eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
45 ویدیو
260 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
⏮ بررسی مکاتب شاخص 🔶 مکاتب ، ، و 👤 اساتید دوره: استاد 🗓 ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ 💥 ویژه اساتید، فعالان و دغدغه مندان عرصه تربیتی (خواهران و برادران) 🔶 جهت ثبت نام عدد ۴ را به ۱۰۰۰۸۸۸ پیامک کنید. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
و ⏪ نکته 🔶 با بزرگواری از کنار برنامه ریزی نگذریم! 🔶 بدانیم، اگر را مدیریت نکنیم، زمان ما را خواهد کرد؛ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
و 🔶 نکته 🔶 پروژه های را، در زندگی مان، مشخص، و تمام کنیم؛ 🔶 نیمه تمام های ، یعنی نابود کردن عمر؛ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00
💢 مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی/ لزوم تشکیل ستاد و شورای مراکز فعال در عرصه تولید علوم انسانی اسلامی 🔰 آیت‌الله محمدحسین ملک‌زاده در گفت‌وگوی تفصیلی با مفتاح: 🔹 مدیریت دانش طبق تعریف ما می‌خواهد روند و مسیر دانش را در سطح جامعه و دنیا مدیریت کند. طرح این دیدگاه دور از ذهن نیست و به نظر منطقی می‌آید. 🔹 بزرگترین نقص و معضلِ عرصه تولید علم به ویژه علوم انسانی اسلامی، نبود نظام مدیریت دانش و نظام‌سازی علمی بوده است؛ امری که مع الاسف به صورت جدی مورد عنایت قرار نگرفته و به آن پرداخته نشده است. 🔹 در حال حاضر دغدغه اساسی این است که یک الگوی عملیاتی و روش کاربردی جهت نظریه‌پردازی و تولید علوم انسانی اسلامی داشته باشیم؛ الگو و روشی که هم کارآمدی داشته باشد و هم حجیت و اعتبار دینی. 🔹 بنابراین یکی از مأموریت‌های دارای اولویت برای مدیریت دانش در حال حاضر، سوق دادن جامعة دانشی به سوی طراحی الگوی عملیاتی و روش کاربردی جهت نظریه‌پردازی و تولید علوم انسانی اسلامی است. 🔹 باید یک نظام مدیریت دانش و علم داشته باشیم که این نظام، جریان تولید علوم انسانی اسلامی را از مراحل اولیه که بحث از مبانی و ایده‌پردازی‌های اولیه است تا مرحلة آموزش و بعد هم گسترش در سطح جامعه و کاربرد، مدیریت کند. 📙 متن کامل: http://meftaah.com/?p=24199 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftaah_com
و 🔶 نکته 🔶 توضیح و تبیین روایت «إغتنمو الفرص فإنها تمر مر السحاب»؛ 🔶 «الفرصة سریعة الفوت و بطیئة العود؛» ▪️ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
و 🔶 نکته 🔶 خاطره ای از برخورد با ماموران صدام؛ 🔶 گلایه از در حوزه علمیه؛ ▪️ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔶 جبران کاستی های علمی ✅ موضوع: تقویت و تثبیت پایه های علمی طلاب؛ (جهت ) 🔶 ادبیات ( ، ، و لغت) 🔶 ؛ 🔶 و ؛ 🔶 ؛ 🔶 و ... آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔶 جمع بین ، و ؛ 🔶 اهمیت و جایگاه نیاز فوری 🔶 دست نیاز به سوی و 🔶 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏪ برنامه کوتاه مدت، کاربردی و کارآمد ◾️ برای خواندن دروس حوزوی از آغاز تا ورود به درس خارج و دستیابی به مرتبه نخست ، حداکثر در مدت 🔶 مولف: آیت الله ملک زاده ✅ عنوان کتاب گویای بسیاری از محتوای آن می باشد. 🔶 این کتاب لبیک عملی و نه شعاری، به منویات مقام معظم رهبری در مورد «برنامه درسی حوزه علمیه» می باشد. 🔶 کتاب پس از دوازده سال پژوهش، مطالعه و ده ها مصاحبه و مشورت با علما و مراجع تقلید و بهره گیری از تجربیات گذشتگان و معاصران و سال ها و بارها آزمون و خطا توسط یکی از اساتید رسمی درس خارج حوزه علمیه قم تدوین و انتشار یافته است؛ 🔶 طبیعی ترین حق هر کتاب و مولف آن، در مورد و پیرامون کتاب، قضاوت نکردن از روی عنوان کتاب و خواندن حداقل یک دور کامل کتاب می باشد. 🔶 تا کنون چندین جلسه عمومی و رسمی پیرامون کتاب همراه با پرسش و پاسخ و ده ها جلسه غیر رسمی با اساتید، روسای برخی حوزه های علمیه و فضلا و چند هزار جلسه با محوریت برنامه کتاب به صورت مشاوره تحصیلی برای طلاب توسط نویسنده انجام شده است. 🔊 توصیه 🔊 ✅ توصیه می شود قبل از خواندن کتاب به «توضیحی درباره کتاب» که ذیل همین مطلب آمده مراجعه شود؛ ⏪ برنامه اجتهاد ⏩ @barnameijtihad
هدایت شده از برنامه اجتهاد
اولین جلسه رسمی سخنرانی مؤلف محترم، پیرامون کتاب «برنامه درسی»؛ 👤 آیت الله ملک زاده 💥 به‌ همراه ؛ 🗓 شهریور ۹۳ 🕌 قم. ⏩ @barnameijtihad 🔶 👇👇👇 🔶
✅ در جمع ۱۶۰ نفر از فعالان سیاسی و فرهنگی کشور ⏪ زمان: تابستان ۹۶ ⏪ موضوع: التفقه فی الدین مفتاح البصیرة؛ ⏪ آیت‌الله ملک زاده eitaa.ir/mabaheth
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
و 🔶 نکته 🔶 دنیا منتظر ما است یا ؟ ⏮ باید پیام را از دربیاوریم؛ 🔶 خاطره ای از استاد در همایشی بین المللی؛ ▪️ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 @barnameijtihad
و 🔶 نکته ✅ ارکان موفقیت: ▪️ تجربه از ▪️ استفاده از ▪️ امید به ✅ دو رکن استفاده بهینه از : 🔶 🔶 ▪️ آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
یا 🔶 تفقّه جامع، یک نظریه، بلکه یک کلان‌نظریه یا فرانظریه، در حوزه دین‌پژوهی، معرفت دینی و اسلام‌شناسی است. توصیف این نظریه با عنوان کلان‌نظریه، به جهت گستردگیِ قلمرو آن است. و بهره‌گیری از عنوان فرانظریه برای آن، با لحاظ این نکته است که تفقه جامع، خود به تنهایی دربردارنده نظریات متعددی در حوزه دین‌پژوهی و معرفت دینی و شامل طراحی چارچوب‌ها و الگوهایی جهت جریان و تحقق دین در حیات فردی و اجتماعی بشر، و در واقع، یک بسته نظری، معرفتی و روشی، و مجموعه‌ای از نظریات، چارچوب‌ها، الگوها، تبیین‌ها، تعریف‌ها، بازتعریف‌ها ، تقسیم‌ها و صورت‌بندی‌ها در زمینه اسلام‌پژوهی و اسلام‌شناسی تخصصی و اجتهادی، در گسترده‌ترین پهنۀ ممکن است. 🔶 برای نمونه، شماری از نظریات، چارچوب‌ها و الگوهایی که در ذیل تفقه جامع، تعریف می‌شوند بدین قرار می‌باشند: 1⃣ نظام مدیریت دانش و طبقه‌بندی علوم و معارف بشری با رویکرد اسلامی؛ 2⃣ نظام جامع اسلام‌شناسی تخصصی: شامل مراحلی همچون نظام انتظارات، نظام احتیاجات، نظام مسائل و ...؛ 3⃣ رهیافت اجتهادی به علوم انسانی اسلامی: نظریه‌ای در باب علم دینی و الگویی برای دستیابی به علوم انسانی با رویکرد اسلامی است؛ 4⃣ فقه قواعدی؛ 5⃣ فقه مضاف: مشتمل بر تبیین مراحل تکوین فقه تخصصی، و مبانی و اصولی که این فقه، به شکل عام، بر آن مبتنی است، و قواعدی که در سامان‌دهی به آن باید رعایت شود، و خروجی‌های آن که یکی از آنها نظریۀ فقهی است؛ 6⃣ نظام‌سازی اسلامی: بیان‌گر مبانی، اصول و مراحل عملیاتیِ یافت و ساخت نظام‌های اجتماعی بر پایه اندیشه، معارف و تعالیم اسلامی؛ 7⃣ سبک زندگی اسلامی (زندگی، از معنا تا سبک)؛ 8⃣ تمدن‌سازی اسلامی در عصر غیبت (نظریه برپاداشت تمدن قابل انتساب به اسلام در بازه زمانی میانۀ دو عصر ظهور معصومان (ع)؛ 9⃣ الگوی حکمرانی اجتهادی؛ و ... . 🔶 در خور اشاره است که تاکنون در زبان فارسی، تعبیر کلان‌نظریه یا نظریۀ کلان، به صورت موردی و از سوی چند نویسنده، به عنوان معادلی برای «Grand Theory» و یا حتی «Paradigm»، و نیز در مواردی دیگر و از سوی نویسندگانی دیگر، برای اشاره به مصطلحات و مفاهیمی متفاوت به کار رفته است. همچنین تعبیر فرانظریه هم، گاهی به عنوان ترجمه‌ای برای «Meta-Theory» مورد استفاده قرار گرفته است. اما در این کتاب، منظور از کلان‌نظریه و فرانظریه، همان است که در سطور پیشین و در وجه توصیف تفقه جامع به کلان‌نظریه یا فرانظریه بیان گردید، که چه بسا وجوه قرابت و تشابهی با تعریف اصطلاحی کلماتی همچون «Grand Theory»، «Paradigm» و «Meta-Theory» داشته باشد اما لزوماً با آنها یکی نیست. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9