eitaa logo
مسعودنادری|کلینیک روان‌شناسی‌سرای‌آرامش
12هزار دنبال‌کننده
580 عکس
1.7هزار ویدیو
71 فایل
💠هدف دراینجا تجهیز و آموزش خانواده‌هاست 🌱تغییر،رشد و رسیدن به آرامش را با ما تجربه کنید ش.پروانه: م_۶۱۷۵ برای اینکه بیشتر باما آشنا بشید روی لینک زیر کلیک کنید👇 https://eitaa.com/masoud_naderi/27124 راه ارتباطی: @admin_tajaror تلفن:09921244007
مشاهده در ایتا
دانلود
❓《یهدی من یشاء و یضل من یشاء》، یعنی خدا هر کس را که بخواهد هدایت و هر کس را که بخواهد گمراه می‌کند، پس اگر کسی منحرف شد تقصیر خودش نیست. همان طور که در متن سؤال اشاره نمودید، آیات متعددی دال بر این همین معنا و مفهوم است که حق تعالی هر کس را بخواهد هدایت و هر کس را بخواهد گمراه می‌نماید. مانند: «لَقَدْ أَنزَلْنَا آیاتٍ مُّبَینَاتٍ وَاللَّهُ یهْدِی مَن یشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ» (النور، 46) ترجمه: قطعا آیاتى روشنگر فرود آورده‏ایم و خدا هر كه را بخواهد به راه راست هدایت مى‏كند. و حتی به پیامبرش می‌فرماید چنین نیست که هر کس را تو بخواهی هدایت شود، بلکه هر کس را که خدا بخواهد هدایت می‌شود: «إِنَّكَ لَا تَهْدِی مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ یهْدِی مَن یشَاءُ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ» (القصص، 56) ترجمه: در حقیقت تو هر كه را دوست دارى نمى‏توانى راهنمایى كنى لیكن خداست كه هر كه را بخواهد راهنمایى مى‏كند و او به راه‏یافتگان داناتر است. ✅پاسخ: بدیهی است که وقتی حکیم عادلی اراده می‌کند، اراده‌ی او اتفاقی، شانسی، قرعه‌ای، نفسی یا در یک کلمه همین‌طوری و بی حساب و کتاب نیست، بلکه بر اساس حکمت و قواعد حکیمانه است، چه رسد به خداوند متعال که از هر عیب و نقصی منزه «سبحان» است. لذا نه چنین است که خواست و اراده‌ی او بی ظابطه باشد و نه چنین است که بندگانش را از این ضابطه‌ها و قوانین بی‌خبر گذاشته باشد. در بیان «یهدی من یشاء و یضل من یشاء»، معانی و مفاهیم متفاوت و ژرفی مستتر است. از جمله: الف – حکمت و قواعد نظام هستی را خداوند وضع نموده است، پس هیچ کس نمی‌تواند در آنها تصرف نموده و یا تغییر و تحولی ایجاد نماید. در نتیجه قواعد و ملزومات «هدایت» یا «گمراهی» به اراده او و در اختیار اوست و راه گریزی نیست. «لا یُمکن الفرارُ من حکومتک». ب – در نتیجه هدایت هیچ کس از راه دلبخواهی محقق نمی‌گردد. ندیدید برخی می‌گویند: «من خدا را قبول دارم، ولی آن گونه که خودم دلم می‌خواهد بندگی و عبادت می‌کنم، نه آن گونه که او فرموده است؟!» این همان سبک ابلیس است. لذا حق تعالی متذکر می‌گردد که خیر. هدایت بر اساس دلخواه و اراده‌ی تو نیست، بلکه بر اساس حکمت، مشیت و اراده من است. ج – حتی اراده انبیای اولی العزم الهی نیز در هدایت و گمراهی دیگران نقشی ندارد، چه رسد به دیگران. بلکه تمامی این اراده مال خداست. اما خداوندی که فرمود «هر کس را بخواهم هدایت می‌کنم و هر کس را بخواهم گمراه می‌کنم»، بندگانش را جاهل و بی‌خبر از