eitaa logo
راهی| محمدجواد مردانی
26 دنبال‌کننده
42 عکس
30 ویدیو
4 فایل
اینجا از مشاهدات و احوالات روزانه‌ام می نویسم #روزانه_نوشت_هام حرفی، حدیثی، نصیحتی: @MARDANIMJ
مشاهده در ایتا
دانلود
یا لیتنا کنا معکم فافوز فورا عظیما 🔴 تصاویر 10 شهید مقاومت اسلامی عراق در بمباران مقر عکاشات در بادیه الانبار عراق آنهم در خط مقدم نبرد با داعش توسط تروریست های آمریکایی به خاطر یک برادر سنی فلسطینی، خودت را به آب و آتش بزنی. کی؟ بعد از حدودا ۱۰‌ سال مبارزه با تروریسم داعشی (تو بخوان آمریکایی) کی؟ بعد از سال ها اسارت در چنگال آمریکا! آن وقت به خاطر حق گفتن ناگهان خبر برسد که شهید شده ای.. گاهی از خودم می پرسم آن ها که سال ها در کویر با دشمنان خدا گلاویز بودند بعضا به مقام شهد و شهود رسیدند.. آیا واقعا چنین آرزویی برای چون منی، بیشتر شبیه خوش‌خیالی نیست؟ https://eitaa.com/m_rahii
این «الله اکبر» سال ۱۴۰۲ یعنی: خدایا «سرباز امام زمان بودن» را همه، آرزوی بزرگ خود می‌شناسند. همچنین «سرباز خمینی بودن» افتخاری است از جنس شهادت و سعادت برای همگان. اما خداوندا ما را جز سربازان خامنه‌ای بنویس! ان لم اکن اهلا له و لک الا بجودک https://eitaa.com/m_rahii
entekhabat-low.pdf
14.77M
اگر براتون مهمه که ؟ یه نگاه به این صفحات بندازید. 🔸این مجله مناسب افرادیه که تصمیم دارند دیگران را دعوت به مشارکت کنند و نیازمند اطلاعات هستند. به این آمار ها نگاه کنید: ✅ در همین دوسال اخیر، تورم ۶۰ درصدی به ۴۵ کاهش پیدا کرد! (اگه یادتون باشه همه منتظر ابر تورم سه رقمی بودند پیش از این) ✅توی همین دو سال، نرخ بیکاری از ۱۱.۵ به ۷.۵ تعدیل شد! (برای اینکه بدونید این چقدر مهمه باید بدونید پس از انقلاب این یک رکوردشکنی تاریخیه) ✅یادتونه شفافیت برامون مهم بود؟ توی همین مدت، قانون سوت زنی‌، تصویب شد. توی همین مدت ۶۰ مدیر بیکار شدند. (می تونید اسامی شون رو سرچ کنید) ✅آیا وضع اقتصادی مون بده؟ آره ولی باید حواسمون باشه که از منفی بودن خارج شدیم و به مثبت ۷ با نفت و حتی مثبت ۴ بدون نفت رسیدیم (انصافا کارستان بوده) ✅توی همین مدت کوتاه و با وجود فوت وزیر مسکن (آقای رستم قاسمی) یک میلیون خونه ساخته شد. توی همین مدت تسهیلات مسکن ۳.۵ برابر شده. نتیجه این تصمیمات اینه که رشد قیمت ها در بازار مسکن رکودی شد.. ✅یک سرباز الان حدودا ۱۲ برابر پیش از این حقوق می گیره. این خیلی خوبه که یه سرباز می تونه مخارج خودشو با پول توی جیب خودش پرداخت کنه.. ✅ رای دادیم و 5 دهک اول بیمه کامل شدند و 3 دهک بیمه رایگان شدند و هزینه درمان بیماران صعب العلاج صفر شد. https://eitaa.com/m_rahii
یا وجیه عند الله اشفع لنا عند الله، بکرم و شرف و عز و صوت حبیبنا محمد (ص) عند الله https://eitaa.com/m_rahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این را بفرستید و بفرستیم برای رفقایمان و بگوییم اگر نظام فاصله گرفته از آرمان ها به نظر می‌رسد این ماییم که دیگر شبیه اسلاف خود نیستیم. نظام همان است. مردم هم همان مردم اند. این ماییم که دیگر رنگ و بوی نمی دهیم.. https://eitaa.com/m_rahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این یک دقیقه نفس گیر را بفرستید برای اونی که دور و بر خودتون می شناسید و انتخابات رو سرسری گرفته.. لازم نیست هیچ کلمه دیگه ای هم بهش بگید.. هیچ کلمه ای.. https://eitaa.com/m_rahii
qunut-4.mp3
1.51M
«ماه رمضان ماهی است که خداوند روزه آن را واجب کرده بر شما؛ هرکس از روی ایمان و فرمانبری روزه بگیرد، گناهانش بخشیده می‌شود مانند روزی که از مادرش متولد شده است» سال جدید و تولدی دوباره مبارک https://eitaa.com/m_rahii
45.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اكنون وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال و آینده و رئیس جمهورو روسای جمهور مابعد و به شورای نگهبان و شورای قضایی و دولت در هرزمان، آن است كه نگذارند این دستگاه‌های خبری و مطبوعات و مجله ها ازاسلام و مصالح كشور منحرف شوند. و باید همه بدانیم كه آزادی به شكل غربی آن، كه موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می شود، از نظر اسلام و عقل محكوم است. و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‌ها و كتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح كشور حرام است. و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است. و از آزادی‌های مخرب باید جلوگیری شود. و ازآنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و كشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می باشند. و مردم و جوانان حزب اللهی اگر برخورد به یكی از امور مذكور نمودند به دستگاه‌های مربوطه رجوع كنند و اگر آنان كوتاهی نمودند، خودشان مكلف به جلوگیری هستند. (ره) https://eitaa.com/m_rahii
ما را به دعا کاش فراموش نسازند رندان سحر خیز که صاحب نفسانند #حافظ خدایا آنکه تو را دارد چه ندارد؟ و آنکه تو را ندارد چه دارد؟ کسی که قلب منکسره ای ندارد چه دارد؟ #ملک_بلا #ملک_فقر #بُعد_گشایش‌ها https://eitaa.com/m_rahii
سرنوشت فرزندان خمینی چیزی جز شهادت نیست https://eitaa.com/m_rahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اون بالا نوشته: ۹ نفر از اعضا خانوادش رو از دست داده نماز می خونه و گریه می کنه
بِسمِ اللّه ِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ مِنَ الحُسَينِ بنِ عَلِي إلی مُحَمَّدِ بنِ عَلِيٍّ ومَن قِبَلَهُ مِن بَني هاشِمٍ، أمّا بَعدُ، فَكَأَنَّ الدُّنيا لَم تَكُن وكَأَنَّ الآخِرَةَ لَم تَزَل، وَالسَّلامُ. بسم الله الرحمن الرحیم [نامه ای] از حسین بن علی به محمّد بن علی (۱) و دیگر فرزندان هاشم. (در سفر به کوفه) امّا بعد: دنیا چنان است كه گویی هرگز نبوده است و آخرت چنان است كه گویی همواره بوده است! بدرود.. ۱. محمد حنفیه ۲. این نامه به همین قدر کوتاه بوده. https://eitaa.com/m_rahii
هر كس ميخواهد به هيبت اسرافيل، جايگاه ميكائيل، جلالت جبرائيل، علم آدم، خشيّت نوح، خلت ابراهيم، حزن يعقوب، جمال يوسف، مناجات موسي، صبر ايّوب، زهد يحيی، عبادت عيسی، ورع يونس، حسب و خلق (خلقت) محمّد (ص) بنگرد،پس به علی نگاه كند كه تنها در اوست كه خصلت نود پيامبر گنجانده شده‌است! ینابیع‌الموده|ج۲|ص۸٠• https://eitaa.com/m_rahii
