eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
229 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
📚کتاب: «واقعه عاشورا و پاسخ به شبهات» 📌 مؤلف: «علی اصغر رضوانی» 📎علی اصغر رضوانی در سال ۱۳۳۱ در شهرستان «الیگودرز» لرستان متولد گردیده است. ایشان پس از تکمیل تحصیلات آکادمیک و أخذ مدرک دکترا، مشغول به تحصیل دروس حوزوی شده و در حال حاضر، مدّرس در مرکز تخصصی مهدویت و جامعة المصطفی می باشند. کتب بسیاری در زمینه اعتقادی و پاسخ به شبهات از جمله، نقدی بر افکار ابن تیمیه، شیعه شناسی و پاسخ به شبهات، علائم ظهور و... تألیف نموده است. 🔰معرفی کتاب: واقعه عظیم عاشورا یکی از عوامل پویایی مکتب اهل بیت علیهم السلام است. که از دیرباز مورد تهاجم و توجهات منفی دشمنان، جهت تضعیف این حادثه بزرگ بوده و همچنان نیز ادامه دارد. مؤلف در این اثر به دو جهت تاریخی و کلامی در رابطه با واقعه کربلا پرداخته و با دلایل قرآنی و روایی به شبهه افکنان، پاسخ داده است. ✔فایل PDF کتاب را در پست بعدی مشاهده فرمائید. 🆔️ @meshkatehedayat
«کو ملک یزید و چه شد آن حشمت و جاهش اما بنگر مرتبت و شأن رقیه یک شب ز فراق پدرش گشت پریشان عالم شده امروز پریشان رقیه» 🏴شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها را تسلیت عرض می نماییم.🏴 🆔️@meshkatehedayat
‍ ‍ ❌تحریف لعن پیامبر بر معاویه(۲)❌ ✅ در هفته گذشته حدیثی را از «شرح نهج البلاغه إبن أبی الحدید» بیان نمودیم که در آن رسول خدا صلی الله علیه و آله معاویه و ابوسفیان را لعنت نمودند. سپس اشاره به تحریف آن حدیث در کتاب «الطبقات الکبری» کردیم. در این هفته نیز به بررسی تحریفی دیگر در این حدیث می پردازیم. 🔹ابتدا اصل روایت را از کتاب «شرح نهج البلاغه إبن أبی الحدید»، جلد۲، صفحه۲۷۳ مجددا قرار می دهیم: «وَ رَوَى شَيْخُنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الْبَصْرِيُّ الْمُتَكَلِّمُ عَنْ نَصْرِ بْنِ عَاصِمٍ اللَّيْثِيِّ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: أَتَيْتُ مَسْجِدَ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ النَّاس يَقُولُونَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ غَضَبِ اللَّهِ وَ غَضَبِ رَسُولِهِ فَقُلْتُ مَا هَذَا قَالُوا 👈مُعَاوِيَةُ قَامَ السَّاعَةَ فَأَخَذَ بِيَدِ أَبِي سُفْيَانَ فَخَرَجَا👉 فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَعَنَ‏ اللَّهُ‏ التَّابِعَ‏ وَ الْمَتْبُوعَ رُبَّ يَوْمٍ لِأُمَّتِي مِنْ مُعَاوِيَةَ ذِي الْأَسْتَاه» 📌ترجمه: «عاصم می گوید: داخل مسجد رسول الله شدم. دیدم که مردم می گویند: از خشم خدا و رسولش به خدا پناه می‌بریم. گفتم: چه شده است؟ گفتند: (پیامبر بالای منبر خطبه می‌خواندند که) 👈معاویه ناگهان دست پدرش ابوسفیان را گرفته، و از مسجد بیرون رفتند.👉 پس رسول خدا فرمودند: «خداوند پیش رو و دنباله رو اش را لعنت کند. وای بر این أمت از معاویه درشت سرین!» ✂️در کتاب «الآحاد و المثاني»، جلد۲، ص۱۹۲ نیز همین حدیث از «عاصم» نقل شده است که آن را مشاهده می کنید: «عَنْ نَصْرِ بْنِ عَاصِمٍ اللَّيْثِيِّ، عَنْ أَبِيهِ قَالَ: دَخَلْتُ مَسْجِدَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَصْحَابُهُ يَقُولُونَ: نَعُوذُ بِاللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ مِنْ غَضَبِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ، قُلْتُ: مَا شَأْنُكُمْ؟ قَالُوا: (✂️) قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «لَعَنَ اللَّهُ الْقَائِدَ وَالْمَقُودَ بِهِ» 📌ترجمه: «عاصم می‌گوید: داخل مسجد رسول الله شدم. دیدم که اصحاب پیامبر می گویند: از خشم خدا و رسولش به خدا پناه می بریم. گفتم: چه شده است؟ گفتند: (✂️) رسول خدا فرمودند: «خداوند کِشنده و کشیده شده را لعنت کند». 🔰چنان که واضح است، این حدیث به طرز دیگری تحریف شده است. در هفته گذشته دیدیم که لعنت پیامبر صلی الله علیه و آله بر معاویه و ابوسفیان از متن حدیث حذف شد. اما در این کتاب (الآحاد و المثاني)، نام معاویه و پدرش از متن حدیث حذف گردیده است. 👈این تحریف آنقدر عجیب و ناشیانه است که متن را دچار ابهام کرده، و این سؤال را در ذهن خواننده ایجاد می کند که براستی مخاطب پیامبر صلی الله علیه و آله در کلمات «قائد و مقود» چه کسانی بوده، و چه افرادی توسط ایشان لعنت شدند؟؟ 🔺ادامه دارد... لینک مطلب هفته گذشته👇👇 https://eitaa.com/meshkatehedayat/1462 🆔️@meshkatehedayat
❌ محبت امام حسین = محبت پیامبر جنگ با امام حسین = جنگ با پیامبر ❌ 🔰در روایتی معتبر از کتاب اهل تسنن نقل شده است که « یعلی بن مرة» می گوید: «همراه رسول خدا به مهمانی می رفتیم که در مسیرمان حسین (علیه‌السّلام) همراه کودکان در میان راه بازی می‌کرد. رسول خدا از اصحاب جدا شد و دست خود را گشود؛ که حسین را در آغوش بگیرد. اما این کودک (امام حسین) از این طرف به آن طرف فرار می‌کرد و رسول خدا او را به خنده می‌آورد. تا این که حضرت او را گرفت، یک دستش را زیر چانه و دست دیگر را بر روی سرش قرار داد. سپس او را بغل کرد، پس از آن فرمود: حسین از من است و من از حسینم، خداوند دوست بدارد کسی را که حسین را دوست بدارد. حسین نوه‌ای از نوادگان است». 📚(الأدب المفرد، ص۱۲۹) 👈تصحیح روایت مذکور توسط علمای اهل تسنن و وهابی را در پست بعدی مشاهده فرمایید. 👤«قاضی بیضاوی» از بزرگان اهل تسن در شرح این حدیث می نویسد: «گويا رسول خدا با نور وحی می دانسته است كه ميان حسين و امت چه حادثه ای واقع می شود؛ از اين جهت مخصوصا حسين را در اين روايت ذكر كرده است. و پیامبر اکرم یادآور شده اند که ایشان و حسين در جهت های محبت، حرمت تعرض و جنگ با او يكی است و اين مطلب را با بیان: «أحب الله من أحب حسينا»، تأكيد نمود. در نتیجه محبت به حسين محبت رسول خدا و محبت رسول، محبت خداوند است». 📚(تحفة الأبرار، ص۵۶۱) 🆔@meshkatehedayat
✍شبهه: 📌در سال های اخیر بعضاً از جانب وهابیت و اهل تسنن شبهه ای مطرح می شود: «با توجه به اعتقاد شیعه در مورد شفا بخش بودن تربت امام حسین علیه السلام، چرا برای رفع بیماری هایشان به دکتر و بیمارستان ها مراجعه می کنند؟ و از تربت امام حسین برای بهبودی بیماری استفاده نمی نمایند؟» 👈به این شبهه چگونه پاسخ دهیم؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #شفا #تربت #امام_حسین_علیه_السلام ✍شبهه: 📌در سال های اخیر بعضاً از جانب وهابیت و اهل تسنن شب
🔴پاسخ نقضی (قسمت اول): ✅ چگونه شبهه کنندگان چنین اشکالات بی اساسی را مطرح می نمایند، در حالیکه آنان روایات متعددی از پیامبر اکرم در رابطه با شفا بخش بودن برخی از اشیاء برای رفع هر گونه بیماری و مریضی ها نقل نمودند و بدان معتقد شدند. به یک نمونه از آن اشاره می نماییم: 🔸روایات متعددی در کتب اهل تسنن وجود دارد که پیامبر اکرم «آب زمزم» را موجب شفا از هر گونه بیماری معرفی نمودند. 📖در کتاب «صحیح الترغیب و الترهیب، ج۲، ص۴۰» در روایتی معتبر از ابوذر نقل شده است که پیامبر اکرم در رابطه با «آب زمزم» فرمودند: «زمزمُ طَعَامُ طُعْمٍ، وَشِفَاءُ سُقْمٍ» 📌ترجمه: «زمزم غذایی برای گرسنه و شفای بیماری است». 👤مولوی «تاجی گله داری» از علمای اهل تسنن ایران در ذیل این حدیث می نویسد: «لفظ حدیث «شفاء سقم» شفای بیماری است. هر بیماری را شامل می شود». 📚(زمزم آب شفا بخش، ص۳۷) 🔺جالب اینجاست که علمای اهل تسنن در طول تاریخ داستان های زیادی از شفا بخش بودن «آب زمزم» نقل نمودند. مثلاً «ابن قیم» از بزرگان اهل تسنن در این رابطه می نویسد: «همانا من و دیگران از استشفاء با آب زمزم امور شگفت انگیزی را تجربه نموده ایم. و [من] برای بیماری های مختلفی از آب زمزم طلب شفا نمودم و به اذن خدا شفا یافته ام». 📚(زاد المعاد، ج۴، ص۳۶۱) ❓سوال❓ 👈با توجه به شفا بخش بودن آب زمزم، چرا اهل تسنن و وهابیت برای درمان و بهبودی بیماری هایشان به پزشک و بیمارستان ها مراجعه می کنند؟ بلکه برای رفع بیماری در خانه هایشان بنشینند و از آب زمزم بنوشند. 🔺ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #شفا #تربت #امام_حسین_علیه_السلام 🔴پاسخ نقضی (قسمت اول): ✅ چگونه شبهه کنندگان چنین اشکا
📚اسکن کتاب «صحیح الترغیب و الترهیب» 📚اسکن کتاب «زمزم آب شفابخش» 📚اسکن کتاب «زاد المعاد» 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #شفا #تربت #امام_حسین_علیه_السلام 🔴پاسخ نقضی (قسمت اول): ✅ چگونه شبهه کنندگان چنین اشکا
🔴پاسخ حلی (قسمت دوم): ✅ روایات فراوانی در رابطه با شفابخش بودن تربت کربلا از اهل بیت علیهم السلام نقل شده است. نکته ایی که در اینجا حائز اهمیت می باشد آنست که اهل بیت علیهم السلام برای اثر بخش بودن تربت امام حسین علیه السلام شروطی را ذکر نمودند، که به جهت اختصار به چند نمونه از آن اشاره می نماییم: 1⃣ تربت أخذ شده از محدوده ایی باشد که اهل بیت علیهم السلام حدود آن را مشخص نمودند. 2⃣ فردی که از تربت می خواهد به قصد شفا استفاده نماید، باید یقین و اعتقاد به شفا بخش بودن آن داشته باشد. 3⃣ شخص باید معتقد باشد شفایی که در تربت قرار داده شده است، به اذن و اراده الهی می باشد. 🔺بنابراین با رعایت و توجه به چنین آداب و شرایطی، به اذن و اراده الهی تربت کربلا اثر بخش خواهد بود. با توجه به این نکته (اذن و اراده الهی) باید گفت: 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #شفا #تربت #امام_حسین_علیه_السلام 🔴پاسخ حلی (قسمت دوم): ✅ روایات فراوانی در رابطه با شف
✅ همانطور که همه می دانیم خداوند متعال همه ی امور عالم و بندگانش را بر اساس مصلحت و حکمت خویش انجام می دهد. در نتیجه در این مورد هم خداوند متعال اگر مصلحت بداند تربت کربلا را برای فردی که از آن استفاده نموده شفا قرار می دهد. و اگر چنین امری را به مصلحت فرد نداند، اثر بخش بودن تربت کربلا را اراده نمی کند. و علاج آن شخص را از طریق مراجعه به دکتر و بیمارستان ها قرار می دهد. 👈دقیقا شبیه به همین موضوع را می توانیم در نحوه استجابت دعاها و طلب حاجات از خداوند متعال مشاهده نماییم. مثلاً شخصی در مقام دعا برای رفع بیماریش از خداوند طلب شفا می کند. ولی خداوند متعال با اینکه قادر مطلق است در نهایت بنابر حکمت و مصلحتش عین حاجت آن فرد را برآورده نمی کند.(بشرطی که از جانب آن شخص موانعی همچون گناه که موجب عدم استجابت دعا بوده ایجاد نشود.) 🔺کلام آخر: در نتیجه بخاطر جهل مان نسبت به حکمت الهی که نمی دانیم چه راهی را برای شفای ما قرار داده است، به همین دلیل علاوه بر استفاده نمودن از تربت کربلا به دکتر هم برای معالجه مراجعه می نماییم. 🆔@meshkatehedayat
📚کتاب: «زیارت عاشورا فراتر از شبهه» 📌مؤلف: «میرزا جواد تبریزی» از مراجع عظام تقلید درسال ۱۳۰۵ در تبریز به دنیا آمدند. و در حوزه علمیه قم و نجف مشغول به تحصیل شدند. از اساتیدی همچون سید حسین بروجردی، سید ابوالقاسم خوئی و... کسب علم نمودند. ایشان در سال ۱۳۸۵ در قم دار فانی را وداع گفت. از تألیفات ایشان می‌توان به: إرشاد الطالب، أسس القضاء والشهادات، طبقات الرجال و... اشاره نمود. 🔰معرفی کتاب : این کتاب در واقع سخنان و نوشته های آیت الله مرحوم «میرزا جواد تبریزی» می باشد، که به زبان فارسی و عربی به رشته تحریر درآمده است. گردآورنده پاسخ های آیت الله تبریزی نسبت به سوالاتی که پیرامون زیارت عاشورا بوده را جمع آوری نمود. و از طرفی اسناد متعدد زیارت عاشورا که توسط آیت الله تبریزی مطرح شده بود را در این کتاب ارائه داده است. 🔺فایل PDF کتاب را در پست بعدی مشاهده فرمائید. @meshkatehedayat
❌تحریف لعن پیامبر بر معاویه (۳)❌ ✅ در این هفته نیز به بررسی تحریفی دیگر در حدیثی که طی دو هفته گذشته از کتاب شرح نهج البلاغه إبن أبی الحدید» نقل کردیم، می پردازیم. 🔹ابتدا اصل روایت را از کتاب «شرح نهج البلاغه إبن أبی الحدید»، جلد۲، صفحه۲۷۳ مجددا قرار می دهیم: «وَ رَوَى شَيْخُنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الْبَصْرِيُّ الْمُتَكَلِّمُ عَنْ نَصْرِ بْنِ عَاصِمٍ اللَّيْثِيِّ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: أَتَيْتُ مَسْجِدَ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ النَّاس يَقُولُونَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ غَضَبِ اللَّهِ وَ غَضَبِ رَسُولِهِ فَقُلْتُ مَا هَذَا قَالُوا 👈مُعَاوِيَةُ👉 قَامَ السَّاعَةَ فَأَخَذَ بِيَدِ 👈أَبِي سُفْيَانَ 👉فَخَرَجَا فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَعَنَ‏ اللَّهُ‏ التَّابِعَ‏ وَ الْمَتْبُوعَ رُبَّ يَوْمٍ لِأُمَّتِي مِنْ 👈مُعَاوِيَةَ 👉 ذِي الْأَسْتَاه» 📌ترجمه: «عاصم می گوید: داخل مسجد رسول الله شدم. دیدم که مردم می گویند: از خشم خدا و رسولش به خدا پناه می بریم. گفتم: چه شده است؟ گفتند: (پیامبر بالای منبر خطبه می خواندند که) 👈معاویه👉 ناگهان دست پدرش 👈ابوسفیان👉 را گرفته، و از مسجد بیرون رفتند. پس رسول خدا فرمودند: «خداوند پیش رو و دنباله رو اش را لعنت کند. وای بر این امت از 👈معاویه👉 درشت سرین!» ✂️در کتاب «المعجم الکبیر»، جلد۱۷، صفحه۱۷۶ نیز همین حدیث از «عاصم» نقل شده است که آن را مشاهده می کنید: «عَنْ نَصْرِ بْنِ عَاصِمٍ اللَّيْثِيِّ عَنْ أَبِيهِ قَالَ دَخَلْتُ مَسْجِدَ الْمَدِينَةِ فَإِذَا النَّاسُ يَقُولُونَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ غَضَبِ اللَّهِ وَغَضَبِ رَسُولِهِ قَالَ قُلْتُ مَاذَا قَالُوا كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَخْطُبُ عَلَى مِنْبَرِهِ فَقَامَ 👈رَجُلٌ 👉فَأَخَذَ بِيَدِ 👈إِبْنِهِ👉 فَأَخْرَجَهُ مِنَ الْمَسْجِدِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَعَنَ اللَّهُ الْقَايِدَ وَالْمَقُودَ وَيْلٌ لِهَذِهِ الأُمَّةُ مِنْ 👈فُلانٍ👉 ذِي الأَسْتَاهِ» 📌ترجمه: عاصم می گوید: «داخل مسجد رسول الله شدم. دیدم که مردم می گویند: از خشم خدا و رسولش به خدا پناه می بریم. گفتم: چه شده است؟ گفتند: پیامبر بالای منبر خطبه می خواندند که 👈مردی👉 دست 👈پسرش👉 را گرفته، و از مسجد بیرون رفتند. پس رسول خدا فرمودند: «خداوند کِشنده و کشیده شده را لعنت کند. وای بر این امت از 👈فلان شخص👉 درشت سرین!» 🔰همانطور که در متن مشهود است، این روایت بصورت تحریف شده و با جایگزینی کلمه «رجل» به جای «ابوسفیان»، و کلمه «ابنه» و «فلان» به جای «معاویه» نقل شده است. 🆔️@meshkatehedayat