eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
762 ویدیو
276 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ ایرانیان چگونه شیعه شدند؟ 🔶 متأسفانه پیام های مغرضانه درباره نحوه شیعه شدن ایرانیها در فضای مجازی توسط وهابیون ،تکفیری و باستانگرایان پیرامون چگونگی شیعه شدن ایرانیان منتشر می شود و شیعه شدن آنان را از ترس شمشیر صفویه می دانند و مطالبی دروغ درباره شکنجه وحشیانه مردم تبریز توسط حکومت صفویه منتشر میشود که خنده آور است. سؤال اینجاست آیا میشود کسی را بزور عاشق چیزی کرد؟!!!! پاسخ قطعا خیر است. ✅پاسخ ✨ باید بپذیریم که استقرار و نفوذ یک مذهب در میان یک قوم، امری نه دفعی بلکه به صورت تدریجی است. ما نباید به دنبال تاریخ خاص و معینی باشیم. به نظر میرسد از زمانی که اولین ایرانی به تشیع گرایش یافته تا زمانی که تشیع در ایران فراگیر شد و اکثریت ایرانیان را شیعیان تشکیل دادند، حدود 10 قرن به طول انجامیده باشد. اتفاقاتی که طی 10 قرن اولیه اسلام در ایران به وقوع پیوست باعث فراگیری تشیع در ایران شد که به اجمال میتوان آنها را اینگونه مرور کرد، هرگز بحث زور و شکنجه و کشتار حقیقت ندارد و متأسفانه دشمنان تشیع تاریخ را جعل می کنند تا علت شیعه شدن مردم ایران مخفی بماند.: 1 ـ 2. نخست آنکه «جناب سلمان صحابه با وفای پیامبر و اهل بیت، فردی ایرانی و شیعی بود. در یمن نیز ایرانیانی وجود داشتند که متمایل به سمت اهل بیت بودند. یمن توسط حضرت علی (ع) و در زمان حیات رسول اکرم (ص) به اسلام ایمان آورد و اهل یمن از همان زمان با حضرت علی (ع) آشنا شدند؛ در حالی که ساحل خلیج فارس تا یمن تحت نفوذ ایران بود. 2 ـ 2. در دوره خلیفه دوم، وی تبعیضهایی بین عرب و عجم قائل شد که موجب آزردگی خاطر ایرانیان گردید. پس از کشته شدن خلیفه دوم به دست یک ایرانی، فرزند وی چند تن از ایرانیان موجود در مدینه را به قتل رساند. اما وقتی حضرت علی(ع) به حکومت رسید اعلام کرد که بین عرب و عجم تفاوتی نیست و عرب هیچ گونه فضلی بر عجم ندارد و این باعث شد تا ایرانیان به حضرت علی(ع) گرایش پیدا کنند. همچنانکه «امام زین العابدین(ع)» با خریدن و آزاد کردن تعداد زیادی از بردگان و بندگان غیر عرب، جمعیت زیادی از موالیان در مدینه ایجاد کرد که محب اهل بیت(ع) بودند. 3 ـ 2. پس از شهادت حسین بن علی(ع) ایرانیان متوجه شدند از اسلام دو قرائت وجود دارد: اسلام یزیدی و اسلام حسینی. بنی امیه با آن سابقه ظلمها و اعمال تبعیضها نمیتوانست در قلوب ایرانیان جایی داشته باشد و به صورت طبیعی ایرانیان به سوی امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) گرایش پیدا کردند و بعدها در سقوط بنی امیه بیشترین کمکها را نمودند. زیرا بنی عباس با شعار حمایت از آل محمد (ص) قیام کردند. اما بعد معلوم شد که این جریان نیز با جریان اهل بیت فاصله دارد. 4 ـ 2. در طول تاریخ، برخی از شاگردان امام جعفر صادق و سایر ائمه ـ علیهم السلام ـ در ایران حضور یافتند و به طور گسترده مکتب اهل بیت(ع) را تبلیغ کرده و ایرانیان را به مذهب آنان دعوت میکردند. 5 ـ 2. حضور حضرت امام رضا(ع) در خراسان عامل دیگری است. یکی از دلایلی که «مأمون» میخواست امام رضا(ع) را ولیعهد کند، مقابله با عربهایی بود که از برادرش «امین» حمایت میکردند. تحلیل وی این بود که با ولایت عهدی امام رضا(ع) هم ایرانیان شیعی را به سوی خود جذب خواهد کرد و هم شیعیان عرب؛ و این باعث تقویت قدرت وی و ضعف امین خواهد شد. 6 ـ 2. بسیاری از امام زادگان از ظلم «منصور دوانیقی» و دیگر خلفای ستمگر به ایران آمدند و پراکندگی آنان در سراسر ایران عامل دیگری در گسترش تشیع در ایران بود. همانطور که حضور «حضرت معصومه(س)» در قم، «حضرت شاه چراغ(ع)» در شیراز و «حضرت عبدالعظیم(ع)» در ری، از دلایل مهم روی آوری مردم ایران به سمت تشیع است. 7 ـ 2. در عصر سلاطین شیعهی آلبویه موجبات تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) بیش از پیش فراهم شد و کتب مهم شیعی مثل تهذیب، استبصار، کافی و من لایحضره الفقیه در این زمان تألیف شد. بزرگانی چون شیخ صدوق، شیخ مفید، شیخ طوسی، سید مرتضی و سید رضی توانستند در این عصر اسلام شیعی را به مردم معرفی نمایند. 8 ـ 2. در دوره ایلخانان، حضور علامه حلی به مدت 10 سال در ایران و آزادی وی در بیان احکام و مهارت او در فقه و کلام و نیز تلاشهای «خواجه نصیر الدین طوسی» عامل دیگری در این زمینه است. 9 ـ 2. حلقه آخر این جریان تاسیس دولت صفویه و اعلام تشیع به عنوان مذهب رسمی و حضور و دعوت از علمای شیعه از سراسر جهان اسلام است. این همه سبب شد تا بالاخره در عصر صفویه پس از طی 10 قرن، اسلام شیعی در ایران گسترش یابد و به صورت یک مکتب و مذهب فراگیر در این کشور معرفی شود. 🌐 @meshkatnoor
شما می‌توانید نسخه PDF این نشریه را از کانال نشریه فرهنگ پویا در ایتا به آدرس:https://eitaa.com/farhang_puya/6431 دریافت و یا نسخه چاپی آن را به شماره تلفن: 02536622597 شمارش دهید
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ به چند شبهه‌ی آتئیست‌ها؛ سوالاتی که هر مسلمانی باید از پاسخ آن اطلاع کافی داشته باشد. 🌐 @meshkatnoor
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی 🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد ؛ دانشیار موسسه امام خمینی 🔺جلسه دوم 🔸 ؛ دوقطبی دعا و درمان 🌐 @meshkatnoor @hekmateislami
🔵ویژه برنامه فرهنگی – اعتقادی «پرسمان»👆👆👆👆 🔸«پرسمان» عنوان ویژه برنامۀ فرهنگی- اعتقادی است که از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی تهیه، تنظیم و به صورت مجازی پخش و منتشر می شود. با توجه به شرایط کرونایی کشور و تحت تاثیر قرار گرفتن امور فرهنگی- اعتقادی، مجمع عالی حکمت اسلامی بخش اول مجموعه «پرسمان» را با رویکرد پاسخ به شبهات کرونایی آماده و در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. 🔹در این ویژه برنامۀ اعتقادی «پرسمان»، تلاش شده است برخی از شبهات اعتقادی مرتبط با کرونا مطرح شده و توسط اساتید و کارشناسان متخصص پاسخ های لازم ارائه شود. این مجموعه در قالب مستندهای تصویری کمتر از ۷ دقیقه، تهیه شده است که از طریق فضاهای مجازی زیر منتشر می شود. http://aparat.com/hekmateislami http://instagram.com/hekmate_islamihttp://hekmateislami.com/?p=10711 @meshkatnoor @hekmateislami
کتاب «انسان، مَثَل اعلای خدا در فلسفه آکوئیناس و حکمت صدرایی» منتشر شد حوزه/ کتاب «انسان، مَثَل اعلای خدا در فلسفه آکوئیناس و حکمت صدرایی» به قلم مجتبی افشارپور و از سوی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم (ع) منتشر شد. به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «انسان، مَثَل اعلای خدا در فلسفه آکوئیناس و حکمت صدرایی» پژوهشی تطبیقی در باب مَثَل اعلای خداوند تعالی می باشد. بر اساس این گزارش، این اثر به دنبال معرفی انسان به عنوان مَثَل اعلای خدا در اندیشه فلسفی قدیس آکویناس و حکیم ملاصدرا و بررسی تطبیقی نظریه این دو فیلسوف نامدار است. مَثَل اعلا بودن انسان در ابعاد گسترده قابل پیگیری است و نفس انسانی در هر کدام از ساحتهای ذات و صفات و افعال مَثَل اعلای خدا است؛ از سوی دیگر برای حل برخی مشکلات معرفتی در حوزه اسماء و صفات الهی باید از مَثَل اعلی بودن انسان برای خداوند استفاده نمود؛ به علاوه تبیین این نظریه و بررسی تطبیقی آن متفرع بر برخی مسائل در حوزه های وجودشناختی، خداشناختی و نفس شناختی در اندیشه دو فیلسوف است؛ همچنین در متون مقدس اسلام و مسیحیت نصوص و اشاراتی در این زمینه موجود است. نویسنده در این کتاب تلاش دارد که پژوهش تطبیقی خود را با در نظر گرفتن همه جنبه های ذکر شده به سرانجام برساند و وجهی نوین از جنبه بین الادیانی و تقریبی این نظریه را نیز ارائه نماید. 🌐 @meshkatnoor
🗓سالروز درگذشت حکیم متأله 🏳آیت الله میرزا احمدآشتیانی 🏳و دستور موکد و مکرر رهبری 🏳برتدریس‌وتعمیم‌فلسفه‌اسلامی 💠رهبرانقلاب ‼️نباید حوزه قم از مرکزیت فلسفه اسلامی بیفتد والا خسارت است! ۸۲/۱۰/۲۹ ‼️حوزه تهران در علوم عقلی شخصیتهای بزرگی داشت، مثلاً آمیرزا مهدی آشتیانی، آمیرزا احمد آشتیانی، مرحوم شاه‌آبادی. مرحوم آمیرزا مهدی خیلی معروف است لکن میرزا احمد آشتیانی به عنوان یک حکیم، معروف نیست؛ در حالیکه ایشان فلسفه‌دان بزرگ و واقعاً حکیم بوده است! ۹۷/۲/۳ ‼️حوزه مشهد هم یک روزی در کشور ما کانون حکمت بوده است. یعنی حکمای بزرگی مثل مرحوم آقا بزرگ حکیم، پسرش آقا میرزا مهدی حکیم، یا شیخ اسدالله یزدی اینها همه در مشهد بودند، یا مرحوم حاج فاضل سبزواری الاصلِ سَرخَروی در مشهد در عین حال که ملّا و مدرّس فقه و اصول بود، لیکن اهل حکمت بود. بنابراین مشهد مرکزِ اینجوری بوده. خب، دقت نکردند، توجه نکردند، یکباره از بین رفت؛ مشهد تبدیل شد به یک مرکز ضد حکمت اگر شما هم توجه نکنید، حوزه قم اینجوری میشود! ۹۱/۱۱/۲۳ @Jahade_tabeini
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی 🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد ؛ دانشیار فلسفه دین موسسه امام خمینی 🔺جلسه سوم 🔸 و الهیات رنج 1 🌐 @meshkatnoor @hekmateislami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سخنان علامه مصباح یزدی در مورد شهید بهشتی 🔹 علاقه و دوستی علامه نسبت به آیت الله شهید بهشتی به قدری بود که برخی انقلابیون به علامه مصباح ایراد گرفتند که وی (علامه مصباح) بهشتی را تبدیل به بت کرده است!!! 👈 به گونه اي وانمود مي كنند كه نسل امروز گمان مي كنند شهيد بهشتي ميانه خوبي با علامه مصباح نداشته است... سالروز شهادت آیت الله دکتر 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
دیده بان 5 نهایی.pdf
12.97M
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود ♦️دیده‌بان (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🔰موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه ⏰ پانزدهم خرداد 99 🔻(شماره پنجم) 🔹 اکنون که به شماره پنجم نشریه رسیدیم، تصمیم بر این شد که تغییرات مختصری در سبک فرم ارائه کار صورت بگیرد که امیدواریم مورد پسند واقع شود. 🔸در شماره بخش‌های جدیدی با عنوان (ویژه)، (پرسش)، (بازتاب) و (چالش) در نظر گرفته شد که چینش و خوانش مباحث مطرح شده در بستر بهتر و مناسب‌تری در اختیار مخاطبین قرار بگیرد. ✅ در این بخش‌ها محور خاصی را پوشش می‌دهند و سعی شده گلچین مسائل ذیل آن محور قرار داده شود و به صورت کلی‌تر نیز تحلیل گردد. کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ بررسي و پاسخ به شبهات افزايش جمعيت (جلسه سوم) 🎧🎤حجت الاسلام و المسلمين سيدمرتضي موسوي؛ کارشناس مسائل جمعیتی و دانش آموخته سطح عالی کلام 🌐 @meshkatnoor
جمعیت و فرزندآوری است. کتاب در بیانی ساده و روان، همه موضوعات و مسائل مطرح در بحث افزایش جمعیت، تربیت فرزند، سبک زندگی و خانواده، کنترل جمعیت، مشکلات اقتصادی، سنت های الهی در رزق و روزی به بندگان و ... را در قالب پرسش و پاسخ مطرح نموده است. حتی در قالب پرسش و پاسخ با خانم دکتر لباف، فوق تخصص زنان و زایمان، مباحث پزشکی چون دفعات مجاز سزارین، بارداری پس از ۳۵ سال و... نیز در کتاب بیان شده است. کتاب ایران جوان بمان نوشته حجت الاسلام و المسلمین استادعباسی‌ولدی «دوتا کافی نیست» 🌐 @meshkatnoor
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی 🎤🎥حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد ؛ دانشیار فلسفه دین موسسه امام خمینی 🔺جلسه چهارم 🔸 و الهیات رنج 2 🌐 @meshkatnoor @hekmateislami
🔴 برخی از عوامل تأثیرگذار بر کاهش وحشتناک فرزندآوری در ایران 1⃣افزایش تقریبا پنج برابری( پانصد درصدی) قیمت مسکن از سال ۱۳۹۲ تاکنون 🔺در خردادماه ۹۲ میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی به ۴ میلیون تومان در شهر تهران رسید. 🔺حالا با افزایش ۸/ ۴ برابری، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در پایان بهار امسال به بیش از ۱۹ میلیون تومان رسیده است.(انتخاب نیوز، تیرماه ۱۳۹۹) 2⃣کاهش ۴۰ درصدی ازدواج طی سال های اخیر 🔴 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیام توییتری نسبت به کاهش ۴۰ درصدی ازدواج هشدار داد.(باشگاه خبرنگاران جوان؛ اردیبهشت ۱۳۹۹) 3⃣ افزایش سرسام آور طلاق در سال های اخیر در ایران 🔴از سال 1392 تاکنون، نسبت میزان طلاق به ازدواج، در کل کشور در حال افزایش بوده و از عدد 20 طلاق به ازای هر 100 ازدواج در سال 1392 به عدد 31 طلاق به ازای هر 100 ازدواج، در کل کشور رسیده‌ است!( تسنیم نیوز، بهمن ۱۳۹۸) ⛔️نتیجه: ایران در جایگاه نخست بیشترین کاهش رشد جمعیت در میان کشورهای جهان: 🔴سریع‌ترین کاهش نرخ فرزند‌آوری به ازای هر زن در تاریخ جهان در ایران اتفاق افتاده است.(انتخاب نیوز، ۷تیر ۱۳۹۹) ❓❓از سال ۱۳۹۲ تاکنون چه اتفاقی در ایران افتاده است و کدام طرز تفکر در کشور به قدرت رسید که این افتضاحات در حوزه اقتصادی، خانوادگی و جمعیتی تشدید شده است؟!
⭕️ نقدی بر شبهه مالکیت پدر بر فرزند 🔻رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع): ➖به دنبال قضیه قتل دختری که چندی پیش توسط پدرش اتفاق افتاد، اخیراً مطلبی پیرامون «حکم عدم قصاص پدر در صورت قتل فرزندش»، از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در رسانه‌ها منتشر شده است که باید عرض کنیم؛ ◻️این مطلب کاملاً غیر صحیح است و تعجب این است که چرا یک مسئول رسمی در نظام جمهوری اسلامی نسبت غیر صحیح به فقه و فقها می‌دهد. ➖ این تعبیر که «برخی از فقها قائل به مالکیت پدر بر فرزند هستند، در نتیجه پدر می‌تواند هر کاری که بخواهد با فرزند انجام دهد، با مال فرزندش معامله کند و حتی اگر به قتلش هم برساند مانعی ندارد»، بعد هم می‌گوید «این یک برداشت فقهی است که برخی از فقها قائل‌اند اما ریشه قرآنی ندارد». ◻️ هر دو مطلب ایشان کاملاً ناصحیح است و غیر مطابق با میزان صحیح فقهی و اجتهادی است. ◻️در هیچ متن فقهی شما چنین مطلبی را پیدا نمی‌کنید که یک فقیهی بگوید پدر مالک فرزندش هست و می‌تواند با این فرزند مثل سایر اموال خود معامله و برخورد کند. ◻️شما که به حوزه و فقها دسترسی دارید اول سؤال کنید، بعد که مطلب برایتان روشن شد آن را مطرح کنید. 🌐 @meshkatnoor
2⃣ عاملان وضعیت موجود چه کسانی اند؟ – 2 🔹سیدمحمد موسوی خوئینی ها قبل از انقلاب در مسجدی به نام مسجد جوستان در نیاوران از آیات قرآن، تفسیرهای چکشی و چپ گرایانه ای ارائه می کرد. تفسیرهای آقای خوئینی‌ها آن‌قدر رنگ مارکسیستی داشت که بعضاً مشهور شد که می‌گفتند وقتی او می‌خواهد الف‌ لام ‌میم(الم) را تفسیر کند می‌گوید قسم به انگلس، قسم به لنین و قسم به مارکس! 🔸وی افرادی همچون آیت الله مرتضی مطهری را به مسامحه و همکاری با رژیم پهلوی و تفکر لیبرالیسم متهم می کرد. شاگردان خوئینی ها بعد از انقلاب گروه فرقان را به راه انداختند که این گروه تروریستی بزرگانی همچون شهید مطهری، مفتح، رهبر انقلاب و هاشمی را ترور کردند. خوئینی ها همچنین با اعضای سازمان مجاهدین خلق که ازشاگردان مسجد جوستانش بودند ارتباط صمیمانه ای داشت. 🔹خوئینی ها بنیان گذار نظارت فوق استصوابی؛ اولین انتخابات ریاست جمهوری در حالی برگزار شد که هنوز شورای نگهبان شکل نگرفته بود. حضرت امام در پیامی رد یا تأیید صلاحیت را به ملت واگذار کرده بود. اما به منظور تضمین برخوردهای عادلانه نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات دولتی در امور تبلیغ، «شورای انقلاب» تصمیم گرفت «کمیسیون سه نفره بازرسی بر تبلیغات انتخابات» را تشکیل دهد. موسوی خوئینی ها در جایگاه نماینده امام در امور رادیو و تلویزیون به عنوان نماینده امام در این کمیسیون نیز منصوب شد. 🔸خلاء قانونی در امر بررسی صلاحیت ها باعث سوءاستفاده خوئینی ها از این مسئله شد. وی به تنهایی و یک تنه و باوجود مخالفت دو عضو دیگر کمیسیون، بار سنگین احراز صلاحیت ها را برعهده گرفت و از 120 نامزد انتخابات، 106 را با زور و ارعاب و ترس، ردصلاحیت کرد و مجبور شدند ثبت نام خود را پس بگیرند! 🔹خوئینی ها عامل تسخیر سفارت آمریکا؛ دانشجویان و مجموعه های دانشجویی به محضر امام(ره) شرفیاب شدند و از وی خواستند نماینده را برای مجموعه های دانشجویی در نظر بگیرند. بعد از پیگیری های فراوان شورایی تشکیل شد متشکل از 7 نماینده تشکل ها و مجموعه های دانشجویی و 5 نفر از شخصیت های مملکتی: «موسوی خوئینی ها، سیدعلی خامنه ای، محمد مجتهدشبستری، حسن حبیبی و سیدابوالحسن بنی صدر». بعدها نام «دفتر تحکیم وحدت» از دل این شورا بیرون زده شد. 🔸ماجرای تسخیر لانه جاسوسی از آنجا آغاز شد که تعدادی از نمایندگان دانشجویان آن را مطرح کردند و نهایت سه نفر از آنها «میردامادی، بی طرف و اصغرزاده» مسئله را با خوئینی ها در میان گذاشتند و از او خواستند با امام در میان بگذارد. خوئینی ها اما به دروغ به آنها گفت امام موافق این کار است انجام دهید. خوئینی ها بهمراه آیت الله لاهوتی نماینده امام در سپاه تصمیم گرفتند امام را در کار انجام شده قرار دهند. بعدها دانشجویان کشف کردند که خوئینی ها مسئله را با امام در میان نگذاشت و بخوانید مشکلات جمهوری اسلامی بعد از تسخیر سفارت را ...! 🔹خوئینی ها؛ بانی روزنامه سلام، مدیریت روزنامه های زنجیره ای و فتنه 78؛ وی با راه اندازی روزنامه سلام در سال 69 تخریب نظام و جایگاه رهبری را کلید زد. روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلبان در دهه 70 همه تیترها و سرخط ها را از سلام می گرفتند. سلام در ماجرای قتل های زنجیره ای میدان داری می کرد. سپس با افشای نامه ای مشکوک از سعید امام، فتنه 78 را کلید زد. 🔸خوئینی ها؛ بنیان گذاری دموکراتیزه کردن جمهوری اسلامی؛ خوئینی ها که زمانی در مجلس دست راست هاشمی رفسنجانی بود در سال 69 به دستور هاشمی مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری را تشکیل داد و سعید حجاریان را به معاونت سیاسی مرکز منصوب کرد. کارویژه این مرکز، دموکراتیزه کردن نظام جمهوری اسلامی بود. یعنی سکولاریزه کردن سیاست، نهادینه کردن لیبرالیسم، تبدیل ولایت فقیه به جایگاه تشریفاتی. خروجی های مرکز را می توان در دولت دوم هاشمی با شعار «توسعه اقتصادی» و سپس دولت اول خاتمی با شعار «توسعه سیاسی» مشاهده کرد. 🔹خوئینی ها، از سران فتنه 88؛ وی را می توان جزو حامیان و سران اصلی فتنه 88 دانست. بیانیه دعوت به تجمع مجمع روحانیون به دبیری خوئینی ها در 30 خرداد(بعد از نماز جمعه رهبری) و ادامه دار کردن تجمعات و اغتشاشات با نظر خوئینی ها انجام شد. 🔸خوئینی ها؛ عامل روی کار آمدن حسن روحانی و بانی وضعیت موجود است. دبیر مجمع روحانیون مبارز بعنوان پدر معنوی جبهه اصلاحات سال 92 حمایت از روحانی را در دستور کار اصلاحات قرار داد. بی تردید او جزو بانیان وضعیت اقتصادی در شرایط فعلی است. ✅ یان
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی 🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد 🔺جلسه پنجم 🔸 و الهیات رنج ۳ 🌐 @meshkatnoor @hekmateislami
⁦✍️⁩دکتر ابوالفضل ساجدی ⭕موضوع: 🔷غفلت از واقعيات متمايز آموزش دينی يكي از آسيب‎هايي كه مي‎تواند دامن آموزش ديني را آلوده سازد، كاستي در فهم چيستي آموزش ديني و يكسان‎انگاري آن با آموزش غير ديني است. هر گاه از آموزش ديني سخن مي‎رود، ابتدا ممكن است چنين به نظر آيد كه آموزش‎هاي ديني و غير ديني از وضعيت به طور كامل مساوي و اصول واحد آموزشي برخوردارند. آيا مي‎توان بر همسان‎انگاري اين دو فتوا داد؟ پاسخ منفي است، چرا كه آموزش‎هاي ديني به دليل ويژگي‎هاي خاص محتواي آموزشي و وجوه تمايز آن از ساير دروس (رياضي، فيزيك، بيولوژي و ...) اقتضاءات ويژه‎اي دارد؛ در نتيجه افزون بر لزوم رعايت اصول علمي آموزش‎هاي غير ديني، رعايت اصول ديگري نيز ضروري است. برخي از خصائص تعليم دين عبارتند از: اختلاط با اهداف تربيتي، اصطكاك با تعصب‌هاي قومي، عقايد خرافي و زياده‎طلبي‎هاي مادي و دنيوي سلطه جويان، مقابله با موج گسترده دين‎گريزي دوران رنسانس و مدرنيسم غرب، و شنا در مقابل حركت موج. توجه به اين ويژگي‎ها رعايت اصول خاصي را براي آموزش موفق ديني مي‎طلبد. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸 ارتباط با ادمین کانال:👇 @mohamad_admin
اثيكا.pdf
5.94M
🔹 اثیکا؛ گذری بر کتابهای تازه نشر در حوزه فلسفه اخلاف در غرب 🔹به زبان انگلیسی ، دریای بی انتهایی از کتب ارزشمند یافت میشود که آشنایی با این کتابها به پژوهشگران حوزه اخلاق فارسی کمک می کند تا با توجه به منابع غنی اسلامی، به بومی سازی مباحث اخلاق بپردازند. 🔹 مجموعه خانه اخلاق پژوهان جوان تلاش کرده تا ذیل سایت مجموعه، مهمترین کتابهای این حوزه را به صورت مرتب جمع آوری و معرفی حداقلی کنیم. 🔹اثیکا، عنوانی است که در آن، فهرستی از کتابهای تازه نشر به زبان انگلیسی را در اختیار علاقه مندان قرار خواهد داد. ارائه فهرست کتابهای تازه نشر علاوه بر آن که نشان دهنده ذائقه مطالعاتی فلسفه اخلاق در خارج از زبان فارسی است، می تواند راهنمای خوبی برای دانشجویان و علاقه مندان به رشته های فلسفه، فلسفه اخلاق و سایر حوزه های مطالعاتی مربوط، برای پژوهش در موضوعات مختلف باشد. 🌐 @meshkatnoor
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 وبینار مساله رنج و ظرفیتهای آن در ادیان توحیدی و شرقی 🎤🎥 ارائه بحث توسط استاد دکتر امیر خواص ؛ دانشیار موسسه امام خمینی به همراه پرسش و پاسخ 🔰 این وبینار به صورت مشترک توسط مجمع عالی حکمت و گروه فلسفه دین موسسه امام خمینی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده است . 🌐 @meshkatnoor
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی 🎤🎥 حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد ؛ دانشیار موسسه امام خمینی 🔺جلسه ششم 🔸 و الهیات رنج ۴ 🌐 @meshkatnoor @hekmateislami
⁦✍️⁩دکتر ابوالفضل ساجدی ⭕️موضوع: دكتر سروش و دعوی بی ‎نيازی بشر مدرن از دين دكتر سروش سالها پيش"، اين ادعا را مطرح كرد. وي در مقاله ي ”ريشه در اب است“ در مجله كيان، شماره29 بحثي را تحت عنوان ”استغناء محمود و مذموم از‏ ‏دين“ مطرح نمود. ايشان در سخنراني خود كه در شهر مونترال كانادا در تاريخ حدود اسفند 1376 در مسجد فاطمه (س) برگزار شد ‏ نيز ‏نكات ديگري را در تبيين اين موضوع افزود. حقير در اين جلسه حضور داشتم و برخي عبارات وي را نقل خواهم كرد. ايشان در آغاز مقاله فوق مي نويسد: "سوال اين است كه اگر مجموعه ي بشريت را در نظر آوريم و حسنات و خيرات و بركات آدمي را در كفه‎اي نهيم و بدي‎ها و زشتي‎هاي او را در كفه‎اي ديگر بگذاريم، كدام كفه سنگيني خواهد كرد؟ ... "آنچه آشكارا ميتوان ديد استغناءيي است كه مجموع بشريت از‏ ‏انبياء و تعاليم آنان پيدا كرده‎است و حكايت از آن دارد كه گويي نسبت آدميان با مكتب انبياء عوض شده‎است و‏ ‏سلطه‎اي كه مكتب پيامبران در دوره‎‎‎‎‎ها ي گذشته بر آدميان داشته‎است، اينك سست‎‎تر شده‎است." وي پس از طرح‏ ‏مسئله ي بي‎نيازي از دين، استغناء را به دو نوع، استغناء محمود و استغناء مذموم تقسيم‏ ‏ميكند. به نظر ايشان استغناء بيمار از طبيب پس از بهبودي بيمار، و استغناء‏ ‏شاگرد از استاد پس از فارغ التحصيل شدن و يا استاد شدن شاگرد، از نوع بي‎نيازي پسنديده و ممدوح است. اما‏ ‏اگر بيمار مادامي كه هنوز بيمار است ادعاي استغناء از طبيب نمايد، يا اگر شاگرد مادامي كه هنوز سواد‏ ‏كافي نياموخته‎است ادعاي استغناء از معلم و راهنما سر دهد، بي‎نيازي مذموم و ناپسند تلقي ميشود. بيمار ابتدا‏ ‏نيازمند به طبيب است اما پس از بهبودي و درمان، وي را به طبيب حاجتي نيست. حاجت به طبيب‏ ‏مادامي است كه هنوز اتش بيماري شعله ور است. نياز شاگرد به استاد نيز به همين گونه ‎است.‏ ايشان پس از طرح موضوع استغناء از دين و تقسيم استغناء به ممدوح و مذموم مدعي مي شود كه استغناء بشر مدرن نسبت به دين از نوع استغناء ممدوح است. @meshkatnoor 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee
مصاحبه مرحوم واعظ زاده در مورد تفکیک .pdf
844.6K
🎤مصاحبه مرحوم آیت الله واعظ زاده در مورد مکتب تفکیک 🔸ایشان از نزدیک با بزرگان این مکتب آشنایی و ارتباط داشته و در این مصاحبه، نکاتی ناب و تامل برانگیز در مورد این مکتب و ابعاد آن طرح می کنند. @meshkatnoor