«ادرکنی» را در زبان فارسی چه ترجمه کرده اند؟ دهخدا و بسیاری چند گفته اند «مرا دریاب». ادرکنی کمتر از الغوث است. الغوث درخواست فریادرسی است و ادرکنی درخواست التفات و توجه. و «جواد» نیز آن است که چون به حال تو التفات یافت، بی آنکه حتی از او خواسته شود، رفع حاجت کند چه رسد به خواست حاجت. جود در مقابل بخل و سخاوت است. جود در مقابل سخاوت است چه اینکه بخشیدن قبل از سؤال (درخواست) است، لیکن سخاوت بعد از سؤال. و همچنین جود در مقابل بخل است چه اینکه او اگر خیری را ببیند، از اعطا بخلی نمی ورزد. این همان راز لقب باب المراد است. به تعبیری: آنکه توفیق گذشتن در خاطر او یافت، توفیق رسیدن به حاجات را نیز یافته است. ولو با سلامی و جواب سلامی.. سلام بر تو ای ولی ما و یاور ما و سرپرست ما نزد خدا؛ ای فرزند رسول خدا (ص) https://eitaa.com/m_rahii
﷽ رُوِیَ عَن عَلِیٍّ عليه السلام قال : «مَا كَانَ‌ اللَّهُ‌ لِيَفْتَحَ‌ عَلَى‌ عَبْدٍ بَابَ الشُّكْرِ وَ يُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ الزِّيَادَةِ وَ لَا لِيَفْتَحَ عَلَى عَبْدٍ بَابَ الدُّعَاءِ وَ يُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ الْإِجَابَةِ وَ لَا لِيَفْتَحَ لِعَبْدٍ بَابَ التَّوْبَةِ وَ يُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ الْمَغْفِرَةِ» 1 📌ترجمه:خدا درِ شكرگزارى را بر بنده‌اى نمى‌گشايد كه درِ فزونى نعمت‌ها را بر او ببندد، و درِ دعا را بر روى او باز نمى‌كند كه درِ اجابت كردن را نگشايد، و درِ توبه كردن را باز نگذاشته كه درِ آمرزش را بسته نگهدارد. 🔻شرح: روایت از امیرالمؤمنین (ع) منقول است که حضرت فرمودند، اين طور نيست كه خداوند درب شكر را بر روی بنده‌ای بگشايد و از آن طرف باب زيادتی را نسبت به نعمت‌اش، آنرا ببندد . آنگاه كه امر می‌كند شكرگذار من باش همان گاه است كه عبد وقتی ستايش كرد خداوند را و ثنای او را گفت، حمد او را گفت،درب زيادتی نعمت بر روی او گشاده می‌شود. اشاره به آيه شريفه است؛ «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ»2 «وَ لَا لِيَفْتَحَ عَلَى عَبْدٍ بَابَ الدُّعَاءِ وَ يُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ الْإِجَابَةِ»؛ اينطور نيست خداوند درب دعا و مسألت را بر روی عبد بگشايد و از آن طرف درب اجابت و پاسخ مثبت را بر روی او ببندد . بگوید بخواه بعد هم وقتی خواست او را محرومش كند. خدا اينطور نيست، «اُدْعوُنِي اَسْتَجِبْ لَكُمْ»3، «وَ لَا لِيَفْتَحَ لِعَبْدٍ بَابَ التَّوْبَةِ وَ يُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ الْمَغْفِرَةِ»؛ خداوند اينطور نيست كه درب توبه را بر روی بنده‌اش بگشايد، بعد از آن طرف درب مغفرت و آمرزش را بر روی او ببندد . بگوید معذرت بخواه بعد معذرت را نپذيرد.خدا اينطور نيست چون دارد، «مَا كَانَ‌ اللَّهُ»؛ اوّل حضرت می فرمايد: «تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا». خوب خطاب دارد می گويد: «توبوا» توبه كن. می‌خواهد قبول نكند بعد می‌گويد توبه كن. خوب اين كه نمی‌شود. علی (ع) كانَّه يك تلازم دارد اينجا درست می‌كند بين سه چيز با سه چيز: اوّل، بين شكر و زيادتی نعمت. دوّم، بين دعا و اجابت دعا. سوّم، بين توبه و مغفرت. توجّه كرديد. به تعبير ما طلبه‌ها تلازم درست می‌كند. و شما می بینید كه آن سه چيز هر سه از ناحيه خدا بود. شكرگذاری کردن و از طرفی دعا كردن، توبه كردن. همه از طرف او چیه؟ آمده. امر هم كرده. 📌 وقتی امر كرده پيامدش چيست؟ اين درب را باز كرد بايد آن درب را هم باز كند. نمی‌شود اين درب‌ها را باز كند آن درب‌ها را چی؟ ببندد. اين جملات از علی (ع). ا-نهج البلاغه، حكمت 435 2-سورۀ مبارکۀ ابراهیم، آیۀ 7 3-سورۀ مبارکۀ غافر، آیۀ 60 نَهْجُ الْبَلَاغَةِ، قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِين‌(ع): مَا كَانَ‌ اللَّهُ‌ لِيَفْتَحَ‌ عَلَى‌ عَبْدٍ بَابَ الشُّكْرِ وَ يُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ الزِّيَادَةِ وَ لَا لِيَفْتَحَ عَلَى عَبْدٍ بَابَ الدُّعَاءِ وَ يُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ الْإِجَابَةِ وَ لَا لِيَفْتَحَ عَلَى عَبْدٍ بَابَ التَّوْبَةِ وَ يُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ الْمَغْفِرَةِ. 〰〰〰〰〰 شرح حدیث 🎞 رحمت الله علیه @agamojtabatehrani
#بماند_به_یادگار وقتی او چنین اراده کرده پس خیر، صلاح، درست و خوب هم اوست پ.ن: آزمودم؛ خندهِ طاعاتِ هشیاران نداشت- ذوقِ عیشِ های‌های گریهٔ مستانه را #یغما_جندقی #تسلیما_لامرک
وَ رُوِيَ عَنْهُ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) : «أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ اَلْأُمَّةِ» و از رسول خدا (ص) چنین روایت شده است: من و علی پدران این امت هستیم.. اما براستی راز این جمله چیست؟ و رازش را خود در کلام دیگر فرمود: لولا انت یا علی! لم یُعرف المومنون بعدی.. ای علی! اگر تو نبودی مومنان بعد از من شناخته نمی شدند.. بی مبالغه پدر بود و پدری کرد و پدرانه پای ما ایستاد تا ما را حیات ببخشد.. نه تنها حیات معنوی که اگر او و پیروان پس از او نبودند و ایستادگی نمی کردند دنیا ناامن تر از آن بود که ما را بزایید.. ما هر چه داریم از ایمان او داریم! او در تمام این مدت می توانست، چون بسیاران، پای‌مردی نکند اما پای ما ایستاد و ایستادگی کرد و می کند! از این روست که مادر ما درخواست داشت که: یا علی! سلام مرا تا قیامت به فرزندانم برسان.. الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته علی ابن ابی طالب و اولاده المعصومین صلواه الله علیهم اجمعین 🌺🌺🌺 #مولا_علی #تسلیما_لامرک https://eitaa.com/m_rahii
در طریق سعادت از خلوتی راه نهراسید ۲۰۱ https://eitaa.com/m_rahii
«و توکل علی الله و کفی بالله وکیلا» بر خدا توکل کن! همین بس که خدا حافظ و مدافع (انسان) باشد!! (دومین از احزاب) یکم. https://eitaa.com/m_rahii
راهی| محمدجواد مردانی
«و توکل علی الله و کفی بالله وکیلا» بر خدا توکل کن! همین بس که خدا حافظ و مدافع (انسان) باشد!! (دومی
درونم کسی است که مجدانه نگران است. یعنی نگران بود. غمگین و نگران. از خدا خواستم همان آرامشی که به مادر موسی (ع) داد را به من نیز عطا کند.. (به عنوان نمونه آرامش یافتن های ویژه قرآنی). چندی نگذشت این حکمت به گوش قلبم رسید که «لاحول و لاقوه الا بالله». از چه نگرانی؟ همه چیز دست خداست! همان خدایی که حافظ و مدافع متوکلین است.. دوم. https://eitaa.com/m_rahii
🔹یک عملیات در سه میدان: روایتی از راهبرد ایران در مدیریت منطقه پس از وعده صادق ۲ 🔸 جمهوری اسلامی ایران در شب موشک باران اسراییل (وعده صادق۲) نشان داد که نه تاخیر می کند و نه شتابزده می شود. به واقع نه هیمنه نام‌ها او را می‌ترساند و نه به اتکا قدرت درون‌زایش در یکسره کردن جنگ عجله می کند. این صِرف صلابت در پاسخ نبود که نظاره‌ کنندگان را به وجد می‌آورد بلکه در این عملیات همگان می‌دیدند که قیام و قعود جمهوری اسلامی مبتنی بر حکمت است. اگر به صبر استراتژیک روی می آورد از سر حکمت است (نه ترس) و اگر قیام می کند نیز از سر حکمت است (نه خشم). در آن شب هر آنچه در مقابل دیدگان همه به نمایش گذاشته شد یک نمونه بود از درایت و اقتدار برآمده از نظریه مقاومت. اما پر واضح است که بی اقدامات روز های بعد، آن موشک باران اینقدر موثر نِمود نمی‌یافت. نباید غفلت کرد که این دست ابتکار عمل‌ها ضربه ای محکم به رژیم وارد نموده و پاسخ دشمن را باید در این میدان ها نیز انتظار داشت. همان قدر که توجه به رصد تحرکات نظامی ضروری است توجه به دست های مریی و نامریی دشمن در ساخت گزاره های جدید، از گلوگاه های مهم رویارویی پیش‌روست. 🔸 اولین گروه رسمیِ حمایت مردمی، در نماز جمعه نصر شکل گرفت. اگرچه این نماز جمعه، با وجود آن تهدیدها، نترسی و صلابت جمهوری اسلامی را مخابره می‌کرد اما جلوه دیگرش حضور پر شور و میلیونی مردمی بود که جان بر کف، خط مبارزه با صهیونیست را -با تمام هزینه هایش- دنبال می‌کردند. در آن روز اولین موج خودنمایی قدرت نرم مقاومت ایرانی بدین شرح بود: «ما مردم ایران، هم دوش جمهوری اسلامی در حمایت شما کوتاهی نخواهیم کرد». همین پیام کوتاه کافی بود تا خط رسانه‌ای «دولت‌ ایران-مردم ایران» بکلی رنگ ببازد. پس از آن، دیگر در رسانه ها خبری از این نبود که آیا مردم ایران با سیاست های جمهوری اسلامی همراه هستند یا نه؟ همان حضور پر شور، شبهه دو دسته‌گی را پیش از طرح پاسخ بود. 🔸همچنین چندی پیش از وعده صادق، جریان رسانه دشمن بر پایداری مردم لبنان فشار بسیاری می‌آورد. با شهادت سیدحسن نصرالله این فشار شدید و شدیدتر هم شد. این جنگ روانی خط عملیات خود را بر محور مقاومت لبنان، از طریق مردم لبنان دنبال می کرد. تلاش ویژه اتاق‌های عملیات روانی بر این بود که به مردم لبنان بقبولانند که با شهادت نصرالله، حزب الله لبنان شکست خورده است و از آن مهم تر جمهوری اسلامی ایران نیز در یک سازش خیانتکارانه جبهه لبنان را معامله نموده است (وگرنه مهم ترین شریک خود را اینگونه تنها نمی‌گذاشت). وعده صادق۲، نماز جمعه نصر و سومین دلیل حمایت، حضور وزیر امور خارجه، آقای دکتر عراقچی، زیر بمباران فرودگاه بیروت در لبنان بود. حضور به موقع ایشان، این خط رسانه‌ای مهلک را نشانه می‌رفت. یعنی اگر نماز جمعه نصر، مردم ایران را در کنار جبهه مقاومت به نمایش می‌گذاشت، حضور ایشان، در واقع حضور دولت ایران در کنار جبهه مقاومت را تضمین کرد. این سفر جسورانه هم خط رسانه ای را شکست و هم اتحاد ملی در حمایت از مقاومت را در یک کنش مخابره نمود. (البته این وزیر محترم در امتداد هم‌بستگی میدان-دیپلماسی هنوز -بعد از گذشت سه هفته از طوفان الاقصا- از تلاش برای اعمال قدرت نرم جمهوری اسلامی برای مدیریت میدان از پا ننشسته است) 🔸 با تلاش هایی که صورت گرفت طوفان الاقصا نه تنها در میدان بلکه در جهان رسانه ها و برساخت معانی موفق، پرشکوه و بازدارنده تصویر شد. با همین چند کنش به هنگام، رابطه «حاکمیتِ ایران-مردمِ لبنان/غزه»، «رابطه مردمِ ایران-مردمِ لبنان/غزه» و «رابطه دولتِ ایران-مردمِ منطقه» آن چنان که شایسته بود تثبیت شد. تنها رابطه «دولتِ ایران-دولتِ لبنان» بود که باید مورد اهتمام قرار می‌گرفت. با شهادت سیدحسن نصرالله، جریان‌های سیاسی حامی سازش با اسرائیل در بدنه سیاسی لبنان رو به فزونی نهاد. گاه شنیده می‌شد که حتی در قامت رییس مجلس لبنان، سخن از عقب نشینی، خلع سلاح حزب الله و ... به میان می‌آمد. سفر به موقع دکتر قالیباف در جهت ترمیم این رخنه اقدامی موثر قلمداد می شد. هم حضور ایشان در کسوت رییس مجلس اسلامی ایران و هم سکان‌داری ایشان به صورت گسترده‌ای دیده شد. این سفر با انبوهی از دیدارهای سیاسی با هدف حمایت دولت-دولت در واقع حمایتی بود که در قامت وعده صادق، میدان و دیپلماسی را به هم نزدیک تر می کرد. پر واضح است که دشمن در روز های آینده به سراغ نقاط قوت جمهوری اسلامی در این صحنه‌ها خواهد رفت. مواظبت از افکار عمومی مردم منطقه (به خصوص ایرانیان به خاطر اینکه هسته سخت حمایت از مقاومت هستند) از مهم ترین و ضروری ترین اقدامات پدافندی در روز های آینده ست. ✍ محمدجواد مردانی https://eitaa.com/m_rahii
مکتب سیدحسن نصرالله و راهی که باقی است 🔸 چند روز پیش در ازدحام اخبار، خبری از رسانه‌های آمریکایی منتشر شد که حزب الله لبنان توانسته است از پایین ترین سطوح تا عالی ترین رده فرمانده‌ای خود را بازسازی کند. خبرگزاری‌های نزدیک به حزب الله نیز بر این خبر صحه گذاشتند. هر چند این دو سوی جنگِ رسانه‌ای با انگیزه های متفاوت این خبر را منعکس می کردند اما آنچه به ذهن می‌رسید یک جمله بود: خدا را شکر. 🔸 هرچند باید اذعان داشت که خود سیدحسن تنها یک دبیرکل تشکیلات نبود که با رفتنش تنها عنوان «دبیرکل» را به دیگری واگذارد. او با سال ها تلاش توانسته بود در جبهه های مختلف میدان‌دار مقاومت شیعی باشد. با اینکه در این سال‌ها با موفقیت‌هایش در جنگ‌هایی که پشت سر گذاشت روز به روز بر اعتبارش افزوده شد اما او به هیچ کدام از این عناوین وابسته نماند بلکه ترجیح داد تنها سرباز «سیدالقائد» خطاب شود. همواره در قامت عالمی ربانی، آبروی اسلام، شیعه، جمهوری اسلامی، روحانیت شیعه و ... بود. امروز اما این ما هستیم که باید سهم خود را ادا کنیم. جز بازسازی سیاسی-نظامی در صحنه های دیگر جا خالی او و یاران او منتظر غیرت دینی ماست. 🔸 او پیش از هر چیز خود را شیعه علی ابن ابی طالب معرفی می کرد. در همین یک سال گذشته بارها و بارها علت ایستادگی‌اش در کنار مردم غزه را با ارجاع به گزاره «نحن شیعه علی ابن ابی طالب» توضیح می داد. هر چه رسانه های تو در توی معارض، شیعه هراسی را نمود می دادند او با ایستادگی‌اش در موقعیت‌های حساس موجب تعجب انبوهی از مخاطبان را فراهم می‌نمود و در نهایت شیعه را نه «خنجری در پشت مسلمین» که «راهبران خط شهادت و عزت» معرفی می ‌کرد. در همه این سال ها او به هر موفقیتی دست یافت، خود را شیعه علی (ع) معرفی نمود. او براستی یک روحانی موفق در تبلیغ اسلام، شیعه و انقلاب اسلامی بود که سال ها بی آنکه عنوانی از مبلغ را به دوش بکشد مجاهدت کرد و سربلند از وظیفه صنفی خود بیرون آمد. 🔸 در راستای همین تبلیغ، سیدحسن نصرالله، مستقیما با میلیون ها جوان مسلمانِ عرب زبان سخن گفت. این مخاطبان شاید به خاطر تفاوت زبان شان با گفتمان‌سازهای ایرانی انقلاب اسلامی، نمی‌توانستند با مرکز تشیع آشنا شوند اما سیدحسن با ایستادگی‌‌هایش در میان انبوهی از این مخاطبان دیده می‌شد و در اوج دیده شدن همه را ارجاع می‌داد به شیعه بودنش، به پیرو نظریه مقاومت بودنش، به انقلاب اسلامی و به سیدالقائد. او از این منظر، ما شیعیان را به یاد احمد بن موسی (شاهچراغ علیه السلام) می انداخت. او در هر موقعیتی تلاش داشت از همگان بیعت بگیرد تا ایشان را به سوی بیعت با سیدالقائد سوق دهد. او حتی در اوج محبوبیت خود، آن زمان که مرد سال جهان عرب شد نیز با اظهار ارادتش به آیه الله خامنه‌ای سعی داشت جوانان عرب را به مرکز مقاومت شیعی سوق دهد. امروز نیز جای خالی او در تببین مواضع نباید خالی بماند. 🔸 از سوی دیگر او نمونه والا در تبیین نظریه مقاومت بود. کمتر گروهی مثل حزب الله لبنان بوده که حتی پیش از انقلاب اسلامی خارج از محدوده ایران متولد شده باشد اما خود را هم راستا با آرمان‌های انقلاب اسلامی تصویر کند. اگر بگوییم حزب الله لبنان با رهبری او الهام بخش دیگر هسته‌های مقاومت بوده بی راه نگفته‌ایم. با نگاهی وسیع تر مقاومت و ایستادگی آن‌ها بود که دیگر هسته‌های مقاومت را بر آن داشت که می‌توان در هر جا که هستند قیام کنند و با ایستادگی نصرت الهی را ضامن تثبیت و رشد خود بدانند. حتی صورت بندی هلال شیعی و وضوح یافتن تمدن نوین اسلامی با مجاهدت نصرالله و یاران مخلصش -که خارج از ایران بودند- معنا یافت. او در تمام این سال ها خود را وام دار نظریه مقاومت معرفی کرد و در هر مقطع با تطبیق حوادث پیش‌آمد با معارف شیعی، دید مخاطب را تا شعاع سنت‌های الهی باز می نمود. در اهمیت این نقش آفرینی اش در همین روزها و با فقدان او مردم لبنان با اتکا به اینکه خدا می‌بیند و او کافی است ایستادگی خود را از دست نداده‌اند. 🔸همه این موارد و بیش از این‌ها فقدان او را نمایان‌تر نشان خواهد داد. پر کردن خلا رده سیاسی-نظامی او با مجاهدت برادران لبنانی میسر شده است. اما دیگر اضلاع نقش آفرینی او نیازمند قیام، ابتکار و تلاش همه متعهدان به آرمان اوست. ایده های بسیار زیادی در این میان وجود دارد که می توان با تقسیم‌شان میان انبوهی از جوانان مومن انقلابی رخنه به وجود آمده به خاطر فقدان ایشان را تا حد زیادی پر کرد. اولین گام این است که نخبگان اهل فکر و قلم نسبت به نبود ایشان بی تفاوت نمانده و پر اهتمام ابعاد روی زمین مانده را به رشته قلم بیاورند. ✍ محمدجواد مردانی https://eitaa.com/m_rahii