eitaa logo
✒مـــــه شکن
261 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
476 ویدیو
87 فایل
﷽ درپیچ وخم جاده ی زندگی،گاهی فضای تاریک و مه آلود آنرا باید بامــه شکن عبور کرد . . . لینک کانال: http://eitaa.com/joinchat/1914503168Cda63e1f57f ارتباط: @s_heydari110 حیـــدری
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖حیوانات هم آیت و نشانه ای برای همت و پشتکار هستند... @meh_shekan
🚩 هر روز، یک آیه درباره امام زمان علیه السلام 🔸امام مهدی(عج) در آینه ی قرآن 📝جزء هشتم /سوره اعراف، آیه۵۳ « هَلْ يَنْظُرُونَ إِلَّا تَأْوِيلَهُ ۚ يَوْمَ يَأْتِي تَأْوِيلُهُ يَقُولُ الَّذِينَ نَسُوهُ مِنْ قَبْلُ قَدْ جَاءَتْ رُسُلُ رَبِّنَا بِالْحَقِّ فَهَلْ لَنَا مِنْ شُفَعَاءَ فَيَشْفَعُوا لَنَا أَوْ نُرَدُّ فَنَعْمَلَ غَيْرَ الَّذِي كُنَّا نَعْمَلُ ۚ قَدْ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ وَضَلَّ عَنْهُمْ مَا كَانُوا يَفْتَرُونَ »« آيا جز نتيجه اعمال انتظارى دارند؟ روزى كه نتيجه اعمال پديدار شود، كسانى كه آن روز را از ياد برده مى‌گويند: پيامبران پروردگار ما به حق آمدند. آيا شفيعانى هستند كه ما را شفاعت كنند؟ يا آنكه كسى هست كه ما را باز گرداند تا كارهاى ديگرى جز آن كارها كه مى‌كرديم، انجام دهيم؟ به خود زيان رسانيدند و آن بتان را كه به دروغ ساخته بودند اينك از دست داده‌اند. » در روایت در مورد این بخش از آیه آمده است: هَل ينظرونَ إلأ تاويله يَوم يأتى تأويله... آيا آنها انتظار دارند سرانجام تهديدهاى الهى را مشاهده كنند؟ روزى خواهد آمد كه اين امور انجام گيرد. روز تأويل آيات خواهد آمد و آن روز روز قيام قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مى باشد. 📎تفسير برهان ج٢ ص٢٣ /غايه المرام ص٧٣٠ یاد امام زمان( عج) در: جزء اول / جزء دوم / جزء سوم / جزء چهارم / جزء پنجم / جزء ششم / جزء هفتم @meh_shekan
تدبر در جزء امروز قرآن برای عمل در زندگی... @meh_shekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖اگه میخوایم از الگو بگیریم، تا میتونیم اینگونه متواضعانه رفتار کنیم... همین رفتارهای ساده و آسون رو تمرین کنیم، تکرار کنیم به مردم احترام بگذاریم، محبت کنیم، مهربانی کنیم و ... رفتار حاجی رو با یه سرباز ببینید. 🖋داود مدرسی یان @meh_shekan
🚩 هر روز، یک آیه درباره امام زمان علیه السلام 🔸امام مهدی(عج) در آینه ی قرآن 📝جزء نهم /سوره اعراف، آیه۱۲۸ « قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ اسْتَعِينُوا بِاللَّهِ وَاصْبِرُوا ۖ إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ يُورِثُهَا مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ ۖ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ » « موسی به قوم خود گفت: از خدا یاری جویید، و استقامت پیشه کنید، که زمین از آن خداست، و آن را به هر کس از بندگانش که بخواهد، واگذار می‌کند؛ و سرانجام (نیک) برای پرهیزکاران است». امام باقر علیه السلام در رابطه با این آیه فرمود: هرگاه قائم ظهور کند عدل را در میان مردم برقرار می‌سازد و جور و ستم در زمان او برطرف می‌شود و راه‌ها امن می‌گردد، در زمان او زمین برکات خود را بیرون می‌کند، و قائم هر حق را به اصحابش برمی‌گرداند، در ظهور او تمام مردم روی زمین دین اسلام را خواهند پذیرفت ... دولت ما در پایان همه‌ی دول خواهد آمد و همه قبل از ما به حکومت خواهند رسید، و این جریان از این‌جهت است تا نگویند، اگر ما هم حکومت داشتیم مانند این‌ها رفتار می‌کردیم و این است کلام خداوند متعال که فرمود: وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین. 📎بحار الأنوار، ج۵۲، ص۳۳۸/ الإرشاد، ج۲، ص۳۸۴/الغیبهًْ للطوسی، ص۴۷۲ یاد امام زمان( عج) در: جزء اول / جزء دوم / جزء سوم / جزء چهارم / جزء پنجم / جزء ششم / جزء هفتم / جزء هشتم @meh_shekan
ادامه بحث: اینکه چرا همه مخلوق بودنِ خویش و وجودِ خالق را درک می کنند؟ از نظر فطرت و درک وجودی همه می فهمیم که محکوم و مخلوق هستیم . یعنی آنچه که داریم از تمام اعضا و جوارح و جوانح، خودمان آنها را به وجود نیاورده ایم، بلکه به ما داده شده است و ما محکوم به داشتن اینها هستیم. چه عمرمان، چه وجودمان، چه دارایی ها، چه امکانات. پس حاکم و خالقی حکم کرده تا ما اینها را داشته باشیم و خودش هم اگر بخواهد آنها را از ما می گیرید. این از درک فطری و حضوری.
بعد از این درک حضوری و فطری. از نظر عقلی هم موضوع جالب است : از نظر عقلی نیز مخلوق بودن انسان ثابت می شود و پی به وجود خالق و آفریدگار می برد و آن یک تقسیم منطقی است. که این آیه ۳۵ سوره ی طور مویّد آن هست: «أم خلِقوا مِن غَیرِ شَیءٍ أَم هُم الخالقون، أم خَلَقوا السماوات و الأرض.. ». آیه به صورت عقلی حالت ها را چنین بیان می کند که: انسان یا خالق دارد یا ندارد. صورت دوم ممکن نیست؛ زیرا خلق بدون خالق، محال است. حال صورت اول باز دو حالت منطقی دارد: خالقِ انسان یا خود او است یا غیر او. صورتِ اول محال است؛ چون معنا ندارد انسان خودش در حالی که نبود خود را به وجود بیاورد! پس خالق انسان غیر از انسان است.
بنابراین هم به صورت فطری و هم عقلی، انسان درک می کند که محکوم و مخلوقِ خالقی است. پس اصل ِ وجود خالق به عنوان حاکم بر انسان ثابت می شود آنهم بدون تردید( اینجاست که در قرآن هم آمده اَفی اللهِ شکٌ؟ یعنی در اصل وجود خالق و الله شک دارید؟ ) اما باید سراغ ویژگی های این حاکم رفت تا ارتباط خالق( خداوند) و مخلوق( انسان) مشخص شود آنچه برای بحث لازم است، و رسیدن به سوال ؟... این نکته است که وقتی خصوصیات انسان فهم کردیم آنگاه ویژگی های حاکم هم درک می شود. و از معرفت خود به معرفت خدا و ربّ می رسیم. پس خصوصیات منِ انسان را باید بررسی و فهم کنیم تا خصوصیات خداوند نیز معلوم گردد. ادامه دارد...
🔖تدبر در جزء دهم قرآن و راهکارهایی برای زندگی @meh_shekan