eitaa logo
مجید پاک‌نیت (صریح‌القلم)
42 دنبال‌کننده
608 عکس
328 ویدیو
9 فایل
طلبه سطح ٣ حوزه کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی ارتباط با ادمین @majid_pakniyat_96
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از منور
«بنی صدر» ، خالق نظریه‌ زمین بدیم و زمان بگیریم، بالاخره یک‌متر زمین گرفت پس از حدود چهل سال زمان!
بنده خدایی گفت: می بخور، منبر بسوزان، مردم آزاری نکن! گفتم: اشکالی داره می نخوری، منبر نسوزانی و مردم آزاری نکنی؟!
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
😊شوخی ادیبانه با حافظ خان شیرازی! ✍️ هادی حمیدی، دبیر تحریریه مدادالفضلاء در «طنزیمات روزانه خود» آورده است: از آنجایی که لسان الغیب شیرازی هم از طنز و شوخی های ادیبان معاصر در امان نبوده و نیست برخی از این مطایبات دلنشین در روز بزرگداشت وی، نوش جان و طبع‌تان: «به مژگان سیه کردی هزاران رخنه در دینم» از آن تاریخ دینم کاملاً سوراخ سوراخ است «از نامه سیاه نترسم که روز حشر» همراه خویش لاک غلط‌گیر می‌برم! «بیا که رونق این کارخانه کم نشود» که هست شخص وزیر از سهام‌دارانش! «ناصح به طعنه گفت برو ترک عشق کن» رفتم به یک مؤسسه ترک اعتیاد! «تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد» علی‌الخصوص اگر عضو بیمه هم باشی! «درویش را نباشد برگ سرای سلطان» زیرا که او اصولاً کوبیده دوست دارد! «من از آن حسن روزافزون که یوسف داشت دانستم» گریمش کرده‌اند انگار قبل از فیلمبرداری! «سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد» بی‌خبر بود که ما مشترک کیهانیم @HOWZAVIAN
هدایت شده از توییتر انقلابی
⭕️ اگر ما صحنه را خالی کنیم، دشمن صحنه را پر می‌کند؛ پس این ما هستیم که برای کشور خود تصمیم میگیریم. امروز ۲۰ مهر سالروز شهادت مدافع حرم #شهید_مسلم_خیزاب است؛ هدیه کنیم به روح پاکشان #صلوات 🌷 👤 .: علی العین ره :. @TWTenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
📌 جشن‌های آدم‌کُش ✍️ علی بهاری این روزها مشهور به ایام کشته شدن خلیفه دوم است؛ شهرتی که البته معلوم نیست از نظر تاریخی هم اعتبار داشته باشد.(1) برخی شیعیان در این ایام مراسمی برگزار می‌کنند که نامش را عید الزهرا گذاشته‌اند. دور هم جمع می‌شوند و هر فحشی بلدند به خلیفه دوم می‌دهند. هر چه فحش آب‌دارتر، تبری بیشتر! این فحاشی‌ها البته مبنای نظری هم دارد: رُفِعَ القَلم!(2) این دوستان غافل‌اند از این که فیلم کارهایشان در مناطقی که شیعه در اقلیت است منتشر می‌شود و رنج و درد فراوانی به دیگر پیروان اهل بیت وارد می‌کند. شماری از گروهک‌های تروریستی فعال در ایران که در همین سال‌های اخیر جنایت می‌کردند کارهای خود را واکنشی غیورانه به توهین شیعیان به صحابه می‌دانستند و حتی از فیلم این توهین‌ها برای انگیزه‌بخشی به نیروهای تحت فرمان خود استفاده می‌کردند.(3) حال پرسش این است: شیعیانی که چنین می‌کنند نمی‌دانند شریک خون‌های ریخته‌اند؟ نشنیده‌اند فرمایش امام باقر را؟ فرمود: «روز قیامت به دست کسی کاسه‌ای پر از خون می‌دهند و می‌گویند: این سهم تو از خون فلانی است و وقتی او متعجب می‌گوید کسی را نکشته‌ام، پاسخ می‌آید: چرا! سخنی را از کسی شنیدی و نقل کردی. نقلت دهان به دهان چرخید تا به دست فلان ظالم رسید و او هم آن شخص را کشت. پس به اندازه خودت سهیمی!»(4) آیت الله بهجت هم در این زمینه جمله مشابهی دارد: «چه بسا ... این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند، گردد. در این صورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود.»(5) اما افزون بر جنایت‌گستری، این مراسم‌های مذهبی‌نما دردسرهای دیگری هم دارد: 1. در اختلاف بین دو گروه که یکی اقلیت مطلق و دیگری اکثریت مطلق است هیچ‌گاه اقلیت نباید بنزین بر آتش اختلاف بریزد که در نهایت دود این آتش به چشم خودش خواهد رفت. البته مراد، چشم بستن بر حقیقت و دفاع نکردن از عقاید مذهبی نیست که وظیفه متکلمان شیعی است. اما فاصله‌ای فراوان است میان دفاع عالمانه از کیان مذهب و ضربه جاهلانه به اساس مکتب! 2. این رفتارهای تند و بی‌ادبانه‌ باعث می‌شود شیعه فقط به عنوان گروهی دشنام‌دهنده و بی‌اخلاق در جهان شناخته شود و سایر ابعاد بی‌نظیرش مانند معارف بلند توحیدی، حِکَمی و عرفانی پوشیده بماند. بنابراین، اندک شعله‌ احتمال حقانیت شیعه در دل‌های طالبان حق، خاموش خواهد شد. 3. ما با بسیاری از برادران اهل سنت در کشورهای گوناگون اسلامی عقاید، منافع و اهداف مشترک داریم که می‌توانیم بر اساس آن، همکاری‌ کنیم، اما این رفتارها باعث دور شدن آنان از ما و نزدیک شدنشان به فرقه‌های خشن تکفیری می‌شود. به بیان روشن‌تر، تلاش برای سنی ماندن اهل سنت و وهابی نشدن‌شان، از مهم‌ترین کارهای ماست؛ البته اگر برادران تندمزاج‌مان بگذارند! پی‌نوشت‌ها: (1) برخی تاریخ‌پژوهان این عقیده را نقد کرده‌اند. از جمله نگاه کنید به مقاله «نهم ربیع الاول» از سایت ویکی‌شیعه. (2) بعضی شیعیان تندرو معتقدند در ایام نهم ربیع، قلم محاسبه از شیعیان برداشته شده است و آنان می‌توانند هر کاری را بدون ترس از مواخذه انجام دهند! نگاه کنید به مقاله «حدیث رفع القلم» از سایت ویکی‌پرسش. (3) نگارنده در جلسه‌ای از یکی از اساتید به نامِ سلفی‌پژوهی و وهابیت‌شناسی این را شنید. آن استاد مستقیما از بازجوی عبدالمالک ریگی نقل می‌کرد. (4) بحار الانوار، ج104، ص383 و 384 (5) کتاب «در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت» نوشته محمدحسین رخشاد، ص 138. به نقل از پایگاه خبری جوان‌آنلاین @HOWZAVIAN
هدایت شده از خبرگزاری رسا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اعلام برائت «سید حسن سیدپور آذر» از فرقه مدعی یمانی ⭕️ اینجانب سید حسن سید پور آذر به صورت رسمی اعلام می کنم که دعوت احمدالحسن را دعوت حقی نمی دانم. 👈 گمان می کردم سنگی هستم در دستان امام زمان(عج)، اما متأسفانه سنگی بودمم در مسیر ظهور! 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از روشنگری
✖️سخن رهبر معظم انقلاب تایید شد. سایت‌های معاند بعد از صحبت رهبری که #کرونا را عامل کاهش بیش از ۱۰ درصدی مشارکت در #انتخابات اعلام کرده بودند آن را دروغ و در راستای توجیه مشارکت پایین خواندند. دانشگاه مریلند در آخرین افکارسنجی خود از مردم ایران اعلام کرد: ۱۳% از کسانی که رای نداده‌اند، دلیل اصلی خود را #ترس_از_کرونا اعلام کرده و ۲۲% نیز کرونا را یکی از دلایل عدم مشارکت خود بیان کرده‌اند! 🆘 @Roshangari_ir 🔺 Instagram.com/roshangari03
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صوت تازه منتشرشده از شهید سردار شوشتری در عملیات والفجر ۸ احساس مسئولیت خواب را حرام می‌کند @Farsna
هدایت شده از 
💠 کرونا؛ آزمون ولایت پذیری 🔵 این متن فقط برای کسانی است که معتقدند رهبر انقلاب، نائب امام زمان عج هستند 🔹پرده اول: روزی یکی از دوستداران امام صادق ع بنام سهل بن حسن خراسانی خدمت امام صادق ع آمد و به ایشان عرض کرد، آقا من اطلاع دارم که بیش از ۱۰۰ هزار نفر هستند که دوستدار شما هستند و شما را یاری خواهند کرد، با این وجود چرا شما قیام نمی کنید؟ امام به تنور آتشی که در آن نزدیکی بود اشاره کردند و فرمودند به داخل تنور برو، سهل بن حسن به شدت نگران شد و از حضرت عذرخواهی کرد و گفت مرا ببخشید و از رفتن به داخل تنور امتناع کرد. در آن لحظه یکی از یاران امام بنام هارون مکی وارد شد و امام به او فرمودند به داخل تنور برو... هارون بی چون و چرا و بی معطلی به داخل تنور رفت و امام صادق ع مشغول گفتگو با سهل بن حسن شدند. بعد از مدت زمانی سهل بن حسن خراسانی را به کنار تنور بردند و او دید که هارون مکی بدون اینکه آسیبی دیده باشد، درمیان آتش نشسته است... امام صادق ع از سهل بن حسن خراسانی پرسیدند از آن ۱۰۰ هزارنفری که گفتی ما را یاری خواهند کرد، چند نفر اینگونه مطیع ما هستند؟! سهل بن حسن گفت به خدا هیچ کدام اینگونه نیستند... حضرت فرمودند اگر ۵ نفر یار اینگونه داشتم قطعا قیام می کردم.... 🔸پرده دوم: سردار سلیمانی در برنامه مصاحبه تلویزیونی تعریف کردند که در اوایل جنگ ۳۳ روزه برتری رژیم صهیونسیتی از نظر قدرت بسیار آشکار شده بود و هیچ احتمالی بر پیروزی وجود نداشت لذا من خدمت رهبر انقلاب رسیدم و [بعنوان کارشناس و کسی که از نزدیک میدان را دیده]، به ایشان عرض کردم این جنگ، جنگ سختی است و پیروزی در این نبرد ممکن بنظر نمی رسد، رهبر انقلاب به بنده فرمودند بروید به نبرد ادامه دهید و امیدوار باشید چرا که این جنگ مثل جنگ خندق خواهد بود که با سختی زیادی همراه است اما پیروزی بزرگی در پی دارد‌‌.‌.. سردار سلیمانی هم بدون چون و چرا به میدان جنگ بازگشتند و ۳۳ روز علیرغم شدت جنگ، همراه با حزب الله لبنان به مقاومت ادامه دادند تا در نهایت اتفاقاتی معجزه گون افتاد و رژیم صهیونسیتی خواستار پایان جنگ شد و جنگ به نفع حزب الله و با پذیرش شروط آنها پایان یافت 🔹پرده سوم: بیماری کرونا در دنیا شیوع پیدا کرد و رهبر انقلاب از ابتدا با فرامین و راهنمایی های خود، سعی در تنظیم نگاه و جهت گیری جامعه و مسئولان در مواجه با این بیماری کردند اما در این میان عده ای که خود را صاحب بصیرت هم می دانستند جهتی متفاوت از مسیر مدنظر رهبری اتخاذ کردند و جامعه را دچار سردرگمی کردند بنحویکه رهبر انقلاب در اکثر سخنرانی های خود از کادر درمان و وزارت بهداشت تشکر می کردند و کادر درمان را مدافعان سلامت می نامیدند اما این گروه که خود را طرفدار طب سنتی یا اسلامی می دانستند، در هر اظهار نظری به شدت و بی وقفه عملکرد بیمارستان ها، کادر درمان و وزارت بهداشت را نادرست دانسته و آنها را سرزنش و متهم به دنباله روی از دشمن می کردند... رهبر انقلاب دستور به تسریع در واکسیناسیون عمومی با استفاده از واکسن داخلی و خارجی می دادند (سخنرانی۱۴۰۰/۶/۶) و این گروه مردم را از واکسن ها می‌ترساندند ... رهبر انقلاب استفاده از ماسک و شستشوی دست و رعایت فاصله اجتماعی را بعنوان وظیفه همه ی اقشار جامعه معرفی میکردند (سخنرانی۱۴۰۰/۶/۶)و این گروه هرگز این موارد را بر نمی تابیدند و آنها را زیر سوال می بردند... و اما آنها که خود را مدعی بصیرت و اطاعت از رهبری می دانند بنگرند چگونه عمل می کنند... اگر حتی فرض کنیم واکسن و ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای سلامتی انسان خطرناک باشند، آیا خطرناک تر از رفتن در تنور آتش است؟!! آیا می شود ادعای ولایت پذیری داشته باشیم و رهبر را نائب امام زمان عج بدانیم اما در اجرای فرامین او مانند سهل بن حسن خراسانی عمل کنیم؟!!! آیا رهبر انقلاب که به سردار سلیمانی فرمودند به میدان نبرد بروید و به جنگ ادامه دهید، در کارشناسی مسائل جنگ، خبره تر از سردار سلیمانی که اکثر ایام عمر خود را در جبهه ها گذارنده بود، بودند؟ پس چطور سردار سلیمانی حاضر شدند برای تبعیت از ولایت، برخلاف تشخیص کارشناسانه خود عمل کنند و به جنگ ادامه دهند که البته نتیجه آن هم پیروزی بزرگ جبهه مقاومت شد؟!!! اما امروز بخشی از جریان طرفدار طب سنتی و اسلامی با تکیه بر آنچه که آنرا نظرات کارشناسان طب قدیم میدانند، در تبعیت از فرامین رهبری تعلل میکنند و بجای تنظیم جهت گیری خود همسو با رهبری، دست به تفسیر نظرات رهبری میزنند و آنها را طوری تفسیر می کنند که، این فرامین منطبق با جهت گیری های خودشان بشود... 🔺 تبعیت محض از امام زمان عج را باید با تبعیت از نائب شان تمرین کنیم چرا که امام زمان نیاز به یارانی از جنس هارون مکی دارند نه سهل بن حسن
سوژهٔ نویسندگی رزق است. مدتها بود سوژهٔ این یادداشت در ذهنم بود، اما توفیق نگارش پیدا نکردم تا اینکه این رزق نصیب یکی دیگر از دوستان شد و آن را نوشت.
هدایت شده از محمد هادی سمتی
... با گذشت چهل سال،هنوز هیچ نشانه ای از فروکش کردن تب انقلاب اسلامی در رهبران سیاسی و نظامی این کشور دیده نمی شد. (خاطرات جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا) اگر اهل هستید به گروه بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/2933063779C1629f32630
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از رسانه شریف
📣 اسلامی که محمد(ص) بزرگ مرد زادۀ امروز آورد... 💠 شخصیت پیامبر گرامی اسلام همواره مورد توجه متفکران و اندیشمندان جهانی در طول تاریخ بوده است. جرج برنارد شاو یکی از آنهاست که درباره پیامبر عزیزمان نکته ای مورد توجه را گوشزد می کند. 💢او می گوید: "من همیشه دین محمد را به دلیل نشاط فوق العاده آن بسیار مورد توجه قرار می دادم. این تنها دینی است که به نظرم دارای توانایی جذب کننده برای مراحل متغیر وجودی است که می تواند برای هر عصری جذاب باشد. من مطالعه کرده ام او - مرد فوق العاده - و به نظر من باید او را نجات دهنده بشریت نامید. من معتقدم که اگر فردی مانند او دیکتاتوری دنیای مدرن را بر عهده بگیرد ، در حل مشکلات آن موفق خواهد شد من در مورد ایمان محمد پیشگویی کرده ام که برای اروپای فردا قابل قبول خواهد بود ، همانطور که برای اروپای امروز پذیرفته شده است. " 👌سادگی ، منطقی بودن و عملی بودن مهم ترین امتیازات اسلام از نگاه اندیشمندان شمرده شده. دینی که آموزه های آن ساده و قابل فهم است. عاری از خرافات و باورهای غیرمنطقی است. وحدت خداوند ، پیامبر محمد (ص) و مفهوم زندگی پس از مرگ ، مقدمات اصلی ایمان آن است که بر اساس عقل و منطق صحیح بنا شده اند. همه تعالیم اسلام از آن باورهای اساسی نشأت می گیرد. 🙏همچنان که رهبر عزیزمان در نامه به جوانان اروپایی مرقوم فرمودند: اسلام دینی است که در آن هر کس ممکن است مستقیماً به قرآن نزدیک شود و دستورات آن را به عمل تبدیل کند. 💯اسلام قوه عقل را در انسان بیدار می کند و از او می خواهد که از عقل خود استفاده کند. او را وادار می کند که همه چیز را در پرتو واقعیت ببیند 🌀حال با چنین دینی در عصر امروزی مواجهیم. جهانی که از یک سویه بودن بسیاری از ادیان و ایدئولوژی های دیگر رنج برده است. برخی بر جنبه معنوی زندگی تأکید کرده اند، اما جنبه های مادی و دنیوی آن را نادیده گرفته اند. آنها به جهان به عنوان یک توهم ، یک فریب و یک دام نگاه کرده اند. 😏 از سوی دیگر، ایدئولوژی های مادی گرایانه جنبه معنوی و اخلاقی زندگی را به کلی نادیده گرفته و آن را ساختگی و خیالی رد کرده اند. هر دوی این نگرش ها منجر به فاجعه شده است. دانشمند فرانسوی دکتر دو بروگبی به درستی می گوید: "خطری که در یک تمدن مادی است بسیار شدیدتر است. چون به جهت نداشتن بعد معنوی امکان ایجاد تعادل ندارد. ❗️تمدن مدرن غربی، در هر دو نوع دموکراسی سرمایه‌داری سکولار و سوسیالیسم مارکسیستی، دچار اشتباه شد. به گفته لرد اسنل: "ما یک ساختار بیرونی با نسبت شرافتمندانه ایجاد کرده ایم ، اما از الزامات اساسی نظم داخلی غافل شده ایم ؛ ما بیرون را با دقت طراحی ، تزئین و تمیز کرده ایم ؛ اما داخل آن مملو از اخاذی و افراط بوده است." دانش و قدرت ما برای اداره آسایش بدن افزایش یافت، اما روح را فقیر گذاشتیم.» ✅ حال باید دین پیامبرمان را چنین توصیف کنیم. دینی که به دنبال ایجاد تعادل بین دو جنبه از زندگی مادی و معنوی است. می گوید که همه چیز در جهان برای انسان است، اما انسان برای خدمت به هدفی والاتر آفریده شده است: برقراری نظمی اخلاقی و عادلانه که اراده خداوند را برآورده کند. آموزه های آن نیازهای معنوی و دنیوی انسان را برآورده می کند. اسلام انسان را به تهذیب نفس و اصلاح زندگی روزمره ـ فردی و جمعی ـ و برتری حق بر قدرت و فضیلت بر رذیلت سفارش می کند. 🙏 لذا بر این پیامبر و دینش می بالیم و افتخار می کنیم و زادروزش را گرامی میداریم 🙏 ✍ ابراهیم شریفی پژوهشگر اخلاق و رسانه استاد حوزه و معاون آموزش حوزه آیت الله بهجت قم •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🌎کانال رسانه شریف 🔻 🆔 @resanesharif
هدایت شده از خبرگزاری رسا
✍ حکمرانی خوب 🔹 ضرورت دارد رسانه‌های منتسب به بیت امام (ره) تکلیف خود را با افرادی مانند آقای صادق زیباکلام روشن کنند، چرا که وی صراحتاً معتقد است که اساساً دین برای ایجاد حکومت نیامده. متن کامل در 👇👇👇 https://rasanews.ir/002uKl 🆔 @rasanewsagency
یادداشت این هفته من برای سرویس سیاسی خبرگزاری رسا. از توجه شما سپاسگزارم و پذیرای نقدها و نظراتتان هستم. عیدتان مبارک. 🌹🌹
هدایت شده از یادداشت های یک طلبه
به نام خدا امتداد با وجود سپری شدن 33 سال از پایان دفاع مقدس، هنوز خاطرات زنده و ناگفته های بسیاری در دل جانبازان و خانواده های شهدا نهفته است، ولی گذر زمان تا اندازه ای سبب شده تا نسل جدید نسبت به سبک زندگی شهدا و یا خاطرات شگفتی که توسط آن ها رقم خورده است، ابهامات و یا سوالاتی داشته باشد. این امر نیز به نوبه خود سبب ایجاد فاصله بین این دو نسل شده است. شاید برای برخی دست بردن در شناسنامه برای اعزام به جبهه امری غیر قابل تصور باشد و یا این که چگونه افرادی با وجود علاقه به خانواده و فرزند و شغل و...نه علاقه مند به جبهه، بلکه عاشق آن شده اند؛ و یا این که چگونه و چرا برخی از مجروحین جنگی، از بیمارستان فرار کرده تا به جبهه بازگردند. زندگینامه و خاطرات شهدای مدافع حرم، حلقه واسطه ای است بین نسلی که رنگ و بویی از جنگ تحمیلی را ندیده و بین نسل رزمندگان دوران دفاع مقدس. «ابوعلی» یک نمونه ممتاز در این عرصه است. به اعتراف خود شهید مرتضی عطایی در کتاب «ابوعلی کجاست؟» یک هفته تمام برای اعزام به سوریه پیگیری و پافشاری میکند، خود را به عنوان یک افغانی معرفی میکند، در عملیاتی که مسئول محور است از بیمارستان فرار میکند تا خود را به نیروهایش برساند، این در حالی است که وی عاشق زندگی و خانواده خود است و صاحب دو فرزند. عشق به زندگی در کنار خانواده اش در بیان خود شهید و مصاحبه ها و خاطرات همسر و دو فرزند شهید هویدا است. اگر بحث تعیین هدیه توسط صدام برای کشتن و یا دستگیری سرداران نظامی ایران در جنگ تحمیلی برای برخی محل تعجب و یا انکار است، خاطره حیدر محمدی از «عملیات بصرالحریر» در مورد شهید عطایی و سوال داعشی ها که«ابوعلی کجاست؟» میتواند سند زنده ای برای نسل سال های بعد از جنگ باشد. وجه امتیاز دیگر این کتاب، بیان مستقیم و بدون واسطه اتفاقات و خاطرات توسط خود شهید است؛ امری که در کتب دفاع مقدس کمتر شاهد آن هستیم. در بیان خاطرات از زبان واسطه ها شاید احتمال خطا داده شود، ولی در این کتاب خاطرات در حین حضور جانباز مدافع حرم در سوریه گرد آوری شده است. در کنار نکات مثبت کتاب شاید بتوان نکاتی را به عنوان بهبود سطح کتاب مطرح کرد. شرح چگونگی شهادت مرتضی عطایی در دو صفحه و از زبان یکی از همرزمان بیان می شود، ولی با توجه به این که در همان روز شهادت، طبق هماهنگی های انجام شده وعده دیدار مرتضی با خانواده در خاک سوریه بوده است، روایت کوتاه خانواده از شرح وقایع روز دیدار علاوه بر جذابیت روایتِ عزیزترین نزدیکان شهید، سبب تکمیل روند داستان زندگی شهید می شود و این سوال بی پاسخ نمی ماند که :«خانواده او چگونه مطلع شدند؟به چه طریقی دیدار او با خانواده اش را عقب انداختند؟» البته بیان کوتاه یک روایت به عنوانِ زندگی نامه ی خودگفته که در روی جلد کتاب قید شده است، خللی وارد نمی کند. نکته دیگراین که در بخش ضمائم، تصویری از شهید به همراه اعضای خانواده نمی بینیم. عکس شهید به همراه خانواد در بخش تصاویر،می تواند کامل کننده صحبت های شهید در مورد همسر و پسر و دخترش باشد. کتاب «ابوعلی کجاست؟» https://eitaa.com/joinchat/3042705412C34cb363564 @delneveshtetalabe
❇️استفاده ابزاری از نهاد مرجعیت❇️ جناب آقای دکتر مصطفی محقق داماد در یادداشتی ضمن تعریض به سیاست خارجی جمهوری اسلامی، با اشاره به صحبت‌های آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مبنی بر عدم قهر با جهان، ایشان را مرجعی دانستند که از مکتب آیت الله بروجردی علاوه بر فقه و اصول و اجتهاد، اعتدال و جهان اندیشی آموخته است. سه نکته در باب سخنان جناب محقق داماد: 1⃣ جناب محقق داماد! آیا جنابعالی سایر فتاوای آیت الله العظمی صافی مثل: ۱. جواز تعزیر زن بی‌حجاب توسط حکومت ۲. احتیاط در وجوب ستر وجه و کفین ۳. عدم جواز اعطای مسوولیت حکومتی به زنان ۴. حرمت مطلق موسیقی ۵. جواز اخذ جریمه تأخیر اقساط را هم علامت اعتدال و جهان اندیشی ایشان میدانید؟ یا فقط خواستید با مصادره یک سخن ایشان برای تایید دیدگاه سیاسی خود ایشان را مرجعی معتدل و جهان اندیش بمانید و از نهاد مرجعیت برای مخالفت با سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی استفاده ابزاری کنید؟ 2⃣ مؤید استفاده ابزاری شما از مرجعیت، عدم توجه شما به دغدغه مراجع در هشت سال گذشته نسبت به معیشت مردم است که همفکران شما با رفتار غلط در سیاست خارجی معیشت و سلامت مردم را گرو‌گان گرفتند و شما نقدی بر این رفتار نداشتید. 3⃣ اما در مورد بیانات آیت الله العظمی صافی اگر دقت بفرمایید تأکید ایشان بر «ارتباط با عزت و اقتدار و عقلانیت و تعامل سازنده با تمام کشورهای دنیا برای حل مشکلات مردم و مضر بودن قهر با بسیاری از کشورها» بود. کلیت این سخن مخالف سیاست خارجی جمهوری اسلامی نیست. چنانکه رهبری نیز همواره بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و نرمش قهرمانانه تصریح داشتند. قطعا نظر آیت الله صافی بر ارتباط ذلیلانه با آمریکای مستکبر و رژیم اشغالگر قدس نیست. ما با سایر کشورهای دنیا هم ارتباط و تعامل داریم و هیچگاه با بسیاری از کشورها قهر نبودیم. البته برخی کشورها تحت تأثیر هژمونی آمریکا برغم تلاش جمهوری اسلامی برای تعامل، آنها تعامل لازم را نداشتند. @aboutalebi57 کانال سیاست و دیانت|حجت الاسلام ابوطالبی
هدایت شده از اندیشه دینی
✅ * ۹ آرزویی که انسان بعداز مرگ می‌کند،درقرآن ذکرشده است:* 1⃣ *يَا لَيْتَنِیٖ كُنْتُ تُرَابًا* ﺍی ﮐﺎﺵ خاک می‌بودم. (ﺳﻮﺭة النبأ‏ء ۴۰) 2⃣ *يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَيَاتِیٖ* ﺍی ﮐﺎﺵ برای آخرت خود چیزی پیش می فرستادم. (سورﺓ ﺍﻟﻔﺠﺮ ۲۴) 3⃣ *يَا لَيْتَنِیٖ لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ* ﺍی ﮐﺎﺵ نامه اعمالم به من داده نمی‌شد. (ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻟﺤﺎﻗﺔ ۲۵) 4⃣ *يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِیٖ لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا* ﺍی ﮐﺎﺵ فلانی را به دوستی نمی‌گرفتم. ‏(ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻟﻔﺮﻗﺎﻥ ۲۸) 5⃣ *يَالَيْتَنَاأَطَعْنَااللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَا* ﺍی ﮐﺎﺵ فرمانبرداری الله و رسولش صلی الله علیه و آله و سلم را می کردیم. ‏(ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻷﺣﺰﺍﺏ ۶۶) 6⃣ *يَالَيْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا* ﺍی ﮐﺎﺵ راه وروش رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را تعقیب می‌کردم. ‏(ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻟﻔﺮﻗﺎﻥ ۲۷) 7⃣ *يَالَيْتَنِیٖ كُنتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِيمً* ﺍی ﮐﺎﺵ من هم باآنها می‌بودم، حال کامیابی بزرگ حاصل می‌کردم. ‏(ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻟﻨﺴﺎﺀ ۷۳) 8⃣ *يَالَيْتَنِیٖ لَمْ أُشْرِكْ بِرَبِّی أَحَدًا* ﺍی ﮐﺎﺵ با رب خود کسی را شریک نمی‌آوردم. ‏(ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻟﻜﻬﻒ ۴۲) 9⃣ *يَالَيْتَنَا نُرَدُّوَلَا نُكَذِّبَ بِآيَاتِ رَبِّنَاوَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِين* ﺍی ﮐﺎﺵ راهی پیدا شود که دوباره به دنیا برگردیم و نشانی‌های رب خود را انکار نکنیم و از جمله مؤمنین شویم‏. (ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻷﻧﻌﺎﻡ ۲۷ ) 🇮🇷 @Andyshedini
⭕️ هیچگاه برای دنیا اشک نریزید چون بی ارزش‌تر از دنیا خودش است و خودش. هرگاه برای خرج روضه، کم آوردید تمام دارایی که متعلق به خودم است جمع کنید و در راه حسین ابن علی علیه السلام همان کشته غریب کربلا خرج کنید. (قسمتی از وصیت شهید مدافع حرم علی امرایی)
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
برای اولین بار منتشر شد: متن نامه تاریخی آیت‌الله آذری قمی در عذرخواهی از رهبر معظم انقلاب 📝متن این نامه که اخیراً در کتاب «روشن‌بینی امام خمینی(ر) در نامه ۶ فروردین ۶۸ به منتظری»، آخرین نوشته‌ آیت‌الله ری‌شهری منتشر شده به این شرح است: ▫️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری انقلاب مقدس اسلامی ایران - دامت برکاته پس از سلام و تحیت 🔹براساس یک سوء‌ظن و شدت علاقه به نظام مقدس اسلامی، گرفتار یک تلاطم درونی که مرا بین دو محذور -یعنی دو ترک وظیفه مخیر می‌کرد- ناخواسته مبتلا به ضربه‌ای علیه نظام شدم و از این رنج درونی، سرانجام سحر شب یازدهم عاشورا با توسل به قمر بنی‌هاشم رها شدم و خداوند مرا نجات داد. 🔹اکنون جز رضایت خاطر مبارک و ایتمار به اوامر مبارک را نمی‌خواهم. در عین حال، نه جناب عالی و نه آقایان حجازی و محمدی را در مظان استجابت دعا فراموش نکردم. خواسته‌ای هم جز خواسته‌هایی را که جناب‌عالی بپسندید، ندارم. تفصیل مطالب را اگر میل مبارک باشد از آقای مسعودی سوال داشته باشید. احمد آذری قمی. ۱۳۷۵/۳/۱۲ tn.ai/2594000 @TasnimNews
🍃 بسم الله الرحمن الرحیم 🍃 ⭕️ تحریف تاریخ؛ جنایت و مکافات گوبلز، وزیر تبلیغات آلمان نازی جمله معروفی دارد با این مضمون که هر چه دروغ بزرگتر باشد، عوام راحت تر آن را می‌پذیرند. گویا طرفداران و معدوم پهلوی روی جهل مردم و خصوصاً خیلی خیلی حساب باز کرده‌اند که با اعتماد به نفس، تولید می‌کنند. اینکه می‌گویند مردم تاریخ نمی‌دانند، بزرگی است؛ به اینکه می‌شود از حافظه مردم و فراموشی تاریخ سوء استفاده کرد و از و علیه استفاده کرد و آنان را به جان روح و روان انداخت؛ به اینکه اگر هیچ دستاوردی از شاه در دستمان نیست، به مردم دروغ بگوییم و از مِهرِ و عاری از مِهر دم بزنیم‌؛ به اینکه می‌شود با ؛ رژیمی که مایهٔ عذاب ایران بود را تطهیر کرد؛ رژیمی که استقلال را در نوکری مذاب می‌کرد و آمریکا را به سینه ملت نه، بر گردن ملت آویخته بود؛ به اینکه می‌شود با تحریف سخن مشاهیر آب را گل آلود کرد و از اقیانوس کبیرِ دروغِ بزرگ ماهی صید کرد‌؛ می‌شود با شکستن ، بین هموطن با هموطن، همشهری با همشهری و همسایه با همسایه تفرقه انداخت و حکومت کرد؛ به اینکه بعد از چهل سال در نشسته و منتظر فرصتند تا ایران را کنند؛ به حق می‌دهیم که گاهی دروغها را باور کنند‌؛ چون راه و شده؛ جوانی که از وقتی چشم باز کرده، را ندیده حق دارد که گاهی دروغها را باور کند و به گمراهی بیفتد، چون واقعیت‌ها را لمس نکرده؛ چون هیچ وقت با گلولهٔ ژ ٣ ارتش شاهنشاهی لت و پار نشده؛ چون هیچ وقت رد شنی تانک را روی خیابان محل زندگی اش ندیده و لولهٔ هیچ تانکی جانش را کف خیابان‌ها هدف نگرفته؛ چون بوی خون به مشامش نخورده؛ خونی که توسط و به دستور در به زمین ریخته شد؛ چون جویبار خونی که تیربارهای و به راه انداختند به چشم خود ندیده؛ حق می‌دهیم که گاهی فکر کند زمان شاه بوده؛ چون هیچ وقت جمهوری اسلامی از ناموسشان نساخت و آنان را نکرد؛ چون جمهوری اسلامی مثل پهلوی نبود که جان و مال و آبروی مردم را در ها برای و لخت و عور کند؛ حق می‌دهیم که گاهی فکر کند روحانیت مانع آزادی و پیشرفت ایران شده، چون زمان شاه را ندیده تا بداند هیچ آخوندی دختران و زنان ایرانی را تسلیم هوا و هوس درباری ها نکرد؛ چون آخوندها مثل شاه نبودند که می‌گفت زن ها آدم نیستند و مثل مگس وزوز می‌کنند‌ (خاطرات علم)؛ مگر غیر از این است که روحانیت اصیل می‌گفت که راه پیشرفت است، نه و و و ؛ به حق می‌دهیم که گاهی دروغها را باور کند‌؛ چون هیچ وقت طعم دست‌پخت اقتصادی پهلوی و زندگی در حلبی آبادهای پایتخت را نچشیده؛ حالا بماند که خیلی از شهرستان‌ها در زمان شاه امکانات روستایی هم نداشتند؛ به نسل نو حق می‌دهیم که گاهی دروغها را باور کنند، چون هیچ وقت به جرم انتقاد از رهبرشان وسط خیابان و در بازداشتگاه ژاندارمری نوش جان نکرده‌اند؛ چون هیچ وقت به خاطر اعتراض در شلاق اسرائیلی نخوردند؛ چون هیچ وقت با به سرشان برق وصل نشده و برق از سه فاز تن‌شان در نرفته؛ هیچ وقت؛ حق می‌دهیم که گاهی مردم دروغها را باور کنند، چون ۴٠ سال از انقلاب گذشته و همه چیز عوض شده، دیگر حتی هم از و دم می‌زنند. مردمی که پهلوی و اعوان و انصارش آنها را حتی آدم حساب نمی‌کردند؛ دیگر حتی . قورباغه‌هایی که قبل از انقلاب سر بر گنداب آمریکا و شوروی داشتند؛ و وقتی در ایام انقلاب ۵٧ دیدند که گند جنایاتشان بدجوری بالا زده فلنگ را بستند تا به دست ملت مجازات نشوند. حالا که ۴ دهه گذشته دوباره طمع کرده‌اند که دوباره برگردند و ملت را کنند؛ غارت و ؛ جنایتی که برای ملت دارد و مکافاتی که برایش تحملش هم باید توسط شویم‌؛ اینکه می‌خواهند بعد از ۴٠ سال دوباره به عقب برگردیم. ✍ مجید پاک‌نیت @majid_pakniyat
هدایت شده از اندیشه دینی
بعضی ها می‌گویند قانون جذب همان کردن است! اما تئوری قانون جذب می‌گوید: « غلام حلقه به‌گوش و غول چراغ هستند؛»[3] یعنی انسان به عنوان یک فرمان‌روای قدرتمند بخواهد و راه چاره‌ای نیست برای جز این‌که آن‌کار انجام شود؛ و حال آن‌که در قضیه فرق می‌کند، یعنی شخص به عنوان درخواست‌کننده از خداوند متعال می‌خواهد که فلان امر اجرا شود. در ثانی این مصلحت و است که جاری و ساری می‌شود؛ و در نتیجه اجباری برای خدای متعال نیز نیست. 🔴 @Andyshedini ✴️
بی‌خود لگد به گربه نزن، دست‌ِکم نگیر شیران قوی‌پنجهٔ گمنام را...