eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.2هزار عکس
31.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
💢عادی‌سازی بی‌حجابی توسط شرکت رامک با کاشفان و ╭─── │ 📳 @Mabaheeth ╰──────────
مباحث
⭕ حمله چند لکاته هنجارشکن به یک خانم محجبه در یکی از بوستان های قم ✍️ گیرم که این کلیپ را هم منتشر
سخترین و جانگداز ترین قسمت این کلیپ گریه کردن دختر بچه هست که داد میزنه مامان! مامان! و مادرش رو جلوی چشمانش به زمین انداختن و کتک می زنن 😡 هر مسئولی در هر نهادی هست و بخاطر میز و تفکر غیر منطقی سکوت کرده باید جوابگو باشه / از ابتدای اغتشاشات تا کنون بارها تأکید کردیم که تسامح در مقابل این افراد چیزی جز پر رویی و پیشروی این جنبش نخواهد بود ... با و ╭─── │ 📳 @Mabaheeth ╰──────────
مباحث
#بند_میم وصیت امام راحل رضوان الله تعالی علیه ... و مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از ام
🔴 کاری نکنید که جبهه انقلاب به بند میم وصیتنامه امام متوسل شود. ⏳ جبهه انقلاب منتظرند که دولت، مجلس، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و سایر نهادها، بساط پیش آمده در زمین را هر چه زودتر جمع کنند. ⌛ اگر آنها به وظیفه خود عمل نکردند، در اینجا جبهه انقلاب چیزی جز بندمیم وصیتنامه امام خمینی ره را پیش روی خود نمی بیند. ⚠️ بخشی از وصیتنامه امام خمینی ره: 📖 " از آزادی های مخرب باید جلوگیری شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است، به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند. و مردم و جوانان حزب‌ اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاه های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلّف به جلوگیری هستند. خداوند تعالی مددکار همه باشد" ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۳۷۰ 🏷️ به تقوا ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ رُوِيَ أَنَّهُ عليه‌السلام قَلَّمَا اِعْتَدَلَ بِهِ اَلْمِنْبَرُ إِلاَّ قَالَ أَمَامَ اَلْخُطْبَةِ و درود خدا بر او، فرمود: (نقل كردند كه امام عليه السّلام كمتر بر منبرى مى‌نشست كه پيش از سخن اين عبارت را نگويد:) ☜ أَيُّهَا اَلنَّاسُ اِتَّقُوا اَللَّهَ فَمَا خُلِقَ اِمْرُؤٌ عَبَثاً فَيَلْهُوَ وَ لاَ تُرِكَ سُدًى فَيَلْغُوَ اى مردم! از خدا بترسيد، هيچ كَس بيهوده آفريده نشد تا به بازى پردازد، و او را به حال خود وانگذاشته‌اند تا خود را سرگرم كارهاى بى‌ارزش نمايد. وَ مَا دُنْيَاهُ اَلَّتِي تَحَسَّنَتْ لَهُ بِخَلَفٍ مِنَ اَلْآخِرَةِ اَلَّتِي قَبَّحَهَا سُوءُ اَلنَّظَرِ عِنْدَهُ و دنيايى كه در ديده‌ها زيباست، جايگزين آخرتى نشود كه آن را زشت مى‌انگارند. وَ مَا اَلْمَغْرُورُ اَلَّذِي ظَفِرَ مِنَ اَلدُّنْيَا بِأَعْلَى هِمَّتِهِ كَالْآخَرِ اَلَّذِي ظَفِرَ مِنَ اَلْآخِرَةِ بِأَدْنَى سُهْمَتِهِ و مغرورى كه در دنيا به بالاترين مقام رسيده، چون كسى نيست كه در آخرت به كمترين نصيبى رسيده است. ┅───────────────┅ 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: روايت شده است كه امام عليه السّلام كمتر مى‌شد كه بر منبر نشيند مگر آنكه پيش از خطبه خواندن (دربارۀ پرهيزكارى) مى‌فرمود: (۱) اى مردم، از خدا بترسيد كه هيچكس بيهوده آفريده نشده تا بازى كند، و خودسر رها نگشته تا كار بيجا انجام دهد، (۲) و نيست دنياى او كه خود را برايش آراسته و نيكو نموده عوض و جا گير آخرتى كه آنرا بد نگريستن نزد او زشت وانموده است. (۳) و نيست مغرور و فريفته‌اى كه به بالاترين همّت و كوشش خود از دنيا فيروزى يافته باشد مانند ديگرى كه از آخرت به كمترين نصيب و بهرۀ خويش دست يافته (زيرا اگر شخص، پادشاهى روى زمين بدست آورد با كسيكه كار كوچك كم بهره‌اى براى آخرت انجام دهد يكسان و برابر نمى‌باشد چون فيروزى او با همۀ گرفتاريها و اندوه‌هاى بي‌شمار، بپايان رسيده و نيست گردد و فيروزى ديگرى هميشگى بوده هيچ غمّ‌ و اندوهى بآن راه نخواهد يافت). ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ‮امام عليه السلام در اين كلام نورانى به سه نكتۀ مهم اشاره مى‌فرمايد و جالب اين‌كه از آغاز اين كلام استفاده مى‌شود، مواقعى كه به منبر مى‌رفت غالباً در آغاز خطبه‌ها به اين نكته‌ها اشاره مى‌فرمود؛ (وَ رُوِى أَنَّهُ‌ عليه السلام قَلَّمَا اعْتَدَلَ‌ بِهِ‌ الْمِنْبَرُ إِلا قَالَ‌ أَمَامَ‌ الْخُطْبَةِ‌) 👇👇👇
📖 در نخستين نكته به هدف آفرينش انسان به‌صورت سربسته اشاره كرده، مى‌فرمايد: «اى مردم! تقواى الهى پيشه كنيد. هيچ‌كَس بيهوده و عبث آفريده نشده كه به لهو (و انواع سرگرمى‌ها) بپردازد و مُهمل و بى‌هدف رها نگشته تا پيوسته به كارهاى لغو مشغول شود»؛ (أَيُّهَا النَّاسُ‌، اتَّقُوا اللّٰهَ‌ فَمَا خُلِقَ‌ امْرُؤٌ عَبَثاً فَيَلْهُو، وَ لَا تُرِكَ‌ سُدًى فَيَلْغُو) 💡«سُدى» به معناى رها شده و بى‌هدف و بى‌برنامه است. به شترى كه ساربان، آن را در بيابان رها كند «ابل سدى» مى‌گويند. 🤔 تفاوت «لهو» و «لغو» كه در كلام بالا آمد اين است كه «لهو» به معناى سرگرمى است و انواع بازى‌هاى سرگرم‌كننده را شامل مى‌شود اما «لغو» بيهوده‌كارى است حتى اگر هيچ سرگرمى‌اى در آن نباشد. هنگامى كه به اين جهان پهناور با اين همه نظامات و اين همه بدايع نگاه مى‌كنيم و سپس به مواهب زياد و نعمت‌هاى گوناگونى كه در وجود ما به وديعت نهاده شده مى‌نگريم يقين پيدا مى‌كنيم كه آفرينندۀ آن دستگاهِ باعظمت و اين موجود عجيب هدف مهمى در نظر داشته است. هرگز نه اين عالم پهناور بيهوده آفريده شده است و نه خلقت اين اعجوبۀ جهان هستى كه نامش انسان است بى‌هدف مى‌باشد؛ بنابراين بايد آن هدف را پيدا كرد و در مسير آن گام برداشت و آن، چيزى نيست جز سير الى اللّٰه و پيمودن مسير تكامل و رسيدن به سعادت جاويدان كه همۀ پيامبران الهى به خصوص پيغمبر اسلام صلى الله عليه و آله از آن خبر دادند. ❔جالب اين است كه هرگاه از يك فيلسوف مادى‌گرا سؤال كنيم كه اين چشم انسان براى چيست‌؟ تمام اهداف چشم را برمى‌شمارد، گوش براى چيست‌؟ اهداف آن را نيز ذكر مى‌كند و همچنين زبان و دست و پا و حتى ابروها و مژه‌ها، براى هركدام اهداف مهمى ذكر مى‌كند؛ اما اگر از او سؤال كنيم: اين مجموعه كه جزء جزئش با هدف است براى چيست‌؟ در پاسخ آن فرو مى‌ماند و جوابى ندارد.
آن‌گاه در دومين نكته اشاره به كسانى مى‌كند كه آخرت را به‌سبب بدنگرى، به دنيا فروخته‌اند، مى‌فرمايد: «(هرگز) دنياى دلپسند او جاى آخرتى را كه با بدنگرى، زشت در نظرش جلوه كرده است نخواهد گرفت»؛ (وَ مَا دُنْيَاهُ‌ الَّتي تَحَسَّنَتْ‌ لَهُ‌ بِخَلَفٍ‌ مِنَ‌ الْآخِرَةِ‌ الَّتِي قَبَّحَهَا سُوءُ‌ النَّظَرِ عِنْدَهُ‌) هواى نفس، بلاى بزرگى است، گاهى ديدگاه انسان را چنان دگرگون مى‌سازد كه زشت را زيبا و زيبا را زشت مى‌بيند همانگونه كه قرآن مجيد دربارۀ گروهى از اقوام منحرف پيشين مى‌فرمايد: « وَ زَيَّنَ‌ لَهُمُ‌ الشَّيْطَانُ‌ أَعْمَالَهُمْ‌ »؛ شيطان اعمال آن‌ها را در نظرشان زينت داده است». و در جاى ديگر مى‌فرمايد: « زُيِّنَ‌ لِلَّذِينَ‌ كَفَرُوا الْحَيَاةُ‌ الدُّنْيَا »؛ زندگى دنيا در نظر كافران زينت داده شده است». طبيعى است، هنگامى كه زندگى دنيا در نظر انسان خوشايند و زيبا باشد، آخرت در نظرش زشت و ناپسند است، از آن مى‌گريزد و به‌سوى دنيا باشتاب مى‌رود و اين است سرنوشت تمام كسانى كه وسوسه‌هاى شيطان و هوى و هوس‌هاى نفس، ديد و فكر آن‌ها را دگرگون ساخته است.
در سومين نكته اشاره به سرنوشت اين‌گونه فريب‌خوردگان كرده، مى‌فرمايد: «آن فريب‌خورده‌اى كه با برترين همت (و بالاترين كوشش) بر دنيا ظفر يافته همچون كسى نيست كه به كمترين سهم خود از آخرت دست يافته است»؛ (وَ مَا الْمَغْرُورُ الَّذِي ظَفِرَ مِنَ‌ الدُّنْيَا بِأَعْلَى هِمَّتِهِ‌ كَالآخَرِ الَّذِي ظَفِرَ مِنَ‌ الآخِرَةِ‌ بِأَدْنَى سُهْمَتِهِ‌) . چه شوم است سرنوشت كسانى كه بالاترين همت و تلاش خود را براى دست يافتن به متاع ناپايدار و زودگذر دنيا به‌كار مى‌گيرند و چه زيباست سرنوشت كسانى كه با تلاش و كوشش و همت خود سهمى از اخروى پيدا كرده‌اند، هر چند اين سهم كوچك باشد. در حديثى كه مرحوم علامۀ مجلسى در بحار الانوار از عليه السلام آورده است مى‌خوانيم كه ابو بصير خدمت حضرت رسيد، عرض كرد: فدايت شوم مرا تشويق (به بهشت) كن. امام عليه السلام فرمود: بوى بهشت از فاصلۀ هزار سال به مشام مى‌رسد و كمترين منزلى كه بهشتيان دارند منزلى است كه اگر همۀ جن و انس را بخواهد به آن دعوت كند مى‌تواند از آن‌ها پذيرايى نمايد بى‌آن‌كه چيزى از نعمت‌هاى او كاسته شود و كمترين مقام اهل بهشت مقام كسى است كه داخل بهشت مى‌شود و سه باغ در برابر او نمايان مى‌گردد و هنگامى كه در پايين‌ترين آن‌ها وارد مى‌شود همسران و خادمان و نهرها و ميوه‌هاى فراوانى مى‌بيند و شكر و حمد خدا را به‌جا مى‌آورد. به او گفته مى‌شود: سر بلند كن و باغ دوم را ببين كه در آن نعمت‌هايى است كه در باغ اول نيست. عرضه مى‌دارد: خداوندا! اين باغ را نيز نصيب من كن. مى‌فرمايد: شايد اگر آن را به تو بدهم باز غير آن را بخواهى. عرضه مى‌دارد: همين را مى‌خواهم، همين را مى‌خواهم. (و به همين ترتيب باغ ديگرى را با نعمت‌هاى بسيار فراوان مشاهده مى‌كند و شكر و سپاس خدا را بسيار به‌جا مى‌آورد). ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
هدایت شده از تلاوت
با سلام و آرزوی قبولی طاعات ان شاءالله توفیق باشه، میخواهیم در ماه مبارک رمضان ختم جمعی قرآن داشته باشیم. دوستانی که آمادگی دارند اعلام بفرمایند. | | ╭══════════ │✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
هدایت شده از تلاوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشنهاد میشه قبل از شروع ختم قرآن روزانه در ماه مبارک رمضان این کلیپ را ببینید. | | ╭══════════ │✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 عکس ویژۀ سال ۱۴٠۱ اردوغان گفته بود "بدون اذن ما، کسی نمیتواند در منطقه سنگی را جابجا کند." و خدا چند شهر ترکیه را زیر و رو کرد تا رجب بفهمد که... ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
🌸 سیره در سحرهای ماه رمضان 🌙 در ماه مبارک رمضان، هر شب ٢ ساعت قبل از صبح بیدار مي‌شدند و نافله و قرآن و را مي‌خواندند و به سجده طولانی مي‌رفتند و استغفار می‌كردند... ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
مباحث
#کتابچه #ماه_من #ماه_رمضان 📗 ادعیه🤲 #ماه_مبارک_رمضان 📖 مشتمل بر ؛ - ادعیه مشترکه ماه مبارک رمضان
✨﷽✨ 🌙 اعمال سحرهای ماه مبارک رمضان ۱- سحرى خوردن، و آن را ترک نكند گرچه به خوردن يک خرماى خشک، يا نوشيدن شربتى از آب باشد و بهترين سحری‌ها سويق يعنى قاووت و خرماست؛ و در خبر وارد شده كه خدا و فرشتگان می‌فرستند بر آن‌هايى كه در سحرها می‌كنند و سحرى می‌خورند. ۲- هنگام خوردن سحرى سوره «انّا انزلناه» را بخواند، كه هركه اين سوره مبارک را هنگام افطار كردن و سحرى خوردن بخواند، در فاصله بين اين دو زمان ثواب كسى را دارد كه در راه خدا در خون خود غلطيده است. ۳- بخواند در سحرهای ماه مبارک دعاى عظیم الشأنى را که از حضرت امام رضا علیه السّلام نقل شده که فرموده‏‌اند این دعایى است که حضرت امام محمّد باقر علیه السّلام در سحرهاى ماه رمضان می‌ خواندند: صوت ویدئو ▫️اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ بَهَائِکَ بِأَبْهَاهُ وَ کُلُّ بَهَائِکَ بَهِیٌّ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِبَهَائِکَ کُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ جَمَالِکَ بِأَجْمَلِهِ وَ کُلُّ جَمَالِکَ ... ۴- دعای ابوحمزه ثمالی در مصباح شیخ است که روایت کرده ابو حمزه ثمالى که حضرت امام زین العابدین علیه السّلام در ماه رمضان بیشتر از شب را نماز می‌‏کرد و چون سحر می‌‏شد این دعا را می‌خواند: ▫️إِلَهِی لا تُؤَدِّبْنِی بِعُقُوبَتِکَ وَ لا تَمْکُرْ بِی فِی حِیلَتِکَ مِنْ أَیْنَ لِیَ الْخَیْرُ یَا رَبِّ وَ لا یُوجَدُ إِلا مِنْ عِنْدِکَ وَ مِنْ أَیْنَ لِیَ النَّجَاةُ ... ۵- و نيز شيخ فرموده كه در سحر اين دعا را می‌خوانی: ▫️يا عُدَّتي في كُرْبَتي، وَ يا صاحِبي في شِدَّتي، وَ يا وَلِيّي في نِعْمَتي، وَ يا غايَتي في رَغْبَتي، اَنْتَ السّاتِرُ عَوْرَتي، وَ الْمُؤْمِنُ رَوْعَتي، وَ الْمُقيلُ عَثْرَتي، فَاغْفِرْ لي خَطيئَتي، اَللَّـهُمَّ اِنّي اَسْئَلُكَ خُشُوعَ الاْيمانِ قَبْلَ ... ۶- می‌خوانی دعای ادريس را كه شيخ صدوق و سیّد بن طاووس روايت كرده‌اند و طالب آن رجوع به مصباح يا اقبال نمايد. ۷- می‌خوانی اين دعا را كه مختصرترين دعاهای سحر است و در اقبال است ▫️يا مَفْزَعي عِنْدَ كُرْبَتي، وَ يا غَوْثي عِنْدَ شِدَّتي، اِلَيْكَ فَزِعْتُ، وَ بِكَ اسْتَغَثْتُ، وَ بِكَ لُذْتُ لا اَلُوذُ بِسِواكَ، وَ لا اَطْلُبُ الْفَرَجَ اِلاّ مِنْكَ، فَاَغِثْني وَ فَرِّجْ عَنّي يا مَنْ يَقْبَلُ الْيَسيرَ، وَ يَعْفُو عَنِ الْكَثيرِ، اِقْبَلْ مِنِّي الْيَسيرَ، وَ اعْفُ عَنِّي الْكَثيرَ، اِنَّكَ اَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ، اَللَّـهُمَّ اِنّي اَسْئَلُكَ ايماناً تُباشِرُ بِهِ قَلْبي، وَ يَقيناً حَتّي اَعْلَمَ اَنَّهُ لَنْ يُصيَبني اِلاّ ما كَتَبْتَ لي، وَ رَضِّني مِنَ الْعَيْشِ بِما قَسَمْتَ لي، يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ. يا عُدَّتي في كُرْبَتي، وَ يا صاحِبي في شِدَّتي، وَ يا وَلِيّي في نِعْمَتي، وَ يا غايَتي في رَغْبَتي، اَنْتَ السّاتِرُ عَوْرَتي، وَ الاْمِنُ رَوْعَتي، وَ الْمُقيلُ عَثْرَتي، فَاغْفِرْ لي خَطيـئَتي، يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ. ۸- می‌خوانى این تسبیحات را که در اقبال است: سبْحَانَ مَنْ یَعْلَمُ جَوَارِحَ الْقُلُوبِ سُبْحَانَ مَنْ یُحْصِی عَدَدَ الذُّنُوبِ سُبْحَانَ مَنْ لا یَخْفَى عَلَیْهِ خَافِیَةٌ فِی السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِینَ سُبْحَانَ الرَّبِّ الْوَدُودِ سُبْحَانَ الْفَرْدِ الْوِتْرِ سُبْحَانَ الْعَظِیمِ الْأَعْظَمِ سُبْحَانَ مَنْ لا یَعْتَدِی عَلَى أَهْلِ مَمْلَکَتِهِ سُبْحَانَ مَنْ لا یُؤَاخِذُ أَهْلَ الْأَرْضِ بِأَلْوَانِ الْعَذَابِ سُبْحَانَ الْحَنَّانِ الْمَنَّانِ سُبْحَانَ الرَّءُوفِ الرَّحِیمِ سُبْحَانَ الْجَبَّارِ الْجَوَادِ سُبْحَانَ الْکَرِیمِ الْحَلِیمِ سُبْحَانَ الْبَصِیرِ الْعَلِیمِ سُبْحَانَ الْبَصِیرِ الْوَاسِعِ سُبْحَانَ اللَّهِ عَلَى إِقْبَالِ النَّهَارِ سُبْحَانَ اللَّهِ عَلَى إِدْبَارِ النَّهَارِ سُبْحَانَ اللَّهِ عَلَى إِدْبَارِ اللَّیْلِ وَ إِقْبَالِ النَّهَارِ [سُبْحَانَ اللَّهِ عَلَى إِقْبَالِ النَّهَارِ وَ إِدْبَارِ اللَّیْلِ سُبْحَانَ اللَّهِ عَلَى إِقْبَالِ النَّهَارِ وَ إِقْبَالِ اللَّیْلِ‏] وَ لَهُ الْحَمْدُ وَ الْمَجْدُ وَ الْعَظَمَةُ وَ الْکِبْرِیَاءُ مَعَ کُلِّ نَفَسٍ وَ کُلِّ طَرْفَةِ عَیْنٍ وَ کُلِّ لَمْحَةٍ سَبَقَ فِی عِلْمِهِ سُبْحَانَکَ مِلْأَ مَا أَحْصَى کِتَابُکَ سُبْحَانَکَ زِنَةَ عَرْشِکَ سُبْحَانَکَ سُبْحَانَکَ سُبْحَانَکَ و بدان که علما فرموده‏‌اند که اگر نیّت روزه را بعد از خوردن سحری بکند بهتر است و از اوّل شب تا به آخر شب می‌توان نیّت کرد و همین که می‌داند و قصد دارد که فردا از براى خدا روزه بگیرد و امساک از مُفطِرات کند بَس است و شایسته است که در سحرها نماز شب را ترک نکند و تهجّد به عمل آورد. ☆ برای خواندن دعاهای کامل به مفاتیح الجنان مراجعه شود. ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
هدایت شده از  آرام جان 🎧
IMG_20200308_013449_565.mp3
4.3M
🎧 فرازی از دعای 🎤 با صدای: سیدمصطفی الموسوی ╭─── │ ❣️ @arame_janam ╰──────────
مباحث
🎧 فرازی از دعای #ابوحمزه_ثمالی 🎤 با صدای: سیدمصطفی الموسوی ╭─── │ ❣️ @arame_janam ╰──────────
یَا رَبِّ هَذَا مَقَامُ مَنْ لاَذَ بِکَ وَ اسْتَجَارَ بِکَرَمِکَ وَ ألِفَ إِحْسَانَکَ وَ نِعَمَکَ پروردگارا این است جایگاه کسی که به پناهت آمد، و به کرمت پناهنده گشت، و به احسان و نعمتهایت الفت جست، وَ أَنْتَ الْجَوَادُ الَّذِی لاَ یَضِیقُ عَفْوُکَ وَ لاَ یَنْقُصُ فَضْلُکَ وَ لاَ تَقِلُّ رَحْمَتُکَ تویی آن سخاوتمندی که گذشتت به تنگی نمی رسد، و احسانت کاهش نمی پذیرد، و رحمتت کم نمی شود، وَ قَدْ تَوَثَّقْنَا مِنْکَ بِالصَّفْحِ الْقَدِیمِ وَ الْفَضْلِ الْعَظِیمِ وَ الرَّحْمَهِ الْوَاسِعَهِ و به یقین از چشم پوشی دیرینت، و فضل بزرگت، و رحمت گسترده ات اعتماد نمودیم، أَ فَتَرَاکَ یَا رَبِّ تُخْلِفُ ظُنُونَنَا أَوْ تُخَیِّبُ آمَالَنَا کَلاَّ یَا کَرِیمُ آیا ممکن است پروردگارا برخلاف گمانهای ما به خویش رفتار کنی، یا آرزوهایمان را نسبت به رحمتت نومید سازی هرگز ای بزرگوار، فَلَیْسَ هَذَا ظَنُّنَا بِکَ وَ لاَ هَذَا فِیکَ طَمَعُنَا چنین گمانی به تو نیست، و طمع ما درباره تو این چنین نمی باشد، یَا رَبِّ إِنَّ لَنَا فِیکَ أَمَلاً طَوِیلاً کَثِیراً إِنَّ لَنَا فِیکَ رَجَاءً عَظِیماً پروردگارا، ما را درباره تو آروزی طولانی بسیاری است، ما را در حق تو امید بزرگی است، عَصَیْنَاکَ وَ نَحْنُ نَرْجُو أَنْ تَسْتُرَ عَلَیْنَا وَ دَعَوْنَاکَ وَ نَحْنُ نَرْجُو أَنْ تَسْتَجِیبَ لَنَا فَحَقِّقْ رَجَاءَنَا از تو نافرمانی کردیم و حال آنکه امیدواریم گناه را بر ما بپوشانی، و تو را خواندیم، و امیدواریم که بر ما اجابت کنی، مولای ما امیدمان را تحقق بخش، مَوْلاَنَا فَقَدْ عَلِمْنَا مَا نَسْتَوْجِبُ بِأَعْمَالِنَا وَ لَکِنْ عِلْمُکَ فِینَا وَ عِلْمُنَا بِأَنَّکَ لاَ تَصْرِفُنَا عَنْکَ ما دانستیم که با کردارمان سزاوار چه خواهیم بود، ولی دانش تو درباره ما، و آگاهی ما به اینکه ما را از درگاهت نمیرانی، وَ إِنْ کُنَّا غَیْرَ مُسْتَوْجِبِینَ لِرَحْمَتِکَ گرچه ما سزاوار رحمتت نیستیم فَأَنْتَ أَهْلٌ أَنْ تَجُودَ عَلَیْنَا وَ عَلَی الْمُذْنِبِینَ بِفَضْلِ سَعَتِکَ فَامْنُنْ عَلَیْنَا بِمَا أَنْتَ أَهْلُهُ ولی تو شایسته آنی که بر ما و بر گنهکاران به فضل گسترده ات جود کنی، پس آنگونه که شایسته آنی بر ما منّت گذار، وَ جُدْ عَلَیْنَا فَإِنَّا مُحْتَاجُونَ إلَی نَیْلِکَ یَا غَفَّارُ بِنُورِکَ اهْتَدَیْنَا و بر ما جود کن، که ما نیازمند به عطای توییم، ای آمرزگار، به نور تو هدایت شدیم، وَ بِفَضْلِکَ اسْتَغْنَیْنَا وَ بِنِعْمَتِکَ أَصْبَحْنَا وَ أَمْسَیْنَا و به فضل تو بی نیاز گشتیم، و به نعمتت بامداد نمودیم و شامگاه کردیم، ذُنُوبُنَا بَیْنَ یَدَیْکَ نَسْتَغْفِرُکَ اللَّهُمَّ مِنْهَا وَ نَتُوبُ إلَیْکَ گناهان ما پیش روی توست، خدایا از گناهانمان از تو آمرزش می خواهیم، و به سوی تو باز می گردیم، تَتَحَبَّبُ إلَیْنَا بِالنِّعَمِ وَ نُعَارِضُکَ بِالذُّنُوبِ خَیْرُکَ إلَیْنَا نَازِلٌ وَ شَرُّنَا إِلَیْکَ صَاعِدٌ تو با نعمتها به ما مهر می ورزی و ما با گناهان با تو مقابله می کنیم، خیرت به سوی ما سرازیر است، و بدی ما به سوی تو بالا می آید، وَ لَمْ یَزَلْ وَ لاَ یَزَالُ مَلَکٌ کَرِیمٌ یَأْتِیکَ عَنَّا بِعَمَلٍ قَبِیحٍ فَلاَ یَمْنَعُکَ ذَلِکَ مِنْ أَنْ تَحُوطَنَا بِنِعَمِکَ همواره فرشته کریمی، از ما کردار زشت به جانب تو می آید، و این امر مانع نمی شود از اینکه ما را با نعمتهایت فراگیری، وَ تَتَفَضَّلَ عَلَیْنَا بِآلاَئِکَ فَسُبْحَانَکَ مَا أَحْلَمَکَ وَ أَعْظَمَکَ وَ أَکْرَمَکَ مُبْدِئاً وَ مُعِیداً و به عطاهای برجسته ات بر ما تفضّل نمایی، منزّهی تو، چه بردبار و بزرگ و کریمی، آغاز کننده به نیکی و تکرار کننده آنی. از ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────