eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇵🇸
1.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
63 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک میراث سیاسی مردم باید اینطور ببینند که هر کسی که بوی قدرت طلبی دارد، میراث شهید را نقض کرده ... «دکتر وحید یامین‌پور» دبیر شورای عالی جوانان در دولت سیزدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 هشدار معاون رئیسی: بهتر است روحانی و وزرایش سکوت کنند ✅ روایتِ جدید دکتر میرکاظمی از فاجعه‌ای که دولت قبل تحویل دولت داد تا مردم نجیب ما بدانند مسبب این همه گرانی و تورم کیست، و این گرانی سرچشمه اش کجاست و چرا باید مسببینش رد صلاحیت و البته دادگاهی شوند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قیام ملت ایران از زبان رهبری معظم انقلاب برخی میگفتن رهبری معظم درپیام شون نسبت به ، چرا از لفظ شهید استفاده نکردن؟ در دیدار امروزِ، رهبر معظم انقلاب، برای این عزیزان، از لفظ شهادت استفاده کردند علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوشتر آن باشد که سرّ دلبران گفته آید در حدیث دیگران ✅ ویدئوی تایگ هیکی کمدین ایرلندی با زیرنویس فارسی. علیه السلام
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏠 متفاوت از مراسم صبح امروز بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید و همراهان گرامی ایشان با حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره)؛ ☝احترام ویژه رهبر انقلاب به آیت‌الله آل‌هاشم پدر بزرگوار امام جمعه شهید تبریز 🖤 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از بر پا
شهید امیر عبداللهیان 🔺دیپلمات‌ها مجری و عاملند، نه سیاست گذار و تعیین کننده راهبردها. اما پیشبردن آن راهبردها در عمل، توانمندی میخواهد و هنر. هنر دیپلمات انقلابی. 🔺برخی دیپلمات بودن و انقلابی بودن را با هم قابل جمع نمی‌دانند و دیپلماسی انقلابی را واژه‌ای خود متناقض می‌دانند. به نظرم جذابیت اصلی انقلاب و معجزات آن را در همین مفاهیم به ظاهر خودمتناقض دنبال کنید. جمهوری اسلامی، آزاداندیشی دینی، علم دینی، وحدت حوزه و دانشگاه، جنگ مقدس، نماز سیاسی عبادی، و و و . 🔺من حداقل سه جریان دیپلماسی مهم در سپهر سیاست خارجه بعد انقلاب میشناسم. کانونهای اختلاف این سه جریان چیست؟ 🔹نکته اول در مناسبت اراده ایران با دنیای پیرامون است. برخی کانون اصلی تصمیم گیریشان منفعت ملی است، برخی کانون اصلی تصمیم گیریشان عزت است. این دو با هم لزوما مطابق نمیافتد، مثل اینکه کسی به شما بگوید تابع من باش تا شکمت را سیر کنم. هویت خود را رها کن تا فلان جایگاه را داشته باشی. خروجی این سبک تعامل همان است که با عنوان "دیپلماسی التماسی" میشناسیم. در سطح راهبردی نه ، اما در ساحت اندیشه عده‌ای، و همینطور سطح اجرا و سبک کنش مدیران سیاست خارجه وجود دارد. از بیانشان و انتخاب طرف تعاملاتشان و تعجیل یا تانی‌شان، یا تمرکز بر موضوعات تا حتی زبان بدن و لحن و ... 🔹نکته دوم در شناخت و توصیف شرایط. فهم جغرافیای قدرت و عناصر اصلی تعیین کننده و روابطشان با ما و فرصتها و مزیتهای ما و قواعد حاکم بر عالم سیاست و امثالهم. مثلا کسی که دنیای امروز را دنیای گفتگو و مذاکره بداند، مناشئ قدرت را چه نظامی چه غیر نظامی، خرج گفتگو می‌کند. در واقع میدان را پشتیبان گفتگو میداند. این خط را شما در دهه شصت و سبک سیاست "جنگ جنگ تا یک پیروزی" ببینید، قصه مجمع عقلا و تا بعد از آن. در جهت دیگر یک جریان، دنیای امروز را دنیای قدرت میداند و دیپلماسی و گفتگو را اصالت نمی‌دهد بلکه از آن بهره می‌برد برای نقد کردن آنچه در میدان به دست میآید، و برای استفاده از ابزار دیپلماسی به عنوان یک روش اعمال قدرت، مثل تهدید و تطمیع و ... 🔹نکته دیگر فهم انعطاف و مصلحت است. که شما را مثل ماهی لیز میکند، قدرت و توانمندی و انعطاف و ابتکار عملتان را زیاد می‌کند. برای آنکه به هدف و منظورتان برسید و طرفهای مقابل با قواعد و حقوق موجود دنیا، مانعتان نشوند بلکه شما از همان امور در جهت مقاصدتان بهره ببرید. 