⚜انتخابها و ظهور؛ آنجا که باید کامل دید!
#ناظر_به_سخنان_اخیر_استاد_پناهیان
این نظر استاد پناهیان بزرگوار که نهادینه شدن انتخاب های خوب در انتخابات ها در ظهور نقش دارد؛ اینگونه خوانش شد که: انتخاب خوب در انتخابات۱۴۰۰ برای ظهور کافیست!
فرصت برنامه سمت خدا(۱۴۰۰/۱/۱۲) مجال توضیحات تکمیلی به ایشان داد(ویدئوی پیوست)
✔️استاد دروغ نمی گوید!
اینکه خواص و نخبگان و برگزیده های شیعه در تاخیر فرج اهلبیت(ع) تاثیر داشته اند، تصریح روایات و کتب معتبر شیعه است مثلا:
🔺فرج مقدّر شده برای امام حسین(ع) در سال۷۰ که با شهادت حضرت به تاخیر افتاد!(۱)
🔺بداء در فرج مقدر شده برای امام صادق(ع) از سال۱۴۰ به وقتی که زمانش بیان نشد!(۲)
⬅️در هردو بخصوص دومی تصریح به نقش خواص و نزدیکان و محرمان اسرار شده است!
حالا اگر برگزیدگان(مردمی و حاکمیتی) جامعه شیعی برای فرج امام دوازدهم -که البته مساوی شده با ظهور دین حق و پرشدن عالم از قسط- اثرگذار باشد حرف بی مبنایی نیست.
✔️سه راستی که گفته نمیشود!
اشکال بر فرمایشات استاد در صغریات و تمام مصادیق است. آیا فقط رأی نهایی مردم به ظهور اثر می گذارد؟!
1⃣برگزیدگان انتصابی و منتخب های شوراهای حاکمیتی
اگر از اول غیر از منتخبین مستقیم و غیرمستقیم مردم، منتصبین هم اضافه می شد که در ظهور اثر دارند؛ غرابت حرف کمتر می شد!
استاد پناهیان در توضیحات تکمیلی برنامه سمت خدا در حد یک نیم جمله به این مورد اشاره کردند: "الان مسئولین کشور، نمایندگان مجلس، حدود ۳۰۰نفر هستند؛ می توانید بگویید یابن الحسن اینها یاران شما؟! ما طلبه ها که امام جمعه هستیم رویمان میشود؟[👉 فقط همین جمله] مثلا ما استاندارها، اینها را به امام زمان معرفی کنیم؟!"
آیا امام جمعه پرادو سواری که تریبونش را مین گذاری شده می خواند و منتقدش کارش به دادگاه میکشید؛ یا امام جمعه دیگری که چند دانشجوی منتقد به اسرافش در انتخابات خبرگان را دادگاهی و حکم منع فعالیت سیاسی می گرفتند، مخاطب روشن و مصرّح عتاب امام زمان(ع) به علی بن مهزیار نبودند؟! امام، اشتیاق آن عالم به امام زمانش را تکذیب کرد و علتش را تکاثر اموال و تجبّر و استبداد بر ضعفاء خواند(۳)
این نمونه ها، از انتخاب نماینده آن شهر توسط مردم بر ظهور کم اثرتر است؟! پس چرا کمتر گلایه میشود؟! قرار این شد که ظهور را با قدرت درگیر کنیم!
2⃣کل دستگاه انتخابات نه فقط رأی دهندگان!
در همان منتخبان مردم چرا کل دستگاه انتخابات مورد خطاب واقع نمیشود؟!
ابوموسی اشعری -مثال معنادار استاد در این سالها- در دوره علی(ع) توسط شورای نگهبان فرضی و تنزیلی آن زمان با اختیاراتی کمتر از نظارت استصوابی، برای مناصب رد صلاحیت شده بود!
در ماجرای جمل(قبل از حَکَم شدن ابوموسی برای صفین) که چسبیده به شروع حکومت حضرت امیر است، زید بن صوحان، حجربن عدی، عدی بن حاتم، هند بن عمر، هاشم مرقال، عمار یاسر و مالک اشتر بر او شوریدند و صلاحیتش برای امارت کوفه را پیش مردم به چالش کشیدند.(۴)
مالک اشتر اگر هم در ابقاء اولیه او پس از عثمان به امام مشورت داده بود(۵)؛ به محض مخالفت ابوموسی با امام -که همان روزهای اول است- بر او شورید و حتی از قصر دارالعماره اخراجش کرد که مردم برای غارت اموال او ریختند!(۶)
اگر مثال استاد پناهیان مابه ازائی دارد و ملت ایران ابوموسایی انتخاب کرده اند؛ آیا نباید قبل از جوال به مردم، بر تایید کنندگان صلاحیت او هم سوزنی زده شود؟!
❓آیا شورای نگهبان واقعی(نه تنزیلی) ما مثل آنچه مالک و هاشم مرقال و عمار یاسر و... با ابوموسی در محضر مردم در آستانه جمل کردند؛ در ج.ا.ا هم کردند و باز مردم او را تحمیل کردند؟!!(۷)
3⃣ لیست بندها، جارچی ها و پله برقی ها!
منتخب های مردم برای ریاست جمهوری و مجلس شورا و خبرگان در قاعده کُن فَیَکون نیست! آدمهایش در مناصب اجرایی و شورایی ج.ا رشد کرده شناخته می شوند. بدون طی این روند، کسی "رجل سیاسی" نمیشود تا صلاحیت ریاست جمهوری یابد!
❓این فرض محال است که سیستم اداری کشور تفکر و سلیقه ای را بیشتر بالا بکشد و یکی دیگر را -ولو انقلابی و ملتزم- بالا نکشد؟! یعنی صداوسیما نبرد!امام جمعه یا استاندار و مدیر کل نکند! و مناصب را فقط بین دو جناح دست به دست کند!
❗️ از این فرض ملموس تر اثر لیست بندها و پدر خوانده های انتخابات است.
❓در همه این سالها شایسته ترین ها در لیست ها و حامیان مذهبی شان آمدند؟ یا تاکتیکهای مصلحت و وحدت جای اصلحیت نشانده شد؟!
❓در همین انتخابات مجلسی -که استاد پناهیان نمیتواند به امام زمان معرفی اش کند- در همین تهران، هیچ شایسته تری از آن لیست کذایی مورد حمایت سخنرانان سمت خدا نبود؟!
حالا شد تقصیر رأی مردم؟!!
❗️استغراب درصدی از شنوندگانِ فرمایشات، این است که چرا از این فرآیند سازان انتخاب مردم هیچ گله ای نیست و فقط مردم بیچاره مقصر تاخیر ظهورند؟!!
عفو بفرمایند!
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۰/۱/۱۳
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⚜انتخابها و ظهور؛ آنجا که باید کامل دید! #ناظر_به_سخنان_اخیر_استاد_پناهیان این نظر استاد پناهیان بز
پی نوشت ها:
۱.روایت ابوحمزه ثمالی از امام باقر(ع) و تایید امام صادق(ع)/ الکافی ج۱ص۳۶۸
۲.روایت صحیح جابر جعفی/ الکافی ج۱ص۳۰۷ و دو روایت نعمانی در الغیبه باب ۱۶صص۲۹۲و۲۹۳
روایت سعید مکی و روایت ابوبصیر در الغیبه طوسی ص۵۳ هم ملاحظه شود.
۳.ر.ک: دلائل الامامه ص۵۳۹
۴.ر.ک: کوفه و نقش آن درقرون نخستین اسلامی دکتر محمد حسین رجبی دوانی ص۱۷۱تا۱۷۵
۵.تاریخ یعقوبی ج۲ص۱۲۶وص۱۷۹/در اینباره اقوال دیگری هم هست ر.ک: اخبار الطوال ص۱۷۶ و تاریخ طبری ج۳ص۳۶۳
۶.ر.ک:تاریخ طبری ج۳ص۴۹۲تا۵۰۱
۷.اگر کنایه های ایشان به رئیس جمهور کنونی است خوب است مصاحبه سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت اولیه ایشان و مداخله دبیر شورا و رای گیری دوباره را هم ببینند:
http://www.sharghdaily.ir/fa/main/detail/16299
*مطالب مرتبط:
- تولد ندبه بر غیبت
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1001
-دلواپسی بداء
https://t.me/m_ghanbarian/889
-شورای نگهبان تراز انقلاب۲
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1518
محسن قنبریان
⚜انتخابها و ظهور؛ آنجا که باید کامل دید! #ناظر_به_سخنان_اخیر_استاد_پناهیان این نظر استاد پناهیان بز
❗️برخی مخاطبان متخلّق تذکر دادند که عنوان: همه راست را نمی گوید؛ نوعی اتهام به استاد پناهیان است که انگار ایشان آگاهانه و متعمدانه قسمی از راست را نمی گوید!
چنین چیزی منظور نگارنده نبوده است لذا با قدردانی از حق بزرگ ایشان گردن جامعه مذهبی و عذرخواهی از ایشان وتشکر از آن مخاطبین ، عنوان یادداشت به :
انتخابها و ظهور؛ آنجا که باید کامل دید!
تغییر یافت.
تکیه گاه اصلی یادداشت این است که انتخابات یک فعل متصل چند وجهی است؛ نه افعال متکثر و بیگانه از هم ، که بتوان یکی را تصحیح و از دیگری غفلت کرد. فقط توصیه به بهتر رای دادن مردم بدون تصحیح فرآیندهای شمارش شده بی ثمر یا کم ثمر است.
☑️ @m_ghanbarian
19- شرح حدیث جنود عقل و جهل - مقصد پانزدهم زهد و رغبت.mp3
7.09M
💠 کتاب گفتار شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی(ره)
جلسه نوزدهم - مقصد پانزدهم: زهد و رغبت
#رمضان_۹۶
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
💠 کتاب گفتار شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی(ره) جلسه نوزدهم - مقصد پانزدهم: زهد و رغبت #رمضان_۹
💠 جلسه نوزدهم کتاب گفتار شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی (ره)
#رمضان_۹۶
محسن قنبریان
✅ جند پانزدهم : زهد و ضدش رغبت
✅ زهد یعنی بی میلی و بی رغبتی قلبی به دنیا که معمولا با ترک عملی و اعراض از دنیا هم مقارن است.
✅ مراتب زهد:
1⃣ ترک لذات و شهوات دنیوی برای رسیدن به لذات اخروی(زهد عامه)
2⃣ اعراض از لذات و شهوات برای رسیدن به مقامات عقلانی و مدارج انسانی(زهد خاصه)
3⃣ اعراض از لذات روحانی و عقلانی برای رسیدن به مشاهده جمال جمیل الهی(زهد اخص).
"زهد حقیقی عبارت است از ترک غیر خدا برای خدا".
✅ زهد بنفسه از کمالات انسانی و مقامات روحانی نیست بلکه مقدمه رسیدن به جمال جمیل حق است. مقصود اصلی بعثت، رساندن به خدا و تبدیل انسان خاکی به فانی فی الله است اما این مقصد دو چیز لازم دارد:
اقبال به سوی خدا / ادبار از غیر خدا(زهد)
لذا در روایات بهترین یار اخلاق و موجب چشیدن شیرینی ایمان، زهد معرفی شده است.
✅ این دو(اقبال و علاقه به کمال مطلق و تنفر و ادبار از نقص) در فطرت آدمی هم نهاده شده است.
✅ چون پرده ی محبت به دنیا و غیر خدا ضخیم ترین حجاب است ،زهد که پاره کردن این پرده است بسیار برای انسان موثر است.
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از برنامه ۱۴۰۰
11.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️دولت ۱۴۰۰ برای کم کردن این "فاصله طبقاتی فوق جهنمی" چه باید بکند؟
🔹حجت الاسلام قنبریان: این رقم ۲۱ برابری #تفاوت_حقوقها بر اساس کدام آیه قران است؟ تفاوت هفت برابری که شورای نگهبان تصویب کرده از کجا آمده؟
🔸ما نه لیبرالیم نه اسلامی! ۲۵٪ اقتصاد کشور تا سال ۹۳ باید برای دهک های پایین جامعه میشد.
✅ موضوع گفتگو: عدالت و دولت 1400
🔻به #برنامه_۱۴۰۰ بپیوندید
instagram.com/ir1400tv
@ir1400tv
محسن قنبریان
♦️دولت ۱۴۰۰ برای کم کردن این "فاصله طبقاتی فوق جهنمی" چه باید بکند؟ 🔹حجت الاسلام قنبریان: این رقم ۲
چکیده ای برای ارائه نگاهی فقهی به نظام جبران خدمات.pdf
240.5K
📎پیوست ویدئو:
🔘چکیده ی ارائه: نگاه فقهی به نظام جبران خدمات/ حجت الاسلام محسن قنبریان
در جمع هیات اندیشه ورز اصلاح نظام اداری و استخدامی/۲۵اسفند۹۹/تهران.سازمان امور اداری و استخدامی کشور.
