eitaa logo
مدیریت در اسلام
656 دنبال‌کننده
787 عکس
144 ویدیو
25 فایل
#مدیریت_در_اسلام رسانه بنیاد فقهی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم آشنایی با مجموعه: https://eitaa.com/madineyefazele/1935 کانال دروس: @d_bonyadfeghhi1386 سایت: fiim.ir ارتباط: @mottahed_m
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️۲۷ آبان ٩٤ @madineyefazele
▪️تشکیل شبکه روحانیون درباری شیعه در مساجد از پیشنهادهای کنت الکساندر دومارانش، افسر سرویس جاسوسی فرانسه به پهلوی بود که در سال ۵۳ با هدف ممانعت از وقوع انقلاب اسلامی ارائه شد. @madineyefazele
▪️بر اساس برآورد فرانسوی‌ها پهلوی می‌بایست برای جلوگیری از وقوع انقلاب مساجد را تحت کنترل درمی‌آورد. فرانسوی‌ها از ابتدای دهه پنجاه بارها به شاه و دستگاه‌های امنیتی هشدار داده بودند که ساواک توانسته عوامل و شبکۀ نفوذ خود را در دانشگاه‌ها و سینما و ... نفوذ دهد و آن‌ها را کنترل کند و تنها جایی که برای آن برنامه‌ای نریخته مساجد است که ناشی از دست کم گرفتن مساجد توسط حکومت پهلوی است و بعید نیست همین دست کم گرفتن مساجد منجر به اتفاقاتی ناخوشایند شود که وقایع انقلاب نشان داد فرانسوی‌ها به خوبی پاشنه آشیل حکومت پهلوی را تشخیص داده بودند و به اهمیت کنترل مساجد برای حفظ حکومت پی برده بودند. @madineyefazele
▪️قوه قضائیه برای حل اساسی معضلات خود هیچ راه چاره‌ای جز رو آوردن به مساجد، توانمندسازی امامان مساجد، تفویض اختیارات لازم به آن‌ها برای حل اختلافات و اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان ندارد. طرح هر مسجد یک حقوقدان بر اساس الگوی مدیریت محله طرح اتحاد امامت و امارت تدوین شده است که علیرغم پیگیری‌ها، بر خلاف دیگر نهادها و ادارات، تا کنون اراده‌ای از سوی قوه قضائیه برای اجرا یا بررسی آن ابراز نشده است. آمار پرونده‌های قوه قضائیه تناسبی با فرهنگ و دین ما ندارد، چون ساختار و سازوکار حل اختلافات و رسیدگی به پرونده‌ها تناسبی با فرهنگ و سنت‌های ما ندارد. @madineyefazele
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 تصویر روحانیت در سینمای ایران! 🎥 میلاد دخانچی ♨️ روحانیت نقش «ضد قهرمان» در سینمای ایران دارد! 📌 مناهج: از سینمای به اصطلاح روشنفکری و در عمل غربزده که انتظاری نیست؛ اما چرا سینمای حزب‌اللهی و ارزشی گرفتار تصویرسازی غلط از روحانیت است؟!! حوزه هنری (سازمان تبلیغات) و اوج و ... که بودجه‌های حاکمیتی دارند باید پاسخگوی فیلمسازی خود باشند. @Manahejj ➖➖➖➖➖➖➖➖ @daghdagheha
▪️شهر با نام‌گذاری خیابان‌ها دینی نمی‌شود دکتر داوری اردکانی: خیابان‌ها و میدان‌ها و ساختمان‌های عمومی را با نام‌های دینی و قدسی نامیدن نشانهٔ تعلق‌خاطر به شهر دینی است، اما شهر با نام‌ها دینی نمی‌شود. در هر شهری می‌توان نماز خواند و روزه گرفت و زکات داد و مسجد ساخت و مراسم عبادت برگزار کرد. اکنون در همه جهان شهر بزرگی را نمی‌شناسیم که مسجد نداشته باشد. نکته‌ای که هست این است که این مسجدها متعلق به نمازگزاران است و با بقیه شهر سروکار ندارد. یعنی قانونی که بر زندگی همه مردم و از جمله نمازگزاران حاکم است از مسجد صادر نمی‌شود، بلکه مسجد در حاشیه شهر قرار دارد. شهر قدیم معبد و قصر و بازار و پادگان داشت. معبد کانون شهر بود و قانون رفتار و معیشت مردمان از آنجا قوت می‌گرفت. حکومت و لشگر و بازار هم اجزای لازم شهر بودند. اما شهر جدید به حوایج طبیعی ساکنانش کاری ندارد. شهر جدید شهر خیابان و ترافیک است. یعنی وقتی سودای تجدد می‌آید شهر نمی‌تواند بدون خیابان باشد. شهر جدید شهر معاش و مصرف و تفنن و فقر و حسرت است و آن را با محاسبه نیازها و برای رفع آنها نساخته‌اند شهر و ساکنانش، نامه فرهنگ، ۱۳۸۲ @madineyefazele
▪️مشکل این است که شهر جدید شهر دینی نیست یعنی دینداران هستند؛ اما آنها در شهر دینی به سر نمی‌برند‌. شهرها به صرف اینکه ساکنانش مسلمان باشند اسلامی نمی‌شوند. آیا وجود مساجد و مصلی‌ها ملاک اسلامی بودن شهر نیست و شهری که پنج هزار مسجد دارد نباید شهر اسلامی خوانده شود؟ نظم همه شهرها و از جمله شهرهای ممالک اسلامی نظم تکنیک است. نه فقط خانه و خیابان را به مقتضای نظم تکنیک می‌سازند بلکه کار و استراحت و تفریح و خواب و خوراک هم تابع همان نظم است. افلاطون می‌گفت فرد و مدینه و عالم نه فقط با هم هماهنگند بلکه هر سه یک کلمه‌اند که با حروف ریز و درشت و درشت‌تر نوشته شده‌اند.  اکنون هم می‌گویند نظم وجود بشر همان نظم شهر و عالم است. تفاوتی که این نظر با نظر پیر استاد تاریخ غربی دارد این است که افلاطون اصل را عالم تکوین می‌گرفت ولی در تجدد نظم را نظم تدوینی (علمی تکنیکی یا نظم تکنیو سیانفیک) می‌دانند. مشروح مقاله: yun.ir/y0n5va @madineyefazele
▪️امام رضا ع درباره زکریا بن آدم اشعری قمی: زکریا در امور و مورد اعتماد است. رجال کشی، ۵۹۵ @madineyefazele
✍️دیشب با ائمه مناطق 14 گانه شهرستان کرمان نشت توجیهی نسبت به اتحاد امامت و امارت داشتم . این نشست به دعوت نمایندگی محترم ولی فقیه در استان و در دفتر ایشان صورت گرفت. هر امام منطقه 20 امام محله را تحت پوشش دارد. @qavami
با امامان مناطق 14 گانه کرمان.MP3
27.92M
با امامان مناطق 14 گانه شهر کرمان - 22.11.1400 @qavami
✍پیام تقدیر مشترک امام جمعه و فرمانده ناحیه مقاومت پردیسان نمادی از اتحاد امام و امیر است.این پیام بابت برگزاری پر شکوه جشن های دهه فجر در این منطقه خطاب به مردم و دست اندر کاران صادر شده است. @qavami
✍️ دیروز در آخرین روز اقامت در کرمان توفیق میزبانی مسئولین سازمان تبلیفات استان را داشتم . در این دیدار صمیمی آخرین وضعیت شبکه امامت مورد گفتگو واقع شد . @qavami
▪️ چاپ دوم کتاب اتحاد امامت و امارت؛ نظریه سازماندهی مدینه فاضله شیعی منتشر شد. عرضه: بنیاد فقهی مدیریت اسلامی بلوار امین، کوچه ۸، ۲۰ متری شهید اسحاقی مرکز امامت و امارت، پردیسان، مسجد فاطمة الزهراء س ارتباط: @sajadi_pardisan @madineyefazele
✍️12رجب سال 36 ق امیر المومنین ع وارد کوفه شد و این شهر را به عنوان مقر حکومت اسلامی مسجد محور خود ، انتخاب فرمود که مقر حکومتی فرزندش حضرت مهدی ع هم خواهد بود همان مسجد ی که محراب آن محل ضربت خوردن ایشان به دست تروریسم خوارجی بود مسجدی که به عنوان یکی از چهار حرم اسلام حساب میشود در کنار مکه ، مدینه و قم و بعد ها در سال 61 ق دخنرانش در این شهر در حال اسارت به دار الاماره آورده شدند و خطبه زینبیه آن معروف است. بواقع کوفه سیاسی ترین شهر عربی است وبارها دار الاماره آن دست به دست شد از ابن زیاد، مختار ، ابن زبیر و... که با سرهای بریده حکمرانی شان به پایان میرسید لذا معروف شده است که الکوفی لایوفی . @Qavami
▪️۲۵ بهمن مصادف با ۸ ذی الحجه ۹۱۹، سالروز آغاز سلطنت شاه طهماسب اول صفوی در ۸۹۲ ش. که در بین شاهان ایران طولانی‌ترین پادشاهی را با ۵۴ سال داشت و خود را شاه نمی‌دانست بلکه محقق کرکی ره مرجع و زعیم شیعه را نایب امام عصر علیه السلام و پادشاه حقیقی می‌دانست و خود را کارگزار و نایب السلطنه شیخ کرکی معرفی میکرد و به دیدار او رفت و از او اجازه سلطنت گرفت و شیخ کرکی او را کتبا به سلطنت نصب کرد و شکل ابتدایی ولایت فقیه و اتحاد مرجعیت و سلطنت و امامت و امارت در ایران توسط این دو شخصیت رسمیت پیدا کرد. @madineyefazele
▪️رونمایی از دو عنوان کتاب تازه طبع شده پژوهشکده بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، «فقه الرواتب، فقه نظام حقوق و دستمزد» و «اتحاد امامت و امارت، نظریۀ سازماندهی مدینۀ فاضله» @madineyefazele
▪️پرسش: اتحاد امامت و امارت چقدر با ایده دولت اسلامی اهل سنت (داعش) نزدیک است که بعد از عدم توفیق القاعده به این جمع بندی رسید که حکومت دینی بدون ساختار متناسب خیلی دوام ندارد و مناطق را به امارات تقسیم نمود؟ -امارت داعش با امارت شیعه تنها اشتراک لفظی دارد، نه معنوی. -داعش خلافت اموی را احیاء می‌کند و این طرح امامت علوی را. و تفاوت این دو واضح است. خلافت شکل تقلیل‌یافته و مادی‌شدۀ امامت است. -مبانی مشروعیت داعشیسم با مبانی مشروعیت امامت متفاوت است. عصمت امام و عدالت عصمت‌گونۀ او جایگزین و یکی از تفاوت‌هاست. -داعش مسجد را مرکز امامت و رهبری جامعه قرار نمی دهد و سلسله مراتبی بر امامت و مساجد قائل نیست، بلکه به دارالخلافه می‌رود و مساجد وهابی‌ها و سلفی‌ها با سیاست کاری ندارند، درحالیکه اساس طرح امامت و امارت بر مسجدمحوری است. -مردم در ساختار داعش نقشی ندارند در حالیکه شاکلۀ نظام امامت و امارت مردم‌محوری است. -اتحاد امامت و امارت خارج از چارچوب نظریۀ وصایت شیعی و ولایت فقیه از اساس بی معنا می‌شود، داعش با هر دو ناسازگار است. -در این طرح امارت به معنای قوای سه گانه است و اتحاد آن با امامت به معنای مشروعیت‌گیری از امامت است بدون این که امامت شکل امارت به خود بگیرد. هر کدام در جای خود این در مسجد و آن در ارک. فقط ارتباط سازمانی وجود دارد، امارت به امامت اقتدا می‌کند و امامت برای امارت سیاستگذاری و فرماندهی و نظارت می‌کند. -دراین طرح امیرنشین و امیر مستقل نداریم. استاندار و فرماندار وبخشدار و دهدار و کشوردار که کار اجرائی می‌کند توسط امام منطقه نصب و هدایت می‌شود و مورد نظارت قرار میگیرد. -یکی از زیربناهای اساسی اتحاد امامت و امارت عدالت است، به گونه‌ای که حتی اصل مشروعیت یک حکومت را میتوان با وجود عدالت فردی در حاکمان و وجود عدالت اجتماعی در جامعه محک زد. اما در داعشیسم اساس بر قدرت و سیطره است، ولو عدالت در بین نباشد. (برگرفته از کتاب فقه التنظیم؛ فقه سازمان و سازماندهی) @madineyefazele