🔺ما سه جریان در حوزه سیاست خارجه به صورت فعال داریم. اگر چه اینها طیف هستند اما سه عنوان کلی را می‌توان برای این سه جریان در نظر گرفت: 🔹جریان دیپلماسی التماسی: این جریان در نظر و سبک اقدام، منفعت را بر هویت و عزت مقدم میکند، در ساحت حکمت قدرت‌های دنیا را منحصر در آمریکا و اروپا میداند، در ساحت مصلحت البته به ظاهر به شدت مصلحت گرا است اما این مصلحت گرایی بیشتر ابزار او است برای توجیه داخل برای همراهی با او. 🔹جریان دیپلماسی غیر منعطف و خشک: این جریان هم طیفی است برخی از طیفهای آن از حکمت و عقلانیت بهره کمی برده‌اند ولی عمدتا مشکل این جریان، نفهمیدن مصلحت و انعطاف است. اینها البته عموما در این سال‌ها به عنوان نقاد جریان مقابل عمل کرده‌اند. این جریان دولت رییسی را در حوزه دیپلماسی ادامه دولت روحانی میدانستند، در ماجرای برجام با اصل مذاکرات مخالف بودند نه فقط نتیجه آن، ایده موشکباران اسراییل را از ابتدای طوفان الاقصی دنبال میکردند، تهمت خیانت به دیپلمات‌های زمان روحانی می‌زدند و ... 🔹دیپلماسی انقلابی: سبک شهید امیرعبداللهیان در این مدت کوتاه سه ساله در تاریخ ایران از این جهت بی‌نظیر است. اولا با همه وجود، ملاک او عزت و هویت بود و به همین سبب کاملا مدد ایران در همه حوزه های مختلف میشد نه یک گرفتاری برای دیگر بخش‌ها. ثانیا فهم او از جغرافیای جدید قدرت در دنیا و مزیتهای ایران باعث می‌شد روش‌های او منتج شود. ثالثا با این شرایط دیپلماسی برای او حقیقتا یک میدان مقدس و معنوی میشد لذا شبانه روزی و حداکثری در این صحنه تلاش می‌کرد. او دیپلمات ملت ایران بود و همزمان دیپلمات اصلی جبهه مقاومت و این دو را تقویت کننده هم می‌دید. رابعا او بسیار تیزهوش و منعطف بود به همین دلیل هم، جریان خشک و غیر منعطف او را زیر بار نقد جدی میگرفت، اما او با همین تیزهوشی از تله های مختلف کشورهای غربی عبور میکرد. 🔺به نظرم درباره شهید امیرعبداللهیان و سبک او در مدیریت و اجرای دیپلماسی انقلابی باید بسیار اندیشید و بسیار نوشت. اینکه چگونه چنین مدیری تربیت شد. و چگونه در سخت ترین شرایط روش‌های او در کوتاه مدت منتج بود نیز باید بیشتر اندیشید. @ali_mahdiyan
هدایت شده از نورهدایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روضه‌خوانی محمود کریمی برای مهمانان خارجیِ حاضر در مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید ✅ @nurehedayat_ir
هدایت شده از  فریحی آبادانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این چند وقت روضه و نوحه زیاد گوش کردیم اما حقیقتا روضه ها و نوحه های حاج مهدی رسولی در این ایام جان آدم را آتش میزد . شاید راز این همه سوز و گداز حال و هوای شهادت داشتن باشد . خداوند به توفیقات ایشان بیفزاید @Adelfarihi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اَللَّهُمَّ لاَ بُدَّ مِنْ أَمْرِكَ وَ لاَ بُدَّ مِنْ قَدَرِكَ وَ لاَ بُدَّ مِنْ قَضَائِكَ وَ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِكَ‏ اى خدا امر و فرمان تو بر همه عالم بالضروره ثابت و لازم است و قضاء و قدر تو حتم و قطعى است و هيچ حول و قوه‏اى جز بواسطه تو كسى را نخواهد بود اللَّهُمَّ فَمَا (كَمَا) قَضَيْتَ عَلَيْنَا مِنْ قَضَاءٍ أَوْ قَدَّرْتَ عَلَيْنَا مِنْ قَدَرٍ فَأَعْطِنَا مَعَهُ صَبْراً يَقْهَرُهُ وَ يَدْمَغُهُ‏ بار خدايا پس آنچه را كه بر ما به حكم قضا و يا به فرمان قدر معين فرموده ‏اى به ما صبر و تحمل عطا فرما چنان صبرى كه غالب و قاهر شود علیه السلام
✅ ۱۲ توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایندگان مجلس دوره دوازدهم در پیام به افتتاحیه مجلس شورای اسلامی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 اُرکستر سمفونیک آمریکایی! ببینیم انحراف از مسیر آرمانی، از کجا و توسط چه کسی آغاز شد؟!
محمد ابوی سانی | قیام🇵🇸
🚫 اُرکستر سمفونیک آمریکایی! ببینیم انحراف از مسیر آرمانی، از کجا و توسط چه کسی آغاز شد؟! #سرطان_اص
این ایام بخصوص، مبانی فکری این جریان رو باید فریاد بزنیم تا مردم، این جریان رو بشناسن و دیگه عنصری از این جریان، با این مبانی، برای انتخابات نامزد نشه!
1410342656_855063407.mp3
6.09M
دلیل اخراج شهید حسین امیرعبداللهیان از وزارت خارجه ی ظریف چه بود؟ «در گفتگو با حسین پاک»
آمار از رسیدن شهدا در حمله به چادرنشینان رفح به 200 نفر می‌گویند @Thirdintifada
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داریوش ارجمند: آقای رئیسی در مقابل ظلم و ستم «گردن کلفت» بود پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در مراسم یادبود خادم فرهنگ شهید آیت الله رئیسی: ✅ برخی ها چنین مقام هایی را بر نمی تابند استخوان می ترکانند گنده می شوند و باد می کنند ✅ آقای رئیسی مدام در برابر خداوند و مردم و عدالت متواضع و کوچک می شد
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴سخني با نمايندگان مجلس جديد: «شاخص عملي مشورت و نظم باشيد» ✍️احمدحسين شريفي 🔹نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را به يک معنا مي‌توان عصارة فضايل و همچنين رذايل ملت دانست. اين 290 نفر در مجموع منتخبان ملت هستند. عصارة وضعيت موجود فکري و فرهنگي ملت و همچنين بيانگر خواسته‌ها و مطلوبات آنهايند. اخلاق آنها، نشانة اخلاق ملت، فرهنگ آنها نشانة فرهنگ‌ ملت، ادب آنها نشانه ادب ملت، نظم و قانون‌پذيري آنها نشانه نظم و قانون‌پذيري ملت و اولويت‌هاي آنها نشانة اولويت‌هاي ملت است. خطوط کلي و محورهاي اصلي فعاليت‌ها و انتظارات از مجلس يازدهم به خوبي در پيام رهبر معظم انقلاب به مناسبت افتتاحية مجلس يازدهم ذکر شده است. اميدوارم مجلسيان، براي عزت و آبرو و حفظ جايگاه اينجهاني خودشان هم که شده است به آنها توجه کنند. 🔹بنده ناچيز هم به عنوان یکی از موکلان این نمایندگان، چند نکته ريز و جزئي را که البته معتقدم از سنخ همان «کوچک‌هاي بزرگ» هستند، متذکر مي‌شوم، اميدوارم که مورد توجه قرار گيرد: 1.ميانگين غيبت نمايندگان دورة دهم مجلس در جلسات بررسي طرح‌ها و لوايح در صحن مجلس، 72 غيبت در هر جلسه بوده است! ‌يعني حدود يک چهارم آنها در هر جلسه‌اي غايب بوده‌اند! [مقايسه کنيد با مجلس ايالات متحده آمريکا که ميانگين غيبت نمايندگان، يک نفر است!!] به هر حال، اگر در جلسات علني و غيرعلني اين مجلس همه 290 نفر نماينده مجلس حضوري فعال و آگاهانه داشتند، مي‌توان به چنين مجلسي اميدوار بود. 2.در هر رأي‌گيري در صحن مجلس دهم (براي لوايح يا طرح‌ها) به طور ميانگين 35 نماينده مشارکت نداشته‌اند! يعني در هيچ کدام از رأي‌گيري‌ها شرکت نکرده بودند! يعني بود و نبود آنها هيچ تفاوتي به حال مجلس و ملت نداشته است! اگر در مجلس کنوني نيز چنين روندي ادامه يابد، ملت و مجلس، سرنوشتي مشابه چهارسال گذشته خواهند داشت. 3.از نمايندگان حاضر در صحن مجلس دهم، در هر رأي‌گيري به طور ميانگين 5 نماينده رأي ممتنع داده‌اند! ‌يعني نفياً يا اثباتاً هيچ دخالتي در روندهاي قانوني و نظارتي مجلس نداشته‌اند. يعني بود و نبودشان با بود و نبود آن صندلي‌هاي بي‌جان و بي‌شعور (و البته خوش رنگ و نرم مجلس)، فرقي نداشته است. اميدواريم در مجلس کنوني هيچ نماينده‌اي نباشد که رأي ممتنع نسبت به لوايح و طرح‌ها داشته باشد. 4.اگر تک‌تک نمايندگان مجلس در هر طرح و لايحه‌اي حضوري فعال و کارشناسانه و محققانه و مستند و منطقي و غيراحساسي نداشته باشند، نمي‌توان به اين مجلس اميدوار بود. 5.اگر به هنگام مخالفت يا موافقت نماينده‌اي با طرح يا لايحه‌اي در مجلس، بقيه نماينده‌ها هم بالاتفاق و سراپا گوش و هوش بودند، مي‌توان آن را مجلس «شوراي اسلامي» دانست. اما اگر هر کسي مشغول کار خود بود و جز مسؤول تنظيم وقت يا برخي از اعضاي هيأت رئيسه، کسي به سخنان آن نماينده گوش نداد، هرگز به چنين مجلسي نمي‌بايد و نمي‌توان اميد بست. روز افتتاحية مجلس يازدهم نشان داد که اين مجلس از اين جهت، بعيد است تفاوتي با مجالس پيشين داشته باشد! در رسانه‌هاي تصويري ديديم که به هنگام سخنراني رئيس جمهور، برخي از همراهان وي، مثل وزير خارجه، به خوابي عميق فرورفته بودند! و برخي از نمايندگان مجلس نيز در حال رفت و آمد ميان رديف‌ها و صندلي‌هاي مجلس و خوش و بش کردن با همکاران جديد بودند! باور کنيم که چنين رفتارهايي نه تنها اسلامي و انساني نيست که در شأن افراد عادي جامعه هم نيست چه رسد به مدعيان قانون‌گذاري و نظم و نظارت! 6.در روز اول افتتاحية مجلس يازدهم رفتارهاي عاميانه و سبکي از برخي نمايندگان مشاهده شد، رفتارهايي مثل عکس يادگيري يا سلفي با خود يا به تعبير برخي از آنها سلفي با خودي‌ها و ارسال مستقيم آنها در کانال‌هاي ايتايي و تلگرامي‌ و ... و امثال آن. چنين رفتارهايي در شأن نمايندگان مجلس نيست؛ چه رسد به نمايندگان مدعي انقلابي‌گري. افزون بر اين، نماينده‌اي که از همين ابتداي کار در انديشه رفتارهاي ژورناليستي و توئيت نوشتن و امثال آن باشد، بعيد مي‌دانم ايده و طرحي براي اصلاح وضعيت اقتصادي و فرهنگي افسارگسيختة کشور داشته باشد. 7.و بالاخره اگر ديديم که به جاي آنکه همواره پوشه‌اي ضخيم از مستندات و تحقيقات مربوط به هر لايحه و طرحي در دست نمايندگان مجلس باشد، هر کدام در حال ور رفتن با گوشي‌هاي موبايل‌هاي خود هستند، بايد فاتحة قانون و قانون‌گذاري و نظارت جدی را در این مجلس هم خواند! 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از گروه علمی رهاورد
تریبون آزاد و گفتگو پیرامون ارتباط نظریه تکامل و خداناباوری 👤استاد: دکتر نیما نریمانی (استاد دانشگاه صنعتی شریف) 📍مکان: مشهد، دانشگاه فردوسی، دانشکده علوم، سالن همایش دکتر رحیمی زاده ⏱ زمان: چهارشنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۶:۰۰ 🔸نشانی ثبت‌نام: https://survey.porsline.ir/s/k7xoKKiN 🆔️@Rahavardfum
دانشگاه شهید مطهری مشهد با همکاری موسسه فرق و ادیان حق پژوهی، برگزار می‌کند: «نشست تخصصی نسبت الهیات پویشی با حکمت متعالیه و الهیات اسلامی» 🔻با حضور اساتید: 👤دکتر نیما نریمانی (استاد دانشگاه صنعتی شریف) 👤دکتر عباس جوارشکیان (رئیس دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد) 📍مکان: مشهد مقدس، خیابان هفده شهریور جنوبی، هفده شهریور جنوبی ۲/۵، جنب پمپ بنزین، دانشگاه شهید مطهری واحد خواهران مشهد ⏱زمان: پنجشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ ➕ویژه عموم خواهران و برادران 🔸لینک ثبت نام: https://survey.porsline.ir/s/KHQmcoSk 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | ▫️دانشگاه شهید مطهری مشهد واحد خواهران @motaharistud
صمیمانه با استاد عزیزم حاج آقای اعرافی 🔺خدمت استاد بزرگوار حاج آقای اعرافی سلام علیکم، اینگونه شنیده ام که حضرتعالی بنای بر حضور در انتخابات ریاست جمهوری دارید. به نظرم رسید در این باره چند نکته را خدمتتان تقدیم کنم. این یادداشت را از این جهت علنی پخش میکنم چون بیش از همه طرز فکر بسیاری از طلاب و دوستان عزیزم مرا متوجه برخی کاستی های تحلیلی کرد، که به همین بهانه مناسب دیدم به نقد آنها بپردازم. 🔺اصل حضور شما در انتخابات پیامدها و پیام‌هایی به همراه دارد که توجه به آنها به نظر حقیر، احتمالا، در محاسباتتان لازم باشد. 🔺نکته اول آنکه حضور جنابعالی در انتخابات بنا است چه خلا و چه گرهی را باز کند؟ حتما حضرتعالی متوجه این نکته هستید که دولت موفق آقای رئیسی در سال سوم خود بود، تغییر ریل جدی آن باعث دست اندازهایی خواهد بود که به سود مردم نخواهد بود، آیا حضرتعالی مورد تفاهم و اتفاق نظر مجموع دولت فعلی و وزرای کلیدی آن هستید؟ یا بنای ساختن بنای جدیدی دارید؟ اگر این دومی است، با آن اشکالی که عرض شد چه خواهید کرد؟ 🔺نکته دوم حضور شما در این انتخابات بخواهید یا نخواهید به معنای حضور نماینده رسمی حوزه علمیه قم در انتخابات است، با این حساب رای نیاوردن شما در نگاه مردم و منظر بیرونی جهانی چه معنایی خواهد داشت؟ رای آوردن شما هم معنایش آن است که فشارهای اقتصادی و معیشتی که بر گرده مردم عزیز ما می‌آید توسط رسانه ها، به پای حوزه علمیه نوشته خواهد شد. چه لزومی برای چنین هزینه کردنی وجود دارد؟ 🔺نکته سوم آنکه بخواهیم یا نخواهیم، حضور یک فقیه عالی رتبه در این شرایط در این بستر، معنایش مهیا شدن برای سمت رهبری به نظر میرسد، من شک ندارم که حضرتعالی ذره ای چنین محاسباتی نداشته اید و نخواهید داشت، لکن این فهم از رفتار حضرتعالی به این راحتی قابل رفع نیست. همین تحلیل در پس ذهن بسیاری از جوانان انقلابی نوعی اشمئزاز و رنجش از حوزه علمیه ایجاد خواهد نمود. 🔺نکته چهارم اینکه حضرتعالی به خوبی مستحضر هستید که سطح مدیریت خرد و کلان و سطح امامت و رهبری اجتماعی که ذاتا کار حوزه های علمیه است با هم متفاوت است. حضور شما در این جایگاه به معنای آن است که خود را از بسیاری از مدیران کارکشته تربیت شده در دامان جمهوری اسلامی کارآمدتر میدانید، اینکه حضرتعالی در جایگاه یک عالم حوزوی توان رهبری اجتماعی داشته باشید( که به قول حضرت امام ره، ویژگی هر مجتهد حقیقی باید همین باشد) به معنای آن نیست که شما بهتر از دیگران توان مدیریت خرد و کلان را نیز داشته باشید. 🔺نکته پنجم، نتیجه نکته پیشین است. به نظر میرسد این حضور حضرتعالی خواه ناخواه همراه این پیام خواهد بود که شما شهید عزیز رییسی عالم مجاهد را نیز همینگونه قرائت می‌کنید. حتما مطلع هستید که بسیاری از نیروهای سیاسی علاقه دارند چنین تصویری از ایشان بسازند، یعنی یک عالم متخلق حوزوی که بدون توانمندی و کارآمدی لازم البته، لیاقت شهادت داشت، حال آنکه شما بهتر میدانید ایشان چنین نبود، ایشان تجربه مدیریت‌های خرد و کلان در سمت‌های مختلف و موفق داشت، او مدیری به شدت کار کشته و کارآمد بود، این را نتایج خیره کننده دولت ایشان نشان میدهد، به نظر میرسد این حضور همراه با تنقیص و تحریف ناخواسته ایشان باشد، اتفاقی که حضرتعالی نیز راضی به آن نیستید. 