پایگاه خبری مفاز
بیماری تفرقه، دشمن امروز
گزیده سخنان مقام معظم رهبری درباره لزوم وحدت و پرهیز ار تفرقه و اجماع حول محور اهل بیت (ع)
.
#بیداری
🆔 https://t.me/mafaz_news
🆔 @bidariplus
هدایت شده از کتابخانه مفاز
🔔🔔توجه توجه🔔🔔
#اطلاعیه_مهم
احتراما طبق مصوبه گروه علمی #موسسه_فرق_و_ادیان_زاهدان (مفاز) از این پس فرهیختگان و اهالی قلم که تمایل دارند فایل PDF #کتاب ها، #مقالات و یا #پایان_نامه های خود را در کانال #کتابخانه_مفاز در اختیار دیگر #پژوهشگران قرار دهند میتوانند آثار خود را به ایدی ذیل ارسال نمایند تا با نام خودشان در کانال انتشار یابد.
کانال های مفاز در پیام رسان های ایتا و تلگرام
📚کتابخانه:
https://eitaa.com/m_mafaz_lib
https://t.me/m_mafaz_lib
📺کانال خبری:
https://eitaa.com/m_mafaz_lib
https://t.me/mafaz_news
🌍سایت:
mafaz.ir
کتابخانه تخصصی مفاز در بردارنده کتب شناخت، بررسی و نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی متعلق به موسسه فرق و ادیان زاهدان با نام اختصاری مفاز می باشد.
ارتباط با ادمین:
@mafaz1
ارتباط با کارشناس:
@Mafaz_pasokhgoo
ﺩﺭ «ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ» ﺁﺭﺍﻡ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﯼ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﯽ «ﺧﻠﺒﺎﻥ»
ﺁﻥ ﮐﯿﺴﺖ
ﺩﺭ «ﮐﺸﺘﯽ» ﺁﺭﺍﻡ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﯼ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﯽ «ﻧﺎﺧﺪﺍﯼ»
ﺁﻥ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ
ﭘﺲ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺩﺭ «ﺯﻧﺪﮔﯽ» ﺍﺕ ﺁﺭﺍﻡ ﻧﻤﯽ ﮔﯿﺮﯼ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﯽ
ﻣﺪﯾﺮ ﻭ ﻣﺪﺑﺮ ﺁﻥ الله ﺍﺳﺖ
ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ.
🆔 https://t.me/mafaz_news
🆔 @n_bastan
✅افتتاح مرتفع ترین کلیسای جامع ارتدوکس جهان در بوداپست
🔸ده ها هزار مسیحی روز یک شنبه ۴ آذر، در افتتاحیه کلیسای جامع جدید ارتدوکس در بخارست شرکت کردند، این حضور پر رنگ به رغم انتقادات مخالفانی رخ داد که میگفتند هزینه سنگین ساخت چنین کلیسایی میتوانست خرج امور عام المنفع تری مثل ساخت بیمارستان یا مدرسه در رومانی شود. رومانی یکی از فقیرترین کشورهای اتحادیه اروپاست.
این مراسم که با حضور خیل عظیم مومنان رومانیاییی برگزار شده بود، بعد از اتمام عشای ربانی که از سوی اسقف ویژه واتیکان صورت گرفت به آشوب کشیده شد. افراد حاضر در رو به روی این کلیسای جامع که ساعتها در بیرون در منتظر بودند به قصد دیدن این کلیسا آمده بودند که به دلیل ازدحام جمعیت با ممانعت پلیس ضد شورش مواجه شدند.
بنا به گزارش رسانه های رومانی، ۸۲ نفر از حاضران در این مراسم به مراقبتهای پزشکی نیاز پیدا کردند. بیشتر مصدومیتها به دلیل افت فشار در سرما بوده است.
قرار است ساختمان این کلیسای مجلل در سال ۲۰۲۴ به اتمام برسد. بنای این کاتدرال در ۱۴ هزار متر مربع ساخته شده است و با ۱۲۰ متر ارتفاع دومین کلیسای مرتفع جهان و مرتفع ترین کلیسای جامع ارتدوکس است. ظرفیت این کلیسا برای مراسم عشای ربانی ۵۰۰۰ نفر است. این بنا تاکنون ۱۱۰ میلیون یورو هزینه در براداشته است🔸
ادامه خبر در سایت گفتگوی ادیان:
http://iid.org.ir/?p=5997
🆔 https://t.me/mafaz_news
🔺هشدار نسبت به ظهور فرقه های انحرافی در حوزه
🔹آیت الله العظمی مکارم شیرازی عنوان کرد: اخیرا فرقه های انحرافی در حوزه های علمیه پیدا شده که باید مراقبت کرد طلاب جذب این فرقه ها نشوند.
🔹به گزارش بیداری پلاس به نقل از شیعه نیوز ، آیت الله العظمی مکارم شیرازی عنوان کرد: اخیرا فرقه های انحرافی در حوزه های علمیه پیدا شده که باید مراقبت کرد طلاب جذب این فرقه ها نشوند.
🔹 این مرجع تقلید در دیدار نمایندگان طلاب و فضلای استان فارس مقیم قم که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه تشکیل مجمع نمایندگان طلاب این است که از جهات مختلف طلاب و فضلا اعم از مسائل درسی، معیشتی و … باخبر شده و مشکلات موجود را اصلاح نمایند.
🔹آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساخت: اخیرا فرقه های انحرافی در حوزه های علمیه پیدا شده که باید مراقبت کرد طلاب جذب این فرقه ها نشوند.
🔹او تصریح کرد: هر نماینده باید برای طلبه های شهر خود پرونده ای تشکیل دهد تا با داشتن اطلاعات از این عزیزان، وضعیت آنان مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات آنان با رسیدگی درست کمتر شود.
🔹آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: نمایندگان طلاب نباید فقط اسم نماینده را داشته باشند؛ بلکه باید برای طلاب و فضلا تلاش کرده و با برنامه ریزی از مشکلات آنان بکاهند؛ باید برای طلاب و فضلا برنامه داشته باشید تا بتوانید در زندگی درسی و اجتماعی طلاب اثرگذار باشید.
🔹این مرجع تقلید ابراز داشت: عنوان نمایندگی مسئولیت آفرین است و باید مطابق با این مسئولیت به وظایف خود عمل کنید.
.
#بیداری
🆔 https://t.me/mafaz_news
🆔 @bidariplus
🔴سرکرده فرقه خرافی _ انحرافی حلقه به معنی واقعی کلمه بی سواد است😐
⚡️لطفا به مطلب زیر توجه بفرمایید:👇
❌ کارشناس آگاه پرونده ی طاهری، در اینباره به خبرنگار خبرگزاری رسا چنین توضیح داد:
در جلسه ای که فیلم آن نیز موجود است، یکی از همکاران که مطالعات قرآنی بالایی دارد، به طاهری گفت:《شما که به معانی واژه های عربی علم نداری، چرا از قرآن برای گفته هایت استفاده می کنی؟ مثلا در مورد آیت الکرسی که آمده است،《لا تاخذه سنه و لا نوم》را، سن و سال خداوند معنا می کنی.》طاهری در جواب حرفی برای گفتن نداشت. همکار ما در ادامه سخنانش گفت:《در کلام عرب، کلمات با توجه به اعراب شان معانی مختلفی دارند و نمی توان به دلیل شباهت شان به کلمات فارسی، آنها را با معانی فارسی برابر دانست؛ مثلاََ، عبارت《ابطال العرب》که در عرب به کرّات به کار رفته است، به نظر شما یعنی چه؟》طاهری که به نظر خود از منبع آگاهی روح القدس! برخوردار بود و فکر می کرد معنای درست را بیان می کند، بی تامل جواب داد:《یعنی باطل کننده عرب》؛ اما وی با تاسف گفت:《نخیر! ابطال (جمع بطل)، یعنی قهرمانان، قهرمانان عرب ...》
📚 منبع:
(پایین صفحه ۲۷۹ کتاب《حلقه اسارت》)
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
🆔 https://t.me/mafaz_news
☠توجه توجه توجه :
👇👇👇
⚫️ ... طاهری در دوره تشعشع دفاعی در بحث طلسم و روش به کارگیری افراد از غیر ارگانیک ها چنین توضیح می دهد:
《یک شگردی دارند آنها برای کارشان، از یک طرف تسخیر می کنند آن موجود غیر ارگانیک را، خصوصا جن را (که تسخیر موجودات غیر ارگانیک، خودش فوت و فن خاص خودش را دارد). بچه اش را گروگان نگه می دارند و خودش را می فرستند دنبال ماموریت و او موظف است که ماموریت محوله را انجام بدهد. همه طلسم ها موکل های مخصوص به خودشان را دارند؛ یعنی با جاری شدن طلسم، با آمدن آن شکل، لوح نوشته و حتی خطوطی که ظاهراََ می گوییم خب این چهارتا خط است دیگه؛ ولی همین ها یک کانکشن را با یک جایی برقرار می کند و موجود غیر ارگانیکی را فعال می کند و این می آید در زندگی ما؛ یک جایی به نفع ما کار انجام می دهد و یک جایی هم قرار است به ضرر ما کار انجام دهد.》: (جزوه دوره تشعشع دفاعی/ ص: ۳۴)
✔️ این توضیحات طاهری اگرچه درباره طلسم و روش آن است، چنان با قاطعیّت و اشراف ِکامل، بدون تردید و بدون منبع یا نقل قول بیان می شود که گمان مخاطب را به اینکه طاهری حتماََ تجربه تسخیر را داشته است، بیشتر می کند! همچنین این مطلب که غیر ارگانیک جایی به نفع ما کار انجام می دهد (احتمال درمان به کمک غیرارگانیک ها) و یک جایی هم قرار است به ضرر ما کار انجام دهد (برون ریزی ها و تبعات و بدحالی بعد از دفاعی) این گمان را تشدید می کند ...
