eitaa logo
مدیریت در اسلام
661 دنبال‌کننده
828 عکس
167 ویدیو
26 فایل
#مدیریت_در_اسلام رسانه بنیاد فقهی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم آشنایی با مجموعه: https://eitaa.com/madineyefazele/1935 کانال دروس: @d_bonyadfeghhi1386 سایت: fiim.ir ارتباط: @mottahed_m
مشاهده در ایتا
دانلود
✍قبل از مغرب در حضور مقامات بخش راین کرمان الگوی اتحاد امامت و امارت در این آرمونه آغاز بکار کرد. @qavami
انتقاد به دولت در تقسیم ناصحیح انفال.mp3
5.9M
▪️انتقاد آیت‌الله میرباقری از نحوۀ تقسیم اَنفال توزیع انفال بر اساس «الگوی توسعۀ سرمایه‌داری» خطرناک است @mirbaqeri_ir @madineyefazele
▪️ بخشی از بیانات مرحوم آیت الله مصباح یزدی در خصوص الگوی جامع اتحاد امامت و امارت @madineyefazele
1401-2آیت الله مصباح.pdf
595.2K
▪️مشروح بیانات مرحوم آیت الله مصباح یزدی در خصوص الگوی جامع اتحاد امامت و امارت @madineyefazele
هدایت شده از تدبیر نیوز
20170404085920-10108-7.pdf
270.8K
📮طرح تمدنی «اتحاد امامت و امارت»: روی آوردی نوین به مدیریت تمدن 🔸سید صمصام الدین قوامی 🔹مدرک تحصیلی: استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم 🔹رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی 📌 بر همین اساس است که می توان ادعا کرد تمام مشکلات مدیریتی که جامعه ما با آن مواجه است.از این دو حال خارج نیست: یا ناشی از عدم تخصص است و یا ناشی از عدم تعهد بر کسی پوشیده نیست که برخی قوانین کشور چه در سطح کلان و چه در سطح خرد،اشکالاتی دارد که باید حذف یا اصلاح و یا قوانینی نوینی به آنها افزوده شود،در غیر این صورت شاهد وضعی بدتر از آنچه هست خواهیم بود.همچنین قانون خوب به تنهایی کافی نیست و پس از اصلاح قوانین،نیازمند مجریان و ناظرانی متخصص و متعهد هستیم.... 📌برنامه ریزی هاو پیش بینی های لازم در این زمینه انجام پذیرفته است. در این طرح قوانینی که به تصویب می رسد ضمانت اجرایی داشته و بر دقت،سرعت و حسن اجرای آنهانظارت می شود،و در صورت نیاز،یاری امام،مأمومان و مردم را به دنبال خواهد داشت. فایل تصویری توضیحات طرح 👇 https://www.aparat.com/v/wsTVv 📌علامه مصباح یزدی ره : « این طرح ها به منزله میوه های درختی است که به دست مرحوم امام کاشته شد.این طرح بسیار شبیه آن اصل طرحی است که امام بعد از پیروزی انقلاب می خواستند برای مدیریت کشور اجرا کنند.سعادت بنده بود که در آخر پیری موفق بشوم این پیشرفت ها در حوزه را ببینم و ان شاء الله با یک امیدی چشم به روی این دنیا ببندم .» منبع صحبت بالا 👇 https://eitaa.com/Analysis_admins/5728 بهترین راه حل عملی برای 👇 و ...‌ @Analysis_admins
✍امشب در جمع طلاب رامهرمز منزل آقای بوستان در شهرک مهدیه قم درشب میلاد حضرت زهرای اطهر بعد از منبر بنا بدرخواست حاضرین الگوی اتحاد امامت و امارت در قالب گفتمان و پرسمان طولانی تشریح شد و انشالله این شهر به عنوان آزمونه الگو در استان خوزستان فعال شود . @qavami
Z0000116.MP3
30.01M
ممتحنه-طلاب رامهرمز
▪️پرسش: آیا ایجاد نهاد امر به معروف یا صلح‌یاری در محله منجر به ایجاد تزاحم یا تضاد با نهادهائی مثل شورای حل اختلاف و محاکم رسمی نمیشود؟/وجوه تفاوت آنها چیست؟ فلسفۀ ایجاد نهادی مانند شورای حل اختلاف، کاهش حجم پرونده‌های ورودی به قوۀ قضائیه و تسریع در رسیدگی به آنها بود، اما در عمل و با گذشت چند سال، این نهاد از یک نهاد شبه‌قضائی به یک نهاد رسمی قضائی، با همۀ پیچیدگی‌های بوروکراتیک مرسوم تبدیل شد و نه تنها ورودی پرونده‌ها را کم نکرد، بلکه عملاً بر فربگی دستگاه رسمی قضائی افزود. یعنی در عمل به ضد خود تبدیل شد. اما نهاد صلح‌یاری با نهادی مثل حل اختلاف، تفاوت ماهوی دارد. این وجوه تفاوت عبارت‌اند از: ۱. نهاد صلح و سازش در محله بر اساس الگوی اتحاد امامت و امارت مانند دستگاه‌های رسمی موجود از الگوی ساختاری کشورهای بیگانه مانند فرانسه و ... تقلید نشده، بلکه بر اساس الگوی دینی برگرفته از سنت نبوی و فرهنگ و تاریخ ایران طراحی شده است، یعنی حل اختلافات در درون محلات، با محوریت مسجد و با نظارت شرعی امام محله انجام میشود. ۲. در این الگو نباید هیچ نوع کاغذ و مدرک و پرونده‌ای ایجاد شود، یعنی در یک محلۀ اسلامی-ایرانی امر حل اختلاف یا مقابله با جرائم و منکرات، از راه موعظه، مشاورۀ دین‌بنیان و امر به معروف و نهی منکر و به اصطلاح غربی paperless (بدون کاغذ) انجام میشود و تا زمانی که اختلافات و دعاوی در درون محله قابل حل و فصل باشد، قوۀ قضائیه نسبت به تشکیل پرونده و پذیرش دعاوی اقدام نخواهد کرد. ۳. شأن نهاد صلح‌یاری در محله مانند محاکم رسمی، صدور رأی و تعزیر و کیفر نیست، بلکه مأموریت آن بیشتر جنبۀ فرهنگی دارد و تلاش میکند زمینه‌های ایجاد اختلاف و جرم در محله را از طریق موعظه، مشاوره و امر به معروف و نهی از منکر از بین ببرد و از این راه به سبک شدن بار محاکم قضائی کمک کند. البته در افق درازمدت میتوان شأن صدور رأی را نیز برای آن متصور شد، اما حتی در آن صورت نیز نباید از طریق کاغذبازی‌های اداری و بوروکراتیک انجام شود و حکم امام بعنوان حاکم شرع در محله و روستا، به صرف صدور به شکل لسانی، باید به شکل تعینی نفوذ پیدا کند و کسی توان نقض و نسخ آن را نداشته باشد. ۴. در نهاد صلح‌یاری عاملیت با کارمندان حقوق‌بگیر حکومت نیست، بلکه با مردم و اهالی همان محله است. به این شکل که تمام اشخاص ساکن در محله که صاحب تحصیلات در رشته‌های مختلف حقوق، روانشناسی و مشاوره، تربیت، اخلاق و غیرهم هستند، میتوانند در فرایند ایجاد صلح و سازش و مقابله با جرائم نقش‌آفرینی کنند و امام محله را یاری دهند. در چشم‌انداز نهائی و آرمانی، بشرط شکل‌گیری کامل زنجیرۀ نهاد صلح‌یاری در محلات و روستاهای کشور، اساساً نیاز به وجود نهادهائی مانند شورای حل اختلاف برطرف میشود و ضرورت آن از بین میرود. از سوی دیگر، حجم پرونده‌ها در محاکم قضائی نیز رو به کاهش میگذارد و با برون‌سپاری بخش مهمی از وظائف دستگاه قضا به مساجد و امامان محلات، ساختار بوروکراسی قضائی سبک میشود. در نتیجه، دخالت حکومت در امر قضا، محدود به مسائل کیفری، اجراء حدود، تعزیر و قصاص خواهد شد، چراکه بسیاری از زمینه‌های تولید جرم و جنایت و اختلاف، با محوریت یافتن قدرتمندترین دستگاه فرهنگ‌ساز اسلام، یعنی مسجد و امام مسجد از بین میرود. @madineyefazele
✍رشد ۳۰۰درصدی مهاجرت از روستا با اجرای کامل الگوي اتحاد امامت وامارت معکوس می‌شود.
✍️ رامهرمز به عنوان آزمونه الگوی جامع اتحاد و امارت استان خوزستان در نظر گرفته شد.
✍نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان جزیره قشم را به عنوان آزمونه الگوی جامع اتحاد امامت وامارت تعیین فرمودند و یکی از شهرهای دیگراستان نیز با همکاری استانداری محترم به عنوان آزمونه دوم تعیین می‌شود. @qavami
✍بعد از ظهر امروز در همایش جهاد تبیین وزارت کشور در شورای اداری استان هرمزگان ضمنا الگوی جامع اتحاد امامت وامارت را تشریح نمودم که مورد استقبال واقع شد و انشالله بزودی آزمونه آن در استان را تعیین می‌کنند (به احتمال قوی شهرستان رودان علاوه بر قشم). این همایش با مشارکت مرکز ارتباطات دولت و حوزه و تسهیل گری مرکز آموزش مدیران دولتی به خوبی برگزارشد و فردا هم ادامه دارد. @qavami