eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
779 ویدیو
283 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله مصباح یزدی : روحانیت باید حقیقت اخلاق و معنویت از منظر اسلام را تبیین کند؛ نه آن معنویتی که مشترک بین مسلمان و بت‌پرست است؛ مراد از اخلاق هم صرفا خوش‌اخلاقی و خوش‌برخوردی با دیگران نیست که اختصاص به دین نداشته باشد. این همان وظیفه‌ای است که حتی قبل از فرمایش رهبری نیز بر عهده ما قرار داشت؛ اما بیانیه رهبری لزوم توجه بیشتر به این مسأله را به ما یادآور می‌شود. آیت‌الله مصباح با طرح این سؤال که برای ترویج اخلاق و معنویت چه کاری باید انجام دهیم، ادامه داد: آیا کافی است که روی منبر مسائل اخلاقی را بیان کنیم؟ طبیعتا کافی نیست؛ بلکه باید همه جوانب اخلاق و معنویت تبیین شده و راه‌کار ترویج آن‌ها در جامعه نیز مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.
هدایت شده از 
#خبردفاع رساله دکتری «بررسی پیامدهای هرمنوتیک پل ریکور در روش شناسی علوم انسانی» حجت الاسلام سیدمحمود مرتضوی شاهرودی 5شنبه، 23 اسفند ماه 97، ساعت 13 لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/6076 @ravabet_iki_ac_ir
هدایت شده از 
كتاب «علوم فطری نزد فیلسوفان غرب و اندیشمندان مسلمان» منتشر شد لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/6078 لینک خرید الکترونیکی: Eshop.iki.ac.ir @ravabet_iki_ac_ir
مقام معظم رهبری: بیشترِ تخصّصِ حوزه‌ها تقریباً فقه است. چقدر در زمینه‌ی فلسفه و کلام و کلامِ جدید و فلسفه‌ی دین و مباحث دین شناسی و سایر زمینه‌ها، مطلب نوشته‌اند و چقدر کار کرده‌اند! ممکن است همه‌ی اینها هم غلط باشد؛ اما بالاخره یک متاع فکر و موج فکری است که بخشی از فضای ذهن جامعه را اشغال خواهد کرد. شما در حال حاضر کجایید؟ چطور میخواهید با اینها مقابله کنید؟ کجاست آن «عبدالجلیل رازی قزوینی» که «النقضِ» مناسب این زمان را هم بنویسد و نه یک کتاب، بلکه ده هزار کتاب در این زمینه ها نوشته شود. امروز دنیا، دنیای امواج است. با امواج و رایانه، همه‌ی مفاهیم از این طرف به آن طرفِ دنیا منتقل میشود. الان دورترین کتابخانه‌های دنیا میتوانند در ظرف مدّت پنچ دقیقه، مطالب کتابی را که در کتابخانه‌ی کنگره‌ی امریکاست، روی صفحه‌ی کاغذ خود چاپ کنند! این گونه، مطالب منتقل میشود. ما از این دنیا عقبیم؛ دیگر چرا این را منکر شویم!؟ این یک عیب قطعی است که حوزه‌ی امروز ما، آن را دارد. اگر «محمدبن زکریای رازی»، چهار کلمه‌ی الحادی بر زبانش جاری میشد، فوراً «سید مرتضای رازی» در ردّ او کتاب می نوشت و نمیگذاشت حرف او بیجواب بماند. اگر فلان نویسنده‌ی معاند اهل بیت، کتابی می نوشت و حقایق و اعمال شیعه را مسخره میکرد، بلافاصله «عبدالجلیل رازی قزوینی» حقّش را کف دستش می گذاشت و کتاب «النقض» را مینوشت. بنابراین، هرکسی که در زمینه‌های فقهی و کلامی - بخصوص - چیزی به شیعه میگفت، شیعه با قدرت و قوت، به زبان علمی به او جواب میداد و سخن تلخِ رقیب و حریف و معاند را به خانه نمی‌برد.   تا اواخر هم وضعیت این گونه بوده است. در هند یک نفر پیدا شد و کتاب «تحفه‌ی اثنی عشریه» را که بر ضدّ و ذّم شیعه و در قدح اهل بیت است، نوشت. «سید حامد حسین»، کتاب «عبقاتِ» به آن عظمت را در جوابش نگاشت و آن‌طور که به نظرم میرسد، شاید حدود ده ردّ بر کتاب «تحفه‌ی اثنی عشریه» نوشته شده است.   من فهرستی را نگاه میکردم که متعلّق به کتب علمای هندىِ شیعه بود که البته بزرگان و اَعلام درجه‌ی یک هم در میان آنان بودند. به نظرم ده ردّ و شاید هم بیشتر علیه این کتاب نوشتند. بنابراین، حوزه های علمیه از زمان خودشان عقب نبودند. یک نفر پیدا می شد حرفی را در یک کتاب خطّی میزد و یک نسخه مینوشت و دیگری پخش میکرد و دیگری میخواند و چهار نفر در طول زمان از آن مطّلع می شدند؛ عالم شیعه هم برمی‌داشت همین کار را عیناً جواب میداد و گاهی تندتر و سریعتر و بهتر از او اقدام میکرد و عقب نمی‌ماند. عیب دوم، عدم گسترش کافی و لازم در باب کلام است که این، حقیقتاً فاجعه است. از این بالاتر و تلختر، فراموش شدن کلام است. حوزه‌ی اسلام و حوزه‌ی علمیه‌ی اهل بیت، در درجه‌ی اوّل، حوزه‌ی کلام و بعد حوزه‌ی فقه بود و بزرگانِ فقهای ما، متکلّمین بودند. شما نگاه کنید، در حوزه‌های ما «کلام» منسوخ است؛ در حالی که امروز بیشترین تهاجم از سمت مباحث کلامی است. همان‌طور که مطرح کردم، ما در گذشته عقب نبودیم و هر کس چیزی میگفت، فوراً جوابش حاضر بود؛ ولی امروز این قدر مباحث کلامی در دنیا مطرح میشود که حوزه‌ی علمیه از آنها مطّلع نیست. میدانید امروز چقدر در دنیا مسأله‌ی دین شناسی و فلسفه‌ی دین، مورد بحث است و چه کسانی مینویسند و میگویند و تحقیق میکنند و ما خبر نداریم؟ این عیب بزرگی است. البته کسانی از آحاد منتسب به حوزه، کارهای با ارزشی کردند و میکنند؛ اما این کار، کار حوزه - در شکل نظام یافته‌ی آن - نیست. کارهای افراد، غیر از کارِ نظام است. نظام حوزه بایستی جواب بدهد. حالا یک نفری پیدا شد و وارد منطقه‌ای گردید و کاری کرد و محصولی هم داد؛ نمیشود این را به حساب حوزه گذاشت. انصافاً حوزه در این زمینه کاری نمیکند. اگر از کار کلامی صحبت میکنیم، فوراً ذهن به نوشتن چهار کتاب بحث کلامی نرود. کار حوزه، نشر بیشتر نیست؛ بلکه تولید فکر تکاملی است. چنانچه تولید افزایش یافت، نوبت به نشر هم میرسد. نشر، مسأله‌ی دوم است. این طور نباشد که خیال کنیم مثلاً ده کتاب درباره‌ی مسأله‌ای نوشتیم و قضیه تمام شد؛ نه. حوزه باید در زمینه‌های کلامی، فکرهای نو تولید کند. عزیزان من! امروز شبهه‌های نو و خطرناکی وجود دارد. آن شبهه‌های قدیمی تمام شد. امروز، شبهه‌ی «ابن کمونه» را کسی مطرح نمیکند. امروز شبهات عظیم در تمام زمینه‌های کلامی وجود دارد. از اصل توحید و لزوم دین بگیرید تا به وجود صانع و نبوّت عامّه و نبوّت خاصّه و بعد مسأله‌ی ولایت و مسائل گوناگونی که در زمینه‌های دینی و اسلامی وجود دارد، برسید. همه‌ی اینها مورد بحث است و امروز نسبت به همه‌ی اینها شبهه وجود دارد. چه کسی باید به این شبهات پاسخ دهد؟ مگر علما، مرزداران عقیده نیستند؟ آیا مرزهای عقیده مدافع ندارد و رهاست؟ چه کسی در مقابل ایتام آل محمّد صلوات‌اللَّه علیهم اجمعین که بیدفاع در معرض این امواج قرار گرفته‌اند، جواب
خدا را خواهد داد؟ نتیجه این میشود که وقتی کسی بر جامعه‌ی ما گستاخی کرد و یک شبهه را به صدای بلند گفت، به جای این‌که ناگهان از ده نفر صدایی بلند شود و بدون عصبانیت و خشم، جواب شبهه را بدهند، عصبانی میشویم و دعوا و جنجال میکنیم؛ در حالی که اگر دست ما پُر بود، چرا دعوا کنیم؟ یک نفر مقاله‌ای مینویسد و حرف بیمنطق و بیاستدلالی را بیان میکند و یا با استدلال غلط و مغالطه جلو می‌آید - مثل قضیهِ معروفِ کشیدن عکس مار به جای نوشتن آن - آن گاه بلافاصله ده، بیست مقاله و یا صد مقاله از حوزه‌ی علمیه قم بیرون می‌آید و در هر روزنامه و مجلّه‌ای جوابش داده میشود و تمام میشود میرود. برای کسی که عصبانی شود، جایی باقی نمی‌ماند. چرا عصبانی شویم؟ حیف نیست که حوزه‌ی اسلام و این دینِ منطقی و مستدل را متّهم کنند که استدلالی نیست و شما اهل دعوا هستید!؟یک دروغ هم رویش بگذارند و بگویند شما اهل تکفیرید! ما چه کسی را تکفیر کردیم؟ چقدر کافر هستند که ما تکفیرشان هم نکردیم؟ امروز، حوزه کسی را تکفیر نمیکند. پس عیب اوّل مربوط به فقه بود و عیب دوم که به نظر من بیش از عیب اوّل است و واقعاً درد بزرگی است،مربوط به کلام است که باید زودتر به دادش برسیم. شما هم باید چنین کنید. http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3962
khelghat az adam1.mp3
31.46M
کرسی ترویجی " بررسی نظریه متکلمین درباره خلقت از عدم 👇👇👇👇👇👇 کانال اطلاع رسانی برنامه های انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم ایتا: https://eitaa.com/Islamic_theology تلگرام: https://t.me/Islamic_theology1
چه نیکو سالی خواهد بود سال ۱۳۹۸ ،که طلیعه اش با علی است و قرین شدن آغازین روزهای آن با ماه پر برکت رجب، و مضاعف شدن شادی مردم با عید بعثت پیامبر رحمت و مهربانی و محبت. 🌹🌹 این عید سعید و این ایام فرخنده را خدمت همه کاربران کانال تبریک و شادباش عرض می کنیم. ان شاالله در سایه الطاف الهی، عنایات اهل بیت علیهم السلام سالی توام با صحت، برکت، موفقیت و بهروزی برای همگان باشد.
«دکتر عایشه [بنت‌الشاطی]». نویسنده اهل سنت معاصر با آن آثار فراوان که در تفسیر حدیث دارد یک کتاب مستقل با عنوان «زینب قهرمان کربلا» می‌نویسد و می‌گوید، کسی جز مادرش فاطمه زهرا (س) در صفات به پای او نمی‌رسد. او در صفات و کمالات بعد از مادرش بی‌نظیر است. سالروز وفات شهادت گونه آن بانوی مکرم تسلیت باد.
هدایت شده از طلاب گیلان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 مستندی که حداقل یکبار باید توسط #انقلابیون دیده شود 🎥 مستند نقش روحانی نمایان و نویسندگان نفوذی #فراماسون وابسته به #انگلیس_خبیث در به انحراف کشاندن #مشروطه و به شهادت رساندن زعیم نهضت مشروعه خواهی 🔴 به مناسبت ایام قمری شهادت مظلومانه #مرجع_شهید جهان تشیع، علامه شیخ فضل الله نوری رضوان الله تعالی علیه رهبر نهضت اسلام خواهی و ضد استکباری مشروطه مشروعه /۱۳ رجب ۱۳۲۷ ق 🔹انسان نماهایی که با فرهنگ غرب آمیختند 🔹نقشه‌های شوم، بهر دین ستیزی ریختند 🔹شیخ فضل‌الله را از بغضِ با دین نبی(ص) 🔹روز میلاد علی (ع) بر دارِ کین آویختند ⬅️ #طلاب_گیلان ⚪️ @Talabegilan
هدایت شده از مصباح دوستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خیانت حوزه های علمیه به خون شهدا 🔻 آیا نباید #گام_دوم در حوزه هم برداشته شود؟ 👈علامه مصباح 🔻 چهار دقیقه ای که هر طلبه و استاد حوزه ای باید گوش کند ... http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d https://sapp.ir/mesbahedustan
هدایت شده از 
در بخش آخر کلیپ، استاد مصباح یزدی به اهمیت مباحث کلامی و اعتقادی اشاره می کند که در حوزه مغفول مانده است.
هدایت شده از  جهاد تحول و تبیین
🇮🇷🌹گرامیباد دوازده فروردین روز همه پرسی ورای قاطع ملت به جمهوری اسلامی ایران
هدایت شده از hossein.e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#موعظه_تکان_دهنده_شهید_صدر 🎥 صدایی ماندگار از علامه شهید محمد باقر صدر : آیا ما فکر میکنیم از هارون الرشید،قاتل حضرت موسی ابن جعفر (ع) بهتر هستیم؟آیا اصلا دنیایی که در اختیار هارون بود را تجربه کردیم؟ هارون به ابر ها می گفت کجا می باری ؟ هر جا بروی در حکومت من می باری! از خودمان پرسیدیم اگر دنیای هارون در اختیار ما بود،آیا حاضر بودیم حکومت،دنیا و ثروت را کنار بگذاریم؟ و یا ما نیز موسی ابن جعفر را زندانی میکردیم؟ #خود_شناسی نفست اژدرهاست او کی مرده است ؟ از غم بی آلتی افسرده است ! #۱۹_فروردین_سالروز_شهادت_شهید #صدر_بدست_صدام 🌹🌹🌹🌹 🍀شبکه فعالان قرآن و عترت دانشگاه ها @daneshgahequrani
◀️ نود و هفتمین جلسه گروه علمی فلسفه دین مجمع عالی حکمت اسلامی با موضوع "الهیات گشوده"با ارائه آقای دکتر دیباجی –سه شنبه 21 اسفند 97 : ⏪پیدایش این رویکرد الهیاتی از سال 1994م، با انتشار کتاب گشودگی خدا؛ چالشی مبتنی بر کتاب مقدس درباره فهم سنتی از خدا رسما اعلام موجودیت کرد. نویسندگان این کتاب که عبارتند از: ریچارد رایس (Richard Rice)، دیوید باسینجر (David Basinger)، ویلیام هسکر (William Hasker)، کلارک پیناک (Clark Pinnock) و جان ساندرز (John Sanders)، نظریه پردازان اصلی و بانیان خداباوری گشوده هستند. البته از افرادی چون پیتر ون اینواگن(Peter van Inwagen ) وپوکینگ هورن (John Charlton Polkinghorne )نیز به عنوان افراد موثر در پیدایش این جریان نام برده شده است.از این الهیات با اصطلاحات زیر یاد می شود: Open Theology,Open Theism,Openness Of God ,Neotheism,Free Theism,Evangelical Personalism,Relational Theism. 🔹4-موضوعات: در الهیات پویشی نگاه جدیدی به صفات خدا وجود دارد آنان بجای صفات خدا در الهیات کلاسیک از این صفات سخن می گویند: 🔸الف)عشق الهی: مهم ترین اصلی که قائلین به خداباوری گشوده را به سمت ارائه ی تصویر جدید از خدا کشانده است، مفهوم «عشق» است. 🔸ب)رابطه مندی. ) (Relationality خداوند مشتاقانه می خواهد که هر کدام از ما آزادانه وارد به یک رابطه ی فردی عاشقانه و پویا با او بشویم، بنابراین [این امکان را] برای ما گشوده گذاشته است که بر اساس خواست او یا بر خلاف [خواست] او دست به انتخاب بزنیم. 🔸ج) گشودگی (openness) مفهوم گشودگی دو مصداق دارد. از یک سو، خدا در تقابل با انسان و عالم گشوده است، به این معنا که در رابطه ی و کنش متقابل با عالم و بشر است:گشودگی خدا به معنی تغییرپذیری اوست. و از سوی دیگر، آینده گشوده است. براساس این تصور، آینده چه برای بشر و چه برای خدا قابل شناخت نیست؛ یعنی آینده به هیچ صورت از قبل دانستنی نیست و بخشی از آینده ،غیرقطعی وباز است. به نظر آنان خدایی که مشیت و خواست خود را بر بشر تحمیل کند، خدای عشق نیست. چرا که بر اساس رساله قرنتیان، باب سیزدهم، لازمه¬ی عشق بردباری، مهربانی، عدالت و خیرخواهی است. از نگاه آن ها اگر آینده گشوده نباشد و مشیت الهی از تمامی قدم ها و اعمال ما آگاه باشد، دیگر اراده ی آزاد بشر مفهومی نخواهد داشت. 🔸ج)مشیت خدا: قائلین به خداباوری گشوده معقتدند که این باور مسیحی که خداوند جزء جزء اجزای هستی و اعمال ما را در آغاز خلقت تعیین کرده است مبنی بر مشیت محض الهی، ایده ای آگوستینی است و نه آنچه کتاب مقدس بیانگر آن است. از همین رو، با بازگشت به متن مقدس و به آباء کلیسا و آراء آنها آراء پیش آگوستینی ایده ی مشیت محض الهی را رد می¬کنند. 🔸د) حاکمیت عام (general sovereignty): خداباوری گشوده ایده ی مشیت محض الهی را رد کرده و قائل به «حاکمیت عام» خداوند است، به این معنا که خداوند حدود و ضابطه های کلی هستی را بنیان نهاده، به بشر اراده ی آزاد و تام می دهد که بر اساس آن حتی می¬تواند عشق خداوند را رد کرده به آن پاسخ ندهد. به این گونه از آزادی، آزادی لیبرتاریانیستی(libertarian freedom) می گویند... ادامه در... ✅http://hekmateislami.com/?p=6007 @hekmateislami
هدایت شده از خبرگزاری فارس
✍🏻 یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره مناجات شعبانیه بسم‌الله الرحمن‌الرحیم 🔹دعا، وسیله‌ی مؤمن و ملجأ مضطر و رابطه‌ی انسان ضعیف و جاهل با منبع فیاض علم و قدرت است، و بشر بی‌رابطه‌ی روحی با خدا و بدون عرض نیاز به غنی بالذات، در عرصه‌ی زندگی سرگشته و درمانده و هدر رفته است؛ «قل ما یعبؤا بکم ربیّ لولا دعاؤکم». 🔹بهترین دعا آن است که از سرمعرفتی عاشقانه به خدا و بصیرتی عارفانه به نیازهای انسان انشا شده باشد، و این را فقط در مکتب پیامبر خدا (صلّی‌اللَّه‌علیه واله‌وسلّم) و اهل‌بیت طاهرین او - که اوعیه‌ی علم پیامبر(ص) و وراث حکمت و معرفت اویند - می‌توان جست. ما بحمداللَّه ذخیره‌یی بی‌پایان از ادعیه‌ی مأثوره‌ی از اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) داریم که انس با آن، صفا و معرفت و کمال و محبت می‌بخشد و بشر را از آلایشها پاکیزه می‌سازد. 🔹مناجات مأثوره‌ی ماه شعبان - که روایت شده اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) بر آن مداومت داشتند - یکی از دعاهایی است که لحن عارفانه و زبان شیوای آن، با مضامین بسیار والا و سرشار از معارف عالی‌یی همراه است که نظیر آن را در زبانهای معمولی و محاورات عادی نمی‌توان یافت و اساساً با آن زبان قابل ادا نیست. 🔹این مناجات، نمونه‌ی کاملی از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبی است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوی عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا. 🔹مناجاتهای پانزده‌گانه که از امام زین‌العابدین حضرت علی‌بن‌الحسین (علیه‌السّلام) نقل شده، گذشته از خصوصیت بارز دعایی مأثور از اهل‌بیت (علیهم‌السّلام)، این مزیت را داراست که به مناسبت حالات مختلف مؤمن، مناجاتها را انشا فرموده است. 🔸خداوند به همه توفیق استفاضه و خودسازی به برکت این کلمات مبارک را عنایت فرماید. آمین. ۶۹/۱۰/۱ @Farsna
پيرو مصوبه هيات رئيسه مؤسسه مورخ 97/12/26 ، امكان شركت در آزمون ورودي دكتري مؤسسه براي فارغ‌التحصيلان ارشد مراكز آموزش عالي غير مؤسسه كه زير نظر وزارت علوم هستند فراهم شد؛ البته مشروط بر اينكه: 1:مدرك كارشناسي مؤسسه را داشته باشند؛ 2: صلاحيت علمي و برخورداري ايشان از پيشينه علمي مطلوب در مصاحبه‌اي توسط كميته برگزاركننده دكتري(قبل از آزمون)، احراز گردد. زمان و مكان ثبت‌نام: داوطلبان ضروري است براي ثبت نام به مديريت پذيرش مؤسسه(ساختمان مركزي مؤسسه واقع در بلوار جمهوري، طبقه همكف) مراجعه‌كنند. زمان ثبت‌نام از ساعت 8 صبح الي 12 مورخ 98/01/18 الي 98/01/25 مي باشد . علا قه مندان به شرکت در دکترای رشته فلسفه دین که واجد شرایط فوق هستند ، می توانند در زمان یاد شده به مدیریت پذیرش موسسه مراجعه نمایند.
💢قرآن پرچم تمدن اسلامی است/ بشری‌بودن قرآن؛ مخرب‌ترین شبهه مستشرقان 📌آیت‌الله علیرضا اعرافی، در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی در قم، گفت: 🔹قرآن پرچم تمدن اسلامی است، زیرا تمدن اسلامی، نص‌محور است و قرآن محور بنیادین این تمدن است؛ قرآن جهان را با نزول خود تکان داد و بشریت را وارد قلمرو جدید کرد و اگر بشریت در مسیر قرآن جلو می‌رفت جهان چهره دیگری داشت. 🔹رسالت سنگینی بر دوش طلاب جوان است؛ آنان باید در همه عالم پرچم قرآن را به اهتزار درآورند. 🔹تحقیقات زیادی در میان مستشرقان درباره قرآن انجام شده و البته همه هم غرض ندارند، ولی بخش زیادی از این تحقیقات پایه اندیشه قرآنی ما را متزلزل می‌کند و ما باید آن را بشناسیم و حکیمانه به آن پاسخ دهیم. 📖 متن کامل در: 🌐 http://yon.ir/B5X8b ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ #آیت‌الله_اعرافی 🔳 با #مفتاح همراه باشید 🆔 @meftaah_com 📷 yon.ir/OIwwB
#نکوداشت #محمد_لگنهاوزن #قطب_فلسفه_دین #پژوهشگاه_فرهنگ_و_اندیشه_اسلامی ✅ آئین نکوداشت پروفسور محمد لگنهاوزن 🔻 با افاضه: آیت الله محمد تقی #مصباح_یزدی آیت الله #علی_اکبر_رشاد 🎙 با سخنرانی: #هادی_صادقی #شفیق_جرادی #غلامرضا_اعوانی #محمد_محمدرضایی #ابوالفضل_ساجدی #علیرضا_قائمی_نیا 📅 پنج شنبه 29 فروردین 98 ساعت 10 🏬 قم، موسسه امام خمینی(ره) 🆔 @iictchannel
#نکوداشت #محمد_لگنهاوزن #قطب_فلسفه_دین #پژوهشگاه_فرهنگ_و_اندیشه_اسلامی ✅ آئین نکوداشت پروفسور محمد لگنهاوزن 🔻 با افاضه: آیت الله محمد تقی #مصباح_یزدی آیت الله #علی_اکبر_رشاد 🎙 با سخنرانی: #هادی_صادقی #شفیق_جرادی #غلامرضا_اعوانی #محمد_محمدرضایی #ابوالفضل_ساجدی #علیرضا_قائمی_نیا 📅 پنج شنبه 29 فروردین 98 ساعت 10 🏬 قم، موسسه امام خمینی(ره) 🆔 @iictchannel
پاسخ به شبهه بی ارزش بودن حکومت دینی در نظر حضرت امیر علیه السلام ؛ حجت الاسلام استاد محمد کریمی 👇👇👇👇
🔶 در راستای برگزاری آئین نکوداشت پروفسور : ✅ آشنایی با ابعاد این فیلسوف معاصر؛ ⚜ مشروح خبر: 🌐 iict.ac.ir/legenhosen-2 🆔 @iictchannel