eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.6هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
961 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و پنجم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت سی و هفتم
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و پنجم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت سی و هشتم 5⃣ - روایت پنجم در تأیید قیام قبل از ظهور، کتاب ″وسائل الشیعه، ج16، ص133″ 🔸روایت برای امیرالمؤمنین (ع) است. این روایت کلی است برای همه زمانهاست. آنهایی که می گویند این روایت شماره شش می ‌گوید کل پرچم ها‌، ما هم می‌گویم اتفاقا اینجا امام علی گفته کل زمانها. حضرت می فرمایند👇 👈هر کس ببیند که جایی دارد برخلاف شریعت عمل می شود (یکی از مواقعی که بر خلاف شریعت عمل می شود حکومت حکومت غیر دینی باشد، حاکم حاکم ظالم باشد) اگر با قلب خودش آن منکر را انکار بکند یعنی به سمتش نرود و انکار بکند و اعلام نفرت بکند از آن منکر سالم می ماند. حداقل در فتنه ها گیر نمی‌ افتد. مثل آنها نیست. 👈اگر با زبان خودش انکار بکند یعنی نه تنها دلی بلکه بیاید تبلیغ هم بکند علیه آن حکومت، حرف بزند روشنگری کند این حکومت حکومت ظالمی است. امام می‌گوید این نفر دوم از فرد اولی با فضیلت تر است. جایگاهش بالاتر است. 👈اما سومین نفر کسی که با شمشیر انکار کند یعنی قیام مسلحانه بکند یعنی واقعا علنی بیاید کار بکند تا کلمه الله را بلند بکند، نام خدا را بلند بکند و نام شیطان و ظالم را پایین بیاورد، امیرالمومنین (ع) می‌گوید چنین کسی کسی است که به راه هدایت رسیده و قلبش را با یقین نورانی کرده. ✅اینجا امام کامل دارد تأیید می‌کند. 💢یعنی واقعا کسی علیه ظلم قیام بکند امام علی (ع) می گوید چنین جایگاهی دارد. اصلا محال ممکن است ائمه به ما توسری خوردن را یاد بدهند. کجا اهل بیت به ما گفتند پادشاه ظالم گیر شما آمد هیچ کاری نکن هر بلایی می خواهد سر تو بیاورد شما دست به سینه بایست تا امام زمان (عج) بیاید؟ با هیچ منطقی جور در نمی آید! ❌کسی می گوید ما هیچ کاری نباید بکنیم در حقیقت عقل خودش را تعطیل کرده!! یعنی احکام اسلام فقط آمد تا زمان غیبت صغری؟ یعنی از آن زمان احکام اسلام را تعطیل کنیم تا ظهور امام زمان؟ این همه دستور به جهاد، دستور به امر به معروف.. پس برای کی باید باشد‌؟ ⚠️⚠️باز هم تکرار می کنیم هیچ وقت ما نمی توانیم قبل از ظهور امام زمان (عج) حکومت صددرصد اسلامی برقرار کنیم، این را اعتقاد هم داریم واقعا نمی توانیم، فقط خود امام است که می تواند انجام بدهد. ولی نه اینکه تا صفر درصد ولش کنیم و بسپاریم دست هر آدم لاابالی که کشور را به باد بدهد. 🔗پس این پنج روایتی که گفتیم دیگر مشخص بود هر قیامی قبل از ظهور قیام باطل نیست. ⚠️بعد عبارت آخر روایت که می گوید «يُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ عَزَّوَجَل» کاملا مشخص هست این پرچم جلوی خداست، علیه خداست که مردم را به سمت پرستش خودش دعوت می کند، آخر روایت خیلی مشخص است. اکثر این کسانی که این روایت را می آورند برای ضربه زدن به ولایت فقیه، دیگر آخر روایت را نمی‌آورند. 🎤استاد احسان عبادی ۳۸ @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و هفتاد وپنجم 💠در بحث دعا برای دیگران، خُب بهترین نوع دعا برای دیگران آن دعایی است که بدون حساب و کتاب خاصی باشد. 👌گاهی اوقات یک فردی برای ما خدمتی انجام می دهد ما بخاطر اینکه خدمتش را جبران بکنیم در حقش دعا 🤲 می کنیم، خوب است چیز بدی نیست. 🌹اما خوب تر آن است که ما بدون اینکه طرف برای ما کاری انجام داده باشد، فقط به عنوان اینکه این طرف برادر دینی ماست، خواهر🧕🏻 دینی ماست از این منظر در حقش دعا بکنیم، این خیلی بهتر است و افضل است و مقام بالاتری هم دارد. 📑در بحث های دعا که ما خدمت شما عرض کرده بودیم یکی از مهمترین چیزهایی که در دعا ما آن را می بینیم و با آن مواجه هستیم بحث استغفار است. در ادعیه ای که از ائمه✨ بزرگوار علیهم السلام به دست ما رسیده ما بحث استغفار را زیاد می بینیم. 👈مثلا روایت داریم که رسول الله (ص) هفتاد مرتبه در روز استغفار می فرستاد و می گویند اهل بیتشان و اصحاب صالحشان هم همچنین. کتاب وسائل الشیعه، ج16، ص81📗 این روایت را آورده. ⚜این را به صورت های مختلف هفتاد بار گفتن، بیست و پنج بار گفتن و امثال اینها که پیامبر همیشه «يَتوبُ» یعنی مضارع است، یعنی استمرار در کار داشت. حتی «مِن غَيرِ ذَنبٍ» گناهی نباشد. قطعا پیامبر (ص)✨ گناهی ندارد، پیامبر معصوم است. ⁉️حالا چرا اینجا هفتاد بار پیامبر استغفار می کرد؟ پیامبری که گناهی ندارد ... 👈در دعاهای ما هم همین است، در ادعیه مخصوصا در مناجات خمس عشر هست، در صحیفه سجادیه یا دعاهای امام سجاد (ع)، اینها همه داخلش استغفار می‌بینیم‌ یا در داخل دعای کمیل که زبانزده خاص و عام هست و بعضی جاهایش را حفظ هستید «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تَهْتِكُ الْعِصَمَ»😔 🗣بعضی ها می گویند ائمه این استغفارها را همینطوری گفتن برای اینکه ما را به یاد استغفار بیندازند. که امام خمینی گفت اینها یکسری حرف هایی هست که افراد بی سواد می زنند❌. نه این استغفار واقعا استغفار بود، و ائمه واقعا از ته دل برای خودشان استغفار می فرستادند. حالا سوال ما اینجاست که ائمه برای چی استغفار می فرستادند، دلیلش چی هست؟ 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (85) 🎤استاد احسان عبادی 275 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ____________________ @marefatemahdavi
🌤 🌷دارد بهار می رسد آقا بدون تو ..! @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
4_6041835898075612647.mp3
3.52M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 53 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 53 🌀 موضوع : 29 🌀 ❇️آیا دعا داریم برای رسیدن به راحتی مطلق؟❇️ @marefatemahdavi
🌙نماز شب سی ام 💠رَوَاهَا سَلْمَانُ الْفَارِسِيُّ عَنِ النَّبِيِّ (ص‏) ، روایت کرده اند از سلمان فارسی از پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- که فرمودند: 🔹لِكُلِّ لَيْلَةٍ مِنْ لَيَالِيهِ صَلَاةٌ مُنْفَرِدَةٌ فَمَنْ صَلَّى فِي الثَّلَاثِينَ عَشْراً بِالْحَمْدِ[1] وَ التَّوْحِيدِ[2] إِحْدَى عَشْرَةَ مَرَّةً 👈برای هر شب از شبهای این ماه به طور جداگانه نمازی ذکر گردیده پس هر کس در شب سی ام این نماز را بخواند، ده رکعت -در هر رکعت یک بار سوره حمد و یازده بار سوره توحید- ، 🔹أَعْطَاهُ اللَّهُ تَعَالَى فِي الْجَنَّةِ الْفِرْدَوْسِ سَبْعَ مُدُنٍ وَ يَخْرُجُ مِنْ قَبْرِهِ وَ وَجْهُهُ كَالْبَدْرِ وَ يَمُرُّ عَلَى الصِّرَاطِ كَالْبَرْقِ الْخَاطِفِ وَ يَنْجُو مِنَ النَّارِ. خداوند در بهشت فردوس هفت شهر به او عطا مى‌كند و از قبر در حالى كه صورتش همانند ماه شب چهاردهم مى‌درخشد بيرون مى‌آيد و همانند آذرخش گذرا از [پل] صراط مى‌گذرد و از آتش جهنم نجات مى‌يابد. [1] سوره الحمد(فاتحه) [2] سوره التوحید(الاخلاص) 📕منبع: کتاب بلدالامین 🔹🔷🔸🔷🔹 @marefatemahdavi
⭕️️دفــاع از 📖✒️ 👈شبهه پنجاه و چهارم 4⃣5⃣ ادعای اشاره ی قرآن به اکسیژن🅾 ✨فَمَن يُرِدِ اللّهُ أَن يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلإِسْلاَمِ وَمَن يُرِدْ أَن يُضِلَّهُ يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقاً حَرَجاً كَأَنَّمَا يَصَّعَّدُ فِي السَّمَاء...✨انعام،۱۲۵✨ (پس كسى را كه خدا بخواهد هدايت نمايد دلش را به پذيرش اسلام می گشايد و هر كه را بخواهد گمراه كند، دلش را سخت تنگ می گرداند چنانكه بخواهد به آسمان بالا رود) 💥 گفته شده، تشبیه تنگ كردن سینه به بالا رفتن در آسمان، از اين لحاظ است كه هر چه ازسطح زمین دور شويم، میزان اكسیژن كم می شود و فرد به حالت خفگی می افتد و اين معجزه است چون قرآن يك حقیقت علمی را كه در آن زمان ناشناخته بوده است مطرح كرده است. اما در واقع چنین نیست؛ در كمبود اكسیژن، سینه گشادتر هم می شود، چون تنفس عمیق تر می شود، يعنی سیستم تنظیم تنفس با اتساع بیشتر سینه و افزايش تعداد تنفس، سعی می كند كه هوای بیشتری را به داخل ريه ها بكشد. مثل هنگامی كه مدتی نفس خود را نگه داريد و سپس رها كنید متوجه می شويد كه سینه ی شما در هنگام دم بیشتر بالا می آيد و نفس های عمیق با فركانس بالاتر می كشید. بنابراين اين معجزه به ضد معجزه تبديل می شود يعنی آيه ادعای غلطی كرده است😐 📝جواب شبهه : درباره اين آيه دو احتمال وجود دارد: 1⃣منظور همان سختی بالا رفتن به طرف آسمان باشد و همان طور كه رفتن به آسمان 🌫بدون وسیله امكان پذير نیست، هدايت اين اشخاص هم امكان پذير نیست. 2⃣ "يصعّد" به معنی بالا رفتن نباشد، بلكه به معنی سختی تنفس در آسمان باشد، 👈زيرا اولا "يَصَّعَّدُ" از باب صعدا به معنی سختی تنفس است. و به معنی تنگی سینه نیست و كاربرد اين لفظ- از باب تفعُّل "تصعد" براى افاده معناى به دشواری افتادن است. 👈ثانیا: اگر به معنی بالارفتن بود، بايد "يصعدالی السَماء" می آمد در حاليكه در آيه" يصعد فی السَماء" آمده است و با اين وصف كسی كه در آسمان باشد دچار سختی نفس می شود و اين جز با اكتشافات علمى👨‍🏫 روز قابل فهم نیست، كه در آن روزگار براى بشريت پوشیده بوده است و از اعجاز علمی قرآن است👌 ⚠️اشكال سها بنابراين احتمال وارد نیست، زيرا اين آيه نمی گويد كه چون بالا می رود، سینه او تنگ می شود، بلكه می گويد: در آسمان دچار تنگی نفس می شود، ⚠️اما وجه شبه اين گونه است كه منظور از "صدر" (سینه) در اينجا روح✨ و فكر است و اين كنايه در بسیارى از موارد به كار می‌رود، و منظور از شرح گشاده ساختن، همان وسعت روح و بلندى فكر و گسترش افق عقل آدمى👥 است، زيرا پذيرا شدن حق، احتیاج به گذشت هاى فراوانى از منافع شخصى دارد كه، جز صاحبان ارواح وسیع و افكار بلند💫 آمادگى براى آن نخواهند داشت. ✅"حرج " بر وزن "حرم" به معنى تنگى فوق العاده و محدوديت شديد است، و اين حال افراد لجوج و بی‌ايمان🔥 است كه فكرشان بسیار كوتاه و روحشان فوق العاده كوچك و ناتوان است، و كمترين گذشتى در زندگى ندارند، بنابراين آيه اين گونه تفسیر می شود كه، سختی پذيرش ايمان برای آنها به مثل سختی تنفس در آسمان است😔 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص۳۰۲ 🖇ادامه دارد ... ۱۱۱ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 4⃣7⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۶۹ 🗓سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و مرکز تخصصی مهدویت قم۱۳۸۲/۲/۲۰ 📒 @marefatemahdavi
4_6046515651491661471.mp3
3.43M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 54 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 54 🌀 موضوع : 30 🌀 ❇️برای دفع و رفع بلا چه کنیم ؟❇️ @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 توضیحات مهم درباره کلیپ منتشر شده با موضوع پیشگویی در 🎤 حجت الاسلام و المسلمین ( استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم) @bonyadsari
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و پنجم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت سی و هشتم
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و ششم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت سی و نهم 🔗روایـت هفتـم : 📜وعنه، عن أحمد، عن علي بن الحكم، عن أبي أيوب الخزاز، عن عمر بن حنظلة قال: سمعت أبا عبدالله (عليه السلام) يقول: خمس علامات قبل قيام القائم: الصيحة، والسفياني، والخسف، وقتل النفس الزكية، واليماني، فقلت: جعلت فداك إن خرج أحد من أهل بيتك قبل هذه العلامات أنخرج معه؟ قال: لا ... الحديث. ➖➖➖➖➖➖➖🔰🔰 عمربن حنظله می گوید از امام صادق (ع) شنیدم.. 👈امام صادق (ع) می فرمایند پنج علامت قبل قیام قائم هست .. که علامات حتمی بحث ظهور را امام مطرح می کند؛ صیحه آسمانی، سفیانی، خسف بیداء، قتل نفس زکیه و یمانی. این پنج نشانه 🖐 حتمی ظهور هست. راوی می گوید از امام صادق پرسیدم اگر کسی از اهل بیت شما قیام بکند قبل از این علامات، ما همراه با او حرکت بکنیم؟ همراهی اش بکنیم؟ امام فرمودند نه. کمکش نکنید. ❌مخالفین ولایت فقیه از این روایت اینجوری استفاده می کنند می گویند خُب می گوید قبل ظهور حرکتی نکن، همراهی اش نکن، پس نباید همراهی کنیم. ☝️اما جواب ما : اولا در روایت می گوید «إِنْ خَرَجَ أَحَدٌ مِنْ أَهْلِ بَيْتِكَ» از اهل بیت شما یک نفر خروج بکند. به نام اهل بیت حداقل، از اهل بیت، نمی گوید همه مردم یا هر کسی. چرا..⁉️ چون اگر ما بگوییم منظورش همه مردم باشند پس روایت تأیید زید زیر سوال می رود، روایتی که زید را تأیید کرد. پس این روایت می گوید از اهل بیت یک نفر قیام بکند. 👈نکته بعدی امام برای چی نشانه های حتمی را گفت؟ اینجا معلوم می شود امام داشت این را می گفت که اگر کسی آمد به عنوان مهدی موعود قیام کرد همراهی اش نکنید. ⁉️ چرا...؟ چون دقیقا محمد بن عبدالله از نوادگان امام حسن (ع) به اسم مهدی موعود به اسم امام زمان قیام کرد، امام گفت همراهی اش نکنید. پس چرا برای زید گفت همراهی اش کنید؟ زید که به اسم امام زمان قیام نکرد، زید به اسم کسی که دوستدار اهل بیت هست قیام کرد گفت اگر پیروز بشوم ان شاءالله حکومت را به دست امام صادق (ع) می‌دهم، زید به این نیت قیام کرد. 👈امام دارد می گوید قبل علامات کسی بیاید ادعا کند امام زمانم قطعا دروغگو هست! قبل این علامات کسی به اسم امام زمان بخواهد قیام کند قطعا دروغگو هست. امام فقط این را دارد اینجا مطرح می کند، همین! 🎤استاد احسان عبادی ۳۹ @marefatemahdavi
🌼🌿 شعبان‌شــد‌و‌پیک‌عشق‌از‌راه‌آمد عطـــرنفــس‌بقـــ♥️ـــية‌الله‌آمد با‌جلوه‌سجاد،‌ابوالفضل‌وحسين يك‌ماه‌وسه‌خورشيد‌در‌اين‌ماه‌آمد 🌼🌿 @marefatemahdavi
👆🏻👆🏻👆🏻 🌙 📘منبع: اقبال الاعمال 🔸✨🔹✨🔸 @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و هفتاد وششم ⭕️..دلیلش را با هم بررسی می کنیم (چرا ائمه استغفار می فرستادند) : 1⃣- گفتند اهل بیت بزرگوار برای ما گنهکاران استغفار می فرستادند، و این جنبه آموزشی داشته. 👈یعنی معصومین✨ می خواستند به گنهکاران بیاموزند که وقتی می خواستی دعا بکنی اول از خدا بخواه که از سر تقصیراتت😞 بگذرد بعدش بیا بقیه دعاهای خودت را مطرح بکن. که این را قبلا در بحث های استجابت دعا عرض کردیم که ما اول برای خودمان استغفار بفرستیم‌ گنـاهانمـان پاک بشود، بعد دعا بکنیم‌. 2⃣- جواب دوم گفتند که بحث آموزش مطرح نیست یعنی ائمه این استغفارها را به نیت آموزش ما نگفتن بلکه کرنش و عبودیت نسبت به معبود خودشان بود، خدای متعال✨. تضرع، اظهار عجز کردن نسبت به خدا می کردند و با این کار لذت می بردند، یک لذت معنوی. شما چطور یک‌ انسانی💞 را دوست داری، دوست داری همیشه به او خدمت بکنی. اینها هم همین است. لذت می بردند از استغفار در محضر خدا. استغفار خودش نوعی دعاست. دعا اظهار کرنش است، اظهار عجز است، اظهار تضرع نسبت به خدای متعال است. 👥اولیای خدا که دنبال لذت های نفسانی نیستند، اینها دنبال لذت های معنوی بودند به همین خاطر با این استغفار📿 و امثال استغفار لذت معنوی خودشان را بالا می‌بردند. لذا این عزیزان هم در همین قالب ها اظهار عجز می کردند، اظهار ضعف می‌کردند، اظهار نقص می‌کردند، با آنکه نور مطلق بودند🌟 اما پیش خودشان در محضر خدای متعال اظهار عجز می کردند. ‌ ⚠️پس فقط تعلیم و آموزش به ما گنهکاران نبود، شما بیا استغفار بکن... نه قطعا ارزش بالاتری داشت، قطعا دعا و استغفار اهل بیت🌷 جنبه های بالاتری از آموزش به ما را داشت، خودشان می‌خواستند یک لذت معنوی را ببرند. 💢می‌خواستند یک اظهار نقص در محضر خدا بکنند که خدایا ما با آنکه معصوم هستیم فکر نمی کنیم که دیگر همه کارهایمان درست است و همه جوره داریم تو را عبادت می کنیم، ما هم نقص داریم. 👌حالا اهل بیت نقص خودشان را در عبادات خودشان می دانستند. از گناهان مطمئن بودن که گناه نمی کنند، در عباداتشان می گفتند این عبادات ما آن طوری نیست که مرضی رضای خدا باشد. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (85) 🎤استاد احسان عبادی 276 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ____________________ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔐سه نقطه کلیدی در یک فقره کوتاه مناجات شریف شعبانیه: 🔶إِلَهی هَب لی قَلباً یُدنیهِ مِنکَ شَوقُهُ و لِساناً یُرفَعُ إِلَیکَ صِدقُهُ و نَظَراً یُقَرِّبُهُ مِنکَ حَقُّهُ✨ 👌[خدای من] به من عطـا کن دلی که شـوق، او را به تـو نزدیک کند. آلودگی ما به مادیات وگناه این شـوق را در دل می‌میراند، اُنس ما با قـرآن، دعـا، نوافـل و درست به‌جا آوردن فرائـض این شـوق را در دل برمی‌انگیزد. زبانِ صادق، سخن باصداقت حرفی که در آن شائبه‌ای از مادّیت و خودخواهی و هواپرستی نباشد، این سخنی است که به سمت خدا بالا می‌رود. 🔷نگاهِ حقیقت‌آمیز؛ نگاهِ حقانی به مسائل، نه نگاهِ جانبدارانه، هوسگرانه و کاسبکارانه. مسائل را با نگاه طرفداری از حق، دنباله‌ی حق بودن، با این نظر نگاه کنیم. آن‌وقت این نگاه به خدا نزدیک میشود. 🔖رهبر انقلاب ۱۳۹۴/۰۳/۰۶ @marefatemahdavi
4_6046515651491661473.mp3
4.4M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 55 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 55 🌀 موضوع : 31 🌀 ❇️تاثیر قرب درونی و بیرونی بر استجابت دعا❇️ @marefatemahdavi
👆🏻👆🏻👆🏻 🌙 📘منبع: اقبال الاعمال 🔸✨🔹✨🔸 @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت دویست و‌یکم (از فایل شماره 45) به بحث جنگ احد می رسیم‌، ✌️دومین جنگی که پیامبر خدا با مشرکین انجام دادن جنگ احد بود، در سال سوم هجری🗓. یهودی ها دیگر خطر پیامبر و مسلمانها را حس کرده بودند، در جنگ بدر دیدن 313 تا مسلمان آن هم با ساده ترین ادوات نظامی، که خیلی هایشان شمشیر نداشتن، خیلی هایشان اسب🐎 نداشتند، چطور بر لشکر مشرکین پیروز شدند، با رشادت های امیرالمؤمنین (ع).✨ 🔔احساس خطر کردند، گفتند باید کاری بکنیم که این مسلمین شرشان را بخوابانیم. یهودی ها از مدینه به مکه آمدند گفتگویی را با ابوسفیان🗣 داشتند، او را به جنگ تحریک کردند و قول دادن در صورت عملیات دوباره توسط مشرکین، قطعا یهودی ها با هماهنگی🤝 مشرکین وارد جنگ و وارد عمل می شوند. یعنی اگر شما مشرکین بیایید ما هم به شما کمک خواهیم کرد. 👈👈خیلی از سرمایه داران و صاحب کاروان های تجاری مکه در جنگ بدر کشته شده بودند، این اموالشان بی صاحب شده بود، خیلی ها مجروح شدن🤕، تعدادی هم سر افکنده و مغبون و بسیار بی روحیه برگشتند، یک مقدار سخت بود مشرکین دوباره بخواهند اینها را تجدید قوا بکنند. 🔹اما سال بعد (یعنی همان سال سوم هجری) ابوسفیان حدود سه هزار نیرو فراهم کرد👳🏻‍♂ به همراه سه هزار نفر نیروی ذخیره و از آن طرف هم تعدادی زن‌. (یعنی سه هزار نفر نیروی خط مقدمی، سه هزار نفر نیروی ذخیره، به همراه تعدادی زن آوازه خوان👩🏻 و رقاصه و زنهای .. برای اینکه مثلا یک روحیه ای به افراد نیروی خودش بدهد) دوباره سپاه شرک را ابوسفیان راه اندازی کرد. 📃خبر این لشکرکشی به پیامبر رسید. ایشان به مشورت با یاران خودشان پرداختند. ابتدا حضرت پیشنهاد دادند در داخل مدینه جنگ می کنیم، جنگ را به جنگ شهری🏘 تبدیل می کنیم. چرا؟ چون مشرکین زیاد هستند تجهیزات نظامی یشان بیشتر است و در میدانهای باز، فضا اگر باز باشد مثل کوه ها⛰، مثل دشت ها، می توانند ما را محاصره کنند. اما اگر در شهر بجنگیم چون ما محل عملیات را بهتر می شناسیم، ما اهل مدینه هستیم داخل شهر مدینه را بهتر می شناسیم، وقتی دشمن وارد کوچه های مدینه بشود می توانیم آن سازمان بندی و آن نظم صفوف دشمن👥 را بهم بزنیم و دشمن هم تضعیف بشود. ☝️از طرفی هم همه مردم شهر در جنگ درگیر می شوند و ما می توانیم با تمام قوا استفاده بهینه را بکنیم. ↩️مشرکین هم از آن طرف ادوات جنگی شهری، بعضی ادوات و تجهیزات مخصوص جنگ شهری است مثل منجنیق، مثل ابزار آتش🔥 زدن و خراب کردن قلعه ها، اینها را به همراه نداشتن. فقط ادوات جنگ رودر رو مثل شمشیر، نیزه و 🏹تیرو کمان به همراه داشتند. 👌به همین خاطر دلیل پیامبر (ص) یک دلیل کامل بود، با رعایت همه جانبه اصول و تاکتیک های نبرد. یک تصمیم کاملا درست. ❌اما جالب است بعضی از اصحاب نظر پیامبر را نپذیرفتند و گفتند جنگ شهری ننگ برای ماست، ما قبول نمی کنیم در جنگ شهری کار بکنیم، جنگ شهری برای ترسوهاست. در حالی که چنین چیزی نبود، اما اینها این توجیه را انجام دادند. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 201 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و هفتاد وششم ⭕️..دلیلش را با هم بررسی می کنیم (چرا ائمه
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و هفتاد وهفتم 3⃣- توجه اولیای خدا که دارای مقامات معنوی هستند، توجه این عزیزان به اعمال صالح و مقامات عالی معنوی. مثل مقام توکل.. 🔸آقای خواجه عبدالله انصاری یک کتابی دارد به نام صد منزل، در دانشگاه می‌خواندیم در بحث عرفان. کتاب خیلی زیبایی است، منازل متعددی را در سیر و سلوک ذکر 📚 می کند، یکی از منازل توکل است که انسان به مقام توکل برسد، یکی مقام رضا، یکی مقام تسلیم.. ☝️وقتی ما توجه می کنیم به این مقامات که از این مقام به مقام بعدی برسم، خود این یک حجاب است،⚠️ 👈یعنی توجه من به این مقام است. اما این حجاب، حجاب ظلمانی و تاریک نیست بلکه حجاب نورانی است. ما یک حجاب ظلمانی داریم که از طریق گناهان برای ما حاصل می شود، اما این حجاب یک حجاب نورانی✨ است و باید همین هم برطرف بشود. همین توجه را اولیای خدا برای خودشان گناه حساب می‌کردند. 🗣لذا گاهی در این قالب می گویند یک جمله معروفی است؛ ″حسنات الابرار سیئات المقربین″ یعنی آن کارهای نیک انسانهای نیکوکار، برای افراد مقرب و درجه بالا گناه حساب می شود. در بحث امام خمینی گفته بودیم این نمازهایی که ما می خوانیم برای اولیاءالله اصلا گناه هست، این چه نمازی است خواندی؟؟! بی حال، بی توجه..‼️ 👌این بزرگان و علما و‌ مقربین درگاه خدا هم مقامشان می رود بالاتر مثل معصومین، از این نظر استغفار می کنند. پس این حجاب یک حجاب نورانی است که این را می آیند مطرح می کند. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (85) 🎤استاد احسان عبادی 277 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ___________________ @marefatemahdavi
✨باز ‌آی ‌دلبرا‌ که ‌دلـــــم بی قرار توست! ✨ 🌷اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi