eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
762 ویدیو
277 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 🔰ستاد مردمی مشکات حامیان گفتمانی آیت الله رئیسی تحت نظر جمعی از اساتید موسسه امام خمینی رحمه الله 💠هدف از تشکیل این ستاد، تزریق راهبردها و روش ها، شبکه سازی فعالین انتخاباتی در استان ها و حرکت یک سویه با گفتمان واحد برگرفته از مبانی معرفتی اسلام و انقلاب اسلامی می باشد. 🔰جهت عضویت در این ستاد روی لینک زیر کلیک کنید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1107886204Ce119172a9e
⭕️ مناظرات انتخاباتي، صحنه نمايش سلامت يا بيماري معنوي 🔴 شاخص كانديداي اصلح: هدايت خود و جامعه در مسير 🔹 قبلا در يادداشت (سلامت معنوي 8) در بحث از شاخصهاي سلامت معنوي اسلامي بيان شد كه شاخص آن در بعد شناختي، اين است كه خداوند و معصومين ع براي فرد "اهم" (مهمترين) امور باشد. با توجه به اين شاخص مي توان گفت كانديدي كه در مناظرات و فعاليتهاي انتخاباتي، از صفت پايداري در رعايت اخلاق اسلامي، تحمل بد اخلاقي هاي رقيب، و مقدم كردن خواست خدا در موارد تعارض آن با هواي نفس، برخوردار است، اين صفت در تحقق شاخصه سلامت معنوي در او، تاثير بسزايي دارد زيرا كنترل نفس در اين ميدان پرخطر در مواجهه با تخريبهاي ناجوانمردانه رقيب به معناي مهمتر شمردن خواست خدا در اين ميدان است. تكرار اين رفتار به تدريج جايگاه خدا در زندگي او را بالا مي برد و به اكبر شدن خدا در زندگي كمك ميكند. در نقطه مقابل، پايمالي اخلاق در اين ميدان، به تدريج بر عمق بيماريهاي معنوي كانديد مي افزايد. 👈🏼 دو مناظره نشان داد كه گويا يك ماموريت مهم برخي از كاندیداها تخريب ناجوانمردانه آقاي رييسي است اما وی برخوردی اخلاقی داشت. 🔸 هدايت جامعه به سمت سلامت معنوي و برخورداري اجتماع از بركات عظيم آن، كه در پستهاي قبلي آمد، نيازمند رييس جمهوري است كه خود در اين مسير حركت كند، چنانكه در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) چنین مي خوانيم: 🔹 صنْفَانِ مِنْ أُمَّتِي إِذَا صَلَحَا صَلَحَتْ أُمَّتِي وَ إِذَا فَسَدَا فَسَدَتْ أُمَّتِي قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَنْ هُمَا قَالَ الْفُقَهَاءُ وَ الْأُمَرَاءُ. 🔸 دو گروه از امت من هستند كه اگر صالح شدند، امت من نیز صالح می‌شود و اگر فاسد شدند امت نیز فاسد خواهد شد. و در پاسخ به این پرسش که اینان کیستند؟ فرمودند: «فقیهان و فرمانروایان» 🆔 https://eitaa.com/sajedi_ir/ 🆔@meshkatnoor
📛شبهه ای انتخاباتی ❌هر کشوری متعلق به تمام انسان هایی است که در آن سکونت دارند مانند یک مجتمع که متعلق به تمام کسانی است که در آن ساکن هستند. ⛔️همان گونه که در یک مجتمع همه ساکنان به دلیل مالکیت حق دارند هر شخصی را خواستند به عنوان مدیر مجتمع انتخاب کنند و نمی توان دایره انتخاب ساکنان مجتمع را محدود کرد؛ در یک کشور هم همه شهروندان آن کشور حق دارند نماینده خود در انتخابات را داشته باشند. ❓❓❓شورای نگهبان به چه حقی انتخابات را مهندسی می کند و دامنه انتخاب مردم را محدود می کند در حالی که مردم ایران مالکان مشاع ایران هستند و آزاد هستند مانند ساکنان یک مجتمع هر کسی را دوست داشتند انتخاب کنند. 💠 پاسخ شبهه : افزون بر اینکه مدیریت یک آپارتمان هم صلاحیت هایی چون مهارتهای کلامی و ارتباطی با وجود اقتدار، نظم و حسابرسی دقیق و تنظیم دخل و خرج نیاز دارد و لذا نیازمند متصدیان جامع و کاملی است. 🔻اما در مورد ریاست جمهوری چون مهارت و سمت کاملا تخصصی محسوب میشود لذا لازم است علاوه بر دخالت عموم مردم در این زمینه یک مجموعه افراد متخصص ایشان را ارزیابی نموده تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود. چه بسا یک نفر بتواند با فریب افکار عمومی خود را متظاهر به شرایط ریاست جمهوری جلوه دهد. 🔻به علاوه عقل حکم میکند که هر چه مسئولیت و پست حساس تری مطرح باشد، شرایط و ضوابط سخت گیرانه تری اعمال گردد. 🔻شورای نگهبان هم نه بر اساس سلیقه بلکه به حکم قانون صلاحیت افراد را بررسی میکند. ✍️ حجت الاسلام مهاجرانی؛ دانش آموخته موسسه امام خمینی 🆔@meshkatnoor
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🎵 صوت کامل مناظره اسلام و سکولاریسم در کلاب هاوس 👤 حجت الاسلام دکتر الهی راد 👤 دکتر سروش دباغ برای شرکت در جلسات دیگر هم گفتگوی معرفتی، هم اندیشی و مناظره کلاب را در کلاب هاوس دنبال نمائید. 📤 کانال بنیان @elahirad_ir
📡آزار جنسی دختران در مدارس انگلستان به نقل از « بی بی سی» ❓❓❓آیا این وقایع نشانگر این نیست که: ⚫️ بی حجابی عامل مهم آزار جنسی زنان می باشد ⏺حجاب عامل اصلی مصونیت زنان است ❇️بر این اساس، قرآن مجید برای مصونیت زنان از آزار جنسی افراد شرور چنین می فرماید: ✳️«يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ»( احزاب، ۵۹) 🔆«ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ! ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮﺍﻧﺖ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺍﻧﺖ ﻭ ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﺆﻣﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﮕﻮ : ﭼﺎﺩﺭﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﻭ ﭘﻮﺷﻨﺪ [ ﺗﺎ ﺑﺪﻥ ﻭ ﺁﺭﺍﻳﺶ ﻭ ﺯﻳﻮﺭﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺩﻳﺪ ﻧﺎﻣﺤﺮﻣﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﮕﻴﺮﺩ . ] ﺍﻳﻦ [ ﭘﻮﺷﺶ ] ﺑﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ [ ﺑﻪ ﻋﻔﺖ ﻭ ﭘﺎﻛﺪﺍﻣﻨﻲ ] ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﻮﻧﺪ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ ، ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ [ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺍﻫﻞ ﻓﺴﻖ ﻭ ﻓﺠﻮﺭ ] ﻣﻮﺭﺩ ﺁﺯﺍﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﺮﻓﺖ.» 🆔@meshkatnoor
♻️ قاعده ترجیح صالح مقبول بر اصلح، در انتخاب بین رییسی و جلیلی 🔰 فرض اول – فرد اصلح (A) با ۱۹ امتیاز، مقبولیت ندارد اما فرد صالح (B) با ۱۷ امتیاز، مقبولیت اجتماعی دارد. بنا بر این فرض، از نظر کیفی، فاصله کمی بین آنهاست. در این فرض با توجه به فاصله کم اصلح و صالح مقبول از نظر شرایط کیفی، بدیهی‌ترین تصمیم این است که پس از ناامیدی از ایجاد اقبال برای فرد اصلح، باید به فرد صالح اما مقبول رای داد تا از قدرت یافتن فرد ناصالح جلوگیری کرد. به عبارت دیگر در این فرض، خود «مقبولیت» به یکی از شرایط اصلح بودن تبدیل می شود چون انتخاب آن از مفسده بزرگتری که قدرت یافتن فرد ناصالح است، جلوگیری می کند. در این فرض در حقیقت باز هم شما به اصلح رای داده‌اید. فرض دوم - فرد اصلح (A) با ۱۹ امتیاز، مقبولیت ندارد و فرد صالح (B) که ۱۷ امتیاز داشت و با اصلح فاصله کمی داشت هم مقبولیت ندارد اما گزینه سومی (C) با ۱۲ امتیاز از مقبولیت برخوردار است. در این جا هرچند گزینه (C) به نسبت کسی که امتیازش ۹ است، صالح شمرده می‌شود اما فاصله او با گزینه اصلح خیلی زیاد است. در فرض دوم از آنجا که فاصله اصلح با صالح مقبول از نظر شرایط کیفی خیلی زیاد است، نباید به قاعده خلاف اصل «ترجیح صالح مقبول بر اصلح» تن داد و باید تحت هر شرایطی روی رأی به اصلح تاکید کرد تا ارزش‌های مدیریتی فراموش نشود و مسیر نزولی روز به روز بیشتر نگردد. دلیل آن هم روشن است. در این فرض، شرایط کیفی فرد مقبول به گزینه ناصالح، خیلی نزدیکتر است تا فرد اصلح. حال که صورت مساله و تا حدودی پاسخ آن روشن شد یادآور می‌شوم که بحث «ترجیح صالح مقبول بر اصلح» را یک بار خدمت استادم مرحوم آیت الله مصباح یزدی (ره) مطرح کردم و آنچه در فروض مختلف نوشتم، برگرفته از آموزه‌هایی است که از آن استاد عزیز آموختم. اما اکنون و در شرایط فعلی، آنچه نگارنده از صحنه آرایی انتخابات پیش رو درک می‌کند این است که هر دو گزینه، آقایان جلیلی و رییسی از سلامت مدیریتی و اقتصادی و اعتقاد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و اعتقاد به توان داخلی و ولایتمداری برخوردارند و البته هر یک ویژگی‌های مثبت مختص به خود هم دارند. وقتی با دقت نگاه می‌کنید، از جهاتی آقای رییسی و از جهات دیگری آقای جلیلی، امتیازات بیشتری دارند. تا اینجا آقای جلیلی به دلیل کار کارشناسی مستمر سال‌های گذشته از اشراف بیشتری نسبت به حوزه‌های اجرایی برخوردار است و تفاوت ملموسی با جلیلی سال ۹۲ کرده است اما متاسفانه به دلیل ادبیات نخبگانی، همچنان در برقراری ارتباط با اکثریت توده‌های عمومی و لایه‌های مختلف جامعه مشکل دارد و نتوانسته اقبال عمومی را به شکل گسترده‌ای فراهم کند. به نظرم این موضوع در ادامه مسیر انتخابات نیز تغییر نخواهد کرد. آقای رییسی اما هر چند سابقه مدیریت کلان مستمر و طولانی بویژه در بخش قضا داشته است و مانند آقای جلیلی نسبت به جزییات حوزه‌های اجرا آشنایی ندارد اما اشراف کلی بر مباحث و مشکلات کشور را دارد و به دلایل مختلفی که یکی از مهمترین آنها اقدامات امید بخش ایشان در برخورد با مفاسد و رسیدگی به مشکلات مردم در دوره ریاست قوه قضاییه بوده، از اقبال بیشتری برخوردار است و این موضوع کاملا مشهود است. بنابر این به عقیده نویسنده این سطور، هر چند آقای جلیلی از نظر برخی به دلیل اشراف بیشتر بر بخش‌های اجرا اصلح است اما برخی ویژگی‌های آقای رییسی در کنار اقبال عمومی نسبت به ایشان خیلی بیشتر است. با این وجود از آنجا که این دو مدیر انقلاب اسلامی از نظر کیفی خیلی با هم فاصله ندارند و در معدل‌گیری نهایی از جهت جمیع شرایط نزدیک به هم هستند، بنا بر ضرورت جلوگیری از قدرت یافتن فردی که از نظر ما صلاحیت لازم را ندارد، اجرای قاعده ترجیح صالح مقبول بر اصلح، از طرف کسانی که آقای جلیلی را اصلح می‌دانند، اقدامی عاقلانه و از زاویه‌ای که متذکر شدم، در حقیقت انتخاب اصلح است. در عین حال، طبعا اگر کسی صحنه انتخابات را اینگونه نبیند که بنده می‌بینم، یعنی قائل به این باشد که فرد اصلح از مقبولیت لازم برخوردار است یا در ادامه مسیر آن را کسب می‌کند یا فاصله اصلح با صالح مقبول را زیاد ببیند یا ... حتما باید به تکلیف خود در حمایت از گزینه اصلح عمل کند. در این صورت نه تنها چنین فردی قابل سرزنش نیست که قابل ستایش هم هست. 👇👇👇
علاوه بر همه اینها بلا تردید، هیچ یک از این دو عنصر مدیریتی جبهه انقلاب، شهوت نشستن بر کرسی ریاست جمهوری را ندارند و در روزهای آینده، خود به خوبی به جمع‌بندی لازم خواهند رسید. ✍️ حجت الاسلام حمید رسایی 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏دستگاه فکری ‎ فلسفه دارد، اعم از: فلسفه علم دستگاه فکری اسلامی فلسفه متدولوژی دستگاه فکری اسلامی فلسفه کاربرد دستگاه فکری اسلامی 🆔@meshkatnoor
50.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید: جلسه هم‌اندیشی تواصی به حق در مشارکت حداکثری (قسمت اول) 👤🎤 سخنران: حضرت آیت‌الله رجبی (دامت برکاته) ریاست محترم موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره 🗓 برگزار شده در روز چهارشنبه 19 خرداد 🆔@meshkatnoor
💢 بحران معرفت: نقد عقلانیت و معنویت تجددگرا / اثر دکتر "بحران معرفت" کتابی است در نقد دیدگاه‌های آقای مصطفی . ایشان طی گفتارها و مقالاتی که در کتاب راهی به رهایی گردآوری شده است، دیدگاهایشان را در بسیاری از مباحث جاری در فضای فکری ایران مطرح کرده‌اند. آقای ملکیان از موضع تجددگرایی و سکولاریسم، تفکر سنتی اسلامی را نقد مي‌کنند. کتاب بحران معرفت پاسخی است به برخی از نظرهایی که ایشان در کتابشان مطرح کرده‌اند. ناشر: انتشارات مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی 🆔@meshkatnoor
🍃 💢 جستارهایی در فیزیک معاصر دکتر اخیرا کتاب بسیار مهمی را منتشر نموده‌اند که نکات اساسی را در مورد بررسی قرار داده است. 📃 فصل‌های کتاب از قرار زیر است: 🔸 فصل اول: چالش‌های فلسفی نظریه استاندارد 🔸 فصل دوم: آیا معضل موج ذره حل شده است؟ 🔸 فصل سوم: توفیقات و چالش‌های بنیادی در فیزیک معاصر 🔸 فصل چهارم: احیاء توجه فیزیکدانان به از اواخر قرن بیستم 🔸 فصل پنجم: از ابزارانگاری تا فیزیک بنیادی:ضرورت فیزیک بنیادی برای پیشرفت فیزیک 🔸 فصل ششم: تفحصی چند در چند مفهوم بنیادی فیزیک 🔸 فصل هفتم: ضرورت انقلاب در حوزه های کوانتوم و 🔸 فصل هشتم: نقدی بر جریان فعلی فیزیک در ایران ⚪️ انتشارات: نشر علم 🔲 سایت نشر علم با قابلیت خرید کتاب: elmpub.com/product/detail/2836/جستارهايي-در-فيزيك-معاصر 🆔@meshkatnoor
فراخوان اولین «جایزۀ فلسفۀ دین» | ویژۀ آثار برتر کشور در حوزۀ فلسفۀ دین انجمن‌علمی فلسفۀ دین ایران با تجربیات فراوان در سطح ملی و بین‌المللی، در صدد است با همکاری مراکز علمی و فرهنگی کشور اقدام به اعطای «جایزۀ فلسفۀ دین» کند. دبیرخانۀ جایزۀ فلسفۀ دین آثار علمی را در سه بخش (۱) کتاب چاپ شده (تألیف و ترجمه)، (۲) مقاله (مقالات منتشر شده در مجلات معتبر علمی) (۳) پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری، رساله‌های سطح ۳ یا ۴ حوزه که در موعد مقرر دفاع شده‌اند می‌پذیرد و برگزیدگان خود را طی مراسمی در روز جهانی فلسفه (۲۷ آبان ۱۴۰۰) معرفی خواهد کرد. علاقه مندان می توانند آثار خود را مشتمل بر مدارک زیر از طریق این صفحه ( http://philor.org/?page_id=1734#wpcf7-f1733-p1734-o1) ارسال کنند: نسخۀ الکترونیک (پی‌دی‌اف) کامل اثر به همراه آدرس ثبت کتاب در سایت کتابخانۀ ملی (و متن اصلی برای کتاب ترجمه) آدرس صفحۀ مجلۀ محل انتشار مقاله تصویر صورت‌جلسۀ دفاع پایان‌نامه و رساله فهرست سوابق علمی (cv) صاحب اثر 🆔@meshkatnoor
🔴جنگ شناختی و انتخابات 1400؛ توهم یا واقعیت؟ 🖋 📊 🖍راهکارها 🔹1️⃣یکی مهم‌ترین راهبردها و راهکارها در مقابله با جنگ شناختی دشمن، خصوصاً در انتخابات پیش رو؛ بهره گیری از عنصر بصیرت و شناخت شیوه‌ها و اهداف جنگ شناختی دشمن است که مورد تأکید رهبر حکیم، فرزانه و بصیر انقلاب اسلامی است. ایشان می‌فرمایند: «هرجايى كه ما توانستيم درست بفهميم، درست تشخيص بدهيم - يعنى همان بصيرت - و به دنبال آن احساس تكليف كرديم، احساس تعهّد و مسئولیت كرديم و وارد ميدان شديم، غلبه با ما بوده است؛ «فَإِذا دَخَلْتُمُوهُ فَإِنَّكُمْ غالِبُونَ‌» ( مائده: 23). وقتى باایمان و با بصيرت وارد ميدان مواجهه شديد، غلبه با شما است، شما برنده هستيد. (19 بهمن 1389 در دیدار با مردم قم). 🔹2️⃣راهکار دوم، توجه به شاخصه‌های کاندیدای اصلح از منظر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) است که‌ عبارت‌اند از: 1- دارای مدیریت و کفایت 2- باایمان 3- معتقد به جوانان 4- عدالت خواه و ضد فساد 5- مردمی 6- امیدوار 7- معتقد به توانمندی¬های داخلی 8- دارای عملکرد انقلابی و جهادی. (بر گرفته از بیانات نوروزی 1400) 🔹3️⃣راهکار پایانی، افشاگری نسبت به ترفندهای جنگ شناختی دشمنان است. افشاگری یکی از راهبردهای اصلی قرآن کریم نسبت به توطئه‌های دشمنان در عرصه جنگ شناختی است. قرآن با افشاگری از انواع شیوه‌های جنگ شناختی؛ همچون توهین، تمسخر، تهدید، تخریب و دیگر شیوه‌ها، نسبت به حفظ جامعه ایمانی از آسیب‌های این قبیل جنگ‌ها، اقدام کرده است. -دانش_پژوه_سطح_چهار_کلام_اسلامی 🆔@meshkatnoor
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹نشست علمی " بررسی جریان نوصدرایی" به مناسبت اول خرداد روز بزرگداشت ملاصدرا 🔸کارشناس علمی: جناب آقای استاد عبدالرسول عبودیت 🔺 دبیر علمی: حجت الاسلام و المسلمین محمد رضاپور زمان: شنبه 1 خرداد 1400 مکان: مجمع عالی حکمت اسلامی 🆔@meshkatnoor
◀️ کتاب “یادنامه علمی استاد شهید” منتشر شد. 🔹کتاب یادنامه علمی استاد شهید؛ حاوی مجموعه مباحث و مطالب ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد شهادت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری که در سال ۱۳۹۸ از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار گردیده، توسط انتشارات حکمت اسلامی منتشر شد. ✅http://hekmateislami.com/?p=12029 🆔@meshkatnoor
این کارگاه آموزشی که دومین کارگاه مسئله‌شناسی معنویت‌پژوهی است، با هدف ایده‌های پیشنهادی برای نگارش مقالات علمی- پژوهشی و پایان‌نامه در حوزۀ معنویت بوده، به صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از لینک http://dte.bz/ethicsconf از مباحث آن بهره‌مند شوند. ترتیب برگزاری این کارگاه‌های آموزشی عبارت است از: دوشنبه 24 خرداد: - «مسئله‌شناسی معنویت‌پژوهی در ساحت کاربرد»، با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مسلم گریوانی، ساعت 10:30؛ سه‌شنبه 25 خرداد: - «مسئله‌شناسی معنویت در عرصۀ مطالعات تطبیقی»، دکتر بهزاد حمیدیه، ساعت 10:30؛ چهارشنبه 26 خرداد: - «مسئله‌شناسی معنویت در حوزۀ سبک زندگی و اخلاق»، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی علیزاده، ساعت 10:30؛ علاقه مندان به شرکت در این کارگاه‌ها، تا ساعت 14 روز یک‌شنبه (23 خرداد) فرصت دارند از طریق ارسال پیام به ایتا یا واتساپ به شماره 09900989031 برای حضور در این کارگاه ثبت نام نمایند و اعطاي گواهي‌نامه، منوط به حضور در هر سه جلسه است. هم‌چنین حضور در کارگاه پس از ثبت‌نام و دريافت تاييديه آن امکان پذير است. 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از همه علاقه مندان دعوت می شود که با ورود به لینک ذیل 👇👇👇وارد صفحه سمینار شوند. https://engage.shatel.com/b/moh-rwr-0c6-xuj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بهترین شیوه تبلیغات انتخاباتی برای انتخاب اصلح به پیشنهاد حجت‌الاسلام قرائتی (اول کلیپ را ببینید سپس این پیشنهاد را) این روزها که از خیابان ها و میدان های مختلف عبور می کنیم انواع شیوه های تبلیغاتی را میبینیم؛ از بنرهای بزرگ؛ چسباندن پوستر بر روی در و دیوار؛ پخش بروشور و پخش فیلم و صوت در ستادهای انتخاباتی. اما شاید شما هم مانند دیگر مردم از کنار این تصاویر عبور کرده باشید و تغییری در رای خود احساس نکرده باشید. زیرا این روش ها قدیمی شده اند و شما را اقناع نکرده‌اند. در این شرایط برد با کسانی است که به شیوه جدید و موثر و کم خطا تری را اجرا کنند. این شیوه «تبلیغ چهره به چهره و فرد به فرد» است. جالب اینجاست که حتی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ چهره های معروفی از اصلاح‌طلبان همچون تاجزاده به جای اینکه وقت خود را صرف توییتربازی و فضای مجازی کنند به میادین شهر تهران می رفتند و رو در رو با مردم صحبت می‌کردند. 🆔@meshkatnoor
⭕️ شماره ۴۶ فرهنگ پویا،👆🏼 ویژه‌نامه قوه مجریه منتشر شد 🔻 در این شماره از فصلنامه فرهنگ پويا، قوه مجریه نظام جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین ویژگی‌های مسئولین این قوه از نگاه متخصصین و قانون اساسی تبیین شده است. 🔻 این نشریه را می‌توانید در اینجا (http://dpfqom.iki.ac.ir/system/files/files/Pouya-46-small6.pdf)ملاحظه فرمایید. 🌑 جهت سفارش نسخه چاپی به شمارۀ 02536624811 و یا ادمین کانال سفارش دهید. 🆔@meshkatnoor
💢از تناقض‌گویی تئوریسین تا حیرانی سیاستمدار/ وقتی فقه بازیچه دست روشنفکران میشود 🔺 در کانال تلگرامی خود متنی پیرامون «حکم فقهی شرکت در انتخابات» منتشر کرد که در آن آمده است: «اینگونه تکالیف اجتماعی، جنبه‌ی تعبدی ندارد و مانند امر به معروف و جهاد، صرفا با توجه به آثار مثبت یا منفی هر اقدامی، حکم شرعی آن معین میگردد.» 🔹این درحالی است که امام خمینی(ره) که محلاتی بارها از نام ایشان سوء استفاده کرده و خود را پیرو ایشان جلوه داده است، بر شرکت مردم در اداره امور کشور از جمله حضور آنها در انتخابات‌های گوناگون، تأکید کرده‌اند. از منظر امام(ره) شرکت در ، نه فقط یک وظیفه اجتماعی و ملی است بلکه یک وظیفه شرعی اسلامی و الهی است. معمار کبیر انقلاب واردشدن لطمه به جمهوری اسلامی به خاطر مشارکت نداشتن در انتخابات را واردشـدن لطـمه به قواعد و حیثیت اسلام و موجب مسؤولیت می‌دانند؛ اما چرا برخی انتخابات را زمانی قبول دارند که به روی کار آمدن نامزد مورد علاقه‌شان منتهی شود!؟ 🔍محلاتی چند روز بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 95 به مردمی که با تمسک به «آرمان‌های امام» بر میثاق خود استوار ماندند و در انتخابات حضور فعالانه داشتند، آفرین و مرحبا گفت اما گویا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1400 آرمان‌های امام را از یاد برده است! به نظر میرسد در حقیقت برای این طیف اغراض جناحی جای آرمان‌های امام را گرفته و به همین جهت فقه بازیچه دست‌شان شده است! 🔸گذشته از اینها تناقض آشکار یافت شده در همین چند خط نوشته حاکی از عدم صلاحیت این چهره برای اظهارنظر فقهی است. وی در ابتدای یادداشت با استناد به روایت «من اصبح لایهتم بامورالمسلمین فلیس بمسلم»، اهتمام به سرنوشت خویش و جامعه اسلامی را یک حق عمومی و یک مسئولیت الهی دانست که نباید در آن مسامحه داشت ولی در قسمتی دیگر، جنبه تعبدی داشتن اینگونه تکالیف اجتماعی (مانند انتخابات) را به کلی منکر شد! تصور کنید حالِ سیاستمدارانی که بناست مطابق سخنان چنین تئوریسنی عمل کنند. بی‌جهت نیست که جبهه اصلاحات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دچار سردرگمی شده‌ و در آستانه یک انزوای سیاسی قرار دارد. ⚠️گفتنی است در دوران اصلاحات شاهد انحراف رئیس دولت از آرمان‌های انقلاب و همراستایی وی با دشمن در زمینه فرهنگی بودیم. «انزوا» و افول، سرنوشت محتوم تمام افراد و جریاناتی است که خواسته یا ناخواسته برای پیاده‌سازی سیاست‌های قدرتی رو به افول (آمریکا) در کشور تلاش میکنند. 🆔@meshkatnoor
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 نشست ارزیابی معرفت شناختی « تجربه های نزدیک به مرگ» 🔶 جلسه اول 🎙حجت الاسلام دکتر عبدالله محمدی ؛ عضو هیأت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران 🔶برگزار کننده: گروه فلسفه دین مجمع عالی حکمت 🎧 به دلیل کیفیت پایین صدا، با هندزفری یا هدفون استماع نمایید. 🆔@meshkatnoor
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅سلسله نشست های معنویت پژوهے ذیل همایش معنویت و علوم اسلامی ⬅️پیش نشست هشتم با موضوع: الگوی استخراج مسائل در موضوع « رابطه معنویت و فلسفه اسلامی » 👤ارائه دهنده: دکتر رضا اکبری؛ عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق 🆔@meshkatnoor