eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
42 ویدیو
258 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
⏮ شهادت امام جعفر صادق علیه السلام 🔶 موضوع: شیوه امام صادق (ع) در شاگردپروری، نیروسازی و کادرسازی برای راهبری علمی و اجتماعی امت؛ 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🕌 مکان: قم، مرکز فرهنگی سلام http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔹 ⏮ مرز تدقیق اصولی در مباحث لغوی 🔶 باید توجه داشت که تحلیل‌های لفظی‌ای که در علم اصول نسبت به لغت انجام می‌گیرد، تا زمانی ارزشمند است که عرف و محاورات عرفیه را منقح کند، اما هنگامی که آقایان اصولیون پا را از این فراتر نهاده، و آن قدر در مسأله تدقیق می‌کنند که از عرف رد می‌شوند – یعنی عرف به عرفیّت خود اساسا این دقتها را نمی‌فهمد – دچار افراط شده و بحث‌ها به اصطلاح گوشه حجره‌ای ‌شده، و بر واقع قابل تطبیق نمی‌باشد. 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی، مدرس ۱۱۳ 💥 برگرفته از دوره سوم درس خارج اصول http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ تقيم كلية الآداب والمعارف الإسلامية بجامعة آل البيت ع العالمية حفل توقيع كتاب بعنوان 👤 المؤلف : سماحة آیة الله محمد حسين ملك زاده 🔹 استاذ بحث الخارج بالحوزة العلمية 🗓 01 خرداد 1402 الموافق 22 مايو 2023 🕌 قم، جامعة آل البیت العالمیة http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 👇👇👇
✅ 🇸🇾 تجمع طلبة الحوزة السوريين🇸🇾 🔹 أسعد الله أيامكم 🔹 👤 كلمة الحفل: سماحة آية الله الشيخ محمد حسين ملك زاده "زيد عزه". 🗓 الزمان:الخميس ليلة الجمعة 2023/05/25 الموافق 05/ذي القعدة/1444 🕙 الساعة الثامنة مساءا 🕌 المكان: دورشهر، زقاق 36، ب24. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ فتنه ⏪ بخشى از بحث آیت‌الله ملک زاده در دوره تربيت مبلغ بين الملل در جامعة المرتضى 🔶 اهداف غربيان از طراحى پروژه شيطانى احمدالحسن: ۱. تحريف و تخريب انديشه مهدويت در افکار عمومى ۲. نابودسازى قدرت و عظمت شيعه با فرقه سازى و ايجاد تفرقه سياست انگليسى: فرق تسد ۳. ضربه زدن به جايگاه فقاهت، مرجعيت و ولايت فقيه 🔶 فتنه احمدالحسن، از جهاتى، نسخه بروزشده و تکامل يافته فتنه بهائيت، فتنه پروتستانتيزم اسلامى و فتنه اسلام منهاى روحانيت http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔹 ⏮ زیادة الفرع علی الاصل 🔶 اشکال: با توجه به روایت «تَسْبِيحُ فَاطِمَةَ ع فِي كُلِّ يَوْمٍ فِي دُبُرِ كُلِّ صَلَاةٍ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ صَلَاةِ أَلْفِ رَكْعَةٍ فِي كُلِّ يَوْمٍ» چگونه تعقیب صلاة، از خود صلاة مهم‌تر است؛ آیا این مطلب از قبیل «زیادة الفرع علی الأصل» که عقلا محال است، نمی‌باشد؟ 🔶 پاسخ: «زیادة الفرع علی الاصل» در صورتی محال است که مستلزم «الجزء أعظم من الکل» شود. لکن این مطلب مربوط به حقائق تکوینیه و انتزاعیه عقلیه است، نه امور اعتباریه؛ در حالی که ما نحن فیه از امور اعتباریه می‌باشد. زیرا این امور، وجود و عدمشان به اعتبارات مُعتبرین برمی‌گردد. از این رو در اعتبارات شرعی از این گونه مثال‌ها زیاد داریم. به طور مثال استحباب سلام و وجوب ردّ آن، یا وجوب وفاء به عقود جائزه مانند عدم جواز تصرف مال موهوب برای واهب هرچند حق رجوع داشته باشد، و مثال‌هایی کثیره و متناثره در ابواب لقطه و وقف و ... که وجود دارد. 👤 آیت الله ملک زاده 🗓زمان: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی تبریزی، مدرس ۱۱۳ 💥 برگرفته از دوره سوم خارج اصول http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
26 ⏮ 🔶 آیت الله ملک زاده ⏮ : از نظر شرعی و فقهی، به چه چیزی پول گفته می‌شود؟ (تعریف پول چیست؟) 💥 عدم وجود حقیقت شرعیه درباره پول 🔹 پول، مفهوماً و مصداقاً، از موضوعات عُرفیۀ بحته و یک امر کاملاً عُرفی و عقلائی است و درباره آن، حقیقت شرعیّه وجود ندارد؛ پس بحث بر سر اینکه چیزی پول هست یا نه، یک بحث کاملاً عرفی است و اگر ایکال شبهه موضوعیه، اعمّ از مفهومیه و مصداقیه، و به خصوص شبهه مصداقیه، به عُرف عمومی و سوقی، لااقل به نظر عدّه‌ای از فقها، مشکل به نظر آید، در حلّ این شبهه موضوعیه، مفهوماً و مصداقاً، نظر اقتصاددانان، متخصصان امور پولی و کارشناسان امور مالی، به عنوان عُرف خاص که با این موضوع سر و کار بیشتر و توأم با دقت و توجه افزون‌تری دارند مُحَکّم است؛ خصوصاً در صورت تقسیم عرف به دو نوعِ مُتسامِح و دقیق، و آنگاه، ترجیح دقیق بر متسامح. 🔹 البته ممکن است بگوییم این موضوع از موضوعات و مسائل دقیقه و پیچیده است که صرفاً محلّ اِعمال خبرویّت و دقت‌های کارشناسانه و تخصصی است، در نتیجه رجوع به اقتصاددانان، متخصصان امور پولی و مالی و کارشناسان پول‌های دیجیتال و ارزهای اینترنتی در این مسأله، از باب رجوع به اهل خبره می‌باشد. خلاصه: پول نه از ماهیات اختراعیه به وسیله شریعت و مخترعات شرعیه است و نه از موضوعات مستنبطه به معنای عامّ، لذا در مورد آن باید به عرف یا خبرگان رجوع شود. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏮ تلبس به ✅ با وجود مشکلات و برخی آزار و اذیت ها آیا شدن به لباس روحانیت برای لازم است؟ ⏪ آیت‌الله ملک زاده eitaa.ir/mabaheth
💥 الاعتدال کضابط للإسلام الأصیل من وجهة نظر الإمام الرضا علیه السلام. 👤 آیة الله الشیخ محمد حسین ملک زاده 🕌 المکان: قم، سمیة، عباس آباد، بلاک 18، قاعة مرفأ الکلمة 🗓 الزمان: یوم الخمیس، 12 ذی القعدة 🕙 الساعة: من 17:45 إلی 19:00 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
27 ⏮ مثلی یا قیمی بودن 🔶 آیت الله ملک زاده ⏮ : آیا در جبران خسارت یا بازپرداخت بدهی و مواردی از این قبیل، فقها پول را مِثلی در نظر می‌گیرند یا قیمی؟ 💥 🔹 همچنان که فقها از گذشته تاکنون، نقدَین یا همان دینار و درهم که از جنس طلا و نقره هستند و به خودی خود و بدون نیاز به اعتبارِ قانونی یا بناگذاری و موافقت عمومی و یا قرارداد اجتماعی، دارای ارزش می‌باشند و پول حقیقی نیز خوانده می‌شوند را مِثلی می‌دانستند، مشهور معاصران هم درباره پول اعتباری – مانند اسکناس – معتقد به مِثلی بودن و نه قِیمی بودن هستند. گرچه شاید قیمی دانستنِ پول اعتباری هم با تبیین و توجیهی خاص، خالی از قوت نباشد، ولی در صورت قائل شدن به مثلی بودن آن هم چه بسا بگوییم «مثلِ» پول اعتباری – اعمّ از اسکناس و رمز ارز – فقط همان پول کاغذی یا رمز درون رایانه نیست بلکه هر امر اعتباری دیگری است که قیمت حقیقی آن را که عبارت است از قدرت خرید (القوّة الشرائية) یا ارزش مبادله‌ای، نشان دهد. 🔹 به بیان روشن‌تر می‌توان گفت پول‌هایی که امروزه رایج و مورد استفاده است، شامل پول‌هایی که در قالب اسکناس به وسیله بانک مرکزی تولید می‌شود یا پول‌ها و سپرده‌های بانکی و در مجموع همه انواع پول‌های اعتباری، هیچ چیز نیستند جز ابزارهایی که صرفاً قیمت و ارزش مبادلاتی را نشان می‌دهند و اعتباراتی که قدرت خرید ایجاد می‌کنند. پس مثل آنها هم صرفاً چیزی است که به لحاظ اعتبار، در قیمت، ارزش مبادله‌ای و ایجاد قدرت خرید، برابر با آنها باشد. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏮ مبنای علمی و فکری جریان پس از انقلاب 🔶 پاسخگوی این مبانی است نه ◾️ آیت‌الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00
در جمع صدها نفر از زائران مرقد امام راحل ره از استان مقاوم ⏪ با موضوع: ايفاى نقش تاريخى - تمدنى در 👤 آیت‌الله ملک زاده 🗓 زمان: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ بعد از فريضه عشا (ساعت ۹:۳۰) 🕌 مکان: قم، تقاطع طالقانى و عمار ياسر، تکيه شاه خراسان 💥 شرکت براى عموم برادران و خواهران آزاد مى باشد. http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00
28 ⏮ برابر با میزان 🔶 آیت الله ملک زاده ⏮ ادامه پرسش گفتگوی شماره 27 💥 🔹 همچنان که اگر شرط شود که شخص مدیون بیش از مقدار بدهی‌اش بازپس دهد، ربا به شمار می‌آید و حرام است، بازپرداخت کمتر از میزان بدهی نیز جایز و بری کنندۀ ذمّۀ بدهکار نیست و موجب تضییع حق طلبکار می‌شود. به همین خاطر، شخصی که از دیگری، اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، مقداری پول اعتباری قرض می‌گیرد در هنگام بازپرداخت باید به همان میزانی که قرض گرفته بوده است را، نه کمتر و نه بیشتر، به طلبکار بازگرداند تا دینش ادا شود.‌ و از آنجا که پول اعتباری، چیزی نیست جز نشانگر قیمت و ارزش مبادلاتی، و اعتباری که قدرت خرید ایجاد می‌کند، در نتیجه، شخص بدهکار در هنگام بازپرداخت، باید ببیند چه ارزش و قدرت خریدی را دریافت کرده بوده است تا به همان مقدار به طلبکار پس دهد. نرخ برابری قیمت و ارزش پول اعتباری در زمان‌های مختلف از طریق محاسبه میزان تورم نقطه‌ای و سالانه به انجام می‌رسد و معمولاً به وسیله مراکز رسمی و معتبر پولی و مالی اعلام می‌گردد. 🔹 لازم به ذکر است که در این صورت ممکن است تعداد اسکناس‌هایی که باید به شخص طلبکار داده شود یا تعداد صفرهایی که در حساب بانکی او وارد شود بیش از مقداری باشد که وی به شخص بدهکار داده است ولی از آنجا که در حقیقت، هیچ اضافه پرداختی صورت نمی‌گیرد و دقیقاً مثل همان چیزی که قرض داده شده است پس گرفته می‌شود، لذا قرض رَبَوی و حرام محسوب نمی‌شود. 🔹 درباره سایر دیونی که بر پایۀ پول اعتباری می‌باشند نیز این قاعده جاری است. به طور مثال، در محاسبه مهریه‌ای که مبلغی پول اعتباری بوده است، اگر در هنگام عقد به زوجه تحویل نشده باشد، در زمان‌های بعدی، نخست قیمت و قدرت خریدی که آن مبلغ در زمان عقد داشته و ایجاد می‌کرده است محاسبه می‌شود، سپس برابر با آن قیمت، به وسیله زوج به زوجه پرداخت می‌گردد. همچنین در جبران خسارت، در مورد غصب مقادیری از پول، یا در جایی که انسان امین، با کوتاهی یا زیاده‌روی، پولی که به امانت در اختیار داشته است را از بین برده باشد و موارد دیگری از این دست، به همین صورت عمل می‌شود تا انسان بریء الذمه گردد و حقّ الناس و دینی بر عهده‌اش نماند. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
29 ⏮ مصرف پول اهالی ساختمان بدون رضایت، اذن و اجازه آنها 🔶 آیت الله ملک زاده ⏮: اگر اعضای شورای ساختمان در یک مجتمع مسکونی، مبلغی پول از ساکنین بگیرند که وسیلۀ مشخصی را برای ساختمان بخرند، ولی بدون اجازه، به جای وسیله مورد نظر، وسیله دیگری بخرند که البته آن وسیله هم مفید است، یا با بخشی از آن پول، وسیله مورد نظر را خریداری کنند ولی به جای پس دادن مقدار باقیمانده از پول به ساکنین، بدون اجازه آنان، وسیله مفید دیگری را برای ساختمان بخرند یا در یکی از مصارف مفید برای اهالی ساختمان مثل ایجاد فضای سبز و غیره، هزینه نمایند، آیا این کار شرعاً اشکالی ندارد؟ 💥 : 🔹 این کار جایز نیست. باید مبلغ گرفته شده را فقط در جهتی که پرداخت‌کنندگان اجازه داده‌اند مصرف نمایند و اگر مقداری هم باقی ماند باقیمانده را به پرداخت‌کنندگان بازگردانند. مگر آنکه برای هزینه‌کرد جدید، اذن و اجازه همه پرداخت کنندگان را پیش یا پس از مصرف، کسب نمایند و یا از رضایت آنان برای مصرف جدید، مثل خرید وسیله‌ای دیگر، اطلاع داشته باشند. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔶 بررسی فنی مقابل ولایت فقیه (هر پرچمی قبل از بلند شود است) 🔵 پاسخ به ◾️ آیت‌الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
30 ⏮ موجبات 🔶 آیت الله ملک زاده ⏮ : در چه صورتی انسان، جُنُب می‌شود؟ 💥 🔹 در دو صورت، انسان جنب می‌شود: 1. آمیزش جنسى به مقدار دخول، نسبت به مرد و زن؛ اگر چه منى بیرون نیاید. 2. بیرون آمدن منى، چه در خواب باشد یا بیدارى، کم باشد یا زیاد، با شهوت باشد یا بى شهوت، با اختیار باشد یا بدون اختیار. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9