eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
371 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
962 ویدیو
68 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 امام صادق (صلوات الله علیه و آبائه و آله) می فرمایند: 🌴 قبل از آنکه مُرجئه (و منحرفین) فرزندان شما را منحرف کنند، 🌴به آن‌ها و معارف اسلامی بیاموزید.
◼️ آجرک الله یا بقیه الله... 🥀 سالروز شهادت ، حضرت فاضل فاطر، امام جعفر بن محمد(علیه السلام) را تسلیت عرض می کنیم. 🥀🍃🥀🍃🥀 🥀🍃🥀🍃 🥀🍃🥀 🥀🍃 🥀 🎙 آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری(دامت برکاته): ◻️ مأموریت هر یک از امامان ما متفاوت است. امام صادق(علیه السلام) را تا اندازه‌ای که می‌توانست در تحقق پیدا کند، در عالَم، بسط دادند و این کار بر اساس يک بود. 🔸 امام باقر و امام صادق(علیهماالسلام) با مکتب‌های بَدَلی به مبارزه برخاستند و يک مکتب پيشگام در اخلاق و کلام و فقه بنیان نهادند. ‌‌‌‌‌‌‌┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ╭━━━⊰◇⊱━━━╮ 🥀🏴🥀🏴🥀 ╰━━━⊰◇⊱━━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 آیات۸۲تا۸۶سوره مائده - بخش۱ 📚 : در سال هاى نخستين بعثت پيامبر اسلام «صلّى اللّه عليه و آله» و دعوت عمومى او، مسلمانان در سختی بودند قريش به قبایل عرب توصيه كرده بود كه هر كدام، افراد وابسته خود را كه به پيامبر «صلّى اللّه عليه و آله» ايمان آورده است تحت فشار شديد قرار دهند. آن زمان تعداد مسلمانان بسیار کم بود، پيامبر براى حفظ اين دسته كوچک، و تهيّه پايگاهى براى مسلمانان در بيرون حجاز، به آنها دستور مهاجرت به حبشه داد. يازده مرد و چهار زن از مسلمانان راه حبشه را پيش گرفتند، و اين در ماه رجب سال پنجم بعثت بود، و اين مهاجرت، مهاجرت اوّل نام گرفت. چيزى نگذشت كه «جعفر بن ابی طالب» و جمعى ديگر از هم به حبشه رفتند و يک جمعيّت متشكّل اسلامى را كه از ٨٢ نفر مرد و عدّه ی قابل ملاحظه‌ اى زن و كودک تشكيل مى‌ شد به وجود آوردند. بت‌ پرستان قریش براى به هم زدن اين موقعيّت دست به كار شدند، و دو نفر يعنى «عمرو عاص» و «عمارة بن وليد» را با هداياى فراوانى به پیش فرستادند. «عمرو عاص» با نجّاشى چنين گفت: «ما فرستادگان بزرگان مكّه ‌ايم، تعدادى از جوانان در ميان ما پرچم مخالفت برافراشته ‌اند و از آيين نياكان خود برگشته و آشوب به پا كرده و از موقعيّت سرزمين شما سوء استفاده كرده و به اينجا پناه آوردند، ما از آن مى‌ ترسيم كه در اينجا نيز دست به اخلال‌ گرى زنند، بهتر اين است كه آنها را به ما بسپاريد تا به محلّ خود بازگردانيم. گفت: تا من با نمايندگان اين پناهندگان گفتگو نکنم نمى‌ توانم در اين زمينه سخن بگويم! روز ديگرى در يک جلسه مهمّ كه اطرافيان نجّاشى و جمعى از علمای مسيحى و «جعفر بن أبی طالب» به عنوان نمايندگى مسلمانان، و نمايندگان قريش، حضور داشتند، نجّاشى پس از سخنان عمرو عاص و عمرو بن ولید رو به جعفر كرد و از او خواست كه سخن بگوید. پس از اداى احترام چنين گفت: نخست از اين ها بپرسيد آيا ما جزء بردگان فرارى اين جمعيّتيم؟ عمرو گفت: نه شما آزاديد. و نيز سؤال كنيد آيا آنها حقی بر ذمّه ما دارند كه آن را از ما مى ‌طلبند؟ عمرو گفت: نه ما هيچ گونه مطالبه‌ اى از شما نداريم. جعفر گفت: آيا خونى از شما ريخته‌ ايم؟ كه آن را از ما مى ‌طلبيد؟ عمرو گفت: نه چنين چيزى در كار نيست. سپس جعفر رو به نجّاشى كرد و گفت: ما جمعى نادان بوديم، بت ‌پرستى مى ‌كرديم، گوشت مردار مى ‌خورديم، انواع كارهاى زشت انجام مى ‌داديم، قطع رحم مى ‌كرديم و نسبت به همسايگان خويش بدرفتارى داشتيم، و نيرومندان ما حقّ ضعيفان را مى ‌خوردند! ولى پيامبرى در ميان ما مبعوث كرد كه به ما دستور داده است هر گونه شبيه و شریک را از خدا دور سازيم و فحشا و منكرات و ظلم و ستم و قمار را ترک گوييم، به ما دستور داده نماز بخوانيم، زكات بدهيم، عدالت و احسان پيشه كنيم و بستگان خود را كمک نماييم. نجاشى گفت: عيسى مسيح نيز براى همين مبعوث شده بود! سپس از جعفر پرسيد: آيا چيزى از آياتى كه بر شما نازل شده است حفظ دارى؟ جعفر گفت: آرى! و سپس شروع به خواندن سوره «مريم» كرد. حُسن انتخاب جعفر، در مورد آيات تكان دهنده اين سوره كه مسيح و مادرش را از هر گونه تهمت هاى ناروا پاک مى ‌سازد، اثر عجيبى گذاشت تا آنجا كه قطره ‌هاى اشک شوق، از ديدگان علمای مسيحى سرازير گشت، و نجّاشى صدا زد: به خدا سوگند نشانه ‌هاى حقيقت در اين آيات نمايان است! هنگامى كه «عمرو» خواست در اينجا سخنى بگويد نجّاشی گفت: خاموش باش به خدا سوگند اگر بيش از اين سخنى در مذمّت اين جمعيّت بگويى تو را مجازات خواهم كرد! سال ها گذشت، هجرت كرد و كار اسلام بالا گرفت، و عهدنامه « » امضا شد و پيامبر «صلّى اللّه عليه و آله» متوجّه فتح «خيبر» گشت، در آن روز كه مسلمانان از فرط شادى به خاطر در هم شكستن بزرگترين كانون خطر يهود در پوست نمى ‌گنجيدند، از دور شاهد حركت دسته جمعى عدّه‌ اى به سوى سپاه اسلام بودند، چيزى نگذشت كه معلوم شد اين جمعيّت همان مهاجران حبشه ‌اند كه به آغوش وطن باز مى ‌گردند! پيامبر «صلّى اللّه عليه و آله» با مشاهده «جعفر» و مهاجران حبشه، اين جمله تاريخى را فرمود: «نمى‌دانم از پيروزى خيبر خوشحال تر باشم يا از بازگشت جعفر» ؟ مى‌گويند، علاوه بر مسلمانان، هشت نفر از شاميان كه در ميان آنها يک راهب مسيحى بود و تمايل شديد به اسلام پيدا كرده بود، خدمت پيامبر «صلّى اللّه عليه و آله» رسيدند و پس از شنيدن آيات «سوره ياسین» به گريه افتادند و مسلمان شدند و گفتند: چقدر اين آيات به تعليمات راستين مسيح شباهت دارد. این آيات ٨٢ تا ٨٦ سوره ی مائده نازل شد و از اين تجليل كرد. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
🌷امام علی عليه ‏السلام: 🍃مَن تَلَذَّذَ بِمَعاصي اللّه‏ أورَثَهُ اللّه ‏ُذُلاًّ؛ 🌷هر كه از معصيت‏هاى خدا لذّت بَرَد، خداوند او را خوار گرداند 📗[غرر الحكم، ح8823] 🍂🍃🍂🍃 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️۲۷ اردیبهشت سالروز وفات فقیه عارف آیت الله العظمی بهجت است 🔹روح بلندشان را با قرائت فاتحه و صلواتی یاد کنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 آیات۸۲تا۸۶سوره مائده - بخش۲ 💥 لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ ءامَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ۖ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ ءامَنُوا الَّذِينَ قَالُوٓا إِنَّا نَصَارَىٰ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ (۸۲) 💥وَإِذَا سَمِعُوا مَآ أُنْزِلَ إِلَى الرَّسُولِ تَرَىٰٓ أَعْيُنَهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُوا مِنَ الْحَقِّ ۖ يَقُولُونَ رَبَّنَآ ءامَنَّا فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ (۸۳) 💥 وَمَا لَنَا لَا نُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَمَا جَآءَنَا مِنَ الْحَقِّ وَنَطْمَعُ أَنْ يُدْخِلَنَا رَبُّنَا مَعَ الْقَوْمِ الصَّالِحِينَ (۸۴) 💥فَأَثَابَهُمُ اللَّهُ بِمَا قَالُوا جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ وَذَٰلِكَ جَزَآءُ الْمُحْسِنِينَ (۸۵) وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَآ أُولَٰٓئِكَ أَصْحَابُ الْجَحِيمِ (۸۶) : یقیناً سرسخت ‌ترین مردم را در دشمنی نسبت به اهل ایمان، یهودیان و مشركان خواهی یافت. و البتّه نزدیک ‌ترینشان را در دوستی با مؤمنان، كسانی خواهی یافت كه گفتند: ما نصرانی هستیم. این برای آن است كه گروهی از آنان كشیشان و عابدان خدا ترس‌ اند، و آنان تكبّر نمی‌ ورزند (۸۲) و زمانی ‌که آنچه را كه بر پیامبر نازل شده بشنوند، چشمانشان را می ‌‌بینی به سبب آنچه از حق شناخته ‌اند، لبریز از اشک‌ می‌ شود، می‌‌گویند: ای پروردگار ما! ایمان آوردیم، پس ما را در زمره‌ی گواهی دهندگان بنویس (۸۳) و چرا به خداوند و آنچه از حق برای ما آمده ایمان نیاوریم؟ و حال آنكه امید داریم كه پروردگارمان ما را همراه صالحین درآورد (۸۴) پس خداوند به خاطر آنچه گفتند به آنها باغ هایی که از زیر (درختان) آنها نهرهایی جاری است پاداش داد، همواره در آن جاودانه اند و‌ این پاداش نیکوکاران است (۸۵) و کسانی كه كافر شدند و آیات ما را تكذیب كردند آنها اهل جهنم هستند (۸۶) 🌷 : آنها را خواهی یافت 🌷 : سرسخت ترین مردم 🌷 : دشمنی 🌷 : نزدیکترینشان 🌷 : دوستی، مهربانی 🌷 : به مسیحیان نصارا گفته می شود زیرا می گفتند نحن انصار الله: ما یاران خداییم 🌷 : جمع قسیس به عالم نصارا قسیس می گویند که در زبان فارسی به آن کشیش می گویند. 🌷 : جمع راهب است به کسی که از خدا می ترسد راهب می گویند که عابدان مسیحی رهبان می گویند. 🌷 : می بینی 🌷 : چشمانشان 🌷 :ُ جاری می شود 🌷 : اشک 🌷 : گواهان 🌷 : از ثوب می آید به معنای ثواب پاداش یا کیفری که به انسان بر می گردد 🌷 : باغ ها 🌷 : زیر آن 🌷 : نهرها 🌷 : نیکوکاران 🌷 : جهنم شرح آیات در جلسه بعدی... ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
🔆شهـید محـمود رضـا بیضایی: به خودمان بقبولانیم ڪه در این زمـــان به دنیا آمده ایم و شیعه هم به دنیا آمده ایم ڪه مـؤثر در تحقـق ظـــهور مـولا باشیم. و این همراه با تحمل مشڪلات مصائـب، سختی ها، غـــربت ها و دوری هاست و جـــز با فـدا شدن محقـق نمی شود حقیـــقتاً.
موضوعات متناسب با تدوین آثار و برگزاری کرسی و نشست، مستخرج از بیانات امام خامنه ای در دیدار معلمان 🔆🔆🔆🔆 ✅نقش و جایگاه مدرسه در حل مشکلات سیاسی کشور ✅نقش و جایگاه مدرسه در حل مشکلات اقتصادی کشور ✅نقش و جایگاه مدرسه در حل مشکلات فرهنگی کشور ✅آسیب شناسی شیوه نگاه موجود کشور به مساله آموزش و پرورش ✅ تبیین اهمّیّت دستگاه حیاتی آموزش‌وپرورش در حل مسائل اجتماعی کشور ✅تبیین ضرورت و اهمیت مسئله‌ی ثبات مدیریّت در آموزش و پرورش و آسیب های تغییر در مدیریت ✅آسیب شناسی تاثیر تغییرات مدیریتی در کیفیت فعالیتهای آموزش و پرورش ✅آسیب شناسی میزان انطباق یا عدم انطباق نظام آموزشی و ساختاری آموزش‌وپرورش با نیازهای کشور ✅ میزان انطباق برنامه های درسی و علمی آموزش و پرورش با نیازهای کشور ✅نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در انطباق برنامه های آموزش و پرورش با نیازهای نظام ✅نقش مدیران اجرائی آموزش‌وپرورش در انطباق برنامه های آموزش و پرورش با نیازهای نظام ✅ضرورت و شیوه ایجاد تناسب در تربیت نیروی مغزافزار و بازوی کارافزار در نظام آموزش و پرورش ✅ضرورت و شیوه ایجاد تعادل میان آموزشهای عمومی در دبیرستان‌ها و آموزش فنّی‌وحرفه‌ای ✅تبیین ضرورت آموزشهای فنّی‌وحرفه‌ای در خل مشکلات نظام ✅ شیوه های موثر در پرورش نیروی کارِ ماهر در نظام آموزشی کشور ✅شیوه توزیع متعال منابع انسانی در فضای علمی و فضای کار ✅شیوه درست توزیع نیروی انسانی در بخشهای مختلف آموزشی ✅روشهای موثر در سودمند کردن آموزشها برای آینده‌ی کشور ✅ضرورت انطباق توزیع منابع انسانی در رشته های مختلف با نیازهای کشور ✅ویژگی های علم نافع از دیدگاه آیات و روایات ✅بایسته ها و شاخصه های لازم در ترسیم نقشه راه سند تحوّل آموزش و پرورش ✅آسیب شناسی میزان و شیوه اجرای سند تحول در آموزش و پرورش ✅ضرورت و شیوه حمایت دولت و مجلس از اجرای سند تحول در آموزش و پرورش ✅ پیشنهاد شاخصهای کمی و کیفی قابل اندازه‌گیری در اجرای سند تحول ✅آسیب شناسی روش مرسوم آموزش و پرورش در جذب معلّم کارآمد و متعهد ✅تبیین زیرساخت‌های لازم و ارتقادهنده در دانشگاه فرهنگیان ✅روشهای مطلوب و خروجی ساز در افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ✅شیوه صحیح در ارزیابی بروز و مستمر حرفه‌ای و عمومی معلّمان ✅ روش استمرار ضوابط گزینش معلمان در رصد فعالیتهای ایشان ✅شیوه اصلاح کتب درسی در جهت ایجاد مشوّقهایی برای نسل جوان ✅تاثیر کیفیّت معلّم و رفتار او در ایجاد شوق برای نسل جوان ✅نقش کتاب درسی در شوق آوری نوجوان ✅شیوه اشراب مفاهیم اسلامی به نحو جذاب در کتب ابتدایی ✅شیوه اشراب مفاهیم اسلامی به نحو جذاب در کتب انسانی ✅شیوه اشراب مفاهیم اسلامی به نحو جذاب در کتب تجربی ✅شیوه اشراب مفاهیم اسلامی به نحو جذاب در کتب ریاضی ✅شیوه تبیین مفاخر اسلامی و ایرانی و اکتشافاتشان در کتب درسی ریاضی ✅شیوه تبیین مفاخر اسلامی و ایرانی و اکتشافاتشان در کتب درسی انسانی ✅شیوه تبیین مفاخر اسلامی و ایرانی و اکتشافاتشان در کتب درسی تجربی ✅تبیین جایگاه ایران در مفاخر علمی جهان ✅جایگاه کتاب قانون ابن‌سینا در مراکز علمی مهمّ اروپا ✅شیوه تبیین خدمات ایران در تاریخ علمی دنیا در کتب درسی ✅شیوه‌ی تدوین جذاب، مبتکرانه و به روز در کتاب‌نویسی مدارس ✅تبیین و دسته بندی اصول ثابت و غیر متغیر عقلی و نحوه اشراب آنها در کتب درسی ✅تبیین ماهیت و چرایی ثبوت اصل عدالت ✅تبیین ماهیت و چرایی ثبوت اصل انصاف ✅تبیین ماهیت و چرایی ثبوت اصل محبت ✅آسیب شناسی برون‌سپاری امر آموزش و پرورش ✅تبیین وظیفه نظام حاکم در تربیت و تعلیم کشور ✅آسیب شناسی مدارس «غیر انتفاعی» ✅روشهای تقویت بنیه علمی مدارس دولتی ✅ شاخصهای تعیین سطح و کیفیت مدارس دولتی ✅نقش معلّمینِ خوب و متعهد در تقویت مدارس دولتی ✅شیوه های درست در جذب و شناسایی مربّیانِ خوب و معلّمینِ متعهّد ✅نقش فضاهای آموزشی قابل قبول در کیفیت مدارس ✅الگوی مطلوب و شیوه موثر در نظارت بر مدارس غیر دولتی ✅روشهای مطلوب آموزش‌وپرورش برای نظارت بر مدارس غیر دولتی ✅روشهای فعالسازی کار پرورشی در مدارس ✅آسیب شناسی وضعیت ساختاری و محتوای پرورشی در مدارس ✅روشهای جذاب سازی فعالیتهای پرورشی در مدارس ✅روشهای تقویت هویّت ملّی و عشق به میهن از طریق برنامه های آموزش و پرورش ✅روشهای تقویت احترام به پرچم ملی از طریق برنامه های آموزش و پرورش ✅روش تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی در کتابهای درسی ابتدایی ✅روش تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی در کتابهای درسی متوسطه 🔆🔆🔆🔆🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مستخرج از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان حج ۱۴۰۲ ✅تاثیر ایمان به دعوت الهی در عملکرد فردی و اجتماعی ✅اهداف الهی در دعوت مردم به حج از دیدگاه قرآن و روایات ✅نقش حج در نزدیکی دلها و اتحاد امت اسلامی در مقابل کفر ✅تاثیر حج در اعلام قدرت مسلمانان در برابر قدرت استکبار ✅منافع دنیوی حج از دیدگاه قرآن و روایات ✅ منفعتهای اخروی حج از دیدگاه قرآن و روایات ✅تاثیر حج در ایجاد و ارتقای نگاه جهانی و فراسرزمینی ✅بررسی ابعاد وجوب حج از دیدگاه روایات ✅آسیب شناسی فقدان نگاه جهانی و برون مرزی از دیدگاه قرآن و روایات ✅ابعاد دشمن شناسی از دیدگاه مقام معظم رهبری ✅راهبردهای دشمن شناسی از دیدگاه مقام معظم ✅تساوی نژادی در حج از دیدگاه آیات و روایات ✅جایگاه حج در تمدن سازی اسلامی ✅راهبردهای فرهنگ سازی اتحاد اسلامی در حج ✅راهبردهای فرهنگ سازی نگاه برون مرزی در حج ✅تاثیر شرکت شیعه و اهل سنت در نمازهای مشترک در ایجاد اتحاد اسلامی ✅تاثیر دعا و تضرع الی الله در حج در انسان سازی ✅جایگاه جمهوری اسلامی در تبیین و نهادینه سازی اصل برائت از مشرکین در حج ✅ظرفیت حج در نهادینه سازی اصل برائت از مشرکین ✅مبادی مطلوب و نامطلوب در کسب اطلاعات در خصوص دشمن ✅تاثیر دشمن شناسی در کسب موفقیت‌های ملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣✨📣✨📣✨📣 ⚜⚜ برگزاری دوره ی ترتیل خوانی قرآن کریم ♦️مدرسه مشکات با حضور اساتید برجسته 🗓 روزهای پنجشنبه 📝جهت تست وثبت نام روز شنبه 30 اردیبهشت و یکشنبه 31 اردیبهشت به دفتر فرهنگی مراجعه بفرمایید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹آیات۸۲تا۸۶سوره مائده-بخش۳ در جلسه های قبلی به شأن نزول آیات و ترجمه آیات و کلمات پرداختیم. در آيات ٨٢ تا ٨٦ سوره ی مائده، مقايسه‌ اى ميان يهوديان و مسيحيانى كه معاصر پيامبر اسلام «صلّى اللّه عليه و آله» بوده ‌اند شده است، نخست يهود و مشركان را در يک صفّ و را در صف ديگر قرار داده، مى‌ فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قالُوا إِنّا نَصاری؛ یقینا سرسخت ترین مردم را در دشمنی نسبت به اهل ایمان، یهودیان و مشرکان خواهی یافت. و البته نزدیکترینشان را در دوستی با اهل ایمان, کسانی خواهی یافت که گفتند: ما نصرانی هستیم» به خوبى شاهد اين حقيقت است، زيرا در بسيارى از صحنه‌ هاى نبرد ضدّ اسلامى، يهود به صورت مستقيم يا غير مستقيم دخالت داشتند. در حالى كه در جنگها، كمتر مسلمانان را مواجه با مسيحيان مى‌ بينيم. سپس دليل آن را بيان كرده که مسيحيّان معاصر پيامبر صلّى اللّه عليه و آله» امتيازاتى داشتند كه در يهود نبود. «ذلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا يَسْتَكْبِرُونَ؛ این برای آن است که گروهی از آنان کشیشان و عابدان خدا ترس اند و آنان تکبر نمی ورزند» در حالى كه اكثريّت يهود به خاطر اين كه خود را نژاد برتر مى ‌دانستند، از قبول آيين اسلام كه از نژاد يهود برنخاسته بود سرباز مى‌ زدند. جمعى از هنگامى كه آيات قرآن را مى‌ شنيدند، اشک شوق از ديدگانشان به خاطر دست يافتن به حقّ سرازيرى مى‌ شد «وَ إِذا سَمِعُوا ما أُنْزِلَ إِلَى الرَّسُولِ تَرى أَعْيُنَهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمّا عَرَفُوا مِنَ الْحَقِّ؛ و زمانی که آنچه‌ را که بر پیامبر نازل شده بشنوند، چشمانشان را می بینی به سبب آنچه از حق شناخته اند از اشک جاری می شود» ‌و با صراحت و شهامت صدا مى ‌زدند: «يَقُولُونَ رَبَّنا ءامَنّا فَاكْتُبْنا مَعَ الشّاهِدِينَ؛ می گویند: ای پروردگار ما! ایمان آوردیم، پس ما را همراه گواهی دهندگان بنویس» آنها به قدرى تحت تأثير آيات تكان دهنده اين كتاب آسمانى قرار مى‌ گرفتند كه مى‌ گفتند: «وَ ما لَنا لا نُؤْمِنُ بِاللّهِ وَ ما جاءَنا مِنَ الْحَقِّ وَ نَطْمَعُ أَنْ يُدْخِلَنا رَبُّنا مَعَ الْقَوْمِ الصّالِحِينَ؛ و چرا به خداوند و آنچه از حق برای ما آمده ایمان نیاوریم؟ و حال آنکه امید داریم که پروردگارمان ما را همراه صالحین در آورد» در ادامه به پاداش افرادی اشاره می کند كه در برابر افراد با ايمان، نشان دادند، و در مقابل آيات الهى سر تسليم فرود آوردند، و با صراحت ايمان خود را اظهار داشتند «فَأَثابَهُمُ اللّهُ بِما قالُوا جَنّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدِينَ فِيها وَ ذلِكَ جَزاءُ الْمُحْسِنِينَ: پس خداوند به خاطر آنچه گفتند به آنها باغ هایی که از زیر درختان آنها نهرهایی جاری است پاداش داد، همواره در جاودانه اند و این پاداش نیکوکاران است» و سپس به کیفر آنهایی كه راه دشمنى را پيمودند و كافر شدند و را تكذيب كردند اشاره کرده و می فرماید: «وَ الَّذِينَ كَفَرُوا وَ كَذَّبُوا بِآياتِنا أُولئِكَ أَصْحابُ الْجَحِيمِ؛ و کسانی که کافر شدند و آیات ما را تکذیب کردند آنها اهل جهنم هستند» ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
🌷رسول خدا صلی الله علیه و آله: 🍃خَيرُ النّاسِ مَنِ انتَفَعَ بِهِ النّاسُ؛ 🌷بهترين مردم كسى است كه مردم از او بهره ‏مند شوند 📗[بحار الأنوار: ج 75، ص 23] 🍂🍃🍂🍃 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 وظیفه ثروتمندان وقتی اکثر مردم در سختی زندگی می‌کنند. ◻️ یک اصل ثابت و تغییرناپذیر این است که یک نفر باید زندگی خود را از زندگی عمومی جدا نداند، باید زندگی خود را با زندگی عموم تطبیق دهد. 🔸 معنی ندارد درحالی‌که عموم مردم در بدبختی زندگی می‌کنند عده دیگر با مستمسک قراردادن «قُلْ مَنْ حَرَّمَ زینَةَ اللهِ الَّتی اَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَالطَّیباتِ مِنَ الرِّزْقِ» در دریای نعمت، غوطه‌ور بشوند؛ هرچند فرض کنیم که از راه حلال به چنگ آورده باشند. ◻️ خود امام صادق(سلام‌الله علیه) که به اقتضای زمان، زندگی را بر خاندان خود توسعه داده بود، یک وقت اتفاق افتاد که نرخ خواربار ترقی کرد و قحط و غلا پدید آمد. به خادم خود فرمود: چقدر آذوقه و گندم ذخیره موجود داریم؟ عرض کرد: زیاد داریم، تا چند ماه ما را بس است. 🔸 فرمود: همه آنها را ببر و در بازار به مردم بفروش. گفت: اگر بفروشم دیگر نخواهم توانست گندمی تهیه کنم. فرمود لازم نیست، بعد مثل سایر مردم روز به روز از نانوایی تهیه خواهیم کرد. و دستور داد از آن به بعد خادم نانی که تهیه می‌کند نصف، جو و نصف، گندم باشد؛ یعنی از همان نانی باشد که اکثر مردم استفاده می‌کردند. فرمود: من تمکن دارم به فرزندان خودم در این سختی و تنگدستی نان گندم بدهم؛ اما دوست دارم خداوند ببیند من با مردم مواسات می‌کنم. 📝 آیت الله شهید مرتضی مطهری(رحمت الله علیه) 📚 بیست گفتار، ص ۱۲۷. ‌‌‌‌‌‌‌┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه
آیت الله مصباح یزدی ره: علاقه بسیارى از مردم نیز به امام زمان علیه السلام بدین جهت است که حضرت، بساط ظلم و بیداد را از روى زمین برمى‌اندازد و بساط عدل و داد را در آن مى‌گستراند؛ ولى این، هدف نهایى نیست. درست است که حتی بعثت تمام انبیا نیز براى برقرارى عدل بر روى زمین بوده است: لِیقُومَ النّاسُ بِالْقِسْطِ؛ ولى برقرارى عدل جهانى، هدف نهایى نیست. برقرارى حکومت اسلامى و گستراندن عدل در روى زمین به دست تواناى حضرت ولى عصر (عج)، خود مقدّمه‌اى براى تأمین هدف والاترى است و آن این که زمینه‌اى فراهم شود تا بیشتر انسان‌ها بتوانند به بیش ترین مراتبِ معرفتِ لایق برسند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا