eitaa logo
مائده آسمانی
106 دنبال‌کننده
5 عکس
1 ویدیو
775 فایل
"مائده آسمانی" گزیده ای از تفاسیر قرآن کریم، پخش شده از رادیو کرمان با کارشناسی حاج محمود خالقی ادمین: @Habib_khaleghi کانال تلگرام: https://t.me/maede_aasmani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 217.mp3
10.37M
🔈برنامه 217، آیه 80 ـ 84 🌺چکیده این برنامه: 🔹مراد از «» قوم علیه السلام، یعنی قوم است. 🔹علت این نامگذاری، دو چیز می‌تواند باشد: 👈یکی این که در سرزمینی به نام «» زندگی می‌کردند که در مسیر کاروان و قرار داشت؛ 👈دوم این که ایشان در دل کوه با (سنگ = حجر) خانه ساخته بودند. (ممکن است هر دو احتمال درست باشند.) 🔹این خانه‌سازی در دل کوه، سبب شده بود که بسیار احساس کنند (از ، ، ، و ...). این کار بسیار سخت بود و نشان از پیشرفته‌ی ایشان داشت؛ اما نتوانست از نجاتشان دهد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 218.mp3
10.35M
🔈برنامه 218، آیه 80 ـ 84 🌺چکیده این برنامه: 🔹پرسش: قوم تنها حضرت علیه السلام را و کردند. چرا در آیات مورد بحث، گفته شده: «همه پیامبران را تکذیب کردند»؟ 🔹دو پاسخ می‌توان به این پرسش داد: 👈نخست این که قوم ثمود پیام اصلیِ حضرت صالح، یعنی و را انکار کردند. از آنجا که این پیام‌ها، پیام اصلیِ همه پیامبران هستند، اگر کسی آنها را انکار کند، در واقع همه پیامبران را انکار کرده است. 👈دوم این که قوم ثمود تنها حضرت صالح را انکار نکردند؛ بلکه همه پیامبران را انکار کردند و باور داشتند هیچ پیامبری نیامده و نخواهد آمد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 219.mp3
9.32M
🔈برنامه 219، آیه 80 ـ 84 🌺چکیده این برنامه: 🔹پرسش: چرا این گونه عذاب‌هایی که بر اقوامی چون و نازل شد، در سده‌های اخیر نازل نشده است، با این که و بسیار است؟ 👈پاسخ: این گونه عذاب‌ها، «» نام دارند. عذاب استیصال با خدا و پس از او انجام می‌شود، به این صورت که همه از بین می‌روند و همه نجات می‌یابند. از آنجا که بعد از تا زمان حاضر، دیگر پیامبری مبعوث نشده و نخواهد شد، موضوع عذاب استیصال منتفی است؛ اما عذاب‌های دیگر ممکن است رخ دهد، مثل « و » که از بزرگ‌ترین عذاب‌های خداوند است و در برخی آیات نیز بدان اشاره شده. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-Hejr 220.mp3
10.73M
🔈برنامه 220، آیه 80 ـ 84 🌺چکیده این برنامه: 🔹پرسش: چرا خداوند در قرآن تنها آن دسته از و اقوامی را ذکر کرده که در منطقه زندگی می‌کرده‌اند؟ آیا اقوام در مناطق دیگر، پیامبری نداشتند؟ 👈پاسخ: از آیات قرآن بر می‌آید که همه اقوام، ، و داشته‌اند. 🔹پرسش: پس چرا حکایت ایشان نقل نشده است؟ 👈پاسخ: مردم در زمان نزول قرآن از وجود دیگر و اقوامی که در آنها زندگی می‌کرده‌اند، خبر نداشتند. اگر داستان اینان ذکر می‌شد، می‌کردند و و بحثی غیر ضرور راه می‌افتاد و پیامبر صلی الله علیه و آله به جای کارهای مربوط به هدایت، می‌بایست وقت خود را برای صرف می‌کرد. از این رو، در خود قرآن نیز تصریح شده که تنها حکایت برخی از انبیا بیان شده و حکایت بقیه، بیان نشده است. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 221.mp3
8.25M
🔈برنامه 221، آیه 85 ـ 86 🌺چکیده این برنامه: 🔹در این برنامه، آیات 85 تا 86 سوره حجر، ترجمه می‌شوند و فهرست مسائلی که در این آیات بررسی خواهند شد، مطرح می‌گردد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 222.mp3
9.4M
🔈برنامه 222، آیه 85 ـ 86 🌺چکیده این برنامه: 🔹در آیات متعدّدی از قرآن تصریح شده که و آنچه میان این دو وجود دارد، «» بوده است (تعبیر ) یا «» و «» نبوده است (تعبیر ). 🔹خصوصاً بر این تأکید شده که ، و نیست: «أ یحسب الإنسان أن یترک سدی». 🔹نقل شده که علیه السلام هنگام ، این آیه را و می‌کردند: «أ یحسب الإنسان أن یترک سدی». 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir