eitaa logo
مائده آسمانی
106 دنبال‌کننده
5 عکس
1 ویدیو
775 فایل
"مائده آسمانی" گزیده ای از تفاسیر قرآن کریم، پخش شده از رادیو کرمان با کارشناسی حاج محمود خالقی ادمین: @Habib_khaleghi کانال تلگرام: https://t.me/maede_aasmani
مشاهده در ایتا
دانلود
M-A-Hejr 213.mp3
10.3M
🔈برنامه 213، آیه 78 ـ 79 🌺چکیده این برنامه: 🔹عبارت «لا تبخسوا الناس أشیائهم» (چیزی از مردم کم مگذارید!) سه بار از زبان حضرت علیه السلام در قرآن آمده است. 🔹«الناس» در این تعبیر، عام است؛ یعنی در برخورد با همه باید چنین باشیم، نه فقط یا و ... . 🔹«أشیائهم» نیز است؛ یعنی در همه امور باید چنین باشیم، نه فقط در ؛ مثلاً اگر یک بدون به برود یا یک بدون به کلاس برود و مواردی از این دست، همه مصداق «» و است. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 214.mp3
11.3M
🔈برنامه 214، آیه 78 ـ 79 🌺چکیده این برنامه: 🔹 دو گونه‌اند: احکام «» و احکام «» (یا ). 👈احکام الهامی آنهایی هستند که همه اگر به سالم خویش رجوع کنند، آنها را می‌فهمند، مثل حُسن ، ، ، و مانند اینها. 👈احکام وحیانی آنهایی هستند که انسان‌ها بدون کمک ، آنها را نمی‌فهمند، مثل این که دو رکعت است یا هنگام نباید سر را زیر آب برد و مانند اینها. 🔹آن دسته از و شارع که به احکام الهامی مربوط است، اوامر و نواهی «» نام دارد؛ یعنی ارشاد به حکم عقل و فطرت؛ و آن دسته که به احکام وحیانی مربوط است، اوامر و نواهی «» نام دارد. 🔹در قرآن و روایات، نسبت به هر دو دسته تأکید شده است؛ اما گاهی نسبت به احکام الهامی تأکید بیشتری به چشم می‌خورد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 215.mp3
10.59M
🔈برنامه 215، آیه 78 ـ 79 🌺چکیده این برنامه: 🔹 هایی که از به ما رسیده، گاهی است، مثل «و امنن بالنظر إلیک علیّ» و گاهی ، مثل «اللهم أدخل علی أهل القبور السرور» یا «أغن کلّ فقیر». 🔹دعاهایی که جنبه عمومی دارند، معمولاً شامل احکام و اخلاقیات هستند؛ یعنی آن دسته از بایدها و نبایدهایی که هر انسانی با پاک خویش می‌یابد، مثل ، ، و مانند اینها. 🔹شاید این سخن معروف «إنّی بعثت لأتمّم » معنایش این باشد که من آمده‌ام با آموزه‌های ، مکارم اخلاقی را که با فطرت خویش درک می‌کردید، کامل کنم. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 216.mp3
9.92M
🔈برنامه 216، آیه 80 ـ 84 🌺چکیده این برنامه: 🔹در این برنامه، آیات 80 تا 84 سوره حجر، ترجمه می‌شوند و فهرست مسائلی که در این آیات بررسی خواهند شد، مطرح می‌گردد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 217.mp3
10.37M
🔈برنامه 217، آیه 80 ـ 84 🌺چکیده این برنامه: 🔹مراد از «» قوم علیه السلام، یعنی قوم است. 🔹علت این نامگذاری، دو چیز می‌تواند باشد: 👈یکی این که در سرزمینی به نام «» زندگی می‌کردند که در مسیر کاروان و قرار داشت؛ 👈دوم این که ایشان در دل کوه با (سنگ = حجر) خانه ساخته بودند. (ممکن است هر دو احتمال درست باشند.) 🔹این خانه‌سازی در دل کوه، سبب شده بود که بسیار احساس کنند (از ، ، ، و ...). این کار بسیار سخت بود و نشان از پیشرفته‌ی ایشان داشت؛ اما نتوانست از نجاتشان دهد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 218.mp3
10.35M
🔈برنامه 218، آیه 80 ـ 84 🌺چکیده این برنامه: 🔹پرسش: قوم تنها حضرت علیه السلام را و کردند. چرا در آیات مورد بحث، گفته شده: «همه پیامبران را تکذیب کردند»؟ 🔹دو پاسخ می‌توان به این پرسش داد: 👈نخست این که قوم ثمود پیام اصلیِ حضرت صالح، یعنی و را انکار کردند. از آنجا که این پیام‌ها، پیام اصلیِ همه پیامبران هستند، اگر کسی آنها را انکار کند، در واقع همه پیامبران را انکار کرده است. 👈دوم این که قوم ثمود تنها حضرت صالح را انکار نکردند؛ بلکه همه پیامبران را انکار کردند و باور داشتند هیچ پیامبری نیامده و نخواهد آمد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 219.mp3
9.32M
🔈برنامه 219، آیه 80 ـ 84 🌺چکیده این برنامه: 🔹پرسش: چرا این گونه عذاب‌هایی که بر اقوامی چون و نازل شد، در سده‌های اخیر نازل نشده است، با این که و بسیار است؟ 👈پاسخ: این گونه عذاب‌ها، «» نام دارند. عذاب استیصال با خدا و پس از او انجام می‌شود، به این صورت که همه از بین می‌روند و همه نجات می‌یابند. از آنجا که بعد از تا زمان حاضر، دیگر پیامبری مبعوث نشده و نخواهد شد، موضوع عذاب استیصال منتفی است؛ اما عذاب‌های دیگر ممکن است رخ دهد، مثل « و » که از بزرگ‌ترین عذاب‌های خداوند است و در برخی آیات نیز بدان اشاره شده. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir