eitaa logo
محسن قنبریان
15.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
767 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
چله اخلاص 3⃣ #محسن_قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
✅ سوره برائت روح الله! حضرت آقا در دیدار اخیر در مقابل شیفتگی برخی ترسوهای داخلی در مقابل پیشنهاد مذاکره توسط آمریکا به این نکته توجه دادند که آمریکا همیشه پیشنهاد مذاکره داشته و امام و ایشان رد کرده اند. بعد به نمونه فرستاده ریگان(مک فارلین) اشاره کردند که با او مذاکره نشد. نمونه دیگری هم در زمان کارتر(قبل از ریگان) بود که پس از اشغال سفارت، کارتر چند نماینده فرستاد و حضرت روح الله با پیامی بدون بسم الله آنها را در راه دست خالی برگرداند. سیداحمدآقا این را تنها بیانیه بدون بسم الله امام و بمثابه سوره برائت می خواند. رضوان خدا بر آن مرد الهی.(بعد از آن نوبت به سوره فیل و تأویل "ترمیهم بحجاره من سجیل" رسید. کاش ترسوها باور کنند: خدا باماست!) آن پیام در جلد ۱۰صحیفه امام چنین است:👇 @m_ghanbarian
💠اتاق های خالی جای اتاق های فکر در ساختمان جدید بعثه! نوشته جدید حجت الاسلام قنبریان را بخوانید👇 ☑️ @m_ghanbarian
💠 اتاقهای خالی جای اتاقهای فکر در ساختمان جدید بعثه! 🔸اول چند خبر ظاهرا بی ربط: 1⃣ رئیس کل امور حرمین شریفین -همزمان با بمباران اتوبوس کودکان یمنی توسط سعودی ها- گفت: مشاعر مقدس اماکن صرفا عبادی است و جایی برای شعارهای سیاسی نیست! 2⃣ امسال(مثل پارسال) اجازه مراسم "صرفا عبادی" دعای کمیل کنار بقیع به زوار ایرانی داده نشد و این دعا داخل هتل بعثه قرائت شد! 3⃣ مراسم برائت از مشرکین نیز در کلیشه ای چندین ساله در چند چادر محصور ایرانی ها در عرفات برگزار میشود. 4⃣ ساختمان مجلل و ۱۰طبقه بعثه امسال در قم برای کمتر از ۵۰کارمند افتتاح شد(تقریبا به ازاء هر کارمند ۲اتاق)! 🔸گرچه اسلام سفیانی-سعودی با اقتدار نظام اسلامی و تدبیر رهبر انقلابی مان در منطقه دچار چالش جدی است و برائت از مشرکین زمان بشکل عملی در حرکت روبه جلوی انقلاب اسلامی نهادینه است، اما حج ابراهیمی امام(ره) بدون ابتکاری خاص در موضع انفعال سال به سال به مناسکی معمولی تر تنزل می کند طوری که امسال دیگر از دعای کمیل کنار بقیع هم خبری نبود. برائت از مشرکین عده ای معدود از لبنانی ها در بیت الله حین طواف اثر بخشی بیشتری از جمعیت چندین برابری ایرانی ها در عرفات دارد. جای اتاق های خالی زیاد ساختمان جدید بعثه و مجموعه تلاشهایی که سرجمع برای افزایش آفتابه و لگن می شود اگر فکر بیشتری برای نهار و شام می شد جلوتر از این بودیم! متأسفانه "نهضت ساختمان" نه فقط در بعثه که در بسیاری از نهادهای انقلابی و اداری با رشد روز افزون دارد "اصل نهضت اسلامی" را هبوط داده و میراثی فرهنگی اش می کند. شورای عالی حج -متشکل از عالی ترین مقامات اجرایی و وزارتی- هم وقتی پس از ۷۰۰ ،۸۰۰روز تعطیلی تشکیل می شود باز تکیه اش سر عزیمت و اسکان (همان آفتابه و لگن) است و راهبردی برای تحقق حج ابراهیمی مطلوب امام ندارد! 🔸می شد در این چند دهه: 🔺حتی به سمت منطقه آزاد دینی کردن مکه هم پیش رفت!(اشاره به مبانی آن امسال در دیدار کارگزاران حج با رهبرمعظم انقلاب بود) 🔺یا اقلا پیشنهاد اداره حج توسط عموم مسلمین(مثلا توسط سازمان کنفرانس اسلامی) که در کلام رهبری پس از فاجعه منا اشاره شد را گفتمانی بین المللی در کشورهای اسلامی کرد و به سمت سیاستگذاری و اجرا برد. فاجعه منا و متضرر شدن کشورهای متعدد اسلامی بستره مناسبی برای این طرح بود. 🔺اگر این پیشنهادات آرمانی و غیر قابل تحقق است پس چگونه نماینده ولی فقیه در امور حج، مشابه اینها را طرح میکند؟ از ظرفیت حج برای تشکیل بازار مشترک بین المللی اسلامی که مشکل اشتغال و رونق اقتصادی جوامع اسلامی را حل کند سخن می گوید؟(مصاحبه با العالم ۱۷تیر۹۷). البته فقط سخن می گویند! انگار هیچوقت قرار نیست برای این ظرفیت های حج و به فعلیت رساندن آنها، راهبرد و برنامه ارائه و اقدام عملی صورت گیرد! 🔸اینها همه شدنی است اگر: 🔺بجای اتاقهای خالی و اضافی ساختمانها، "اتاقهای فکر" برای ارتقاء حج و رساندن آن به حج مطلوب اسلام تعریف شود. اتاقهای فکری بین بعثه و سازمان تقریب(که ساختمان او هم اتاق اضافی کم ندارد!)، بین بعثه و میزهای آینده پژوهی در قم و مراکز عالی، بین بعثه و وزارت خارجه، بازرگانی و... دکترین حج ابراهیمی مطلوب امام بیش از ساختمان و رفاه زیادی زائر و حاجی، نیازمند به فکرها و ابتکارات و راهبردها و مدیریتهای انقلابی است. 📝محسن قنبریان ۹۷/۵/۲۶ ☑️ @m_ghanbarian ______________________ ⬅️مطلب مرتبط: مستدرکی بر بیان رهبری https://eitaa.com/m_ghanbarian/256 !
🔵امام باقر(ع) و تحریم ارزی! #محسن_قنبریان (برای تفصیل به سخنرانی "امام باقر و تحریم پولی امپراطوری روم" مراجعه کنید) ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی دهه ۹۶ ⭕️نسل مستشهد جلسه ششم @m_ghanbarian
⭕️ گزیده جلسه ششم سخنرانی نسل مستشهد ۹۶ ✅ اهل اباء را با فرصت طلبان وکاسبان اشتباه نگیریم 🔺ابن ابی الحدید گرچه اباعبدالله را سید اهل اباء می شمارد اما در شمارش اهل اباء به خطاء میرود وکسی مثل یزید بن مهلب را هم اهل اباء می خواند. در حالیکه او خود کارگزار اموی بود وتا وقتی منافعش به خطر نیافتاد از آنها جدا نشد. 🔺اینکه پس از زندانی شدن بخاطر اختلاس ،فرار کرد وعلیه اموی ها شورش کرد او را اهل اباء نمیکند. شعارهای احیاء سنت وحمایت برخی شعرا از او چهره ای مقاوم ومبارز ساخت که دست آخر شکست خورد وبا 4 برادرش کشته شد .خانواده اش فرار کردند که تعقیب وکشته شدند. بین شعارها وعمل او با مثل حسین فاصله بسیار است. ✅ در مقابل، اهل اباء واقعی را هم تحقیر نکنیم 🔺وقتی مسلم برای سید آزادگان جهان در کوفه بیعت جمع میکرد عده ای میگفتند آل علی را آزموده ایم بکار نمی آیند! شکست صفین را نه از خود از علی می دانستند ! صلح تحمیلی بر امام مجتبی را تقصیر امام می دانستند! وحالا دیگر حاضر نبودند با حسین ریسک تازه ای کنند! این وهن وتحقیر اباء از ننگ را به خطر می اندازد. ✅ دومثال معاصر 🔺حساسیت سر برجام و مذاکره با کدخدا چیز بجایی بود . ملتی که در طول تاریخ معاصر از اینها زخم خورده ومورد ظلم وضیم واقع شده جادارد با حساسیت نظارت کند. 🔺اما اینجا دو مشکل بالا رخ داد: برخی فرصت طلب وکاسب از نقد وچالش برجام دنبال منافع خود بودند. بود کسی که کاملا همراهی میکرد تا رئیس جمهور با او در افتاد یکباره ناقد برجام شد! از آنطرف هم دلواپسی را فحش کردند و به ریشخند گرفتند درحالیکه بسیاری از آنها آدمهای صادق و مطلعی بودند که صرفا حساس بودند و امروز را می دیدند. ✅ ویژگی دیگر اهل اباء مردم داری وتکریم آنهاست 🔺اهل اباء واقعی ضد مردم نیستند. با طاغوتها وزیاده خواهان بد اند نه با بی خبران ومردم عادی. هیچکس مدارای امام مجتبی با شامی هتاک به امیرالمومنین را سازش نمی داند بلکه به آن اخلاق افتخار میکنیم. چرا که مردم بی اطلاع تحت تاثیر دستگاه تبلیغی اموی به جهالت چیزی می گفتند .این با هتک حرمت مثل ابو عفک ها وسلمان رشدی ها فرق میکند. 🔺اهل غیرت و اباء به بی حجاب خیابان گل دهند وبه نرمی او را دعوت کنند اما به قاچاقچیان ساپورت وپوشاک که از مجاری قانونی استفاده ودر قدرت هم نشسته اند فریاد کنند. ✅ توصیه امام صادق(ع) 🔺امام به اصحابش توصیه کرد مردم عادی اهل سنت ومخالف را به بهترین شکل مدارا کنند وحتی ضیم آنها را تحمل کنند. "تحملوا الضیم منهم" ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅خدای آتش نشان نه آتش فشان! @m_ghanbarian
🔅خدای آتش نشان نه آتش فشان! در نگاه عرفانی قرآن هم "آتش"، هم "آتش زن" و هم "آتش گرفته" خود ماییم. کجای ما آتش است؟ اعمال فاسد، اخلاق فاسد، عقاید فاسد! خدا کسی را بخاطر خوردن مال یتیم آتش نمیزند. کسی که مال یتیم می خورد، آتش میخورد! نفس ابلیسی ما آتشفشان است! هردم آتشی برمی افروزد. از قضا خداوند آتشنشان است! هزاران شعبه آتشنشانی در زندگی ما دارد: عرفه، قدر، کربلا، دعا و توسل، کمک به فقیر، مریضی و تب، نگاه به کعبه و امام و عالم ربانی و... وای برما اگر با این همه آتشنشانی خدا، باز قیامت در آتش فشانی نفس مان مانده باشیم! ☑️ @m_ghanbarian
✅پرونده اول کارگاه فقه تراز انقلاب: زندگی اشرافی ✅ویژه طلاب و دانش پژوهان فقه ✅تعقیب مباحثات فقهی این طرح بحث در گروه مجازی کارگاه فقه تراز انقلاب ✅فضلای دوره سطح حوزه برای عضویت در گروه شماره شان را به مدیر کانال بفرستند ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚پرونده اول کارگاه فقه تراز انقلاب: زندگی اشرافی ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی دهه ۹۶ ⭕️نسل مستشهد جلسه هفتم @m_ghanbarian
⭕️ گزیده جلسه هفتم سخنرانی نسل مستشهد ۹۶ ✅ لزوم حفظ روحیه اباء از ضیم وشهادت طلبی 🔺روزنامه ای اسرائیلی در یادداشتی به تحقیقات 11 ساله یک محقق اسرائیلی درباره کتابهای درسی ایران پرداخت. که در آن شهادت طلبی به بچه ها آموزش داده میشود. به درس رهبرکوچک در کتاب ششم دبستان هم پرداخته بود. یادداشت نویس از این تحیق استفاده کرد که : "یک توافق سازنده(هسته ای)با روحانیون نیازمند تغییراساسی کتابهای درسی مدارس ورویکردها وتاکتیکهاست"! توافق ومذاکره را با از بین بردن آن روحیه ودلیری ملازم میکنند! 🔺از آنطرف استشهاد تقلبی می سازند تا جنایت کند وبا انتحار مردم مظلوم را بکشد وطاغیان بزرگ را رها کند (داعش والقاعده و...) تا از این طریق در سطح وسیع علیه روحیه اباء از ضیم وسازش ناپذیری تبلیغات کنند واز نصاب اباة الضیم در جامعه بکاهد. 🔺اما خودشان کمپ انجیلی راه می اندازند وبوش را بعنوان نماینده خدا تقدیس کرده به بچه ها کشته شدن در راه مسیح (!)را می آموزند! ✅ روش اخلاقی اهل الاباء 🔺اهل اباء در ذلت ناپذیری خود از روش غیر اخلاقی استفاده نمیکنند. مسلم، عبیدالله را درخانه هانی ترور غافلگیرانه نکرد با وجودی که با این کار شاید کوفه سقوط میکرد واز دست بنی امیه خارج می شد . دلیلش این بود که الاسلام قید الفتک: اسلام اجازه اینجور کشتن نمی دهد. 🔺نه فقط با دشمنش ،دوستش را هم غافلگیر نمیکند شب عاشورا صراحتا از شهادت گفته شد تا همه دانسته انتخاب کنند وکسی فریب نخورد .امام فرمود چون نیرنگ حرام است. 🔺امیرالمومنین علی رغم انتقاد از عثمان، آب بستن بر او را نکوهش وخود برای شکستن محاصره آب وغذا اقدام کرد اما در مقابل اموی ها در صفین آب را برسپاه امام بستند اینجا هم آرام نمی نشیند خطبه 51 نهج البلاغه را انشاء کرد که پدر نهضت عاشورا شد: "شما را دو راه درپیش است یا تن دادن به ذلت وفرو افتادن از منزلتی که در آن هستید، یاسیراب کردن شمشیرها از خون وسیراب کردن خود از آب. اگر مقهور شوید زندگیتان مرگ است واگر پیروز شوید مرگتان زندگی است." ابن ابی الحدید ذیل این خطبه بحث ابات الضیم را مطرح وسید الشهدا را سید اهل اباء می خواند. می بینی نه در حق مخالفین ظلم میکنند وظلم وننگ دشمن را تن می دهند. پس از این خطبه امام حسین (ع)آب را در صفین باز کرد. 🔺عبیدالله درکربلا هم برحسین آب بست.وبه قحط آب، طعنه ها هم افزودند که از این آب حیوانات میخورند اما یک قطره اش را به شما نمی دهیم. عجیب اینکه میگفت همانجور که با خلیفه مظلوم(عثمان)کردید!!! 🔺امام زیر بار این ظلم هم نمی رود گروه 20 نفری برای آوردن آب می فرستاد .گاه موفق میشدند یک مشک آب بیاورند وگاه بخاطر ولع کودکان همان یک مشک هم برزمین می ریخت! اما بستن آب حسین را ذلت پذیر نکرد. 🔺طلب آب برای علی اصغر اتمام حجت بود نه تسلیم وکوتاه آمدن از موضع. دشمن هم بخاطر همین عصبانی بود که حاضر است کودکش کشته شود اما دست از نه به یزید برندارد. لذا کودک را رها نکردند تا خود از تشنگی بمیرد حتی با تیر معمولی او را نزدند! سه شعبه وبریدن گوش تا گوش طفل ،انتقام از حسین بود شاید بشکند وتسلیم شود. اما آن روح بزرگ با یک جمله همه لشکر دشمن راشکست: "هون علی مانزل بی انه بعین الله":ـاین ماجرا برمن آسان شد چون در پیشگاه الهی است! این یعنی سید اهل الاباء. ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دوره ی آقا زاده ها! #محسن_قنبریان #عاشورا_موج_سوم_انقلاب_محمد(ص) #مشکل_آقازاده_ها! #چهل_سالگی_انقلاب #بحثی_برای_محرم۹۷ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی دهه ۹۶ ⭕️نسل مستشهد جلسه هشتم @m_ghanbarian
⭕️ گزیده جلسه هشتم سخنرانی نسل مستشهد ۹۶ ✅ نسل مستشهد و اهل الاباء نه جنگ طلبند ونه سازش پذیر 🔺حق وباطل بهم نزدیکند. اباء از ضیم از "ذاتیات" جنبش عاشوراست یعنی نمیشود از آن جدا شود و عاشورا ،عاشورا بماند. اما رفتن به کوفه واصرار بر آن "عرضی" این قیام است گزینه های دیگر هم میشود پذیرفت. برخی نقلها وحوادث عاشورا راطوری تحلیل میکنند که نه به یزید هم قابل جایگزینی باشد! این بزرگترین تحریف عاشوراست. 🔺از آن طرف برخی صورت وتاکتیکی خاص را جوری بیان میکنند که انگار کوتاه آمدن از آن مساوی پذیرش ذلت است مثلا اگر امام از کوفه رفتن پشیمان وسراغ شام رود چه از روح عاشورا کم میشود؟! 🔺اهل اباءجنگ طلب نیستند یعنی بهانه دست دشمن نمی دهند تا جنگی تحمیل وبی گناهانی کشته شوند .اما اگر اباء از ضیم آنها ،چاره ای جز جنگ نداشت(مثل ماجرای صفین که در جلسه قبل گذشت یا جریان عاشورا)آنوقت سازش نمیکنند وجنگ را بهتر از ذلت می دانند. 🔺به تعبیر دیگر : -برخی عاشورا ستیزند(مثل معاندینی که عاشورا را جنگ دو عرب میخوانند وبه ایرانی خورده میگیرند چرا وقت وسرمایه صرف آن میکنی؟!) -برخی عاشورا پذیرند :یعنی اگر با طی همه راههای منطقی، دشمن بین جنگ وذلت مخیرمان کرد فرزند عاشوراییم.این گفتمان انقلاب اسلامی است. -برخی عاشورا گریزند:حسین را دوست دارند اما مطلقا نمیخواهند به هیچ نحو کارشان به عاشورا بکشد حتی به قیمت کوتاه آمدن سر حرف اساسی (نه به طاغوتی مثل یزید)!اینها صراحتا نوشتند فرق ما (با گفتمان قبل) این است که از آمریکا میترسیم! رهبری ایران که عاشورا پذیر است در 25 سال رهبری اش، 6 جنگ از سر مردمش دفع کرده است یعنی اباء از ضیم وعاشورا پذیری مساوی جنگ طلبی نیست. ✅ کارهایی که اباعبدالله انجام داد تا جنگ طلب وشورشی جلوه نکند: 1⃣ رفتن در شاهراه اصلی در وقت خروج ونپذیرفتن پیشنهادهای رفتن به کوهها وریگزارها. 2⃣ همراه بردن خانواده:یک شورشی وگروه چریکی خانواده خود را به همراه ندارند. 3⃣ ملاقات با عمر سعد وهم دعوت از او وهم پیشنهاد گزینه های دیگر جای رفتن به کوفه: امام در این ملاقاتها سر "نه"به یزید اصلا مذاکره نکرد اما سر تاکتیک حرف زد تا الان نظر این بود به کوفه روند حالا که ورق برگشته ،برگشت به مدینه گزینه ای است که حجت را تمام وبه روح عاشورا هم ضربه نمی زند.حتی بفرض صحت پیشنهاد رفتن به سرحدات یا رفتن نزد یزید، اینها گزینه های رقیب دیگر است با حفظ "مثلی لا یبایع مثله"(مثل من مطلقا با مثل یزید بیعت نمیکند) (درباره گزارش تاریخی این مذاکرات ونقد آن به تفصیل در این جلسه سخن گفته شده است علاقه مندان به فایل صوتی رجوع کنند) ✅ ابن زبیر شورشی 🔺در مقابل این روش استوار اهل اباء که نه جنگ طلبند نه سازشکار برخی شجاع نما واهل اباء تقلبی هستند که شورشی اند وهزینه بسیار برمردمشان تحمیل میکنند.ازاین جمله ابن زبیر بود که با یزید بیعت نکرد اما مثل شورشی خروج کرد .حرم امن الهی را هم سنگر کرد وزمینه حمله به کعبه را فراهم کرد. مقایسه حسین شهید با ابن زبیر شورشی الگوی خوبی از اهل اباء واقعی دستتان می دهد ☑️ @m_ghanbarian
📍نشان ولایت! 🔺کندن درب خیبر "پر صداتر" بود یا دادن انگشتری در نماز؟! 🔺لیلة المبیت "با فضیلت تر" بود یا انفاقی کوچک در رکوع؟! 🔺کشتن عمرو بن عبدود و لافتی الا علی "منحصر به فردتر" بود یا انگشتر دادن به یک فقیر؟! ❓پس چرا هیچ یک از این مناقب، نشان ولایت و مضمون آیه ی آن(۵۵مائده) نشدند؟! چرا بین آن همه، خدا انفاق علی(علیه السلام) در نماز را "نشان ولایت" کرد؟! ⬅️ چون برای "ولایت و سرپرستی جامعه" بیشتر از شمشیرزن و قهرمان جنگها بودن، "تقسیم عادلانه ثروت" در جامعه ضروری است. زکات، "نماد فریادرسی محرومان" است. آنقدر مهم است که ولیّ نباید تا پایان نماز هم معطلش کند! لذا امیرالمومنین(ع) را پس از ولایت با وجود جنگهای تحمیلی در این تابلو بیشتر می بینیم تا شمشیر زن لیلة الهریر ها! جالب اینکه جنگهایش هم با "زیاده خواهان" و "خورندگان مال مردم" است. (درس گفتارهای کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) ☑️ @m_ghanbarian
✅پرونده دوم کارگاه فقه تراز انقلاب: مانور اشرافی گری ✅ویژه طلاب و دانش پژوهان فقه ✅تعقیب مباحثات فقهی این طرح بحث در گروه مجازی کارگاه فقه تراز انقلاب ✅فضلای دوره سطح حوزه برای عضویت در گروه شماره شان را به مدیر کانال بفرستند ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚پرونده دوم کارگاه فقه تراز انقلاب: مانور اشرافی گری ☑️ @m_ghanbarian
📍تابلوی ولایت #محسن_قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی دهه ۹۶ ⭕️نسل مستشهد جلسه نهم @m_ghanbarian
⭕️ گزیده جلسه نهم سخنرانی نسل مستشهد ۹۶ ✅ گفتمان یعنی سخن غالب .سخنی که بر بقیه تحلیلها چتر بیاندازد و بقیه منظومه معرفتی را معنا کند. درباره عاشورا سه گفتمان قابل فرض است: 1⃣ گفتمان عاشورا ستیز: گفتمانی است که ذاتیات عاشورا از جمله اباء از ضیم وذلت را از آن بگیرد. خشونتی مقابل خشونت بدر معرفی اش کند(مثلا) و... 2⃣ گفتمان عاشورا گریز: گفتمانی که ولو حسین و عاشورای 61 هجری را ارج می نهد اما از تکرار آن به هرقیمت فراری است حتی به قیمت سازش و تسلیم! فاش میگوید فرق ما این است که از آمریکا میترسیم! 3⃣ گفتمان عاشورا پذیر: گفتمانی است که سر خط قرمزهای عاشورا از جمله ذلت ناپذیری حساس است. مثل حسین همه ی منطق وتدبیر را بکار میگیرد تا کار به جنگ وخشونت نیانجامد اما اگر دشمن جز به ذلت راضی نشد البته او گزینه عاشورا وشهادت طلبی را برمیگزیند. ✅ عاشورا گریزان سال61 🔺هرثمه بن ابی مسلم: سوار میشود نزد امام می آید خاطره اش از امیرالمومنین در صفین درباره این زمین (کربلا) وشهدایش میگوید اما درپاسخ امام میگوید:نه باشما یم نه با آنها! دلیلش هم یک چیز است: "دخترانم را در شهر نهاده واز ابن زیاد نگرانم"! 🔺مقابل او عاشورا پذیری چون انس بن حرث کاهلی است که باز خبری از پیامبرشنیده که "حسین در زمینی از زمین های عراق شهید میشود اگر حاضر بودید یاری اش کنید". او اصلا پی این جمله کوفه را برای زندگی انتخاب کرد تا بلافاصله وقتش که رسید به حسین بپیوندد. 🔺عبیدالله حرجعفی دعوت شده دیگری است که باز علیرغم دانستن حقانیت امام ترسش را جلو کشید وگفت: من از مردن سخت گریزانم"! بعدا آثار این تن دادن به ذلت را بهتر دید در ندامت خود قصیده خواند همان یک قصیده هم تحمل نشد واو به قبر سید الشهدا پناه برد. 🔺قرینه مقابل او زهیر است که مثل او عثمانی است اما حق که روشن میشود زیر بار زور و ضیم نمیرود و عاشورا پذیر میشود. ☑️ @m_ghanbarian
🌹سخنرانی مراسم روز غدیر ۹۷/۶/۸ ✅با عنوان: شرحی ساده و شیوا بر حدیث "علی ممسوس فی ذات الله" حجت الاسلام محسن قنبریان @m_ghanbarian ⏬⏬⏬⏬