eitaa logo
کانال سخنرانی وحدیث مجمع الذاکرین ع ایتا
6.9هزار دنبال‌کننده
692 عکس
763 ویدیو
122 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹ساده‌ترین نماز در شب۲۷ ماه رجب🔹 داوود بن سِرحان از حضرت صادق علیه السلام نقل می‌کند که فرمود: در شب بیست و هفتم رجب، ۱۲ رکعت نماز بخوان، و بعد از نماز، هر یک از سوره های حمد، فلق، ناس، توحید و آیۀالکرسی را چهار بار بخوان. در ادامه چهار بار تسبیحات اربعه بگو، و سپس بگو: «اللَّهُ اللَّهُ رَبِّي، لَا أُشْرِكُ بِهِ شَيْئاً مَا شَاءَ اللَّهُ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ». 📚 وسائل ‏الشيعة، ج۸، ص۹۷ @majmaozakerine
15.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🍃🍃🌸🍃🍃🌸🍃🍃🌸🍃 💢فضیلت های صلوات بر حضرت محمد مصطفی صلَّی الله علیه و آله ... 🔰پیامبر اسلام صلَّی الله علیه و آله ، فرمودند : بر من بسیار صلوات بفرستید که صلوات بر من نوری در قبر ...؛ نوری در پل صراط ...؛ و نوری در بهشت ...؛ خواهد بود ...!! 📚بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۶۴ 🔰عید مبعث بر شیعیان جهان مبارک باد ... . ارتباط با خادم @M09100599468
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی_آنلاین_دلخوری_پیامبر_از_بی_همتی_سائل_استاد_عالی.mp3
2.22M
🌸 ♨️دلخوری پیامبر(ص) از بی همتی سائل 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. @manbarmajma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟣👈 ثواب روزه مبعث 💠 عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ‏ السَّلاَم‏ قَالَ: صِيَامُ يَوْمِ سَبْعَةٍ وَ عِشْرِينَ مِنْ رَجَبٍ يَعْدِلُ عِنْدَ اللَّهِ صِيَامَ‏ سَبْعِينَ‏ سَنَة. 💠 حضرت امام صادق علیه‌السلام فرمودند: روزه گرفتن در روز بیست و هفتم ماه رجب، نزد خداوند متعال برابر با روزه هفتاد سال است. 📚 اقبال الاعمال، ج ۲ ص ۶۷۳ @manbarmajma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
متن سخنرانی 22 بهمن در ابتدا می خواهم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به مردم شریف ایران و شما عزیزانی که در این جمع حاضر شده اید تبریک بگویم. با ظهور انقلاب اسلامی، حکومت های استبدادی و ظالمی که با ظلم خود مردم را به تگنا وا می داشتند از بین رفتند و مردم تازه معنای استقلال و آزادی را درک نمودند. در چنین روزی کشور ما از استبداد ظامان رها گشته و مردم توانستند حکومت را به دست گیرند و خودشان باشند که برای کشورشان تصمیم می گیرند. تا قبل از این سال ها بود که مردم زیر بار شکنجه های شاهان مختلف کمر خم کرده و ستم را تحمل می کردند. این آرامشی که اکنون در جامعه ما موج می زند به مرحمت پیروزی انقلاب اسلامی بوده و این مرحمت نیز به واسطه وجود رهبر انقلاب مان امام خمینی و مردمان غیوری میباشد که با تلاش های فراوان به هدف بزرگ و والای خود دست یافتند. یقیناً دستاوردهای آنها آنقدر بزرگ بوده که اکنون ما می توانیم در سایه حکومت اسلامی در آرامش زندگی کنیم. از شما حضار محترم متشکریم که حاضر شدید شادی امروزتان را با ما تقسیم کنید. یقیناً هر ایرانی باید در این روز زیبا شادی باشد و شادمانی کند چرا که سالروز نجات کشورمان از دست ظالمان است و این خود بسیار ارزشمند می باشد. متن سخنرانی دهه فجر متن سخنرانی برای دهه فجر سحرم دولت بیدار به بالین آمد گفت: «برخیز که آن خسرو شیرین آمد قدحی درکش و سرخوش به تماشا بخرام تا ببینی که نگارت به چه آیین آمد مژدگانی بده ای خلوتی نافه گشای که ز صحرای خُتَن آهوی مشکین آمد» گریه، آبی به رخ سوختگان بازآورد ناله فریادرَس عاشق مسکین آمد مرغ دل باز هوادار کمان ابرویست ای کبوتر! نگران باش که شاهین آمد ساقیا! می بده و غم مخور از دشمن و دوست که به کام دل ما آن بشد و این آمد رسم بدعهدی ایام چو دید ابر بهار گریه‌اش بر سمن و سنبل و نسرین آمد چون صبا گفته حافظ بشنید از بلبل عنبرافشان به تماشای ریاحین آمد همدلان ، همنفسان ، عاشقان سلام، سلامی چو بوی خوش آشنایی ، سلامی از دیار احساس در لفافه ای از مهر و محبت و در طبقی از عطر گل یاس پیشکش حضور پر لطفتان و درودی چون گلواژه ی سرخ عشق به پاکی صداقت چشمانتان تقدیمتان باد. پرهای بافته را بگشا که تندیسی به لطافت نسیم روی امام، چونان تمثیلی جاندار از این دیار می گذرد و با تبسمی پاک، عشقی بی آلایش را از دروازه ی شرق عبور می دهد تا خورشیدی را به طلوعی دوباره فراخواند. پرهای بافته را بگشا که تیغه های نور در رگهای ظلمت می دود . دانه های مدفون را به تجربه ای نیازموده دعوت می کند. اکنون باغ در انتظار مولودی جدید است. پرهای بافته را بگشا تا برای محشریان پلی از پیغام عبودیت سازیم و سرود پیروزی و آمدن آفتابی سرخ را همگی به یک آهنگ بخوانیم. متن سخنرانی دهه فجر متن سخنرانی به مناسبت دهه فجر «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم‏ * رَبِّ اشْرَحْ لی‏ صَدْری * وَ یَسِّرْ لی‏ أَمْریَ * وَ احْلُلْ عُقْدَهً مِنْ لِسانی‏ * یَفْقَهُوا قَوْلی‏».[۱] «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ‏ وَ الصَّلَاهُ عَلَی خَاتَمِ الْمُرْسَلِینَ طَبِیبِنَا حَبِیبِنَا شَفِیعِ ذُنوبِنَا أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الْمَعْصُومِینَ سِیَّمَا الْحُجَّه مَوْلَانَا بَقِیَّهِ اللهِ فِی الْعَالَمِینَ أَرْوَاحُنَا فِدَاهُ وَ عَجَّلَ اللهُ فَرَجَهُ وَ رَزَقنَا اللهُ صُحْبَتَهُ وَ نُصْرَتَهُ وَ اللَّعْنُ عَلَی أَعْدَائِهِمْ إلی قِیَامِ یَومِ الدِّینِ». «وَ اذْکُرُوا نِعْمَهَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ». ایّام الله پیروزی خون بر شمشیر، دین بر بی‌دینی، حکومت خدا بر حکومت طاغوت، تجلّی دیانت، فقاهت، تقوا و پاکی در رهبری این حکومت را تبریک عرض می‌کنم. همچنین بقای انقلاب و استقامت و ثبات قدم آحاد این مردم را در مسیر انقلاب اسلامی را تبریک عرض می‌کنم. چند نکته در این محفل بیان می‌کنم و امیدوارم خدا راضی باشد و عنایت او شامل عرایض ما برای شنوده‌ها و برای گوینده بشود و ذخیره‌ی آخرت باشد. نقش حکومت در ایمان مردم به خدا نکته‌ی اوّل این است که ایمان، دو بُعد دارد: یک بُعد ایمان، ایمان به خدا است، قبول حاکمیت خدا است و بُعد دوم، نفی طاغوت است. قدرت‌هایی که مردم را به بی‌دینی دعوت می‌کنند و حقّ حکومت بر مردم را ندارند. شما در آیت الکرسی می‌خوانید: «فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقى‏»[۳] اوّل باید طاغوت را بیرون کرد (دیو چو بیرون رود فرشته درآید). مسئله‌ی ولایت که در مکتب ما، در اسلام ناب ما شرط قبولی اعمال است، این ولایت یعنی توحید. «کَلِمَهُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ قَالَهَا دَخَلَ حِصْنِی وَ مَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی»[۴] آن طرف سکّه چیست؟ «وَلَایَهُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی»
حکومت علی و اولاد علی علیهم السّلام از شرایط موحّد بودن است. تنها مسئله‌ی فقهی نیست، مسئله‌ی اعتقادی است، مسئله‌ی کلامی است. خدای متعال بشر را برای بندگی آفریده است. امّا وقتی حکومت طاغوت باشد، فاحشه‌خانه دایر کند، قمارخانه‌ها را راه بیندازد، بی‌بند و باری و فساد ایجاد کند، جامعه را به فساد بکشاند دیگر بندگی باقی نمی‌ماند. این نقش حکومت‌ها است. جامعه‌ی صالح، زیر سایه‌ی حکومت صالح است. جامعه‌ی فاسد، نتیجه‌ی بی‌بند و باری حکومت است. حکومت هر طور باشد جامعه را به سویی می‌برد که خودش در رفتار و روش آن کاره است. لذا ما در زیارت عاشورا که اکسیر اعظم است و باید آن را قدر بدانید و تا می‌توانید از آن غفلت نکنید. زیارت عاشورا هم در رفع گرفتاری‌ها و هم در تقرّب به خدا، جزء گنجینه‌های عظیمی است که باید قدر آن را دانست و از آن استفاده کرد. «لَعَنَ اللَّهُ أُمَّهً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقَامِکُمْ وَ أَزَالَتْکُمْ عَنْ مَرَاتِبِکُمْ الَّتِی رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فِیهَا وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّهً قَتَلَتْکُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْکِینِ مِنْ قِتَالِکُمْ» سراسر زیارت عاشورا، بُعد سیاسی دارد، برائت از کسانی که ائمّه علیهم السّلام را از مقام آن‌ها، از مراتب‌شان کنار زدند، مقام حکومت متعلّق به امیر المؤمنین علیه السّلام و اولاد طاهرین او علیهم السّلام بود. سقیفه آمد و علی را منزوی کرد و این بدعت ماند و دیگر حکومت اسلامی قوام نگرفت مگر چهار سال حکومت حضرت امیر علیه السّلام بود که بعد از ۲۵ سال خانه‌نشینی، حضرت امیر علیه الصّلاه و السّلام چهار سال و اندی حکومت داشت و در این چهار سال، آشوب‌های داخلی قدرت‌طلب‌ها و بیعت‌شکن‌ها و متحجّرین بی‌عقل و فریب‌خورده‌ی معاویه، یعنی خوارج و ناکثین، مارقین و قاسطین، این سه جنگی بود که امیر المؤمنین علیه السّلام مواجه شدند که یک از این سه جنگ، ۲۷ ماه طول کشیده است. حالا می‌بینید که اصلاً مجالی برای سازندگی برای حضرت امیر علیه السّلام باقی نمانده نگذاشته‌اند. سه جنگ آن هم جنگ داخلی و نهایتاً هم ابو موسی اشعری و عمرو عاص، کار را از نظر حکومتی و سیاسی، بدون جنگ، علی علیه السّلام را خانه‌نشین کردند و کار را به معاویه واگذار کردند. https://eitaa.com/manbarmajma