🔰📌بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان؛پردیس #فاطمه_الزهرا_یزد برگزار میکند:
🔰📣بررسی تاریخی عید قربان؛ عید غدیر و واقعه عاشورا
👤با حضور:
🔸سید میثم میرتاجالدینی
🔹هر شنبه؛ به مدت ۶ جلسه
🔹شروع دوره : ۳ تیرماه
🔺در بستر اسکای روم
📌هزینه سرمایهگذاری برای آگاهی: ۴۰ هزارتومان
🔺جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر مراجعه فرمایید:
@M_Hajihoseini
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
#با_هم_منادی_تحول_باشیم
🔸eitaa.com/monadian_tahavol
شما میگین ابلق،
ما میگیم اولَق.
رنگرنگی و خالخالی که از هرکسی، چیزی داره. یعنی یه جور التقاط.
آفتابپرست هم هرجایی یه رنگی میشه؛ ولی اولق، تفاوت داره با آفتابپرست.
مثل تفاوت التقاط با نفاق.
التقاط یعنی ثبات رنگهای بیتناسب.
نفاق یعنی رنگپذیری متناسب.
و اینها یعنی پیچیدگی قضاوت ارزشها!
#سید_میثم
@Masihane
#سالبه_به_انتفاء_موضوع
سبک سفر کردن یعنی راحتی.
متعلقات را هر دفعه کمتر میکنم.
اوایل با چمدان و کوله و کیفهای پُر تا بُنِ دندانههای زیپْ میکوچیدم و حالا صرفا با یک کیف دستیِ خیلی دمِدستی. همین را هم هر سفر سبکتر میکنم.
ایدهآلم این است که دستهایم را فرو کنم توی جیب، یکلا قبا؛ بروم و بگردم و برگردم.
اینطوری ترس اینکه فلان چیز را توی قطار جا گذاشتم، بهمان چیز را توی اتوبوس گم کردم؛ میرود پیکارش. سالبه به انتفاء موضوع!
اصلا خودِ همین همین ترس از دست دادن، مرا هُل میدهد به شیبِ ملایم حذف چیزها.
بهنظرم روابط آدمی هم مثل همین متعلقات سفرند. کمکم کم میشوند.
از یک جایی در این سلسلهی روزهای عُمر، دیگر کسی به جمع دوستان صمیمیات اضافه که نمیشود هیچ؛ از همان حلقهی رفقای نامنتها عزیز هم، آدمهای زیادی میریزند.
یک روز هم به خودت میآیی و میبینی یکیدوتایی ماندهاند. اینها هم ضروریاند. مثل عینک روی چشم. که اگر نباشد دنیا تار میشود و دیدن محال! اینها حذف ناشدنیاند و وای بهروزی که کَم شوند، گُم شوند.
من دربارهی خودم یقین دارم که ترس از دست دادن، محتاطم کرده و میکند. میخواهم کسی اضافه نشود تا مبادا روزی کم شود. گم شود. یا خودش بخواهد کم شود، گُم شود. آنوقت واویلا..
#سید_میثم
@Masihane
همه عمر با تو قدح زدیم و نرفت رنج خمار ما
چه قیامتی که نمیرسی ز کنار ما به کنار ما
#بیدل_دهلوی
@Masihane
3762_55917.pdf
427.9K
امروز، شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۲
صفحه اندیشه روزنامهی جوان با چند مطلب:
۱- گفتگو و نقش میانجیگر از منظر یوری لوتمان
۲- زن زبان اعضای خانواده را ترجمه میکند
۳- فرهنگ و نسبت میان امر درونی و امر بیرونی
۴- کجای کار تربیت میلنگد؟
۵- عدالتخواهی مسافر اینترنتی
http://www.javann.ir/004tIx
@Masihane
الهی منّی ما یلیق بلؤمی و منک ما یلیق بکرمک
خدای من! آنچه از من برخاسته، با پستی من هماهنگ است و آنچه از تو آشکار گردید، با کرامت تو سازگار است. من در آنچه که میتوانستم از بدیها کوتاهی نکردم، پس تو در آنچه که سزاواری از خوبیها کوتاهی مکن!
خدایا! ای آخرین فریاد! بگو با این همه فقر و با این همه جهل من چه میکنی؟
رهایم میسازی و به خودم وامیگذاری؟ یا با تمام ادعاها و تفرعنها به تربیتم و شکستنم میپردازی تا دیوارهایم بریزد و حصارم به وسعت بازگردد؟
📚 فرازهایی از دعای عرفه؛ ترجمه استاد علی صفایی حائری؛ کتاب چهل حدیث از امام حسین(علیهالسلام)؛ ص 28 و 29.
@Masihane
هدایت شده از مدرسه تاریخاندیشی قصص
.
📌 راه و بیراه
غدیر تاریخ؛ طرح نبیاکرم صلیالله علیه و آله و طرح بدیل آن
🔸 زمان: یکشنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۲
🔹 نوع برگزاری: مجازی (آنلاین و آفلاین)
🔸 تعداد جلسات: ۲ جلسه ۱ ساعته
👤 مدرس: سید میثم میرتاجالدینی
⭕️ ظرفیت محدود
💰 هزینه ثبت نام: مقدار دلخواه شما (از هزار تومان تا ۱۱۰ هزار تومان)
▪️ نکته: به دلیل ایام مبارک غدیر، هزینه این دوره به خواست شما تعلق گرفته و تمام هزینه این دوره، برای نشر معارف امیرالمؤمنین و اهل بیت صرف خواهد شد.
⏺ ثبت نام از طریق لینک زیر:
https://qasasschool.ir/shop/way-and-noway/
(بعد از ثبت نام، لینک کانال دوره، از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد)
📅 مهلت ثبت نام: ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه ۱۱ تیر ماه
🆔 @qasas_school
3767_56002.pdf
617.6K
📌 آینده از چه زمانی مهم شد؟
مطلبی پیرامون آینده و امید در اسلام و خلأ جدی که وجود دارد.
در صفحه اندیشه روزنامه جوان ( فایل پیدیاف) یا لینک زیر بخوانید:
https://www.javann.ir/004thV
@Masihane
3773_56104.pdf
386.4K
📌 برگی از تاریخ بیتفاوتی
مطلبی پیرامون "بیتفاوتی" جامعهی کوفه در یک دورهی تقریبا ۲۰ساله و یافتن اسباب آن در نگاه برخی اندیشمندان
در صفحه اندیشه روزنامه جوان ( فایل پیدیاف) یا لینک زیر بخوانید:
http://www.javann.ir/004u9C
@Masihane
3785_56307.pdf
599.7K
🔰تبلیغ با زندگی..
خط انتقال معارف!
در فایل پیدیاف یا لینک زیر بخوانید👇
http://www.Javann.ir/004v2E
@Masihane
💠 حسینِ جذاب، حسین جنتلمن
🔸 در روزهای حسینیم، روزهایی که هرکس حسینِ خودش را به جهان معرفی میکند و این شخصیسازی کردن شخصیت فراتاریخی مانند حسین، هرچند برکات روانی دارد؛ لکن آفتهایی را هم یدک میکشد.
🔹 حسینِ جذاب، حسین اینروزهای فضای مجازی است. حسینی که گویا ما آن را از یک تاریخ پروپیمان جدا کردهایم و از آن یک قاب ساخته و کوبیدهایم به دیوار. پس وقتی بناست یک قاب از حسین نشان دهیم، جذابیت اولین اولویت است.
لکن حسین برای من و شمای مذهبی، بیهیچ تلاشی جذاب هست. که اگر نبود تمام سال را آویزان نام و نشانش نبودیم.
⁉️ پس بناست حسین را برای کدام قشر جذاب کنند؟
برای قشری که معیارهای پسندش بیش از آنکه بر گرد آرمانهای حسین بچرخد، بر حول لایفاستایل حسین میگردد.
‼️ اما مگر جذب لایفاستایل حسین شدن ایرادی دارد؟
طبعا ایرادی ندارد و یحتمل بابی برای آشنایی با آرمانهای حسین هم باشد.
🔺 لکن یک سوال اهمیت دارد: چنین حسین شخصیسازی شدهای در چه مقیاسی میتواند حرکت بیافریند؟
آیا از دلِ صورتیبازها که حسینشان بیش از آنکه امام تاریخ باشد صرفا یک رقیبِ شخصی برای یزید است، مجاهدِ مبارزِ مصلحِ مدافع مظلوم و مستضعف درمیآید؟
🧐 حسینِ جذابِ تاریخ همانی است که انقلاب اسلامی را جرقه زد و نسبت میان این حسین با حسین اینروزهای مجازی چیست؟
#سید_میثم
@Masihane