eitaa logo
مِشْکات
104 دنبال‌کننده
878 عکس
186 ویدیو
4 فایل
#کشکولی_معنوی_و_متنوع: #دوره_کامل_قصه_های_قرآن_از_آغاز_خلقت_تا_رحلت_خاتم_انبیاء #داستان_های_واقعی_عاشقانه_جذاب #سلسله_مباحث_مهدویت_مهدی_شناسی #تفسیر_یک_دقیقه_ای_قران_کریم #حکایت_ضرب_المثل_هاب_فارسی و..
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌸منت خداے را عزوجل 🍃🌸کہ طاعتش موجب قربت است 🍃🌸و بہ شکر اندرش مزيد نعمت. 🍃🌸هر نفسے که فرو مے رود ممد حيات است 🍃🌸و چون بر مے آيد مفرح ذات. 🍃🌸پس در هر نفسے دو نعمت موجود است 🍃🌸و بر هر نعمتے شکرے واجب . 🍃🌸از دست و زبان کہ بر آيد  / 🍃🌸 کز عهدھ شکرش بدر آيد 🍃🌸 🍃🌸 🍃🌸 "تصویر، فرازی از مناجات شعبانیه" 🌸 🦋 🦋 🦋 🦋 🌸 http://eitaa.com/joinchat/263258191Cac5bfdefcc 🌸 🦋 🦋 🦋 🦋 🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۵۰ ❣ امیرالمومنین _علیه_السلام_می فرمایند : ✨یُحِبُّ الصَّالِحِینَ وَلاَ یعْمَلُ عَمَلَهُمْ، وَیُبْغِضُ الْمُذْنِبِینَ وَهُوَ أَحَدُهُمْ 💠(از کسانى مباش که) صالحان را دوست دارد ولى عمل آنها را انجام نمى دهد و گنهکاران را دشمن مى شمارد ولى یکى از آنهاست» ✍این در واقع نوعى تناقض در فکر و عمل است; از نظر تفکر عشق به صالحان دارند لابد به موجب اعمال صالح آنها; ولى از نظر عمل آنچه را بدان عشق مى ورزیده کنار مى گذارند. همچنین در نقطه مقابل از ظالمان و عاصیان و فاسقان متنفرند که به یقین به سبب اعمالشان است در حالى که در مقام عمل آلوده به همان اعمال اند. ممکن است در آن درجه از شدت نباشد; ولى به هر حال با دیدى کلى عمل آنها هماهنگ با اعمال کسى است که از وى متنفرند. ✔️ این تناقض به راستى عجیب، و نشانه ضعف ایمان و اراده و غلبه هواى نفس است. ═══✙❆♡❆✙═══ 💝 @m_rajabi57 ═══✙❆♡❆✙═══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟ایام ولادت زهرای سه ساله کربلا🌷ام ابیهای حسین(علیه السلام)... 🌺بر آقایمان حضرت ولی عصر (عج)و بر تمام عاشقان و دلسوختگان ولایت و امامت مبارک باد🌸 http://eitaa.com/joinchat/263258191Cac5bfdefcc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مِشْکات
#داستانهای_قرانی #قسمت ۹۹ #جنگ_احد 🕊تازه داماد در آغوش شهادت: 🕊 در بین اجساد پاک شهیدان احد، جسد
🌴 🌴 🌸 ۱۰۰ 🌸 ⚔️ ⚔️ یا ایها الذین امنوا اذکروا نعمة الله علیکم اذ جائتکم جنود فارسلنا علیهم ریحا و جنودا لم تروها... (سوره احزاب: 10) 🔆قریش تصمیم گرفته است درخت توحید را از ریشه در آورد. بت پرستان مکه آماده شده اند به هر قیمتی است از محمد(ص) و یاران او اثری باقی نگذارند و به دنبال این تصمیم، اقداماتی کرده اند. ولی اقدامات گذشته آنها که به صورت جنگ های بدر و احد بوده است، آنها را به مقصد اصلی نرسانیده است.  اگر چه از جنگ احد، قریشیان خوشحال برگشتند، ولی باز هم عقده قلبی آنها باز نگردید. زیرا هنوز پایگاه اسلام به جای خود باقی است و محمد و یارانش به روش خود ادامه می دهند.  چند تن از یهودیان مدینه، از جمله: حی بن اخطب، به مکه آمدند و با سران قریش ملاقات و مذاکراتی انجام دادند.  یهود اظهار داشتند: باید یک اقدام همه جانبه برای ریشه کن ساختن اسلام بنمائیم، که در آن از قبائل مختلف عرب کمک بگیریم و ما یهودیان هم آنچه قدرت داریم در این راه بکار می اندازیم. ابوسفیان و سایر اشراف قریش از این پیشنهاد حسن استقبال کردند و آمادگی خود را اعلام داشتند.  سپس یهودیان نزد طایفه غطفان رفتند و با آنها نیز در این باره مذاکره و موافقت آنان را هم جلب نمودند.  🔆چند روز به تهیه مقدمات گذشت و آنگاه سپاهی عظیم بالغ بر ده هزار جنگجو، به فرماندهی از مکه حرکت کرد. در بین راه هم گروهی از قبائل مختلف عرب به آنها پیوستند و مانند سیلی بنیان کن، به جانب مدینه سرازیر شدند.  خبر حرکت سپاه مکه به (ص) رسید و با یاران خود در این مورد به مشورت و تبادل نظر پرداخت. اظهار داشت: در کشور ما معمول است که چون سپاهی عظیم به ما حمله کند، دورتادور شهر را حفر می کنیم که دشمن نتواند از همه جانب ما را مورد حمله قرار دهد. (ص) این نظر را پسندید و مسلمانان به رهبری آن حضرت حفر را آغاز کردند.  سپاه قریش موقعی به حدود مدینه رسید که مسلمانان از کار خندق فراغت یافته و مانعی بزرگ در سر راه دشمن بوجود آورده بودند. مکیان از دیدن خندق دچار حیرت شدند. زیرا این کار در بین عرب سابقه نداشت. ولی ندانستند که این نظریه، وسیله یک مسلمان ایرانی، یعنی سلمان فارسی اظهار و مورد عمل قرار گرفته است.  ⚔️جنگجویان قریش، در نظر داشتند بدون پیاده شدن در مدینه کار مسلمانان را یکسره کنند و برگردند. ولی در این حال خود را ناچار دیدند که خیمه ها بر سر پا کنند و مدینه را محاصره نمایند.  حی بن اخطب، دیگر باره فعالیت خود را آغاز کرد و برای ملاقات کعب بن اسد فرمانروای بنی قریظه، به پای قلعه آنها آمد. ولی کعب از پذیرفتن و ملاقات او امتناع نمود. حی بن اخظب دست بردار نبود و با هر نیرنگی بود، کعب را راضی کرد که چند لحظه با او ملاقات نماید. در این ملاقات، حی بن اخطب گفت: برای تو عزت دنیا را آورده ام. کعب گفت: بخدا قسم که تو ذلت و خواری دنیا را آورده ای.  گفت: اینک قبائل نیرومند قریش و غطفان با عزمی راسخ آمده اند که از اینجا باز نگردند تا کار محمد و یارانش را خاتمه دهند. حال موقع آن است که تو هم با ما هماهنگ شوی و ما را در این راه کمک کنی.  کعب گفت: ما از (ص) جز وفا و نیکی چیزی ندیده ایم. ما را به حال خود بگذار و بیرون شو. اما حی بن اخطب، به قدری افسون و افسانه به گوش او خواند تا موافقتش را جلب نمود و عهدنامه عدم تعرضی که با رسول خدا(ص) امضاء کرده بودند، پاره کرد.  🗡️این خبر، یعنی خبر پیمان شکنی یهود بنی قریظه در این موقع حساس، بر وخامت اوضاع مدینه افزود و مسلمانان را سخت نگران ساخت. زیرا این مطلب از دو سوی حائز اهمیت بود. یکی آنکه نیروی قابل ملاحظه ای بر تعداد دشمنان می افزود و دیگر آنکه زحماتی که مسلمین در حفر خندق متحمل شده بودند، بی اثر می شد و دشمن می توانست از طریق اراضی و قلاع بنی قریظه به آسانی وارد مدینه شود.. وفی https://eitaa.com/m_rajabi57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا