eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.5هزار عکس
32.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
...نهج البلاغه | ✉️ نامه ۳۷ - نامه به معاویه در افشاى ادعاهاى دروغين او ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📜 و من كتاب له عليه‌السلام إلى معاوية 📃 فَسُبْحَانَ اَللَّهِ مَا أَشَدَّ لُزُومَكَ لِلْأَهْوَاءِ اَلْمُبْتَدَعَةِ وَ اَلْحَيْرَةِ اَلْمُتَّبَعَةِ مَعَ تَضْيِيعِ اَلْحَقَائِقِ وَ اِطِّرَاحِ اَلْوَثَائِقِ اَلَّتِي هِيَ لِلَّهِ طِلْبَةٌ وَ عَلَى عِبَادِهِ حُجَّةٌ خداى را سپاس! معاويه چه سخت به هوس‌هاى بدعت‌زا، و سرگردانى پايدار، وابسته‌اى! حقيقت‌ها را تباه كرده، و پيمان‌ها را شكسته‌اى، پيمان‌هايى كه خواستۀ خدا و حجّت خدا بر بندگان او بود. فَأَمَّا إِكْثَارُكَ اَلْحِجَاجَ عَلَى عُثْمَانَ وَ قَتَلَتِهِ فَإِنَّكَ إِنَّمَا نَصَرْتَ عُثْمَانَ حَيْثُ كَانَ اَلنَّصْرُ لَكَ وَ خَذَلْتَهُ حَيْثُ كَانَ اَلنَّصْرُ لَهُ وَ اَلسَّلاَمُ امّا جواب پرگويى تو نسبت به عثمان و كشندگان او آن است كه: تو عثمان را هنگامى يارى دادى كه انتظار پيروزى او را داشتى، و آنگاه كه يارى تو به سود او بود او را خوار گذاشتى. با درود. ═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════ ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: از نامه‌هاى آن حضرت عليه السّلام است به معاويه (كه او را نكوهش نموده و يارى نكردن عثمان را از او دانسته): (۱) پس خدا را تسبيح نموده از هر عيب و نقصى منزّه مى‌دانم (شگفتا) چه بسيار است هوا پرستى و خواهشهاى پديد آمده و سرگشتگىِ پيروى نمودهٔ تو با تباه ساختن آنچه حقّ‌ است، و دور انداختن آنچه مورد اطمينان است، حقايقى كه پسنديدۀ خدا و دليل بندگانش مى‌باشد (خلاصه چه بسيار گرفتار خواهشهاى نفس امّاره بوده دنبال گمراهى گرفته‌اى، همواره به بدعتى مردم را فريفته براى گمراهى خود سببها مى‌جويى) (۲) و امّا بسيار جدال و پر گفتن تو دربارۀ عثمان و كشندگانش (و اظهار مظلوميّت او و خونخواهى تو بى‌مورد است، زيرا) عثمان را هنگامى يارى كردى كه به سود خودت بود، و هنگاميكه براى او سودمند بود او را يارى نكردى (عثمان پى در پى به معاويه نامه نوشته از او كمك مى‌خواست، معاويه وعده مى‌داد، تا كار بر او تنگ شده او را محاصره نمودند، معاويه يزيد ابن اسد القسرىّ‌ را با لشگرى روانه ساخت و باو گفت: مى‌روى و در ذى خشب «نام موضعى در هشت فرسخى مدينه» مى‌مانى، و مگو: الشّاهد يرى ما لا يرى الغائب يعنى حاضر مى‌بيند آنچه را كه غائب نمى‌بيند، منظورش آن بود كه از پيش خود كارى انجام مده و قبل از دستور من از آنجا كوچ مكن، و در پرده باو فهماند كه غرض آن نيست كه تو خود را بعثمان رسانده او را يارى كنى؛ بلكه مصلحت ديگر در نظر دارم، تو آنجا باش تا ببينم چه ميشود، او نيز چندان در آن موضع ماند كه عثمان كشته شد و معاويه او را با لشگر بشام باز خواند و در صدد بدست آوردن خلافت بر آمد) و درود بر شايستۀ آن. ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
📜 متأسفانه تا آنجا كه ما اطّلاع داريم سيره نويسان و مورخان، متن نامۀ معاويه را نياورده‌اند، هر چند بخش‌هايى از آن از پاسخ امام عليه السلام روشن مى‌شود. از اين قسمت نامۀ امام عليه السلام كه معاويه را شديداً به سبب هوا پرستى سرزنش مى‌كند چنين بر مى‌آيد كه او سخنانى جسورانه و نابخردانه در نامۀ خود به امام عليه السلام نوشته است، از اين رو امام عليه السلام مى‌فرمايد: «سبحان اللّٰه تو چقدر بر هوا و هوس‌هاى بدعت‌آميز و سرگردانى‌هايى كه پيوسته از آن پيروى مى‌كنى اصرار دارى! اين كار توأم با ناديده گرفتن حقايق و دور افكندن پيمان‌هايى كه خدا آن را طلب كرده و حجت بر بندگان اوست»؛ (فَسُبْحَانَ‌ اللّٰهِ‌! مَا أَشَدَّ لُزُومَكَ‌ لِلْأَهْوَاءَ‌ الْمُبْتَدَعَةِ‌، وَ الْحَيْرَةِ‌ الْمُتَّبَعَةِ‌، مَعَ‌ تَضْيِيعِ‌ الْحَقَائِقِ‌ وَ اطِّرَاحِ‌ الْوَثَائِقِ‌، الَّتِي هِيَ‌ للّٰهِِ‌ طِلْبَةٌ‌، وَ عَلَىٰ‌ عِبَادِهِ‌ حُجَّةٌ‌). امام عليه السلام در اين گفتار كوتاه و پر معنا عوامل انحراف معاويه را در چهار چيز خلاصه مى‌كند: نخست پيروى از هوا و هوس و ديگر متابعت از عوامل سرگردانى و سوم چشم فرو بستن بر واقعيّت‌ها و چهارم شكستن عهد و پيمان‌هاى الهى است. روشن است كه هر يك از اينها به تنهايى مى‌تواند انسان را به پرتگاه سقوط بكشاند تا چه رسد كه همۀ اينها در كسى جمع باشد. حقايقى را كه امام عليه السلام به آن اشاره كرده و مى‌فرمايد معاويه آنها را ضايع نموده، ويژگى‌هاى منحصر به فرد امام عليه السلام در اسلام است كه از آغاز بعثت پيغمبر صلى الله عليه و آله تا آخرين ايام انجام گرفت. فراموش كردن سوابق خود معاويه در عصر جاهليّت و فجايع پدر و مادرش به گونه‌اى است كه هيچ عاقلى به خود اجازه نمى‌دهد ويژگى‌هاى امام عليه السلام را با او مقايسه كند. با اين حال وى مى‌خواست جانشين امام گردد و در حيات امام عليه السلام نيز بخش عظيمى از كشور اسلامى در اختيارش باشد. (علیه ما علیه من العذاب و النیران)
آن‌گاه امام عليه السلام در بخش دوم از اين نامه مى‌فرمايد: «اينكه تو بسيار به ريخته شدن خون عثمان و قاتلان او استدلال مى‌كنى (و گويا خود را ولى دم عثمان و مطالبه كنندۀ خون او مى‌پندارى بسيار شگفت‌آور است، زيرا) تو آنجا به يارى عثمان برخاستى كه در حقيقت يارى خودت بود؛ ولى آنجا كه وقت يارى عثمان بود، دست از ياريش برداشتى (و او به آن سرنوشت گرفتار آمد) والسلام»؛ (فَأَمَّا إِكْثَارُكَ‌ الْحِجَاجَ‌ عَلَىٰ‌ عُثْمَانَ‌ وَ قَتَلَتِهِ‌، فَإِنَّكَ‌ إِنَّمَا نَصَرْتَ‌ عُثْمَانَ‌ حَيْثُ‌ كَانَ‌ النَّصْرُ لَكَ‌، وَ خَذَلْتَهُ‌ حَيْثُ‌ كَانَ‌ النَّصْرُ لَهُ‌، وَ السَّلَامُ‌). امام عليه السلام چه تعبير جالبى در اينجا مى‌فرمايد؛ زيرا مى‌دانيم و تاريخ نيز شاهد و گوياى اين مطلب است كه عثمان از معاويه كمك خواست و معاويه لشكرى براى كمك به او فرستاد؛ اما دستور داد در نزديكى مدينه اطراق كنند و پيش نروند گويا مى‌خواست عثمان كشته شود و زمينه براى خلافت او فراهم گردد و بعد هم بگويد من به ياريش شتافتم؛ اما دير رسيدم. بلاذرى مورخ معروف مى‌گويد: هنگامى كه عثمان كسى را به سوى معاويه فرستاد و از او تقاضاى كمك كرد معاويه «يزيد بن اسد قسرى» را با لشكرى به سوى او گسيل داشت و به او دستور داد هنگامى كه به «ذى خشب» (محلى در نزديكى مدينه) رسيدى در آنجا بمان و از آنجا حركت نكن. نگو حاضر چيزى را مى‌بيند كه غايب نمى‌بيند؛ حاضر منم و غايب تويى. يزيد در ذى خشب ماند تا عثمان كشته شد. در اين هنگام معاويه دستور بازگشت به او داد و او با لشكرش به شام باز گشت. بلاذرى در اينجا مى‌افزايد: منظور معاويه اين بود كه عثمان كشته شود و او مردم را به سوى خود بخواند. جالب اينكه مرحوم مغنيه در شرح نهج‌البلاغۀ خود بعد از ذكر اين قصه مى‌گويد: تمام شواهد از سيرۀ معاويه گواهى مى‌دهد كه اين روايت عين واقعيّت است؛ هنگامى كه اوضاع برگشت و معاويه ديد خون عثمان بهانۀ خوبى براى دعوت مردم به سوى خويش است... ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده 📢 امام خامنه ای مدظله العالی ◽ نخستین من، و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه قفل‌ها، هیچ گامی را نمی‌توان برداشت. ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
🖌️ کاریکاتوری جالب از نظم نوین جهانی هر حیوان نماد ی کشوره؛ فقط ایرانو ببین ... 😅 🐉 اژدها : چین 🐻 خرس : روسیه 🐫 شتر : سعودی 🐅 یوزپلنگ : 🇮🇷 🔹 لاشخور : آمریکا 🦊 روباه : انگلیس 🐀 موش : اسرائیل ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ استاد ازغدی: محال است در حکومت امام زمان علیه السلام همه کارهای یکدفعه درست شود. 👤 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت: 🔹 محال است (عجل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام) جامعه ای بسازد که هیچ کَس در آن خلاف نکند و همه انسان ها معصوم شوند. ✅ امام_زمان (عجل الله فرجه) می خواهد با قدرت، را در برقرار کند ؛اما قدرت های فاسد به جنگ امام می آیند و حتی امام را هم شهید می کنند. ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
khadem-madrese.mp3
10.84M
🔊 | داستان خادم حوزه که یکی از رجال الغیب "عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف و علیه السلام" شد. 🎙 حجت الاسلام 🤲 اَللّٰهُــمَّ عَجِّــلْ لِّوَلِیِــکَ الْفَــرَج ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مباحث
🎞️ چقدر سخته! سال داره تموم می‌شه و نیستند... 🥀 #شهید_آرمان | #آرمان_علی_وردی #آرمان_عزیز ╭─── │ 🌐
فکر‌هاموکردم! هیچ‌مسیرۍبہترازطلبگۍ امام‌زمان‹عجل‌الله‌فرجه›نیست! هرکۍ‌هرچی‌میخواد‌بگه.. حالاکه‌این‌توفیق‌رو‌بہم‌دادند منم‌کم‌نمۍ‌ذارم..🖐🏻 -کم‌نذاشتی‌شہیدعزیز ...💔!" ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مباحث
⭕️ اطاعت از خامنه‌ای، اطاعت از امام است / هر کسی غیر این بگوید در خط آمریکاست. 🔹 ما امروز موظف هستی
💗 احمد آقا، مشاوری امین و اعزّ اشخاص برای امام بود. 🔻رهبرانقلاب: به یاد دارم که امام دو مرتبه گفتند: احمد برای من است. آقای هاشمی نیز این مطلب را همان وقت در خطبه‌های نماز جمعه نقل کردند؛ چون اتّفاقاً هر دو دفعه با هم بودیم که این حرف را از امام شنیدیم. 🔹 بار اوّل در سال پنجاه و هشت، به مناسبت جریانی که پسر یکی از آقایان، مشکل عاطفی برای پدرش درست کرده بود، امام سخنی به این مضمون گفتند که هر چند من احمد آقا را بسیار دوست دارم؛ اما چنانچه او را بگیرند یا بُکشند، در باطنِ قلبم متأثّر نمیشوم یا تکان نمیخورم. حرف عجیبی بود که قوّت قلب امام را نشان میداد. 🔹 بار دوم، همین اواخر بود که ایشان به مناسبتی در خلال صحبت گفتند - رسم امام این بود که حرفهایی را که میخواستند بزنند، گاهی مستقیم نمیگفتند؛ بلکه در خلال صحبت به شکلی وارد میکردند - احمد که اعزّ اشخاص در نظر من است، اگر مثلاً چنین کند، با او برخورد میکنم. به‌هرحال، اعزّ اشخاص بودند. 🗓️ ۱۳۷۴/۳/۱۱ 📸 تصویری از اقامه نماز بر پیکر مرحوم حاج سیداحمد خمینی 💻 Farsi.Khamenei.ir ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | رهبر انقلاب: اگر بتوانید در درون جامعه‌‌ى خودتان و فضیلت و اخلاق و دین‌‌دارى و زهد و نزدیکى معنوى به خدا را در خود و دیگران تأمین کنید، پایه و قاعده‌‌ى ظهور ولىّ‌‌عصر (صلوات‌‌ الله ‌‌و سلامه ‌‌علیه) را مستحکم‌‌تر کرده‌‌اید. ⛅ 💻 Farsi.Khamenei.ir ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مادر شهید.mp3
16.09M
🎧 | گفتی ایندفعه برگردی دامادیتو می‌بینم برای ... مادری که بچه‌ش رفت و دیگه هم برنگشت یا اگر هم برگشت ... چند تا استخوان بیشتر نبود تقدیم به مادران شهدا 💔 ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────