فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 مجموعهای از کارهای اصولی و مهندسی 😂
#طنز_معماری
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 طراحی زیبای فرودگاه سنگاپور
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
📄 مقاله معماری لیبرال (و نحوه ارتباط آن با معماری مدرن و پستمدرن)
✍️مولف: حسین کریمی
📌 تولیدی واحد معماری موسسه مصاف
#معماری_لیبرال
🌐 https://masaf.ir/memari/post/35836
💠واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 دستگاه خم کن میلگرد بعد از اجرای آرماتور بندی
💠واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
13.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 آزمایش چکش اشمیت
#نکات_اجرایی
💠واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
🔶 رنگ در نمای ساختمان
🔸رنگ نمای هر ساختمان به اقليم، مصالح بومی و در دسترس، سليقه و فرهنگ آن مکان بستگی دارد.
🔸هر شهر و مکانی دارای پالت رنگی خاص خود میباشد که بايد در طراحی نما لحاظ شود.
🔸در انتخاب رنگ نما علاوه بر سليقه کارفرما بايد به فکر زيبایی و سيمای شهر نيز باشيم.
📌نمای ساختمان ما بخشی از نمای شهر است، با انتخاب رنگهای نامناسب سيمای شهر خود را لکهدار نکنيم.
#رنگ_شناسی
💠واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
🔶 وقتی قلبمو شکستن و سعی میکنن درستش کنن 😅 !!
#طنز_معماری
💠واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
⭕️ تشکیک بهرام شیردل در تداوم معماری گذشته
🔺 شیردل درباره ی تداوم در معماری گذشته، اظهار تردید میکند و در اشاره به گسستهای تاریخی، میدان نقش جهان را که از آن دوران پس از اسلام است با تخت جمشید که از آن دوران تمدن قبل از اسلام است میسنجد و نتیجه میگیرد این دو رابطهی چندانی با هم ندارند و تعجب میکند که چه شده که حال به دنبال حفظ ارتباط با گذشته هستیم؟!
📚(شیردل.۱۳۷۳. ۳۹)
🔺 درحالیکه یافتن ویژگیهای معمارانه و عناصر معماری مشترک میان تخت جمشید و میدان نقش جهان چندان هم دشوار نیست. گرچه ظاهراً همانند هم نباشند.
#مبانی_نظری_معماری
💠واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
واحد معماری و شهرسازی مصاف
⭕️ تشکیک بهرام شیردل در تداوم معماری گذشته 🔺 شیردل درباره ی تداوم در معماری گذشته، اظهار تردید میک
🔶به گمان ما ویژگیهای معمارانهی مشترک دو ساختمان تخت جمشید و مسجد شیخ لطفالله را میتوان چنین برشمرد:
🔹اصل محورگرایی و ایجاد تقارنهای دو محوره در طرح کف و در نماهای ساختمانها.
🔹اصل محصوریت فضایی با ایجاد فضاهای سرباز و دیواربست (محصور).
🔹طرح فضاهای باز و بسته بر پایهی گوشههای گونیا (عمود بر هم) و محورهای اصلی.
🔹اصل سلسله مراتب دسترسی از بیرون به درون در همهی ساختمانها، در آپادانا، کاخ هدیش، گنجینهی (موزه) تخت جمشید و ... و در عالی قاپو و مسجد شیخ لطف الله و ...
🔹الگوی طراحی معماری بر پایهی یک تقارن مرکزی یک فضای میانی بزرگ و بلند در وسط و جای برخورد دو محور و چهار فضای کناری در پیرامون فضای میانی روی محورها که هم کوچکتر از فضای میانی هستند و هم بلندای آن نصف بلندای آن است؛ نمونهی آن کاخ آپادانا و گنجینهی تختجمشید و نیز طبقات بالای ساختمان عالی قاپو است. اما یکی از فضاهای مشترک میان این دو مجموعه، ستاوند (ایوان ستون دار) است که هم در آپادانا و کاخ هدیش و گنجینه دیده میشود و هم در عالی قاپو در ایوان اصلی آن که هر دو رو به فضای باز ساخته شدهاند.
#مبانی_نظری_معماری
@masaf_memari