فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نقد آیتالله شبیری زنجانی بر منهج رجالی آیتالله خوئی
#چگونه_نوشتن_مقاله
📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝
#تحقیق_وپژوهش
در طول تاریخ، تحقیق و پژوهش جزء سیره علما و دانشمندان مسلمان بوده است؛ یک عالم هر چقدر هم با سواد باشند وقتی از دنیا برود علمش را با خود می برد. فرض کنیم اگر زراره، شیخ صدوق، شیخ مفید، شیخ طوسی و... نمی نوشتند! الان چه اتفاقی می افتاد؟
بنابراین مهم آن است که در کنار علم آموزی، در صدد تحقیق و پژوهش و انتشار آن باشیم؛ روایات متعددی از معصومان علیهم السلام بر تاکید به نوشتن وجود دارد مثلا پیامبراکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
«اُکْتُبُوا الْعِلْمَ قَبْلَ ذَهابِ الْعُلَماءِ وَ اِنَّما ذِهابُ الْعِلْمِ بِمَوْتِ الْعُلَماءِ»؛
یعنی علوم و دانش ها را پیش از آنکه دانشمندان از میان شما بروند بنویسند چرا که (اگر ننویسید) علم و دانش با مرگ علما از میان مى رود.
ان شاء الله سعی می کنیم به صورت هفتگی، نکاتی را در مورد نوشتن مقالات علمی و همچنین معرفی قالب های مختلف نوشته های علمی بیان کنیم.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
#درمحضرمعصوم
#تکبر_غرور
امام صادق عليه السلام فرمودند:
هيچ انسانى خودبين و متجاوز نمىشود و به تكبّر و جبّاريت آلوده نمىگردد، مگر به سبب حقارتى كه در خود، احساس مىكند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«ما مِن رَجُلٍ تَكَبَّرَ أو تَجَبَّرَ إلاّ لِذِلَّةٍ وَجَدَها في نَفسِهِ»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توضیح: بر اساس این روایت، ريشه اصلى کبر را بايد در احساس حقارت و ذلّت نفس جستجو كرد. به عبارت دیگر افرادی که گرفتار عُقده حقارت هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که هر نوع مخالفت و سرکشی عقده آنان را نمیگشاید. بلکه بر حقارتشان میافزاید. پس کسانی که مبتلا به تکبر هستند برای جبران نقائص شخصی میکوشند دیگران را تحت تأثیر قرار دهند و از این راه آنان را به قدرت و نیروی خود جلب نمایند و بدینوسیله حقارت خویش را جبران نمایند.
پی نوشت:
الكافی، ج 2، ص 312.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
شیوه نامه نگارش رساله علمی.pdf
952.8K
#کتاب_بخوانیم
📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
کتاب شیوه نامه نگارش رساله علمی
نویسنده:حسن اسلامپور کریمی
______________________
دریافت فایل کتاب از کانال: مشاوره پایان نامه و مقاله نویسی
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
#دحو_الارض
#بیستوپنجم_ذیقعده
#ثواب_روزه_دحو_الارض
💠از امام رضا علیه السلام روایت شده: شب بیست و پنجم ماه ذى القعده، حضرت ابراهیم و حضرت عیسى بن مریم- که بر آنان درود باد- متولد شدند. و زمین در آن شب از زیر کعبه گسترش پیدا کرد، و نیز فضیلتى در این شب وجود دارد که هیچکس از آن یاد نکرده است و آن این است که هر کس در آن روز روزه بگیرد مانند کسى است که شصت ماه روزه گرفته باشد.
🔶عن الامام الرِّضَا علیه السلام:
لَیْلَةَ خَمْسٍ وَ عِشْرِینَ مِنْ ذِی الْقَعْدَةِ فَقَالَ لَیْلَةُ خَمْسٍ وَ عِشْرِینَ مِنْ ذِی الْقَعْدَةِ وُلِدَ فِیهَا إِبْرَاهِیمُ وَ وُلِدَ فِیهَا عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ علیهما السلام وَ فِیهَا دُحِیَتِ الْأَرْضُ مِنْ تَحْتِ الْکَعْبَةِ وَ أَیْضاً خَصْلَةٌ لَمْ یَذْکُرْهَا أَحَدٌ فَمَنْ صَامَ ذَلِکَ الْیَوْمَ کَانَ کَمَنْ صَامَ سِتِّینَ شَهْرا.
پی نوشت: ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص۷۹.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
#دحو_الارض
#دعای_روز_دحوالارض
#دعای_فرج
فرازی از دعای روز #دحو_الارض که توسط مرحوم کفعمی در کتاب #مصباح گزارش شده است.
اللَّهُمَّ وَ عَجِّلْ فَرَجَ أَوْلِيَائِكَ وَ ارْدُدْ عَلَيْهِمْ مَظَالِمَهُمْ وَ أَظْهِرْ بِالْحَقِّ قَائِمَهُمْ وَ اجْعَلْهُ لِدِينِكَ مُنْتَصِراً وَ بِأَمْرِكَ فِي أَعْدَائِكَ مُؤْتَمِراً اللَّهُمَّ احْفُفْهُ بِمَلَائِكَةِ النَّصْرِ وَ بِمَا أَلْقَيْتَ عَلَيْهِ مِنَ الْأَمْرِ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ مُنْتَقِماً لَكَ حَتَّى تَرْضَى وَ يَعُودُ دِينُكَ بِهِ وَ عَلَى يَدَيْهِ جَدِيداً غَضّاً وَ يَمْحَضَ الْحَقَّ مَحْضاً وَ يَرْفَضَ الْبَاطِلَ رَفْضاً اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ وَ عَلَى جَمِيعِ آبَائِهِ وَ اجْعَلْنَا مِنْ صَحْبِهِ وَ أُسْرَتِهِ وَ ابْعَثْنَا فِي كَرَّتِهِ حَتَّى نَكُونَ فِي زَمَانِهِ مِنْ أَعْوَانِهِ اللَّهُمَّ أَدْرِكْ بِنَا قِيَامَهُ وَ أَشْهِدْنَا أَيَّامَهُ وَ صَلِّ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلَامَ وَ ارْدُدْ إِلَيْنَا سَلَامَهُ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ
پینوشت: المصباح (جنة الأمان الواقية و جنة الإيمان الباقية)، ص۶۵۹.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
#نکته_سندی
#حیلوله_در_اسناد
#تحویل_در_سند
#حاء_حیلوله
💠 گاهی روایتی به چند طریق به دست مؤلّف کتاب می رسد که بعضی از قسمت های آن طرق، متحّد است. معمولاً در چنین مواردی، مؤلّفین با حذف قسمت های تکراری سند و عطف بخش های تکراری، سند را به اختصار ذکر می کنند. اصطلاحاً می گویند در این گونه اسناد «تحویل» یا «حیلوله» صورت گرفته است.
🔸سابقاً برای وضوح، هر جا در اجازه یا سند، حیلوله واقع می شد، رمز «ح» می گذاشتند.
🔸در یکی از چاپ های کتاب اربعین شیخ بهایی، برای اینکه زیباتر چاپ کنند، مواردی را که #حاء_حیلوله در میان اسناد بوده، به گمان اینکه رمز «حدّثنا» است، تغییر داده و عبارت «حدّثنا» را به جای آن گذاشته و مرتکب اشتباه فاحشی شده اند.
چون معنا ندارد. مثلاً بگوييم... عن الشهيد الاول قال حدثنا الشهيد الثانى!
پینوشت:جرعه ای از دریا، (آیةالله شبیریزنجانی) ج۴، ص۳۸۳.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
HIQ_Volume 17_Issue شماره 1 - بهار 95 - مسلسل 65_Pages 7-42.pdf
959.5K
#مقاله_بخوانیم📋
_____________________________
#تاریخ_ولادت_وشهادت_امامجواد_علیهالسلام
تاریخ ولادت وشهادت امام جواد علیه السلام از جمله موضوعاتی است که گزارش های تاریخی چندگانه ای از آن، در منابع تاریخی آمده است. رسیدن به نتیجه ای روشن در این گونه موارد، علاوه بر افزودن آگاهی های قابل اعتماد درباره معصومان علیهم السلام، به شناخت بهتر زمان صدور برخی روایات و رویدادها کمک میکند.
#مقاله (نقد و بررسی تاریخ ولادت و شهادت امام جواد علیهالسلام) با نقد و بررسی گزارشهای مختلف از منابع شیعه و سنی به تعیین تاریخ دقیق ولادت و شهادت امام جواد علیهالسلام پرداخته است.
#فایل_دانلود_مقاله👆👆👆👆
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
شهادت امام جوادعلیهالسلام تسلیت باد.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
#آیت_الله_مرعشی_نجفی
از بازار نجف عبور میکردم، دیدم طلبهها به یک مغازهای خیلی رفت و آمد میکنند، پرسیدم که چه خبر است گفتند: علمایی که فوت میکنند کتابهایشان را اینجا حراج میکنند؛ رفتم داخل دیدم که عدهای حلقه زدهاند و آقایی کتابها را آورده و چوب حراج میزند و افراد پیشنهاد قیمت داده و هر کس که بالاترین قیمت را پیشنهاد میداد، #کتاب را میخرید. یک عربی نشسته بود در کنارش، کیسه پولی بود و بیشترین قیمت را او داده و کتابها را میخرید و به دیگران فرصت نمیداد.
متوجه شدم که ایشان فردی به نام کاظم، دلال کنسولگری #انگلیس در بغداد است و در طول هفته کتابها را خریده و جمعهها به بغداد برده و تحویل انگلیسیها میداد و پولشان را گرفته و بعد دوباره میآید و کتاب میخرد.
ایشان از آن موقع تصمیم میگیرد که نگذارد کتابها را انگلیسیها به یغما برده و ما را از درون تهی کنند و بعد از آن شبها بعد از درس و بحث، در یک کارگاه برنجکوبی مشغول کار میشود و با کم کردن وعدههای غذا و قبول روزه و نماز #استیجاری، پول جمع کرده و به جمعآورى ميراث و ذخاير اسلامى می پردازد. حاصل آن تلاشها، تأسیس کتابخانهاى می شود که اکنون شهره آفاق است و یکى از بزرگترین کتابخانههاى جهان اسلام به شمار مى آید.
#کتابخانه_آیت_الله_مرعشی_نجفی، که در شهر قم واقع شده است به لحاظ مجموعه نسخه های #خطی اسلامی، نخستین کتابخانه در #ایران، و سومین کتابخانه در #جهان_اسلام به شمار میرود.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
#در_محضر_معصوم
💠اميرالمؤمنين علي عليه السلام شنيدند كه شخصى براى دوستش، چنين دعا مى كند:
➖الهى #غم_نبينى و گرفتار نشوى! امام عليه السلام فرمودند: تو در واقع براى مرگش دعا كردى؛ زيرا هر كس در دنيا زندگى مى كند به ناچار، غم و گرفتارى مى بيند.
🔶سمع رجلا يدعو لصاحبه فقال لا أراك الله مكروها فقال إنما دعوت له بالموت لأن من عاش في الدنيا لا بد أن يرى المكروه.
📗شرح نهج البلاغة، ج ۲۰، ص ۲۸۹، ح ۳۰۱
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
#کارگاه_آموزشی
#مقاله_نویسی
🔔چهارمین دوره کارگاه آموزش مجازی مقاله نویسی:
معاونت پژوهش حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام اقدام به برگزاری چهارمین کارگاه آموزش مجازی مقاله نویسی نموده است.
✅علاقهمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی
@pheekq
مراجعه فرمایند
و یا با شماره تلفن
☎️37108139
(ازساعت 9 الی 13) تماس بگیرند
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
#رحمت_الهی
#غضب_الهی
🔖🔖 «رحمت خدا، حکمتش را نقض نمیکند»
✍️احمد فربهی
1) گر چه رحمت خدا، بر غضبش سبقت دارد، اما بر حکمتش سبقت ندارد لذا در دعای افتتاح چنین میخوانیم؛
«وَ أَيْقَنْتُ أَنَّكَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ فِي مَوْضِعِ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَةِ وَ أَشَدُّ الْمُعَاقِبِينَ فِي مَوْضِعِ النَّكَالِ وَ النَّقِمَةِ وَ أَعْظَمُ الْمُتَجَبِّرِينَ فِي مَوْضِعِ الْكِبْرِيَاءِ وَ الْعَظَمَة»؛ حکمت یعنی هر کدام در جای خود؛
از اینرو خدا ارحم الراحمین است اما «فی موضعِالعفو و الرَّحمة»، حال اگر کسی خود را در موضع نَکال؛ یعنی عقوبت، و عبرت دیگران، قرار دهد، نسبت به چنین شخصی، از خدا همانفعلی سر میزند که مقتضای حکمت اوست، زیرا رحمتش، حکمتش را نقض نمیکند.
خدا همهی گناهان را میبخشد، حتی شرک را، اما هر کدام با شرایطش، تا خلاف حکمت پیش نیاید.
2) هر کس بهشت و جهنم مقابل چشمانش باشد، همیشه در حال کار و تلاشاست، خوف، یکی از بهترین بازدارندهها و شوق یکی از بهترین محرکهاست؛ هر کدام از این دو، ضعیف شود، تسلط شیطان بیشتر، و شیب رفتاریِ فرد به سوی بدیها تندتر میشود، لذا شیاطین تلاش میکنند انسان را در مقابل گناهان خلع سلاح کنند.
کوتاه سخن اینکه؛
خدا به حکمتش جهان را برای هدفی آفریده، از اینرو به رحمتش، آنهدف را نقض نمیکند.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
______________
https://eitaa.com/farbehi
@Habibollah_Babai
#عکس_نوشته_حدیثی
#عیب_جویی
امیرالمومنین علیه السلام
🔸خوشا به حال آنکه عیب خودش، او را از پرداختن به عیوب مردم باز دارد.
💠طُوبَى لِمَنْ شَغَلَهُ عَيْبُهُ عَنْ عُيُوبِ النَّاسِ.
📗نهج البلاغه، خطبه ۱۷۶.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
💠 #فراخوان_مقاله دو فصلنامه علمی «مطالعات اعتبار سنجی حدیث»
🔹گروه #رجال_پژوهی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در نظر دارد به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای تقویت علم رجال، دو فصلنامه علمی «مطالعات اعتبار سنجی حدیث» را منتشر کرده و نسبت به اخذ امتیاز #علمی_پژوهشی آن اقدام نمایید. از این رو از تمامی علاقه مندان دعوت می شود مقالات پژوهشی خود را جهت انتشار در این دو فصلنامه ارسال نمایند.
🔸محورهای کلی فراخوان
▫️دانش رجال و اعتبار سنجی حدیث؛
▫️روش شناسی پژوهش های رجالی؛
▫️جریان های کهن و نو پدید اعتبار سنجی حدیث
🔸 جهت اطلاع 14 ریز موضوع می توانید به سامانه دو فصلنامه به آدرس vsh.journals.hozehkh.com مراجعه نمایید.
🔸شرایط مقاله ارسالی در تصویر ضمیمه موجود است.
➖➖➖➖
🆔 @rejalkh
🌐vsh.journals.hozehkh.com
#شرح_حدیث
#بهاء_انسان
#قیمت_جان
#ارزش_انسان
💠عن الامام الکاظم علیه السلام: انَّ اَبدانَکُم لَیسَ لَها ثَمَنٌ اِلَّا الجَنَّهٌ، فَلا تَبیعُوها بِغَیرِها؛
🔸از امام کاظم علیه السلام روایت شده: همانا بدنهای شما را بهایی جز بهشت نیست. پس آنها را به غیر بهشت نفروشید.
(تحف العقول، ص۳۸۹)
✍️ هر کس به تناسب سطح فکر و افق دید خودش عمل می کند.
برخی همه هستی را خلاصه شده در این دنیای محدود می دانند.
بعضی هم به افقهای وسیع تر چشم می دوزند و با قرار دادن آخرت در چشم انداز خویش، برای سرای باقی می کوشند.
عقیده به بهشت برین، نگاه ما را آخرتی می کند.
دانستن قدر و قیمت انسان، آدمی را از ماندن در سطح حیوانات و تنها به خوردن و آشامیدن، فکر کردن، رها می سازد.
❗️انسان به چند می ارزد؟
#امام_کاظم_علیه_السلام ، قیمت انسان را «بهشت» می داند؛ یعنی خود را به هر چه کمتر از بهشت بفروشیم، زیان کرده ایم.
خداوند، طبق آیات قرآن، مشتری جان و مال ماست و به کسانی که با خدا معامله کنند و جان و مال خود را خرج راه خدا کنند، وعده بهشت داده است.(توبه،۱۱۱.)
🔸وقتی انسان می تواند با ایمان و عمل صالح و جهاد و تقوا، بهشتی شود، حیف نیست که جهنّمی گردد؟
آنان که برای لذایذ زودگذر دنیا، سعادت همیشگی آخرت را از دست می دهند، جاهل و غافلند و از ارزش وجودی خویش بی خبر.
و خود را جز به بهشت نفروشیم!
📚حکمت های کاظمی، جواد محدثی
@hadithnet
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
#فضیلت_عرفه
💠پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : در هيچ روزى به اندازه #روز_عرفه ، خداوند بندگان را از آتش دوزخ ، آزاد نمى كند.
🔸عن رسول الله صلى الله عليه و آله: ما مِن يَومٍ أكثَرَ أن يُعتِقَ اللّه ُ فيهِ عَبدًا مِنَ النّارِ مِن #يَومِ_عَرَفَةَ.
📗السنن الكبرى : ج 5 ص 192 ح 9480.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
#بخش_پایانی_دعای_عرفه
❓یکی از سوالات مهم پیرامون دعای عرفه صحت انتساب یا عدم انتساب بخش پایانی این دعا نسبت به امام حسین علیه السلام است.
بخش پایانی دعای عرفه از جمله «إِلَهِی أَنَا الْفَقِیرُ فِی غِنَایَ» تا جمله «وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَحْدَهُ» مورد بحث و گفتگو زیادی قرارگرفته است. برخی این بخش را از دعای عرفه امام حسین علیه السلام میدانند، ولی بعضی انتساب این فقرات از دعا به امام حسین علیه السلام را انکار می کنند.
👈این بخش، نخستین بار در إقبال مرحوم سیّد بن طاوس قدس سره آمده است و در کتابهای دیگر این دعا نیامده است. در مصباح کفعمی دعای عرفه مذیّل به این ذیل نیست و حتی در مصباح الزائر که کتاب دیگر سیّد بن طاوس در موضوع دعاست، دعای عرفه بدون این ذیل آمده است. جالب است که حتی برخی چون مرحوم علامه مجلسی مدّعی هستند که در برخی از نسخ قدیمی إقبال هم این بخش پایانی نیامده است.
📒در مجله #میقات_حج شماره ۵۱ مقاله ای با عنوان «#پژوهشی_درباره_ذیل_دعای_عرفه» به قلم فاضل ارجمند جناب آقای حسن ترابی به چاپ رسیده که به نقد بخش پایانی دعای عرفه پرداخته و انتساب این بخش را به امام حسین علیه السلام انکار می کند.
📋متن این مقاله در آدرس زیر قابل مشاهده است:
🌐http://miqat.hajj.ir/article_37789.html
مقاله فوق الذکر از سوی برخی نویسندگان (فاضل ارجمند جناب آقای مهدی حسینیان)مورد نقد قرار گرفته است، از اینروی در نوشته ای با عنوان 《دفاع از بخش پایانی دعای عرفه امام حسین علیه السلام》به دفاع از فقرات پایانی دعای عرفه پرداخته و مقاله مذکور را مورد نقد قرار داده است.
✍متن این نوشته در آدرس زیر قابل مشاهده است:
🌐http://www.ebnearabi.com/amp/2603
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
#دعای_عرفه
#بخش_پایانی_دعای_عرفه
صحبتی از آیت الله شبیری زنجانی حفظهالله در مورد متن ذیل دعای عرفه:
«شناخت متن حديث و اینکه از عبارات يك متن بتوان آن را به معصوم علیه السلام استناد داد، كار بسیار مشكلى است و شخصى مثل مرحوم مجلسى مىتواند در اين ميدان اظهار نظر كند. آقاى خمينى چون با عرفان سروكار داشت و مضامين ذيل دعاى عرفه را بلند و والا يافته بود، معتقد بود كه اين ذیل حتماً از حضرت سيدالشهداء علیه السلام است... ولى بعداً معلوم شد كه اين ذيل از منشآت ابن عطاءالله اسكندرانى از بزرگان صوفيه در قرن هفتم و اوائل قرن هشتم است كه شروح بسيارى بر كتابش نوشتهاند. اين را مرحوم جلال همايى در مولوى نامهاش (٢/١٨) تذكّر داده است. 👈🏻 مرحوم مجلسى در بحارالأنوار (٩٥/٢٢٧) تصريح كرده است كه اين عبارات از امامان نيست و با نوشتههاى صوفيه مسانخ است. البته علامه مجلسى اطلاع نداشت كه قائل اين عبارات كيست، ولى آن را از صوفيه مىدانست.»
📚 جرعه ای از دریا، ٣/٢٥٦
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
#درمحضرمعصوم
#صفات_شیعیان
امام باقر علیه السلام فرمودند: شیعیان ما سه دسته اند، گروهی ما را وسیله درآمد از مردم قرار داده اند و گروهی همچون شیشه اند که زود می شکنند (و هرچه اسرار دارند، آشکار می سازند) و گروهی چون طلای سرخ اند. که هر چه بیشتر داخل آتش شوند، بر خوبی آنها افزوده می شود (و هرچه سختی و رنج در راه دین ببینند، آبدیده تر و مقاوم تر می شوند).
شِيعَتُنَا ثَلَاثَةُ أَصْنَافٍ صِنْفٌ يَأْكُلُونَ النَّاسَ بِنَا وَ صِنْفٌ كَالزُّجَاجِ يَتَهَشَّمُ وَ صِنْفٌ كَالذَّهَبِ الْأَحْمَرِ كُلَّمَا أُدْخِلَ النَّارَ ازْدَادَ جَوْدَةً.
كشف الغمة في معرفة الأئمة، ج2، ص: 133
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
همایش علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره حضرت علی (ع)
Causes and consequences of cultural poverty and the culture of poverty in the life of Imam Ali
لینک مراجعه:
http://espconf.uast.ac.ir/fa/
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
1_401725193.zip
4.99M
#معرفی_مقالات
📝📝📝📝📝📝
مجموعه مقالات فقه الحدیث در موضوعات مختلف
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
#قربانی_کردن
حضرت آیت الله احمد عابدی حفظه الله
🖍اصل قربانی برای سلامتی است یا دفع بلا است؟
✍🏼این تفکر که قربانی برای دفع بلاست این مال دین یهود است در دین یهود بود
در دین ما این جوری نیست که بگویند قربانی کنید برای سلامتی
بلکه قربانی کنید برای قرب الی الله فقط به فقط برای همین است روز عاشورا یا روز تاسوعا گوسفندی را قربانی کردن فقط باید برای خدای متعال باشد ارزش آن فقط برای تقرب الی الله و نزدیک شده به خدا باشد
اما قربانی برای سلامتی یا دفع بلا یا امتحان از امتحان خدا سربلند در آمدن مال تعالیم ادیان دیگر است دین ما می گوید قربانی کنید فقط قربه الی الله
برگرفته از کانال: مشاوره پایان نامه و مقاله نویسی
_________________________
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith