eitaa logo
پایگاه خبری مفاز
2.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
2.5هزار ویدیو
290 فایل
﷽ پایگاه خبری مفاز؛ منبع اخبار فرق‌‌ضاله و ادیان انحرافی t.me/mafaz_news شامد: 1-2-757841-65-0-1 ارتباط با ما👇 @Pasokhgoo_mafaz سایت👇 www.mafaz.ir اینستاگرام👇 www.instagram.com/mafaz.ir سروش👇 sapp.ir/mafaz_news ایتا 👇 eitaa.com/mafaz_news
مشاهده در ایتا
دانلود
اطاعت و سرسپردگی در اسلام و تفاوت آن با فرقه اهل حق پیروی از شایستگان نقش مهمی در رسیدن به سعادت و کمال دارد. از نگاه اسلام، خداوند و رسول او و صاحبان امر پس از ایشان، شایسته اطاعت هستند، اما خود را سرسپرده بزرگان و پیران یکی از خاندان های این فرقه نموده و از آن‌ها اطاعت می نمایند. 👈در وب‌سایت مفاز بخوانید @mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
13.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کارشناس سعودی‌اینترنشنال: توهین به مقدسات مسلمانان حق فرانسوی‌ها است، اگر دوست ندارید جمع کنید برید از اینجا! مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی👇 @mafaz_media @mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
10.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شرح خیانت‌های علیرضا اکبری جاسوس انگلیس از زبان خودش چگونه MI6 اکبری را جذب کرد؟ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی👇 @mafaz_media @mafaz_news
پایگاه خبری مفاز
مجمع فقهی مکه مکرمه 🔹فرقه ی #بهائیت دینی خود ساخته و جدید است. بنیان گذار این دین و آیین علی محمد؛
دارالإفتاء اشاعة التوحید سراوان؛ حکم فرقه بهائیت (۱) 🔸با توجه به اعتقادات فرقه از جمله انکار بودن نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و سلم، انکار ، منسوخ بودن اسلام، منسوخ بودن،قرآن و...، آیا پیروان این فرقه گمراه، از جمله به شمار می آیند یا خیر؟حکم طهارت این افراد چه می‌باشد؟ 🔹پیروان و اتباع این گروه از نظر کافر، و خارج از اسلام می‌باشند زیرا این گروه منکر ضروریات دین می باشند. چنانچه در فتاوای نیز آمده: چون که بهائی منکر ضروریات دین مانند روز قیامت، انکار دخول جنت و جهنم، و معتقد هستند نعوذ بالله که خداوند در جسم حلول می نمایند همچنین منکر ختم نبوت توسط آن حضرت می باشند. از این جهت هر کسی که مذهب را اختیار نماید کافر و مرتد و خارج از اسلام می باشند احناف قائل به اعتقادی و معنوی در کفار می باشند و آن را حمل بر ظاهر نمی نمایند مگر این که نجاست ظاهری وجود داشته باشد. مفاز؛ آخرین اخبار فرق و ادیان انحرافی 👇 www.mafaz.ir @mafaz_news
اصول مشترک فرقه‌های نوظهور روشنگر- در بررسی ماهیت جنبش‌های معنویت‌گرای نوین، وجوه و اصول مشترکی میان این فرقه‌ها دیده می‌شود که به اهم این وجوه اشاره می‌گردد: ♦️اومانیسم (انسان‌ محوری)؛ اومانیسم یکی از مهم‌ترین شالوده‌های اندیشه مدرنیته محسوب می‌شود. اعتقاد به این مکتب، به وفور در مشاهده می‌شود. جایگاه محوری قائل شدن برای انسان، اصلی است که در اغلب قریب به اتفاق این فرقه‌ها دیده می‌شود و شمار قابل توجهی از کتب و آثار جریان‌های مزبور، دربردارنده واژه «خود» می‌باشند که برآمده از مرکزیت انسان در نظام فکری آن‌هاست. ♦️دنیاگرایی (سکولاریسم)؛ در این مدل هستی‌شناسی، اصالت به امور دنیوی و این‌جهانی داده می‌شود. در این جریان‌ها، غایت کمال و آرمان در امور مادی، خلاصه شده و میل ارتباط با ماوراء طبیعت از طریق توسل به ابزارهایی چون ، ، ، ، انرژی‌درمانی و حتی استفاده از مواد مخدر و توهم‌زا پاسخ داده می‌شود. ♦️ تعارض با ادیان الهی؛ غلبه مادی‌گرایی در و جهانی‌شدن، با وجوه متعالی معنوی در تعارض قرار دارد. به همین خاطر است که شاهد بروز تمایلات بنیادگرایانه اسلامی یا مسیحی در برخی جوامع هستیم. جالب آنکه، حرکت‌های معنوی برخاسته از سنت‌هایی مانند اسلام، و ، با وجود ریشه‌های خود، به نفی ادیان الهی می‌پردازند تا خویشتن را یگانه مسیر رسیدن به کمال نشان دهند. ♦️پلورالیسم دینی (کثرت‌گرایی)؛ کثرت‌گرایی دینی، قائل به تنزل دین به تجربه‌گرایی دینی هستند. برابر این رویکرد، گوناگونی ادیان، انعکاس تجارب دینی است و همین تجربه مدرنیته، به عنوان پیش‌زمینه‌ای برای جنبش‌های معنویت‌گرای نوین قرار گرفته است. ♦️لیبرالیسم؛ شعار لیبرالیسم، آزادی بیشتر برای انسان‌هاست. جنبش‌های معنویت‌گرای نوین نیز، همسو با این ایده، به منظور پاسخ به تمایلات آزادی‌خواهانه بشر، با نفی شریعت، به اصطلاح، بشر را از قید و بند‌های دست‌‌و پاگیر دینی رها می‌سازند. https://mafaz.ir/?p=44360 @mafaz_news
آخرین وضعیت نویسنده مرتد؛ «سلمان رشدی» یک قدم تا جهنم فاصله دارد ‌ می‌توان وضعیت فعلی نویسنده‌ی «آیات شیطانی» را اینطور توصیف کرد که سلمان رشدی آنقدر به مرگ نزدیک است که نمی‌توان نام یک بیمار زنده بر او گذاشت. پایگاه خبری مفاز👇 t.me/joinchat/SaLFLpltCV7hovrh
؛ از فرقه‌ای مذهبی تا سازمانی سیاسی/ پاسخ قابل تأمل شاه به نامه مهم آیت‌الله بروجردی یکی از روش‌هایی که از زمان‌های گذشته تا به امروز دشمنان اسلام و به ویژه استعمار شرق و غرب، برای ایجاد تفرقه و از بین بردن اتحاد بین جامعه اسلامی و همچنین نابودی اسلام به کار برده‌اند، سوء استفاده از نیاز فطری بشر به پرستش و علاقه و گرایش او به مسائل معنوی و روحانی بوده است. در همین راستا تحریف دین و ایجاد مذاهب ساختگی در طول تاریخ بارها و بارها تکرار شده است. پیشینه ساختن مذاهب در اسلام تا دوران حضور ائمه اطهار(ع) بر می‌گردد؛ به‌گونه‌ای که پس از شهادت یک امام، به دلائل متعددی فرقه‌های جدیدی شکل می‌گرفت. با نگاهی به تاریخ اسلام، پیدایش فرقه‌هایی چون ، و … از جمله این فرق محسوب می‌شوند. روند فرقه‌سازی در جهان اسلام در دوران معاصر شکل دیگری به خود نیز گرفت. با ورود استعمار و نقش پررنگ آن در ایجاد شکاف میان افراد جامعه اسلامی و تشکیک در اصول دین، فرقه‌سازی وارد فاز جدیدی از منظر اجتماعی و سیاسی شد... 👈در وب‌سایت مفاز بخوانید https://mafaz.ir/?p=44368 @mafaz_news
آیا زرتشتیان، انسان‌های خوب و مهربانی هستند؟ مدتی پیش، با یکی از عزیزان همسخن شده بودم. می‌گفت: «من در یزد، یک زرتشتی می‌شناسم که انسان راستگو و مهربانی است». راستش، از چند نفر دیگر هم این چنین سخنی را شنیدم. یک شخص دیگری می‌گفت: «زرتشتیان، انسان‌های درست و محترمی هستند و همین خود یک دلیل است که دین زرتشتی، دین حق است.» ما چه پاسخی می‌دهیم؟ می‌گوییم: بله، برخی از زرتشتیان، انسان‌های مهربان، نیکوکار و راستگویی هستند. اما خب همه این طور نیستند. در هر دین و مذهب و مکتبی ممکن است انسان‌های درست و نادرست پیدا بشود. همانطور که ما مسلمان نیکوکار داریم، مسلمان بَد رَفتار هم داریم، زرتشتی نیکوکار داریم، زرتشتی بَد رَفتار هم داریم. پس رفتارِ دینداران، نمی‌تواند دلیل بر حق یا ناحق بودنِ یک دین باشد. 👈در وب‌سایت مفاز بخوانید https://mafaz.ir/?p=44367 @mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
37.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شاخصه‌های مشترک جریان‌‌های انحرافی از جمله شاخصه‌های مشترک جریان‌ها و معنویت‌های انحرافی می‌توان به عقل‌گریزی، مخالفت با آموزه‌های قرآن و سنت معصومین(ع)، شریعت ستیزی، دعوت به خود، ترویج اباحی‌گری و... اشاره کرد. مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی👇 @mafaz_media @mafaz_news
راهبردهای غرب علیه اسلام ✍️روشنگر- رویکردهای خصمانه اردوگاه صلیبی غرب علیه اسلام، ریشه در نگرانی‌های غرب دارد. توسعه در سراسر جهان و گرایش غربی‌ها به اسلام، به‌ویژه بعد از واقعه ۱۱ سپتامبر که در کنار اسلام‌هراسی، منجر به گرایش مردم به سمت مطالعه اسلام و رشد جمعیت مسلمانان اروپا شد، از مهم‌ترین این نگرانی‌هاست. ✍نگرانی‌های مذکور، به همراه مجموعه‌ای از اهداف سیاسی، موجب شکل‌گیری استراتژی دفاع غرب علیه اسلام گردید. به عبارت دقیق‌تر، ماهیت اصلی این استراتژی در مرحله اول، دفع یک تهدید و در مرحله دوم، تبدیل آن به یک فرصت در قالب برنامه مسیحی‌سازی است؛ امری که ژان‌پل دوم از آن به هزاره سوم؛ هزاره فتح آسیا یاد کرده‌ است. ✍در راستای پروژه ، شبهه‌افکنی‌ علیه اسلام و پیامبر اکرم(ص) و متهم ساختن این دین، در کنار انتساب مفاهیم بلند به و غرب مسیحی، از شگردهای نخ‌نمای بلوک صلیبی با هدف تخریب چهره نورانی اسلام است تا از این رهگذر، رشد آن را متوقف ساخته و در عین‌حال، مسلمانان را نیز شیفته مسیحیت غرب کند. ✍اختلاف‌افکنی بین مسلمانان در کشورهای اسلامی و برجسته‌سازی شکاف‌های میان مسلمانان، از راهبردهای مهم غرب با هدف تضعیف دنیای اسلام و قدرت‌بخشی به اتحاد مسیحی است. ✍مسیحی‌سازی راهبرد دیگر غرب مسیحی در مقابل اسلام است که عمدتاً با هدف متوقف‌ ساختن رشد اسلام‌گرایی و به نوعی، استراتژی دفاعی با تاکتیک تهاجمی و فعالانه است. این پروژه پرهزینه، در ذات و ماهیتش، دفاع در برابر تهاجم اسلام نهفته است اما مدیریت هوشمندانه غربی، این استراتژی دفاعی را با تاکتیک تهاجمی خود به عنوان پروژه جهان مسیحی، تلطیف نموده‌ است. @mafaz_news
کتاب «سازمان سیاسی بهائیت» برنده جایزه جلال آل‌احمد شد پانزدهمین جایزه جلال‌ آل‌احمد با اعلام آثار برگزیده به کار خود پایان داد. به انتخاب هیئت داوران، کتاب «سازمان سیاسی بهائیت» اثر دکتر حمیدرضا اسماعیلی به‌عنوان اثر برگزیده بخش مستندنگاری انتخاب شد. این کتاب توسط موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی منتشر شده است. 🔹سال گذشته نیز کتاب «رضانام تا رضاخان» به قلم هدایت‌الله بهبودی موفق شده بود جایزه بخش مستندنگاری چهاردهمین جایزه جلال آل‌احمد را کسب کند. @mafaz_news
نصب عبارت «به خدا باور داریم» در مدارس آمریکا قانون‌گذاران ایالت «لوئیزیانا» در آمریکا با تصویب قانونی، می‌خواهند تابلوهایی با عبارت «به خدا باور داریم» در کلاس‌های مدارس این ایالت وجود داشته باشد. عبارت «به خدا باور داریم»، برای اولین بار در سال ۱۸۶۴ و روی سکه ۲ سنتی ظاهر شد. رئیس جمهور وقت، دوایت آیزنهاور قانونی را امضا کرد تا آن را به عنوان شعار ملی در سال ۱۹۵۶ تصویب کند و در سال ۱۹۵۷ روی اسکناس‌های دلار قرار گرفت. 👈بیشتر بخوانید @mafaz_news