این که بالاخره چه کسانی را هدایت و یا گمراه می‌کند، رها ننموده است. بلکه قواعد و ملزومات هدایت و گمراهی را بیان داشت و فرمود: هر کس دارای چنین صفات، مشخصات، ایمان و عملکردی باشد، جزو کسانی است که اراده هدایتم به آنان تعلق می‌گیرد، و هر کس دارای چنان صفات، مشخصات و عملکرد باشد، در گروهی قرار می‌گیرد که اراده هدایت من به آنان تعلق نمی‌گیرد، پس حتماً و یقیناً گمراه می‌شوند. در مثال (که قابل مناقشه نیست) به این می‌ماند که کسی مدرسه‌ای دایر نماید و اعلام کند که هر کس را دلم بخواهد ثبت نام کرده و تحت آموزش قرار می‌دهم و هر کس را دلم نخواهد به این مدرسه راه نمی‌دهم و سپس شرایط ثبت نام را نیز اعلام نماید. یعنی این اراده همین طوری نیست، بلکه اهداف، حکمت‌ها، اصول و قواعدی دارد. از این رو در اول و آخر یا قبل و بعد هر آیه‌ای که در آن «من یشاء» بیان شده است، به علل هدایت یا انحراف نیز تصریح شده است. به عنوان مثال، خدا چه کسانی را هدایت می‌نماید؟ کسانی که به سوی باز می‌گردند: «وَیقُولُ الَّذِینَ كَفَرُواْ لَوْلاَ أُنزِلَ عَلَیهِ آیةٌ مِّن رَّبِّهِ قُلْ إِنَّ اللّهَ یضِلُّ مَن یشَاءُ وَ یهْدِی إِلَیهِ مَنْ أَنَابَ» (الرعد، 27) ترجمه: و كسانى كه كافر شده‏اند مى‏گویند چرا از جانب پروردگارش معجزه‏اى بر او نازل نشده است بگو در حقیقت‏خداست كه هر كس را بخواهد بى‏راه مى‏گذارد و هر كس را كه [به سوى او] بازگردد به سوى خود راه مى‏نماید پس، همان خدایی که فرمود هر که را بخواهم هدایت می‌کنم و هر که را بخواهم گمراه می‌نمایم، به وضوح و صراحت بیان نمود که چه کسانی را دوست دارم و هدایت می‌کنم و چه کسانی را دوست ندارم و در چارچوب هدایت و رحمت من قرار نمی‌گیرند. و ضمن هدایت، انسان را مختار گذاشت تا خودش انتخاب کند که در کدام جبهه قرار بگیرد. کارشناس پاسخگویی به مسائل دینی 🔸 @admin_tajaror_dini 🔸 🌐 @masoud_naderi
عشق12.mp3
3.69M
📎 عشق/قسمت2⃣1⃣ ❣ ❗️عشق تمام هستی را فراگرفته❗️ و همین نکته اهمیت دانستن مسائل پیرامون عشق و عشق ورزی را میرساند. ⭕️چند نکته در خصوص دوره عشق و عشق ورزی. | | لطفا عضو شوید 🌐 @masoud_naderi👈
بدن سالم . سلام امیدوارم حالتون خوب باشه🌱 در این جلسه قصد دارم چند نکته پیرامون پیاده روی در منزل رو بهتون بگم. پیاده روی در منزل تفاوت زیادی با پیاده روی بیرون و فضای آزاد نداره؛ پس اگر فضای کمی دارید اصلا ناراحت نباشید😊 کافیه به چندتا نکته توجه کنید: -اول هدف گذاری کنید(البته هدف گذاری برای هر کاری نیازه😅) مثلا تصمیم بگیرید و تعیین کنید من روزی نیم ساعت یا مثلا ۲کیلومترپیاده روی می‌کنم این نکته فقط برای پیاده روی در منزل نیست. -گام بعدی اینه که تعیین کنید در منزل از چه مسیری رفت و آمد کنید. -سعی کنید موانع و وسایل رو کمی جابجا کنید تا در طول پیاده روی با اون‌ها برخورد نکنید. -تعداد گام هایی که شما برای پیاده روی در منزل نیاز دارید حداقل ۳گام تقریبا ۳ متر از چهار جهت هست پس نگران فضای پیاده روی در منزل نباشید. -سعی کنید از جوراب یا پاپوش مناسب استفاده کنید یا اگر بخاطر سفتی زمین اذیت میشید از کفش مناسب استفاده کنید. 🔻این‌ها تمام نکاتی هست که شما برای پیاده روی در منزل باید رعایت کنید. سخت بود؟؟ پس از همین امروز شروع کنید👏 ⭕️جلسه بعد یک تمرین ساده و کاربردی در هنگام پیاده روی رو بهتون میگم⭕️ یاعلی (مربی و داور رسمی ورزشی) | لطفا عضو شوید 🌐 @masoud_naderi👈
امام زمان موانع.mp3
5.2M
📻 ⭕️اگر این موانع را رفع کنید خود امام زمان (عج) به دیدار شما می‌آیند 🔻موانعی که امام زمان(عج) به ابن مهزیار در دیدار با او فرمودند. 🎙حجت الاسلام مسعود نادری | لطفا عضو شوید 🌐 @masoud_naderi👈
12.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ای دل اگر عاشقی، در پی دلدار باش بر در دل روز و شب منتظر یار باش دلبر تو جاودان بر در دل حاظر است روزن دل بر گشا، منتظر یار باش...🌙 | لطفا عضو شوید 🌐 @masoud_naderi👈
19.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
إمامُ عليٌّ عليه السلام : لِقاحُ الإيمانِ تِلاوَةُ القرآنِ .حديث امام على عليه السلام : بارور شدن ايمان به تلاوت قرآن است. (تجررS.P.P.E) لطفاً عضو شوید 👇 🌐@masoud_naderi
9.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥خداوندفرمودندکفاربرمومنین راه تسلطی ندارند. ❓پس چرا دربعض بلاد و کشورها شاهدتسلط کفار برمسلمین هستیم؟ (تجرر S.P.P.E) لطفاً عضو شوید 👇 🌐@masoud_naderi
❓ چرا از اول امامت، غیبت کبرا شروع نشد؟ ✅غیبت صغرا، زمینه ساز غیبت کبراست. در واقع غیبت اول به منظور آمادگی مردم برای پذیرش غیبت کبرا رخ داد؛ زیرا غایب شدن در زمانی طولانی، امری بس غریب و نامأموس و باور آن برای مردم دشوار است. به همین جهت امام هادی(ع) با مردم کمتر معاشرت می‌کرد و جز با اصحاب خاص خود با کسی ارتباط نداشت. وقتی امام حسن عسکری(ع) به امامت رسید، در اکثر اوقات از پشت پرده با مردم سخن می‌گفت تا مردم برای پذیرش غیبت امام دوازدهم مهیا شوند. علاوه بر این، اگر غیبت کبرا از همان اول صورت می‌گرفت، وجود مقدس امام زمان(ع) مورد غفلت واقع می‌شد و کم‌کم به فراموشی می‌پیوست. بنابراین غیبت صغرا آغاز شد تا شیعیان در آن ایام به وسیله نواب با امام خود تماس داشته و در وجود حضرت تردید نداشته باشند. 📒دادگستر جهان، ص225 کارشناس دینی: @admin_tajaror_dini @masoud_naderi
6.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گَ‍‌‍ـرچِہ‌یِڪ‌ْعـُمر‌‌مَن‌اَزدِلبـَرخود بۍخَبـَرَم،لَح‌ـظہ‌ا؎نـیست‌ڪِه یـٰآدَش‌بِـرَوَداَزنَظَـرَم..! ߊ‌َܠܠّܣُــܩَّ ࡃَܥܼـِّـܠܙ ܠِࡐ‌َܠࡅِّ࡙ــܭَ ߊ‌ܠܦَ̇ــــܝ‌َܥܼܢ | لطفا عضو شوید 🌐 @masoud_naderi👈
8.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داستان زندگی عثمان بن سعید یکی از نواب امام زمان (عج) 🎥 این داستان رو برای فرزندانتان پخش و بازگو کنید. | لطفا عضو شوید 🌐 @masoud_naderi👈
📋فهرست دوره های برگزار شده در کانال خانواده کامل🌱 برای مشاهده هر دوره کافیه روی قسمت‌هایی که میخوای کلیک کنی و از اون دوره استفاده کنی🤗