eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
991 ویدیو
445 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦لایو (پخش زنده) ❓پرسش و پاسخ مهدوی (جلسه3) این لایو ضبط و منتشرخواهد شد✅ 🗓سه شنبه 1399/10/30 ⏰ساعت 19 شب 🗣کارشناس: 🗂سوالات خود را در لایو بپرسید 🔰در صفحه اینستاگرام🔰 https://www.instagram.com/mahdaviat313.ir 🌐گروه پاسخ به شبهات👇 تلگرام | ایتا 👆پاسخگویی به سوالات شما👆 🔰کانال دیانت همراه سیاست🔰 🔰کانال رسمی استاد عبادی🔰 🆔 @ma_va_o
🔹امیرالمومنین علیه السلام می‌فرمایند: 👈«كَفاكَ اَدباً لِنَفْسِكَ اِجْتِنابُ ما تُكرِهُهُ مِنْ غَيرِكَ»؛ 👈برای تربيت كردن خود، همين بس كه از آنچه در ديگران نمی پسندی، دوری كنی. 📚بحارالانوار، ج۷۰، ص۷۳ @marefatemahdavi
🤲🏻 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج .. @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 1⃣6⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۵۶ 🗓بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم، در روز نیمه‌ی شعبان۱۳۷۷/۹/۱۴ 📒 @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه شانزدهم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت سیزدهم 🔗..س
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه شانزدهم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت چهاردهم 🌀نظر علما راجع به بحث ولایت فقیه: 🔸در شبکه های مجازی و اینطرف و آنطرف.. بحث می کنند این ولایت فقیهی که شما می گویید بعضی از علما با آن مخالفت داشتند و اینطوری نیست که مورد تأیید همه علما باشد. ما چندتا از علمایی که در بحث ولایت فقیه نظر دادند، نظرشان را می آوریم تا برای این افراد اثبات بشود که علمای دیگر هم در بحث ولایت فقیه نظر دادند و اینطور نیست که این بحث فقط ساخته و پرداخته حضرت امام (ره) باشد. 👤شیخ مفید 🔰کسی هست که در قرن چهارم و پنجم زندگی می کرد برای آن زمان بود، متوفی چهارصد و خورده ای هست. یعنی برای هزار سال قبل است چیزی نیست که بگوییم الان بوده باشد و از علمای فعلی است. در ″کتاب المقنعه، ص675 ″ ایشان می فرمایند؛ 👈″هنگامی که امام معصوم برای ولایت در ابواب مختلف فقه وجود نداشت (وقتی امام معصوم برای مباحث فقهی برای ولایت بر آنها وجود نداشت، مباحث فقهی هم عرض کردیم فقط بحث طهارت و اینها.. نیست، مباحث فقهی شامل مباحث حکومتی هم می شود) بر فقیهان اهل حق و عادل واجب است این وظیفه را بر عهده بگیرند″. 💢این نظر شیخ مفید است، حالا درست است خود کلمه ولایت فقیه را نیاورد، اما مهم اصل کار است سیستم کار است. می‌گوید وقتی امام معصوم برای ولایت بر ابواب فقه وجود نداشت فقیهان عادل باید بیایند این را به عهده بگیرند. 👤شیخ طوسی 🔰نفری بعدی که در این بحث نظر داده شیخ طوسی هست که در کنار حرم حضرت علی (ع) دفن است. کتابی دارد به نام ″النهایه، ج2، ص17″. شیخ طوسی شاگرد شیخ مفید بود، متوفی 460 هست. ایشان می فرمایند؛ 👈″صدور حکم و اقامه حدود و قضاوت بر کسی جایز نیست مگر از کسی که از سوی امام معصوم اجازه داشته باشد. (در ادامه توضیح می دهند) چنین کارهایی در زمانی که ائمه معصوم امکان آن را ندارند بدون تردید به فقها واگذار شده است″. (یعنی امر زمان غیبت) 💢طبق همان روایتی که امام عصر (عج) فرمودند در زمان غیبت من به راویان حدیث رجوع کنید، این راویان حدیث بحث همان فقها می شود، چون هر راوی حدیث را که نمی شود به آن رجوع کرد و مطلب از آن یاد گرفت. کسی باید باشد که فقیه باشد تا بتواند تشخیص بدهد این روایت درست هست یا نیست یا روایت اصلا راجع به چه چیزی حرف می زند، باید به چنین کسی که فقیه هست رجوع کرد. طبق این روایت که امام عصر می فرمایند به اینها رجوع بکنید در زمانی که حادثه ای برای شما پیش می آید از این حکم کلی استفاده می شود که باید به فقها رجوع کرد. 🎤استاد احسان عبادی ۱۴ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
⚔ نبرد احد ⛰کوه احد که گفته اند به دلیل جدائیش از کوههای دیگر منطقه، احد خوانده شده یا آن که رسول
⚔ ادامه نبرد احد .. 🔹در آغاز، تیراندازی بین دو طرف بالا گرفت که طی آن قبیله هوازن از سوی مشرکان عقب نشست. اولین برخورد، مبارزخواهی طلحه بن ابی طلحه صاحب لوای مشرکان و از طایفه بنی عبد الداربود که علی (ع)✨ به سراغش رفت و پس از مختصری جنگ، ضربتی بر او زد که فرقش را تا ریش شکافت. در آن لحظه ✨رسول خدا (ص) مسرور شد و تکبیر گفت. پس از طلحه، برادرش عثمان، لواء را در دست گرفت که حمزه بر وی یورش بر دو ضربتی بروی زد که دست و کتفش جدا شد.🖐 این پیروزی های شگفت در همان ساعت آغازین جنگ بسیار امید بخش بود. همچنانکه اقدامات مزبور سپاه دشمن را در هم ریخت. زنان قریش🧕🏻 که کار تحریک سپاه را عهده دار بودند متفرق گشتند و کسانی را که می گریختند نکوهش نمی‌کردند. در این فاصله چندبار خالد خواست تا از سمت کوه عینین⛰ حمله کند که با تیر اندازان روبرو شده و نتوانست نفوذ کند. این وضع ادامه یافت تا آن که مسلمانان دشمن را دنبال کرده و وارد لشکرگاه آنان شدند. 👈در لحظه ای که مسلمانان به سراغ لشکرگاه رفتند، تیراندازان🏹 تصور کردند که کار آنان پایان یافته و علی رغم اصرار فرمانده خود، از کوه عینین پایین آمدند تا از غنایم جنگ بی نصیب نمانند. خالد که از دور متوجه خالی شدن کوه از تیراندازان شد بدان سوی حمله کرد؛ این بار عبدالله بن جبیر با یارانش👥 که کمتر از ده تن بودند مقاومت کردند تا به شهادت رسیدند. پس از آن دشمن بر سر مسلمانان پراکنده ای ریخت که هیچ گونه آمادگی نداشتند. اوضاع به گونه ای آشفته شد که مسلمانان بر یکدیگر شمشیر⚔ می زدند و یکدیگر را مجروح میکردند بطوری که یکی از مسلمانان به همین طریق کشته شد در این لحظه مصعب بن عمیر به دست مشرکان به شهادت رسید، کسی که وی را به شهادت رساند، به گمان آن که رسول خدا (ص) را کشته، 📣فریاد زد که محمد کشته شده است. این خبر بر پراکندگی مسلمانان افزود و بسیاری به همین دلیل صحنه را ترک کردند. ❌پراکندگی مسلمانان و آشفتگی سپاه اسلام به قدری بود که محمد بن مسلمه می‌گفت: خود دیدم که رسول خدا (ص) فلان شخص و فلان شخص را صدا زده می‌گفت: من محمد هستم، اما آنان از وی گریختند. مشرکان بیشتر جنازه های شهدا و از جمله جسد حمزه سیدالشهدا🥀 را مثله کردند. در برابر فرار مردم، مقداد از پایداری رسول خدا (ص) سخن می گوید و این که تا آخرین لحظه همراه چهارده تن از یارانش مقاومت کرده و با تیر و سنگ به دشمن حمله می کرد 🔱. برخی از همین افراد و به تدریج بسیاری دیگر، اندکی پس از گریز، بار دیگر گرد رسول خدا (ص) جمع شدند. در واقع حملات مجدد برخی از مسلمانان سبب شد🏇 که تا اندازه ای اوضاع رو به بهبودی رود. گرچه قریش انتقام خویش را گرفته و گویا رهبری آن، بیش از این در آن شرایط نمی خواست؛ البته اگر رسول خدا (ص) به شهادت رسیده بود برای آنان بهتر بود. به هر حال آنان مصمم شدند تا بازگردند. 👌تلاشهای فردی برخی از اصحاب نیز تأثیر عمده ای در حفظ جان پیامبر (ص) و حفظ اوضاع داشت تا آن اندازه که اسلام پایدار ماند. در شمار پایدارترین افراد امام علی (ع)✨ بود که تا آخرین لحظه از رسول خدا (ص) جدا نشد. گفته شده است که در آن روز، امام هفتاد مورد🍂 زخم برداشت. در این جنگ رسول خدا (ص) نیز از ناحیه صورت و دهان زخمی شد. 🌀از آنجا که جنگ احد، "جنگ شهادت" است خاطراتی از صبوری زنان، شجاعت مردان و صحنه های پرشور اخلاص در آن فراوان است. 📄آمار شهدا بالغ بر هفتاد و چهار نفر بود. چهره های برجسته ای از سپاه اسلام از مهاجر و انصار میان شهدا بودند که از جمله آنها حمزه و مصعب بن عمیر بودند. از مشرکان نیز بیست و سه یا چهار نفر کشته شدند. شماری از شهدا🔆 در همان احد مدفون شدند. تعدادی دیگر را به مدینه آورده و در بقیع دفن کردند. واقعه ای که از آن به عنوان غزوه حمراءالاسد یاد شده، تتمه جنگ احد است. گفته اند: وقتی رسول خدا (ص) به مدینه آمده خبری به دستش رسید که مشرکان، از این که مدینه 🏘 را رها کرده و بسوی مکه بازگشته اند، پشیمان شده اند؛ رسول خدا (ص) دستور داد تا اصحابی که در احد حضور داشته اند، حتی مجروحانی که توان راه رفتن دارند🤕 آماده رفتن به سوی مشرکین شوند. آیه 172 از سوره آل عمران درباره اجابت فرمان رسول خدا (ص) توسط این افراد است که حتی بعد مجروح شدن، دعوت خدا و رسول✨ را پذیرفتند. رسول خدا تا منطقه حمراءالاسد آمد. مشرکان که از بسیج مردم مدینه بیمناک شدند به سرعت راهی مکه شدند. این خبر به مدینه رسید و رسول خدا (ص) پس از سه روز اقامت🏕 در حمراءالاسد به شهر بازگشت. به هر حال حرکت مزبور، اقدام پیشگیرانه مهمی برای حمله سپاه قریش به مدینه بود؛ به علاوه نوعی روحیه دادن به مردمی بود که روز قبل به سختی متحمل شکست شده بودند. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ سیاسی اسلام، ج1، ص513-526"، رسول جعفریان ۳۹ @marefatemahdavi
🌿🌼ای یاد توام مونس در گوشه تنهایی .. @marefatemahdavi
📖📿📖📿📖📿📖 📖 ✨(بِسْم الله الرحمن الرحيم) 💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ، 💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ 💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، 💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ. 📖📿📖📿📖📿📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
🔰حضرت آیت الله خامنه ای: 🔹ایمان و حیا و اخلاق جوانان هم مایه‌ی اقتدار است، [لذا] با آن دشمنند. این ‌همه در فضای مجازی و در رسانه‌ها فعّالیّت میکنند، میلیاردها خرج میکنند برای اینکه بتوانند از جوان ایرانی اخلاق را، ایمان را، پایبندی به شریعت را، حیا را سلب کنند و بگیرند؛ چرا؟ چون اینها مایه‌ی اقتدار کشور است. 🔹با جوان مؤمن متشرّعِ با‌حیای باایمان که در مقابل این وسایل شهوت‌انگیز نمیلغزد و میتواند خودش را نگه دارد، و برای کشور مایه‌ی اقتدار است؛ دشمنند.۱۳۹۶/۰۲/۲۰  @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت صد و هشتاد ودوم (از فایل شماره 40) *⃣در ادامه بحث های دولت کریمه به اینجا رسیده بودیم که دوران دشواری را مشرکین برای پیامبر در سیزده سالی که در مکه تشریف داشتند رقم زدند و عرض هم کردیم ❌پشت سر هر حرکت علیه اسلام دست یهود را خواه یا ناخواه می بینید. اینها دشمنان اصلی اسلام هستند همانطور که آیه قرآن صراحتا فرمود شدیدترین افراد نسبت به شما یهودیان هستند.‌ 💥بحث محاصره اقتصادی 👈یعنی یهودی ها در بحث محاصره اقتصادی چه کارهایی علیه پیامبر البته با کمک مشرکین انجام دادند؟ محاصره اقتصادی یکی دیگر از اقدامات این جماعت بود. پیروان آقا رسول الله (ص) در دره ای به نام شعب⛰ ابی طالب سکونت کردند و هرگونه مبادله و خرید و فروش غیر مسلمانها🛍 با مسلمانها ممنوع اعلام شد. قبایل بزرگ عرب چه از قریش چه از غیر قریش با همدیگر پیمان بستند، ابوسفیان هم که بزرگ آن زمان مکه بود با همدیگر پیمان بستند (آن پیمانی که نوشتند و در خانه خدا نگه داشتند 🕋 همان پیمانی که موریانه خورد ..) که با پیامبر و مسلمین به هیچ عنوان داد و ستد مالی نداشته باشند. 🗓در سالهای هفتم تا ده بعثت این قضیه شعب ابی طالب انجام شد، تقریبا سه سال. مسلمانها در این شعب‌ شرایط سختی داشتند. شاید بگویید چرا هفتم بعثت؟ چرا از همان اوایل نه ..⁉️ از سال سوم بعثت که دعوت علنی شد چرا از همان زمان شروع نکردن به .. چون آن زمان اسلام هنوز قدرت نگرفته بود، آن زمان هنوز مشرکین قدرت اسلام🌟 را نفهمیده بودند. تا وقتی مشرکین به قدرت اسلام پی نبرده بودند با همان آزار و اذیت های معمولی فکر می کردند که می‌توانستند اسلام را سرنگون کنند. وقتی به قدرت اسلام پی بردند و فهمیدن مسلمین کوتاه نمی‌آیند 👥، رجوع کردن به محاصره اقتصادی. ⚠️پس وقتی دشمن به تحریم ها روی می‌آورد بدانید از دست شما عصبانی است، بدانید که به قدرت شما پی برده. حالا بهترین راه چی هست❓ادامه این قدرت، نه اینکه تسلیم بشوی و پای میز مذاکره بروی. وقتی قدرت به خرج بدهی بالاخره دشمن یک جایی به زانو در می آید، خدا به تو قدرت👊 می دهد، کمکت می کند، تو با خدا باش خدا خودش کمک می کند، خدا خودش تو را همراهی می کند در مقابل دشمنان، هر چقدر که باشند هر چقدر نیرو هم که داشته باشند. 👈به همین خاطر در سالهای اولیه دشمن تحریم ها را نیاورد ولی بعد که به قدرت اسلام پی برد تحریم ها🔒 را آورد. مسلمانها شرایط سختی داشتند حتی خیمه و سایبان هم نداشتند تا از خودشان در مقابل آفتاب☀️ محافظت کنند، در این حد!! تمام سرمایه حضرت خدیجه (س) در این مدت هزینه شد. اگر مثلا مشرکی پیدا می شد دلش می سوخت می خواست با مسلمین یک مقدار داد و ستد کند یک بار را ❌حدودا ده برابر می‌فروخت‌. فشار و سختی به حدی رسید که اصلا صدای فرزندان🧒🏻 هم به آسمان می رسید بسیار شرایط سخت شده بود تا جایی که روایت می گوید جوانها و مردها با خوردن فقط یک دانه خرما روز را سپری می کردند. اینقدر شرایط سخت شده بود. اسلامی عزیزی که دست من و شما هست ببینید چطور به دست ما رسیده، با چه سختی ها و مرارت هایی به دست ما رسیده. 🖇ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 182 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦لایو (پخش زنده) ❓پرسش و پاسخ مهدوی (جلسه3) این لایو ضبط و منتشرخواهد شد✅ 🗓سه شنبه 1399/10/30 ⏰ساعت 19 شب 🗣کارشناس: 🗂سوالات خود را در لایو بپرسید 🔰در صفحه اینستاگرام🔰 https://www.instagram.com/mahdaviat313.ir 🌐گروه پاسخ به شبهات👇 تلگرام | ایتا 👆پاسخگویی به سوالات شما👆 🔰کانال دیانت همراه سیاست🔰 🔰کانال رسمی استاد عبادی🔰 🆔 @ma_va_o
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه شانزدهم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت چهاردهم 🌀نظ
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه شانزدهم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت پانزدهم 🌀 ادامه نظر علما راجع به بحث ولایت فقیه: 👤ملا احمد نراقی ملا احمد نراقی کتابی دارد به نام ″عوائد الایام، ص186″ آنجا صراحتا می‌فرماید ولایت فقیه یک چیزی است که اجماع بین همه فقهاست و کسی تا به حال در این قضیه شکی ایجاد نکرده. 👤ابن ادریس حلی ایشان برای قرن ششم است، ابن ادریس صراحتا حرف را می زند و می گوید ائمه تمام اختیارات خودشان را به فقها واگذار کردند. حرف ایشان دیگر خیلی واضح است در کتاب سرائر، علنا دارد می گوید ائمه تمام اختیارات خودشان را به فقها واگذار کردند، خیلی روشن است که یکی از اختیارات ائمه بحث حکومت داری هست. 👌حضرت امام (ره) هم در کتاب ولایت فقیه خودشان می فرمایند ولایت فقیه چیزی نیست که ما جدید آورده باشیم و یک چیز خیلی عجیب و غریبی باشد. می‌گوید آن زمانی که میرزای شیرازی حکم تحریم تنباکو را داده بود آن هم در حقیقت نوعی بحث ولایت فقیه بود که همه از حکم ایشان تبعیت کردند. 🔗نکته آخر بحث آیت الله خوئی هست. ❌آن کسانی که مخالف جمهوری اسلامی هستند و مخالف حکومت هستند یکی از افرادی که همیشه مثال می زنند برای اینکه طرف مخالف جمهوری اسلامی هست یا تشکیل حکومت، همین آیت الله خوئی است. می گویند ایشان ولایت مطلقه را قبول نداشت و بحث تشکیل حکومت توسط یک فقیه را قبول نداشت.. 👈ایشان در اوایل چنین نظری داشت، ابتدا چنین نظری داشت ولی آخرین کتابی که تقریبا نوشت به نام ″منهاج الصالحین″، در این کتاب ایشان صراحتا واژه ولایت مطلقه فقیه و بحث حکومت داشتن فقیه را پذیرفتند. ⚠️⚠️همیشه یکی از مکرهای دشمنان همین است که اگر یک نفری نظر مخالف داد و بعد از نظرش برگشت، اینها فقط آن قسمت نظر مخالف را می آورند، آنجایی که از نظرش برگشت را دیگر نمی آورند. این خیلی مهم است چون افراد متعددی را دیدم که نظر آیت الله خوئی را استناد کردند، به آنها گفتیم که خبر دارید ایشان بعدا از نظرشـان برگشت و در کتاب منهاج ‌الصالحین آمد گفت؟ گفت نه نمی‌‌دانستم. این زرنگ بازی هست که دشمنان درمی‌آورند. 🎤استاد احسان عبادی ۱۵ @marefatemahdavi