسه پنجم: نهضتی انسانی(مردانه_زنانه)! ❓زینب کبری(س) تبعی در این نهضت است یا اصیل است؟! بطور کلی عنصر زن در نهضت حسینی، عنصری عارضی و درجه دو است یا ذاتی و درجه یک؟! ❗️از آزادی زنان باید ترسید؟! راست و حسینی اش "آزادی ترسی" ما بیشتر بخاطر آزادی زن است! • اسلام و احیاء مقام زن: 1⃣ در آزادی بیرونی: منع از زنده به گور شدن/ حق کسب/ حق بیعت(۱۲ممتحنه) و فعالیت سیاسی/ حق ولایت طرفینی مومنانه(۷۱توبه) و... 2⃣ آزادگی درون: "مَن عَملَ صالحاً مِن ذَکَر و اُنثی و هو مومن فلَنُحیینَّه حیاهً طیبهً "(۹۷نحل) زن و مرد اگر اعمال صالح انجام دهند و مومن باشند را به حیات طیّب زنده می کنیم! - مباهله اوج این حیات طیب است که در یک کنش سیاسی اجتماعی بروز می کند. ⬅️ تساوی زن و مرد (نه تشابه)؛ چون اینها انسانی است نه مونث و مذکر. • ارتجاع به گذشته: آزادی بریده از آزادگی: - تبرج جاهلی از ام زمل تا عایشه ⬅️ نهضتی با تاء تأنیث! - حجاب برای حضور انسانی زن است بدون تأنیث! - مقابل آزادی بدون آزادگی، خانه نشینی و نفی آزادی شکل گرفت! زن شد: ضعیفه! • نهضت عاشورا از اول زنانه_مردانه! - شمشیر_تدبیر / حماسه رشادت_حماسه روایت - زینب ارتقای "ضعیفه" به "عقیله" است - مقابل عبدالله بن حسن و قاسم بن الحسن، فاطمه صغری و سکینه قرار دارد - مقابل ابالفضل، زینب کبری(س) - شیخ صدوق، زینب(س) نائب خاصه امام حسین(ع) می خواند(الحسین بن علی اوصی الی اخته زینب...) - آیت الله خویی او را شریک حسین(ع) می خواند(انها شریکه اخیها الحسین(ع) فی الذب عن الاسلام...) *تفصیل نکات را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه ششم: نهضتی انقلابی_عقلانی (عقلانیت انقلابی) حجت الاسلام قنبریان/ شب هفتم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۳ ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ هویت نهضت حسینی حجت الاسلام قنبریان/ شب هفتم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۳ جلسه ششم: نهضتی انقلابی_عقلانی (عقلانیت انقلابی) • نهِ قطعی به یزید! - نه به بدعت ولایتعهدی یک فاسق در نهضت حسینی قطعی است. - به زور گرفتن بیعت نزد او "ضیم"(ننگ) است و او به تعبیر ابن ابی الحدید "سید اهل الاباء" است(شرح ابن ابی الحدید ج۳ص۲۴۹) - سید اهل اباء تاکید دارد این ذلت را "نفوس ابیّه" (جانهایی که اباء از پذیرش ننگ دارند) در طول تاریخ از او نمی پذیرند! ⬅️ کوفه عارض بر این ننگ ناپذیری و مقاومت در مقابل زور است. اگر کوفه هم درخواست نمی کرد، حسین(ع) بر این مقاومت و اباء استوار بود؛ اما در این "نه" و نهضت کاملا عقلانی عمل می کند. • عقلانیت انقلابی! - رفتن به مکه از راه اصلی؛ حسین(ع) شورشی نیست! پیشنهاد محمد حنفیه را برای رفتن از دره ها نپذیرفت (الفتوح ج۵ص۲۱و۲۲) - به همراه بردن خانواده؛ سفر جنگی وانمود نشود و خانواده در معرض گروگان شدن نباشد! اگر برجا می گذاشت اسارت آنها قبل از شهادت تحمیل و گروگیری برای فشار آوردن و تسلیم کردن اتفاق می افتاد چنانچه با یزید بن مهلب شد! - دیدار با عمر سعد؛ پیشنهاد تعویض کوفه آری، ذلت پذیری نه! گزارش عمر سعد از دیدار(طبری ج۵ص۴۱۴/ ارشاد مفید ج۲ص۸۷و۸۸): برگشت به مدینه! رفتن به سرحدات! رفتن به سمت یزید! گزارش عقبه بن سمعان (غلام رباب): فقط فرمود:" بگذارید من در این زمین پهناور بروم تا ببینم امر مردم به کجا می رسد؟" (طبری ج۵ص۴۱۳/ کامل ج۲ص۵۵۶) ⬅️ در هیچ گزارشی پذیرش بیعت یزید و کوتاه آمدن از "نه" نیست ؛ فقط در جای این نهِ جرئت مندانه بحث است که اگر کوفه نمی خواهد به مدینه برگردد یا.... وقتی قیس بن اشعث گفت: ما نمی دانیم چه می گویی! ولکن بر حکم فرزندان عمویت(بنی امیه) فرود بیا؛ به درستی که آنها آنچه دوست داری را ملاحظه می کنند! فرمود: لا والله لا اعطیکم بیدی اعطاء الذلیل و لا اقرلکم اقرار العبید و افرّ فرار العبید! نه به خدا به دست خودم، خود را ذلیل نمی کنم(بیعت نمی کنم) و اقرار بردگی نمی کنم و مثل بردگان فرار نمی کنم! ⬅️ آن روح انقلابی همه راههای معقول برای "نه" آزادانه اش به بدعت یزید را طی کرد و نهضت را بر منطقی استوار و خرد پذیر پایه نهاد. * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
💠 پویش ۴۸_۴۸! توفیق شد دهه سوم محرم در بوشهر و شهرستان ها و بخش های آن باشم! روز ورود با پویش ۴۸_۴۸ مواجه بودم! پویشی از زمان انتخاب شورای شهر تا کنون: ۴۸ماه خدمت، ۴۸حضور و پاسخگویی در ۴۸مسجد! به همت جوانان و میانداری برخی روحانیون جوان راه افتاده بود. روحانی جوانی که در آبپخش با شغل گل فروشی ارتزاق و وقتش را صرف فعالیت های اجتماعی می کرد. در هر شهر تعدادی فعال اجتماعی از کاندیدهای شورای شهرشان پاسخگویی ماهانه + شفافیت را مطالبه و برخی اختیاراً پیوسته بودند. حالا حدود ده نوبت پاسخگویی توسط رای آوردندگان در هریک از شهرهای پویش شکل گرفته بود؛ با محوریت مسجد! سخنرانی بنده در جلسه رونمایی از سند شفافیت شورای شهر بود که پویش در یک سالگی به شوراها پیشنهادش می کرد: شفاف کردن تفریغ بودجه ها تا معاملات و قردادها و حتی مصوبات و پخش زنده جلسات! گرچه بیشتر از همه میخواستند که از امید به تحول و نا امید نشدن بخاطر مشکلات بگویم لکن تجربه مدنی_انقلابی شان خود مثالی از امید بود. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه هفتم: نهضتی عدالتخواهانه! حجت الاسلام قنبریان/ شب هشتم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۴ ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ هویت نهضت حسینی حجت الاسلام قنبریان/ شب هشتم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۴ جلسه هفتم: نهضتی عدالتخواهانه! • عناصر موقعیتی و عناصر جاودانه: - شمشیر، زمین و تاریخ؛ موقعیتی است اما مردمی بودن، آزادی، اصالت زن و... عناصر جاودانه است. • یک تقسیم: - جوْر، ندادن حق و عدم رعایت استحقاق ها - تبعیض، به برخی دادن و به برخی ندادن است - فساد، غیر ذی حق بردن است. • حج سیاسی اباعبدالله(ع) حج حسینی هم دعای عرفه و عرفان دارد هم خطبه رک و صریح منا! امام عزیز ما دنبال احیای این حج بود. البته حج و نماز جمعه و اینگونه امور باید در خدمت مصالح عموم باشد نه در خدمت یک جناح، یک دولت و یک فرد! این افراطها، تفریطی می آورد که اصلا دخالت سیاسی ندهید! - دین و فرهنگ، ذیل بازار جاهلی بود. رسول الله آمد بازار را ذیل دین برد... • عدالت خواهی یک پرچم بلندی از نهضت حسینی! - فرازی از خطبه منا... - عمّال نابکار اموی از زکات و جزیه، ویژه خواری و به مردم ستم می کردند. - زبان درشت داشتند و از بالا با مردم سخن می گفتند. - مسلم(ع) -سفیر این نهضت- هم به عبیدالله گفت: مردم این شهر گمان دارند پدرت بهترین آنها را کشته و به سبک قیصر و کسری برآنها حکومت کرده است. والبته این سبک را معاویه گذاشت و آب