eitaa logo
مَن‌یَنتَظِر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
377 دنبال‌کننده
206 عکس
409 ویدیو
13 فایل
«و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر » دنیا تاریکه ولی هدف ما روشنه! «الله نور السماوات و الارض» (مطالب و نکاتی که به دلم میشینه یا از دلم بر میاد ، با شما سرورانم به اشتراک میگذارم إن شاء اللّٰه) | مَنْ یَنْتَظِر |🕊️ آی دی این مسکین : 👤 @ashrafian
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . ۱-اگر می توان «یک قانون خوب» را با «اغتشاش» کنار زد چرا با «قانون های خوب دیگر» نتوان چنین کرد ؟ ۲-تسلیم «گردن کلفتی» و «قلدری» شدن ، به طرف مقابل می آموزد که «فشار خیابانی» ، نسبت مستقیم با «عقب نشینی حاکمیتی» دارد . ۳- معنی حضور «نیروی انتظامی» در این میدان ، اجرای قانونی است که زورگویان شکسته اند . (دکتر مهدی جمشیدی) | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
- نصیری : رهبری در کل و جز سیاست خارجی و همه ی مسائل کشور دخالت میکند و همه کاره است ! + خانلعی زاده: 🔻وقتی بناست مدال دیپلماسی بدهند ظریف همه کاره برجام و ژنرال دیپلماسی است اما وقتی برجام شکست میخورد همه چیز به گردن رهبریست !؟🙃 🔻اگرسال ۹۲ به جای روحانی جلیلی رای می آورد آیا برجام داشتیم؟ معلوم است نه پس چگونه می گویید سیاست خارجی را تماما رهبری مشخص میکند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پ . ن : بنده که یاد اون پدره افتادم که وقتی بچه اش کار خوبی میکرد میگفت بچه ی منه و وقتی گند میزد میگفت حاصل تربیت مادرشه و یا بالعکس ! نمی میرید از این همه تناقض و مغالطه ؟! میگید رهبری همه کاره است و به جای استدلال ، مغالطه و جدل میکنید و صداتون رو بالا میبرید و لحن رو تند میکنید ؟! جمعش کنید شما رو به قرآن . این حرفهای موهوم بی پایه و اساس دیگه از مد افتاده ... | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
مَن‌یَنتَظِر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
مرغ از قفس پرید ندا داد جبرییل : «اینک شما و وحشت دنیای بی علی» ...😭 قد قتل المرتضی تهدّمت والله ارکان الهدی ... آقام علیه السلام | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . «حالات و ملكاتى كه انسان در دارد در طول ايّام سال منعكس مى‌شود. كسى كه در شب قدر در عالم وحدت است، در طول سال نيز اين معنا در او مشهود است و كسى كه در عالم كثرت متوغّل است در طول سال نيز به همين معنا مبتلا مى‌شود. خطورات و توجّهاتى كه در شب قدر براى انسان است بر خطورات و حالات سال مؤثّر است، حتّى اگر فرض كنيم كسى در شب قدر توجّهش به فرزندش زياد است، اين حال به تمام سال وى تسرّى مى‌نمايد.» 🌿 علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی 📚 ج۲ ص۳۷۰ (هر چیز که در جستن آنی ، آنی ... امشب کم‌ نخوایم ...) | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از رضا حیدری
روز قدس4.mp3
4.77M
‌🎧 چگونگی مراحل اشغال فلسطین توسط یهودی های صهیونیست ⏳مدت : ۹ دقیقه 📝محورها: ۱- اخراج یهودی های بنی اسرائیل در طول تاریخِ بیش از دوهزارساله خود از هر سرزمینی که وارد آن شدند ۲- تصمیم صهیونیست های پراکنده در دنیا برای جمع شدن در یک سرزمین ۳- اوگاندا و طرابلس اولین مقصد صهیونیستها ۴- استقبال انگلیسی ها از ایده وارد شدن به فلسطین ۵- خریدن تنها ۲.۵تا ۵.۱ درصد اراضی سرزمین فلسطین، آن هم با چند واسطه از مالکان بزرگی که خودشان در اروپا ساکن بودند ۶- خرید زمین، اسکان، اخراج بومیها، تعدی به زمینهای همسایه، درگیری، مذاکره و صدور قطعنامه توسط قدرتهای استکباری ۷- جریان سازی رسانه ای، مظلوم نمایی در فیلمها و رمان و جلوگیری از اینکه فریاد مردم فلسطین به گوش جهانیان برسد. 🔹ادامه دارد.... 🔴 ویژه برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت روز : ۱۳۹۶/۴/۱ ‌ @Heydari_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند زندگی مرحوم عین صاد را تماشا کنید 🔺«برای پس از مرگم» درباره علی صفایی حائری است. روحانی پیشرویی که در زمان حیاتش خورد بی‌مهری واقع شد و تا سال‌ها آثار و مجالسش با محدودیت‌هایی مواجه شد و دوستان و شاگردانش تحت فشار قرار گرفتند! 🔺فیلم، متمرکز است بر طرح شایعات و ابهاماتی که پیرامون زندگی و فعالیت‌های علی صفایی وجود داشت. محور روایت فیلم، جلسه‌ای است که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در سال ۱۳۶۱ درباره علی صفایی برگزار کرد. عین. صاد به آنجا دعوت شده بود تا از دیدگاه و منش‌اش دفاع کند، اما فضای ملتهب آن سال‌ها، جلسه را به مسیر دیگری برد. 🔺«برای پس از مرگم» نامزد بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترین پژوهش و برنده جایزه ویژه شبکه مستند از شانزدهیمن دوره جشنواره فیلم مستند ایران؛ سینماحقیقت شد. تماشای این مستند پیشنهاد خوبی برای این روزها و شبهای پرنور و برکت است. از اینجا ببینید 🔽 https://url1.io/s/VbBAL ـــــــــــــــــــــــ | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . ☀️هوالمنتقم☀️ ☀️ضمن عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و مورد توجه و عنایت ویژه حضرت حجت سلام الله علیه قرار گرفته باشید بدینوسیله یادآوری میشود وظیفه مسلمانی ما ایجاب میکند امروز در حمایت از مظلومان فلسطین قیام کنیم و همگام با هم در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم☀️ ☀️کونوا لظالم خصما و للمظلوم عونا☀️ 🔹بدون تردید، شرکت در راهپیمایی روز قدس موجب خشم دشمنان اسلام می‌شود. و قرآن می‌فرماید هر قدم و اقدامی که موجب خشم دشمنان اسلام شود، «عملی صالح» است: «وَلَايَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَايَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّاللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ (توبه120)؛ و هیچ گامی که موجب خشم کافران می‌شود برنمی‌دارند، و ضربه‌ای از دشمن نمی‌خورند، مگر اینکه به خاطر آن، عمل صالحی برای آنها نوشته می‌شود؛ زیرا خداوند پاداش نیکوکاران را تباه نمی‌کند.» 🔻پس به طور قطع در ازای هر قدمی که برای راهپیمایی روز برمی‌داریم «عملی صالح» در پرونده اعمال ما ثبت می‌شود. 🔸مؤمنان، هرگز چنین فرصتی را از دست نخواهند داد. | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴ضرورت «مواجهه ترکیبی» با عفت‌ستیزان 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔶کسانی که فرهنگ‌سازی را منحصر به فعالیت‌های تبلیغی، ارشادی و تبیینی می‌دانند، نه «فرهنگ» را شناخته و نه «فرهنگ‌سازی» را دانسته‌اند. «جدیت» و «صلابت» در اجرای قانون و «برخورد بی‌اغماض» و «سریع» و «علنی» با «قانون‌‌شکنان» نیز از جمله‌ی ارکان و مؤلفه‌های فرهنگ‌سازی است. 🔻هزاران سال است که و عفت از مهم‌ترین و آشکارترین ارزش‌های ایرانی و اسلامی زنان و دختران ما بوده است. (یعنی حجاب یک ارزش اسلامی و ایرانی است) 🔻افزون بر آن، در مقررات و قوانین جمهوری اسلامی نیز به عنوان یکی از هنجارها و ارزش‌های اجتماعی بدان تصریح شده است. (یعنی حجاب یک قانون اجتماعی است) 🔻در عین حال، چند دهه است که جبهه استکبار و دنیای غرب با به کارگیری همه توان تبلیغی و رسانه‌ای و فکری و سیاسی خود، مبارزه‌ای‌ همه‌جانبه با این هنجار اجتماعی و اسلامی را آغاز کرده است. این مبارزه هم مبارزه‌ای پنهان نیست، بلکه از جمله‌ی آشکارترین و علنی‌ترین راهبردهای دشمنان ایران و اسلام برای تجزیه ایران و ایجاد شقاق و اختلاف اجتماعی در میان ایرانیان و مبارزه با ارزش‌های اسلامی و ایرانی است. (یعنی بی‌حجاب عملاً‌ در جبهه دشمنان ایران و اسلام قرار گرفته است) 🔷با توجه به ترکیبی بودن این هجمه، روشن است که دفاع از این هنجار و جلوگیری از شکسته شدن حرمت آن نیز باید «دفاعی ترکیبی» و «همه‌جانبه» باشد. که یکی از مهم‌ترین آنها (۱) شناسایی هنجارشکنان و اخطار به آنها است. (۲) بعد از شناسایی لازم است، به صورت مجازی یا حقیقی و به شکلی هدفمند، جلسات تبیینی و ارشادی برای هنجارشکنان گذاشته شود و حقیقت این ارزش اسلامی ایرانی و همچنین برنامه‌های دشمنان بشریت در این رابطه به آنان تعلیم داده شود. (۳) اگر باز هم تجری کرده و در مقابل این قانون اجتماعی و سیاسی اسلام و این سنت هزاران ساله ایرانیان ایستادگی کردند در آن صورت، معلوم می‌شود که نه تنها در جبهه دشمنان دین قرار گرفته‌اند؛ بلکه به صورتی علنی و آشکار علیه فرهنگ و ارزش‌های ملی ایران نیز قیام کرده‌اند. (۴) اینجاست که باید به دست قانون سپرده شوند و قانون نیز چگونگی مواجهه با چنین افرادی را مشخص کرده است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به دلم نشست گفتم بفرستم براتون ...🕊❤️ حسین (ع) که تکراری نمیشه 😍 دوست دارم خیلی یا ابا عبد الله ...🥰 | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 شرعی‌نمایی انتقادات نابجا به حاکمیت 📝 خطر بسترسازی فقهی برای فتنه‌ها 🖋 حجت الاسلام غریب رضا 🔸 قرآن از ما قول سدید و حکمت در مواضع، خواسته است. آقای علوی بروجردی هم نصیحت را غلط معنا کرده‌اند و هم در مصداق، اشتباه تطبيق کردند!! 🔹 این درست است که انتقادپذیری یکی از وظایف حاکمیت است، ولی در تبیین مبانی انتقادپذیری باید قواعد لغت و سایر قواعد رایج استنباط رعایت شود. حال آنکه اشکال استدلال آقای علوی بروجردی واضح است: 1️⃣ معنای نصیحت: معنای نصیحت، خیرخواهی است که شامل انتقاد نابجا نمی‌شود. این که حاکم باید سعه صدر دربرابر انتقاد نابجا داشته باشد حرف صحیحی است ولی اینکه انتقاد نابجا را در قالب نصیحت برای أئمة المسلمین ترویج کنیم و به آن مشروعیت دینی بدهیم حقیقتا حرف ناصوابی است. چه بسا انتقاد نابجایی که فتنه‌انگیز شود و باعث انحراف فکری و سیاسی یا ریخته‌شدن خون بی‌گناهانی شود و إن الحرب اولها کلام... 2️⃣ حسن فاعلی، لازمه‌ی نصیحت: مطلق انتقاد نصیحت نیست؛ بلکه در نصیحت، حسن فاعلی ناصح شرط است که در ظرف زمانی اغتشاشات یقینا آشوب‌های سازماندهی‌شده خیابانی با توهین‌های رکیک به خدا و اهل بیت و قرآن و دین و انقلاب و آتش‌زدن مساجد و کشتن و غارت، جنایت بود؛ لذا این اعمال شنیع، مصداق انتقاد هم نبود تا چه رسد به نصیحت! ♨️ بنابراین عبارت جناب علوی بروجردی با مطالعه متن بیانات ایشان و در ظرف زمانی صدور، که تحلیل می‌شود، به نتایج نامطلوبی می‌رسیم. حال آنکه حوزه علمیه از فقیه توقع دارد دست کم، فقه اللغة را به عنوان مدخل فهم متن دینی، صحيح فهم و بیان کند. @gharibreza1 @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در فضای مجازی هر چیزی را باور نکنیم . مراقب امنیت سایبری و روانی و آرامش روانی خودمون و جامعه مون باشیم ...🌷 به قول حضرت آیت الله جوادی آملی : چیزی که نمیتوانی در قیامت از آن دفاع کنی، نه «ببین» ! نه «بشنو» ! نه «بگو» ! نه «بنویس» ! | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . 📚 : گذری بر زندگی علامه محمد تقی مصباح یزدی (ره) چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . - چگونه زندگی کنیم ؟ -برای چه زندگی کنیم ؟
🔻نسبت کشف حجاب با وضع نظام 🖊 مهدی جمشیدی ۱. یک قضاوت رایج دربارۀ انگیزۀ زنان مکشفه این است که «کشف حجاب‌»شان به علّت «فساد جمهوری اسلامی» و‌ نوعی واکنش اعتراضی به آن است. در این گزاره، میان «کشف حجاب» و «فساد نظام»، ربط علّی برقرار شده است. آیا به‌واقع، این کنش در ذهن خود مکشفه‌ها به معنای «اعتراض به فساد جمهوری اسلامی» هست؟ یعنی اگر بساط بی‌عدالتی و تبعیض از جمهوری اسلامی (البتّه بنا به فرض ناصوابی که مطرح شده است) جمع شود، اینان هم «محجبه» خواهند شد؟ اینان «حجاب خودشان» را مشروط به «اصلاح جمهوری اسلامی» کرده‌اند؟ پاسخ، منفی است. پس همبستگی و نسبت علّی وجود ندارد و کسانی که آگاهانه چنین نظری دارند، در پی دستاویزی برای توجیه نظر خود هستند و در این مسیر، کشف حجاب را بهانه کرده‌اند. ۲. تحلیلی که از آن یاد شد، هم «سیاست‌زده» است و هم «اقتصادزده»؛ چنان‌که نقشی را برای نگرش‌ها و امیال معطوف به «جهل» و «نفسانیّتِ» خود فرد در نظر نگرفته است. اینان از آغاز تصریح کرده‌اند که مسأله‌اشان «حجاب اختیاری» و «سبک زندگیِ لیبرال» و‌ «تملّک بدن» است و می‌خواهند مطابق سلایق خویش زندگی کنند. درعین‌حال، بعضی مکشفه‌ها می‌خواهند به لذّت‌پرستی و هوس‌بازی و بدن‌زدگی‌شان، «پوشش سیاسی» بدهند. نباید فریب «اظهارات فرافکنانه» را خورد. حداکثر این است که سلامت اقتصادیِ نظام، مواجهه با کشف حجاب را تسهیل می‌کند، ولی کشف حجاب را برطرف نمی‌کند. از قضا این نوع سبک زندگی در سایۀ رفاه و برخورداری و تنعّم، بیشتر مشاهده می‌شود. ۳. نظام، مبتلا به «فساد ساختاری» نیست و «فساد موردی» نیز اجتناب‌ناپذیر است. پس امری که مشروط به عدم‌تحّقق فساد موردی بشود، «نشدنی» خواهد بود. حال آیا معقول است که مکشفه‌ها به فسادهای موردی برای توجیه حرام شرعی و سیاسی خود استناد کنند؟ ۴. حقّ این است که هم با فساد موردی در حاکمیّت، برخورد قانونی شود و هم با فساد کشف حجاب در عرصۀ عمومی. سال‌هاست که مواجهۀ قطعی با فسادهای موردی در حاکمیّت، عملی شده است و ادامه نیز دارد. پس حتّی اگر معتقد به «مشروط‌بودن یکی به دیگری» یا «مواجهۀ همزمان» باشیم، باز باید حکم کنیم که تجدید مواجهۀ نیروی انتظامی با کشف حجاب رواست. ۵. نظام هرچه هم که عدالت را برقرار سازد، باز روند «روایت‌پردازی دشمن» متوقف نخواهد شد؛ چنان‌که حتّی فضیلت‌ها و پیشروی‌ها نیز معکوس جلوه داده می‌شود. پس «علاج واقعیّت»، همۀ کار نیست. واقعیّت، بردۀ روایت شده است. از این جهت است که رهبر انقلاب بر «تبیین» اصرار دارند. بیش از آن‌که «نظام»، محتاج اصلاح باشد، «تصوّر از نظام» باید اصلاح شود. رهبر انقلاب در همان آغاز اغتشاش تصریح کردند که نظام، «مظلوم» واقع شد. امّا در این مدّت، همواره بخشی از جبهۀ انقلاب به صد زبان گفتند که «متهم ردیف اوّل»، خود نظام است و وضع فرهنگیِ جامعه، گویای «باطن آلودۀ جمهوری اسلامی» است. یکی از حلقه‌های مفقودۀ جمهوری اسلامی، «یک‌صدا» و «یک‌حرف» نبودن نیروهای جبهۀ انقلاب است. اگر هم‌دل بودیم کار به اینجا نمی‌رسید. ۶. کسی موافق با «اصالت» یا «تقدّم» یا «کفایت» مواجهۀ انتظامی نیست. همۀ سخن در این است که چنین برخوردی نیز «لازم» است، حال‌آن‌که برخی، این «ضرورت» را انکار می‌کنند. علاج «اصیل» و «مقدّم»، اخلاق و تربیت و فرهنگ و معنا و تبیین و هویّت است، امّا مسأله این است که مکلّفان به این تکلیف، تاکنون «بی‌عمل» یا «کم‌عمل» بوده‌اند و با این حال، همچنان دعوت به کاری می‌کنند که خود نکرده‌اند. مدرسه و مسجد و هیأت و حوزه و دانشگاه و رسانۀ ملی و فضای مجازی و ... در اختیار بوده‌اند و در عین حال، تا حد زیادی خاموش نسبت به حجاب. در گذشته نگفتند و حتّی در این هفت ماه نیز نگفتند.‌ به جای «داعی» به کار فرهنگی، باید «عامل» به آن بود. وقتی در «بگو و بشنو» کوتاهی می‌کنند، «بگیر و ببند» از راه خواهد رسید. «زبان» که رفت، «زنجیر» می‌آید. «تبیین» نباشد، «تحکّم» صدرنشین است. اگر «دلیل» به تبعید رانده شود «علّت» غالب می‌گردد. این گره در بلندمدّت و به‌طور ریشه‌ای، با سرپنجۀ تبیین گشوده می‌شود و راهکار اصالی، «تحوّل وجودی» و «اتّفاق انفسی» است. باید ارزش‌های انقلابی در عمق «ذهنیّت جامعه»، بازسازی کرد. این است معنی بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگیِ جامعه. کاری که امروز نیروی انتظامی بر عهده گرفته است، «ضروری امّا ناکافی» است و باید هرچه سریع‌تر، نیروها و نهادهای فرهنگی به میان بیایند و نقش خود را در کلان‌برنامۀ «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی» مشخص نمایند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان: راهبرد دشمن این است که ما به خودمان بدبین شویم/ مشکلات در داخل حتماً وجود دارد اما اینکه ناامیدی عمدتاً منشاء داخلی دارد را قبول ندارم/ مشکلات، جوانِ دانشجوی پرانگیزه را ناامید نمی‌کند. درس می‌خواند و مبارزه می‌کند تا مشکلات را برطرف کند 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
گاهی پشت ویترین بعضی کتاب فروشی ها می ایستم و با خودم فکر می کنم بشر برای این که قرآن و مفاتیح نخواند باید چقدر کتاب بخواند؟ @hojre_name
48.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞🔴🧨 دوست عزیزی که کشف حجاب کرده ای! ▪️بدجوری سرت کلاه رفته! 😱اینها که شما را به کشف دعوت کردند دنبال حکومت طالبان در ایران هستند. این پیام مهم شیخ قمی ویژه «بانوان بی‌حجاب» را گوش بده! 🟢بفرست برای رفیقت یا فامیلت که کرده. | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . سلام . طاعات و عباداتتون قبووووول إن شاء اللّٰه 🥰 خب نزدیک به عید سعید فطر هستیم و چند تا از نکاتی که باید عرض کنم خدمتتون ، در مورد است : طبق فتاوای حضرت ای (❤️) : 🟥- اول اینکه چه کسی باید فطریه بدهد؟ پاسخ : « کسی که موقع غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و هوشیار است و فقیر و بنده کس دیگر نیست، باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند هر نفری یک صاع که تقریبا سه کیلو است، گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند اینها به مستحق بدهد، و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد،کافی است. ضمنا : کسی که مخارج سال خود و عیالاتش را ندارد و کسبی هم ندارد که بتواند مخارج سال خود و عیالاتش را بگذراند، فقیر است و دادن زکات فطره بر او واجب نیست.» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🟩- دوم : آیا فطریه باید حتمن قوت غالب (یعنی از جنس غذایی که همیشه میخوریم ) باشه ؟ «فطریه اگر از گندم، جو، خرما، برنج و مانند اینها یا پول هر کدام داده شود، کفایت می کند و منحصر به قوت غالب شخص نیست.» پس یعنی نیاز نیست حتمن اگر قوت غالبتون برنجه ، فطریه رو ۳ کیلو برنج بپردازید . نه . همون ۳ کیلو گندم (معادل نفری ۶۰ هزار تومن) هم کافیه . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🟨- سوم هم اینکه آیا فطریه ی مهمان شب عید فطر بر گردن میزبان است؟ پاسخ : « مهمان یک شبه نان خور محسوب نمیشود، لذا زکات فطره او بر میزبان واجب نیست، ولی اگر کسی غیر از شب عید مدتی مهمان دیگری است که عرفاً نان‌خور او محسوب میشود، فطریه او به عهده میزبان است.» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🟪چهارم : چه زمانی باید فطریه رو کنار بگذاریم و پرداختش کنیم ؟ پاسخ : «فرد مکلف از غروب شب عید فطر می‌تواند فطریه را بپردازد یا کنار بگذارد و بنابر احتیاط واجب، مکلّف باید فطریه را پیش از نماز عید بدهد، اما اگر نماز عید نمی‌خواند می‌تواند دادن فطریه را تا ظهر تأخیر بیاندازد و در صورتی که دسترسی به فقیر دارد کنار گذاشتن فطریه، کافی نیست؛ اما اگر تا ظهر دسترسی به فقیر نداشت، فطریه را کنار بگذارد و هرگاه دسترسی پیدا کرد به فقیر بدهد و اگر کنار نگذاشته باشد نیز بنا بر احتیاط واجب ساقط نمی‌شود و باید با قصد قربت و بدون نیت ادا و قضا، فطریه را بپردازد.» | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . سبز ماندن در میان ویرانی ها «ریشه» میخواهد ... | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . کی می شود روشن به رویت چشم من ؟ کی ؟ وقت گل نی بود هنگام رسیدن ؟! | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از KHAMENEI.IR
35.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خطبه‌ دوم نماز عید سعید فطر توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🌺 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 سوال: آیا اعمال و مناسک دینی و یا نحوه آنها تاثیری در سعادت و معنویت انسان ندارد ؟ 🎙 پادکست _کلیپ شبهه | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1