💡*کتاب "#الهیات_سایبر" قرار است به چه نیاز مبرم معرفتی پاسخ بدهد و انتظار دارید که به چه نتایج عملی مشخصی منتهی شود؟ آیا اساسا چشمداشت نتایج عملی از یک اثر نظری و معرفتی انتظار بجا و بحقی است؟
استاد #قائمی_نیا:
الهیات سایبر همان طور که از نامش پیداست به مسائل الهیاتی و کلامی میپردازد که مرتبط با فضای سایبر یا فضای مجازی است. فضای سایبر اهمیت زیادی برای عصر ما و خود ما دارد چون ما الان به یک معنا در عالم سایبر زندگی میکنیم و عالم سایبر زیستجهان ما را تشکیل میدهد. آن عالمی که در آن زندگی میکنیم، واکنش نشان میدهیم، سخن میگوییم و ارتباط برقرار میکنیم به نحوی از انحاء تحت سیطره فضای سایبری است. این فضا تمام ابعاد زندگی بشر جدید را فراگرفته و ما تمام امور علمی، اقتصادی، تجاری، ارتباطی خودمان را در این فضا سامان میدهیم و دامنه آن هم روز به روز گسترش بیشتری پیدا میکند...
ادامه مصاحبه :🔰🔰🔰
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/11/20/2658727/
🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️اهمیت علوم شناختی در کلام رهبری
📍علوم شناختی، یکی از فتوحات الهیه است که ما بایستی از آن استقبال کنیم
📍کارکرد علوم و فناوریهای شناختی، تمام عرصههای زندگی را در بر میگیرد؛ لذا هر ملتی که در این دانش عقب بیفتد، سرنوشتش استعمارزدگی، فقیر ماندن، زیردست بودن و ذلیل شدن است
📍برای پیشرفت در این دانش، لحظهای نباید غفلت کرد؛ یعنی شما دانشمندان و محققین و پژوهشگران دیگر نباید شب و روز بشناسید و باید از جان مایه بذارید
📍از همهی توانایی و امکانات غربیها در این دانش استفاده کنید اما هیچ اعتمادی به توصیههای آنها نداشته باشید
📍جنایتکاران و استعمارگران عالم، روزی با سلاح نظامی کشورهای دیگر را تصرف میکردند اما فردا با سلاح علوم شناختی
📍سعی کنید که این علوم حساس را که با ذهن و فکر و استدلال و تصمیم و معرفت ارتباط پیدا میکند، موجب گمراهی جوانان نشود
📍آشنایی با این علوم و حرکت در این عرصه جوری باشد که موجب آشنایی بیشتر جوانان با توحید و معرفت الهی باشد
✍️برشهایی از بیانات در تاریخ ۹۷/۱۱/۴
___________________
💎اگر به مباحث انسانشناسی نوین، فلسفه ذهن، نوروساینس و علوم شناختی علاقهمند هستید، این کانال را دنبال کنید:
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»:
https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@meshkatnoor
🔵 دکتر جعفری: باید پیشینه شبهات را رصد کنیم و فرصت هایی که برای ما ایجاد می کند را هم مورد دقت قرار بدهیم
🔹به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزههای علمیه، یازدهمین نشست از سلسله نشستهای علمی مجازی از سوی بخش شبهه یابی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه های علمیه) با عنوان «آیندهپژوهی شبهات دینی در حوزه روشنفکری و نواندیشی دینی»، با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جعفری؛ عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد.
🔸حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جعفری در ابتدا درباره تعریف آینده پژوهی شبهه گفتند: یعنی ما نگاهی به ظرفیت هایی که در آینده درباره شبهاتی که محتمل است بیندازیم. همچنین ما باید پیشینه شبهات را رصد کنیم و فرصت هایی که برای ما ایجاد می کند را هم مورد دقت قرار بدهیم.
🔹دکتر محمد جعفری درباره خاستگاه روشنفکری و نواندیشی دینی افزودند: خاستگاه این بحث به زمان ورود مدرنیته به جهان اسلام بر میگردد. با توجه به جذابیت های فکری و ابزاری و تکنولوژی که مدرنیته داشت، روی آوری بسیاری از مردمان جهان اسلام را به سمت خود ایجاد کرد. لذا دغدغه ای را در اندیشمندان جهان اسلام درباره رویارویی با مدرنیته ایجاد کرد.
🔸ایشان درباره سه مواجهه کلی با مدرنیته از طرف اندیشمندان اسلام افزودند: ما سه رویکرد به عناوین رویکرد تجدد گرا، تجدد ستیز و مجدّد داریم. قسم اول خود به دو دسته روشن فکری لائیک و روشن فکری دینی تقسیم می شود، و امروزه مباحث ما ناظر به این قسم از روشن فکری می باشد. دغدغه اصلی این نوع روشنفکران این بوده که بیایند بین دین و مدرنیته جمع کنند که عملا به بازخوانی و بازسازی دین به سمت مدرنیته کشیده شده اند. گروه دوم که اندیشمندانی با رویکرد تجدد ستیز بودند خود بر سه قسم سنت گراها، هویت اندیشان و شریعت گراها هستند که تاکید این قسم بر حفظ سنتهای دینی و حفظ هویت، بدون اعتنا به مدرنیته است. گروه سوم،رویکرد اندیشمندان مجدّد و احیاگر با دغدغه حفظ اصالت دین و هویت دینی و پالایش آن از پیرایه ها است و مکانیسم و فرآیند آن از طریق منابع اصلی دین ، و اجتهاد روشمند و عقلانی به دست می آید نه مبتنی بر اقتضائات علم مدرن. ما به این طیف نواندیش دینی هم اطلاق می کنیم ؛ لذا این قسم با قسم اول که روشنفکران دینی بودند متمایز است. ایشان افرادی مثل امام خمینی (ره)، شهید مطهری و شهید بهشتی و آیت الله مصباح و رهبر معظم انقلاب را جزء اندیشمندان قسم سوم دانستند .
🔹حجت الاسلام جعفری درباره مهمترین چالش های دسته اول یعنی روشن فکران دینی با دین افزودند: وقتی کسی مبنای فکری خود را که اعم از مبانی هستی شناختی، معرفت شناختی، انسان شناختی و ارزش شناختی است بر پایه مدرنیته قرار بدهد، لزوما به این نتیجه می رسد که باید معرفت دینی را بر اساس پیش فرض های مدرنیته شکل بدهد و آموزه های قطعی دین را تأویل ببرد و اصالت را به اندیشه مدرن بدهد. ایشان به سه رویکرد در قسم اول هم اشاره کردند که رویکرد اول را علم گرا با هدف تطابق دین با علوم طبیعی که امثال آقای بازرگان از این نوع می باشند ذکر کردند. رویکرد دوم رویکردی اجتماعی مثل آقای شریعتی و رویکرد سوم عرفی گرا بود که بحث تطبیق دین با علوم انسانی مدرن را در پیش گرفت و امثال آقای سروش و شبستری این رویکرد را داشتند.
🔸در پایان استاد جعفری درباره وظایف ما در عرصه موضوعات آینده پژوهی در عرصه روشنفکری دینی، به چند موضوع اشاره کردند. 1. مقوله امکان تداوم روشن فکری دینی 2. زمینه های تعامل با روشن فکری دینی. 3. سازو کارها و مناسبات تعاملی بین سنت و تجدد 4. عرصه تقابل بین معنویت دینی و معنویت سکولار و روشنفکری معنوی 5. قلمرو دین و گوهر و صدف آن 6. ساز و کار کاربردی کردن معنویت دینی و الهیات اجتماعی 7. منطق فهم دین در مصاف با نگاه هرمنوتیکی و تاریخی به دین 8. نقش فقه و شریعت و تعبد در زندگی فردی و اجتماعی 9. چالشهای فراروی فقه خصوصا فقه نظام 10 . اسلام رحمانی و قرآئت انسانی از دین و نقد مبانی معرفت شناختی، انسان شناختی و فقهی آن . 11. نقش الهیات دینی در پاسخگویی به بحرانهای فکری و عملی انسان معاصر.
➡️@spasokh 🆔@meshkatnoor
🧠🧠🧠 بنجامین لیبت عصبشناس آمریکایی آزمایش مهم و تأثیرگذاری را درباره منشأ مغزی اراده و زمان آگاهی از آن انجام داده است.
💡وی با نصب الکترودهای بر روی مغز و دست انسانهاکشف کرد قبل از اینکه افراد اراده کنند یک نوع پتانسیل آمادگی در سیستمهای عصبی شروع به فعالیت می کند...
⚠️آیا این دیدگاه چالشی برای دیدگاههای دوگانهگرایی و قائلین به نفس و ذهن فرامادی نمیباشد؟
🎙در این نشست به این موضوعات خواهیم پرداخت:
✅تبیین منشأ مغزی و نا آگاهانه اراده آزاد
✅تحلیل حکمت متعالیه از منشأ اراده
🔵جهت حضور مجازی در جلسه لطفا از لینک زیر وارد شوید.
✅b2n.ir/f.din
🔸 تجدید چاپ مجموعه پنج جلدی جریانشناسی و نقد اعتزال نو
🔰 مجلدات پنج جلدی «جریانشناسی و نقد اعتزال نو» به کوشش حجتالاسلام و المسلمین دکتر محمد عرب صالحی توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برای سومین بار به چاپ رسید.
مسائل مطرح شده در این مجموعه به پنج دسته کلی تقسیم میشوند: جریانشناسی اعتزال نو؛ اعتزال نو و مسائل فلسفه دین اسلامی؛ اعتزال نو و اندیشههای حقوقی، علم دینی و ...؛ چالش با ابوزید که از شخصیتهای محوری این جریان است؛ و عقل شیعی و عقل نواعتزالی.
این مجموعه متشکل از نه مصاحبه و چهل و هفت مقاله در پنج مجلد است. هدف از انتشار این کتاب، جریانشناسی و نقد و بررسی دیدگاه و آرای مختلف اعتزال نو و پاسخگویی به شبهات مرتبط و فراهم کردن زمینه برای تحقیقات بعدی است.
🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری زیبا و ناب از تشرف حضرت آیتالله مصباح یزدی داخل ضریح مطهر حضرت ابوالفضل العباس علیهالسلام
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
🆔@meshkatnoor
کتاب «جریانشناسی شبهات دینی»با موضوع شناخت جریانهای فکری معارض با دین و با تأکید بر جریانهای فمینیسم، باستانگرا و الحاد توسط انتشارات دارالعلم منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار گرفته است.
ادامه خبر:👇
https://b2n.ir/j33528 🆔@meshkatnoor
🔵خلاصه نشست عصب شناسی الهیات
🔸نشست عصب شناسی الهیات در روز پنج شنبه 5 اسفند در سالن نشستهای مجمع عالی حکمت با حضور کارشناسان مدعو حجج اسلام آقایان شاکرین و قائمی نیا و دکتر مرصعی برگزار شد. در ابتدا حجت الاسلام دکتر جعفری مدیر گروه فلسفه دین مجمع عالی حکمت به بیان اهمیت و ضرورت این موضوع پرداخت . ایشان رابطه علم و دین را از مهمترین مباحث عصر حاضر دانسته و رابطه میان الهیات و علم عصب شناسی را یکی از مصادیق بارز و پر چالش این عرصه معرفی نمودند که مصادیقی از این چالشها را می توان، دیدگاه علیّت مغز برای تجربة دینی، ناشی دانستن تجربة دینی از آسیب مغزی یا اختلال عصبی و ادعای تاثیر داروهای روانگردی و مواد مخدّر در پیدایش تجربة دینی دانست که هر کدام با رویکردی فیزیکالیستی، جایگاه متعالی و ارزش معرفتی باورها و رفتارها و نیز تجربیات دینی را زیر سوال می برند و همین اهمیت و ضرورت توجه ما را از بعد فلسفی و الهیاتی به این مقوله مضاعف می نماید.
در ادامه حجت الاسلام دکتر قائمی نیا ضمن بیان توضیح مفهومی اصطلاح عصب شناسی الهیات و اصطلاحات مشابه، به بیان تاریخچه ای از بحث پرداخته و شروع این بحث را از زمان ارسطو و افلاطون دانسته که به رابطه بین مغز و ادراک پرداخته است. در دوران جدید، دکارت با طرح بحث دوآلیسم و رابطه بین نفس و بدن، به نحوی رابطه بین مغز و ذهن را زنده کرد و البته در قرن بیستم با طرح نظریات فیزیکالیستی ، مقوله رابطه سلسله اعصاب با حالات ذهنی و تجربیات معنوی به عنوان یک موضوع جدی وارد عرصه اندیشه شد و اولین بار هم هاکسلی اصطلاح عصب شناسی الهیات را طرح نمود که یک نگاه الهیاتی یا فلسفی نیست بلکه یک نگاه و تحلیل علمی است.
ایشان علم عصب شناسی شناختی را تلفیق بین علم اعصاب و روان شناسی شناختی دانسته که مبتنی بر سه پیش فرض فیزیکالیسم، طبیعت گرایی و تحویل گرایی است که علوم شناختی ذهن هم به تبع همین نگاه شکل گرفته و دو نگرش در آن شکل گرفت: یکی نظریه کامپیوتری ذهن ( مبتنی بر هوش مصنوعی) و دیگری نظریه بدن مندی ( مبتنی بر عصب شناسی).
آقای دکتر مرصعی نیز شکل گیری علم اعصاب مدرن را مربوط به دهه 50 – 60 قرن بیستم مطرح کردند که در دهه 80 به شکل گیری نوورو ساینس و علوم شناختی منجر شد. این علم به ناگهان دچار انبساط و توسعه شده و ارتباطات میان رشته ای آن، رشته هایی نظیر نورو فلاسفی ، نورو اپیستمولوژی، نورو اثیک را رقم زد. ایشان نظریات ناظر به عرصه عصب – الهیات و ارتباط علم اعصاب با دین را سه نظریه ذیل دانست:
الف) دیدگاهی که حالات معنوی را ناشی از بد عملکردی مغز و حالتی بیماری گونه نظیر صرع می داند(مانند مایکل پرسینگر). این دیدگاه بر این باور است که با شناخت نقاط خاص مغزی مرتبط با احساسات دینی ، می توان این حالات را به صورت صناعی ایجاد نمود و لذا کل این حالات و تجارب را توهم تلقی می کند.
ب) دیدگاهی که معتقد به یک نحوه همبستگی حالات روحی و معنوی با فعالیتهای مغزی و سیستم عصبی بوده و البته به تجربیات معنوی نگاه مثبت دارد و معتقد به تحویل این حالات به نورولوژی نیستند. ( مانند نیوبرگ و بورگارد) این دیدگاه ، گفتگوی بیشتر میان این دو عرصه را به نفع دین می دانند .
ج) دیدگاهی که هیچ ارتباطی بین نورولوژی و الهیات قائل نیست .
در ادامه حجت الاسلام دکتر شاکرین با ذکر این نکته که در عصب شناسی الهیات، هم باورهای دینی و هم تجارب و احساسات دینی مورد نظر است و لذا بحث فقط محدود به تجارب دینی نیست. ایشان در مقام نقد دیدگاه تحویل گرا که در صدد است تجارب دینی را به فعالیتهای مغزی فروبکاهد، نکات متعددی را مطرح کردند از جمله :
1. نورو تئولوژی نمی تواند ادعا کند که نواحی مغزی و فعالیتهای الکترومغناطیسی علت تامه و منحصره حالات معنوی است و شواهد کافی علمی برای اثبات آن را ندارد .
2. به هیچ وجه نمی توان از ارتباط اعصاب با حالات روحی، عدم واقع نمایی این حالات و تجربیات را نتیجه گرفت. عصب شناسی نمی تواند در مورد واقعیات خارجی این حالات، حکمی صادر نماید زیرا شانیت قضاوت در این عرصه را ندارد.
3. مطالعات عصب شناختی نسبت به واقعیات دینی خنثی و لا ادری گر است و لذا نمی تواند عقاید و باورهای دینی را تضعیف و یا حتی تقویت کند و الان هم بیشتر عصب شناسان به این سمت گرایش پیدا کرده اند و این نگاه غلبه دارد .
در ادامه کارشناسان جلسه، به برخی شبهات دیگر در این عرصه پاسخ داده و آورده ها و چالشهای نوروتئولوژی را برای اندیشه دینی برشمرده و نیز به مساله های قابل توجه و خلأهای فراروی محققان این رشته اشاره نمودند .
🆔@ meshkatnoor
یک قرن حافظه تاریخی روحانیت .pdf
1.9M
🔸به مناسبت اربعین ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره)، منتشر شد:
📚 فایل کتاب «یک قرن حافظه تاریخی روحانيت»
دیدگاههای آیتالله العظمی صافی گلپایگانی درباره روحانيت در ايران معاصر
✅به کوشش: گروه تاریخ اندیشه معاصر
موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) 🆔@meshkatnoor
فلسفه دین 1400.12.17.mp3
21.29M
🎙 نقد و بررسی نظریه منشأ مغزی اراده آزاد
🔸حجت الاسلام و المسلمین حمید محسنی
🔵 نشست گروه فلسفه دین مجمع عالی حکمت
🧠 🧠🧠 بنجامین لیبت عصبشناس آمریکایی آزمایش مهم و تأثیرگذاری را درباره منشأ مغزی اراده و زمان آگاهی از آن انجام داده است.
💡وی با نصب الکترودهای بر روی مغز و دست انسانهاکشف کرد قبل از اینکه افراد اراده کنند یک نوع پتانسیل آمادگی در سیستمهای عصبی شروع به فعالیت می کند...
⚠️آیا این دیدگاه چالشی برای دیدگاههای دوگانهگرایی و قائلین به نفس و ذهن فرامادی نمیباشد؟
🎙در این نشست به این موضوعات خواهیم پرداخت:
✅تبیین منشأ مغزی و نا آگاهانه اراده آزاد
✅تحلیل حکمت متعالیه از منشأ اراده
🆔@meshkatnoor
42.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ به آزمایش بنجامین لیبت
🆔@meshkatnoor
هدایت شده از نوروساینس و فلسفه ذهن
تبیین و نقد منشأ مغز اراده آزاد.pdf
3.39M
📝اسلایدهای بحث
#تبیین_و_نقد_منشأ_مغزی_اراده_آزاد
✅تبین دیدگاه بنجامین لیبت
✅تحلیل حکمت متعالیه
ارائه شده برای گروه فلسفه دین مجمع عالی حکمت اسلامی
ارئه دهنده: حمید محسنی
________________________
🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»:
https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da
🆔@Brain_Mind
هدایت شده از یا حسین(ع)
🔹حکمت صله رحم در بیان حضرت زهرا سلام الله علیها🔹
📣امروزه گسترش شهرنشینی و افزایش خانواده های هسته ای و دوری زن و شوهر از اقوام و بستگان خود، کار رسیدگی ومراقبت از فرزندان را مشکل کرده و آنها را نسبت داشتن فرزند بیشتر بی رغبت کرده است.
✅ اما در مقابل، افزایش ارتباطات خانوادگی و زندگی در کنار اقوام و خویشان، صله رحم و بهره مندی از مساعدتهای درون فامیلی، نقش زیادی در کاهش دشواریهای فرزندآوری و افزایش تمایل به فرزندآوری دارد. و این حقیقتی است که در بیان حضرت زهرا سلام الله علیها بیان شده است:
فاطمةُ الزَّهراءُ عليهاالسلام : فَرَضَ اللّه ُ صِلَةَ الأرحامِ مَنماةً لِلعدَدِ . «بحار الأنوار : 74/94/23»
فاطمه زهرا عليهاالسلام : خداوند صله ارحام را به جهت فزونى نفرات مقرّر داشته است .
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
✳️ اطلاعیه جدید مدیریت پذیرش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
✅ به اطلاع داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی سال 1401 مؤسسه میرساند براساس مصوبه جدید هیئت محترم رئیسه مؤسسه اصلاحات ذیل در مراحل آزمون انجام شد:
1️⃣ از چند مرحله آزمون (کتبی؛ مصاحبه فقه و اصول و ادبیات عرب؛ سنجش استعداد تحصیلی) مرحله مصاحبه فقه و اصول و ادبیات عرب آن حذف شد؛
2️⃣ از منابع آزمون کتبی ماده آزمونی زبان انگلیسی حذف شد؛
3️⃣ معیار در پذیرش و قبولی داوطلبان، کسب حداکثر امتیاز در آزمون کتبی و تکمیل شدن ظرفیت مؤسسه میباشد.
🔶 پوستر ثبت نام
🌐 https://eitaa.com/iki_ac_ir/4440
🔷 دفترچه راهنمای ثبت نام
🌐 https://eitaa.com/iki_ac_ir/4442
🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
منشأ پیدایش تقلید و روحانيت شيعه.pdf
270K
❓❓آيا منشأ پیدایش تقلید، روحانیتِ شیعه، و ولایت فقیه، پادشاهان صفوي بوده اند؟
🔸مدتي است كه اين شبهه به طور گسترده در فضاي مجازي و حقيقي از منبعی خاص مطرح و تایید مي شود.
🔹 متن ادعاي فوق و پاسخ اجمالي آن را، از سوي تاريخدان معاصر، حجت الاسلام و المسلمين دكتر محمدرضا جباري، در اين فايل ضمیمه👆👆 مشاهده فرماييد.
🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙ویژه برنامه ماه رمضان
✅معاد در قرآن
🌱قسمت اول
🎙حجتالاسلام نجفی از دانش پژوهان گروه کلام موسسه امام
#ماه_رمضان
#ماه_مبارک_رمضان
#بهار_قرآن
━🍃🌺🍃━
@thaqaleyn110 🆔@meshkatnoor
هدایت شده از مجمع عالی حکمت اسلامی
42.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 #ضیافت #1401
🔸برنامه چهارم
ویژه برنامه های فرهنگی(مجازی) مجمع عالی حکمت اسلامی در ماه مبارک #رمضان 1401
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
تعبد و عقلانیت
🔺جلسه اول
🔸#تبیین_مسئله
@hekmateislami
#اطلاعیه #ثبت_نام
🔖 قابل توجه علاقه مندان فقه تمدنی، حکمت و فلسفه ی اسلامی
💠 مدرسه عالی تمدن اسلامی (مرکز تخصصی #امام_رضا علیه السلام و #نور_حکمت_رضوی) زیر نظر موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در رشته های «فقه و اصول» و «#فلسفه و #کلام اسلامی» در سطح ۲ و ۳ به صورت پیوسته طلبه می پذیرد؛
📚شرایط:
1️⃣ اتمام سطح یک
2️⃣ قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی
✨مزایا:
✅ برگزاری دوره های #فقه_تمدنی و #حکمت_تمدنی به صورت فوق برنامه
بهره مندی از #اساتید_مجرب و بنام حوزه و دانشگاه
✅ اعطای دانشنامه سطح ۲ و ۳
✅ معرفی طلاب به مدارس و موسسات جهت تدریس
✅ برگزاری دوره های فوق برنامه نظیر مکالمه زبان، رایانه
✅ جذب طلاب مستعد در پروژه های علم دینی موسسه مطالعات راهبردی
✅ به کارگیری طلاب در پروژه های #علم دینی پژوهشی موسسه مطالعات راهبردی
✅ پرداخت کمک هزینه پژوهش
✍️لینک ثبت نام:
https://isin.ir/2022/03/14/sch-register/
📣دنبال کردن اخبار و اطلاعات پذیرش:
www.eitaa.com/isin_ir
43.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 #ضیافت #1401
🔸 نسبت تعبد و عقلانیت
ویژه برنامه های فرهنگی(مجازی) مجمع عالی حکمت اسلامی در ماه مبارک #رمضان 1401
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔺جلسه دوم
🔸 #چیستی_تعبد_و_عقلانیت
@hekmateislami 🆔@meshkatnoor