eitaa logo
گروه تاریخ اسلام دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
483 دنبال‌کننده
286 عکس
41 ویدیو
111 فایل
🔰کانال رسمی انجمن‌ علمی تاریخ اسلام دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی ✅عضو اصلی شورای مرکزی اتحادیه ی الهیات کشور آدرس پیج اینستاگرام: @mazaheb_history ارتباط با ادمین: @H_asadi1381
مشاهده در ایتا
دانلود
با سلام و احترام خدمت اعضای محترم گروه تاریخ اسلام، به‌ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، نظر به مصوبه شورای گروه تاریخ اسلام، نگارش طرحنامه (پروپوزال) برای دانشجویان محترم مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری منوط به تصویب عنوان در شورای گروه تاریخ اسلام است. لذا دانشجویان محترم این دو مقطع لازم است پیش از نگارش طرحنامه فرم بالا را تکمیل و برای شورای گروه ارسال نمایند. با تشکر
📍اطلاعیه باسمه تعالی با سلام و احترام جلسه دفاع از رساله دکتری با عنوان: 📙 گفتمان تقریب مذاهب اسلامی در مصر با تأکید بر الأزهر (1947- 1979م) 🎓دانشجو: منوچهر ایزدی نیا شماره دانشجویی: 9622241010 🖌استادان راهنما: جناب آقای دکتر عبدالکریم بی آزار شیرازی جناب آقای دکتر احمد بادکوبه هزاوه 🖋استادان مشاور: جناب آقای دکتر مهدی جمالی فر جناب آقای دکتر عبدالله فرهی 🖋استادان داور: جناب آقای دکتر عباس برومند اعلم جناب آقای دکتر سید جلال محمودی جناب آقای دکتر عثمان یوسفی ⏰ زمان: چهارشنبه۱۴۰۲/۷/۲۶ ساعت ۹:۳۰ _ ۱۲ 🏫مکان: سالن شهید ماموستا شیخ الاسلام 🌹به امید بهروزی یکایک بزرگواران
⚡️هولوکاست غزه ✍ صابرگلعنبری ➣https://eitaa.com/muslimnair 🔹بمباران بیمارستان کلیسای معمدانی در غزه و قربانی شدن بیش از ۵۰۰ نفر که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند، هولوکاست و قتل جمعی است که در برابر دیدگان مردم جهان در عصر فرارسانه رخ داد. تصاویر اجساد تکه تکه شده کودکان خردسال و بیماران و مجروحان و مردم پناه گرفته در محوطه بیمارستان و ناله‌های کودکان مجروح واقعا تکان دهنده و هولناک است. 🔸 این واقعه دلخراش که به صورت زنده در شبکه‌های پرمخاطب همچون الجزیره پوشش داده شد، شبانه دهها هزار نفر را در کرانه باختری و قدس و پایتخت‌های عربی و اسلامی به خیابان‌ها کشاند. 🔹 نتانیاهو پس از واکنش‌های تند و سریع دولت‌ها و ملت‌ها نسبت به این واقعه برای گریز از پاسخگویی و این رسوایی حتی نزد متحدان خود، مدعی شده که اسراییل دست نداشته است اما اخطارهای متعدد به این بیمارستان و ۵ بیمارستان دیگر در غزه برای تخلیه طی چند روز اخیر خود گواهی بر تصمیم تل آویو برای بمباران بیمارستان دارد. کما این که سخنگوی ارتش اسرائیل هم دقایقی بعد از بمباران گفته است که ما هشدار دادیم که بیمارستان تخلیه شود. 🔸اما واقعیت این است که این تخلیه هم با توجه به شرایط ناگوار انسانی منطقه غزه امکانپذیر نبوده است و همه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مملو از مجروحان و بیماران است و امکان جابجایی حدود هزار مجروح و بیمار در این بیمارستان عملا وجود نداشته است. 