از سرچشمه می آمد. معاویه را رسما به "ایها المَلک" سلام می دادند. مسلم (ع) افزود: ما آمده ایم امر به عدالت کنیم! - در نامه اباعبدالله که قیس بن مسهر به اهل کوفه برد هم هست: شما می دانید که رسول الله می فرمود: اگر سلطان جائری را دیدید (سلطان، خلاف مردم سالاری/ جائر، خلاف عدالت) که حرامها را حلال و خلاف عهد الهی عمل کرده و با اثم و عدوان بر مردم حکومت کند، و بر او عار نگرفتید با قول و فعل؛ خداوند حق دارد چنین کسانی را به او ملحق کند. بعد درباره بنی امیه می فرماید: اینها استئثار فیئ کرده اند! ایثار از حق خود گذشتن است؛ استئثار حق دیگران خوردن است. همان ویژه خواری کردن است. - یک آیین نامه اجازه می داد مرتع مال بنی امیه باشد، بطور قهری بعدش گوسفندها هم مال آنها می شد. زنجیره های تبعیض را باید دقت کنید! اعتبار بانکی تبعیض آمیز توزیع شود، در خصوصی سازی هم صاحبان آن اعتبار را جلو می اندازد، کارخانه دار که شد ارز ۴۲۰۰ میخواهد برای وارد کردن مواد اولیه و... دائم بالاتر می روند. - "فیئ" هم یعنی اموالی که اول خدا دست امین الله داده برای مصالح عمومی، طواغیت اینها را برده اند و طبقه ممتاز شده اند؛ بعد دوباره امام با جهاد اینها را پس گرفته است... - خزانه خصوصی در کنار خزانه عمومی بدعت معاویه بود! -نقض اصل ۴۸ قانون اساسی... • ماجرای مصادره کردن اموال بیت المال خصوصی معاویه توسط سید الشهدا(ع) - بیت المال خصوصی معاویه، "صفوالمال" (مال برگزیده و خالص) بود. یک کاروان از آن را امام به نفع محرومان مصادره کرد.../ نامه حضرت در اینباره به معاویه... - این اقدام عملی، مجوزش امامت ایشان بود. او مسئول واقعی بیت المال بود. کارش رابین هودی نبود! از این اقدام او هرکسی نمیتواند استفاده کند که اموال بیت المال را به نفع فقرا مصادره کند. - قاعده اسلامی این است که اگر کسی هیچ راهی برایش نماند از جانب امام قرض کند و امام قرض اورا بدهد. مال بی وارث برای امام است؛ پرداخت این قرض ها هم بر عهده امام است. * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چطور از ایمان مردم به آرمان‌ها می‌شود عمل آرمان‌خواهانه تولید کرد؟! ♦️ حجت الاسلام قنبریان در اولین جلسه کارگاه «حلقه‌های میانی و قیام مردمی برای قسط»: چطور ایمان به عدالت و کفر به تبعیض منجر به عمل عدالت‌خواهانه می‌شود؟! 🔹 ایمان به عدالت و کفر به تبعیض فطرتاً در وجدان هر انسانی وجود دارد. اسلام نیز تاکید بیشتری بر آن دارد. و انسان شیعی به خاطر تعلق به اهل بیت ایمانش به عدالت و کفرش به تبعیض بیشتر است و بیشتر به ظلم و جور حساس است. 🔸 انواع عمل‌ها متناسب با سطح این ایمان و کفر متفاوت است: ➖ صبر نجیبانه ➖ عمل خیرخواهانه ➖ شورش و اعتراض ➖ دلسردی و سکوت 🔹 عدالت‌خواهان نباید صبر نجیبانه و عمل خیرخواهانه را تکفیر کنند و همه تقصیرات را به گردن ساختار بیاندازند! در بعضی از موارد خود عدالت‌خواهان هم نمی‌دانند دقیقا چه می‌خواهند! 🔸 در کنار صبر نجیبانه و عمل خیرخواهانه دو گام برای تغییر وضع موجود باید برداشته شود: 1️⃣ در مرحله اول در سطح نظری و کارشناسی باید به اجماع در توصیف صحنه و اجماع در راه حل رسید. 2️⃣ در مرحله دوم در سطح سیاسی و در تقابل با ذی‌نفعان، فشار اجتماعی تنها راه حل است. 🔹 بدون گذشتن از خاکریز اول نباید به سراغ خاکریز دوم رفت، چرا که باعث شکست و ناامیدی می‌شود. دو لبه‌ی قیچی برای تولید ناامیدی و دلسردی: ➖ تجمع و عملِ بدون کار علمی و کارشناسی ➖ برخورد قهری و امنیتی با اعتراضات 🔺تفصیل را در صوت جلسه بشنوید. 🎬 @Mostazafin_TV
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه هشتم: نهضتی اخلاقی! حجت الاسلام قنبریان/ شب نهم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۵ ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ هویت نهضت حسینی حجت الاسلام قنبریان/ شب نهم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۵ جلسه هشتم: نهضتی اخلاقی! • نهضت حسینی یک نهضت علمی نبود؛ نهضتی در مقابله با استبداد یزیدی اخلاقی بودن برایش سخت است • برخی ایمان گرایان (مثل کی یرکگار) در تحلیل کار ابراهیم خلیل(ع) در ذبح اسماعیل، گیر می کنند که آیا کار ابراهیم اخلاقی بود؟! و بعد به تقدم ایمان بر اخلاق حکم می کنند! ⬅️ در مکتب اسلام و حسین(ع) اخلاقی بودن ذیل ایمانی و معنوی بودن جمع است... • در خطبه های حضرت امیر(ع) درباره حزب اموی کلماتی هست که مفید جهت ضد اخلاقی آنهاست: - اراذل! ... - اهل غوغا! ... - طغام! ... ⬅️ فجایع و جنایات خاص در سپاه اموی و یزیدی توسط این اوباش انجام می شود که سازمان دهی شده اند. - کمیت اسدی زیبا در بیتی جمع کرد: و قتیل بالطف غودر فیهم بین غوغاء امه و طغام: به شهید کربلا، پست ها و ناکس ها غدر کردند و اورا کشتند. - آلبانی نشین ها در زمان ما با سازمان دهی اوباش می خواهند مردم سالاری جمهوری اسلامی را بزنند! با قاطی کردن اراذل، هر در خواست مردم را بهانه تعطیلی دهند و قانون اساسی را قفل شده جلوه دهند! • نمونه هایی از جلوه های اخلاقی نهضت حسینی: 1⃣ کرامت دهی به زن و نپذیرفتن حق السکوت! - ماجرای رشوه فرستادن کنیزی زیبا از سوی معاویه برای اباعبدالله(ع) برای ساکت کردن امام در ولایتعهدی یزید! - خورده گیری و تحقیر امام توسط معاویه بخاطر ازدواج با کنیز خود (که آزادش کرده بود و خواستگاری کرده و مهریه برایش بریده بود) جواب عالی اباعبدالله(ع)... 2⃣ منع فتک و ترور غیر اخلاقی - ماجرای مسلم در خانه هانی و نقشه ترور عبیدالله - فرق بین فتک و اغتیال؟ 3⃣ تحمیل نکردن خود بر هیچکس! - نمونه های عالی در جریان عاشورا... 4⃣ محتسب گماری! محتسب کسی است که مراقب است حدود احکام و اخلاق رعایت شود... - مسلم در کوفه و ابالفضل در کربلا محتسب اند! غیر از محاسبه و حساب کشی از خود، مراقب بودن نیروی خودی کاری غیر اخلاقی در مواجهه با دشمن نکنند. * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
📒 پیوست عدالت؛ از حرف تا عمل با حضور حجت الاسلام محسن قنبریان 📆 چهارشنبه ۹شهریور - ساعت ۱۱ تا ۱۳ لینک ورود به جلسه: http://vc.isu.ac.ir/ch/edalat ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه نهم(آخر): نهضتی معنوی! حجت الاسلام قنبریان/ شب دهم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۶ ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ هویت نهضت حسینی حجت الاسلام قنبریان/ شب دهم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۶ جلسه نهم: نهضتی معنوی! • منظور همان اخلاقی بودن نیست؛ سطح عمیقی تری از معنویت منظور است - هر فعل فردی و جمعی انسان، عمقی ملکوتی هم دارد...برخی جلوه های عمق ملکوتی نهضت: 1⃣ آیه ۲۹ دخان: این آیه از عدم تأثر آسمان و ملکوت نسبت به برخی گروه ها و اقوام می گوید: "فما بکت علیهم السماء و الارض..." آسمان و زمین بر آنها گریست! ⬅️ معلوم است بر برخی می گرید! - رسول خدا(ص) فرمود: هیچ مومنی نیست الا اینکه برایش دربی در آسمان است که عملش از انها بالارفته و بابی که رزقش از آن نازل میشود؛ وقتی مومن بمیرد ایندو براو می گریند فما بکت...(آیه۲۹دخان) (بحار ج۷۹ ص۱۸۱) - در روایات تصریح به گریه آسمان بر یحیی(ع) و سیدالشهدا(ع) شده(کامل الزیارت ص۸۹) ⬅️ انحصار دادن به ایشان بطور نسبی است . شهادت اینها ملکوت و آسمان را درگیر کرد چیزی بیشتر از انچه پیامبر(ص) برای همه مومنان فرمود. 2⃣ یاری ملائک! امام صادق(ع) فرمود: "وقتی اباعبدالله از مدینه راه افتاد، گروه هایی از ملائکه -که نشان بر دستانشان بود و نیزه های جنگی داشته بر مرکب های بهشتی بودند- وارد شده سلام کردند و گفتند: ای حجت خدا بر خلق بعد جد و پدر و برادرت، خدای سبحان بوسیله ما در جاهای زیادی جدت را یاری کرد و توراهم یاری می کند حضرت فرمود: موعد ما در قبر و بقعه ای که در آن شهید می شوم..."(بحار ج۴۴ص۳۳) ⬅️ این یاری برای حضرت ذخیره شده در بین زوارش و... 3⃣ بتواند از طرف خدا چک بکشد! یک نهضت برحق با عمق عرفانی و ملکوتی می تواند عمل کنشگرانش را جبران کند. یاری آنان موجب محو گناهانشان شود و... - در روایت عبدالله بن ابی یعفور از امام صادق(ع): ...لا عتب علی من دان بولایه امام عادل من الله...: عتابی بر دیندار با ولایت امام عادل از جانب خدا نخواهد بود(الکافی ج۱ص۳۷۵) - روایت سجستانی نزدیک همین مضمون(همان ص۳۷۶) ⬅️ از اینجاست که اباعبدالله در قبال دعوت به نصرت به عبیدالله حر جعفی وعده آمرزش و غسل دادن همه گناهانش می دهد. ❗️ جملاتی از امام خمینی درباره عمق ملکوتی دفاع مقدس 4⃣ آیه ۵۵ زخرف: "فلمّا آسفونا انتقمنا منهم!" وقتی ما را متاسف کردند از آنها انتقام گرفتیم! امام صادق(ع) فرمود : "خداوند مثل ما دچار تاسف نمیشود لکن اولیایی برای خود خلق کرده که تاسف خورده یا رضایت می یابند در حالیکه مخلوقین اویند؛ پس رضای انها را رضای خود و سخط انها را سخط خود قرار داده است..."(الکافی ج۱ص۱۴۴) ⬅️ از اینجاست که منتقم چنین نهضتی خود خداوند میشود... *لطایف و ظرایف بحث را در فایل صوتی بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
🔰 اصول بانکداری بدون ربا 🔺 به شاگردان و وکلایش می‌گفت: «آغوش اسلام که تنگ نیست.» آنها را تشویق می‌کرد به گروه‌هایی که نفوذ بیشتری در جامعه دارند توجه کنند و منظورش روشنفکران و نویسندگان و اندیشمندان دانشگاهی بود. 🔺خودش، در سال پنجاه‌وهفت در همایشی با موضوع بانک اسلامی، سید محمود شاهرودی را به نمایندگی به عربستان فرستاد. 🔺کتاب البنک اللاربوی او دربارۀ بانکداری اسلامی در کشورهای دیگر شناخته‌شده بود. محمدباقر این کتاب را بعد از سفر حج واجب نوشت. نامه‌ای از کارگروه بودجۀ کویت دریافت کرده بود که نوشته بودند قصد دارند شعبه‌هایی از بانک را به شیوۀ اسلامی و بدون ربا راه‌اندازی کنند و نیازمند طرحی بودند که راهنمای کارشان باشد. نامه را برای دو نفر دیگر هم فرستاده بودند. اما فقط محمدباقر بود که جوابشان را داد. برای نوشتن این کتاب، روزانه به چند کتابخانۀ نجف می‌رفت: یک روز از صبح تا نماز ظهر، یک روز بعد از نماز عشاء. نظرش را با یکی‌دو نفر فارغ‌التحصیل حسابداری و چند نفر بازاری محک زد، یک ماه مطالعه کرد و ده‌روزه آن را نوشت. 📚 کتاب نا، صفحه ١۵٢-١۵٣ 🏳️ 🆔 @shahidsadr