🔺نکته ششم آنکه برخی از دوستان ما توجیهاتی برای ورود شما به عرصه انتخابات می‌شمارند که انصافا تعجب آور است، مثلا ورود شما را با ابتدای دهه شصت که علمای ما وزیر و نخست وزیر و رئیس جمهور می‌شدند مقایسه می‌کنند. حال آنکه رهبری در جلساتی بارها گفته اند امروز انقلاب از این جهت با آن دوره قابل مقایسه نیست( بد نیست سخنان ایشان در جمع چهل نفر فعال جهادی را از این جهت دوستان ما ببینند) یا مثلا ورود شما به فقه تمدن ساز و رویکردهای تمدنی شما یا فقه تربیت و امثالهم را برای ریاست جمهوری از مهارت‌های لازم برای مدیریتی پیچیده و بغرنج در این شرایط لازمتر بدانند. شما خود بهتر میدانید این تحلیل‌ها تا چه اندازه فانتزی و تخیلی و دور از وادی است، به نظر من قطعا شما با این تحلیل‌ها به میدان نخواهید آمد، لکن اصل حضورتان این گونه معانی را به ذهن خواهد آورد که طلاب ما هنوز نه "زمان" را درست می‌شناسند و نه "مکان" را. 🔺خدا می‌داند هم به حضرتعالی و هم به دیگر دوستان خیرخواه شما علاقمندم ولی بر خود تکلیف دیدم نکاتی که به ذهن قاصرم رسید با حضرتعالی در میان بگذارم. خداوند بهترین نتایج را برای ایران عزیز و امت اسلام رقم بزند. برای حسن عاقبت این شاگرد کم سواد خود نیز دعا بفرمایید. والسلام علیکم و رحمه الله ✍ شیخ علی مهدیان
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🗓«شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید!» 📝متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا به شرح زیر منتشر شد: 👇بسم الله الرّحمن الرّحیم ✏️این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است. ✏️جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید. ✏️شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید. ✏️جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است. ✏️فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند. ✏️بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا است که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است. ✏️رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود. ✏️دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است. ✏️«جبهه‌ی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد. ✏️سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه‌ی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟ ✏️سردمداران سلطه‌ی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند! ✏️من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است. ✏️بجز شما دانشجویانِ ده‌ها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم. ✏️درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن درباره‌ی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبهه‌ی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله. ✏️توصیه میکنم با قرآن آشنا شوید. 📝سیّدعلی خامنه‌ای - ۱۴۰۳/۳/۵ 🖼 انگلیسی | متن فارسی