eitaa logo
مَن‌یَنتَظِر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
376 دنبال‌کننده
206 عکس
409 ویدیو
13 فایل
«و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر » دنیا تاریکه ولی هدف ما روشنه! «الله نور السماوات و الارض» (مطالب و نکاتی که به دلم میشینه یا از دلم بر میاد ، با شما سرورانم به اشتراک میگذارم إن شاء اللّٰه) | مَنْ یَنْتَظِر |🕊️ آی دی این مسکین : 👤 @ashrafian
مشاهده در ایتا
دانلود
📚مجموعه صوت تدریس کتب طرح ولایت 📕معرفت شناسی|خداشناسی | انسان شناسی| فلسفه اخلاق | فلسفه حقوق | فلسفه سیاست 🧑🏻‍🏫اساتید: مجتبی مصباح | احمد سعیدی | محمد تقی یوسفی |محمدرضا کدخدایی | مهدی ابوطالبی 📼 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌صوت تدریس معرفت شناسی 📌صوت تدریس خداشناسی 📌صوت تدریس انسان شناسی 📌صوت تدریس فلسفه اخلاق 📌صوت تدریس فلسفه حقوق 📌صوت تدریس فلسفه سیاست 📼 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📕دانلود صوت معرفت شناسی یکجا 📘دانلود صوت خداشناسی یکجا 📙دانلود صوت انسان شناسی یکجا 📗دانلود صوت فلسفه اخلاق یکجا 📓دانلود صوت فلسفه حقوق یکجا 📔دانلود صوت فلسفه سیاست یکجا 🌐 لینک خبر در سایت 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰@iki_ac_ir
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . یکی از پدیده های جدیدی که در این انتخابات مشاهده میکنیم اینست : که رفتار غلط «بعض» طرفداران یک شخص ، اولا تعمیم داده میشود به «کل» طرفدارانش ، و سپس از همینجا نتیجه میگیرند که فرد مورد طرفداری واقع شده توسط «اینان» ، به درد نمیخورد و صلاحیت ندارد ! مثلن میگوید : «فلانی که چشم دیدنشو ندارم و ازش منزجرم ، چون از اون کاندیدا حمایت میکنه ، من دیگه بهش فکر نمیکنم و کم کم به حقانیتش تردید میکنم !» حالا به این توجهی نمیشود که احیانا فلانی که شما ازش منزجری ، رهبری را هم دوست دارد ، اهل بیت علیهم السلام را هم دوست دارد ، قول لا اله الا الله را هم دوست دارد مثلن ؛ آیا با این نحوه تفکر باید در حقانیت رهبری و اهل بیت(ع) و کلمه ی توحید هم تردید کرد و به علت این که فلانی طرفدارشان است دست از حمایت و طرفداری آنها کشید ؟! واقعن این استدلال است ؟! منطقی ؟ وجدانی ؟ یعنی قشنگ مبنای حق و باطل هم عوض می شود اینگونه . فرمود : «اعرف الحق تعرف اهله» ؛ نه بالعکس !!! بعد این قبیل سخنان و پیام ها اصلن هم کار سلبی نسبت به یک کاندیدا محسوب نمیشود احیانن ! به هیچ وجه ! خیر . اتفاقن کاری کاملن سلبی ست ؛ هم نسبت به آن کاندیدا ، تازه آنهم به طریق غیر عادلانه (یعنی نکوهش کاندیدا به خاطر اشتباه بعض حامیان خطاکار) ، و هم نسبت به حامیانش ! و شمای حامی هم ! طبعن باید با این ضرب شست ، حساب کار دستت بیاید که اگر طرفداری کنی از آن نامزد ، ما تو را در زمره ی همان خطاکاران میدانیم و مهر باطل بر پیشانی ات میخورد ! بالاخره این مساله و پدیده هم که در گروه ها داریم اخیرا مشاهده میکنیم ، شده ترجیع بند طرفداران نامزدی دیگر . به این صورت که هر بحثی از آن کاندیدا به میان میاید ، با تعمیم دهی میگویند : «طرفداراش فلان طرفداراش بهمان ...» و دریغ از استدلالی منطقی و مومنانه و پذیرفتنی . جالبه ! | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . آیت الله العظمی شبیری زنجانی: 🔺آقای خمینی دل قوی داشت و در شجاعت جزء نوادر قرون و در این جهت مشابه مرحوم مدرّس بود که در شجاعت نادره‌ای بود. 🔺انسان‌های شجاع طرز فکرشان با انسان‌های معمولی متفاوت است. لذا فکر انقلاب در دیگران وجود نداشت. 📚 جرعه‌ای از دریا ؛ ج ۳ ص ۶۶۳ رحمه الله | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
عده‌ای به‌اصطلاح اصول‌گرا از سال ۱۳۸۴ تا الان برا رئیس جمهورشدن فردی خاص فشار آوردند که باید اصلح را کنار بذارین تا صالح مقبول بالا بیاد.احساس نمی‌کنید در این ۱۹ سال جامعه آنقدر تعالی یافته که لایق روی کار آمدن اصلح شده؟! از همان موقع گفتیم همه بریم زیر علم اصلح،تا ایشون مقبول بشه. 📥 کانال بنیان https://eitaa.com/joinchat/1848573997Ca2cdb11590
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 جواد الأوصیاء ✏️ رهبر انقلاب: زندگی امام جواد علیه‌السّلام هم الگوست. امام جواد علیه‌السّلام - امامی با آن همه مقامات، با آن همه عظمت در بیست‌وپنج سالگی از دنیا رفت... 🗓 ۲۹ ذی‌القعده، سالروز شهادت امام جواد(علیه‌السلام) 💻 Farsi.Khamenei.ir
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . «همیشه انتخاب اصلح ؛ عمل به تکلیف شرعی سیاسی» ــــــــــــــــــــــــــــ اگر تشخیصتان این بود که یک شخصی برای ریاست جمهوری اصلح است ، بدون هیچ تذبذب و هراس و نگرانی ، - نه گول القائات و تلقین ها و روایات غلط را بخورید که برای مثال بدون هیچ اساس و مبنای علمی و آماری بگویند و روایت کنند : «فلانی رأی و مقبولیت نزد مردم ندارد ...» - و نه فریب مبانی غلط و من در آوردی و انحرافات از اصول را بخورید نظیر «صالح مقبول و اصلح نا مقبول» و ... . به «تکلیف شرعی» تان عمل کنید و از ملامت هیچ ملامتگری نترسید . و حتی اگر مطابق با واقعیت گفته باشند که فلانی اصلح است ولی طرفداران قلیلی دارد ، باز هم به فرموده ی مولا امیر المومنین علیه السلام : «لا تَستَوحِشوا فی طریق الهُدیٰ لِقلَّة اهلهِ» . اگر انتخاب خودتان را صواب ترین و نامزد مورد نظرتان را با تحقیق اصلح موجودین شناختید ، حتی اگر تعدادتان کم هم باشد از کمی عدد روندگان مسیر درست ، وحشت نکنید و نهراسید و اگر برای خدا کار میکنید ، از زخم زبان های در مسیر انجام تکلیف تان هم نهراسید . تازه این در صورتی ست که نامزد مورد حمایتتان نزد مردم در «عالَم واقعیت» مقبولیت نداشته باشد ! چه برسد به اینکه در واقعیت مقبول بوده باشد و در «عالم روایت» ، مخالفینشان آنها را نامقبول روایت کنند و تلقین کنند و علیه مقبولیت او عملیات شناختی و ادراکی به راه بیاندازند . از چپ و راست نهراسید . از اصلاح طلب و اصولگرا فریب نخورید . اصلا این تقسیم بندی ها برای امام و رهبر جامعه ی ما مطرح نیست . به قول حاج آقای قرائتی : «نه اینها شمر لعین هستند و نه آنها امام حسین علیه السلام !» آنچه اصل است : اسلام ، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه . والسلام . یک فرد انقلابی اصیل ، هر فردی را که توسط شورای محترم نگهبان تأیید صلاحیت شده باشد را صالح میداند . و با این پیشفرض که همه ی تایید شدگان صلاحیت نسبی را دارا هستند ، صورت بندی او از مساله این است که : من اکنون بین صالح و اصلح انتخاب میکنم ؛ نه بین صالح و اصلح و فاسد ! مواظب باشید غیر از این برای شما صورت بندی نکنند و مخرج غلط از مساله هم نگیرند و در یک کلام مواظب باشیم که : نه «صورت» و نه «مخرج» مشترک با دشمن پیدا نکنیم . و خیلی مواظب باشید که نه اصلاح طلبان شما را با ترساندن از لولوی غیر از خودشان مردد کنند ، و نه اصولگرا ها . عده ای از این افراد که مقبولیت را یکی از مهمترین مؤلفه های اصلح بودن میدانند در سال ۱۴۰۰ به مردم میگفتند : طبعاً جلیلی رأیش از همتی کمتر است ! همان همتی که بعد از شمارش آرا معلوم شد آرای سفید و باطله تعدادش بیشتر از او بود ! آیا واقعا جلیلی که مخالف سر سختش برای رای نیاوردنش تخریبش میکرد ، رایش از رضایی و باطله و همتی به مراتب کمتر بود ؟! هم موافقین و هم مخالفینش میدانستند که اگر بماند رأی قابل توجه هم (نه در حد باطله !) اتفاقا دارد . و اگر رای نداشت و آرایش از همتی (که از باطله کمتر بود!) بیشتر نبود ،دوست و دشمن چرا باید نگرانی می داشتند؟ کسی که رای چشمگیری نداره واقعا چه ترسی داره ؟! اما واقعیت اینگونه نبود . و اینان فقط در روایت و عملیات شناختی و ادراکی اینگونه وانمود میکردند . واقعیت این بود که هم اصلاح طلبان و مخالفین جدی او میدانستند محبوب است ؛ و هم دوستان اصولگرای ایشان میدانستند که اتفاقا ایشان آن اندازه رأی و مقبولیت را نزد مردم دارا هست که نگرانی از انشقاق و متکثر شدن آرا را داشتند . پس خود میدانستند که نزد مردم مقبولیت دارد ، ولی در روایت میگفتند ، ندارد ! مواظب و محقق و بینا باشیم ان شاء اللّه تا بتوانیم اصلح را بشناسیم و به او رای بدهیم و به تکلیف شرعی خود عمل کرده باشیم تا خداوند یک عزیز دیگری که استمرار راه شهید جمهورمان باشد را به ما هدیه کند .🙏 | مَنْ یَنْتَظِر | https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . سوال یک طلبه از شهید صدر رحمه الله : «خیلی وقت‌ها دچار بی‌حوصلگی می‌شوم و درس و مطالعه و تألیف را کلاً رها می‌کنم. چه کنم ؟» پاسخ شهید صدر : «کسی که توطئه‌ها و دسیسه‌ها و تبانی‌ها بر ضد اسلام و تهمت‌ها و دروغ‌پردازی‌هایی که نسبت به مبانی اسلامی می‌شود را می‌بیند چگونه دلش می‌آید که مطالعه و کار جدی و بی‌وقفه را رها کند!؟» 📚السيرة والمسيرة، ج‏٢، ص٢٨٩. | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
تصویر یکی از 4 اسیر اسرائیلی پس از 8 ماه اسارت و مقایسه با یکی از اسرای فلسطینی که بعد 3 ماه آزاد شد @Thirdintifada
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️اولویت عدالت یا پیشرفت؟! مسئله این است از جلیلی تا قالیباف + نظر مهم رهبر انقلاب حتما ببینید کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . در این روز های پر تب و تاب سیاسی خوب است حدیثی را نقل کنیم که کاربردی ست و میتواند قابل تأمل باشد : الإمامُ زينَ العابدينُ عليه السلام ـ لَمّا سُئلَ عَنِ العَصَبِيَّةِ ـ : العَصَبِيَّةُ الّتي يَأثَمُ عَلَيها صاحِبُها أن يَرَى الرَّجُلُ شِرارَ قَومِهِ خَيرا مِن خِيارِ قَومٍ آخَرينَ ، و لَيسَ مِنَ العَصَبِيَّةِ أن يُحِبَّ الرَّجُلُ قَومَهُ، و لكِن مِنَ العَصَبِيَّةِ أن يُعينَ قَومَهُ عَلَى الظُّلمِ . امام زين العابدين عليه السلام ـ در پاسخ به پرسش از تعصّب ورزى ـ فرمود : تعصّبى كه صاحبش به سبب آن گنهكار مى باشد، اين است كه آدمى بَدانِ قوم خود را از نيكانِ قومى ديگر بهتر بداند . اين از عصبيّت نيست كه كسى قوم و مردم خود را دوست داشته باشد، بلكه كمك كردن قوم خود بر ستم از عصبيت است. 📚 الكافي : 2/308/7 . علیه‌السلام | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
مَن‌یَنتَظِر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
🔺️اولویت عدالت یا پیشرفت؟! مسئله این است از جلیلی تا قالیباف + نظر مهم رهبر انقلاب حتما ببینید کش
سروران من ؛ به این نقطه نظرات مهم مقام معظم رهبری(❤️) عنایت بفرمایید : این بیانات مربوط به ۱۳۸۴/۰۶/۰۸ است . یعنی چند سال قبل از این انتخابات ؟!👆🙄 «...هیچ دولتی هم از اول نیامده صریحاً بگوید من نمیخواهم طبق عدالت رفتار کنم؛ ..‌. نباید ارزش عدالت به عنوان یک ارزش درجه‌ی دو کم‌کم در مقابل ارزشهای دیگر به فراموشی سپرده شود؛ در نظام ما این خطر وجود داشته است. ارزش‌های دیگر هم خیلی مهم است؛ مثلاً ارزش پیشرفت و توسعه، ارزش سازندگی، ارزش آزادی و مردم‌سالاری. مطرح کردن ارزش عدالت مطلقاً به معنای نفی اینها نیست؛ اما وقتی ما این ارزش‌ها را عمده میکنیم و مسأله‌ی عدالت و نفی تبعیض و توجه به نیازهای طبقات محروم در جامعه کمرنگ میشود، خطر بزرگی است؛ اما با عدالت‌محور بودن یک دولت، این خطر از بین میرود یا ضعیف میشود. ... این نکته را هم در باب عدالت عرض کنیم که بعضیها میگویند عدالت یعنی توزیع فقر. نخیر، کسانیکه بحث عدالت را میکنند، به‌هیچ‌وجه منظورشان توزیع فقر نیست؛ بلکه توزیع عادلانه‌ی امکانات موجود است. آنهایی که میگویند عدالت توزیع فقر است، مغزا و روح حرفشان این است که دنبال عدالت نروید؛ دنبال تولید ثروت بروید تا آنچه تقسیم میشود، ثروت باشد. دنبال تولید ثروت رفتن بدون نگاه به عدالت، همان چیزی میشود که امروز در کشورهای سرمایه‌داری مشاهده میکنیم. » ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عزیزان . بحث بر سر «اولویت» عدالت است بر هر ارزش دیگر ؛ اولویت ! نه معیّت و همراهی ! اینکه عدالت در درجه ی اول قرار بگیرد و دیگر ارزش ها در درجه ی دو به بعد . یعنی عدالت باید اولویت و محوریت داشته باشد . وگرنه به فرموده ی حضرت آقا هیچ دولتی از اول که نیامده صریحاً بگوید من نمیخواهم طبق عدالت رفتار کنم و پیشرفت و توسعه را بدون عدالت میخواهم ! این که بدیهی و أظهرُ من الشّمس است ! ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ این شما و این متر و معیار های گفتمانی اساسی . بگیرید به دست و اندازه و نمره ی نامزد ها را به دست بیاورید و اصلح را انتخاب بفرمایید و به او رای بدهید [ و به قول مرحوم آیت الله مصباح یزدی حتی اگر او را میان اصلاح طلبان بیابید ! ] . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پ.ن : به حدیثی که قبل از این پیام ارسال شد ، و این نکته ی مهم علامه مصباح رحمه الله عنایت بفرمایید .
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . «قدرت یا حقیقت ؟» (۱) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در جریان انقلاب اسلامی، این بحث مطرح شد که آیا می‌توان بر سر "براندازی حکومت پهلوی" با نیروهای مبارزِ "مسلمانِ التقاطی" و "غیرمسلمان"، ائتلاف کرد و وحدت داشت یا خیر؟ این پرسش، آنچنان "بنیادی" بود که یک "شکاف بزرگ" در میان نیروهای انقلابیِ مسلمان ایجاد کرد و فضا، دوپاره شد. در یک سو، "مطهری" بود که از "خلوص" دفاع می‌کرد و در سوی دیگر، "بهشتی" (ِ در آن مقطع) که از "وحدت" سخن می‌گفت. این مناقشه به "امام خمینی" رحمه الله که در نجف بودند، توسط مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی عرضه شد. حضرت امام (ره) به طور قاطع پاسخ دادند که باید جانب "خلوص" را گرفت. در نگاه عمل‌گرایانه، "هدف"، "وسیله" را توجیه می‌کند. ازاین‌رو، "هدف مشترک"، هر نوع ائتلافی را برمی‌تابد. البتّه در اینجا مقصود از هدف، "مقاصد سلبی" است، وگرنه جریان‌های متنوّعِ فکری و ایدئولوژیک، "هدف واحدِ ایجابی" ندارند. - شهید مطهری بر این باور بود که ائتلاف با نیروهای مبارز التقاطی، چند اشکال دارد: الف. "ایدئولوژی" بر "مبارزه" ترجیح دارد و فرع بر آن نیست که به‌خاطر آن، به حاشیه برود. ب. آنها نیروهای ما را "جذب" تفکّر خود می‌کنند. ج. پس از پیروزی، "سهم‌خواه" خواهند شد و "بخشی از قدرت" را طلب خواهند کرد. متأسفانه هر سه اتّفاق نیز در عمل رخ داد، از جمله دربارۀ سازمان مجاهدین خلق. یک "جنبش/ جریان/ حرکت اجتماعی" - در قلمرو درونی جامعۀ اسلامی - اگر بخواهد بر مدار "حقیقت" و "ایدئولوژی" سیر کند، چاره‌ای جز "مرزبندی" و "ترجیح تکلیف بر نتیجه" و "اصالت مکتب نسبت به عمل" و "حسّاسیّت وسیله در نسبت با هدف" ندارد. ( البتّه این سخن به معنی "نگاه صفر و صدی" نیست؛ چنان‌که آیت الله مصباح نظریۀ "الگوی دوایر متحدالمرکز" را در مناسبات سیاسی مطرح کرد و بر اساس آن گفت همکاری و همگرایی ما با دیگران، حالت "پیوستاری" و "طیفی" دارد و هرچه نزدیکیِ فکری، بیشتر باشد، تعامل نیز بیشتر خواهد بود. پس می‌توان حداقل‌ها و حدنصاب‌هایی را در نظر گرفت.) ----------------- پ.ن ۱ : جریان انقلابیِ اصیل، هم در "صورت‌مسأله" و هم در "راه‌حل"، شکاف‌های جدّی با اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان و عدالت‌خواهان دارد. پ.ن ۲ : ضمنا کسی این جریانات سیاسی درون نظام اسلامی را همچون رژیم طاغوتی و فاسد بزرگترین شرّ بود ، ندانسته است ؛ اما اینجا وجه استدلال «طریق اولویت» است . به این صورت که : یک مسلمان انقلابی خالص و غیر التقاطی همچون امام و مطهری و رهروان راستین شان ، برای بر اندازی و مبارزه با رژیم طاغوت که فساد اعظم و شرّ بزرگتر محسوب می شود ، حاضر نمیشود به هر قیمتی و با هر کسی ائتلاف و حدت داشته باشد و از اصول خود کوتاه بیاید ، اتفاقا انقلابیون اصیل هم کوتاه نیامدند در مبارزه با فساد و شرّ اعظم . خب حالا که معتقد است ضعف ها و بدی های اینها به حد فساد طاغوت و منافقین نمیرسد ، پس «به طریق اولی» در رقابت با جریاناتی که تفکر اسلام ناب و گفتمان خالص انقلاب اسلامی ندارند ، از اصول خود چشم پوشی نمیکند و به تکلیف خود که «رای دادن به اصلح» و «ائتلاف در صورتی که وحدت در مکتب باشد نه منفعت » عمل می کند . رحمه الله | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . «معیار های انقلابی» را ملاک برای انتخاب فرد اصلح قرار دهید ؛ نه «خطکش های سیاسی» را . | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . به نامزدی رأی دهید که علم اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی را بلند کند و ارزش ها آرمان های انقلاب اسلامی را زنده کند و مدافع و مبلغش باشد . حتی اگر «به ظاهر» پیروز انتخابات نشود و رأی هم نیاورد . مهم پیروزی در «واقعیت» است برای انقلاب اسلامی .... امام(ره) فرمود : تکلیف ما را سید الشهداعلیه السلام روشن کرده است ... | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢انتخاب رئيس جمهور: برنامه‌ یا کارنامه؟! 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مدتی است در بدنه‌ی نخبگانی کشور مسأله اولویت داشتن هر کدام از «برنامه» یا «کارنامه» برای انتخاب رئیس جمهور، به یکی از مسائل و مباحث داغ تبدیل شده است. این بنده پیشتر گفته‌ام و به این گفته خود نیز معتقدم که در انتخاب رئيس جمهور چهار عنصر کلیدی را به طور ویژه باید مورد مداقه و مطالعه قرار داد: «برنامه»، «اراده»، «کارنامه» و «هم‌خانه»‌ها(یعنی همکاران و اطرافیان و طرفداران). اما در وزن‌دهی به این امور معتقدم «برنامه» و «اراده» مهم‌تر و مقدم‌تر بر «کارنامه»‌اند؛ همانطور که «هم‌خانه»‌ها نیز مقدم بر «کارنامه‌»‌اند. زیرا: اولاً، افراد بدون برنامه ممکن است اقدامات اجرایی و عمرانی فراوانی انجام دهند، اما چون فرض این است که فاقد یک برنامه جامع، سنجیده و کارشناسی‌شده و بدون در نظر گرفتن همه جوانب زیست اجتماعی متناسب با جامعه اسلامی‌اند، آن خدمات، ممکن است ناخواسته فجایع فرهنگی و اخلاقی جبران‌ناپذیری را برای افراد و خانواده‌ها و جامعه پدید بیاورد. ثانیاً، تجربه نشان داده است که افراد بدون برنامه، وقتی در مسند اجرا قرار می‌گیرند، به دلیل رویکرد عمل‌گرایانه‌ای که دارند، «منفعلانه» یا «دلبخواهانه» در هر موقعیتی هر نکته خوشایندی را که بشنوند، به صورت سلیقه‌ای موافقت می‌کنند و هر نکته ناخوشایندی را مخالفت می‌کنند و این مسأله موجب یأس و سرخوردگی و کناره‌گیری و خانه‌نشینی جامعه نخبگانی و مدیران کاردان و خیرخواه نسبت به مدیریت کشور می‌شود. ثالثاً، افراد بدون برنامه جامع و سنجیده، به دلیل ضرورت‌های اجرایی و اداری نهایتاً به افرادی «دهن‌بین» و مدیرانی «مذبذب» تبدیل خواهند شد که موجب نوعی «سردرگمی» لاینحل در اداره کشور خواهند شد. رابعاً، همانطور که قبلا گفته‌ام، انتخاب رئیس جمهور، فی الواقع انتخاب یک شخص نیست؛ بلکه انتخاب همه مدیران و مجریان اداره امور کشور است. به همین دلیل باید هم‌خانه‌ها و هم‌کاران و همراهان و مدافعان او را هم سنجید. بی‌طرفانه قضاوت کرد. خیرخواهی و مردم‌دوستی و پایبندی آنها را به شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ملاحظه کرد. عزت‌طلبی و استقلال‌خواهی و عدالت‌محوری آنان را مطمئن شد. و الا روشن است که یک شخص به تنهایی، هر اندازه هم که کامل باشد، نمی‌تواند کشور را اداره کند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . «قدرت یا حقیقت ؟ » (۲) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به راستی : - می شود اسیر «سوابق آدم ها» و «مرزسازی های سیاسی» نشد و «مستقل» فکر کرد . - فرد انقلابی «معیار های معرفتی» را در نظر می گیرد و نه «خط کش های سیاسی» را . -می شود از دریچه ی «فکر» و «هویت» تحلیل کرد و نگفت هر کس جزو جبهه ی اصلاحات نبود ، مطلوب است . -ماهیت انقلاب اسلامی تعارف بردار نیست و نمی شود التقاط را ندید و حمل بر صحت کرد . -باید بر اساس «مکتب» و «هویت» و «اصالت» قضاوت کرد و نه «جناح» و «قدرت» و «منفعت» . -باید از تقسیم بندی های سیاسی همچون حضرت آقا خارج شد و نگاه کرد که چه کسی به بنیان های انقلاب اسلامی وفادار تر است ؟ - ما از منطق سیاسی علامه مصباح آموختیم که وحدت «ارزش عَرَضی» دارد نه «ارزش ذاتی» . یعنی وحدت اصل و اساس نیست ، بلکه باید تابع تفکر و هویت باشد . وحدت لغیره است نه لنفسه ‌ . به قول شهید بهشتی ما موافق «وحدت مکتبی» هستیم نه «وحدت منفعتی» . - وحدت مشروع «وحدت معطوف به حقیقت» است نه «وحدت معطوف به قدرت» . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ضمنا : کسی این جریانات سیاسی درون نظام اسلامی را همچون رژیم طاغوتی و فاسد بزرگترین شرّ بود ، ندانسته است ؛ اما اینجا وجه استدلال «طریق اولویت» است . به این صورت که : یک مسلمان انقلابی خالص و غیر التقاطی همچون امام و مطهری و رهروان راستین شان ، برای بر اندازی و مبارزه با رژیم طاغوت که فساد اعظم و شرّ بزرگتر محسوب می شود ، حاضر نمیشود به هر قیمتی و با هر کسی ائتلاف و حدت داشته باشد و از اصول خود کوتاه بیاید ، اتفاقا انقلابیون اصیل هم کوتاه نیامدند در مبارزه با فساد اعظم . خب حالا که معتقد است بدی و فساد اینها به حد فساد طاغوت و منافقین نمیرسد ، پس «به طریق اولی» در رقابت با جریاناتی که تفکر اسلام ناب و گفتمان خالص انقلاب اسلامی ندارند ، از اصول خود چشم پوشی نمیکند و به تکلیف خود که «رای دادن به اصلح» و «ائتلاف در صورتی که وحدت در مکتب باشد نه منفعت » عمل می کند . رحمه الله | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه میکنم سروران برای به نتیجه رسیدن مناظرات سال ٩٢ رو مجددا نگاه کنند . سپس با بیانات رهبر انقلاب و متفکرین انقلاب اسلامی بسنجند تا اهل مبنا و اهل فکر و فرهنگ ناب انقلاب اسلامی رو از میان تشخیص دهند و ببینند در بین این طیف تایید صلاحیت شدگان و صلحا ، کدامینشان به و نزدیک تر و کدامینشان به و نزدیک تر و ناب ترند ؟ | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . علامه مصباح و وحدت انتخاباتی [یکم]. اینکه چند نفر در مجلسی خصوصی تصمیم بگیرند و بعد بگویند هر کس مخالفت کند، «وحدت‌شکنی» کرده است، نه روشی دینی است و نه عقلائی، بلکه نوعی «فریب‌کاری» است. هیچ دلیلی هم وجود ندارد که اگر بنده تشخیص دادم یکی اصلح است، بايد حتماً «زمينۀ رأی‌آوری» هم داشته باشد، چراکه اگر چنين شرطی وجود داشت، سلمان و ابوذر نیز نباید از اميرالمؤمنين پشتیبانی می‌کردند چون رأی نداشت! گاهی باید فرد اصلح – ولو رأی‌آوری نداشته باشد - مطرح شود تا حداقل مشخص شود هنوز بین مردم، اعتقاد و ایمان به اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد. آیا خوب بود از ميان کاندیداهای ریاست‌جمهوری هیچ‌کس حرفی از اسلام و انقلاب نزند و همه به فکر ارزانی اجناس و رفع تحریم‌ها باشند؟ آيا نبايد از كسی كه ولو رأی‌آوری ندارد، اما دغدغۀ انقلاب و اسلام را دارد، حمايت كرد؟ گاه اگر از چنين فردی حمايت نشود، اين پيام به دنيا صادر می‌شود كه مردم از انقلاب و ارزش‌های انقلاب‌شان خسته شده‌اند. لذا در چنين مواقعی كه هيچ‌كسی دغدغۀ انقلاب و اسلام را مطرح نمی‌كند، باید از کسی که از انقلاب حمایت می‌کند، طرفداری کرد، ولو «يقين» داشته باشيم كه رأی نمی‌آورد. http://qabas.iki.ac.ir/node/4616 [دوّم]. بايد توجه داشت تعداد نقايص، مهم نيست، بلكه كمبودها را بايد از لحاظ كيفيّت و تأثيرش در سرنوشت انقلاب ارزيابی كرد. كسی كه نسبت به «تفكر انقلاب اسلامی»، نقص داشته باشد، برای رياست‌جمهوری صلاحيت ندارد ... فتنۀ اخير، خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی بود؛ برخی نه‌تنها در مقابل فتنه، موضع نگرفتند، بلكه با فتنه‌گران رابطه داشتند، لذا اين‌ها نقص‌های بسيار بزرگی است كه نمی‌توان آن را در انتخابات ناديده انگاشت. اگر قرار باشد به خاطر «وحدت»، نيروهای حزب‌اللهی و مخلص، فدای نيروهايی شوند كه دارای «نقص‌های مختلف» به ويژه «فكری» هستند، چنين وحدتی بی‌فايده است. http://qabas.iki.ac.ir/node/3890 [سوّم]. اگر نتيجۀ مطلوب، حاصل نشد، حتّی به‌صورت مکرّر، اين ناكامی برای «ترك وظيفه» در دفعات بعد، حجّت نیست، بلکه مؤمن بايد طبق موازين شرعی دریابد که چه تکليفی متوجّه او است، و همان را انجام دهد. اين سخن يعنی در انتخابات بعدی هم بايد همان کاری را انجام بدهيم که در انتخابات سال ۹۲ انجام دادیم. ما وظيفه دانستيم که بايد به شخصی که به نظر ما «اصلح» است رأی بدهيم و به ديگران هم توصيه کنيم؛ نه این‌که مانند بعضی به خاطر انگيزه‌های مادّی و دنيوی رأی دهیم. ما با تحمّل همۀ «سختی‌ها» و «ملامت‌ها» و شنيدن همۀ «ناسزاها»، به وظيفه‌مان عمل کرديم و خدا را هم شكر مي‌كنيم و اگر فردا هم چنين تكليفی پيش بيايد، باز همان کار را «تكرار» می‌کنيم(سخنرانی در جمع اعضای هيأت علمی مؤسسه امام خمینی، ۲۶ خرداد ۱۳۹۲). [چهارم]. اگر ورود در انتخابات را با نگاه دنیاگرایانه ببینیم، ما شکست خوردیم، ولی ما تنها برای «برنده‌شدن ظاهری» در انتخابات، وارد کار سیاسی نشدیم، بلکه هدف اصلی ما، پیروزی ارزش‌های اسلامی است. اگر همۀ نامزدها فقط روی مسألۀ تحریم تکیه می‌کردند، تمام عالم می‌گفتند آمریکا پیروز شد؛ چون اینها از انقلاب‌شان دست برداشتند، و دیگر اسمی از «اسلام» و «انقلاب» و «ارزش‌های انقلابی»، از جمله «مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌ها» نمی‌برند. ما احساس می‌کردیم در چنین شرایطی باید نامزدی هم باشد که از ارزش‌های انقلابی سخن بگوید. حال اگر رأی آورد، چه بهتر، و اگر رأی نیاورد، دست‌کم در عالم مطرح شود که هنوز هم کسانی از «ارزش‌های اسلامی» دفاع می‌کنند. از موضع‌گیری خویش در انتخابات، هیچ احساس پشیمانی نمی‌کنم؛ خدا را شکر می‌کنیم که فهمیدیم و عمل کردیم و تحت تأثیر «جوسازی‌ها» و «فشارها» و «تهمت‌ها» واقع نشدیم. ازاین‌رو، اگر در انتخابات بعدی این جریان تکرار شود، رفتار ما هم «تکرار» خواهد شد؛ یعنی ‌باز هم ما نامزدی را معرفی می‌کنیم که از «ارزش‌های انقلابی» حمایت کند؛ حال پیروز شود، یا نشود، چون این خودش، «نتیجه» است(هفته‌نامۀ نُه دی، آذرماه ۱۳۹۲، ص۷_۱۰). [پنجم]. شاید برای انتخابات پیش‌رو از سوی برخی كسانی‌كه برنامه‌ای برای شناسايی افراد مورد نظر خود دارند، پيشنهاد «ائتلاف» برای ارائۀ لیست انتخاباتی مطرح شود؛ در برابر اين پيشنهاد می‌توان گفت ما هم طرفدار ائتلاف هستیم؛ امّا در صورتی که نتيجۀ اين ائتلاف، همفکری برای شناختن افراد «اصلح» باشد. در اين صورت اگر احیاناً در موردی، اختلاف سلیقه وجود داشت، تابع نظر اکثریّت هستیم؛ امّا نه این‌که به خاطر در اقلیّت‌بودن يک گروه، از افراد اصلح آنها دست بکشیم و بر اساس «سهم‌خواهی» عمل کنیم(در دیدار شورای مرکزی جبهۀ پایداری، ۳۱ تير ۱۳۹۸). | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢رئیس جمهور و اهداف بنیادین انقلاب اسلامی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸برای فهم ویژگی‌های یک رئیس جمهور تراز، باید «بینش»، «منش» و «کنش» او و مدافعان و اطرافیان او را با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی سنجید. زیرا کمترین زاویه در این خصوص، خسارت‌های سنگینی و جبران‌ناپذیری برای جامعه و پیشرفت و عدالت خواهد داشت. کمترین زاویه رئیس جمهور با آرمان‌های بنیادین انقلاب اسلامی نه تنها موجب کندی شتاب حرکت پیشرونده انقلاب خواهد شد، که موجب امیدواری دشمنان و ناامیدی دوستداران انقلاب در گوشه و کنار دنیا خواهد شد. 🔹اصلی‌ترین اهداف انقلاب اسلامی که کراراً توسط امامین انقلاب بیان شده است عبارتند از: 1.تحقق «عدالت»؛ که در صدر اهداف انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بوده است؛ 2.حفظ و ارتقای «کرامت انسان»؛ 3.تلاش در جهت «آبادی و آبادانی زمین» و استفاده بهینه و درست از نعمت‌های خدادادی؛به تعبیر امیرمؤمنان علیه السلام از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی: «عِمارَةُ بِلادِها؛ عمران و آبادی شهرها» است. 4.برنامه‌ریزی برای «پربار کردن زمان»؛ 5.شکل‌دهی به «زندگی توحیدی»؛ 6.و زمینه‌سازی برای «عروج آدمی به مرتبت قرب خدا». @Ahmadhoseinsharifi 🌹
مَن‌یَنتَظِر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
سروران من ؛ به این نقطه نظرات مهم مقام معظم رهبری(❤️) عنایت بفرمایید : این بیانات مربوط به ۱۳۸۴/۰۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . سلام دوستان ‌. ناظر این دو مطلبی که حاج آقای قنبریان هم اخیرا در کانالشون منتشر کردند ، [یعنی: عدالت و پیشرفت | خلوص و وحدت] پیشنهاد میکنم مجددا به این دو سه مطلب کانال عنایت بفرمایید : ( عبارت آبی رنگ را لمس کنید ) ۱ - اولویت عدالت و پیشرفت ۲- الف : خلوص و وحدت (۱) ب : خلوص و وحدت (۲) پ.ن : ایشون اینجا یک مثال ملموس و عینی برای مسأله ی اولویت عدالت بر پیشرفت ذکر کرده اند . | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
مَن‌یَنتَظِر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . در این روز های پر تب و تاب سیاسی خوب است حدیثی را نقل کنیم که کاربردی
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . تسلیت عرض میکنم شهادت شکافنده ی دانش ها حضرت باقر العلوم امام محمد بن علی علیهما السلام را . دو حکمت از این امام بزرگوار و عزیز متناسب با فضای سیاسی امروز خدمت شما ارائه میکنم : ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱- لَا يُقْبَلُ عَمَلٌ إِلَّا بِمَعْرِفَةٍ وَ لَا مَعْرِفَةَ إِلَّا بِعَمَلٍ وَ مَنْ عَرَفَ دَلَّتْهُ مَعْرِفَتُهُ عَلَى الْعَمَلِ وَ مَنْ لَمْ يَعْرِفْ فَلَا عَمَلَ لَهُ؛ هيچ عملى پذیرفته نمی‌شود مگر آنکه از روی معرفت باشد؛ و هیچ معرفتی نیز پذیرفته نمی‌شود مگر آنکه همراه عمل باشد. پس هر كس شناخت پيدا كند، آن شناخت، او را به عمل رهنمون شود و عملی که از روی معرفت نباشد، ارزشی ندارد. ۲- إِنَّ أَشَدَّ النَّاسِ حَسْرَةً يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَبْدٌ وَصَفَ عَدْلًا ثُمَّ خَالَفَهُ إِلَى غَيْرِهِ؛ بیشترین حسرت در روز قیامت از آن بنده‌ای است که سخن از عدالت گوید اما با دیگران خلاف آن عمل کند. علیه السلام | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میگه : «در موقعیت حساس کنونی ،نقد نکنید» ! پاسخ آیت الله شهید دکتر سید محمد حسین بهشتی را بشنوید ... | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از احمدحسین شریفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸این سخنان جناب دکتر پزشکیان به صورت ضمنی نشان می‌دهد که فساد چگونه به صورتی نرم در دولتهای سازندگی و اصلاحات در میان مسؤولان ارشد دولتی نفوذ کرده است: ✔️اعطای خانه به وزرا؛ ✔️اعطای ده هکتار زمین به هر یک از وزرا در لواسان نزدیکی سد لتیان! 🔹احتمالاً به همین تناسب اموال بیت‌المال میان معاونان وزرا و سایر مدیران هم بذل و بخشش شده است. 🔻شاید یکی از دلایل تخریب ناجوانمردانه رئیس جمهور فسادستیزی مثل آیت‌الله رئیسی و همچنین ترس از روی کار آمدن یک رئیس جمهور رئیسی‌گونه همین باشد. 🔸رئیس جمهور بعدی باید اموال به یغما رفته بیت‌المال را به دامان ملت برگرداند. حتی اگر مهریه زنان غارتگران شده باشد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . آفرین . آفرین به جناب زاکانی که همین الان وقتی کارشناس برنامه ضمن سوالش گفت : «برجام تصمیم نظام بود»، گفت « حرفتون رو اصلاح کنید . برجام تصمیم نظام نبود !» بعدش براش مثال قشنگی هم زد . نکته مهم : برید بین ۶ نامزد محترم ، تحقیق کنید ببینید کدامینشان معتقدند که برجام تصمیم نظام بود ؟ | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1