🔸نظریه سوم🔸
🔻اولین رویداد الگوی سوم در مشهد
پیش نشست تخصصی سوم:
مسئله شناسی الگوی سوم *زن* از منظر جامعهشناسی
👤با حضور:
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین بستان
خانم دکتر صدیقه خدیوی
آقای دکتر قائمی نیک
آقای مهدی تکلو
آقای رضا نظریان
🗣دبیر جلسه: خانم سارا کامرانی
پژوهشگر حوزه زن و خانواده
🗓زمان: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
🕘ساعت ۱۵ الی ۱۸:۳۰
📍مکان: دانشگاه فردوسی، جنب مسجد حضرت زهرا (س)، سالن نهاد رهبری
🔻امتیازات:
-ارائه گواهینامه حضور
-چاپ مقالات کارآمد در دوفصلنامه تخصصی پژوهش هاي اسلامي زن و خانواده حوزه
- حمایت مالی از طرح های پژوهشی منتخب پس از انجام فرایند داوری
🆔آیدی ثبت نام:
@Kamrani_sarah
@Esalavi
امکان شرکت مجازی وجود دارد🤳
مارا در اینستاگرام با نشانی
@nazariye_sevom
دنبال کنید.
https://eitaa.com/nazariye_sevom
#دانشگاه_فردوسی #مشهد #دانشگاه_فردوسی_مشهد
✅با اولین رویداد الگوی سوم همراه شوید.
https://eitaa.com/joinchat/244712202Cd61ac6a67f
در طیف بشریت هرچه به سمت اسرائیل حرکت میکنیم بیشتر شاهد اغتشاش در جنسیت، امر جنسی و زنستیزی هستیم. یعنی این موضوع در مورد خود صهیونیستها و دگوریهای ایرانی سواریبده صهیونیزم به اوج میرسد. به بیان دیگر این شر مطلق در مسأله جنسیت هم مرکز همهی کثافتکاریها و کثافتسازیهاست.
@Mahdi_Takallou
هدایت شده از بانو امین
جنسیت خداحافظ رفیقها ...
فیلم خداحافظ رفیق با وجود دور بودن از جذابیتهای سینمایی و ساختارنیافتگی اپیزودهای سهگانهاش، همچنان توان این را داشته است که از اوایل دهه هشتاد تا همین امروز یکسره انسان را پای خود بنشاند و چشمان او را غرق آب کند. این فیلم فراتر نقد و بررسیهای فنی تکنیکهای سینمایی، مخاطب را مجذوب جذبه فرامادی امتداد دفاع مقدس در زندگی مردم عادی میکند و آنان را با جذبه دفاع مقدس پیوند میدهد و قدرت پیوند دادنش را در طول زمان از دست نداده است. اما امروز با نگریستن از منظر جنسیت به این فیلم پرسش من از تولیدکنندگان این فیلم پر جاذبه این است که چرا دو اپیزود اول به محوریت شخصیت مردان، قصهای پرافتخار و حامل معنایی از تلاش آگاهانه و مرگی متعالی دارد، اما اپیزود سوم که به محوریت شخصیت زن و دختر یک شهید مذکر است، محتوایی توهمی و غیر متعالی دارد.
خوب به خاطر دارم در همان سنین نوجوانی که این آثار سینمایی را میدیدم اساسا دفاع مقدس را امر مقدس مردانه میفهمیدم و برای زن هیچ جایگاهی جز سوختن در غم این مردان مقدس متصور نبودم. گویی مقام شهادت مقامی مختص جنس مرد است و زن را راهی به این مقام نیست، جز مویه و سوگواری برای مذکرِ مقدس. گویی جنس مونث راهی به مقام قدسی ندارد، جز سوگ و انتظار مذکر مقدس. جذبه معنویت جاری در روایتهای فرامادی از دفاع مقدس، انسان را فارغ از جنسیت جذب میکند، اما فارغ از جنسیت بر انسان اثر نمیگذارد و فارغ از جنسیت جامعه را متاثر نمیکند و آینده را رقم نمیزند.
@BanooAmin
هدایت شده از مجله خردورزی
🔻اغتشاش جنسیت
‼️فهم حجاب در بستر زوجیت و تعادل جنسیتی
▫️حجاب بیش از هر چیزی، نوعی حائل میان زن و مرد و پاسدار قانون زوجیت است. حجاب، نه صرفاً به معنای پوشش و پوشیدگی، بلکه در معنای عام خود، تمایز میان زن و مرد را حفظ میکند تا زنانگی و مردانگیِ هر کدام در مدار خود باقیمانده و توسعه یابند.
▫️مراقبت از خلط هویتهای زنانه و مردانه، تنها به سطوح جسمی و مربوط به اخلاق جنسی خلاصه نمیشود؛ بلکه غایت اصلی، جلوگیری از ادغام یا انقیاد هویت جنسیتی مذکر و هویت جنسیتی مؤنث است و ایدۀ حجاب اینگونه به حرکت متعادل تاریخی و نظم جنسیتی متعادل کمک میکند.
▫️زدودن حجاب تنها به ایجاد نوعی هرجومرج جنسی نمیانجامد؛ بلکه در یک آسیب مهمتر و کلانتر، این آشفتگی در تنظیم ارادهها و رابطۀ زن و مرد و هویتهای جنسیتی پدید میآید. زدودن حجاب به تضعیف زوجیت منجر میشود.
▫️حجاب مشخص میکند چه کسی زن و زنانه است و چه کسی مرد و مردانه. پوشش و لباس این رسالت را در خصوص جسم و اندام انجام میدهد؛ اما بدون فهم حجاب در بستر هویت و بدون حراست از هویت و شخصیت زنانه و مردانه و شکوفایی آنها، چالشهای جنسی و فیزیکی نیز بهسادگی قابلیت بهبودی ندارند.
📝 مهدی تکلّو، پژوهشگر مطالعات جنسیت و جامعه
➕ جهت خرید شماره چهارم خردورزی با ارسال رایگان، به ادمین پیام دهید:
@ErfanKhalilifar
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
هدایت شده از جشنواره مردمی رزان
47.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 شعر های بسیاری سروده شده اند و نوحه های متعددی تولید شده اند تا مخدرات اهل بیت علیهن السلام رو روایت کنند اما چقدر این روایت ها شبیه یک زن قدرتمند هستند ؟
🔶 در بسیاری از محصولات مداحی، مخدرات اهل بیت را با ضجه روایت میکنند بدون اینکه قدرت آنها را در پیشبردن تاریخ نشان دهند
و اگر بخواهند یک زن قوی نشان بدهند به توصیفات مردانه از قدرت متوسل می شوند و این ملتزم دو معناست :
۱)جنس زن اصلا قدرتی برای نشان دادن ندارد
۲)اگر زن بخواهد قوی باشد باید مرد باشد
و این دو معنا مخالف همه ی تعالیم والای اسلام است .
🔷پیام رسانهای جشنواره به آدرس:
@razaan_festival
🔷 سایت جشنواره رزان:
Razaan-festival.ir
#روايت_زن
#جشنواره_رزان
#زن
#جشنواره
#رهبر_انقلاب
#برای_زنان_جهان_سرود_بیداری_بخوان
#جشنواره_مردمی_روایت_زن
#رزان
هدایت شده از جشنواره مردمی رزان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠سلسله نشست های جشنواره مردمی رَزان
🔷نشست دوم :تصوير زنان عاشورايى در روايت مادحان اهل بيت عليه السلام
💠خانم شریعتمدار:به برکت انقلاب اسلامی و گفتمان عاشورایی امام (ره)، روایت حضرت زینب (س) از یک صبر منفعلانه به مجاهدت و حماسه تبدیل شد.
💠 خانم رحیمی:گریه و سوگ، فرهنگ تشیع را از 14 قرن پیش تا امروز حفظ کرده است ؛چرا حضرت زهرا (س) برای مصیبت از دست دادن رسول خدا (ص)در احد گریه میکردند،می خواهند از این موقعیت استفاده کنند برای رساندن پیام ولایت امیرالمومنین(ع) به دیگران.
🔷گریه و سوگواری ابزار رساندن پیام به جامعه است.همان حضرت زینبی که در گودی قتلگاه مویه میکند،همو در مقابل چشمان مردم کوفه با صلابت تمام خطبه میخواند و وقتی مردم گریه می کنند به آنها می فرماید:چشم هایتان همیشه گریه باد چون این گریه ضعف است و ارزشی ندارد و در بزنگاه اقدام و عمل نشستن و گریه کردن است.گریه وقتی ارزشمند است که در برائت از دشمن باشد برای یاری امام باشد و زنان عاشورایی را باید با این قدرت روایت کرد.
🔷پیام رسانهای جشنواره به آدرس:
@razaan_festival
🔷 سایت جشنواره رزان:
Razaan-festival.ir
#روايت_زن
#جشنواره_رزان
#زن
#جشنواره
#برای_زنان_جهان_سرود_بیداری_بخوان
#جشنواره_مردمی_روایت_زن
#رزان
هدایت شده از جشنواره مردمی رزان
33.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠اعلام نتايج راى گيرى كارشناسان جشنواره مردمى رزان
🔶برترين آثار روايت زن توسط حدود ۶۰ کارشناس در حوزههای تخصصی زن، روایت و ستایشگری اهل بیت علیهم السلام انتخاب شد.
🔶بررسی قریب به ۷۰۰ محصول مداحی توسط دبیرخانه جشنواره رزان
🔶۲۱ محصول نهایی به مرحله رایگیری کارشناسان راه پیدا کردند.
🟦در نهایت ۱۰ محصول نامزد رایگیری مردمی شدند:
▪️مداحی تسبیحات حضرت زهرا (حاج مهدی رسولی)
▪️مداحی دستم دخیل چادر نمازت (کربلایی امیر کرمانشاهی)
▪️مداحی مادر ما مادر تموم عالمه (حاج عبدالرضا هلالی)
▪️مداحی من دختر شاه خیبرشکنم (حاج محمود کریمی)
▪️مداحی نون قلم نبی است و ما یسطرون حسین ( حاج محمود کریمی)
▪️مداحی سیده زینب (حاج مهدی رسولی)
▪️مداحی عقلة العربم من (کربلایی حسین طاهری)
▪️مداحی اسم تو میبارد از نفس باران (حاج سید مجید بنی فاطمه)
▪️مداحی چادرت را بتکان (کربلایی محمدحسین پویانفر)
▪️مداحی اسم تو بها داده استقامت زن را (حاج میثم مطیعی)
🔷پیام رسانهای جشنواره به آدرس:
@razaan_festival
🔷 سایت جشنواره رزان:
Razaan-festival.ir
#روايت_زن
#جشنواره_رزان
#زن
#جشنواره
#برای_زنان_جهان_سرود_بیداری_بخوان
#جشنواره_مردمی_روایت_زن
#رزان
هدایت شده از فصلنامه اقلیـــــــــما
🔴 #گزیده_یادداشت
0️⃣ شماره صفر
🔰لباس رزم زنانه به روایت قدسیه علویه
مریم برزویی/ نویسنده و محقق تاریخ شفاهی
...شب عقدمان همسرم کف دستم نوشته بود: «حسینوار در راه حکومت علوی جهاد کردن»...
لینک سفارش 🛍
💬 کاری از «دفتر مطالعات جنسیت و جامعه»
Gesostu.ir
📝 فصلنامه اقلیما
مجله تخصصی زن، جنسیت و جامعه
📗 @Eqlima_Mag
💠 نظرات و یادداشتهای کارشناسان
🔷 اولین دوره جشنواره رزان(روایت زن)
▪️ فرم مداحی ▪️
🔷مداحی عقلة العربم من (کربلایی حسین طاهری)
▪️یادداشت خانم صغری عاشوری
(کارشناس حوزه زنان)
▪️یادداشت خانم فاطمه مرادی
(کارشناس حوزه روایت)
▪️یادداشت آقای مهدی تکلو
(کارشناس جنسیت و جامعه)
▪️یادداشت خانم فاطمه جبهداری
▪️یادداشت خانم سمیرا علی اصغری
(کارشناس حوزه روایت)
▪️یادداشت خانم میرزایی
(کارشناس حوزه زنان)
▪️یادداشت آقای ابوالفضل اقبالی
(کارشناس حوزه زنان)
▪️یادداشت خانم فاطمه عربزاده
(کارشناس حوزه زنان)
▪️یادداشت خانم معصومه فاطمی
(کارشناس حوزه زنان)
▪️یادداشت خانم زهرا عباسی
(کارشناس حوزه زنان)
🔷پیام رسانهای جشنواره به آدرس:
@razaan_festival
🔷 سایت جشنواره رزان:
Razaan-festival.ir
#روايت_زن
#جشنواره_رزان
#زن
#جشنواره
#برای_زنان_جهان_سرود_بیداری_بخوان
#جشنواره_مردمی_روایت_زن
#رزان