eitaa logo
حجت الاسلام دومیری
744 دنبال‌کننده
2هزار عکس
288 ویدیو
110 فایل
بیانات و بنانات حجة الاسلام مهدی دومیری گنجی ارتباط با ادمین: @ganji_65
مشاهده در ایتا
دانلود
(۱) صحبت دوست ملا مهدی روزها را به کشاورزی می پرداخت، و شب ها را در کوه های اطراف به مناجات سپری می نمود. از همان زمان آن منطقه به « مهدی تپه » شهرت یافت. و شاید در همین مناجات ها بود که از مولای کریم فرزندی می خواهد عاشق حضرت دوست و خدا نیز به پاس اشک های صادقانه اش، محمد را در نیمه شعبان سال 1220 ه‍.ق در سالروز میلاد با سعادت اما زمان، به او هدیه می دهد. @mahdi_domeiri
| مگر شدنی است؟! 🔹️چطور ممکن است یک نفر به خودش بگوید مومن، مسلمان، انقلابی، طرفدار نظام، اما وقتی یک مسئولی را که روحیه طاغوتی دارد می‌بیند، سعی می‌کند چیزی نگوید، سکوت کند، از کنارش رد بشود! مگر ممکن است؟! مگر شدنی است؟! 📥 سلسله جلسات دولت اسلامی@mahdi_domeiri
22)ماهیت انقلاب اسلامی.mp3
38.77M
🎙 سخنرانی _ حجت الاسلام مهدی دومیری ✅ سلسله جلسات «ماهیت انقلاب اسلامی» ♦️ جلسه بیست و دوم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام 🗓 شنبه| ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ @mahdi_domeiri
(۲) مناجات داوود وار برای مناجات به کوه رفته بود، اما در بازگشتش تأخیر داشت. مردم محل نگرانش شده بودند. اسلحه به دست برای نجاتش از خطرات احتمالی، راهی مهدی تپه شدند. باور آنچه می دیدند برایشان دشوار بود. ملا مهدی در حال عشق بازی با محبوب است و حیوانات درنده در اطرافش آرام نشسته و نظاره اش می کنند. آرام برگشتند تا خلوتش را به هم نزنند. آرام برگشتند تا خلوتشان را به هم نزنند. @mahdi_domeiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم صفحه (۱) در روانشناسی اسلامی، اصل و اساس، داشته های درونی یک شخص است. به عبارت دیگر، در روانشناسی اسلامی، ریشه و منشأ حالات روحی و روانی، در نهاد افراد است، نه اینکه از بیرون حالتی به شخص تحمیل شود. ( بحث، دامنه دار و مفصل است ) در این نگاه، انسان ها از نظر شخصیت و هویت، به دو دسته تقسیم می شوند. ۱. شخصیت حفره. ۲. شخصیت قله. شخصیت حفره کسی است که در درون خود احساس کمبود و فقدان و ناداری و ضعف می کند، بر خلاف شخصیت قله که چنین احساسی ندارد. اکثر انسان های جامعه بشری، حتی افراد موفق آن، دارای شخصیت حفره هستند. شخصیت حفره به خاطر احساس کمبود و فقدان درونی، سعی می کند به واسطه عوامل بیرونی، هم صدای فطرت و وجدانش که این کمبود را فریاد می زند خفه کند، و هم این ضعف را از چشمان دیگران مخفی داشته و نشان دهد که کمبودی ندارد. در واقع اینگونه افراد سعی می کنند هویت خود را گره بزنند به عواملی بیرون از خود. ماشین خوب، خانه خوب، همسر خوب و ... را جزئی از هویت خود محسوب می کنند. نظام ارزشگذاری افراد دارای شخصیت حفره نیز همین عوامل بیرونی افراد است، و نه داشته های درونی آنها. آنانی که هویت و شخصیت و ارزش خود را گره به مواردی چون وسیله نقلیه، خانه، زیبایی های جسمانی و .... زده اند، همه و همه دارای شخصیت حفره هستند. @mahdi_domeiri
صفحه (۲) یکی از نشانه های شخصیت حفره، عدم ثبات در زندگی است. شخصیت حفره اگر مجبور نباشد، ترجیح می دهد هر روز به گونه ای زندگی کند که روز قبل، آن طور نبوده است. ( روشن است که منظور، کیفیت زندگی نیست، بلکه ظاهر زندگی است ). چون افراد دارای هویت حفره، در درون خود احساس فقدان و ناداری می کنند، اگر ظواهر زندگی که بیرون از هویت آنها است، اما آنها این ظواهر را به هویت خود گره زده اند ثابت باشد، احساس دلزدگی می کنند. تکرار این دلزدگی، موجب افسردگی می شود و دهها و صدها پیامد دیگر دارد. یکی از راهکارهای پیش روی شخصیت حفره برای گریز از این تکرار و دلزدگی و افسردگی که برآمدهٔ از ثبات زندگی است، ایجاد هیجانات کاذب برای خود است. ایجاد این هیجانات موجب می شود شخصِ دارای شخصیت حفره، احساس افسردگی را برای لحظات و ساعاتی، به فراموشی بسپرد. چرا که هیجان، برآمده از عواملِ بیرونی جدید است، و چون هویت چنین شخصی با عوامل بیرونی گره خورده، این جدید بودن عوامل بیرونی و ظواهر زندگی، موجب می شود شخص در درون هویت خود نیز احساس جدید بودن بکند و این احساس، او را از دلزدگی بیرون می آورد. بنابراین افراد دارای شخصیت حفره، در صورتی که توان و امکان لازم را دارا باشند، ترجیح می دهند هر روز هیجانی نو و تازه را تجربه نمایند، و آنانی که به دلایل مختلف چنین امکانی ندارند، آرزوی آن را در ذهن می پرورانند و نسبت به افرادی که چنین امکانی دارند، حسرت می خورند. تمدن منحط غرب، به عنوان تمدن دشمن بشریت، انسان را از دارایی های درونی، کاملا تهی می سازد، و برای جبران این حماقت، ظواهر را پررنگ می نماید. مصرف گرایی و مدگرایی افراطی، خودنمایی و تبرّج، اشتیاق عجیب برای تجربه هیجاناتی که هیچ منطقی جز هیجان داشتن ندارند، و ...، رهاورد تمدنی است که انسان را از خود تهی می کند و در صدد است با عوامل بیرونی، انسانیتش را تعریف کند. در مقابل، انسان های دارای شخصیت قله، دارای ثبات در زندگی هستند. ده ها سال طبق یک برنامه ثابت زندگی می کنند، بدون اینکه احساس تکرار و دلزدگی داشته باشند. این افراد، غالبا از هیجانات پرهیز می کنند و عوامل بیرونی توان تاثیرگذاری چندانی در آنها ندارند. هر کس به میزانی که از شخصیت حفره برخوردار است، به همان میزان در پی هیجانات و عدم ثبات رهسپار می گردد، و هر کس به هر میزان که دارای شخصیت قله است، از هیجانات و تغییر در ظواهر زندگی پرهیز می کند. تصویر بالا، رهاورد تمدنی است که انسان را از خود تهی می کند، و می خواهد با چنین فضایی، شخصیتی نو برای انسان تعریف کند. شخصیتی که بنایش بر تغییر است و نه ثبات، و هر گونه ثباتی با چنین هویتی ناسازگار است و برای خسته کننده و افسردگی آور. یکی از نجاست های تمدن غرب، بی هویتی بشر است و به این خاطر با آن دشمنی می کنیم. بحث در رابطه با شخصیت قله و حفره، مفصل است و دامنه دار که باید در جای خود مطرح شود. @mahdi_domeiri
23)ماهیت انقلاب اسلامی.mp3
43.21M
🎙 سخنرانی _ حجت الاسلام مهدی دومیری ✅ سلسله جلسات «ماهیت انقلاب اسلامی» ♦️ جلسه بیست و سوم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام 🗓 یکشنبه| ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ @mahdi_domeiri
(۳) مادر مادر محمد زنی بود با عفت و پاکدامن. در دورانی که حتی بسیاری از مردان از نعمت سواد محروم بودند، او با سواد بود و حافظ کل قرآن. اگر چه شیره جانش با قرآن عجین شده بود، اما هرگز محمد را بدون وضو شیر نداد. @mahdi_domeiri
(۴) خدا خواست ... کوچک بود، نوزاد. مادرش تنور را گرم کرده بود تا نان بپزد. او را همان نزدیکی زیر سایه درختی خواباند و به دنبال وسائل مورد نیاز رفت. وقتی برگشت مار بسیار بزرگی را به روی سینه محمد دید. فریادی زد و از هوش رفت. همسایه ها سراسیمه به خانه اش آمدند و ماری را دیدند که از روی سینه محمد خزیدن گرفت و رفت. خدا خواست که او بماند. @mahdi_domeiri
01)شب اول_ولایت الهی.m4a
50.39M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام مهدی دومیری ✅سلسله جلسات ولایت شناسی و ولایت مداری ♦️جلسه اول 🔰 موضوع: ولایت الهی 📅 شنبه 25 دی ماه ۱۴۰۰ 🕌 مسجدالرضا شهرستان بشرویه @mahdi_domeiri
(۵) من در همان مدت قلیل و در دوران بلوغ ملکه اجتهاد برایم حاصل شد. نبوغ در بارفروش ( بابل ) زانوی ادب خدمت عالم ربانی، مرحوم سعید العلماء زمین زد. بعد از آن به اصفهان رفت و خدمت سید محمد باقر شفتی رسید. استاد، وقتی نبوغ شاگردش را دید، او را به خانه برد و در اتاق شخصی خود نزدیک اندرونی اسکانش داد. شبی یکی از میهمانان مرحوم شفتی صدای سوزناک ابوحمزه او را می شنود. صبح که قضیه را برای سید بازگو می کند، می شنود: این ادعیه آنقدر در این خانه خوانده شد که گویا مرغان خانه ما حافظ آن باشند. محمد سنت مناجات را از پدرش به ارث برده بود. بعد از چهار سال مرحوم شفتی او را ملقب به حجة الاسلام کرد. صفتی که در آن زمان فقط برازنده سید شفتی بود. @mahdi_domeiri