🔹 تصاویر دلخراشی که امشب از عدسی دوربین‌های خبری از نوار غزه به جهان مخابره شد و واکنش‌های گسترده‌ای را تا این لحظه به دنبال داشته است، می‌تواند ورق جنگ کنونی را علیه اسرائیل برگرداند. 🔸 در واقع آن تصویر مظلومانه‌ای را که اسرائیل بعد از حمله حماس در جهان درباره خود برای همراه کردن غرب و افکار عمومی جهان در جنگ ترویج می‌کرد، با حادثه هولناک بمباران بیمارستان معمدانی و وقایع تلخ این روزهای غزه در نتیجه بمباران بی‌سابقه و بی‌امان این منطقه خنثی شده و رنگ باخته است. 🔹 در مقابل هم اسرائیل را در معرض محاکمه افکار عمومی جهان و آمریکا و اروپا را در تنگنای بیشتری قرار خواهد داد. بمباران بیمارستان غزه در شب نشست چهارجانبه امان با مشارکت سران اردن، آمریکا، مصر و فلسطین اقدامی نیست که بی‌حساب و کتاب و کورکورانه صورت گرفته باشد. 🔸 اسرائیل می‌دانست که تعداد زیادی مجروح و بیمار در این بیمارستان بستری هستند و خانواده‌ها اعم از زنان و کودکان از شر بمباران گسترده به محوطه بیمارستان پناه آورده‌اند و از این رو چنین حمله‌ای صدها کشته و زخمی بر جای خواهد گذاشت، با این حال این بمباران صورت گرفت. اما چرا دست به این اقدام زد؟ 🔹بعید نیست که یک هدف احیای معادله نامتوازن یک کشته اسرائیلی در مقابل ۵ الی ۱۰ فلسطینی و حتی بیشتر باشد و در این خصوص هم، احتمالا نتانیاهو تصور کرده است که با توجه به بالا گرفتن انتقادات بین‌المللی از روند تصاعدی بی‌سابقه قربانیان فلسطینی در روزهای اخیر (۳۰۰ نفر در روز) و شاید پس از سفر جو بایدن به منطقه (فردا چهارشنبه) دیگر چنین فرصتی برای قتل یکجای این تعداد فلسطینی برای تحقق هدف پیشگفته فراهم نشود. 🔸 البته ناگفته هم نماند که بعید نیست اتفاق امشب دولت اردن را با توجه به خشم گسترده مردم این کشور در معذوریت شدیدی قرار دهد و سفر بایدن و این نشست لغو شود. 🔹 در کنار آن هم، به نظر می‌رسد که بمباران بيمارستان معمدانی تکه دیگری از پازل وحشتی است که اسرائیل درصدد تکمیل آن در نوار غزه با هدف وادار کردن دو میلیون نفر ساکن آن برای فرار به مصر و تخلیه این منطقه برای تحقق غایت جنگ یعنی نابودی حماس است؛ آنهم پس از مخالفت گسترده قاهره و امان و دیگر پایتخت‌های عربی با طرح کوچ اجباری و پذیرش آوارگان غزه. 🔸 در واقع این هم سیاست کهنه‌ای است که سازمان‌های تندروی هاگانا و اشتیرن قبل از تشکیل اسرائیل در پیش گرفتند و موفقیت آمیز هم بود. اما امروز در عصر انفجار اطلاعات و سوشیال میدیا و همچنین عبرتی که خود فلسطینی‌ها از گذشته گرفته‌اند، دیگر امکانپذیر به نظر نمی‌رسد؛ هر چند تعداد قربانیان معمدانی از حیث عدد بیش از دو برابر قتل عام روستای دیر یاسین در سال ۱۹۴۸ است. 🔸اما فاجعه بیمارستان معمدانی با توجه بازتاب منطقه‌ای و جهانی گسترده آن در صورت تداوم خشم عمومی در منطقه، هم می‌تواند احتمال شعله ور شدن کل منطقه و گسترش جنگ را بالا ببرد و هم به تبع آن نگرانی فزاینده نسبت به خروج اوضاع از کنترل می‌تواند مراکز تصمیم‌گیری در آمریکا و اروپا و منطقه و غرب را به این جمع‌بندی برساند که تا دیر نشده به دنبال راه‌حلی برای پایان این جنگ و توقف حملات اسرائیل باشند تا از وقوع این انفجار در منطقه پیشگیری شود.