🛑 آقازاده ی خوب؛ "آقا"، زاده نیست! آقازاده های زعماء اگر از نقطه شروعِ فرزندان مردم شروع کنند و از اول بخاطر فامیل پدر، "آقا" زاده نشوند؛ مشروع و عادلانه اند مثل فخر المحققین، مثل مصطفی خمینی. اما اگر از اول، انتساب، آنها را جلو انداخت؛ ناعادلانه است. فرقی نمی کند با امکانات بیت پدر یا پدر بزرگ شاگرد برای خود بسازد و جلو بیافتد (حتی بعضا بدون طی مراحلی که فرزندان مردم برای مدارج علمی باید بگذرانند)؛ یا اعتبار اجتماعی و متعلقات پدرِ مرجع خود را یکجا به ارث ببرد و زودتر به منصب زعامت برسد! آقازاده خوب؛ آقازاده قابل کنترل توسط جبهه حق، مرجعیت، ولایت فقیه و... نیست تا آقازاده بد؛ صرفا آقا زاده چموش، غیر قابل کنترل و هزینه ساز باشد! آقازاده خوب، "آقا" زاده نیست، شروع و اتمامش مثل بچه های مردم است. عبرت این روزهای ماجرای مقتدی صدر برای شیعیان بیش از مقتدی و عراق و فراتر از فامیل صدر و حکیم است. 🔻 مطالب مرتبط: - آقا زاده ی تراز https://eitaa.com/m_ghanbarian/1028 - آقازادگی، از غرامت تا غنیمت https://eitaa.com/m_ghanbarian/2568 - فاطمه(س) و ناآقازادگی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1832 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1835 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1836 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1838 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1840 - حکمرانی آقازادگان چگونه شکل گرفت؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/2341 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
💠 پیوست عدالت؛ از حرف تا عمل 🔸 نشست رونمایی از جدیدترین گزارش رصدخانه عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) با عنوان «چارچوب و روش‌شناسی پیوست عدالت» با حضور «حجةالاسلام و المسلمین محسن قنبریان» روز چهارشنبه 9 شهریورماه 1401 برگزار شد. 🔹 در این نشست، آقای دکتر محمدصادق تراب زاده، پس از بیان تطورات مطالبات رهبری در زمینه عدالت اجتماعی، از مسیر طی شده رصدخانه عدالت اجتماعی، از نظریه اسلامی عدالت تا شاخص های ترکیبی عدالت اجتماعی و پیوست عدالت سخن گفتند. 🔸پس از ایشان، استاد ارجمند، جناب حجه الاسلام و المسلمین قنبریان به بیان نکات خود در زمینه الزامات نهادینه سازی چنین رویکردی در سطح کلان پرداختند. 📚 تهیه نسخه فیزیکی گزارش «چارچوب پیوست عدالت» با تخفیف ویژه از سایت رشدا 📸 مشاهده گزارش تصویری نشست در اینستاگرام هسته عدالت پژوهی (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
⭕️ برنامه علامت یزیدی که بود ، حسینی که هست گفتگوی ویژه با حجت الاسلام محسن قنبریان 🕦 قسمت اول امشب(شنبه) ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ برنامه علامت یزیدی که بود ، حسینی که هست ساعت پخش ۲۳:۳۰ ساعت تکرار روز بعد ۸:۰۰ و ۱۴:۲۰ از شبکه دو سیما ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برنامه ۱۲ قسمتی علامت / شبکه دو یزیدی که بود ، حسینی که هست! ارائه قسمت اول/ حجت الاسلام قنبریان 🔅 فسق یزیدی، فسق ابلیسی! ❓چرا اباعبدالله(ع) در اعلامیه های نهضت این همه بر فسق یزید تاکید دارد؟! ❗️فسق پسا کفر ، فسق پساجورِ یزید! ارائه ها و گفتگوهایش را هرشب ۲۳:۳۰ از شبکه دو و تکرار را ساعت ۸ و ۱۴:۲۰ ببینید! ☑️ @m_ghanbarian