eitaa logo
مکتب وحی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
534 ویدیو
10 فایل
برای برقراری ارتباط با مدیر کانال بر روی لینک زیر کلیک فرمایید. @maktabevahy_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘. چرایی واقعۀ عاشورا را دنبال کنیم! 🔹در مجالس اهل بیت اینکه فقط بگوییم: «آی این را کشتند، آی آن را کشتند» کافی نیست. یزید هم بدَش نمی‌آمد فقط از این مطالب صحبت شود. در تاریخ آمده که یزید گفته است که: «تقصیر من نبود و بی خود کردند و غلط کردند که این کار را انجام دادند.» خودم سیاه‌پوشی و عزاداری می‌کنم. اما وقتی گفتند: ”چرا این قضیه اتفاق افتاده است؟“ و صحبتِ از «چرایی» شد، قضیه فرق کرد. 🔹چرایش آن است که: ”تویِ یزید که در اینجا نشسته‌ای می‌بایست بعد از مُردنِ معاویه، طبق پیمانی که بین امام حسن و معاویه برقرار شد، کنار می‌رفتی و به آن پیمان پایبند می‌بودی!“ در اینجا دیگر همه چیز به هم می‌ریزد و قاطی می‌شود و می‌گویند: «نه، نه، صلاح نیست گفته شود!» 🔹اما تا وقتی سینه‌زنی هست از شب تا به صبح بر سرتان بزنید، که به هیچ عنوان اشکالی ندارد! خودمان هم تأییدتان می‌کنیم و پولش را هم می‌دهیم و چای‌ش را هم مهیّا می‌کنیم. از تیر و نیزه و سنگ و شهادت و اسارت بگویید که اینها هیچ مشکلی ندارد؛ ولی از چراییِ پشت قضیۀ کربلا نگویید؛ مصلحت نیست! 🔹در زمان شاه، حکومت که با عزاداری مخالف نبود و مشکل نداشت! مگر هر ساله خود دستگاه و دربار در مسجد سپهسالار، به مدّت سه روز عزاداری انجام نمی‌داد و خود شاه هم شرکت نمی‌کرد؟! مگر رضاشاه در مجالس عزاداری شرکت نمی‌کرد و گِل بر سرش نمی‌زد؟! اما اینها همه بر اساس بازی و خُدعه و فریبِ مردم و برای استمرار حکومت بود! صحبتهای مطرح در آن مجلس هم گزینشی بود که به آن طرف برنخورد. نباید از چراییِ قضایای سیّدالشهداء صحبت شود؛ که اگر صحبت می‌شد اول کسی که می‌بایست از مجلس خارج شود خودِ اعلی‌حضرت بود. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. جلسه 203 علیه السلام @maktabe_vahy 🔘..🔘..🔘..🔘
🚩. عجب چراغِ شگفت آوری است نور حسین که هر چه باد وزد می‌شود فروزان تر علیه السلام @maktabe_vahy 🏴.🏴.🏴.🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳. کیفیت عزاداری های خیابانی !!! ◾️. امام حسین علیه السلام نیامده دنیا را به هم بریزد! 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞. ، جلسه 184، دقیقه 87:10 @maktabe_vahy ⚫️.⚫️.⚫️.⚫️
🔘...با همه ارتباط دارد! 🔸امام حسین علیه السلام با هر کسی که قصد ارتباط دارد، ارتباط برقرار می‌کند. امام به مسلمانیِ شخص کاری ندارد، به مسیحی بودنش کاری ندارد؛ آیا فطرت داری یا نداری؟ اگر فطرت داری، بلند شو بیا داخل خیمه! آیا عقل داری یا نداری؟ اگر در کلّه‌ات گچ نیست بیا داخل خیمۀ امام حسین علیه السلام. اگر حرّیت و آزادگی داری، بیا! 🔸اگر نماز نمی‌خواهی بخوانی و روزه نمی‌خواهی بگیری ولی آیا می‌خواهی آدم باشی یا نمی‌خواهی؟ اگر می‌خواهی، باید به اینجا بیایی و اینجا سر بسپری و به سجده بیفتی و تسلیم شوی. امام به ظاهر کار ندارد بلکه امام حسین در قلوب افرادی است که روزنه‌ای در آن به سوی خدا وجود دارد؛ هر کسی می‌خواهد باشد! ولایت همه جا هست. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. جلسه 220 علیه السلام @maktabe_vahy 🔘..🔘..🔘..🔘
🚩. تا خدا، خدایی می‌کند... علیه السلام @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
🔘. سیراب می‌کند حتی اگر دشمنش باشد! 🔹امام حسین علیه السلام به منزلگاه شَراف آمد و در آن به استراحت پرداخت. هنگام صبح به جوانانش دستور داد آب بسیاری برداشتند و از آنجا حرکت کردند. وقتی به منطقه ذوحُسَم رسیدند، لشکریان کوفه نیز رسیدند که هزار نفر به فرماندهی حرّ بن یزید (که بعداً توبه نمود و از شهدای کربلا شد) بودند. 🔹حرّ و سوارانش در گرمای نیمروز رسیدند و در مقابل امام حسین علیه السلام توقّف کردند. وقتی سیّدالشهداء علیه السلام دید که لشکر یزید چقدر عطش دارند و تشنه هستند، دستور فرمودند که یارانش لشکر یزید را سیراب کنند و حتی به اسب های آنها آب نوشانیدند. 🔹علیّ بن طحّان مُحارِبی از یاران حرّ در لشکر یزید می‌گوید: «وقتی حسین عَطَش من و مرکبم را دید گفت: ”راویه را بخوابان.“ راویه در ذهن من به معنای مشک بود، از اینرو منظور او را نفهمیدم. بار دیگر فرمود: ”شُتر را بخوابان.“ من شتر را خواباندم و سپس گفت: ”آب بنوش.” وقتی مشغول نوشیدن شدم آب از مشک بیرون می ریخت. حسین گفت: ”مشک را بپیچان.“ ولی من نمی دانستم چگونه این کار را بکنم. او برخاست و آمد و مشک را پیچاند و من آب خوردم و مرکبم را سیراب کردم.» 📚. تاریخ طبری ج 5 ص 400 و 401 و مقتل مقرم ص 186 علیه السلام @maktabe_vahy 🔘..🔘..🔘..🔘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳. سر دلبران (1) 🔘رمز پایداری عاشورا 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞. ، جلسه 184، دقیقه 59:23 علیه السلام @maktabe_vahy ⚫️.⚫️.⚫️.⚫️
💠. او اسوه است برای همه! 🔘یک وقتی با یکی از مستشرقینِ مسیحی صحبتی داشتیم که می‌گفت: «به اعتقاد من این امام حسینِ شما، نه فقط تشیّع را به شما، بلکه مسیحیت را نیز به ما تعلیم داده است.» یعنی اگر یک مسیحی بخواهد مسیحی بماند باید به مکتب و روشِ امام حسین نگاه کند. اگر یک یهودی بخواهد واقعاً یهودی بماند و به مرام و مکتب و تدیّنِ حضرت موسی علیه السلام متّصل باشد و بخواهد در این دنیا از هر قید و بندی رها و آزاد باشد باید به آموزه‌های سیّدالشهداء نگاه کند. 🔘من دیدم خیلی زیبا می‌گوید و تایید کردم و گفتم: یک شخص حرّ و آزاد که فرضاً هم معتقد به قیامت نیست اگر می‌خواهد در این دنیا انسان باشد و اصول انسانی و فطری را رعایت کند، باید به مکتب عاشورا و به کیفیتِ مسائل و جریاناتی که در ارتباط با امام حسین، در روز عاشورا، پیش آمده نگاه کند. 🔘برای همین شما می‌بینید همه خود را در جریان عاشورا سهیم و شریک می‌دانند و هیچ کسی نمی‌تواند خودش را جدا کند؛ مسیحی، یهودی، زرتشتی و سایر افراد می‌آیند که سهمی یا نصیبی از این جریانِ عاشورا ببرند؛ یکی نذر می‌کند و دیگری شرکت می‌کند و برخی دسته‌جاتِ عزاداری راه می‌اندازند. من خودم در زمان سابق دیده بودم که این مسیحیان دستۀ عزاداری راه انداخته و لباس سیاه می‌پوشیدند و سینه می‌زدند و نذری می‌دادند! 🔺این بخاطر این است که امام حسین و ولایتش در دل آنها است؛ به ظاهر مجزا می‌بیند ولی در واقع مسیح را در صورت امام حسین می‌بیند و حضرت موسی را در این چهره مشاهده می‌کند. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. جلسه 220 علیه السلام @maktabe_vahy 🔘..🔘..🔘..🔘
🔘. حکایت طرح ترورِ ابن زیاد 🔹”شریک ابن اعوَر“ که به ظاهر با ابن زیاد دوستی داشت ولی در واقع شیعه بود، مدتی به اتفاق مسلم بن عقیل مهمان هانی بن عُروَه شد. پس از چند روز از ورودش به سختی بیمار شد. وقتی خبر بیماریش به ابن زیاد رسید، پیغام فرستاد که به عیادتش می‌آید. شریک طرحی به ذهنش رسید که ابن زیاد را که یک ستمگرِ لازم القتل است را در این مهمانی ترور کنند. به حضرت مسلم گفت: «تو در پستوی اتاق پنهان شو، چون او نزد من قرار گرفت بیرون بیا و او را بکُش و به قصر حکومتی برو و آن را تصرف کن!» 🔹هانی قدری از کشتن ابن زیاد در منزل خویش اظهار کراهت کرد. شریک اصرار می‌کرد و تأکید می‌نمود و در این هنگام که هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده بود، خبر دادند که ابن زیاد به درِ خانه رسیده است. حضرت مسلم پنهان شد. وقتی ابن زیاد داخل آمد و مشغول گفتگو شدند شریک با خواندن اشعاری، به حضرت مسلم علامت می‌داد که کار را یکسره کند ولی خبری نشد و در انتها هیچ حرکتی از جانب حضرت مسلم صورت نگرفت و ابن زیاد از خانۀ هانی بیرون رفت. وقتی حضرت مسلم از پستو بیرون آمد، شریک گفت: جز ترس و سستی هیچ چیز مانع تو نشد! 🔹حضرت مسلم فرمود: دو چیز مانع شد؛ اول اینکه هانی مایل نبود ابن زیاد در خانۀ او کشته شود و دوم حدیث رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم که فرمود: «الإیمان قیّد الفَتکَ: ایمان ترور و کشتن غافل‌گیرانه را منع کرده است و مؤمن کسی را غافل‌گیرانه نمی‌کشد.» 📚.الأخبارالطوال، کتاب الفتوح، تاریخ طبری، کامل ابن اثیر. با اختلافاتی در جزئیات. @maktabe_vahy 🔘..🔘..🔘..🔘
27.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔳. سرّ دلبران (2) ◾️. چرا جناب مسلم بن عقیل، ابن زیاد را ترور نکرد؟ 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞. ، جلسه 228، دقیقه 21:24 @maktabe_vahy ⚫️.⚫️.⚫️.⚫️
🔘. توبه حرّ 🔹حرّ بن یزید ریاحی چون دید کوفیان آهنگ جنگ با سیّدالشهداء علیه السلام کرده‌اند، و نبرد با امام را قطعی یافت، خود را از لشکر بیرون کشید و به کناری رفت. حرّ اندک اندک خود را به حسین علیه السلام نزدیک کرد. گویا بیماری رعشه او را فراگرفته بود و به خود می‌لرزید. می‌گفت: «به خدا سوگند خودم را میان بهشت و دوزخ مخیّر می‌بینم و من چیزی را بر بهشت ترجیح نمی‌دهم هر چند مرا قطعه قطعه کنند و بسوزانند!» آنگاه به اسب خود رکاب زد و به سوی لشکر امام روانه شد در حالی که دستان خود را روی سرش نهاده بود و می‌گفت: «خداوندا به سوی تو بازگشته‌ام؛ توبۀ مرا بپذیر! من دلِ دوستان و دلِ فرزندان پیامبرت را ترساندم.» 🔹در پیشگاه سیّدالشهداء علیه السلام قرار گرفت و عرض کرد: «ای فرزند رسول خدا!جانم فدایت باد. من همانم که راه را بر تو بستم و نگذاشتم که بازگردی و سایه‌به‌سایه با تو آمدم تا در این سرزمینِ بی‌ آب و علف فرودَت آوردم. اکنون آمده‌ام از آنچه انجام داده‌ام به درگاه پروردگارم توبه کنم و جانِ خود را تقدیم کنم و در پیشگاهت کشته شوم. آیا این کار برای من توبه محسوب می‌شود؟» حضرت فرمود: «آری خدا توبۀ تو را می‌پذیرد و تو را می‌آمرزد. تو حرّ و آزاده هستی همانطور که مادرت این نام را بر تو نهاده است. تو در دنیا و آخرت آزاده‌ای!» 📚. تاریخ طبری(472/5) امالی صدوق (ص 223) @maktabe_vahy 🔘..🔘..🔘..🔘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳. سرّ دلبران (3) ◾️. چرا امام حسین علیه السلام آن رفتار را در برابر حرّ انجام دادند؟ 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞. ، جلسه 228، دقیقه 36:55 @maktabe_vahy ⚫️.⚫️.⚫️.⚫️
⭕️باید در همین مجالس درس گرفت. ما کم نداریم مسائلی که انسان می‌تواند برای تصحیح راه و مسیر خویش از آنها استفاده کند. 🔹مثلاً زهیر بن قین که هم مسیر با سیّدالشهداء علیه السلام شد، از برخورد و ملاقات با سید‌الشهداء خائف و ترسان بود. به صورتی که آن زمانی که امام حسین حرکت می‌کرد، او توقّف می‌کرد و وقتی که حضرت توقف می‌کرد، او حرکت می‌کرد؛ برای اینکه برخوردی بین او و امام صورت نگیرد. وقتی که با هم در جایی توقّف کردند، خیمه‌های خود را از خیمه‌های سیّد‌الشهداء جدا کرد. اما با این اوصاف چه باعث شد که زهیر آن چنان دست از همه چیزِ خویش؛ از دنیا و مال و منال و عیالش بردارد و خود را در خیمۀ امام حسین قرار دهد؟! 🔹انسان باید متوجّه باشد که برای رسیدن به سیّدالشهداء نباید چیزی برای خودش بگذارد؛ که اگر بگذارد، نمی‌تواند در آن خیمه وارد شود. یکی مال دارد، یکی شخصیّت دارد، یکی علم دارد، یکی رفیق و مرید؛ هر کسی چیزی دارد. هرچه بخواهی برای خودت بگذاری از کیسه‌ات رفته و فایده‌ای ندارد. 🔹در قضیه زهیر باید به این موضوع توجه کرد که وقتی هر دو کاروان در یکجا توقف کردند و امام پیغامی فرستاد که زهیر را ببیند و زهیر تأمّلی کرد، چرا عیال او به جای اینکه تحت احساسات قرار بگیرد و مانع او شود، خودش شوهرش را [به اصطلاح] هُل داد! گفت: «نشسته‌ای اینجا چه می‌کنی؟! چرا مثل دیوار همین‌طور نگاه می‌کنی؟! خب پیغام است، نمرده‌ای که! بلند شو ببین حضرت چه می‌گوید؟ گوش داری، عقل داری، فهم داری؛ برو بفهم!.» 🔹زن‌های ما بدانند به جای اینکه برای رسیدن به سعادت اخروی، خانواده و شوهر را تشویق کنند، سنگ جلوی پای شوهر نیندازند! این‌ را از زنِ زهیر یاد بگیرند که آمد شوهرِ خود را تشویق کرد. او هم می‌توانست مثل زن‌های دیگر بگوید: «نرو، چه‎کار داری، خود را وسط نینداز! تو که عمرت هنوز به سر نیامده! من اینجا چه می‌شوم؟!» این ”من چه می‌شوم“ برای دو روز دنیاست؛ بقیه‌اش چه می‌شود؟ بابا، یک آجر به کلّه‌ات بخورد دراز به دراز افتاده‌ای؛ به دو روز هم نمی‌رسد! ولی آن طرف قضیه چه می‌شود؟ امّا زنِ زهیر آمد با دست خود سعادت ابدی و خلود در بهشت و جنّات و نعیمِ پروردگار را هم برای شوهرش و هم برای خودش خرید. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. جلسه 203 @maktabe_vahy 🔘..🔘..🔘..🔘
🚩...فکر و عقل تزریق کرد علیه السلام @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳. سرّ دلبران (4) ◾️. کلامی عجیب از مرحوم حداد درباره جناب حبیب بن مظاهر رحمهما الله 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞. ، جلسه 184، دقیقه 43:53 @maktabe_vahy ⚫️.⚫️.⚫️.⚫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳. سرّ دلبران (5) ◾️. چه کسانی جزو اصحاب اباعبدالله علیه السلام هستند؟ 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞. ، جلسه 233، دقیقه 15:13 @maktabe_vahy ⚫️.⚫️.⚫️.⚫️
🚩. سلوک حضرت علی‌ّاصغر علیه السلام 🔹می‌دانیم حضرت علی‌ّاصغر شش ماه داشت. در این حالت، حضرت علی‌ّاکبر با حضرت علی‌ّاصغر چه فرقی می‌کنند؟ هر دو فرزند امام هستند و هر دو به شهادت رسیده‌اند و هر دو هم با اختیار به شهادت رسیده‌اند؛ که این از اسرار و رموزی است که شنیده‌ایم. 🔹اگر بگوییم که حضرت علیّ‌اصغر نمی‌تواند به آن مراتبِ حضرت علی‌ّاکبر برسد، در این حالت اگر حضرت علی‌ّاصغر به خدا بگوید ”من چه گناهی کرده‌ام که در شش ماهگی باید به شهادت برسم ولی به آن مراتبی که در سنّ 30 سالگی نصیبِ برادرم شده است، نرسم؟!“ در اینجا خدا چه جوابی دارد بدهد!؟ اگر او شهید است، این طفل هم شهید است. اگر او معصوم است، این طفل هم معصوم است؛ بچۀ شش‌ماهه که گناهی نکرده است! او می‌گوید ”من در این دنیا بودم و همین وضعیت را داشته و همین پدر را دارم؛ چه چیزِ من از علیّ‌اکبر کمتر است؟!“ 🔹بنابراین باید بگوییم حضرت علیّ‌اصغر در عالم خودش یک علی‌ّاکبر است؛ تفاوتی ندارد! درست است که سنّ و وزنش کم است؛ اما باید دید نفسِ او در چه حال و هوایی است و ظرفیّت او چقدر است و شرایط نفسش چیست؟ موقعیت روح و نفس حضرت علیّ‌اصغر و حضرت علی‌ّاکبر به هیچ عنوان تفاوتی نمی‌کند. 🔹لذا وقتی به حضرت علی‌ّاصغر نگاه می‌کنید باید به او به عنوان یک حضرت علی‌ّاکبر نگاه کنید. در 1400 سال پیش، در عاشورا، او حضرت علی‌ّاصغر بود و وقتی به دنیا می‌آید و تحت تکفّل پدرش آن «عوالمِ معنَی» را طی‌ّ می‌کند به کجا می‌رسد؟ به همان حضرت علی‌ّاکبر می‌رسد! درست است که سهمش از این دنیا شش ماه بود، امّا او با شش ماه رسید و حضرت علی‌ّاکبر با سی و چند سال رسید. هر دو یکی است! این می‌شود عدالت! خداوند یکی را با شش ماه و دیگری را با یکی دو سال، برخی را با 20 سال و بعضی را با 700 سال به کمال خود می‌رساند. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. جلسه 205 علیه السلام علیه السلام @maktabe_vahy 🔘..🔘..🔘..🔘
🚩 کودکی در عهدِ مهد، استاد عشق داده پیران کُهن را یادِ عشق رحمه الله @maktabe_vahy ◽️◾️◽️◾️◽️
⭕️همان امام حسینی که بالای سر حضرت علی اکبر می‌فرماید: «عَلَی الدُّنیا بَعدَک العَفا: [بعد از تو خاک بر سر دنیا!]» همان امام دارد می‌بیند که الان حضرت علی اکبر در کجا است و چه خبر است و چه مسائلِ لایُدرَک و لایُوصَفِی در حالِ وقوع است. ▪️به طوریکه اگر به امام حسین علیه السلام بگویند: «اگر ناراحتید روح او را دوباره به بدن برمی‌گردانیم که دوباره همان جوان رعنا باشد با همان وضعیت و موقعیت سابق!» حضرت در پاسخ خواهد گفت: «ابداً! یک عمری منتظر چنین لحظه‌ای بودم که عزیزترین خویش را در این لحظه ببینم، آن وقت شما می‌خواهید این لحظه را برگردانید!» ▪️تمام دنیا را به امام حسین بدهند، نمی‌خواهد علیّ اکبرش برگردد در عین اینکه می‌نشیند و ناراحت است و اشک از چشمانش سرازیر است. چرا؟ چون امام حسین دارد آن علیّ اکبرِ واقعی را می‌بیند نه این بدن را. این بدن یا می‌ماند یا نمی‌ماند. مگر بدن امام حسین را له نکردند!؟ 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. ، ج‏20، ص 452 علیه السلام علیه السلام @maktabe_vahy 🔘..🔘..🔘..🔘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳. سرّ دلبران (6) ◾️. باید روی اسرار عاشورا تأمّل نمود! 🔘. حضرت علیّ اکبر علیه السلام 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞. ، جلسه 228، دقیقه 34:44 علیه السلام @maktabe_vahy ⚫️.⚫️.⚫️.⚫️
🚩. تجلّیِ عقلِ برتر در شریعۀ فرات 🔘حضرت ابالفضل العباس اگر در آن شریعۀ فرات آب می‌خورد باخته بود و تمام! چرا؟ چون حضرت اباالفضل از آن عقلی که مربوط به ماست عبور کرده و بالاتر رفته و مجرّدتر شده است و در آن مرتبۀ عقلی که قرار دارد بینِ خود و مولایِ خود دیگر فرقی نمی‌بیند. در حقیقت می‌فرماید وقتی مولای من تشنه است پس من هم باید تشنه باشم، هر وقت او آب خورد من هم می‌خورم. تازه هر وقت او آب خورد معلوم نیست که ما بخوریم، که آن در درجۀ دیگر است؛ ولی اینکه الآن او تشنه باشد و در این حال من آب بخورم که دفاع کنم، این چه دفاعی است؟ 🔘من صد سال این دفاع را نخواستم که آن حالتِ عطش و تَعَب و التهاب امام را حس کنم و دلم بیاید که سیراب باشم. اصلاً دهانش نمی‌تواند این آب و جرعه را فرو ببرد در حالتی که آن التهاب مولای خویش را حس می‌کند. آن مرتبۀ عقلِ حضرت ابالفضل مانع می‌شود از اینکه آب بنوشد. می‌فرماید: «اصلاً نمی‌توانم حالی را در خود به وجود بیاورم و احساس راحتی کنم در حالتی که مولای من دارد در التهاب و تَعَب به سر می‌برد!» این کجا و آن ادراک و عقلانیتِ ظاهری و عادی کجا؟! 🔘دعا کنیم برایمان پیدا شود تا یک خرده بفهمیم که خدا به آنها چه داده است!؟ خیال کرده‌اید همینطوری بی‌خود به یکی اباالفضل العباس یا قمر بنی‌هاشم یا علی اکبر می‌گویند؟ برخی گفته اند: «ای حسین اگر تو یک علی اکبر داده‌ای ما هزاران علی اکبر داده‌ایم!» مگر سیراب‌شیردان است جانِ‌من؟! مگر خربزه و هنداونه است؟! همۀ دنیا را بگردید یک موی علیّ اکبر علیه السلام را پیدا نمی‌کنید! اگر یک سرسوزن از آن مقام و مرتبۀ قمر بنی‌هاشم را شما در سماوات و ارضین پیدا کردید! این حرفا چیست که همینطوری دهان باز می‌شود و هر تعبیری از آن دهان بیرون می‌آید!! 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. جلسه 209 علیه السلام علیه السلام @maktabe_vahy 🔘..🔘..🔘..🔘
🚩. خود را جدای از مولا نمی‌یابد! علیه السلام @maktabe_vahy 🏴.🏴.🏴.🏴
🔳. عقل و عشق مشاهده در ⬅️ صفحه اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳. سرّ دلبران (7) ◾️. چرا امام زمان در زیارت اصحاب سیدالشهدا می فرماید: پدر و مادرم بفدای شما؟ 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞. ، جلسه 184، دقیقه 38:46 @maktabe_vahy ⚫️.⚫️.⚫️.⚫️
🔘نگاه اولیای الهی با ما متفاوت است. به یاد دارم هنگامی که در کربلا در خدمت مرحوم علامه طهرانی در منزل حضرت آقای حداد رضوان الله علیهما بودیم و چه بسا صحبتهایی در طول شبانه روز می‌شد و مثلا یکدفعه 5 دقیقه مطلبی می‌فرمودند و یا جمله‌ای می‌گفتند، وقتی نگاه می‌کنم، می‌بینم آنها چه تصوّر می‌کردند و چه نگاهی داشتند! اصلاً نگاه آنها نگاهِ عاطفی و ترحّم از روی دلسوزی و حُزن و مانند آن نبود و با فضایی که تا به حال به ما گفته شده و تفسیرهایی که شنیده و خوانده‌ایم متفاوت است. 🔘اولیای الهی در افقی بودند که اگر می‌خواستیم تنزّل کنیم آن لطافت، صعود، رقّت، عظمت، مَجد، بَهاء و کبریائیتی که در این جریان در کار است را از دست می‌دادیم و تبدیل می‌شد به یک مسألۀ عادی از زدن و کشتن و تیر و کمان و سر‌بریدن و بستن و بردن و مانند آن! یعنی تبدیل می‌شد به مسائلی روزمره که کم و زیادش را می‌بینیم؛ مثل همین جنگهایی که الان در حال انجام است که روشن است که حلوا و برنج زعفرانی خیرات نمی‌کنند؛ بلکه بمب‌هائی است که بر سر مردم بیچاره می‌ریزند؛ که اینها در ظاهر مثل کربلا است. حال در کربلا با شمشیر بوده و در اینجا با بمب‌های سوزنده و آتش‌زا و فسفری و شیمیایی و غیره است؛ آنجا تیر و کمان بوده و الان گلوله است. در اینجا هم مردم بدبخت کباب شده‌ و پدرش درآمده تا جان داده، همه چیز خود را از دست داده و مصیبت زده شده است. 🔘ما نباید کربلا را در حدّ عادی و ظاهری تنزّل دهیم. جریان کربلا هر قدمش و هر نکته‌اش را بگیرید و با آن پرواز کنید و از عالمِ نفْس بیرون آمده و بگذرید و از دنیا و و شهوات و تقلّب بر مردم بگذرید و از اینکه به هر کیفیتی بر حریف پیروز شوید بگذرید. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. جلسه 220 علیه السلام @maktabe_vahy 🔘..🔘..🔘..🔘