کربلا و رازی که شهدا فهمیدند جلسه سیزدهم.MP3
30M
.
🎙 کربلا و رازی که شهدا متوجه آن بودند در بستر «ایمان» و «امید»
▪️با محوریت یادداشت #استاد_طاهرزاده
با شرح و تبیین حاج آقا نجات بخش
جلسه سیزدهم،
🌺شهدا و گشودهشدن زبان ظهور حقایق ازلی🌺
16- به آیندهای باید فکر کرد که آن آینده در افق زمانه و در افق تاریخِ ما قابل تصور است و در چنین حضوری است که زبانی مناسب زمانه ظهور میکند تا آن زبان اشارهای گردد به آنچه باید باشد و برگشت به نحوهای از معنویت است که معنویتِ پسفردایی و آخرالزمانی است. آن زبان از حقایق ازلی و قدسی بهرهمند است، تا هرکس خود را در زمانِ باقی و اکنونِ بیکرانه خود احساس کند.
انقلاب اسلامی در جایگاه تاریخی خود متذکر چنین حضوری است و شهدا چون خود را در چنین فضایی مییافتند، شهادت را نهتنها نابودی نمیدیدند، بلکه آن را راهی عمیقتر برای استقرار بیشتر در اکنونِ بیکرانه و فعّال خود یافتند. از این زاویه به تقاضای حضرت موسی«علیهالسلام» از خداوند فکر کنید که چون آن حضرت خود را متوجه حضوری یافتند که باید مردمان را متوجه آن حضور بکنند، لذا عرضه داشتند: «رَبِّ اشْرَحْ لي صَدْري وَ يَسِّرْ لي أَمْري وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِساني»(طه/27- 25) از خداوند تقاضاکردندسینهشان را بگشاید تاهرچه بیشتر ظرف حقایق وجودی شود و با آساننمودن امور، موانع پیش رو را برای چنین حضوری مرتفع کند و از آن مهمتر زبانی برای حضرت گشوده شود که حامل معناهایی باشدکه آن حضورراگزارش دهد.ما نیز درست درچنین موقعیتی هستیم که باهمان دغدغهها، برای داشتن زبانی که تذکربه آیندهای باشدکه درپیش است .
⬅️متن کلی↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
🔖حضور فعّال شهدا و مددرسانی به عارفان
11- تفاوت حیاتِ بعد از شهادتِ شهدا و حضور در ادامه تاریخی که در راستای تحقق آن حیات، شهادت را پذیرفتند و حیاتِ بعد از مرگِ انسانهای بیتاریخ بسی بسیار است، شهدا بودنی زندهتر از زندگان را تجربه میکنند و حامل بشارتهای دوگانه «وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ» و «وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ»(بقره/62) و نعمت خاص الهی که همان «ولایت» است، میباشند و انسانهای بیتاریخ در این عرصه، سختترین پوچی و نیستانگاری را احساس میکنند و اینجا است که باید با شهدا نسبتی خاص برقرار کرد، نسبت خاصی که حضرت امام اینطور از آن خبر میدهند که:
« ما براى درک کامل ارزش و راه شهیدانمان فاصله طولانى را باید بپیماییم و در گذر زمان و تاریخ انقلاب و آیندگان آن را جستجو نماییم ....همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود...».
آری! اینجا است که شهادت، فرصت است تا عارفان و عاشقان و دلسوختگان برای ادامه حیات خود در این زندگی، از حضور فعّال شهدا مدد بگیرند و در وسعتی گشودهتر و گستردهتر از تفاوت مُردن و ماندن در نزد خود آزاد باشند. این است راهی که باید ما در آینده خود مدّ نظر داشته باشیم.
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
#محرم
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
+aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
انقلاب اسلامی انتظار و وارستگی.MP3
49.91M
.
🎙 انقلاب اسلامی، انتظار، وارستگی
در معنای حضور تاریخی و تفکر به حقیقت هستی
با حضور #استاد_طاهرزاده
جلسه هجدهم، ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۲
⏭پیوست جلسه قبلی (17) : 👇🏻
https://eitaa.com/matalebevijeh/14249
📄 متن مورد بحث جلسه↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14301
⬅️متن کلی↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/12675
#مدرسه_سیاست
#وارستگی
@soha_sima
مطالب ویژه
. 🎙 انقلاب اسلامی، انتظار، وارستگی در معنای حضور تاریخی و تفکر به حقیقت هستی با حضور #استاد_طاهرزا
🌺بشر جدید و ظرفیت حضور در تاریخ انقلاب اسلامی🌺
34- ما در نظر به انقلاب اسلامی به واقع به دنبال افق گشودهای هستیم که ما را احاطه میکند، بدون آنکه چیز مشخصی باشد، ولی همه چیز را، تک به تک و در پیوند با یکدیگر، در خود به عنوان یک سکونتگاه گرد هم میآورد. با توجه به این امر آیا جز این است که انقلاب اسلامی از یک جهت افقی است گسترده و از جهتی دیگر سکونتگاهی است که همهچیز در این تاریخ در قلمرو گسترده آن حاضر است و معنا پیدا کرده؟ معنای انتظار و وارستگی در این قلمرو معنای خاصی است که تاریخ جهان مدرن از آن بیبهره است ولی بشر جدید نهتنها ظرفیت یافتن آن را دارد، بلکه ناخودآگاه به دنبال آن است تا از پوچی دورانش رهایی یابد و این با خود گشودگی برای امری گشوده که همان حضور در تاریخ انقلاب اسلامی است، برایش پیش میآید.
🌺حکایت «مستوری» و «نامستوریِ» حقیقت 🌺
35- اگر بعضاً ملاحظه میکنید که «قلمرو گشوده»، خود را از ما پس میکشد و بیش از آنکه در جهت مواجهه با ما پیش آید، از ما فاصله میگیرد؛ به جهت آن است که بازگوکننده و آشکارکننده حقیقت است و حقیقت در عین آشکارگی و ظهور، در خفاء و عدم آشکارگی است و راز شیدایی عارف نسبت به آن در همین است که حقیقت چون ماه نو خود را مینمایاند و چیزی نمیگذرد که رُخ برمیگیرد، امری که جناب حافظ را در بر گرفت و او را به سرودن این بیت کشاند که:
شیدا از آن شدم که نگارم چو ماه نو ابرو نمود و جلوهگری کرد و رو ببست
این حکایت حقیقت است، امری که بشر امروز سخت به آن نیاز دارد و به همین دلیل با هیچ چیز و با هیچ حرفی آرام نمیگیرد، مگر با امری که در عین نامستوری، مستور است و این تجلی ذات حقیقت است که با تفکری پیش میآید که گشودگی را بهخوبی فهم و درک کرده است.
🌺نسبتی که بین شهدا و انقلاب اسلامی پیش آمد🌺
36- در نسبتی که با حقیقت پیدا میکنیم، آنگاه که با آن یعنی با حقیقت در قلمرو گشوده انقلاب اسلامی مواجه میشویم، در آن صورت حقیقت، ویژگی ابژهای را ندارد که در برابر ما قرار داشته باشد ولی در عین حال منزل و جایگاه استقرار همه اموری است که میتوانند وجود داشته باشند، مشروط بر آنکه آنها را در آینه حقیقت مدّ نظر داشته باشیم تا بتوانیم نسبت به آنها بیندیشیم و فکر کنیم و از آن طریق به ذات تفکر نزدیک شویم، از طریق انتظار نسبت به آنچه در پیش است، انتظاری که هیچ ابژهای ندارد، در عین منتظربودن، منتظرِ چیزی بودن، ولی اگر چیزی را در ذهن خود تصور کنیم و انتظارش را بکشیم، عملاً در حضوری که با انتظار پیش میآید واقع نمیشویم. ما در حالت انتظار، گشوده به چیزی هستیم که حسِ انتظار از آن خبر آورده. مثل حضوری که نسبت به قرآن در مقام جامعیت در شب قدر برای انسان پیش میآید و هیچکس نمیداند به طور مشخص آنچه با نزول فرشتگان و «روح» پیش میآید، چیست، مگر بعد از آنکه برای رسول خدا«صلواتاللهعلیهوآله» سورههای قرآن یکی بعد از دیگری نازل میشوند و حضرت، نسبت آنها را با حضورِ شب قدریشان مییافتند، بدون آنکه از قبل نسبت به آن سورهها آگاهی داشته باشند و یا در افق انتظار آن حضرت، آن سورهها معلوم باشد. این است معنای نسبتی که از طریق انقلاب اسلامی با حقیقت پیدا میکنیم تا با نظر به افقی که در پیش است، رویدادهای مربوط به انقلاب اسلامی که آینههای نمایاندن حقیقتاند، فهم شوند و بتوانیم نسبت به آنها تفکر نماییم. آیا میتوان نسبتی را که بین شهدا و انقلاب اسلامی پیش میآمد را در حضور لیلة القدری آنها و طلب هرچه بیشترِ به ظهورآمدن آنچه باید از اجمال به تفصیل میآمد؛ دانست؟ آگاهی اولیه آنها نسبت به تاریخی که در آن حاضر بودند و طلبِ حضور بیشتر در آن تاریخ از طریق شهادت محقق شد.
از_بشقاب_پرنده_در_کنگره_تا_اف_35_در_خلیج_فارس.mp3
47.2M
🔹 گفتگو با پریسا #نصرآبادی
⬅️از_بشقاب_پرنده_در_کنگره_تا_اف_35_در_خلیج_فارس
📆 8 مردادماه . ۱۴۰۲
⏱ مدت زمان: ۱۳۲ دقیقه
💎#استاد_طاهرزاده🔻
🖌راستی چرا غربگراها ی ما جز آمریکا و اروپا را به رسمیت نمیشناسند ؟ ملاحظه میکنید چگونه ایران به عنوان جبههای که بنا است در نظم نوین جهانی عمق استراتژیک خود را با حضور در آفریقا گسترش دهد تا از بقیه کشورهایی مانند روسیه و چین و حتی ترکیه عقب نماند غرب گراهای داخلی نگران این حضور هستند .؟
آیا نگرانی غربگراها در این رابطه نیست که چرا ایران در حال فاصله گرفتن از آمریکا میباشد ؟
خوب است به اتفاق تاریخی عدم جرأت کمپانی های آمریکایی در رابطه با عدم تخلیه تانکر نفتی ایران فکر کنیم . آیا این حکایت از حضور ایران در معادلات جهانی ندارد ؟ و اینکه امکان کنشگری آمریکا از دست رفته است ، ولی رسانههای خودباخته غربگرای ما متوجه این امر نیستند و نسبت به حضور موشک کروز ابومهدی و تغییر حضور ناوهای آمریکا در سواحل ایران فکر نمیکنند، در حالی که دشمنان ما هوشمندانهتر از داخلی ها نسبت به این امر فکر می کنند
🌐 jedaal.tv/radio
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺حضور در لیله القدر تاریخی انقلاب اسلامی🌺
با توجه به اینکه ما با حضور تاریخی متوجه زمان انفسی که درون ما احساس میشود میباشیم و آن غیر از زمان تقویمی است حال باید از خود پرسید ما در چه زمانی زندگی میکنیم ؟ و زمان حقیقی ما کدام زمان است زمانی که در درون ما است به آن فکر میکنیم به همان معنای تفکر تاریخی و یا زمانی است که تقویم ها تعیین میکنند ؟
باید از خود پرسید ما با نسل جدید چند سال فاصله داریم آیا زیست جهان آنها را میشناسیم تا مناسب زمانهای که آنها در آن زیست میکنند با آنها رابطه داشته باشیم ؟ زیرا غفلت از این موضوع موجب فاصله و شکافی بین ما و نسل جدید خواهد شد و از اینکه باید فرزند زمان خویش باشیم حاشیه میرویم.
اگر در آموزههای دینی خود داریم لیله القدر خیر من الف شهر بدین معنا که یک شب میتواند از هزار ماه برتر باشد باید از خود بپرسیم آیا به زمان قدسی که عملاً در انقلاب اسلامی پیش آمده است حاضریم و به آن فکر کردیم ، زمانی که دیگر زمان تقویمی نیست؟
زمان انفسی که انقلاب اسلامی درنظرها میآورد انسان را به جهت تفکر تاریخی اش متفکر می میسازد تا آنجایی که میتواند در عین حضور در آینده با گذشتهای مثل زندگی با اصحاب امام حسین علیه السلام مانوس باشد
از آنجایی که حضور تاریخی امریست درونی و با جان انسانها ارتباط دارد و هستی انسان را با انسان در میان میآورد نمیتوانیم گمان کنیم حضور تاریخی را با امری مثل اطلاع یافتن از موضوعات میتوان به دست آورد زیرا امری است مربوط به تقدیر انسانها ذیل اراده الهی و تنها انسان میتواند سعی کند خود را ذیل آن اراده قرار دهد👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽
مطالب ویژه
🌺حضور در لیله القدر تاریخی انقلاب اسلامی🌺 با توجه به اینکه ما با حضور تاریخی متوجه زمان انفسی که درو
و به یک معنا در تقدیر الهی خود را حاضر کند که این امر بسیار مهمی است در رابطه با واقع بودگی انسان.
ما با فرهنگ سنتی خود در صورتی که بشر جدید را و جهان جدید را بشناسیم میتوانیم قرار گیریم و این در زمانی است که فرهنگ مدرن نیز از تواناییهای خود نسبت به وعدههایی که به بشر جدید داده بود ناتوان شده ، از این جهت باید در نسبت به حضور انسان جدید در مساجد به جای اینکه ظاهر مساجد را با فرهنگ مدرن آرایش دهیم باید مساجد طوری باشند که انسانها احساس کنند خانه و ماوای اصیل خود را حاضر کردهاند
آری شعارهای دینی نباید حالت سرگرمی و به تعبیری حالت کارناولی پیدا کند از پرسشهای اصیلی که بشر جدید با آن روبرو شده غفلت گردد و صرفاً به حجم شرکت کنندگان دلخوش باشیم غافل از آنکه انسان جدید به اصطلاح آنلاین است پرسشهایی دارد که باید متفکرانه به آن پرسشها جواب داد تا گمان نکند ما با نوعی سطحی نگری بنا داریم تحجری را در رابطه با سنتهای خود به او تحمیل کنیم. با اینکه همه میدانند سنت چنانچه احیانشود نوعی تحجر و داعشی گریست از آن جهت که میدانستهاند افق جدیدی را بر مبنای همان سنتها مقابل مخاطبان بگشایند.
فراموش نکنیم که بشر جدید فهم خاصی نسبت به خود دارد و باید تکالیف شرعی را مبتنی بر همان فهمی که او از خود دارد با او در میان گذارد و مسلماً با نظر به وجوه متعالی بشر جدید تکالیف به عالیترین سطح برای او قابل پذیرش است مشروط بر آنکه گرفتار سطحی نگری در امر اراده معارف عالیه دینی نشویم و به صرف گستردگی آموزههای دینی از عمق آنها و لیله القدری یعنی زمان قدسی آنها غفلت شود.چه سود میبرد انسانی که بر عالم مسلط شود ولی بر نفس خود مسلط نباشد و در درون خود به جهت آنکه به ابعاد روحانیاش توجه نکرده احساس نارضایتی فراوانی بکند که اصطلاحاً به آن نیست انگاری یا نیهیلیسم میگویند آیا با حضور تاریخی انقلاب اسلامی به عنوان زمانی قدسی و لیله القدری تاریخی ما با کانون امیدبخشی در جهان کنونی روبرو نیستیم تا بشر از بی افق بودن رهایی یابد ؟
https://eitaa.com/matalebevijeh/14300
مجموعه غزلیات حافظ.pdf
2.51M
📝 #شرح #غزلیات #حافظ
با سلام. با توجه به اینکه شماره غزلهای جناب حافظ در دیوانهای مختلف متفاوت است .لازم بود برای جستجوی غزلها همه آنها در یک فایل قرار گیرد تا کاربران محترم بتوانند از طریق جستجو غزل مورد نظر خود را بیابند و از این طریق مجموعه غزلهایی که تا حال شرح شده است را در یک فایل منظم و تقدیم میشود
#غزل
✅ #استاد_طاهرزاده
مجموعه غزلیات حافظ.docx
571.8K
📝 #شرح #غزلیات #حافظ
با سلام. با توجه به اینکه شماره غزلهای جناب حافظ در دیوانهای مختلف متفاوت است .لازم بود برای جستجوی غزلها همه آنها در یک فایل قرار گیرد تا کاربران محترم بتوانند از طریق جستجو غزل مورد نظر خود را بیابند و از این طریق مجموعه غزلهایی که تا حال شرح شده است را در یک فایل منظم و تقدیم میشود
#غزل
✅ #استاد_طاهرزاده
38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎬 تجديد عهد و پيمان و بيعت
تجدید عهد و پیمان هزاران جوان عراقی با صاحب الزمان و نایب بر حقش در شب عاشورا.
گوشه ای از سخنرانی سید هاشم الحیدری
🔹 عراق - بغداد شب ۱۰محرم ۱۴۴۵ ه.ق
💎#استاد_طاهرزاده🔻:
🖌چه اندازه این جوانان و این جمع ، خوب و عالی و اندیشمندانه خود را و محبوب خود یعنی حضرت مهدی علیه السلام را این چنین یافتهاند!
آری زمان ، زمان اسلام و ولایت و جمهوری اسلامی است. چه اندازه زندگی زیبا و قابل پذیرش است وقتی انسان در چنین حضوری و در چنین جمعی با مولای خود امام حسین علیه السلام عهد کند که هرگز در هیچ شرایطی و به هیچ بهانهای ذلت نمیپذیرد ، وقتی نایب الامام حضرت آیت الله امام خامنهای همچون حضرت هارون علیه السلام در غیاب موسی ی زمانه ، پای برجا و مقاوم ایستاده اند و اسیر حیله های سامری های داخلی و خارجی نمیشوند و با فریاد «هیهات من الذله » خود را آنچنان بسط میدهیم تا در کنار همه آزادگان جهان حاضر و حاضرتر باشیم آزاد از هرگونه پوچی که غربگراهای داخلی وجهان مدرن گرفتار آن شده اند.☘️
https://eitaa.com/hashemalhaidary
🇮🇷 #تولد_آوینی_ها
🦋 باز آوینی ها در حال تولد می باشند...
📄 پرسش و پاسخ هایی زیبا، دلنشین و در عین حال دقیق و بسیار مهم درباره نوع حیات و حضور تاریخی ای که در این زمانه به کمک حاج قاسم ها و آوینی ها باید داشته باشیم...
که ان شاءالله بناست هر از گاه، از طریق کانال مطالب ویژه آن نوع پرسش و پاسخ در دسترس مخاطبان مشتاق قرار بگیرد.
✅ جهت مشاهده پنجاهمین پرسش و پاسخ با این موضوع، به پی دی اف زیر مراجعه بفرمایید
👇👇👇
50.docx
155.9K
🇮🇷 #تولد_آوینی_ها
🦋 بشر جدید؛ نهایی ترین حضور و نهایی ترین توهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 شعر زیبایی از حاج مهدی رسولی
عیان می کرد راز دل، امان می داد اگر وقتش
میان قتلگه، کوتاه بود و مختصر وقتش
بجای درد دل، کاری مهمتر داشت بر عهده
بیان عشق و شرح غم، بماند بعد در وقتش
قرار این بود تا فتح برادر را کند کامل
غنیمت بود در آن معرکه، از هر نظر وقتش
در آن دربار و آن بازار، با اینکه معطل شد
در آن "ساعات" طولانی، نشد هرگز هدر وقتش
اسارت رفت فرزند خلیل الله؟ نه... هرگز!
بتی در شام باقی بود زینب رفت سروقتش
تبر در بر، درآورد او دمار از روز شامی ها
قیامت را رقم می زد چو می شد بیشتر وقتش
💎#استاد_طاهرزاده🔻
🖌حقیقتا «بتی در شام باقی بود ، زینب رفت سروقتش» اگر ما امروز در مداحی ها اینجا ها نباشیم ، باز مائیم و بلای بی تاریخی
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
+aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
🔖فرهنگ شهادت و غلبه کیفیت بر سیطره کمیّت
12- به نظر میآید میتوانیم به این نکته فکر کنیم که با شخصیتهایی همچون شهید سلیمانی، افقی در تاریخ امروزین ما گشوده شد تا معنای مقاومت و نقش و تأثیر آن مدّ نظرها قرار گیرد و جوانان ما خود را برای شکلدادنِ شخصیتی که نهاد آن شخصیت، شخصیت سرداران مقاومت است، آماده کنند. مهم آن است که ما پدیده مقاومت را پدیدهای تاریخی بدانیم که بسطدهنده تاریخی است که با انقلاب اسلامی شروع شده، برای به ظهورآمدن هرچه بیشترِ افق گشوده آیندهای توحیدی، امری که همه ما تجربه کردیم که چگونه با به ظهورآمدن شهید قاسم سلیمانی در تاریخ ما آن افق گشوده شد، برای درک معنا و نقش و تأثیر فرهنگ شهادت و مقاومت و خنثیشدن همه آنچه جهان استکباری برای ادامه خود فکر کرده بود.
آیا جز این است که سرداران مقاومت، فرزندان تاریخی هستند که ذیل اسلام و تشیّع به ظهور آمده؟ آیا ظهور چنین مردانی حکایت از آن ندارد که این تاریخ، ظرفیتهایی دارد برای تولد انسانهایی که در ابتدای امر تصور آن را هم نمیکردیم؟ مردانی که عقلها نسبت به تصور شخصیت آنها حیرانند و هرکس با نظر به شخصیت آنها متوجه فتوح حقیقت است در گشودن عالمی که بیش از آنکه سیطره کمیّت در میان باشد، درخششی در راستای ظهور کیفیت در زندگی را پیش میآورد.
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
#محرم
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
+aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وضعیت ذلیلانه و رقت بار «مهرداد لهراسبی» از براندازان خارج نشین
نهایت خوش خدمتی برای مستکبرین عالم میشه این بدبختیها بوده و هست.
💎#استاد_طاهرزاده🔻
🖌این است اندازه دشمنان فریب خورده داخلی نظام و این است پشتیبانی دشمنان بیرونی از این فریب خوردگان آری «ومَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا»
«فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ» هان ای صاحبان بصیرت !عبرت بگیرید که چگونه کارمقابله با نظامی که با شهادت شهیدانی بزرگ آبیاری شد تا آیندهای قدسی برای بشر رقم بزند ، به کجا کشیده میشود☘️
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
+aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
یاد داشت های پراکنده.pdf
783.4K
📚📚
📝 یادداشت هایی در موضوعات مختلف
معرفتی عرفانی و فلسفی ، از
#استاد_طاهرزاده
📚📝
#منتشر_کنید
@matalebevijeh
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷انتظار برگشتِ اربعین در افق پیش رو🌷
💓 #استاد_طاهرزاده :
🖌یگانگی و گشودگی نسبت به همدیگر، همان حضور دیانت حقیقی است که بین خادم زوّار و زوّار به میان آمده و این به خودیِ خود نوعی حضورِ ایمان است.
جستجوی خود در دیگری، به حکم «المؤمن مرآت المؤمن» روحی است که در اربعین به ظهور آمد، در آن حدّ که هرکس غرق محبت دیگری میشود و این همان قدمی است به سوی تاریخِ آخرالزمان و حضور در جهان همدیگر که جهان کیفیّاتها است و نه جهان کمیّتها
🕌مکان: مسیر نجف به کربلا پیاده روی اربعین شهریور1401
👈کلیپ شماره سه
#زیست_اربعینی
┄┅❅📀🖥📀❅┅┅
-------------------------<><>
🌼-|@matalebevijeh
-------------------------<><>
🔖شهادت و ظهور توحید مناسب این تاریخ
13- شهید حاج قاسم سلیمانی نشان داد اگر در تاریخ انقلاب اسلامی حاضر شدیم، همه جا نشاط و گرمیِ اراده الهی را در خود حسّ میکنیم و در این رابطه و با این حضور احساس میکنیم میتوانیم در جبهه مقاومت حاضر شویم، با همان شور و گرما و وسعتی که آن سرداران در خود یافتند و از آنجایی که آیه «لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ» متذکرِ به ظهورآمدن توحید برتری نسبت به توحید دیگر ادیان است؛ میفهمیم که آینده بشریت، آیندهای است توحیدی ولی توحیدی بسی عمیقتر از توحید دیروزین، زیرا «اَظهَر» به معنای برتر و کاملتر است و با اسلام است که بشر میتواند به آیندهای نظر داشته باشد که اکنونِ او را با فردایِ آنچنان توحیدی، از روزمرّهگیها و تندادن به هر کاری نجات دهد. مسلّم آینده از آنِ تمدنی نیست که به گفته آقای میشل فوکو: «آن تمدن در قرن نوزدهم متولد شد و در قرن بیستم مُرد.» و این سرنوشت هر جریان اکنونزده است که متوجه حضور توحیدی بشریت در عالم نیست، در حالیکه انقلاب اسلامی با فرهنگ شهادت و مقاومتی که به میدان آورد، آغاز تمدنی است که در این تاریخ با توحیدِ مناسب این تاریخ به ظهور میآید و به جهت ذات توحیدیِ خود همچنان ادامه خواهد داشت و ما را باآیندهای روبهرو میکند که جوابگوی عمیقترین ابعاد وجودی بشر جدید است.
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
#محرم
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
+aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
کربلا و رازی که شهدا متوجه آن بودند در بستر «ایمان» و «امید».mp3
14.26M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
🏴.اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ
📝 عنوان : کربلا و رازی که شهدا متوجه آن بودند در بستر «ایمان» و «امید»
🕌سه راه سیمین مسجد الانبیا
https://nshn.ir/21_bZlKJQxl2Nb
⏱زمان: شنبه تاریخ : (1402/5/14)
#استاد_اصغر_طاهرزاده
🗓جلسه چهارم
📚 متن مورد بحث ↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14328
⬅️متن کلی↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
🔷پیوست جلسه قبل(3)↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14290
https://eitaa.com/matalebevijeh/14277
🎥 فایل تصویری👇🏽
https://eitaa.com/matalebevijeh/14343
#شهدا
🌾اشارات درجلسه به⬇️
May 11
low.mp3
11.37M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا»
🔹نسبت ما با غرب مدرن
🔸🌺چرا تجویز غرب گرایانِ ایرانی همواره به فاجعه ختم می شود؟ 🌺
👤دکتر شهریار زرشناس
💎#استاد_طاهرزاده🔻
🖌چه خوب آقای دکتر شهریار زرشناس ریشه مشکلات امروز ما را متوجه غربگراهایی میدانند که همچنان مدعی حضور بیشتر در انقلاب هستند و جناب آقای زرشناس چه اندازه عالمانه جایگاه انقلاب اسلامی را به عنوان رستاخیز ایرانی اسلامی در مقابل تجدد گرایی برشمردند و اینکه آنجایی انقلاب اسلامی موفق بود که از جریان شبه مدرن فاصله گرفته
میفرمایند تجدد مآبی موجب بحران هویت و ضعف اقتدار و بیعالمی و بی افقی گشته است و با انقلاب اسلامی و با جهشهای متفکرانه بزرگ میتوان از فلاکت پیش آمده عبور کرد.
آری ما امکان تاریخی مدرن شدن نداریم ، از آن جهت که راه مدرنیته به پایان رسیده است و شبه مدرن شدن هم که راه نیست ، پس تنها راهی که در بستر انقلاب اسلامی در مقابل ما گشوده شده است ، بازگشت به خویشتن است در بستر تشیع و جریانی باید جوابگوی مشکلات باشد که در بستر نئو لیبرالیسم نسخهاش اجرا شده و ما را به این مشکلات گرفتار کرد.☘️
◽️ شنبه چهاردهم مرداد 1402
🆔 @ofogh_tv
🆔 @jahanara_ofogh
بنیان های حکمت حضور.MP3
42.21M
📅15مرداد ماه 1402
📍خانه طلاب
🎵#فایل_صوتی
#جلسه_نود_و_نهم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
https://lobolmizan.ir/sound/835
https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1105
👤باحضورآقایان
#استاد_طاهرزاده
موسویان
مرکزی
اصفا
شاهچراغی
انصاری
خانمها
رفیعی
📚 متن مورد بحث 👈👈👈👈↙️
https://eitaa.com/khanehtolab/762
⏭ لینک جلسه قبلی (98) : 👈👈👇🏻
https://eitaa.com/matalebevijeh/14283
🌾اشارات جلسه ⬇️
👤دکتر شهریار زرشناس↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14330
✏️ بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارکنان و خانوادههای ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران. (۱۴۰۲/۰۵/۱۵)↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14332
📝 عنوان : کربلا و رازی که شهدا متوجه آن بودند در بستر «ایمان» و «امید»↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14327
🔘@khanehtolab
🔘@soha_sima
🔘@matalebevijeh
🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