eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
991 ویدیو
445 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
👆🏻👆🏻👆🏻 🌙 📘منبع: اقبال الاعمال 🔸✨🔹✨🔸 @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و هفتاد وششم ⭕️..دلیلش را با هم بررسی می کنیم (چرا ائمه استغفار می فرستادند) : 1⃣- گفتند اهل بیت بزرگوار برای ما گنهکاران استغفار می فرستادند، و این جنبه آموزشی داشته. 👈یعنی معصومین✨ می خواستند به گنهکاران بیاموزند که وقتی می خواستی دعا بکنی اول از خدا بخواه که از سر تقصیراتت😞 بگذرد بعدش بیا بقیه دعاهای خودت را مطرح بکن. که این را قبلا در بحث های استجابت دعا عرض کردیم که ما اول برای خودمان استغفار بفرستیم‌ گنـاهانمـان پاک بشود، بعد دعا بکنیم‌. 2⃣- جواب دوم گفتند که بحث آموزش مطرح نیست یعنی ائمه این استغفارها را به نیت آموزش ما نگفتن بلکه کرنش و عبودیت نسبت به معبود خودشان بود، خدای متعال✨. تضرع، اظهار عجز کردن نسبت به خدا می کردند و با این کار لذت می بردند، یک لذت معنوی. شما چطور یک‌ انسانی💞 را دوست داری، دوست داری همیشه به او خدمت بکنی. اینها هم همین است. لذت می بردند از استغفار در محضر خدا. استغفار خودش نوعی دعاست. دعا اظهار کرنش است، اظهار عجز است، اظهار تضرع نسبت به خدای متعال است. 👥اولیای خدا که دنبال لذت های نفسانی نیستند، اینها دنبال لذت های معنوی بودند به همین خاطر با این استغفار📿 و امثال استغفار لذت معنوی خودشان را بالا می‌بردند. لذا این عزیزان هم در همین قالب ها اظهار عجز می کردند، اظهار ضعف می‌کردند، اظهار نقص می‌کردند، با آنکه نور مطلق بودند🌟 اما پیش خودشان در محضر خدای متعال اظهار عجز می کردند. ‌ ⚠️پس فقط تعلیم و آموزش به ما گنهکاران نبود، شما بیا استغفار بکن... نه قطعا ارزش بالاتری داشت، قطعا دعا و استغفار اهل بیت🌷 جنبه های بالاتری از آموزش به ما را داشت، خودشان می‌خواستند یک لذت معنوی را ببرند. 💢می‌خواستند یک اظهار نقص در محضر خدا بکنند که خدایا ما با آنکه معصوم هستیم فکر نمی کنیم که دیگر همه کارهایمان درست است و همه جوره داریم تو را عبادت می کنیم، ما هم نقص داریم. 👌حالا اهل بیت نقص خودشان را در عبادات خودشان می دانستند. از گناهان مطمئن بودن که گناه نمی کنند، در عباداتشان می گفتند این عبادات ما آن طوری نیست که مرضی رضای خدا باشد. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (85) 🎤استاد احسان عبادی 276 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ____________________ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔐سه نقطه کلیدی در یک فقره کوتاه مناجات شریف شعبانیه: 🔶إِلَهی هَب لی قَلباً یُدنیهِ مِنکَ شَوقُهُ و لِساناً یُرفَعُ إِلَیکَ صِدقُهُ و نَظَراً یُقَرِّبُهُ مِنکَ حَقُّهُ✨ 👌[خدای من] به من عطـا کن دلی که شـوق، او را به تـو نزدیک کند. آلودگی ما به مادیات وگناه این شـوق را در دل می‌میراند، اُنس ما با قـرآن، دعـا، نوافـل و درست به‌جا آوردن فرائـض این شـوق را در دل برمی‌انگیزد. زبانِ صادق، سخن باصداقت حرفی که در آن شائبه‌ای از مادّیت و خودخواهی و هواپرستی نباشد، این سخنی است که به سمت خدا بالا می‌رود. 🔷نگاهِ حقیقت‌آمیز؛ نگاهِ حقانی به مسائل، نه نگاهِ جانبدارانه، هوسگرانه و کاسبکارانه. مسائل را با نگاه طرفداری از حق، دنباله‌ی حق بودن، با این نظر نگاه کنیم. آن‌وقت این نگاه به خدا نزدیک میشود. 🔖رهبر انقلاب ۱۳۹۴/۰۳/۰۶ @marefatemahdavi
4_6046515651491661473.mp3
4.4M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 55 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 55 🌀 موضوع : 31 🌀 ❇️تاثیر قرب درونی و بیرونی بر استجابت دعا❇️ @marefatemahdavi
👆🏻👆🏻👆🏻 🌙 📘منبع: اقبال الاعمال 🔸✨🔹✨🔸 @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت دویست و‌یکم (از فایل شماره 45) به بحث جنگ احد می رسیم‌، ✌️دومین جنگی که پیامبر خدا با مشرکین انجام دادن جنگ احد بود، در سال سوم هجری🗓. یهودی ها دیگر خطر پیامبر و مسلمانها را حس کرده بودند، در جنگ بدر دیدن 313 تا مسلمان آن هم با ساده ترین ادوات نظامی، که خیلی هایشان شمشیر نداشتن، خیلی هایشان اسب🐎 نداشتند، چطور بر لشکر مشرکین پیروز شدند، با رشادت های امیرالمؤمنین (ع).✨ 🔔احساس خطر کردند، گفتند باید کاری بکنیم که این مسلمین شرشان را بخوابانیم. یهودی ها از مدینه به مکه آمدند گفتگویی را با ابوسفیان🗣 داشتند، او را به جنگ تحریک کردند و قول دادن در صورت عملیات دوباره توسط مشرکین، قطعا یهودی ها با هماهنگی🤝 مشرکین وارد جنگ و وارد عمل می شوند. یعنی اگر شما مشرکین بیایید ما هم به شما کمک خواهیم کرد. 👈👈خیلی از سرمایه داران و صاحب کاروان های تجاری مکه در جنگ بدر کشته شده بودند، این اموالشان بی صاحب شده بود، خیلی ها مجروح شدن🤕، تعدادی هم سر افکنده و مغبون و بسیار بی روحیه برگشتند، یک مقدار سخت بود مشرکین دوباره بخواهند اینها را تجدید قوا بکنند. 🔹اما سال بعد (یعنی همان سال سوم هجری) ابوسفیان حدود سه هزار نیرو فراهم کرد👳🏻‍♂ به همراه سه هزار نفر نیروی ذخیره و از آن طرف هم تعدادی زن‌. (یعنی سه هزار نفر نیروی خط مقدمی، سه هزار نفر نیروی ذخیره، به همراه تعدادی زن آوازه خوان👩🏻 و رقاصه و زنهای .. برای اینکه مثلا یک روحیه ای به افراد نیروی خودش بدهد) دوباره سپاه شرک را ابوسفیان راه اندازی کرد. 📃خبر این لشکرکشی به پیامبر رسید. ایشان به مشورت با یاران خودشان پرداختند. ابتدا حضرت پیشنهاد دادند در داخل مدینه جنگ می کنیم، جنگ را به جنگ شهری🏘 تبدیل می کنیم. چرا؟ چون مشرکین زیاد هستند تجهیزات نظامی یشان بیشتر است و در میدانهای باز، فضا اگر باز باشد مثل کوه ها⛰، مثل دشت ها، می توانند ما را محاصره کنند. اما اگر در شهر بجنگیم چون ما محل عملیات را بهتر می شناسیم، ما اهل مدینه هستیم داخل شهر مدینه را بهتر می شناسیم، وقتی دشمن وارد کوچه های مدینه بشود می توانیم آن سازمان بندی و آن نظم صفوف دشمن👥 را بهم بزنیم و دشمن هم تضعیف بشود. ☝️از طرفی هم همه مردم شهر در جنگ درگیر می شوند و ما می توانیم با تمام قوا استفاده بهینه را بکنیم. ↩️مشرکین هم از آن طرف ادوات جنگی شهری، بعضی ادوات و تجهیزات مخصوص جنگ شهری است مثل منجنیق، مثل ابزار آتش🔥 زدن و خراب کردن قلعه ها، اینها را به همراه نداشتن. فقط ادوات جنگ رودر رو مثل شمشیر، نیزه و 🏹تیرو کمان به همراه داشتند. 👌به همین خاطر دلیل پیامبر (ص) یک دلیل کامل بود، با رعایت همه جانبه اصول و تاکتیک های نبرد. یک تصمیم کاملا درست. ❌اما جالب است بعضی از اصحاب نظر پیامبر را نپذیرفتند و گفتند جنگ شهری ننگ برای ماست، ما قبول نمی کنیم در جنگ شهری کار بکنیم، جنگ شهری برای ترسوهاست. در حالی که چنین چیزی نبود، اما اینها این توجیه را انجام دادند. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 201 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و هفتاد وششم ⭕️..دلیلش را با هم بررسی می کنیم (چرا ائمه
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و هفتاد وهفتم 3⃣- توجه اولیای خدا که دارای مقامات معنوی هستند، توجه این عزیزان به اعمال صالح و مقامات عالی معنوی. مثل مقام توکل.. 🔸آقای خواجه عبدالله انصاری یک کتابی دارد به نام صد منزل، در دانشگاه می‌خواندیم در بحث عرفان. کتاب خیلی زیبایی است، منازل متعددی را در سیر و سلوک ذکر 📚 می کند، یکی از منازل توکل است که انسان به مقام توکل برسد، یکی مقام رضا، یکی مقام تسلیم.. ☝️وقتی ما توجه می کنیم به این مقامات که از این مقام به مقام بعدی برسم، خود این یک حجاب است،⚠️ 👈یعنی توجه من به این مقام است. اما این حجاب، حجاب ظلمانی و تاریک نیست بلکه حجاب نورانی است. ما یک حجاب ظلمانی داریم که از طریق گناهان برای ما حاصل می شود، اما این حجاب یک حجاب نورانی✨ است و باید همین هم برطرف بشود. همین توجه را اولیای خدا برای خودشان گناه حساب می‌کردند. 🗣لذا گاهی در این قالب می گویند یک جمله معروفی است؛ ″حسنات الابرار سیئات المقربین″ یعنی آن کارهای نیک انسانهای نیکوکار، برای افراد مقرب و درجه بالا گناه حساب می شود. در بحث امام خمینی گفته بودیم این نمازهایی که ما می خوانیم برای اولیاءالله اصلا گناه هست، این چه نمازی است خواندی؟؟! بی حال، بی توجه..‼️ 👌این بزرگان و علما و‌ مقربین درگاه خدا هم مقامشان می رود بالاتر مثل معصومین، از این نظر استغفار می کنند. پس این حجاب یک حجاب نورانی است که این را می آیند مطرح می کند. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (85) 🎤استاد احسان عبادی 277 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ___________________ @marefatemahdavi
✨باز ‌آی ‌دلبرا‌ که ‌دلـــــم بی قرار توست! ✨ 🌷اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
📿 صلوات شعبانیه @marefatemahdavi