⚡️و إنی لمشتاق الی أرض غزة (قسمت اول) ✍به قلم: محسن الویری ➣https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا 🔹سرزمین کوچک غزه تاریخی بزرگ دارد. این «مدینة طیبة بین الشام و مصر» یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان است. برخی منابع، غزه و عسقلان را دو عروس خطه فلسطین نامیده‌اند. 🔸بر پایه برخی گزارش‌های تاریخی، غزه زادگاه حضرت سلیمان نبی علی نبینا و آله و علیه الصلوة و السلام است. این شهر یکی از مقاصد تجاری قریش پیش از اسلام بود که بازرگانان قریشی در رحلة الشتاء خود (سورة ایلاف) بدان جا می‌رفتند. هاشم بن عبدمناف جد اعلای پیامبر خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله که سادات و شرفا (بنوهاشم) بدو منسوبند در یکی از سفرهای تجاری قریش، در سن بیست یا بیست و پنج سالگی در همین شهر بیمار شد و جان خود را از دست داد و همانجا به خاک سپرده شد. به همین دلیل در متون عربی، غزه را، «غزة هاشم» هم می‌نامیده‌اند. 🔹غزه در دوره اسلامی در زمان خلافت خلیفه اول به دست عمرو بن عاص و به احتمال قوی‌تر در زمان خلافت خلیفه دوم فتح شد. مهمترین رویداد مربوط به دوره اسلامی در شهر غزه، ولادت محمد بن ادریس شافعی در سال ۱۵۰ ق. در این شهر است. محل ولادت او دست کم تا قرن دهم مشخص و محل زیارت مردم بوده است. شافعی در خردسالی از غزه به حجاز رفت و پس از بالیدن وارد بغداد شد ولی همواره دلتنگ زادگاه خود بود و این احساس فراق را در قالب این دو بیت به زیبایی به نظم کشیده است؛ «و أنی لمشتاق الی أرض غزة و إن خاننی بعد التفرق کتمانی سقی الله أرضا لو ظفرت بتربها کحلت به من شدة الشوق أجفانی» «همانا من شور و آرزوی غزه دارم  هر چند پس از جدایی، پوشاندن این شور و شوق با من همراهی نکرد و خود را نمایاند خداوند این زمین را سیراب کند که اگر به خاک آن دست یابم از شدت آرزومندی، با آن خاک، پلک‌هایم را سرمه می‌کشم.» 🔸در دوران میانی تاریخ اسلام، غزه شاهد هجوم و غارت مغولان هم بود، مغولان مردان غزه را کشتند و زنان و کودکان را به اسارت بردند. غزه در زمان حکومت ملک ناصر محمد بن قلاوون مملوکی به عنوان یکی از مرکز حکومتی ممالیک برگزیده و همین امر موجب آبادانی ویژه شهر شد. ابن‌بطوطه که سفر شامات خود را پیش از رفتن به الخلیل از غزه آغاز کرد، آبادانی شهر و رونق بازارها و فراوانی مساجد و شکوه مسجد جامع آن را ستوده است.    ادامه دارد.... @MohsenAlviri  🌐 مُسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و بله: ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ➣ واتس اَپ: https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
⚡️و إنی لمشتاق الی أرض غزة (قسمت دوم) ➣https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا 🔹 غزه اکنون با این پیشینه بار دیگر از آن روی که تبدیل به گرانیگاه معارضه حماسی و از سوی دیگر غم‌بار تمدنی غرب و شرق شده، نظرها را به خود جلب کرده است. 🔸 رویدادهای دو هفته اخیر غزه به ویژه حادثه بسیار تلخ وتکان‌دهنده بیمارستان المعمدانی صحنه نمایش تکراری سرشت اخلاق‌ستیز ستم‌محور تمدن قسی القلب غرب است که ددمنشان نژادپرست بدسرشت ناپاک صیهونیسم بیش از هفت دهه است آن را نمایندگی می‌کنند.  🔹 سرزمین‌های اشغالی آخرین قطعه از سرزمین‌های اسلامی است که عده‌ای خونریز وحشی نادان پست به نمایندگی از نظام استعماری آن را در دست دارند و حماسه خون و شهادت جبهه مقاومت در غزه در شمار آخرین و کارسازترین سیلی‌هایی است که بر چهره کریه چندش‌آور استعمار و نظام سلطه فرود می‌آید. همان گونه که استعمار با وجود همه فجایع و نسل‌کشی‌های آشکار و نهان و غارت‌گری‌های بی‌پایان سرانجام با پاهای شکسته از سرزمین‌های اسلامی بیرون رانده شد، سرنوشت محتوم این نژادپرستان دون‌مایه تفاله نیز همین است.  🔸 مبارزه با غده چرکین سرطانی اسرائیل هیچگاه یک مسأله عربی و یک مسأله محدود منطقه‌ای نبوده و از همان آغاز یک مسأله و چالش تمدنی به شمار می‌رفته است، ولی اکنون بیش از هر زمان دیگر مبارزات ملت مظلوم دربند فلسطین در یک سطح تمدنی ظاهر شده است و همان طور که شکست مفتضحانه اسرائیل در جنگ سی و سه روزه یک پیروزی تمدنی نه فقط برای جنبش حزب الله بلکه برای همه جهان اسلام بود، مقاومت کم‌نظیر غرورآفرین و پربهای مردم غزه نیز یک پیروزی بزرگ دیگر را رقم زده است. 🔹حماسه حماس و قوام مقاومت دیگر تنها یک حرکت و پیروزی نظامی گروهی اندک در گوشه‌ای از جهان نیست، یک حرکت عمومی همه‌جانبه است که با وجود همه رخوت و خیانت حکمرانان کشورهای اسلامی وجدان بشر دهه سوم قرن بیستم میلادی را هدف گرفته و همگان را جز آنان که خود را به خواب زده‌اند، بیدار کرده است و چه بسا بتوان گفت مردم جهان را به درک ضرورت هویت‌یابی‌های جدید و بازنگری در فراگیری آموزه دولت ـ ملت نزدیک کرده است.  🔸اکنون و در این شرایط، باید سرود: "و انا لنحن مشتاقون الی أرض غزة" را همخوانی کنیم. اکنون این وظیفه بر دوش همه کسانی که به وجدان انسانی خود پای‌بندند، همه کسانی که درکی از نبردهای تمدنی دارند، همه کسانی که از پیشینه ننگین و جوهره ناکارآمد تمدن غرب آگاهی دارند، همه کسانی که مراحل بیداری و خیز تمدنی امت اسلامی را درک می‌کنند، همه کسانی که به پاکی مهر می‌ورزند و از ناپاکی دوری می‌جویند سنگینی می‌کند که به روشنگری بپردازند. 🔹اکنون شرایطی نیست که به بهانه سودجویی عده‌ای افراطی که افق نگاهشان دست یافتن به صندلی‌های قدرت کوچک و بزرگ در این نظام است سکوت کرد، اکنون نباید آن‌ها که همه چیز از مقدسات دینی گرفته تا خون شهیدان تا آرمان‌های فلسطین برای آن‌ها چیزی جز ابزار انتقام‌جویی و سکوی پرش به سکوی دنیایی بالاتری نیست، نخبگان دردمند و رهبران میانی اندیشمند جامعه را به دام سکوت بکشانند. اکنون باید به ندای فطرت انسانی لبیک گفت، آیه‌های جهاد خواند، سخنان حماسی مولی الموحدین را زیر لب زمزمه کرد و با روشن‌بینی و نیت راست ( فَانْفُذُوا عَلَى بَصَائِرِكُمْ وَ لْتَصْدُقْ نِيَّاتُكُمْ فِي جِهَادِ عَدُوِّكُمْ، خطبه ۱۹۷)، استوارتر از کوه ایستاد و دندان‌ها را به هم فشرد و سرها را به خدا سپرد و گام‌های خود را در زمین فرو برد و به دورترین نقطه دشمن نگریست و بر همه قدرت پوشالی او چشم بست و از یاد نبرد که یاری و پیروزی از آن خداست (تَزُولُ الْجِبَالُ وَ لَا تَزُلْ، عَضَّ عَلَى نَاجِذِكَ، أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَكَ، تِدْ فِي الْأَرْضِ قَدَمَكَ، ارْمِ بِبَصَرِكَ أَقْصَى الْقَوْمِ وَ غُضَّ بَصَرَكَ، وَ اعْلَمْ أَنَّ النَّصْرَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ (خطبه ۱۱).  ۲۶ مهر ۱۴۰۲       @MohsenAlviri  🌐 مُسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و بله: ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ➣ واتس اَپ: https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
جلسه دفاع از رساله دکتری با عنوان: 📙 گفتمان تقریب مذاهب اسلامی در مصر با تأکید بر الأزهر (1947- 1979م) 🎓دانشجو: منوچهر ایزدی نیا 🖌استادان راهنما: جناب آقای دکتر عبدالکریم بی آزار شیرازی جناب آقای دکتر احمد بادکوبه هزاوه 🖋استادان مشاور: جناب آقای دکتر مهدی جمالی فر جناب آقای دکتر عبدالله فرهی 🖋استادان داور: جناب آقای دکتر عباس برومند اعلم جناب آقای دکتر سید جلال محمودی جناب آقای دکتر عثمان یوسفی ⏰ زمان: چهارشنبه۱۴۰۲/۷/۲۶
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی برگزار می‌کند: ✔️ نخستین مدرسه پاییزه بین‌المللی به زبان عربی 🔶 آشنایی با هشتگانه اسلامی 📆 13 لغایت 29 آبانماه 1402 ✅مخاطبان دوره: حوزویان و دانشگاهیان علاقه‌مند به مطالعات علوم اسلامی، پژوهشگران حوزه فقه و حقوق اسلامی، مطالعات مذاهب فقهی، فرق اسلامی، فقه مقارن و... ♦️ هزینه ثبت‌نام: شرکت‌کنندگان داخل ایران: (2.500.000 ریال ، اعضای هیأت علمی، استادان مدعو و کارکنان دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی 1.500.000ريال؛ دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی 1.000.000ريال) 🕑 آخرین مهلت : 10 آبان ماه 1402 ✍درگاه ثبت‌نام: https://kad.mazaheb.ac.ir/5354 🔻کسب اطلاعات بیشتر از مسیرهای زیر ممکن است: Ⓜ️Email: Virtual-courses@mazaheb.ac.ir 🆔ایتا، تلگرام و واتساپ: @UN_Mazaheb
نمایه نشریات تخصصی دینی شماره 56.pdf
10.69M
📚 انتشار پنجاه و ششمین شماره نمایه نشریات علمی دینی (پژوهشی، ترویجی وتخصصی) در یازده گروه: اخلاق و عرفان ادیان و مذاهب قتصاد و مدیریت تاریخ اسلام علوم تربیتی و اجتماعی علوم سیاسی علوم قرآن و حدیث فقه اصول و حقوق کلام و معارف عقلی کلیات علوم اسلامی و انسانی مهدویت. ▫️معرفی 187 نشریه منتشر شده در فصل زمستان ▫️معرفی 1830 عنوان مقاله به همراه کلیدواژه و اسامی نویسندگان ▫️امکان دستیابی به مقالات با لینک شدن از طریق آدرس سایت و جلد نشریات •┈┈••✾••📚••✾••┈┈• 🕌 کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه مروی تهران: @Pajouheshgaranemarvi
🔹 پاورپوینت ارائه شده کارگاه آموزشی ابزارهای هوش مصنوعی در پژوهش 🔹 با ارائه دکتر سید مجید نبوی 🔹 تاریخ برگزاری: جمعه ۱۴۰۲/۸/۵ 🌐 گروه ایتا ابزارهای هوش مصنوعی در پژوهش https://eitaa.com/joinchat/496435785Cc69fbeef64 🌐 گروه تلگرامی ابزارهای هوش مصنوعی در پژوهش https://t.me/+3puafnOfQHsyM2Fk
دکتر عبدالله فرهی | گزارش جلسه دفاع از رساله ای با عنوان گفتمان تقريب مذاهب اسلامي در مصر با تأکيد بر الأزهر (1947- 1979م) https://abdullahfarrahi.com/detail=2083
⚡️بیانیه متفاوت «دکتر احمد الطیب» شیخ چهل و چهارم جامعه الازهر: «از همه دولت های عربی و اسلامی می خواهم که به کمک برادران فلسطینی خود بشتابند، با هرچه که در اختیار دارند به اهل فلسطین کمک کنند تا شر اسرائیل اشغالگر، از سر آنها کم شود.» ✍ پانوشت: 🔹تساهل بیش از حد «احمد الطیب» در موضوع «فلسطین» حکایتی طولانی و البته پارادوکسیکال دارد. این نرمش، از وابستگی شدید اسلام سنتی نسخه الازهر به دولت خبر می دهد. 🔸در حالی که در نظام سیاسی مصر، شیخ الازهر جایگاهی معادل نخست وزیر مصر را داراست، هماهنگی بی چون و چرای او با خط مشی های دولت بدیهی است. البته این بیانیه اخیر او به نوعی عدول وی از سیاست دولت را نشان می دهد. 🔹در پرونده احمد الطیب در موضوع «رابطه الازهر - فلسطین» مباحثی مثل «تحریم عملیات استشهادی علیه اسرائیل»، «جوار حصر غزه»، «تأیید صلح کمپ دیوید» وجود دارد که این بیانیه اخیر الطیب را می توان یک استثنا دانست. 🌐 مُسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و بله: ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ➣ واتس اَپ: https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
🔹اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی الهیات کشور با همکاری اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران و جمعی از اتحادیه‌های علمی دانشجویی کشوری برگزار می‌کند 🔸کارگاه آموزشی خبرنویسی🔸 🌐ویژه انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی 🔹مدرس کارگاه: جناب آقای نیما شایان مدیر ارتباطات و رسانه دانشگاه تهران ۲۰ سال سابقه خبرنگاری در مهر و موسسه مطبوعاتی همشهری 🔻 ثبت‌نام برای عموم آزاد است 🏢محل برگزاری کارگاه: کلینیک ۱۶ آذر دانشگاه تهران، تالار امیرکبیر 📆آخرین مهلت ثبت نام: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ برای ثبت‌نام و مشاهده توضیحات بیشتر به نشانی زیر مراجعه کنید👇🏼 https://evnd.co/ROATC 📍 اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی الهیات کشور @Elahiat_Etehadieh
دوستان متقاضی دریافت کد تخفیف مخصوص اتحادیه الهیات به آیدی زیر مراجعه کنند.‌ @MHR558
سازمان_های_یهودی_صهیونیستی_در_ایران.pdf
26.7M
📚 سازمان های یهودی و صهیونیستی در ایران ✏️ نویسنده:موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی 🇮🇷 ناشر: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی ⏳تاریخ نشر: ۱۳۸۱ ه.ش 📄 تعداد صفحات: ۷۸۶ 📣 زبان: فارسی #️⃣ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ برای دیدن کتابهای بیشتر و دانلود رایگان 👈 عضو شوید
❇️ مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای: بعد از آنکه جوان‌های ما رفتند و این مرکز را تسخیر کردند و با زحمت زیاد توانستند کاغذهایی را که خرد شده بود، مدارکی را که در کاغذخردکن ریخته شده بود، گردآوری کنند، جمع کنند، به‌هم بچسبانند و به‌صورت کتاب دربیاورند، آن‌وقت معلوم شد که چه توطئه‌هایی هم در طول این مدّت در داخل سفارت آمریکا وجود داشته.  🔻 به مناسبت سیزده آبان ماه، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، مجموعه یازده جلدی اسناد لانه جاسوسی، به صورت رایگان خدمتتان تقدیم می گردد. ۱. جلد اول 👈 دانلود ۲. جلد دوم 👈 دانلود ۳. جلد سوم 👈 دانلود ۴. جلد چهارم 👈 دانلود ۵. جلد پنجم 👈 دانلود ۶. جلد ششم 👈 دانلود ۷. جلد هفتم 👈دانلود ۸. جلد هشتم 👈 دانلود ۹. جلد نهم 👈 دانلود ۱۰. جلد دهم 👈 دانلود ۱۱. جلد یازدهم 👈 دانلود ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ برای دیدن کتابهای بیشتر و دانلود رایگان 👈 عضو شوید
⭕️ مستند بسیار جذاب اسرائیل از درون از امشب شنبه طبق اعلام روابط عمومی خانه مستند، مستند ۵ قسمتی «اسرائیل از درون» به کارگردانی عبدالرضا پناهی و تهیه شده در خانه مستند، با نگاهی ویژه به درون جامعه اسرائیل، آماده پخش شد و از امشب روی آنتن می‌رود. این مستند، با نگاهی تاریخی و ریشه ای، چگونگی اشغال سرزمین فلسطین و تشکیل اسرائیل را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس به وقایع پس از سال ١٩۴٨، از جمله نسل کشی و آوارگی مسلمانان و شرایط اجتماعی حاکم بر مهاجران یهودی و شکاف‌های آن از نظر جامعه‌شناسان اسرائیلی می‌پردازد. این مینی سریال ۵ قسمتی محصول مرکز هنری رسانه‌ای اوج است که از امشب بعداز اذان مغرب از شبکه یک سیما و ساعت ٢٣ از شبکه افق پخش می‌شود.
بررسی انتقادی روش مفسران قرآن کریم در بیان تاریخ نوع مقاله : مقاله پژوهشی نویسندگان حسین شجاعی نقی رجبیان دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران (پردیس فارابی) https://doi.org/10.30473/quran.2017.3841 چکیده تعامل میان‌رشته‌ای قرآن و تاریخ از پیشینه‌ای طولانی برخوردار است. همواره مفسران در تبیین بخش‌هایی از قرآن بر خود لازم می‌دانسته‌اند که از تاریخ استفاده نمایند. با گذشت زمان روش‌هایی که مورخان استفاده می‌نمودند پیچیده‌تر شد و توانایی بالاتری را در حل مسائل خود به دست آوردند اما مفسران همسوی با این پیشرفت‌ها حرکت ننمودند؛ به همین خاطر در حوزه روش‌های تاریخی به کارگرفته شده ایشان آسیب‌های فراوانی قابل مشاهده است. روش‌هایی که مفسران معاصر در تبیین مسائل تاریخی به کار می‌گیرند تفاوت چشمگیری با روش‌های مفسران متقدم ندارد ازاین‌رو با تکرار روش‌هایی ناکارآمد در این زمینه روبه‌رو هستیم. مقاله پیش رو با استفاده از روشی تحلیلی- توصیفی و با منظری انتقادی به دنبال بررسی نقاط قوت و ضعفی است که در روش‌های تاریخی مفسران قابل‌ ملاحظه است. بررسی این نقاط کمک می‌کند تا امکان رسیدن به الگویی پیشرفته و بومی در حوزه به‌کارگیری از روش‌های تاریخی در تفاسیر قرآن کریم فراهم بیاید. کلیدواژه‌ها نقد روش‌شناختی آیات تاریخی تفسیر تاریخی آیات تفاسیر قرآن https://quran.journals.pnu.ac.ir/article_3841.html
✅ پانزدهمین کنگره پیشگامان پیشرفت با عنوان «جوانان و تحول» به همت « مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» با حضور نمایندگان انجمن های علمی، کانون های فرهنگی و تشکل های دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، برگزار می گردد. ✳️ نحوه شرکت در کنگره و ارسال آثار: ثبت نام در کنگره و ارائه آثار از طریق وبگاه کنگره به آدرس www.kpip.ir و يا 15th.kpip.ir انجام می‌شود. - علاقه‌مندان می‌توانند در مهلت تعیین شده، با مراجعه به وبگاه کنگره، فرم ثبت نام مربوط را تکمیل کرده و فایل آثار خود را در وبگاه، بارگذاری نمایند.
📍اطلاعیه باسمه تعالی با سلام و احترام جلسه دفاع از رساله دکتری با عنوان: 📙 تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گیلان دوره قاجاریه (۱۳۰۰-۱۳۳۹ه ق/۱۸۸۲-۱۹۲۱م) 🎓دانشجو: زلیخا غفاری رودسری شماره دانشجویی: ۹۶۲۲۲۴۱۰۰۸ 🖌استادان راهنما: آقای دکتر مهدی عبادی آقای دکتر مهدی جمالی فر 🖋استاد مشاور: آقای دکتر محسن روستایی 🖋اساتید داور: آقای دکتر محمد محمودپور خانم دکتر سمانه خلیلی فر آقای دکتر انور خالندی ⏰ زمان: شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ ساعت ۱۳ - ۱۵ 🏫مکان: سالن شهید ماموستا شیخ الاسلام 🌹به امید بهروزی یکایک بزرگواران