eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
133 ویدیو
231 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکات هدایت
‍ #نقد_ها_و_چالش_ها #دهلوی #تهمت ❌تهمت های ناجوانمردانه(۷)❌ ✳️ از دیگر تهمت هایی که در طول تاریخ ب
📚اسکن کتاب «تحفه اثنا عشریه» 📚اسکن کتاب «شرائع الإسلام» 📚اسکن کتاب «مجالس قطب الارشاد» 🆔@meshkatehedayat
🌸قالَ الإمامُ الحسن الْعَسْکَری علیه السلام: «ما أقْبَحَ بِالْمُؤْمِنِ أنْ تَکُونَ لَهُ رَغْبَهٌ تُذِلُّهُ.» 📖(تحف العقول، ص ۴۹۸) 🌷ترجمه: امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: «قبیح ترین و زشت‌ترین حالت و خصلت برای مؤمن آن حالتی است که دارای آرزوئی باشد که سبب ذلّت و خواری او گردد.» 🌺فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام مبارک باد.🌺 🆔@meshkatehedayat
✍شبهه: 🔺وهابیت می گویند تبرک جستن به علما و صلحا جایز نمی باشد. زیرا این عمل انسان را به وادی شرک می کشاند. بنابراین چنین نوعی از تبرک حرام است و باید جلوی آن گرفته شود تا بدین وسیله مردم به شرک مبتلا نشوند. 👈چگونه باید به این شبهه پاسخ داد؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #تبرک #شرک ✍شبهه: 🔺وهابیت می گویند تبرک جستن به علما و صلحا جایز نمی باشد. زیرا این عمل انس
🔴پاسخ نقضی:(قسمت اول) ✳️ فرض نمایید اگر چنین دلیلی را در اعمال عبادی روزمره خودمان پیاده نماییم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ به طور مثال به چند نمونه اشاره می کنیم: 1⃣ خرید و فروش انگور و کشمش و خرما باید حرام تلقی شود. چون به وسیله این اقلام، شراب و خمر درست می نمایند. و از همان ابتدا طبق منطق وهابیت به خاطر اینکه مردم به دنبال شراب سازی و در نهایت خوردن آن نروند، باید خرید و فروش آنها را حرام اعلام نمود. 2⃣ سجده نمودن به سمت کعبه و طواف به دور آن، باید حرام اعلام شود. زیرا اگر کسی در طول شبانه روز به سمت خانه خدا سجده و یا به دور آن طواف نماید، شاید وارد وادی شرک و بت پرستی شود. زیرا که بت پرستان سنگ و یا چوب را می پرستیدند و سجده می کردند و به همین دلیل مسلمانان هم باید از چنین خطری دوری کنند و نباید به سمت خانه خدا سجده و یا به دور آن طواف نمایند. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #تبرک #شرک 🔴پاسخ نقضی:(قسمت اول) ✳️ فرض نمایید اگر چنین دلیلی را در اعمال عبادی روزمره
3⃣ جالب اینجاست وهابیت قبول دارد که اصحاب پیامبر اکرم به ایشان تبرک می جستند. بنابراین طبق منطقشان باید چنین تبرکی را هم حرام و غیر شرعی بدانند. زیرا اگر تبرک به علما و صلحا وسیله و راهی برای رسیدن به شرک بوده، تبرک به پیامبر هم می تواند انسان را به شرک برساند. و بین آندو هیچ فرق و تفاوتی وجود ندارد. در نهایت طبق عقیده وهابیت اگر تبرک به پیامبر وسیله و راهی به سوی شرک نمی باشد، در اینجا هم باید قائل شوند که تبرک به علما و صلحا هم منجر به شرک نخواهد شد. 👈بنابراین اگر چنین قاعده بی منطق و بی اساس را در اعمال عبادی خودمان پیاده نماییم بسیاری از مسائل را باید حرام و غیر شرعی بشماریم. 🔺ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #تبرک #شرک 🔴پاسخ نقضی:(قسمت اول) ✳️ فرض نمایید اگر چنین دلیلی را در اعمال عبادی روزمره
🔴 قسمت دوم: (جواب حلی) ✳️ نکته ای که در ابتدا باید بدان متذکر شویم آنست که با توجه به روایت «إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ» اگر وهابیت بخواهد حکمی را در رابطه با تبرک جستن به صالحان صادر نماید، باید نیت های مسلمانان را مورد توجه خود قرار دهد. مثلا به صرف اینکه یک مسلمان به سمت کعبه سجده می نماید، آیا کسی می تواند بگوید که او بت پرستی می کند؟ درحالیکه همه می دانیم، هر مسلمانی نماز و سجده اش را فقط برای پرستش خداوند انجام داده و کعبه را به عنوان جهت و قبله برای نمازش قبول دارد. 👈بنابراین وهابیت در رابطه با تبرک جستن مسلمانان به صالحان هم باید به نیت آنان توجه نمایند تا دچار قضاوت نادرست نشوند. به خاطر اینکه هر مسلمانی معتقد است که اشیاء به خودی خود دارای ارزش معنوی نمی باشند. بلکه تنها خداوند است که در آن خیر و برکت را قرار می دهد. و اگر مسلمانی به شخصی از صلحا تبرک می جوید، اعتقادش بر اینست که خداوند چنین خیر و برکتی را در او قرار داده است. در نتیجه چگونه می‌توان پذیرفت مسلمانی که ذکر شبانه روزش «لَاحَوْلَ وَ لَاقُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ» بوده، اعتقادی به غیر از این داشته باشد؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #تبرک #شرک 🔴 قسمت دوم: (جواب حلی) ✳️ نکته ای که در ابتدا باید بدان متذکر شویم آنست که ب
🔹امام صادق علیه السلام در رابطه با عقیده مومن نسبت به اثربخش بودن تربت امام حسین علیه السلام می‌فرمایند: «اخذ نمى‌كند احدى تربت قبر آن حضرت را در حالى كه معتقد است خداوند با آن نفع به او مى‌رساند، مگر آنكه حتما از آن منتفع مى‌شود». 📚(کامل الزیارات،ص۸۳۲) 🔺کلام آخر: به فرض اگر شخصی پیدا شد که عقیده داشته باشد اشیاء بدون اراده و اذن الهی دارای خیر و برکت هستند، در این هنگام از تبرک جستن که نباید نهی کرد،بلکه باید عقایدش را اصلاح نمود. همانطور که اگر فردی انگوری را تبدیل به شراب کند، هیچ زمانی خرید و فروش انگور را حرام نمی کنند، بلکه باید رفتار و عقیده آن فرد را درست کرده تا مبادا به سمت چنین گناهی برود. 🆔@meshkatehedayat
🏴سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها را تسلیت عرض می نماییم🏴 🔹«اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ نُورِكَ وَسِراجِكَ، وَوَلِيِّ وَلِيِّكَ، وَوَصِيِّ وَصِيِّكَ، وَحُجَّتِكَ عَلَىٰ خَلْقِكَ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ فاطِمَةَ وَخَدِيجَةَ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ وَلِيِّ اللّٰهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا أُخْتَ وَلِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا عَمَّةَ وَلِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ». 🆔@meshkatehedayat
yedgaresmat.pdf
3.44M
📚کتاب: «یادگار عصمت» 📌مولف: «صفر فلاحی» 🔰معرفی کتاب: مولف ارجمند در این کتاب به زندگی و شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها و برخی فضایل و کرامت این بانوی بزرگوار پرداخته و به‌ گوشه هایی از زندگی ایشان در مدینه اشاره می کند. در آخر هم به دلایل هجرت علویان و بویژه حضرت معصومه به ايران و تاریخچه ای از هجرت بانوان با ایمان می پردازد. 🆔@meshkatehedayat
❌تحریف تشویق عایشه به قتل عثمان❌ ✳️ در جریان قتل عثمان احادیثی در کتب اهل تسنن نقل شده است. از جمله این احادیث، حدیثی است که در کتاب «الطبقات الکبری» تالیف ابن سعد، صفحه ۲۰۶ با این مضمون نقل شده است: «قَالَ: أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ قَالَ: حَدَّثَنِي رَبِيعَةُ بْنُ عُثْمَانَ، عَنْ عُثْمَانَ بْنِ أَبِي سُلَيْمَانَ، عَنِ ابْنِ أَبِي مُلَيْكَةَ قَالَ: " جَاءَ يَعْلَى بْنُ أُمَيَّةَ إِلَى عَائِشَةَ فَقَالَ: قَدْ قُتِلَ خَلِيفَتُكِ 👈الَّذِي كُنْتِ تُحَرِّضِينَ عَلَى قَتْلِهِ👉. قَالَتْ: بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ مِمَّنْ قَتَلَهُ " 👈قَالَ: الْآنَ👉 ثُمَّ قَالَ: أَظْهِرِي الْبَرَاءَةَ مِمَّنْ قَتَلَهُ، فَخَرَجَتْ إِلَى الْمَسْجِدِ فَجَعَلَتْ تَبَرَّأُ مِمَّنْ قَتَلَ عُثْمَانَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ» 📌ترجمه: «ابن ابی ملیکه گفت: یعلی بن امیه نزد عایشه رفت و گفت: «خلیفه ات 👈که تحریک به کشتنش می کردی👉، کشته شد.» عایشه گفت: «بیزاری می جویم از کسی که او را کشت.» 👈یعلی گفت: «الان؟»👉 سپس گفت: «بیزاری ات را آشکار کن.» عایشه به سمت مسجد رفت و از کسی که عثمان را کشت، بیزاری جست.» ✳️ در این حدیث نکاتی وجود دارد که به دو نمونه از آن اشاره می نماییم. نکته اول، جمله یعلی بن امیه خطاب به عایشه است با این مضمون که شخص عایشه مردم را به کشتن عثمان تحریک و تشویق نمود. نکته دوم نیز آنجاست که یعلی بن امیه با گفتن «الان» به عایشه فهماند که پس از آن که مردم را تشویق به کشتن عثمان کرد، بیزاری اش از قاتلان عثمان چه سودی دارد؟ به تعبیر عامیانه تر، یعلی خواست ضرب المثل نوش دارو پس از مرگ سهراب را به عایشه گوشزد کند! ✂️این اتفاق در کتاب تاریخ دمشق تالیف ابن عساکر، جلد ۷۴، صفحه ۱۸۹ از قول ابن سعد و با سند او تحریف شده و اینگونه نقل گردیده است : «وقال ابن سعد: أخبرنا محمّد بن عمر بسنده ... وجاء يعلى بن أمية إلى عائشة، فقال: قد قتل خليفتك.(‼️) قالت: برئت إلى الله ممن قتله، (‼️) فقال: أظهري البراءة ممن قتله. فخرجت إلى المسجد، فجعلت تتبرّأ ممن قتل عثمان.» 🔹با دقت در متن کتاب «تاریخ دمشق» می بینیم که دو موضع حساس موجود در این حدیث که یعلی بن امیه عایشه را عامل تحریک مردم نسبت به کشتن عثمان دانسته، و برائتش از قاتلان عثمان را بیهوده دانسته بود، از متن حدیث حذف شده است. 🆔@meshkatehedayat
❌ اهل تسنن هوشیار باشید(۲)❌ 🔹از جمله افراطی گرایی های وهابیت در مسائل اعتقادی در رابطه با استغاثه (طلب کمک) به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بعد از حیات ایشان می باشد. تا حدی که انجام دادن چنین عملی را «شرک اکبر» دانسته اند. مثلا در سوالی از «صالح بن عبد العزیز آل الشیخ» که از عالمان بزرگ وهابی بوده پرسیده شده است، اگر کسی از پیامبر در خواست و طلبی نماید، آیا چنین عملی شرک است؟ او در جواب می نویسد: این عمل شرک اکبر است. 📚(شرح العقیدة الطحاویة،ج۲، ص۱۰۲۹) 🔰در حالیکه «إبن أبی شیبة» از محدثان بزرگ اهل تسنن روایتی را در رابطه با استغاثه نمودن به پیامبر اکرم که توسط یکی از مسلمانان در زمان خلافت عمر بن خطاب انجام گرفته است را نقل می کند. روایت به شرح ذیل آمده است: «مالک الدار که خزانه دار طعام بیت المال در زمان عمر بن خطاب بود، می گوید: در زمان عمر مردم دچار قحطی شدند، پس مردی به نزد قبر پیامبر آمد و گفت: ای پیامبر! برای امتت طلب باران بکن، زیرا از شدت قحطی و کم آبی هلاک می شوند، پس پیامبر به خواب این شخص آمده و به او فرمود: به نزد عمر برو و سلام من را به او برسان، و به او خبر بده که بزودی برایتان باران خواهد بارید، و به او بگو: «زیرکی بخرج دهد! زیرکی!». پس آن شخص به نزد عمر رفته و ماجرا را برای او تعریف نمود، عمر نیز به گریه افتاده و گفت: پروردگارا! آنچه از دستم بر بیاید انجام می دهم، مگر اینکه از حد توانم خارج باشد.» 📚(المصنف، ج۱۱، ص۱۱۸) 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#نقد_ها_و_چالش_ها #استغاثه #وهابیت ❌ اهل تسنن هوشیار باشید(۲)❌ 🔹از جمله افراطی گرایی های وهابیت در
❓سوال❓ 👈در طول تاریخ علمای متعددی از اهل تسنن این روایت را در کتاب هایشان نقل نموده اند، در حالیکه کوچکترین اشکالی به متن این حدیث نگرفته و مضامین آن را شرک آمیز نشمردند. جالب اینجاست هنگامیکه علمای اهل تسنن همچون: «ابن کثیر»، «ابن حجر عسقلانی»، «سمهودی»، «ابن حجر هیتمی» و... به تصحیح سند این حدیث پرداخته اند، همانند دیگر علما چنین روایتی را شرک آمیز ندانسته‌اند. 👈مفهومی که از کلام وهابیت برداشت می شود آنست که علمای اهل تسنن در قرون متمادی معنای شرک اکبر را نفهمیده اند، ولی در مقابل فقط وهابیت تازه به دوران رسیده معنای شرک اکبر را دانسته اند. 👈اهل تسنن هوشیار باشید که وهابیت حتی به علمای شما هم رحم نکرده و به آنان اتهام شرک می زند. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
❓سوال❓ 👈در طول تاریخ علمای متعددی از اهل تسنن این روایت را در کتاب هایشان نقل نموده اند، در حالیکه
روایت مالک الدار.zip
2.82M
🔺اسکن کتاب ها 👈نظرات علمای اهل تسنن در رابطه با روایت «مالک الدار» 🔰فایل Zip 👈لینک روایات توسل و استغاثه در منابع شیعه https://eitaa.com/meshkatehedayat/1117 🆔 @meshkatehedayat
✍شبهه: 🔺اهل تسنن شبهه می کنند اگر حضرت علی علیه السلام خلافت را حق خود می دانست، پس چرا در خطبه ۹۲ نهج البلاغه خلافت را از خود سلب کرده و می گوید: «دَعُونِي وَ الْتَمِسُوا غَيْرِي» یعنی مرا رها کنید و شخصی دیگری را انتخاب کنید؟ 👈به این شبهه چگونه باید پاسخ دهیم؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #نهج_البلاغه #خلافت ✍شبهه: 🔺اهل تسنن شبهه می کنند اگر حضرت علی علیه السلام خلافت را حق خود م
🔴پاسخ:(قسمت اول) ✅ در ابتدا باید به این نکته ی مهم اشاره نماییم که حضرت علی علیه السلام خلافت و حکومت را حق مسلم خودشان می دانستند. و جای هیچ شک و تردیدی در این مسأله وجود ندارد. ولی متاسفانه شبهه کنندگان همانند همیشه بصورت گزینشی عمل کرده و فقط به قسمتی از کلام حضرت علی علیه السلام پرداختند. کافی بود در این زمینه به همان نهج البلاغه رجوع کرده تا مشاهده کنند که در این کتاب بارها از لسان مبارک حضرت علی علیه السلام به بحث خلافت و امامتشان اشاره شده است. برای نمونه به دو مورد اشاره می نماییم: 1⃣ حضرت علی علیه السلام می فرمایند: «عترت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم جايگاه اسرار خداوندى و پناهگاه فرمان الهى و مخزن علم خدا و مرجع احكام اسلامى هستند... كسى را با خاندان رسالت نمی شود مقايسه كرد... اهل بیت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم أساس دين، و ستون‏هاى استوار يقين می باشند... زيرا ويژگى‏هاى حقّ ولايت و وصیت پیامبر و میراثش به آنها اختصاص دارد.» 📚(نهج البلاغه، خطبه۲) 2⃣ امیرالمومنین علیه السلام در خطبه ای دیگر فرمودند: «به خدا سوگند از هنگام رحلت پیامبر صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله‌ و سلّم تا هم اکنون از حق خویشتن محروم مانده‌ام، و دیگران را بر من مقدم داشته‌اند». 📚(نهج‌ البلاغه، خطبه۶) 👈در نتیجه با توجه به این دو روایت و بسیاری از روایت های دیگر امام علی علیه السلام همواره خلافت را حق خود می دانستند. 🔺 ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #نهج_البلاغه #خلافت 🔴پاسخ:(قسمت اول) ✅ در ابتدا باید به این نکته ی مهم اشاره نماییم که
🔴 پاسخ: (قسمت دوم) ✅ با توجه به مطالب گفته شده در پست قبلی، به توضیح و شرح این خطبه می پردازیم. امام علی علیه السلام در این خطبه می فرمایند: «دَعُونِي‏ وَ الْتَمِسُوا غَيْرِي‏» یعنی «رهايم كنيد و غير مرا بخواهيد». باید ببینیم حضرت علی علیه السلام به چه علتی به مردم فرمودند که سراغ شخص دیگری بروند؟ آیا حضرت خودشان را لایق و شایسته خلافت نمی دیدند؟ در حالیکه در پست گذشته ثابت نمودیم حضرت خلافت را همواره حق مسلم خود می دانستند. بلکه امام علی علیه السلام در ادامه کلامشان علت آن را اینچنین بیان می کنند: 🔸«ما با حادثه‏ اى روبرو هستيم كه چهره‏ های مختلف و جهات گوناگون دارد، كه دلها بر آن استوار، و عقلها بر آن ثابت نمی ماند. چهره ی افق حقیقت را ابرهای تیره ی فساد گرفته، و راه مستقيم ناشناس مانده است. آگاه باشید اگر بخواهم حاکم شوم طبق آنچه خود می دانم با شما رفتار می کنم و به سخن این و آن و سرزنش سرزنش کنندگان گوش نخواهم داد». 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #نهج_البلاغه #خلافت 🔴 پاسخ: (قسمت دوم) ✅ با توجه به مطالب گفته شده در پست قبلی، به توضی
حضرت در این قسمت از کلامشان به چهار نکته اشاره نمودند: 1⃣ وجود مشکلات متعدد در آینده 2⃣ عدم صبر و استقامت مردم در برابر مشکلات 3⃣ انحراف جامعه از مسیر حق 4⃣ حکومت باید بر اساس رأی و نظر حضرت علی علیه السلام اداره شود. 🔰بنابراین امام علی علیه السلام بصورت مطلق درخواست مردم را رد نکردند. بلکه فرمودند اگر من حکومت را بدست بیاورم بنابر شیوه و روش خود حکومت می کنم. ولی اگر بخواهید همانند گذشتگان و آن طور که شما دوست دارید حکومت نمایم، در این زمان اگر حاکم نباشم برای شما مردم بهتر خواهد بود. 👈این کلام حضرت بدین خاطر بود که جامعه در زمان حکومت حکام قبلی، دچار بدعت ها و کج روی ها و انحرافات فراوانی شده بود. (به یک نمونه در اسکن به همراه ترجمه متن مراجعه نمایید) 🆔@meshkatehedayat
📚کتاب: «معالم المدرستین» 📌مولف: «علامه‌ سید مرتضی عسکری» 📎ایشان درسال ۱۲۹۳ش در شهر سامرا به دنيا آمدند. بعد از فراگیری فقه و علوم حدیث، برای تحصیل مدارج بالاتر راهی شهر مقدس قم شدند. و سرانجام توسط ایشان دانشکده اصول دین در سال ۱۳۷۴ در ایران تأسیس گردید. ازجمله تالیفات ایشان، «القرآن الکریم و روایات المدرستین»، «صلاة ابي بکر»، «عبدالله بن سبأ و اساطیر أخری» (ترجمه‌شده با عنوان: عبدالله بن سبا و دیگر افسانه‌های تاریخی)، «مائة و خمسون صحابي مختلق» (ترجمه شده با عنوان: یکصد و پنجاه صحابی ساختگی) و... می باشد. 📌معرفی مختصر کتاب: مؤلف سعی نموده در این کتاب مسائل اعتقادی متعددی را از دیدگاه مکتب خلفا و مکتب اهل بیت علیهم السلام مقایسه نموده و در نهایت در موضوعات مطرح شده به نقد مکتب خلفا می پردازد. 👈در جلد اول به موضوعاتی همچون تعریف و عدالت صحابه، شورایی و الهی بودن امامت از دیدگاه مکتب خلفا و مکتب اهل بیت پرداخته شده است. 👈جلد دوم شامل سر فصل هایی همانند منابع معتبر دینی از قبیل قرآن و سنت و اجتهاد و... در نزد دو مکتب می باشد. و بعد از آن مولف به مبحث منع کتابت و تدوین حدیث در دوران خلفا اشاره می نماید. 👈مولف جلد سوم را به قیام عاشورا و حوادث بعد از آن اختصاص داده است. 🔺خواندن این کتاب به علاقه مندان حوزه تاریخ و اعتقادات توصیه می شود. فایلPDF کتاب را در پست بعدی مشاهده فرمائید. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#کتاب_شناسی #اعتقادات 📚کتاب: «معالم المدرستین» 📌مولف: «علامه‌ سید مرتضی عسکری» 📎ایشان درسال ۱۲۹۳
🔴 تلنگر 🔹سید ضیاء الدین عسکری فرزند علامه عسکری در رابطه با پدر بزرگوارش می فرمایند: «وقتی علامه عسکری متوجه مشکلات جامعه و انحراف آن از خط فکری اسلام شد با خود عهد بست تا درصدد رفع و علاج آنها برآید بنابراین، با انگشت بر پیشانی خود نوشت «وقف ائمه اطهار» و بارها گفت که من این وقف را جز در راه موقوفه صرف نکردم». 👈براستی تا چه اندازه برای نشر معارف اهل بیت علیهم السلام تلاش کرده ایم؟ 🆔@meshkatehedayat
✍شبهه 🔺آیا ایرانی ها اسلام آوردنشان را مدیون خلفا (ابوبکر ، عمر، عثمان) هستند؟ 🔺اگر اسلام توسط خلفا گسترش پیدا کرده، فضیلت و منقبتی برای آنان محسوب می شود؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #فتوحات #خلفا #ایران ✍شبهه 🔺آیا ایرانی ها اسلام آوردنشان را مدیون خلفا (ابوبکر ، عمر، عثمان)
🔴پاسخ:(قسمت اول) ✳️ در ابتدا باید متذکر شویم، اگر به فرض هم قبول نماییم خلفا موجب گسترش اسلام در ایران بوده اند (چنین مطلبی صحیح نمی باشد و در پست های آینده به آن اشاره می نماییم) در این صورت هیچ گونه فضیلت و منقبتی برای آنان محسوب نمی شود. زیرا در کتاب «صحیح مسلم ج۱ ص۱۴۶» از ابوهریره نقل شده است: 📌«در غزوه ی حنین همراه پیامبر بودیم. رسول خدا درباره ی کسی که مدعی اسلام بود، فرمود: «این مرد جهنمی است»؛ زمانی که برای مبارزه حاضر شدیم دیدیم که آن مرد به شدت جنگید و زخمی شد. به رسول خدا گفته شد: یا رسول الله! این همان کسی است که او را اهل جهنم خوانده بودی و امروز او به شدت نبرد کرد و مرد. ابوهریره گفت: نزدیک بود که برخی از مردم در صدق سخن رسول خدا شک کنند. در همین حال گفتند: او نمرده است؛ ولی زخم های شدیدی برداشته است. چون شب شد، او نتوانست درد زخم ها را تحمل کند و دست به خودکشی زد. سپس واقعه را به رسول خدا خبر دادند. فرمود: «الله اکبر، گواهی می دهم که من بنده ی خدا و فرستاده ی او هستم». سپس به بلال دستور فرمود تا در میان مردم چنین اعلام دارد: «جز مسلمان به بهشت وارد نمی شود و 👈خداوند این دین را توسط فردی فاجر تقویت و تایید می کند👉». ✅در این روایت اشاره شد گرچه آن فرد جهاد کرده و جانباز جنگ حنین شده بود، ولی پیامبر او را اهل بهشت ندانست و در نهایت به خاطر عدم تحمل درد، خودکشی نمود. پیامبر اکرم بعد از این ماجرا به نکته ای مهم اشاره می نمایند که خداوند دین خودش را به وسیله افراد فاجر و ستمکار کمک کرده و آن را تقویت می نماید. ✅بنابراین اگر به فرض هم قبول نماییم خلفا دین اسلام را گسترش داده اند، هیچ گونه فضیلت و منقبتی برای آنان محسوب نمی شود. زیرا خداوند به وسیله افراد فاسق و فاجر هم دین خودش را تایید و تقویت می کند. 🔺ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat