🔰 رهبر انقلاب: امام جمعه سلوک و رفتار مردمی و ارتباط با جوانان داشته باشد / من به مجموعههای خودجوش اهل کار فرهنگی و اجتماعی علاقه دارم
🔻 حضرت آیتالله خامنهای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور:
🔹 رفتار امام جمعه باید مردمی باشد. سلوک مردمی چیست؟ این است که شما بهعنوان یک فردی از مردم بروید بین مردم با آنها حرف بزنید .از مردم فاصله نگیرید .با یک جمع مخصوص و ممتازی فقط نشست و برخاست نکنید، گاهی اگر لازم شد خانههای مردم بروید، زیر سقفشان روی فرششان بنشینید، با آنها احوالپرسی کنید، صرف این رفتن میان مردم کار خودش یک کار مهم است. اینکه حالا بعضیها دربارهی بازدیدهای مردمی بسیار با ارزش مسئولین یک تعبیرات نامناسبی میکنند مانند و اینها، این غلط است، این انحراف است حقیقتاً.
🔹 یک توصیهی دیگری که خیلی مهم است ارتباط با جوانها است. برای این کار باید سازوکار بچینید؛ یعنی ارتباط با جوانها اینجوری نمیشود که بگویید جوانها بیایید آنها هم بلند بشوند بیایند. باید بنشینید فکر کنید راهکار پیدا کنید، سازوکار باید پیدا کنید.
🔺 امروز در سرتاسر کشور مجموعههای خودجوش و گمنام و کمهزینهای و بیادعایی که وجود دارد که کار فرهنگی میکنند، کار اجتماعی میکنند، خدمات ارائه میدهند همهجای کشور هستند. بنده چون علاقهی به این مجموعهها دارم میبینم گاهی تماس میگیرند یک چیزی میگویند یک چیزی میخواهند میدانم الان سرتاسر کشور در همهی شهرها تقریباً شهرهای بزرگ کوچک مجموعههای اینجوری وجود دارند، اینها را در شهر خودتان پیدا کنید، به آنها کمک کنید دست نوازش به سرشان بکشید. ۱۴۰۱/۵/۵
🏷 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰 رهبر انقلاب: امام جمعه مطلقا وارد فعالیتهای اقتصادی نشود / ادارهی تشکیلات روحانیت با مردم است و این امتیاز بزرگی است
🔻 حضرت آیتالله خامنهای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور: از ورود در فعالیتهای اقتصادی اجتناب کنید؛ این که امام جمعه به این مناسبت که آقا ما نماز جمعهمان احتیاج دارد به پول، احتیاج دارد به درآمد، درآمدی نداریم پس بایستی مثلاً فلان فعالیت اقتصادی را بکنیم این فکر درستی نیست.
🔹 بعضی از آقایان محترم ائمهی جمعه وارد فعالیت اقتصادی شدند و بلد نبودند و شکست خوردند، دیگران سوءاستفاده کردند، وزر و وبالش به گردن نظام ماند، بعضیها هنوز هم ادامه دارد. امام جمعه مطلقا وارد مسائل اقتصادی نشود، ادارهی تشکیلات روحانیت با مردم است، بعضی آقایان ننگشان میکند که بگویند حوزههای علمیه از مردم ارتزاق میکنند این ننگ نیست، این افتخار است.
🔺 حوزههای علمیهی ما، علمای ما، مراجع ما، فضلای برجستهی ما، نخبههای حوزوی ما اینها نانخور مردمند. نانخور مردمند یعنی چه؟ یعنی احتیاج به دولتها و به قدرتها ندارند. این یک امتیاز است، امتیازی بزرگی است لذا راحت میتوانند کنار مردم بایستند. ۱۴۰۱/۵/۵
🏷 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰 هماکنون؛ #تیتر_یک Khamenei.ir
🔻 رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه با تأکید بر جهاد تبیین و شبههزدایی از ذهن مخاطبین
👈 هنر امام جمعه بازتولید و تبیین مبانی انقلاب با زبان امروز است
🔺 موفقیت و سربلندی زن ایرانی با حجاب اسلامی در میدانهای مختلف یکی از بزرگترین ضربهها را به تمدن غرب زده است.
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰 رهبر انقلاب: خطیب نماز جمعه، تبیینکنندهی مبانی انقلاب و مطالبهکنندهی مطالبات آن است / ادبیات خطبه باید اتحادآفرین و امیدبخش و بهدور از حاشیهسازی به نفع دشمن باشد
🔻 حضرت آیتالله خامنهای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور: توجه بشود که خطبهی نماز جمعه و خطیب جمعه، سخنگوی انقلاب اسلامی است، تمام! هیچ کسی غیر از این توقع از خطیب نماز جمعه نباید داشت، سخنگوی انقلاب اسلامی است. تبیینکنندهی مبانی انقلاب و مطالبهکنندهی مطالبات انقلاب است. مال انقلاب است. همیشه هم همین جور بوده، در طول تاریخ هم همین جور بوده.
🔹 هنر بزرگ خطیب جمعه این است که بتواند مفاهیم معرفتی و مفاهیم انقلابی را متناسب با نیازهای روز بازتولید کند. خیلی از مفاهیم انقلاب هست که ما یک روز شعارش را دادیم دنبالش هم بودیم و هستیم اما امروز همان مفاهیم باید با ادبیات جدید، با ادبیات مناسب امروز تبیین بشود و بازتولید بشود. هنر امام جمعه این است که بتواند مسئلهی عدالت را، مسئلهی استقلال را، مسئلهی حمایت از مستضعفین را، مسئلهی پیروی از شریعت را، این چیزهایی که جزو اصول و مبانی انقلاب است، این مفاهیم عالی را بتواند بازتولید کند با زبان امروز با زبان نسل جوان؛ سخنگوی انقلاب باشد.
🔺 خطبهها بایستی پرمغز باشد، آموزنده باشد، پاسخ به سؤالات مردم باشد. سؤالاتی وجود دارد در خطبه بدون اینکه شما اشاره کنید به سؤال میتوانید پاسخ آن سؤالی که در ذهن مردم هست این را بیان کنید. ادبیات خطبه باید گرم باشد، صمیمی باشد، اتحادآفرین باشد، امیدبخش باشد، ادبیات خطبه باید امیدبخش باشد. ... باید بصیرتآفرین باشد. میتواند هم حاشیهساز باشد، یک چیزی ما بگوییم که مستمسکی بشود برای دشمن معاند شما که آن را دست بگیرد و علیه شما حرف بزند. ۱۴۰۱/۵/۵
🏷 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰 رهبر انقلاب: عدالت بدون کمک و رسیدگی به طبقهی مستضعف و محروم معنا ندارد/شرکت در خدمات اجتماعی مردمی یکی از توصیهها به ائمه جمعه است
🔻 حضرت آیتالله خامنهای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور: شرکت در خدمات اجتماعی مردمی یکی از توصیههای ماست. بعضی از ائمهی محترم جمعه انصافاً در این زمینهها خوب درخشیدند در زلزله، در سیل، در قضیهی کرونا، در مسائل گوناگون دیگر، در جمع کردن خدمات اجتماعی، کمکهای مردمی، کمکهای مؤمنانه، ائمهی جمعه وارد میدان شدند و کار کردند، این هم یکی از آن کارهایی است که به نظر ما خیلی خوب است. کمک به طبقات محروم و کمک به مستضعفان و محرومان جزو کارهای لازم شما باشد یعنی ما همینطور طرفدار عدالتیم، پرچم عدالت را بلند میکنیم، لکن عدالت بدون کمک و رسیدگی به طبقهی مستضعف و محروم اینها معنا ندارد اگر بتوانید شما کمکی را برای طبقات محروم در آن مجموعهی خودتان فراهم کنید جزو بهترین کارهاست. ۱۴۰۱/۵/۵
🏷 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰 #سخن_نگاشت | جشن میلیونی و مردمی غدیر نشان داد که مردم طرفدار دین هستند
🔻 رهبر انقلاب: این جشن غدیر در تهران خیلی چیز عجیبی بود. من خودم در تلویزیون نگاه کردم، بعضیها هم که رفته بودند آمدند برای ما تعریف کردند. دیدید در این جشن میلیونی، همهجور آدمی شرکت کردند. اینها طرفدار دین هستند، دین را دوست دارند.
💻 Farsi.Khamenei.ir
#نهج_البلاغه | #حکمت ۱۲۹
🏷️ شناخت عظمت پروردگار
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
❁• وَ قَالَ عليهالسلام عِظَمُ اَلْخَالِقِ عِنْدَكَ يُصَغِّرُ اَلْمَخْلُوقَ فِي عَيْنِكَ
┅───────────────┅
☜ و درود خدا بر او، فرمود: بزرگى پروردگار در جانت، پديدهها را در چشمت كوچك مىنماياند.
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─
♻️ ترجمه فیضالاسلام: امام عليه السّلام (دربارۀ بزرگى خدا) فرموده است: پى بردن تو به بزرگى آفريننده، آفريده شده را در چشم تو كوچك مىنمايد (و بر اثر آن به آفريده شده اعتنا نكرده هميشه متوجّه آفريدگار خود مىباشى و سعادت دنيا و آخرت را بدست مىآورى).
🇯 🇴 🇮 🇳
📜 امام عليه السلام در اين سخن حكيمانهاش رابطۀ نزديكى را ميان شناخت عظمت خداوند و كوچكى دنيا در نظر انسان بيان كرده، مىفرمايد: «عظمت آفريدگار نزد تو مخلوق را در چشمت كوچك مىكند»؛ (عِظَمُ الْخَالِقِ عِنْدَكَ يُصَغِّرُ الْمَخْلُوقَ فِي عَيْنِكَ)
همان گونه كه در بيان سند اين كلام حكيمانه گفته شده، امام عليه السلام در خطبۀ 193 نيز آن را به عبارت ديگرى بيان فرموده و آن را يكى از صفات برجستۀ پرهيزكاران مىشمارد كه خدا را به عظمت شناختهاند و ما سِوى الله در نظرشان كوچك است.
هرگاه انسان در دوران كودكى در خانهاى زندگى مىكرده كه حوض كوچكى در آن وجود داشته چنانچه وقتى بزرگ مىشود او را به كنار استخرى ببرند، بسيار در نظرش جلوه مىكند؛ ولى اگر در كنار دريا بزرگ شده باشد، هرگاه او را در كنار آن استخر ببرند در نظرش كوچك مىآيد. همچنين كسانى كه در خانوادۀ فقيرى زندگى كردهاند هرگاه به ثروت مختصرى برسند خود را بسيار غنى مىبينند و به عكس اگر در خانوادۀ ثروتمندى بزرگ شده باشند چنانچه به همان ثروت برسند آن را ناچيز مىشمرند.
بر همين اساس آنان كه ذات پاك خداوند را با عظمت شناختهاند، يك عالم قدرت و جبروت، يك عالم علم و ملكوت، هنگامى كه به قدرتهاى مخلوقات مىنگرند همچون قطرهاى در مقابل دريا و يا كمتر از آن در نظرشان جلوه مىكند. به همين دليل اگر بخواهيم در دنيا زهد پيشه كنيم و به مقامات مادّى و ثروتها و زَرق و برق دنيا بىاعتنا باشيم بايد سطح #معرفت خود را نسبت به خداوند بالا ببريم كه نتيجۀ قطعى عظمت خالق در نظر ما كوچك شدن مخلوقات است.
اگر مىبينيم اميرمؤمنان على عليه السلام مىفرمايد: «وَاللّٰهِ لَوْ أُعْطيتُ الْأَقاليمَ السَّبْعَةِ بِما تَحْتَ أفْلاكِها، عَلىٰ أنْ أعْصِىَ اللّٰهَ في نَمْلَةٍ أسْلُبُها جُلْبَ شَعيرَةٍ ما فَعَلْتُهُ ؛ به خدا سوگند اگر اقليمهاى هفتگانۀ جهان را (در گذشته تمام دنيا را به هفت بخش كه هر كدام نام اقليم داشت تقسيم مىكردند) با آنچه در زير افلاك قرار دارد به من بدهند كه دربارۀ مورچهاى ستم كنم و پوست جويى را از دهانش بيرون بكشم چنين كارى را نخواهم كرد»
#مطالعه
#داستانهای_شگفت
#شهید_دستغیب
67 - حسابی عجیب
مرحوم آقا میرزا مهدی خلوصی رحمة اللّه علیه که قریب بیست سال توفیق رفاقت با ایشان نصیب شده بود نقل کرد که در زمان عالم عامل و زاهد عابد آقای میرزا محمد حسین یزدی ( که در 28 ربیع الاول 1307 مرحوم شدند و در قبرستان غربی حافظیه مدفون گردیدند) در باغ حکومتی مجلس ضیافت و جشن مفصلی برپا شده و در آن مجلس جمعی از تجار که در آن زمان لباس روحانیت پوشیده بودند دعوت داشتند و در آن مجلس انواع فسق و فجور که از آن جمله نواختن مطرب کلیمی بود فراهم کرده بودند.
تفصیل مجلس مزبور را خدمت مرحوم میرزا خبر آوردند ایشان سخت ناراحت و بی قرار شد و روز جمعه در مسجد وکیل پس از نماز عصر به منبر رفته و گریه بسیاری نمود و پس از ذکر چند جمله #موعظه، فرمود ای تجاری که فُجّار شُدید، شما همیشه پشت سر #علما و روحانیون بودید، در مجلس فسقی که آشکارا محرمات الهی را مرتکب می شدند رفتید و به جای اینکه آنها را نهی کنید با آنها شرکت نمودید؟ جگر مرا سوراخ کردید، دل مرا آتش زدید و خون من گردن شماست.
پس از منبر به زیر آمد و به خانه تشریف برد. شب برای نماز جماعت حاضر نشد به خانهاش رفتیم احوالش را پرسیدیم گفتند میرزا در بستر افتاده است و خلاصه روز به روز تب، شدیدتر می شد به طوری که اطبا از معالجه اش اظهار عجز نمودند و گفتند باید تغییر آب و هوا دهد .
ایشان را در باغ سالاری بردند (نزدیک قبرستان دارالسلام) در همان اوقات یک نفر هندی به شیراز آمده بود و مشهور شد که حساب او درست است و هرچه خبر می دهد واقع می شود، تصادفاً روزی از جلو مغازه ما گذشت. پدرم ( مرحوم حاج عبدالوهاب ) گفت او را بیاور تا از او حالات میرزا را تحقیق کنیم ببینیم حالش چگونه خواهد شد.
من رفتم آن هندی را داخل مغازه آوردم پدرم برای آنکه امر میرزا پنهان بماند و فاش نشود اسم میرزا را نیاورد و گفت من مال التجاره دارم می خواهم بدانم آیا قرانی ندارد و به سلامت می رسد؟ و شما از روی جفر یا رمل یا هر راهی که داری مرا خبر کن و مزدت را هم هرچه باشد می دهم. این مطلب را در ظاهر گفت ولی در باطن قصد نمود که آیا میرزا از این مرض خوب می شود یا نه ؟ پس آن هندی مدت زیادی حسابهایی می کرد و ساکت و به حالت حیرت بود.
پدرم گفت اگر می فهمی بگو و گرنه خودت و ما را معطل نکن و به سلامت برو .
هندی گفت حساب من درست است و خطایی ندارد لکن تو مرا گیج کرده ای و متحیر ساخته ای؛ زیرا آنچه در دل نیّت کردی که بدانی غیر از آنچه به زبان گفتی می باشد.
پدرم گفت مگر من چه نیّت کرده ام ؟
هندی گفت الان زاهدترین خلق روی کره زمین مریض است و تو می خواهی بدانی عاقبت مرض او چیست؟ به تو بگویم این شخص خوب شدنی نیست و سر شش ماه می میرد .
پدرم آشفته شد و برای اینکه مطلب فاش نشود سخت منکر گردید و مبلغی به هندی داد و او را روانه نمود و بالأخره سر شش ماه هم میرزا به جوار رحمت حق رفت .
به مناسبت این داستان دو مطلب مهم تذکر داده می شود :
مطلب اول این است که :
✓ از بزرگترین واجبات الهی که در قرآن مجید و اخبار، امر أکید به آن شده و تهدیدهای شدید و سخت بر ترکش وارد گردیده #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر است و ترک آن از گناهان کبیره است. چنانچه در رساله گناهان کبیره ، تفصیل آن ذکر شده و در نهی از منکر اولین مرتبه اش انکار قلبی است به طوری که آثار انکارش باید ظاهر شود؛ یعنی بر هر مسلمانی واجب است هنگامی که کار حرامی از کسی ببیند راضی به آن کار نباشد بلکه در دل بدش بیاید به طوری که اثر این کراهت قلبی در ظاهرش آشکار شود. هنگامی که با مرتکب حرام روبه رو می شود با جبهه گشاده و باز با او برخورد ننماید بلکه رو را ترش کند و خلاصه باید آثار انکار قلبی در اعضا و جوارح شخص ظاهر شود .
و هر اندازه #ایمان شخص قویتر و روحانیتش بیشتر باشد انکار قلبیش در برابر #معصیت شدیدتر است و چون ایمان جناب میرزای مرحوم در کمال قوّت و روح شریفش در نهایت لطافت و دل روشنش در غایت رقّت بود به طوری که در آن زمان نظیرش کمیاب بوده است - چنانچه آن شخص هندی از روی حساب خود این معنا را فهمیده بود - هنگامی که شنید جمعی ظاهرالصلاح حرمات الهی را هتک کرده اند طاقت نیاورد تا مریضش ساخت و بالأخره از دار فانی راحت شد و از بین گنهکاران بیرون رفت و به عباد صالحین ملحق گردید.
ناگفته نماند که سبب مهم شدت تأثر آن بزرگوار دو چیز بود یکی فسق و گناه آشکار که سبب کوچک شدن گناه در نظر خلق و جرأت ایشان بر ارتکاب آن می شود و دیگر ظاهرالصلاح بودن تجار مزبور؛ زیرا اشخاص ظاهرالصلاح که در درجه اول روحانیّین و کسانی که بر منبر مردم را به وعظ و خطابه ارشاد می کنند و در درجه دوم کسانی که با علما ملازمند و به نماز جماعت و سایر شعایر دینی مواظبند هرگاه گناهی از آنها صادر شود یقیناً موجب سستی عقاید خلق و موهون شدن #احکام شرع انور و جرأت سایر مردم خواهد شد و در رساله گناهان کبیره مفصلاً بیان شده که گناه صغیره اشخاص ظاهرالصلاح در حکم گناه کبیره خواهد بود .
مطلب دوم آن است که :
✓ اطلاع پیدا کردن هندی مزبور یا اشخاص دیگری مانند او به بعض از خفایای امور و خبر دادن به آن هیچ دلالتی بر حق بودنشان یا درستی اعتقاد و مذهبشان و تقرّبشان نزد خداوند ندارد؛ زیرا ممکن است شخص به وسیله تسخیر جن یا یاد گرفتن رمل و بعض علوم غریبه از استاد یا به وسیله تصفیه خیال به بعض از امور خفیه اطلاع یابد در حالی که دارای عقاید باطل و ملکات زشت و کردارهای ناروا بوده و از روحانیت بی بهره و به عالم شیاطین متّصل باشد .
اما آنچه از بزرگان دین از آگهی به امور پنهان و خبرهای غیبی رسیده است باید دانست که آنها کسبی نبوده بلکه تنها عطای الهی و الهام ربّانی بوده است و اگر کسی بگوید بنابراین تمیز بین حق و باطل به چیست ؟ گوییم
اولاً :
اهل عقل از حالات و رفتار و گفتار شخص می فهمند که روحانی است یا شیطانی و آنچه داراست عطای الهی است یا به وسیله کسب است.
ثانیاً :
اگر کسی به #دروغ مدعی مقام روحانیت شود و به وسیله علوم غریبه و بعض خوارق عادت که کسب کرده بخواهد مردم بیچاره را اغوا کند یقیناً خداوند او را رسوا و مفتضح خواهد فرمود و به قاعده لطف محالست که خداوند حجت خود را ظاهر نفرماید و مردم را در وادی گمراهی نگاهدارد .
و بالجمله صاحبان علوم غریبه ای که کسب کرده اند هرگاه در مقام گمراه کردن خلق و انحراف ایشان از طریق دین الهی برآیند خداوند حق را ظاهر خواهد فرمود چنانچه در قرآن مجید می فرماید : بلکه می افکنیم حق را بر باطل پس حق می شکند و خورد می کند باطل را؛ پس آن هنگام باطل محو شدنی است.¹
و پس از مراجعه به کتب روایات و کتب رجال دانسته می شود که از صدر اسلام تا حدود قرن سوم خداوند متعال به وسیله ائمه هدی علیهم السّلام همیشه حق را غالب و باطل را آشکار می فرمود چنانچه در سایر قرنها تا این زمان هرگاه مدعی باطلی پیدا می شده خداوند به وسیله علمای اعلام و حامیان شرع مقدس اسلام بطلانش را واضح می فرموده است و برای این مطلب نمونه هایی است که نقل آنها از وضع این کتاب بیرون است و تنها به نقل یک #داستان اکتفا می شود .
در کتاب اسرارالشهاده دربندی و کتاب قصص العلمای تنکابنی است که در زمان شاه عباس از فرنگستان شخصی را پادشاه فرنگ فرستاد و به سلطان صفوی نوشت که شما به علمای مذهب خود بگویید با فرستاده من در امر دین و مذهب مناظره کنند اگر او را مجاب ساختند ما هم با شما همدین می شویم و اگر او ایشان را مجاب کرد شما بدین ما درآیید .
آن فرستاده کارش این بود که هرکَس چیزی در دست می گرفت اوصاف آن چیز را بیان می کرد. پس سلطان ، علما را جمع کرد و سرآمد اهل آن مجلس، آخوند ملا محسن فیض بود؛ پس ملامحسن به آن سفیر فرنگی فرمود سلطانِ شما مگر عالمی نداشت که بفرستد و مثل تو عوامی را فرستاد که با علمای ملت مناظره کند؟
آن فرنگی گفت : شما از عهده من نمی توانید برآیید اکنون چیزی در دست بگیرید تا من بگویم. ملا محسن تسبیحی از تربت #حضرت_سیدالشهداء علیه السلام مخفیانه به دست گرفت، فرنگی در دریای فکر غوطه ور شد و بسیار تأمّل کرد. مرحوم فیض گفت چرا عاجز ماندی؟ فرنگی گفت عاجز نماندم ولی به قاعده خود چنان می بینم که در دست تو قطعه ای از خاک بهشت است و فکر من در آن است که خاک بهشت چگونه به دست تو آمده است!
ملا محسن گفت راست گفتی، در دست من قطعه ای از خاک #بهشت است و آن تسبیحی📿 است که از قبر مطهر فرزندزاده پیغمبر ما صلّی اللّه علیه و آله است که امام است و پیغمبر ما فرموده #کربلا ( مدفن حسین علیه السلام) قطعه ای از بهشت و صدق سخن پیغمبر ما را قبول کردی؛ زیرا گفتی قواعد من خطا نمی کند پس صدق پیغمبر ما را هم در دعوای نبوّت اعتراف کردی؛ زیرا این امر را غیر از خدا کسی نمی داند و جز پیغمبر او کسی به خلق نمی رساند.
به علاوه پسر پیغمبر ما صلّی اللّه علیه و آله در آن مدفون است؛ زیرا اگر پیغمبر بحق نبود از صُلبش و تابعش در دین او در خاک بهشت مدفون نمی گردید.
چون آن عیسوی این واقعه را دید و این سخن قاطع را شنید مسلمان گردید.
-------------------------------------------------
1- (بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَی الْباطِلِ فَیَدمَغُهُ فَاِذا هُوَ زاهِقٌ) (سوره انبیا، آیه 18).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مرد یا سیب زمینی...‼️
🔹 #غیرت مرد، حیای زن....
🎙 استاد عالی
#حجاب
-------------------------
غیرت یعنی چی؟
غیرتیعنیبهاحترامِناموست،
احترامِ #ناموس بقیه رو نگهداری. .
بله عزیزم . . .
اگرامربہمعروفونهیازمنکرنکنیم،
حسینابنعلیهابھکربلاهاخواهندرفت
وتاریخدوبارهتکرارخواهدشد🖐🏿'.
╭───
│ 📖 @feqh_ahkam
╰──────────
-1742397696_291160481.mp3
14.27M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور
📥 khl.ink/f/50688
💻 Farsi.Khamenei.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور
💻 Farsi.Khamenei.ir
📝 متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور منتشر شد.
🔍 بخوانید👇
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=50689