eitaa logo
مطالب ویژه
4.7هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.1هزار ویدیو
1.5هزار فایل
📚 مطالب ویژه، حول محورمعارف توحیدی و انقلاب اسلامی برگرفته ازاندیشه‌های استاداصغرطاهرزاده 📧 ارتباط‌ با ما: @hasannazari 09136032342 🔹سایت‌ لب‌ المیزان:https://lobolmizan.ir 🔹ایتا:https://eitaa.com/matalebevijeh 🔹روبیکا:https://rubika.ir/matalebev
مشاهده در ایتا
دانلود
12- سيره فردي واجتماعي پيامبر(ص).MP3
21.79M
☘️سخنرانی ◽️موضوع: سیره ی فردی و اجتماعی پیامبر(صلواة الله علیه و آله) 🌴به مناسبت تولد حضرت 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Matalebevijeh 🍃◾️🍃◾️🍃◾️🍃◾️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨🌺🍃✨🌺🍃✨ ||🎞||>> گروه فرهنگی تقدیم می کند🔺🔺 ✨✨حکمتهایی برگزیده از کتاب✨✨ 📚 🖋به قلم«استاد اصغر» 🎙با صدای حجت الاسلام ┄┅┅┅┅❀ 17❀┅┅┅┅┄ 🍃نوعی از آغازکردن🍃 چگونه انسان می‌تواند نزد خویشتن بماند و سرگردان نباشد؟ حضور در تاریخ قدسی، نوعی مأواگزیدن در سایه‌ی عطای الهی است، زیرا تاریخی که به اراده‌ی الهی انسان را در بر می‌گیرد، نوعی آغازکردن را به انسان متذکر می‌شود، آغازی که یک بار است برای همیشه، آغازی که پایان ناپذیر است و چشم‌انداز است برای ادامه‌ی همه‌ی زندگی. آغازی است که از جانب ما آغاز نشده، در مقابل ما قرار گرفته ولی می‌توانیم همواره در آن قدم بزنیم و زندگی‌کردن را تجربه کنیم و از پوچی و روزمرّ‌گی رهایی یابیم. زیرا در آن آغاز همه‌چیز آینه‌ی حضور ما است با حقیقت و در راه‌بودن و در انتظار به‌سربردن، که چون نسیمی همواره به سوی ما می‌باشد، هرچند بی‌ پیچ و تاب نیست. زندگی با الهاماتی که زندگی را معنا می‌کنند و تقوا را متذکر می‌شود، زندگی است و تقوا راهی است تا مسیر الهامات الهی بسته نشود. فرمود: «وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ يُعَلِّمُكُمُ اللَّه‏»(بقره/282) پس تعلیمات الهی در گرو تقوا است. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ ꧁|🌱|»» @matalebevijeh
نمی گذاریم قفقاز را بهرانی کنند.pdf
434.2K
┅═ 🌿🌸🌿 ═┅ 👈یادداشت روز 📚عنوان:نمی گذاریم قفقاز را بحرانی کنند 🔲 💠سعدالله زارعی تحلیلگر سیاسی مسائل منطقه و بین الملل در رابطه با تحولات مرزهای شمال غربی ┅═ 🌿🌸🌿 ═┅ ➖🌸➖➖🌸➖ 🇮🇷@matalebevijeh ➖🌸➖➖🌸➖✨✨
33.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┅═ 🌿💐🌿 ═┅ 💫 شرح 💬 شماره۱ 🗣 شارح ┅═ 🌿💐🌿 ═┅ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم ✅متن و ترجمه در پست بعدی 👇👇👇👇👇👇
یا أَحْمَدُ! عَجِبْتُ مِنْ ثَلاثَةِ عَبید: عَبْدٌ دَخَلَ فِى الصَّلاةِ وَ هُوَ یَعْلَمُ إِلَى مَنْ یَرْفَعُ یَدَیْهِ وَ قُدّامَ مَنْ هُوَ، وَ هُوَ یَنْعَسُ، وَ عَجِبْتُ مِنْ عَبْدٍ لَهُ قُوتُ یَوْم مِنَ الحَشیشِ أَوْ غَیْرِهِ، وَ هُوَ یَهْتَمُّ لِغَدٍ، وَ عَجِبْتُ مِنْ عَبْدٍ لا یَدْری أَنّی راضٍ عَنْهُ أَوْ ساخِطٌ عَلَیْهِ، وَ هُوَ یَضْحَکُ.یا أَحْمَدُ! إنَّ فِى الجَنَّةِ قَصْراً مِنْ لُؤْلُؤَةٍ فَوْقَ لُوْلُؤَةٍ، وَ دُرَّةٍ فَوْقَ دُرَّةٍ، لَیْسَ فیها نَظْمٌ وَ لا وَصْلٌ، فیهَا الخَواصُّ، أَنْظُرُ إِلَیْهِمْ فى کُلِّ یَوْمٍ سَبْعینَ مَرَّةً، وَ اُکَلِّمُهُمْ کُلَّما نَظَرْتُ إِلَیْهِمْ، وَ أَزیدُ فى مُلْکِهِمْ سَبْعینَ ضِعْفاً. وَ إِذا تَلَذَّذَ أَهْلُ الجَنَّةِ بِالطَّعامِ وَ الشَّرابِ، تَلَذَّذَ اُولَئِکَ بِذِکْری وَ کَلامی وَ حَدیثی.قالَ: یا رَبِّ! ما عَلامَةُ اُولَئِکَ؟ قالَ: مَسْجُونُونَ، قَدْ سَجَنُوا أَلْسِنَتَهُمْ مِنْ فُضُولِ الکَلامِ، وَ بُطُونَهُمْ مِنْ فُضُولِ الطَّعامِ.یا أَحْمَدُ! إِنَّ المَحَبَّةَ لِلّهِ، هِىَ المَحَبَّةُ لِلْفُقَرآءِ وَ التَّقَرُّبُ إِلَیْهِمْ.قالَ: یا رَبِّ! وَ مَنِ الْفُقَرآءُ؟ قالَ: أَلَّذینَ رَضُوا بِالْقَلیلِ، وَ صَبَرُوا عَلَى الجُوعِ،وَ شَکَرُوا عَلَى الرَّخآءِ،وَ لَمْ یَشْکُوا جُوعَهُمْ وَ لا ظَمَأَهُمْ،وَ لَمْ یَکْذِبُوا بِأَلْسِنَتِهِمْ،وَ لَمْ یَغْضَبُوا عَلَى رَبِّهِمْ،وَ لَمْ یَغْتَمُّوا عَلَى ما فاتَهُمْ، وَ لَمْ یَفْرَحُوا بِما آتاهُمْ.یا أَحْمَدُ! مَحَبَّتی مَحَبَّةُ الفُقَرآءِ، فَادْنُ الفُقَرآءَ وَ قَرِّبْ مَجْلِسَهُمْ مِنْکَ، أَدْنُکَ، وَ بَعِّدِ الأَغنِیاءَ وَ بَعِّدْ مَجْلِسَهْم مِنْکَ، فَإِنَّ الفُقَرآءَ أَحِبّآئی. اى احمد! از سه بنده در شگفتم: بنده اى که به نماز مى ایستد و مى داند دست به سوى چه کسى دراز کرده و در برابر چه کسى ایستاده است، امّا چرت مى زند و در شگفتم از بنده اى که خوراک روزش از گیاه یا غیر آن فراهم است و در غم روزى فرداست و در شگفتم از بنده اى که نمى داند من از او راضى هستم یا بر او خشمگینم، امّا غافلانه مى خندد.اى احمد! در بهشت کاخى از دُرّ و مروارید متراکم، بى هیچ رشته وصل و اتصالى سر برافراشته است که خاصّان درگاه از آن بهره مندند. هر روز، هفتاد بار به ایشان مى نگرم و در هر بار با آن ها گفتگو مى کنم و بر شوکت و جلالشان هفتاد برابر آن چه هست مى افزایم. اگر عیش و خوشى بهشتیان به خوردن و آشامیدن است، کام جویى آنان به یاد من، گفتگو با من و سخنگویى من با ایشان است. پیامبر عرض کرد: پروردگارا! نشانه اینان چیست؟ خداوند فرمود: به بند کشیده شدگانند که زبان را از زیاده گویى، و اندرون را از زیاده خورى باز داشته اند.اى احمد! محبت به من، در واقع محبت به فقیران و نزدیکى جستن به ایشان است. پیامبر عرض کرد: پروردگارا! فقیران چه کسانى هستند؟ خداوند فرمود: آنان که به اندک زندگى خشنود و بر گرسنگى شکیبایند، در آسایش و نعمت شکرگزارند و بر گرسنگى و تشنگى هرگز شکایت نکنند، دروغ بر زبان جارى نسازند و بر خداى خویش خشم و غضب نگیرند و از آن چه از دستشان مى رود دلگیر نشوند و بر آن چه به کف آورند شادى نکنند. اى احمد! محبّت من محبّت فقراست، به فقرا نزدیک شو و جایگاهشان را به خود نزدیک ساز تا من به تو نزدیک شوم و از ثروتمندان و دنیاداران دروى کن و جایگاهشان را از خود دور ساز، که همانا فقیران دوستان من هستند. 🏴 @Matalebevijeh
این دو شلوار را دشمن پاره کرده، یکی در جنگ نرم(فرهنگی) و دیگری در جنگ سخت(نظامی). یکی قهرمان عزت و جوانمردی و دیگری قربانی ضعف و خودباختگی! @matalebevijeh
💢امام خمینی ( رضوان الله تعالی علیه) و بودنی به وسعت بودنِ آخرالزمانی. https://eitaa.com/matalebevijeh/8042 شماره 4️⃣
14000711_42627_1281k.mp3
6.12M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات فرمانده کل قوا در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح. ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ 💻 KHAMENEI.IR | @Khamenei_ir
14- تذكري به مناسبت رحلت پيامبر(ص).MP3
22.41M
🏴🏴🏴 ◼️سخنرانی ◽️موضوع: تذکری به مناسبت رحلت پیامبر(صلواة الله علیه و آله) ◼️به مناسبت ۲۸صفر سالروز رحلت حضرت 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🏴 @Matalebevijeh 🍃◾️🍃◾️🍃◾️🍃◾️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
꧁||🎥||꧂ 🔴 با رزمنده‎ای که بعد از مجروح‎شدنش، حتی خانواده‌اش او را نشناختند⁉️ 🔸۷۵٪، که زیبایی چهره اش را با خدا معامله کرد.... ✨رندانه آخر ربودی جامی ز خمخانه‌ دل خونین چو برگ شقایق، رنگین چو افسانه دل() ☑️ @matalebevijeh
28.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┅═ 🌿💐🌿 ═┅ 💫 شرح 💬 شماره2 🗣 شارح ┅═ 🌿💐🌿 ═... بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم قالَ: یا رَبِّ! ما عَلامَةُ اُولَئِکَ؟ قالَ: مَسْجُونُونَ، قَدْ سَجَنُوا أَلْسِنَتَهُمْ مِنْ فُضُولِ الکَلامِ، وَ بُطُونَهُمْ مِنْ فُضُولِ الطَّعامِ. یا أَحْمَدُ! إِنَّ المَحَبَّةَ لِلّهِ، هِىَ المَحَبَّةُ لِلْفُقَرآءِ وَ التَّقَرُّبُ إِلَیْهِمْ. قالَ: یا رَبِّ! وَ مَنِ الْفُقَرآءُ؟ قالَ: أَلَّذینَ رَضُوا بِالْقَلیلِ،وَ صَبَرُوا عَلَى الجُوعِ، وَ شَکَرُوا عَلَى الرَّخآءِ، وَ لَمْ یَشْکُوا جُوعَهُمْ وَ لا ظَمَأَهُمْ، وَ لَمْ یَکْذِبُوا بِأَلْسِنَتِهِمْ، وَ لَمْ یَغْضَبُوا عَلَى رَبِّهِمْ، وَ لَمْ یَغْتَمُّوا عَلَى ما فاتَهُمْ، وَ لَمْ یَفْرَحُوا بِما آتاهُمْ. یا أَحْمَدُ! مَحَبَّتی مَحَبَّةُ الفُقَرآءِ، فَادْنُ الفُقَرآءَ وَ قَرِّبْ مَجْلِسَهُمْ مِنْکَ، أَدْنُکَ، وَ بَعِّدِ الأَغنِیاءَ وَ بَعِّدْ مَجْلِسَهْم مِنْکَ، فَإِنَّ الفُقَرآءَ أَحِبّآئی. یا أَحْمَدُ! لا تَتَزَیَّنْ بِلینِ الثِّیابِ،وَ طیبِ الطَّعامِ وَ لینِ الوِطاءِ، فَإِنَّ النَّفْسَ مَأْوَى کُلِّ شَرٍّ، وَ هِىَ رَفیقُ کُلِّ سُوء، تَجُرُّها إِلَى طاعَةِ اللهِ وَ تَجُرُّکَ إِلَى مَعْصِیَتِهِ، وَ تُخالِفُکَ فى طاعَتِهِ وَ تُطیعُکَ فیما یَکْرَهُ، وَ تَطغَى إِذا شَبِعَتْ، وَ تَشْکُو إِذا جاعَتْ، وَ تَغضَبُ إِذَا افْتَقَرَتْ، وَ تَتَکَبَّرُ إِذَا اسْتَغْنَتْ ✅ترجمه در پست بعدی 👇👇👇👇👇
پیامبر عرض کرد:پروردگارا! نشانه اینان چیست؟ خداوند فرمود: به بند کشیده شدگانند که زبان را از زیاده گویى، و اندرون را از زیاده خورى باز داشته اند. اى احمد! محبت به من، در واقع محبت به فقیران و نزدیکى جستن به ایشان است. پیامبر عرض کرد: پروردگارا! فقیران چه کسانى هستند؟ خداوند فرمود: آنان که به اندک زندگى خشنود و بر گرسنگى شکیبایند، در آسایش و نعمت شکرگزارند و بر گرسنگى و تشنگى هرگز شکایت نکنند، دروغ بر زبان جارى نسازند و بر خداى خویش خشم و غضب نگیرند و از آن چه از دستشان مى رود دلگیر نشوند و بر آن چه به کف آورند شادى نکنند. اى احمد! محبّت من محبّت فقراست، به فقرا نزدیک شو و جایگاهشان را به خود نزدیک ساز تا من به تو نزدیک شوم و از ثروتمندان و دنیاداران دروى کن و جایگاهشان را از خود دور ساز، که همانا فقیران دوستان من هستند. اى احمد! از خودآرایى به لباس نرم، لذّت جویى از خوارک خوشگوار و عیش در بستر نرم بپرهیز،همانا نفس، انبار بدى ها و یار و همراه زشتیهاست، تو او را به طاعت خدا مى کشانى و او تو را به معصیت پرورگار وا مى دارد و در اطاعت از پروردگار با تو مخالفت مى کند و در آن چه خدا ناخوش مى دارد در اطاعت توست. چون سیر شد، سر به تجاوز و زیاده طلبى مى گذارد و وقتى گرسنه شد شکایت سر مى دهد، هنگام نادارى و بى چیزى، خشم مى گیرد و اگر احساس بى نیازى کند سرکشى مى نماید. 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 ✅@matalebevijeh
💢امام خمینی ( رضوان الله تعالی علیه) و بودنی به وسعت بودنِ آخرالزمانی. شماره 5️⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ شماره ۱ ⭕️ دوستانی که معرفت نفس و معاد کار کرده اند توجه کنند به دنیا و قیامت . فرضِ کسی که شبهه وارد کرده است ، بر جدایی و قطع کامل این دنیا با قیامت است . آیا دین قوانین جزایی و کیفری اش برای آن دنیاست ؟! 🎙پاسخ به شبهه :حجت الاسلام
گفت و گو و بازخوانی پیام امام به هنرمندان.mp3
44.74M
✨💠✨💠✨ »» ❦ اشارات هنرمندان، به آن چه هست ❦ «« »» ❦ ولی محسوس نیست ❦ «« ┄┅✧•✦•✧┅┄ ✍️: ♦️این هنرانقلاب اسلامی وحضرت روح الله «رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» است که از سرّ سویدای هنرمندان این تاریخ، اشارات قدسی را به ظهور می‌آورد تا انسانِ این دوران متوجه بنیادهای معنوی و قدسی خود شود و حقیقتاً در بستر هنر قدسی است که اخلاق به معنای واقعی به ظهور می‌آید و این‌جا است که حضرت امام در پیام خود جایگاه هنر و هنرمند را این‌چنین روشن نمودند. ┄┅✧•✦•✧┅┄ 🔸«هنرى زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه دارى مدرن و کمونیسم خون ‏آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگى، اسلام مرفهین بى ‏درد، و در یک کلمه «اسلام امریکایى» باشد. 🔹هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعى، اقتصادى، سیاسى، نظامى است. هنر در عرفان اسلامى ترسیمِ روشن عدالت و شرافت و انصاف، و تجسیم تلخ کامى گرسنگانِ مغضوبِ قدرت و پول است. ‏ 30/ 6/ 67 ⚜️@matalebevijeh
🍁معرفی استاد طاهرزاده 🍁باموضوع حضرت (ص) : ✅http://lobolmizan.ir/special/cat/11#tab1 🔵صلوات بر پیامبر (ص) عامل قدسی شدن روح http://lobolmizan.ir/book/1190 : ✅http://lobolmizan.ir/special/cat/11#tab2 🔵غفلت از مقام نبوت در پوشش تمجید از حضرت محمد صلی الله علیه و آله http://lobolmizan.ir/leaflet/1346 🔵قرآن؛ قرائت نبی از جهان، یا نزولی از طرف پروردگار؟ در سخنان آقای محمد شبستری http://lobolmizan.ir/leaflet/1411 : ✅http://lobolmizan.ir/special/cat/11#tab3 🔵بعثت ، انگیزشی درونی جهت در یافت وحی http://lobolmizan.ir/post/1124 🔵پیامبر«صلی الله علیه و آله» ؛ گمشدة جان انسان‌ها http://lobolmizan.ir/post/1125 🔵مقام برزخیّت کبری نبی‌ اکرم (ص) http://lobolmizan.ir/post/1234 🔵وسعت محبّت حضرت محمد (ص) به خلق http://lobolmizan.ir/post/1244 🔵بشیر و نذیر بودن؛ تنها معنای نبوتِ نبیّ http://lobolmizan.ir/post/1436 : ✅http://lobolmizan.ir/special/cat/11#tab5 🍁موضوع علیه السلام : ✅http://lobolmizan.ir/special/cat/15#tab3 🔵خطای راهبردی در شبیه‌سازی صلح امام حسن«علیه‌السلام» http://lobolmizan.ir/post/1412 : ✅http://lobolmizan.ir/special/cat/15#tab5 🍁موضوع علیه السلام : 🔵همراه با زائرِ حضرت ثامن الحجج (ع) در مشهد مقدس ✅http://lobolmizan.ir/special/cat/17#tab2 : ✅http://lobolmizan.ir/special/cat/17#tab5 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
✳️ هر كس شوق بر پيامبر«صلی الله علیه و آله» ندارد، خود را گم كرده است 🔻 مقام «صلی الله علیه و آله»اصلِ هر انسان و مقصدِ هر انسانی است. در واقع اصل هر انسان، هر انسان است، فطرت هر انسان، مقام عهد اَلَسْت است، مقام عهد الست، مقامی است كه انسان، آزاد از همه‌ی ، با خدا روبه‌رو شده و شنيد و ديد كه حق از جان او می‌پرسد: «اَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ؟»( آيا من پروردگار شما نيستم؟ با تمام وجود، همه به‌عنوان يک حقيقت واحد گفتند: آری! 🔸 بنابراین اشتياق هر انسان به پيامبر«صلی الله علیه و آله»، يعنی اشتياق به خودِ برينِ خودمان، و هر كس شوق بر پيامبر(ص) ندارد، خود را گم كرده و از جنبه‌ی کمالی خود غافل شده است، و لذا بر پيامبر(ص) يعنی متذکرشدن نسبت به خود اصيلِ خودمان. 👤 📚 برگرفته از کتاب «صلوات بر پیامبر، عامل قدسی‌شدن روح» https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/453 🏴 @Matalebevijeh
نبوت؛راه مأوا گزیدن در دنیا وآخرت.mp3
16.84M
🏴🏴🏴 🏴🏴السلام علیک یا رسول الله ◼️سخنرانی 📅12 مهر ماه 1400 ◽️موضوع:نبوت؛راه مأوا گزیدن در دنیا وآخرت ◼️به مناسبت ۲۸صفر سالروز رحلت حضرت 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🏴 @Matalebevijeh 🍃◾️🍃◾️🍃◾️🍃◾️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴تنهاترین سردار 🍃⊰﷽⊱🍃 🥀>> ✧. 🥀. ✧<<🥀 وقتی ازتنهاترین سردارسخن می‌گوییم،ازامامی سخن می‌گوییم که در بحبوحه‌ی جنگ توسط یکی از یارانش ترور می‌شود و به‌شدت از ناحیه‌ی رانِ پا مجروح می‌گردد، جمعی از یارانش به خیمه‌ی امام حمله می‌کنند،اموال خیمه را غارت می‌کنندوحتی جانماز اززیرپای حضرت می‌کشند.وقتی ازتنهاترین سردار سخن می‌گوییم از امام غریبی می‌گوییم که آن‌گونه در تاریخ نقل شده است: امام حسن«علیه‌السلام» عبیداللّه‌بن‌عباس راكه ازخویشان امام و از نخستین افرادى بودكه مردم رابه بیعت با امام تشویق كرد،بادوازده هزارنفربه «مسكن»كه شمالى‌ترین نقطه درعراق هاشمى بودبه عنوان فرمانده‌ی لشکراعزام فرمود.امّا وسوسه‌هاى معاویه او را تحت تأثیر قرار داد و مطمئن‌ترین فرمانده‌ی امام را، معاویه در مقابل یك میلیون درهم كه نصفش را نقد پرداخت به اردوگاه خود كشاند.درنتیجه،هشت هزارنفراز دوازده هزار نفر سپاهش نیزبه دنبال اوبه اردوگاه معاویه شتافتند ودین خودرابه دنیافروختند.پس از عبیداللّه‌بن‌عباس،نوبت فرماندهى به قیس بن سعد رسید. لشكریان معاویه و منافقان با شایعه‌ی کشته‌شدن آن حضرت، روحیه‌ی سپاهیان امام حسن«علیه‌السلام»را ضعیف نمودند.عده ای از كارگزاران معاویه كه به مدائن آمدند وبا امام حسن«علیه‌السلام» ملاقات كردند،نیززمزمه پذیرش صلح را به وسیله‌ی امام«علیه‌السلام»دربین مردم شایع كردند.از طرفى یكى ازخوارج تروریست نیزه‌اى بر ران حضرت امام حسن«علیه‌السلام»زد،به حدّى كه استخوان ران آن حضرت آسیب دیدوجراحتى سخت درران آن حضرت پدید آمد. 👇👇👇
به هر حال وضعى براى امام«علیه‌السلام» پیش آمد كه جز صلح با معاویه، راه حل دیگرى نماند. آری! این‌گونه بود که حسن بن علی«علیه‌السلام»، تنهاترین سردار لقب گرفت، تلخ‌ترین حوادث تاریخ اسلام رقم خورد و حسن بن علی«علیه‌السلام» پذیرای صلح تحمیلی معاویه شد و در همین زمینه فرمودند: «من به این علت حکومت و زمامدارى را به معاویه واگذار کردم که اعوان و یارانى براى جنگ با وى نداشتم. اگر یارانى داشتم شبانه روز با او مى‏‌جنگیدم تا کار یکسره شود 🥀>> ✧. 🥀. ✧<<🥀 (علیه السلام) https://eitaa.com/matalebevijeh/8119 🏴🏴🏴🏴🏴 🏴║@matalebevijeh ║🏴