📚منبع: حلقه اسارت، ص:۳۲۸ و ۳۲۹
👽سرکرده فرقه شیطانی حلقه، خودش این کاره است و با جن های کافر کار کرده و آنها را وارد زندگی مریدان خود نموده است و به وضوح می بینیم مریدانش از نظر اعتقادی و نیز از نظر جسمی و روانی، در وضعیت خوبی به سر نمی برند ... 👽
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
🆔 https://t.me/mafaz_news
به گزارش مفاز به نقل از خبرگزاری فارس ،امام جمعه اهل سنت روستای «رضاآباد» رامیان به قتل رسید/ تروریستی بودن حادثه رد شد
🔹صبح امروز امام جمعه اهل سنت روستای «رضاآباد» شهرستان رامیان در هنگام بازگشت از مسجد، توسط افراد ناشناس به ضرب گلوله به قتل رسید.
🔹سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان اعلام کرد: موضوع از طریق دستگاه قضایی در حال پیگیری است و تروریستی بودن حادثه به شدت تکذیب میشود.
🆔 https://t.me/mafaz_news
🆔 @Farsna
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنایات اسرائیل در غزه و سکوت بیت العدل با وجود شعارهای انسان دوستانه در تشکیلات بهائی.
🆔 https://t.me/mafaz_news
@soda_313
📝به بهانه پیام ۲۸ نوامبر ۲۰۱۸ بیت العدل📝
(قسمت اول)
#بیت_العدل را می توان بالاترین مقام مدیریتی جامعه #بهائی در زمان کنونی دانست که بر خلاف نصوص وارده از سوی سران آن –که مشروعیت آن را منوط به حضور ولی امر الله می دانند- در حال حکمرانی بر بهائیانی است که ولایت آن #تشکیلات را پذیرفته اند.
این مرکز که در فلسطین اشغالی –اسرائیل- واقع شده است در مناسبت هایِ مختلف پیام هایی را صادر می نماید که محتوای اصلی آن را نیابت از اعضای #فرقه در زیارت از اماکن مقدسه #بهائی بیان می کند و مهمتر از آن به مریدان خود تذکر می دهد که #بهائیت یک فرقه تشکیلاتی بوده که تک تک افراد آن باید به دستورات بیت العدل گوش فرا داده و منویات آن ها را اجرا نمایند.
آخرین #پیام #بیت_العدل که به بهانه ایام امری عهد و میثاق و سال مرگ دومین سرکرده این فرقه عباس افندی در 26 نوامبر 2018 صادر گردیده است علاوه بر امور ثابته ای که در تمامی #مکتوبات این مرکز به چشم می خورد و سابقا نیز بیان گردید حاوی مطالبی است که نه تنها باعث تعجب #بهائی_پژوهان میگردد، بلکه عناصر بهائی را نیز در سرتاسر دنیا به فکر فرو می برد که چگونه می توان #بیت_العدل را مغز متفکر #جامعه_بهائی دانست در حالیکه اعضای آن تسلط کافی بر متون و منابع سران این فرقه نداشته و در بیانیه ای که –مثلا- به بهائیان جهان نگاشته اند چنین به اشتباه سخن از عبدالبهاء رانده اند.
در ابتدای این پیام در وصف #عباس_افندی آمده است: « ... سرچشمه وحدت عالم انسانی، مثل اعلای کلیه صفات و فضائل بهائی و غصن اعظم الهی که جمیع در زیر سایه اش مأمن می یابند...»
شاید برخی اینگونه بگویند ممکن است چنین گفتار پر غلطی از عناصر کم اطلاع بهائی صادر گردیده باشد و الا از جانب اعضای بیت العدل که خود را معصوم از خطا می دانند چنین اشتباهاتی متصوَر نیست اما افسوس که نمی توان امضای ذیل پیام را نادیده انگاشت و باید پذیرفت این متن مملو از اشتباه را بالاترین مصدر شرعی بهائیان نوشته است.
اولین نشانه جهل کاتب از آنجا مشخص می گردد که سرچشمه آمیزه #وحدت_عالم_انسانی را عباس افندی می داند در حالیکه او در کتاب #خطابات می گوید «...دوم تعلیمات حضرت بهاء الله وحدت عالم انسانی است...»(خطابات ج2 صص145 و 146) او بر خلاف سران #بیت_العدل به صراحت پدرش را مصدر و سرچشمه این تعلیم می داند و نکته مهمتر آنکه در قسمت دیگری از این کتاب #موسس این تعلیم را حضرت #مسیح علیه السلام می داند: « امروز هرکسی به وحدت بشر خدمت کند در درگاه احدیت مقبول است؛ زیرا جمیع انبیای الهی در وحدت عالم انسانی کوشیدند و خدمت به عالم انسانی کردند، زیرا اساس تعالیم الهی وحدت عالم انسانی است. حضرت موسی خدمت به وحدت انسانی نمود، حضرت مسیح وحدت عالم انسانی را تأسیس کرد ، حضرت محمد اعلان وحدت انسانی نمود . انجیل و تورات و قرآن اساس وحدت انسانی تأسیس نمودند. شریعت الله یکی است و دین الله یکی و آن الفت و محبت است. حضرت بهاءالله تجدید تعالیم انبیاء فرمود.» (خطابات ج1 صص 18 و 19)
سرچشمه، #بهاء_الله باشد یا موسس عیسی علی نبینا و آله وعلیه السلام، هرکدام را بپذیریم آنچه طبق #منابع اصیل بهائی صحیح شمرده می شود این است که عبدالبهاء سرچشمه این تعلیم نیست.
اری بهائیت فرقه ای است که به واسطه #حسینعلی_نوری تأسیس گردید و توسط فرزندش عباس افندی که خود را مبین دستورات پدر و دوم شخص این فرقه می دانست گسترش یافت.
نویسندگان پیام بیت العدل از دوم شخص بودن او غفلت ورزیده اند و با استفاده از صفتی که بر وزن افعل تفضیل است مقام او را از بهاء الله نیز بالاتر برده اند.اگر بالاترین فضائل را متعلق به #عبدالبهاء بدانیم کما اینکه در این پیام دانسته شده است اول شخص این فرقه که همان حسینعلی نوری معروف به بهاء الله است در مقامی پایین تر از جانشین خود جای خواهد گرفت و یقینا برای #پیروان بیت العدل چنین غلوی در حق عبدالبهاء خوشایند نخواهد بود زیرا بهاء الله هرچه باشد خدا و پیامبر این فرقه بوده که اعمال عبادی خود را رو به مقبره او انجام می دهند در حالیکه عبدالبهاء هرچه دارد به عنوان #جانشینی پدرش و تبیین آموزه های او دارد.
بررسی این دو صفت کافیست تا جامعه بهائی از باب #تحری_حقیقت از سران بیت العدل که در باغ های سرسبز و زیبای #اسرائیل قدم می گذارند و در کمال رفاه و آسایش زیارت نیابتی از بهائیان انجام می دهند، درخواست نمایند تا اطلاعات خود را نسبت به سران فرقه بیشتر کنند تا اینگونه اعتقادات بهائیت را به سخره نگیرند.
ادامه دارد....
#موسسه_فرق_و_ادیان_زاهدان (مفاز)
تلگرام
https://t.me/m_mafaz_lib
ایتا
https://eitaa.com/m_mafaz_lib
اینستاگرام
https://www.instagram.com/mafaz_pic
کانال خبری
https://t.me/mafaz_news
ادمین
@mafaz_pasokhgoo
📝به بهانه پیام ۲۸ نوامبر ۲۰۱۸ بیت العدل📝
(قسمت دوم)
اگر #رهبران #خود_انتصاب #بیت_العدل به گونه ای اشتباهات خود را در اوصاف انتسابی به عبدالبهاء در پیام فوق توجیه و تأویل نمایند -که هرگز نمی توانند- ما به سراغ صفت سوم میرویم که هیچ جای تأویل و تفسیری در آن وجود ندارد.
کمتر نوشته #بهائی را می توان دید که از نقل #خشونت ها و #توهین های سران بهائی خالی باشد پس چگونه بیت العدل ادعا میکند #عباس_افندی برای جمیع انسان ها محلی امن به شمار می آید؟
تورقی کوتاه در #آثار بهائی به وضوح روشن می سازد #عبدالبهاء که از پدرش بد دهانی و توهین را از زمان اختلاف او با #یحیی_صبح_ازل بر سر #جانشینی #علی_محمد_باب فراگرفته بود و فهمیده بود برادر میتواند به برادرش نسبت های ناروا بدهد پس به پدرش اقتدا نمود و برادرش را اینگونه توصیف نمود:« چون ابلهان مغرور خرفند نه صدف پر گهر. چون جعل سرمست بوی گلخنند نه رایحه گلشن معطّر. کِرم مهینند در اسفل زمین مکین نه طیور علّیین. خفّاش ظلمتند نه نور پاش افق مبین. هر دم بهانه آرند و چون زاغان جفا در گلخن خزان لانه و آشیانه نمایند.» (مکاتیب، ج 1، صص 442 و 443)
آیا چنین فردی که به برادرش #ابله، #کرم، #خفاش، #زاغ و ... می گوید را می توان به عنوان مأمنی برای جمیع افراد دانست؟ شاید گفته شود برادرش در صدد مخالفت با او بود و قصد داشت حاکم بر #بهائیان باشد اما دیگرانی که حتی در عمر خود یک مرتبه هم #عبدالبهاء را ندیده بودند فقط بخاطر زندگی در مناطق محروم مورد فحش و توهین این فرد قرار گرفتند: اهالی مملکتی نظیر آفریقا جمیع مانند وحوش ضاریه (: حیوانات وحشی و درنده) و حیوانات بریه (: خشکی) بیعقل و دانشند و کلّ متوحش (همگی وحشی هستند) یک نفس دانا و متمدّن در ما بین آنان موجود نه (: نیست) (مکاتیب ج 1، ص 331)
وی در عبارت دیگر می گوید: «اگر انسان را به طبیعت خود ترک کنیم از حیوان بدتر میشود، جاهل و نادان میماند مثل اهالی اواسط آفریقا... در اواسط آفریقا ملاحظه کنید که مثل حیوانات بلکه پستتر از حیوانند» (خطابات ج 2، ص 237-234)
آیا صحیح است کسیکه به گفته #بیت_العدل مأمن جمیع است به #سیاه_پوستانی که در مناطق محروم این #کره_خاکی زندگی می کنند توهین کرده و آن ها را #وحشی و #پست_تر از #حیوان بنامد؟ آیا نه اینست که #قرآن_کریم #نژاد_پرستی را نفی نموده و می گوید 《ان اکرمکم عندالله اتقیکم》پس چگونه #فرقه_ضاله_بهائیت که مدعی دین و آئین است چنین رفتار زشتی را نسبت به مخلوقین خدا دارند؟
وی در بخش دیگری از سخنانش می گوید: «اقوام متوحش به هیچوجه از حیوان امتیازی ندارند. مثلاً چه فرق است میان سیاهان افریک (: آفریقا) با سیاهان امریک (: آمریکا). اینها (: سیاهان آفریقا) "خلق الله" البقر علی صورة البشرند. (گاوهایی هستند که خدا با صورت انسانی خلق نمود). آنان (: سیاهان آمریکایی) متمدن و باهوش. (خطابات ج 3، ص 48)
#فحاشی های #جانشین #بهاء_الله به #سیاهان #افریقا خاتمه نمی یابد و گروه های مختلف دیگری همچون #ترک ها (اسرارالآثار خصوصی ج3 صص 42 و 43) و #فلاسفه (خطابات ج2 ص238) و... از جسارت ها و توهین های وی بهره مند شده اند.
برادر و خواهر عزیز بهائی خود #تحری_حقیقت کن ما هم همانطور که در انتهای #پیام آمده است به تو میگوییم «... از تهمت و افترا احتراز جویند و هرگز به مذمت دیگران لب نگشایند، بیگانه نبینند بلکه همه را اعضای یک خاندان شمرند و نظرات مختلف و آرای متضاد را کنار گذارند..» (پیام بیت العدل 26 نوامبر 2018) اما یقینا این گفتار از #نصایح #عبدالبهاء نیست و یا اگر هم هست در مقام عمل همانطور که دیدید به گونه دیگر عمل نموده است و حال سران خیانت کار بیت العدل در صدد پوشاندن حقایق هستند تا از چهره #شیطانی عبدالبهاء تصویری #رحمانی و #مهربان و دلسوز برای #جهانیان جلوه دهند تا با سوء استفاده از #مریدان خود به #عیش و #نوش دنیایی دست یابند.
آنگونه که مشخص شد #سران #بیت_العدل نه #بهاء_الله میشناسند و نه #عبدالبهاء و فقط در مسیر خدمت به استکبار و استعمار ارتباط خودشان را با تو حفظ می کنند تا بتوانند در لحظه های خاص نیات پلید دشمنان الهی را پیاده سازند.
عصر امروز #عصر_دانایی و #آگاهی است و یک انسان #آزاد_اندیش نمی تواند صرفا بخاطر دیگران از #عقیده ای پیروی کند بلکه یقینا باید به دنبال ادله و براهینی برود که #عقل_سلیم آن را می پذیرد.
#موسسه_فرق_و_ادیان_زاهدان (مفاز)
تلگرام
https://t.me/m_mafaz_lib
ایتا
https://eitaa.com/m_mafaz_lib
اینستاگرام
https://www.instagram.com/mafaz_pic
کانال خبری
https://t.me/mafaz_news
ادمین
@mafaz_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 ما شیطان پرستیم!!
این #افشاگری برای اولین بار منتشر میشود، برای جلوگیری از #انحراف جوانان نشر دهید.
حسینی: کسی در مورد شیطان حرف بزند، #ری_استارتی ها محکم می زنن تو دهنش!
#ذهن_تعطیل
🔺تثبیت استراتژی فرقه ای
🔹یکی از شاخصه های جریان های فرقه ای, تلاش برای تثبیت است. بدین معنا که ابتدا برای حفظ اعضا و کنترل و تسلط همه جانبه بر آن ها می کوشند ارتباط مریدان را با بیرونی ها یعنی خانواده و دوستان و آشنایان قطع کرده و در ادامه, با ایجاد تفکر "ما"و"آنها" , خود را برتر نشان می دهند , به طوری که اعضا چنین می اندیشند که همه افراد خارج از فرقه, گناهکار و محکوم به فنا هستند و تنها خود به واسطه سرسپردگی به فرقه, لایق خوشبختی و کمال می باشند.
🔹برخی فرقه ها این رویکرد را با ایجاد حس دشمنی نسبت به اغیار در اعضا, تشدید می کنند تا هم بر میزان وفاداری و تعلق خاطرشان به فرقه بیفزایند و هم احتمال خطر بیرونی ها را از میان بردارند.
🔹این شاخصه در اغلب فرقه ها قابل مشاهده است و اظهارات برخی بریده ها بر آن صحه می گذارد. نتیجه چنین رویه ای , شکست هویت و شخصیت اعضا و تبدیل آنها به نوعی ربات سرسپرده و به عبارت دقیق تر, مرگ انسانیت و کرامت انسانی است.
.
#بیداری
🆔 https://t.me/mafaz_news
🆔 @bidariplus
🔺مولوی رمضانی شکوهی : فتوای تاریخی مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت اهانت به مقدسات اهل سنت تاثیر بسیار خوبی در جامعه دارد
🔹مولوی رمضانی شکوهی امام جماعت مسجد خرمدشت کرج با بیان اینکه بزرگان و اندیشمندان همیشه راهنما و راهگشا برای جلوگیری از تفرقه افکنی هستند،گفت: فتوای تاریخی مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت اهانت به مقدسات اهل سنت تاثیر بسیار خوبی در جامعه دارد و امیدواریم که این موضوع در جامعه نهادینه شود.
🔹مولوی رمضان شکوهی در گفتوگو با بیداری پلاس در حاشیه بازدید از نمایشگاه تروریسم تکفیری که در موسسه اصلاح بذر و نهال کرج برگزار شد ، اظهار داشت: دشمنان اسلام درصدد اختلاف افکنی بین اهل تسنن و شیعیان هستند.
🔹وی با اشاره به لزوم اتحاد و سعی جریانات معاند برای اختلاف افکنی بین شیعیان و اهل تسنن برای رسیدن به اهداف خود،عنوان کرد: حقیقت این است که اهل تسنن و تشیع تا جایی که مسئله آنها سیاسی نشده خود مردم با هم مشکلی نداشته اند.
🔹وی عنوان کرد: اهل تسنن و شیعیان اشتراکات زیادی با هم دارند، اهل بیت هم جز مشترکات اهل تسنن وتشیع هستند و جزومقدسات شیعه و سنی هستند و این موضوع مشترک بین شیعه و سنی زمینه وحدت و همدلی را فراهم میکند.
🔹وی با بیان اینکه وحدت به این معنی نیست که شیعیان به روش اهل تسنن واهل تسنن به روش شیعیان عمل کنند،عنوان کرد: مبنای وحدت بر اساس مشترکات بسیار زیاد و خیلی عمیقی است که وجود دارد، همدیگر را باید تحمل کرد و به هم احترام گذاشت.
🔹مولوی رمضانی شکوهی با بیان اینکه بزرگان و اندیشمندان همیشه راهنما و راهگشا برای جلوگیری از تفرقه افکنی هستند،گفت: فتوای تاریخی مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت اهانت به مقدسات اهل سنت تاثیر بسیار خوبی در جامعه دارد و امیدواریم که این موضوع در جامعه نهادینه شود.
🔹وی با بیان اینکه برخی افراد از وحدت بین مسلمانان رنج می برند،گفت: برخی انسانهای تندور هستند که نمی خواهند وحدت بین اهل تسنن و تشیع وجود داشته باشد و این انسانها برداشت شخصی و سلیقه ای و یک نوع قرائت و تصور می کنند.
🔹مولوی شکوهی با بیان اینکه این افراد دوست ندارند که بین شیعه و سنی وحدت باشد و این دو در کنار هم زندگی کنند،عنوان کرد: بخشی از مخالفان هفته وحدت در بین مسلمانان هستند و بخش دیگر دشمنان اسلام است که نمی خواهند که مسلمانان رو آرامش و خوشی را ببینند و اینکه مسلمانان ید واحده می شوند سبب هراس آنها می شود که راه چاره آن این است که آسیب شناسی کرده و دشمن را بشناسیم و برآن چیزی که مورد تاکید اسلام است عمل کنیم و اعتدال و میانه روی را در پیش بگیریم.
🔹وی با بیان اینکه رسالت مسلمانان رساندن پیام اسلام به کل جهان است،تصریح کرد: درگیری هایی که در بین مسلمانان وجود دارد مانع از رساندن پیام پیامبر(ص) اسلام به جهان میشود.
مولوی رمضانی شکوهی با اشاره به مشکلات موجود برای مسلمانان یمن اظهار داشت: مسئله یمن متاسفانه سیاسی شده و بحران یمن رنج آور و درد آور است و این بحران نشات گرفته از جریانهای سیاسی است و در طول تاریخ ملت یمن کنار هم زندگی کرده اند و این مشکلات در گذشته نبوده است.
🔹وی با بیان اینکه این بحران را محکوم کرده و از آن رنج می بریم،گفت: درد و مشکل مردم یمن را درد خود میدانیم و کمتر روزی است که در دعایهای خود برای رفع مشکل آنها دعا نکنیم.
وی با بیان اینکه از دست اندرکاران نظام که در تامین امنیت تلاش میکنند، تقدیر می کنیم،تصریح کرد: بخش بزرگی از امنیت کشور مرهون این زحمتکشان است که از آنها تقدیر می کنیم، نمایشگاه دستاوردهای حوزه امنیت هم در راستای نشان دادن تلاش و کوشش دستگاههای متولی امنیت هستند، علمای اهل سنت هم نقش مهمی در ایفای وحدت دارند.
#بیداری
🆔 https://t.me/mafaz_news
🆔 @bidariplus
🔺پیدایش فرقه گرایی در سازمان های دینی
🔹یکی از مسائل مهم و عناصر بنیادشکن دین، که همواره نظر دین پژوهان و جامعه شناسان دین را به خود جلب کرده است و آن ها پیوسته در اندیشه یافتن راه حلی برای مقابله با آن بوده اند، بحث فرقه و فرقه گرایی در مذاهب و گرایش ها و تمایلات مخالف نسبت به سازمان های دینی عام بوده است. هر سازمان دینی مجموعه ای است از عقاید و اندیشه های دینی و رفتارها و شیوه های عملی که بر اساس ابعاد وجودی انسان تنظیم شده و منطبق بر استعدادهای انسانی، راهی به سوی کمال پیشنهاد می کند.
🔹به عقیده بیشتر جامعه شناسان، این رهیافت در تمام مکاتب مادی و الهی وجود داشته و هر کس به فراخور نظریه های تحلیلی خود، عوامل به وجود آمدن چنین فِرَقی را در درون سازمان های دینی بزرگ مورد ارزیابی، نقد و بررسی قرار داده است.
🔹هدف موحّدان فرقه و فرقه گرا، از یک سو، اعتراض علیه نظم جا افتاده در جامعه و مخالفت با محافظه کاری در دین و از سویی دیگر، مقابله با دینی است که از نظر جامعه شناسان مسلّط شناخته می شود. همچنین بازگشت به الهامات دینی آغازین و بیان ارزش های دینی ـ که به عقیده فرقه گراها فراموش شده اند ـ از اهداف پایانی آن ها در عرصه سازمان دینی می باشد.
🔹پس به طور کلی، عده ای در جهت افراط و عده ای در جهت تفریط، سعی بر تحلیل مبناهای سازمان دینی کرده و موجب بروز فرقه گرایی در آن شده اند.
🔹از آنجا که هر سازمانی دارای اجزا و تعامل بین اجزا و هدف است، سازمان دینی از این سه عنصر خالی نخواهد بود. در نتیجه، عنصری که می تواند پرده از روی مبناهای سازمان بردارد و آن را در جامعه تبدیل به یک پدیده برتر کند، «وحدت» است.
🔹«وحدت» چیزی است که جملگی رهبران در پی آنند و برای آن تلاش می کنند و در همین زمینه، آن ها که سعی می کنند از اختلافات ـ هر جا که از نظر انسانی و اصولی درست باشد ـ جلوگیری و یا اختلافات موجود را رفع کنند، منزلت بیشتری دارند و طبیعتاً به برادران دینی خود نزدیک تر و برای آن ها محترم تر هستند تا کسانی که سعی می کنند به اختلافات دامن زده، زمینه فرقه گرایی را آماده سازند. پس شناخت سازمان دینی و مبناهای آن در گرو وحدت همگانی است و لازمه وحدت همگانی، اندیشه صحیحی است که سازمان آن را ارائه می دهد. در این صورت، فقدان فرقه گرایی محسوس خواهد بود.
.
#بیداری
🆔 https://t.me/mafaz_news
🆔 @bidariplus
پایگاه خبری مفاز
😃چگونه است که رئیس انجمن مبارزه با بهائیت یا حجتیه حداقل یڪ سخنرانی در رد بهائیت در سطح عموم مردم ن
🔴 از قید اولی گذشتیم، ببینیم با دومی چه میڪنید!؟
چند روز گذشت و یاران انجمن هنوز نتوانسته اند سندی مبنی بر عدم اعتقاد شیخ محمود #حلبی به وحدت شیعه و سنی ارائه داده و اسناد این ڪانال را منڪر شوند.
حال درخواست سند دیگری دارم، ڪه در ظاهر باید ارائه آن ڪار دشواری نباشد.
✅ شیخ محمود حلبی، مؤسس و رهبر انجمن #ضد_بهائیت یا همان انجمن حجتیه بود. از سوی دیگر خطیبی سرشناس و متبحر ڪه به شهرهای مختلف دعوت میشد و منابر مفصلی داشت.
🔸حال از برادران انجمنی تقاضامندیم ڪه از میان این همه نوار سخنرانی ڪه از ایشان به جا مانده، فایل صوتی یڪی از سخنرانی های ایشان، از سال ۵۰ به بعد با موضوع ”نقد و رد بهائیت“ ڪه برای مردم(نه اعضای انجمن) ایراد شده باشد را برای ما بفرستند.
طبیعی است ڪه رئیس انجمن ضد بهائیت باید حداقل یڪ سخنرانی در رد بهائیت در سطح عموم مردم داشته باشد.
🆔 https://t.me/mafaz_news
🆔 @hojjatiyeh
🔺نقش صدام در ایجاد فرقه های ضاله
🔹پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به نقش صدام در ایجاد فرقه های نوظهور گفت: پس از انتفاضه شیعیان در عراق، صدام حسین که کانون مخالفت و مقابله با خود را حوزه های علمیه تشخیص داده بود، تعداد زیادی از جوانان بعثی را به عنوان طلبه راهی حوزه های علمیه کرد.
🔹مدرس حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بعد از سقوط رژیم بعث عراق فرقه های متعدد فکری و فکری، نظامی در عراق ظهور کردند که می توان به فرق سلوکی، امام الربّانی، سید محمود حسنی، جند السماء، جریان یمانی و .... اشاره کرد.
🔹وی تصریح کرد: این فرقه ها ویژگی مشترکی با هم دارند و آن این است که هیچ کدام اقدامی علیه اشغالگران انجام ندادند و هدفشان به صورت مستقیم آمریکا و اسرائیل غاصب نبوده است؛ درست مثل وهابیت که هیچ مشکلی با اسرائیل ندارد.
🔹وی با بیان این که یکی از این افراد «ضیاء عبدالزهرا» بود، ادامه داد: این افسر بعثی دوره های آموزشی مرتاضی را در هند سپری کرده بود و پس از انتفاضه در بین طلبه ها و سایر شیعیان زندانی حضور یافت؛ او که به وسیله بعثی ها از اطلاعات زندانی ها و یا برنامه های بعثی ها برای زندانیان مطلع بود، شروع به پیشگویی و تعبیر خواب می کرد و به گونه ای این برنامه را با همکاری دستگاه های بعثی پیش برد که اطرافیانش مجذوب او شده و با او بیعت کردند.
.
#بیداری
🆔 https://t.me/mafaz_news
🆔 @bidariplus
🔺عبدالحسین بافقی یزدی کیست؟
🔹متخلص به آیتی از مبلغین بهائی که سالیانی در این فرقه به تبلیغ بهائیان اشتغال داشت و عبدالبهاء او را بخاطر اینکه جهت تبلیغ از شهری به شهر دیگر مسافرت می کرد و همچون آوارگان سرپناه ثابتی نداشت، به او لقب آواره داد. وی بعد از بیست سال بهائی بودن از این فرقه جدا شد و به آغوش اسلام بازگشت و کتاب های بسیار مفید و رسوا کننده ای در ردّ این فرقۀ ضالّه و بیان انحراف رهبران آنان نوشت به نام "کشف الحیل" در سه جلد به چاپ رسید.
🔹وی همچنین کتاب مفصّلی در تاریخ این فرقه ضاله در زمانی که بهائی بود به رشته تحریر در آورد، به نام الکواکب الدریّه فی مآثر البهائیّه که در دو جلد به چاپ رسید. وی این کتاب را به دستور مستقیم عبدالبهاء رهبر بهائیان در باره تاریخ بابیه و بهائیه به رشته تحریر در آورد.
🔹عبدالحسین که بعد از اسلام نام خود را به آیتی تغییر داد تا آیت، نشانه و حجتی برای بهائیان گمراه باشد، در جلد اول کتاب الکواکب الدریه صفحه ۲۵۴ در مورد خاندان حسینعلی نوری می نویسد:« اوّلین پسری که از صلب میرزا بزرگ و رحم آن مخدره (خدیجه خانم) به وجود آمده میرزا حسن است که ولد اکبر آن مرحوم است و بموجب بعضی اقوال موثقه این میرزا حسن اخیراً منشی سفارت روس شده در بهبوحۀ اقتدار روس مشارالیه منزلتی شایان یافت».
📌منبع : کانال بهائیت شناسی
🆔 https://t.me/mafaz_news