#متن_تخصصی
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
📎پیوست ویدئو: 🔘چکیده ی ارائه: نگاه فقهی به نظام جبران خدمات/ حجت الاسلام محسن قنبریان در جمع هیات
991225 مبنای 3 پله ای فقهی برابری دستمزد کارکنان دولت-سازمان امور اداری و استخدامی-طرح بحث.mp3
20.19M
📎پیوست
🎙فایل ارائه: نگاه فقهی به نظام جبران خدمات/ حجت الاسلام محسن قنبریان
در جمع هیات اندیشه ورز اصلاح نظام اداری و استخدامی/۲۵اسفند۹۹/تهران- سازمان امور اداری و استخدامی کشور
#جلسه_تخصصی
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از برنامه ۱۴۰۰
5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️حزب اللهیترین کاندید هم شعارش این نبوده!
🔹حجت الاسلام قنبریان: 25 درصد اقتصاد کشور به صورت تعاونی باید در اختیار طبقات محروم باشد.
🔸این ابلاغیه رهبری است. ولایت ولایتشان گوش آسمان را کر کرده، اما حتی شعار حزب اللهیترین کاندید هم این نبوده است!
✅ موضوع گفتگو: عدالت و دولت 1400
#حکمرانی_خوب
🔻به #برنامه_۱۴۰۰ بپیوندید
instagram.com/ir1400tv
@ir1400tv
6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ رأی بدهید بروید تا چهار سال بعد!
🔹همانطور که استخراج یک معدن طلا یک فن آوری می خواهد. یک معدن معنوی هم برای استخراجش فن آوری می خواهد اما از نوع انسانی و اجتماعی.
مثلاً رهبر انقلاب راهیان نور را یک فن آوری جدید برای استفاده از معدن تمام نشدنی سالهای دفاع مقدس خواند(۹۵/۱۲/۱۶).
🔹برای اینکه مردم کنشگر اقامه قسط باشند و "لیقوم الناسُ بالقسط" تحقق یابد، چه فن آوری ای لازم است؟!
معدن عظیم مردم برای حفظ ارزشهای انقلاب و تحقق عدالت اجتماعی نیازمند یک فن آوری استخراج و استفاده نیست؟!
فقط راهپیمایی ۲۲بهمن و روز قدس کافیست؟! بیایند رای دهند و بروند تا چهار سال دیگر، نقشی در تحقق قسط ایفاء کرده اند؟!
🔹در این ویدئو از فن آوری اجتماعی استفاده از مردم در اقامه قسط بشنوید! اصولش متن قانون اساسی است!
@ir1400tv
اگر پسندیدید نشر دهید
☑️ @m_ghanbarian
20- شرح حدیث جنود عقل و جهل - مقصد شانزدهم رفق و خرق.mp3
5.16M
💠 کتاب گفتار شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی(ره)
جلسه بیستم - مقصد شانزدهم: رفق و خرق
#رمضان_۹۶
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
💠 کتاب گفتار شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی(ره) جلسه بیستم - مقصد شانزدهم: رفق و خرق #رمضان_۹۶
💠 جلسه بیستم کتاب گفتار شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی (ره)
#رمضان_۹۶
محسن قنبریان
✅ جند شانزدهم: رفق و ضد آن خرق
✅ رفق به معنای مدارا و ملایمت و خرق برعکس آن شدت و غلظت داشتن و عجله است.
✅ رفق و مدارا هم در باب معاشرت با مردم و انجام امور دنیوی ، هم راجع به امور دینی و هدایت مردم و امر به معروف و نهی از منکر و هم در خودسازی و ریاضت نفس مدخلیت کامل دارد.
✅ مدارا با تسامح و تساهل (تلورانس) فرق دارد . رفق مدارای فعال و سازنده است نه ماست مالی و مداهنه.
بین "انفعال" و "انعطاف" فرق است رفق ، دومی است اما مداهنه و تلورانس اولی است.
✅ رحم کردن فطری بشر است و رفق از جلوات آن است. قلب آلوده به بغص بندگان و گرفتار خرق در رفتار، فطرتش در حجاب است. تندی کردن و غلظت از آنجاست که آدم ،بندگان خدا را انسان یا مسلمان و... ندیده است.
✅ در روایات اسلامی رفق بسیار تمجید شده است.
☑️ @m_ghanbarian