eitaa logo
پایگاه خبری مفاز
2.5هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
2.1هزار ویدیو
165 فایل
﷽ پایگاه خبری مفاز؛ منبع اخبار فرق‌‌ضاله و ادیان انحرافی t.me/mafaz_news شامد: 1-2-757841-65-0-1 ارتباط با ما👇 @Pasokhgoo_mafaz سایت👇 www.mafaz.ir اینستاگرام👇 www.instagram.com/mafaz.ir سروش👇 sapp.ir/mafaz_news ایتا 👇 eitaa.com/mafaz_news
مشاهده در ایتا
دانلود
«روایت انحراف» روانه بازار نشر شد 🔰کتاب «روایت انحراف» نوشته سعید صدری با موضوع بررسی در ایران به‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران متنشر و روانه بازار نشر شده است. 🔰هرچند گرایش مردم جهان به دین و معنویت روبه فزونی گذاشته، متأسفانه جریان معنویت‌خواهی مورد سوءاستفاده سودجویان قرار گرفته است. شبه‌معنویت‌ها برای پیروان خود و دیگر افراد مشکلات بسیاری پدید آورده‌اند. ازاین‌رو، ضرورت دارد این پدیده بررسی و واکاوی شود. در همین راستا صدری در روایت انحراف، درصدد بیان و روایت انحرافات عرفان‌های نوظهور فعال در ایران و بررسی آن‌هاست. 🔰وی در این کتاب تعریفی از عرفان اسلامی، عرفان‌های نوظهور و و ویژگی‌های آن‌ها ارائه داده و سپس به معرفی جریان‌های عمده مدعی معنویت در ایران پرداخته که ازجمله آن‌ها ، رام الله، اُشو، ، ، لاما، عرفان حلقه، یوگا، کریشنا مورتی، فالون دافا، است. سپس به بیان اهداف، جامعه هدف، شیوه اثرگذاری، شیوه‌ها و ابزارهای تبلیغی آن‌ها پرداخته تا بتواند یاری‌رسان مبلّغان و مربیان برای آگاهی دادن به جامعه و نجات آنان و همچنین تبلیغ معارف اسلام باشد. @mafaz_news
بهائیت در کلام یک متکلم مسیحی 📝هرمان رومر (Hermann Roemer) متکلّم روحانی پروتستان، محقق و پژوهشگری است که می گوید :«در سال ۱۹۰۷ شاهد تأسیس انجمن بهائیان اشتوتگارت بودم و همواره نیاز به یک پژوهش عملی، جهت پاسخگوئی به تبلیغات بهائیت در آلمان را احساس می‌کردم» بدین منظور کتابی تحت عنوان بابیت و بهائیت، پژوهشی در تاریخ مذاهب اسلامی را تألیف کرد. 👤رومر، و را گنوسی، ثنویت‌گرا و دارای ساختاری فرقه‌ای و خردستیز می‌داند که از علوم رمزی و تأویلی اسماعیلی، حروفی، و بکتاشی متأثر است. او معتقد است که تعالیم بهائیت نسبت به شناخت خدا، مظهریت، مراتب صدور و فیض، همه از نوعی تلقی نوافلاطونی و گنوسی تأثیر پذیرفته‌اند. 👤رومر در بررسی سفر تبلیغاتی به آمریکا، بهائیت در آمریکا را صوفی‌گری آخرالزمانی ـ آپوکالیپتیک ـ معرفی می‌کند که در نزد آنان مسیح باز گشته یا حتی خود خدا، جلوه می‌کند. او معتقد است که بهائیت در فرانسه، خاستگاه دارد بطوری که دریفوس یهودی، نقش بسیار مهمی را در سفر عبدالبهاء به پاریس ایفاء کرد و تشکیلات جهانی "آلیانس ـ اسرائیلیت" به واسطه کمک های همه جانبه خود به یهودیان در شرق، تبدیل به پلی برای نفوذ بهائیت به فرانسه شد. رومر به علاوه تأکید داشت که یهودیان ایرانی در داخل ایران، برای به چالش کشیدن اسلام، فرقه بهائیت را متحد خود یافته و هم پیمان خویش تلقی می‌کردند. 👤از دیدگاه هرمان رومر، در جریان انقلاب مشروطیت ایران، بهائیت با شعار جهان وطنی آرمان گرایانه و غیرواقعی خود به علائق ملی و منافع ایرانیان کرد. در این ارتباط، رومر اشاره می کند که "عباس افندی، عملاً بر ضد نهضت مردم سالاری ایرانیان دسیسه کرد و با دیپلمات های روسی و انگلیسی سازش و تفاهم داشت" به گونه ای که به بهائیان شهرهای تهران و تبریز، به شدت توصیه کرده بود که از محمدعلی شاه جانبداری کنند و به علاوه آنها را از شرکت در نهضت مشروطیت ایران نیز باز می داشت. 👤هرمان رومر همچنین تأکید می کند که با پیروزی انقلاب مشروطه، نادرستی ادعای عباس افندی که برای محمدعلی شاه، حکومتی طولانی و خوشایند را پیشگویی کرده بود، بر همگان روشن شد. رومر با یادآوری فشارهای وارده از سوی روسیه و انگلستان به ایران و اتحاد آن دو قدرت در تقسیم خاک آن به دو حوزه نفوذ در ۱۹۰۷ بیان می‌دارد که روابط عبدالبهاء در عکاء با ارتش های خارجی و کارگزاران آنها در ایران، چیزی جز یک خیانت بزرگ به کشور ایران نبوده است. 👈هرمان رومر نه مسلمان است، نه طرفدار نظام جمهوری اسلامی!!! 💥پایگاه خبری مفاز💥 @mafaz_news
وقتی از خشونت علیه زنان ایران می‌گن، دقیقا دارن از چی حرف می‌زنن؟! مفاز- داعیه‌داران و مدافعان حقوق زنان فقط دلسوز زنان ایرانی هستند که دائما به دروغ بر طبل خشونت علیه زنان توسط جمهوری اسلامی می‌کوبند، اتفاقات این روزهای آمریکا را که صدای دنیا را درآورده است، نمی‌بییند یا اگر از حقوق زنان آمریکا دفاع کنند و حرفی بزنند، جیره و مواجب‌شان به خطر می‌افتد؟ 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | انهدام شبکهٔ توسط پلیس ↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی @mafaz_media @mafaz_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تبیین درست برای درامان ماندن از شیادان مکار و منحرف 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
اسلام و تکثرگرایی 🌐 دین اسلام دین آخرالزمان است، این دین برای وضعیت جهانی‌شدن آمده است. هنگامی‌که رسول خدا (ص) مبعوث می‌شود برای تبلیغ جهانی به روم و ایران نامه می‌فرستند، روم و ایران در برابر جامعه جاهلی عرب آن موقع، دو جامعه مدرن و اصلاً پست‌مدرن به یک معنا محسوب می‌شود، اما رسول خدا (ص) چه ظرفیتی در آموزه‌های خود می‌بیند که چنین پیامی را برای آن جوامع ارسال می‌کند. به نظر بنده دین اسلام دین تکثرهاست، دینی که آمده تا به‌عنوان دین خاتم، تمام تکثر‌های موجود در جوامع را در ذیل خود گردآورد، توجه کنید مراد من از گردآوردن نه از میان بردن و یکدست کردن است. 🌐 البته که در این میان ممکن است با برخی از باور‌های آن جوامع در تضاد باشد، اما دعوت اسلام به‌قدری منعطف است که همه فرهنگ‌ها با تغییرات کوچکی می‌توانند آن را بپذیرند. رسول خدا دعوت خود را با یک جمله آغاز کرد، «قولو لااله الا الله تفلحوا»، همین یک جمله دعوتی کلی است و توانایی آن را دارد تا همه اقوام و جوامع را تنها با اصلاحاتی جزئی بدون نیاز به یکدست کردن و از میان بردن بسیاری از ظواهر فرهنگی در ذیل خود جمع کند. دعوت جهان گیر حضرت مهدی نیز این‌گونه است. طبق عمده روایت‌های این بحث، حضرت جهان را یکدست نمی‌کنند، بلکه تکثر‌ها کماکان وجود دارند. 🌐 بنا بر چنین باوری، دین اسلام دینی است که ظرفیت جهانی‌شدن را دارد، از اساس دین جهانی است و دعوتی دارد متعلق به تمام اقوام و جوامع و البته به‌واسطه ابتنای این دعوت بر فطرت و پایه‌های اولیه عقلانیت، این دین ظرفیت بیشتری از غرب برای جهانی‌شدن دارد. دعوت غرب برای جهانی‌شدن در انتها به ضرر خود او تمام می‌شود، چراکه تمدن غرب تمدنی بنیان گرفته بر سرمایه و تعصب است، از همین رو جوامع به‌مرور می‌فهمند که این تمدن خصلتی مهاجم داشته و در دل پیام خود برای جهانی‌شدن، غایت دیگری را تصور می‌کند. پس به نحو خلاصه بنا بر نظر شهید آوینی، باید نترسید و در پای آتشفشان خانه کرد، اتفاقاً رویکرد تدافعی و بسته در مقابل امواج جهانی‌شدن است که به ضرر ما تمام می‌شود، بلکه باید حساب‌شده به مصاف با جهانی‌شدن رفت. 📚 مصاحبه محمد دادسرشت، مدیرکل حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان با فرهنگ سدید، تیر ۱۴۰۱ 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
تشرّف عالم برجسته اهل مالی به زیارت حرم مطهر بانوی کرامت 🔹«سید محمد‌ شوالا حیدرا» عالم برجسته شیعه و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی، به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها مشرّف شد و ضمن آشنایی با حرم مطهر، با شخصیت و جایگاه این بانوی با کرامت از خاندان اهل‌بیت علیهم‌السلام آشنا شد. 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
دوره مجازی نقد کوروش‌پرستی در ایران 👈ثبت‌نام و ورود به کارگاه 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برپایی نماز جماعت در دانشگاه دولتی یوسی‌اِل‌اِی آمریکا ‌‌‌ ↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی @mafaz_media @mafaz_news
السلام علیک یا جعفر بن محمد الصادق(ع) 🏴 فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ص) تسلیت باد 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پروفسور مشهور آلمانی، به مذهب تشیع گروید 🔹وی برای مسلمان شدن، سه بار کل قرآن را مطالعه کرد 🔹این پروفسور، «رودریک آگورتمن»، یک چهره شناخته شده در اروپا است که آزمایشگاه بزرگی در زمینه میکروبیولوژی در کشور سوئیس دارد و استاد رشته اقتصاد است. ↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی @mafaz_media @mafaz_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نائینی از افتتاح شعبه دوم باشگاه یوگا خود خبر داد 🔻 سید عبدالحمید موحدی نائینی شاگرد سوامی‌ویشنو‌دواناندا‌، از پیگیری‌کنندگان به رسمیت شناخته شدن یوگا در ایران، مؤسس و مدیر مجله و باشگاه دانش یوگا و مترجم ۵ کتاب در زمینه ، از تأسیس شعبه دوم باشگاه یوگا خود خبر داد. 🔻در کلیپ تبلیغاتی که برای این شعبه جدید طراحی شده، ادعا می‌شود که قرار است عمده سَبک‌های رایج یوگا در جهان در آن آموزش داده خواهد شد. ⚠️یوگا ورزش نیست، یه نوع سیرو سلوک معنوی بر اساس دین و است. موحدی چهار سال در هند زندگی و یوگای با پرستی هندی را آموزش دید و همان را در ایران ترویج می کند. ↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی @mafaz_media @mafaz_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا پرداختن بیش از حد به سریال حشاشین، باعث رواج آن نمی‌شود؟ مهدی علمی دانشور، استادیار گروه ادیان شرق دانشگاه ادیان و مذاهب، در نشست علمی «نقد و بررسی سریال حشاشین»: 🔹من به این سریال به عنوان یک سریال تاریخی پر از خشونت که انسان تخمه بخورد و آن را با خانواده ببیند نمی‌نگرم بلکه باید آن را تلنگری به ما و داده‌های ما در حوزه تاریخی دانست تا جایگاه خود را بدانیم. 🔹این سریال از زاویه نگاه سه نفر به تاریخ می‌نگرد که هر سه نفر ایرانی هستند (خیام، خواجه نظام الملک و )؛ یکی از این افراد عمر خیام است؛ او در این سریال، فردی سرخوش و هوسران معرفی شده است که در حال شعر گفتن است ولی خیامی که در واقعیت وجود دارد فردی در کنار نیوتن و ارشمیدس است زیرا گاهشمار نجومی خدشه‌ناپذیر و آثاری در عرصه ریاضیات دارد. 🔚ادامه مطلب را در وب‌سایت مفاز بخوانید 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ به یک شبهه و خیال از سوی انجمن حجتیه‌ای‌ها؛ 🔹آیا امام صادق(ع) دنبال حکومت نبودند؟ 🔹آیا ایشان به سیاست کاری نداشتند؟ ↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی @mafaz_media @mafaz_news
نظر علمای دینی و اندیشمندان غربی درباره خاستگاه تصوف/ انحراف صوفیان، ریشه تصوف را تکذیب نمی‌کند 🔍 اندیشمندان غربی از اوایل قرن نوزدهم میلادی شروع به بیان خاستگاه تصوف کرده‌اند و برخی ریشه تصوف و را در عرفان ایرانی مانند مانویت و برخی در مکتب‌های عرفانی هندی مانند و ، برخی در و برخی در فلسفه نو افلاطونی بیان کرده و هر کدام هم برای خود شواهد و ادله‌ای داشته‌اند. 📚 در حوزه درون دینی و درون مکتبی شخصیت‌هایی مانند جلال‌الدین همایی، عبدالحسین زرینکوب و برخی علمای ربانی و اهل معرفت همچون علامه طباطبایی (ره)، آیت‌الله شاه‌آبادی و هستند که به اعتقاد آن‌ها تصوف و از ریشه درون دینی برخوردار بوده و نشأت گرفته از خود اسلام است. مستشرقینی (تاریخ نویسان که در حوزه شیعه تحقیق کرده‌اند) همچون رینولد نیکلسون، لویی ماسینیون، پل نویا و هانری کُربَن نیز منشأ تصوف عرفانی را خود اسلام و قرآن دانسته‌اند. 🔍در چند دهه اخیر هم غیر از محققان غربی که عمدتاً در پشت صحنه تحقیقات آنها، تصوف به عنوان یک جریان معنوی بلند مانند مسأله عشق، محبت به خدا و بحث شهود دانسته شده است و آن را در حد و قامت اسلام نمی‌دانند، اسلامی که به لحاظ فضای اجتماعی و فرهنگی حاکم بر اعراب بادیه نشین آن زمان آمده است، از این رو قد و قامت تصوف را بلندتر از اسلام می‌دانستند و دنبال منشأ‌های برون دینی برای بودند، حال یا مسیحیت یا هندوئیسم و بودیسم یا جریان مانویت. 📚 به هر جهت غیر از مستشرقین در چند دهه اخیر، بعضی از علمای دینی که سر نزاع با حکمت، تصوف و عرفان دارند و اساساً با هر گونه باطنی‌گرایی نسبت به دین مخالفت می‌کنند، منشأ تصوف و عرفان را برون دینی تعریف می‌کنند، یعنی مختص به پژوهشگران غربی و مستشرقین نیست، عده‌ای که مخالف حکمت، تصوف و عرفان بوده و اصول، مبانی و تعالیم آن را مطابق با آموزه‌های قرآن و سنت نمی‌دانند، خاستگاه را به دوران خلفای عباسی و فضا‌های آن زمان می‌برند که خلفای عباسی به منظور جلوگیری از گسترش مکتب اهل بیت (ع) و بستن در خانه‌های ائمه طاهرین (ع) جریانی را تحت این عنوان راه اندخته‌اند. 📍یکی از دیدگاه‌هایی که به طور خاص درباره تصوف وجود دارد، برگرداندن مکتب تصوف به جریان عرفان مسیحیت است، مستند آن‌ها و شواهدی که در این زمینه وجود دارد، آموزه‌های همچون زهد، توکل، مسأله محبت، سکوت، ذکر و حتی برخی از آداب مرسوم میان مسلمانان همچون تسبیح است که می‌گویند قبل از دین اسلام در مسیحیت وجود داشته است و حتی پشمینه پوشی از عادات راهبان مسیحی بوده و آن‌ها لباس پشمینه بر تن می‌کرده‌اند که بعد‌ها تحت عنوان خرقه در تصوف جزء آداب شد که اطلاق لفظ صوفی به آن‌ها از این باب است، ابوهاشم صوفی نخستین فردی است که لقب صوفی گرفته، همین پشمینه پوشی در او مطرح بوده است، این‌ها شواهدی است که در نسبت تصوف به مسیحیت بیان می‌کنند. 💥پایگاه خبری مفاز💥 t.me/joinchat/SaLFLpltCV7hovrh
معاون مفتی مصر: گفت‌وگوی بین ادیان برای وحدت جامعه ضروری است دکتر ابراهیم نجم، معاون مفتی مصر، در سخنانی گفت: مسئولیت ما در ترویج گفت‌وگوی ادیان صرفاً به یک الزام اخلاقی محدود نمی‌شود، بلکه این مسئولیت برای تضمین وحدت بافت جامعه و بقای آن یک ضرورت مبرم است. وی افزود: مرجعیت صحیح، رویکرد علمی منضبط را در برخورد با مسائل و مشکلات فراهم می‌کند و مسلمانان را از هرج و مرج دینی، سردرگمی در فتواها و سوء استفاده سیاسی و عقیدتی به نام دین و بهره برداری از آن به نفع یک گروه و یا جریان خاص بازمی‌دارد. معاون مفتی مصر این سخنان را در نشستی تحت عنوان «چالش‌های پیش روی گفت‌وگوی دینی» در چارچوب فعالیت‌های اجلاس رهبران دینی که در شهر باکو آذربایجان برگزار شد، بیان کرد. 🖇️mafaz.ir/?p=63149 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
اهمیت به فقرا از زبان بنیانگذار مذهب تشیع محمد بن عجلان گوید: 🔹من با امام صادق علیه السلام بودم که مردی وارد شد و سلام کرد. امام (ع) از او پرسیدند: برادرانت را در چه حالی ترک کردی؟ آن مرد مدح و ثنای نیکویی به جا آورد و در بیان پاکی و تزکیه آنها مبالغه کرد! 📿 سپس حضرت صادق (ع) فرمود: 🔹ثروتمندان آنها تا چه اندازه به عیادت تهیدستان شان میروند و جویای احوال آنها میشوند؟ گفت: اندک! حضرت فرمود: ارتباط مالی ثروتمندان آنها با فقیران شان چگونه است؟ آن مرد عرضه داشت: شما از اخلاق و صفات یاد میکنی که در بین مردم ما وجود ندارد! 🔹امام صادق علیه السلام فرمودند: پس این گروه چگونه می ‌پندارند که از شیعیان ما هستند!؟ 📗صفات الشيعة نویسنده : شيخ صدوق (ره) صفحه ۴۴ حدیث ۱۳ 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
«جدایی دین از حقوق بشر» چگونه در باور مسلمانان رسوخ کرد؟ ✍عصر رنسانس، عصر جداانگاری علم و دین و تفکیک قلمروهای آن دو است. در این دوران، بسیاری از دانشمندان و متخصصان غرب به ویژه آنان که از برخورد نادرست ارباب کلیسا با نخبگان علمی ناخشنود بودند به نسبت سنجی میان علوم مختلف با دین پرداختند. یکی از مسائلی که در این عصر مورد توجه قرار گرفته مسأله انسان و علم حقوق و نسبت آن با دین و گزاره‏های دینی بود. ✍عده ‏ای از حقوقدانان می‏گفتند: قلمرو دین محدود به مسایل آن جهانی و آخرت انسانها بوده و نسبت به مسایل دنیوی و مشکلات و نابسامانی ‏های آن ساکت است. گروسیوس هلندی از حقوقدانان برجسته قرن هفدهم در این باره می‏گوید: (خداوند به اعمال و کردار مخلوقات کاری ندارد). سیطره دانش غربی از یک‏سو، و بهره ‏گیری شرقیان از دستاوردهای فریبنده آنان از سوی دیگر، و جیره‏خواری شرقیان بر سر سفره پر زرق آنان، سبب شد تا باور جدایی دین از حقوق بشر در میان مسلمانان و به خصوص حقوقدانان مسلمان نیز رسوخ یابد و گروهی معتقد شوند که اسلام هیچ سیستم و نظام حقوقی ندارد، چرا که این حقوق آن اندازه ارزشمند و پرارج نیست تا خداوند در آن دخالت کند، و اگر هم اسلام را دارای نظام حقوقی بدانیم چنین سیستمی بیش از آن که به نفع اسلام باشد به ضرر آن خواهد بود، زیرا در این صورت باید بپذیریم دین اسلام در تمام اعمال فردی و اجتماعی دخالت می‏کند و آزادی و اختیار انسان را از میان می‏برد، و این خود از ضعف دین اسلام حکایت دارد نه حقانیت و قوت آن. ✍در مقابل، گروه دیگری از حقوقدانان، اسلام را دارای نظام حقوقی دانستند، نظامی که با آزادی انسان سازگار است و ارزش آن را دارد که خداوند به بیان آن بپردازد. 🖇بررسی دیدگاه قرآن نسبت به حقوق بشر 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 غلو کردن پیروان شیخ علی اکبر تهرانی درباره مقام او و ارتباط با امام زمان(عج) ↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی @mafaz_media @mafaz_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هم‌اندیشی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می‌شود هم‌اندیشی بین‌المللی اصحاب ادیان و مساله غزه صبح سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۱۲ در تالار علامه جعفری (ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تهران برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر رشاد، رئیس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ خاخام یونس حمامی، رهبر دینی ایران؛ سیبوه سرکیسیان، خلیفه و اسقف اعظم مسیحیان ؛ وانیا سرگیز خوری، اسقف کلیسای کلدانی کاتولیک؛ فرحان چحیلی، نماینده و سخنگوی جامعه روحانیت ایران؛ یوبالیت آلدو، کشیش کلیسای شرق آشوری؛ افشین نمیرانیان، رئیس انجمن تهران و پدرام سروش پور، عضو انجمن موبدان ایران در این نشست حضور دارند. 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
ما و مسئله یهود؛ انتقال مسئله یهود به خاورمیانه از گره‌گاه‌های مدرنیته در جهان اسلام است ریشه‌های یهودستیزی در تاریخ اروپا چندگانه است. در یونان باستان کار عار بود و شهروندان کار را به بردگانِ بربر سپرده بودند و خود به سیاست و فلسفه می‌پرداختند. عیسی، برخلاف رسول اسلام پیامبر آخرت بود و دنیاگریز و صوفی‌مسلک، تا آنجا که حتی ازدواج هم نکرد. میراث یونانی و عیسوی در کلیسا جمع شد تا در مذمت دنیا و ثروت سخن بگویند و مومنان را از شهوت مال‌اندوزی پرهیز بدهند. ازسویی‌دیگر، عیسی قتیل کین و نفرت یهودیان بود، لذا پر بدیهی بود که تنشی میان عیسویان و موسویان در جوامع اروپایی وجود داشته باشد. ازهمین‌رو، یهودیان از داشتن زمین و ملک محروم می‌شدند و به‌سمت مشاغلی نقدینه‌محور سوق داده می‌شدند. در شریعت مسیحی نیز همچون اسلام قرض پول با بهره گناهی بس کبیر بود. حتی مدت‌ها بعد از نهضت اصلاح دین نیز رباخواری در میان متألهان پروتستان عملی ننگین به‌شمار می‌آمد. لوتر از حیث تفکر اقتصادی آن‌گونه که در کتاب «موعظه‌ای بلند در باب رباخواری» به سال ۱۵۲۰ و رساله ۱۵۲۴ او با عنوان در باب بازرگانی و رباخواری آمده است، منتقد سرسخت تجارت به‌طور عام و تجارت بین‌المللی به‌طور خاص بود و در محکوم‌کردن عمل وام‌دهی پول از شریعت‌شناسان هم سختگیرانه‌تر عمل می‌کرد. 🖇️mafaz.ir/?p=63050 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news