eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
133 ویدیو
230 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
شبهه: 🔺اهل تسنن می گویند: «بخشیدن انگشتر در هنگام نماز توسط حضرت علی علیه السلام با حضور قلب ایشان در نماز منافات داشته و چنین نمازی دارای نقصان می باشد و فضیلتی ندارد.» 👈پاسخ به شبهه را در پست بعد مشاهده نمایید. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #آیه_ولایت #امامت ✍شبهه: 🔺اهل تسنن می گویند: «بخشیدن انگشتر در هنگام نماز توسط حضرت علی علی
🔴قسمت اول:(پاسخ نقضی) ✳️ اگر اهل تسنن صرف بخشیدن انگشتر توسط حضرت علی علیه السلام را منافات با حضور قلب در نماز بدانند، باید بر اساس روایات معتبرشان نماز های فراوانی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و همچنین نماز های عمر بن خطاب که طبق ادعایشان برتر از حضرت علی علیه السلام است را دارای نقصان و مخالف با حضور قلب برشمارند. 👈به عنوان نمونه به سه مورد اشاره می کنیم: 1⃣ سهل بن سعد می گوید: «هنگامیکه منبری برای پیامبر اکرم ساخته شد، آن حضرت [برای نماز] بر روی منبر به سمت قبله ايستاد، و تکبیر گفت. مردم نيز به ايشان اقتدا كردند. رسول خدا پس از قرائت، به ركوع رفت، مردم هم به ركوع رفتند. و پس از برداشتن سر از ركوع، عقب رفت[از منبر پایین آمد] و روی زمين سجده نمود. سپس دوباره بالای منبر رفت، و پس از قرائت، ركوع نمود. و بعد از آن، عقب رفت و روی زمين سجده كرد. و اينگونه نماز خواند.» 📚(صحیح البخاري،ج۱ص۴۵۲) 2⃣ ابوقتاده انصاری نقل می کند: «پیامبر را دیدم که نماز جماعت می خواند. و در این حال نوه اش أمامه که دختر زینب بود را بر روی دوش خویش گذاشته بود؛ وقتی به رکوع می رفت، أمامه را بر زمین می گذاشت. و هنگامیکه از سجده بلند می شد، دوباره او را بر دوش می گرفت.» 📚(صحیح مسلم،ج۲ص۲۷۶) 👈بر اساس روایت اول پیامبر اکرم در هر رکعت نماز از منبر پایین و بالا می رفتند. 👈بر اساس روایت دوم پیامبر اکرم در هر رکعت، أمامه را بر دوش خویش گرفته و در هنگام رکوع او را بر زمین می گذاشتند. 🔰آیا چنین اعمال زیادی منافات با حضور قلب در نماز ندارد؟ آیا حواس و تمرکز پیامبر اکرم با چنین رفتاری از نماز دور نمی شد؟ آیا اهل تسنن حاضر هستند که بگویند نماز های پیامبر اکرم دارای نقصان بوده و فضیلتی ندارد؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #آیه_ولایت #امامت 🔴قسمت اول:(پاسخ نقضی) ✳️ اگر اهل تسنن صرف بخشیدن انگشتر توسط حضرت عل
3⃣ در «صحیح البخاري،ج۲ص۲۰۲» آمده است که عمر بن خطاب می گوید: «من در حالیکه در نماز هستم، لشکر خود را مجهز و آماده می کنم.» یا در روایت صحیح دیگر از او نقل شده است: «من در حالیکه در نماز هستم، خراج اهل بحرین را محاسبه می کنم.» 📚(مصنف إبن أبي شیبة،ج۵ص۲۱۸) 🔰براستی تجهیز سپاه در نماز از قبیل تعداد سربازان، نحوه آماده سازی مرکب و سلاح، غذا برای سربازان، انتخاب فرمانده و همچنین محاسبه بیت المال در نماز، منافات با حضور قلب ندارد؟ با این حجم از تفکر در موضوعات مختلف آیا برای عمر تمرکزی باقی می ماند که به نمازش هم فکر کند؟ 👈هر پاسخی که اهل تسنن نسبت به این روایات معتبر در کتاب هایشان دادند جواب ما هم همان است. 🔺 ان شاء الله فردا پاسخ حلی به این شبهه بارگذاری خواهد شد... 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
3⃣ در «صحیح البخاري،ج۲ص۲۰۲» آمده است که عمر بن خطاب می گوید: «من در حالیکه در نماز هستم، لشکر خود ر
🔴 قسمت دوم:(پاسخ حلی) 1⃣تأیید الهی: اگر نماز امام علی علیه السلام دارای نقصان بود و فضیلتی نداشت، هیچگاه خداوند متعال با نزول «آیه ۵۵ مائده» نماز حضرت را تایید نمی کرد و مورد حمد و ثنا قرار نمی داد. بنابراین اشکال مخالفین در مقابل تایید و رضایت پرودگار جهانیان هیچ ارزشی نخواهد داشت. 👤ابن الفرس از بزرگان اهل تسنن در رابطه با بخشیدن انگشتر توسط امیرالمومنین علیه السلام در هنگام رکوع نماز می نویسد: «خداوند متعال بخاطر این عمل، ایشان را مدح و ستایش کرد.» 📚(أحکام القرآن،ج۲ص۴۴۷) 2⃣اجتماع دو عبادت: اگر حضرت علی علیه السلام در هنگام نماز به امور دنیوی فکر می کرد و ایشان را از یاد خدا مشغول می داشت، چنین اشکالی وارد بود. اما امیرالمومنین علیه السلام در نماز به یک امر اخروی که مورد رضایت خداوند است مشغول شد. ایشان به فقیری که محتاج بود کمک کرد. و چنین عملی کاملا مورد پسند و رضایت خداوند می باشد. بنابراین امیرالمومنین علیه السلام هم زمان دو عبادت را انجام دادند که از آن به عنوان «اجتماع عبادتین» یاد می شود. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #آیه_ولایت #امامت 🔴 قسمت دوم:(پاسخ حلی) 1⃣تأیید الهی: اگر نماز امام علی علیه السلام د
نکته: این مطلب را فقط از باب الزام اهل تسنن به کتاب هایشان مطرح می کنیم: 🔰بزرگان اهل تسنن هنگامی که به روایات معتبر در رابطه با «محاسبه نمودن خراج» و همچنین «مجهز کردن سپاه» توسط عمر در هنگام نماز می رسند، برای توجیه آن می گویند: «عمر در نماز مشغول به مسائل مردم بود. از طرفی چنین اموری به عنوان مسائل اخروی محسوب می شود. و هم زمان دو عبادت را با هم انجام داده است. در نتیجه به نماز او اشکالی وارد نمی باشد.» 👤ابن رجب حنبلی درباره مشغولیت عمر در نماز می نویسد: «این ها همگی اجتماع و همزمان انجام دادن عبادات می باشد و از باب مشغولیت ناپسند نیست.» 📚(فتح الباري،ج۹ص۳۷۶) 👈براستی چرا چنین پاسخی را اهل تسنن برای حضرت علی علیه السلام نمی دهند؟ زیرا به خوبی می دانند که آیه «۵۵ مائده» دلالت بر امامت حضرت علی علیه السلام می کند، و پذیرش آن موجب زیر سوال رفتن بسیاری از اعتقاداتشان خواهد شد. 🔺ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹ولادت با سعادت سرور زنان بهشتی، حضرت زهرا سلام الله علیها را تبریک عرض می نماییم.🌹 🆔@meshkatehedayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹محبت مادری... 🔹«سالروز شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی را گرامی می داریم.» 🆔@meshkatehedayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴شهادت مظلومانه هموطنان عزیزمان را تسلیت عرض می نماییم.🏴 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
❌نکته: این مطلب را فقط از باب الزام اهل تسنن به کتاب هایشان مطرح می کنیم: 🔰بزرگان اهل تسنن هنگامی ک
🔴 قسمت سوم: ✳️ در روزهای گذشته پاسخ های متعددی به شبهه اهل تسنن درباره حضور قلب حضرت علی علیه السلام در نماز مطرح نمودیم. 🔸در این پست می‌خواهیم بنابر قاعده الزام پاسخ دیگری به این شبهه دهیم که آن اصل «خلوت در انجمن» می باشد. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #آیه_ولایت #امامت 🔴 قسمت سوم: ✳️ در روزهای گذشته پاسخ های متعددی به شبهه اهل تسنن دربا
🔰متصوفه نزد اهل تسنن به گروها و فرقه های متعددی تقسیم می شوند، که یکی از آنها فرقه «نقشبندیه» می باشد. 🔹فرقه نقشبندیه یازده اصطلاح دارند که بنای فرقه نقشبندیه بر آن استوار شده است. یکی از آنها «خلوت در انجمن» می باشد. 👈منظور از این اصطلاح آنست که شخص گرچه در جامعه با مردم زندگی و معاشرت می کند و مشغول کسب و کار است، ولی یک لحظه در قلبش از یاد خدا غافل نیست. بلکه در هر لحظه به یاد خدا می باشد. او در ظاهر با مردم ولی در باطن و قلبش به یاد خداوند متعال است. 👤ملا عمر سربازی از بزرگان اهل تسنن ایران که خود یک نقشبندی می باشد در توضیح این اصطلاح می نویسد: «خلوت در انجمن مراد از این کلمه این است که در هر کار و مجلس و مشغله به صورت ذکر یا فکر یا نیت به خالق خود توجه داشته باشد. مثلاً در مجلس مردمان باشد یا در درس و قرائت و کلام و مطالعه و اکل و شرب و کشاورزی و حرفه و غیرها ولی به دل متوجه آن طرف باشد. مصداق دست به کار و دل به یار گردد.» 📚(خلاصه التصوف،ص۱۷۱) 🔺بر اساس این اصل دیگر طرفداران ملا عمر سربازی و فرقه نقشبندیه نمی توانند چنین شبهه ای نسبت به حضرت علی علیه السلام مطرح کنند، زیرا گرچه حضرت علی علیه السلام در هنگام نماز به فقیری انگشتر بخشید، ولی در آن هنگام لحظه ای از یاد خدا غافل نشد. وقتی صوفی نقشبندی با وجود اینکه با مردم مشغول است، می تواند لحظه ای از یاد خدا غافل نشود به طریق اولی حضرت علی علیه السلام که در اوج ایمان بودند در نماز و غیر آن هیچ زمانی از یاد خدا و ذکر خدا غافل نخواهند شد. 👈حضرت علی علیه السلام در ظاهر با مردم بودند، ولی هیچ زمانی مردم ایشان را از یاد خدا باز نداشتند. 🆔@meshkatehedayat
🔺پایان بحث آیه ولایت 🆔@meshkatehedayat
قاتل و مقتول رضی الله عنهما!!⚔ 🔺اهل تسنن همیشه اشتباهات و گناهان صحابه را توجیه می کنند. حتی زمانی که صحابه ای، صحابه دیگر را به قتل برساند، قاتل و مقتول را بهشتی می دانند و برای هر دو نفر رضی الله عنه (خداوند از او خشنود باشد) به کار می برند. ✳️ به عنوان نمونه به یک مورد اشاره می کنیم: در منابع معتبر اهل تسنن ذکر شده است که قاتل طلحه در جنگ جمل مروان می باشد. ابن عبد البر در این باره می نویسد: «علما ثقه اختلافی ندارند در اینکه مروان در جنگ جمل طلحه را به قتل رساند.» 📚(الإستیعاب،ص۷۶۶) 🔹نکته جالب اینجاست هنگامی که سناری از عالمان و محققان مخالفین شیعه به این ماجرا می رسد نه تنها قاتل را توبیخ نمی کند، بلکه او را بهشتی می داند. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#نقدها_و_چالش_ها #صحابه #مروان ⚔قاتل و مقتول رضی الله عنهما!!⚔ 🔺اهل تسنن همیشه اشتباهات و گناهان ص
او در پاورقی کتاب «مسند أبی یعلی،ج۱ص۳۵۸» مروان را جزء اصحاب پیامبر دانسته و او را قاتل طلحه معرفی می کند. و در جای دیگر می نویسد: «مروان از روی تأویل و اجتهاد طلحه را کشت... خداوند از همه آنان راضی باشد... پس قاتل (مروان) و مقتول (طلحه) هر دو نفر در بهشت هستند. در منزلگاه صدق و حقیقت نزد خداوند مقتدر جاودانه متنعّم هستند.» 📚(مسند أبي یعلی،ج۱ص۵۶۹) 👈براستی عجیب نیست قاتل و مقتول در بالاترین جایگاه بهشت باشند و برای هر دو نفر رضی الله عنه به کار برده شود؟ 👈اهل تسنن کسانی که نقصی به صحابه وارد کنند را زندیق و بی دین معرفی می کنند. حال چطور می شود هنگامی که اصحاب یکدیگر را به قتل می رسانند، نه تنها بی دین نیستند، بلکه دارای اجر و ثواب هم می باشند؟ آیا این تناقض نیست؟ ❌قضاوت با شما❌ 🆔@meshkatehedayat
‍ ‍ تحریف شکست و ترسیدن عمر در خیبر ✳️ در کتاب «المصنّف، ج۷،ص۳۹۶» نوشته إبن أبی شیبة از علمای اهل تسنن روایتی با موضوع جنگ خیبر بدین صورت از قول امام علی علیه السلام نقل شده است: «سَارَ ‌رَسُولُ ‌اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلَى خَيْبَرَ، فَلَمَّا أَتَاهَا بَعَثَ عُمَرَ وَمَعَهُ النَّاسَ إِلَى مَدِينَتِهِمْ أَوْ إِلَى قَصْرِهِمْ، فَقَاتَلُوهُمْ فَلَمْ يَلْبَثُوا أَنِ انْهَزَمَ عُمَرُ وَأَصْحَابُهُ، 👈فَجَاءَ يُجْبِنُهُمْ وَيُجْبِنُونَهُ👉، فَسَاءَ ذَلِكَ رَسُولَ اللَّهِ...» 📌ترجمه: «رسول خدا به طرف خیبر حرکت کرد. هنگامی که به آنجا رسید، عمر را با گروهى به طرف شهر و یا کاخ اهل خیبر فرستاد، پس با آنها جنگیدند. مدتى نگذشته بود كه عمر و یارانش شکست خوردند. پس از بازگشت، 👈عمر یارانش را ترسو می خواند و آنها هم عمر را ترسو می خواندند.👉 این موضوع(ترسیدن و شکست آنان) پیامبر را ناراحت کرد...» 🔰آنچه در این روایت مورد اهمیت است، عبارت «فَجَاءَ يُجْبِنُهُمْ وَيُجْبِنُونَهُ» یعنی «عمر یارانش را ترسو می خواند و آنها هم عمر را ترسو می خواندند» می باشد. ✂️این روایت با سند مشابهی در کتاب «مسند البزّار،ج۳،ص۲۲» نیز نقل شده است؛ اما این عبارت حساس بخاطر حفظ آبروی عمر از متن حدیث حذف شده است. 👈مشاهده اسکن مستندات 🆔@meshkatehedayat