eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
761 ویدیو
276 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می‌کند ✅ نشست تخصصی گروه علمی فلسفه دین 🔷 موضوع: الهیات هوش مصنوعی 👤 ارائه: حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر محسن انبیایی 🗓 سه‌شنبه 25 مهر ماه ساعت 19 لطفا با لینک زیر وارد جلسه مجازی شوید 👇👇 https://b2n.ir/f.din 🔰 @hekmateislami 🆔@meshkatnoor
📚 رهزنان سعادت 🖊 نوشته حضرت علامه آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی(ره) 📝 تدوین و نگارش: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحسین فاریاب، عضو هیئت علمی گروه کلام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔷 کتاب پیش‌روی در پی پاسخ این پرسش کلیدی است که چرا مؤمنان با وجود ایمان به خدا و شناخت دستورهای او، در مقام عمل، به مقتضای ایمانشان عمل نمی‌کنند. استاد گران‌مایه، حضرت علامه مصباح یزدی(ره) بر اساس آیات و روایات، هوای نفس، دنیازدگی و شیطان را سه مانع مهم التزام به لوازم ایمان معرفی می‌کنند. ایشان همچنین پس از بیان این موانع، به تبیین راهکارهای مقابله با آنها می‌پردازند. 👈👈مشاهده و خرید اینترنتی 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ گروه عرفان و معنویت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با همکاری گروه عرفان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می‌کند ✅ موضوع: انسان‌شناسی مبنای معنویت‌گرایی علامه حسن‌زاده آملی(ره) (نقدی بر معنویت غیردینی) 👤 ارائه‌کننده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر 👤 ناقد اول:حجت الاسلام و المسلمین دکتر 👤 ناقد دوم: حجت الاسلام و المسلمین دکتر 👤 مدیر کرسی: حجت الاسلام و المسلمین دکتر 🗓 شنبه 22 مهرماه 1402 🆔@meshkatnoor
📚 پرسش از حکیم، منتخب پرسش و پاسخ‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی از آیت‌الله محمد‌‌تقی مصباح یزدی(ره) 📝 نوشته حجت الاسلام و المسلمین دکتر صفدر الهی ‌‌‌راد، عضو هیئت علمی گروه کلام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔷 پرسش از حکیم مجموعه منسجمی است از پرسش‌هایی در موضوعات اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی از محضر آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله‌عليه و پاسخ‌های معظم‌له؛ پرسش‌هایی که نمایانگر دغدغه‌ها و ابهامات پرسشگران است، و پاسخ‌هایی که در عین سادگی و ایجاز برآمده از دهه‌ها تأمل و تعمق در معارف اسلامی و نشان‌دهنده عمق و استحکام اندیشه‌های آن علامه فقيد است. 👈👈مشاهده و خرید اینترنتی 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
اَنَا عِندَ المُنکَسِرَةِ قُلُوبُهُم من نزد دل‌های شکسته‌ام. 💔💔💔 دوستان! این روزها از دیدن تصاویر و فیلم‌های جان‌گدازِ غزه اجتناب نکنید... وقتی دل از دیدن این صحنه‌های مظلومانه‌ می‌شکند، وقت دعا و التماس برای ظهور مولایمان (حضرت صاحب العصر و الارض) است. 💔💔💔 خدایا باقیمانده‌ی غیبت صاحبمان را بر ما ببخش! 🆔@meshkatnoor
1_7284382008.pdf
751.1K
🇵🇸فلسطین شبهات و سؤالها ✍کاری علمی و مفید از مدیریت امور دروس معارف اسلامی دانشگاه ها 🆔@mjafari_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نشست تخصصی گروه علمی فلسفه دین مجمع عالی حکمت 🔷 موضوع: الهیات هوش مصنوعی 👤 ارائه: حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر محسن انبیایی 🗓 سه‌شنبه 25 مهر ماه ساعت 19 🔰 @hekmateislami 🆔@meshkatnoor
📚 📗کتاب «جوهر آگاهی؛ یک دفاعیه جامع از دوئالیسم جوهری معاصر» نوشته ریکابوف و مورلند بتازگی توسط انتشارات ویلی بلک‌ول و در 390 صفحه بچاپ رسیده است. 📙فصل اول کتاب پس از مرور جوهری در قرن 21، به برخی مناقشات از سوی که آن‌ها را نوعی انحراف وجودشناختی می‌نامد، می‌پردازد و با تکیه بر ، رویگردانی نسبی از در دو دهه اخیر را به بحث می‌گذارد. 📕نویسندگان در فصل دوم با تکیه بر ، و ، استدلال‌هایی را بسود ارائه می‌دهند. 📘فصل سوم با عنوان «وحدت بنیادین موجودات آگاه»، با استفاده از و ، بر وحدت و تحقق یکجای نفس غیرفیزیکی استدلال می‌کند که خود در هفت بخش با رفت‌وبرگشت‌های متعدد همراه است. 📒مؤلفان در فصل چهارم با تکیه بر بروزرسانی استدلال موجهات (مودال) و عاملیت آزاد، سعی در تقویت دارند. 📔فصل پنجم و ششم نیز به پاسخ به کامنت‌ها علیه دوئالیسم و ترسیم چشم‌اندازی برای آینده اختصاص دارد و برنامه‌های پژوهشی جدید برای دوئالیسم جوهری در قرن 21 را تشریح می‌کند. @PhilMind 🆔@meshkatnoor
📌متن پرسش: مگر خدا کشتار زنان و کودکان و افراد بی‌گناه غزه توسط صهیونیستها را نمی‌بیند پس چرا هیچ کاری انجام نمی‌دهد و مانع آنها نمی‌شود؟ 📌پاسخ: 💠 در اینکه خداوند متعال قادر مطلق است و می‌تواند تمام دشمنان خود از جمله یهودیان صهیونیست را نابود کند شکی نیست؛ اما غرض خدا از خلقت انسان این بوده که موجودی خلق کند که دارای اختیار و اراده‌ی آزاد باشد و با انتخاب و اراده‌ی خود بتواند به کمال و سعادت ابدی برسد. چنین انسانی باید بتواند با اختیار خویش به نهایت خوبی و نهایت بدی برسد.‌ لذا سنت خداوند بر این قرار نگرفته که به اجبار و زور مانع انجام گناه و فساد شود. اگر خداوند دشمنان خود را نابود کند دیگری کسی جرأت دشمنی و فساد پیدا نمی‌کند و در واقع اختیار از انسان گرفته می‌شود و به اجبار هدایت می‌شود که دیگر ارزشی نخواهد داشت. 💠 سنت و روش خداوند بر این قرار گرفته که اگر دشمنان خدا در زمین به فساد و خونریزی مشغول شدند از طریق بندگان صالح و اهل جهاد با آنان مقابله نماید تا زمینه برای آزمایش انسانهای دیگر نیز فراهم شود تا مشخص شود که اهل جانبازی و شهادت در راه خدا هستند یا نه. خداوند سبحان از طریق اسباب و علل افعال خود را انجام می‌دهد و جهان را اداره می‌کند؛ انسانهای اهل جهاد در واقع وسیله و سببی از سوی خداوند برای مجازات مفسدین خونریز می‌شوند. ● پيامبر صلي الله عليه و آله:‌ خداى عزوجل مى فرمايد: به عزّت و جلالم سوگند كه از ظالم در دنيا و آخرت انتقام مى گيرم و از كسى هم كه مظلومى را ببيند و بتواند ياريش كند و نكند بى گمان انتقام مى‌گيرد.📚 كنزالعمال، ج۳، ص ۵۰۵ 💠 جهاد یک حکم الهی است که خداوند سبحان در آیات متعددی دستور مقابله و پیکار با دشمنان اسلام را داده است. ●وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ/ با آنان بجنگيد تا ديگر فتنه اى نباشد، و دين، مخصوص خدا شود. (بقره، ۱۹۳) جهاد بر ما واجب است و باید به هر شکل و وسیله‌ای به مبارزه‌ی با صهیونیستها بپردازیم و بدانیم نصرت الهی قطعی است و دشمنان اسلام شکست خواهند خورد. ●هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ/ او كسى است كه پيامبرش را با هدايت و دين درست، فرستاد تا آن را بر هر چه دين است پيروز گرداند، هر چند مشركان خوش نداشته باشند. (توبه، ۳۳) 🆔@meshkatnoor
پرسش: طبق قرآن کریم هر بلا و مصیبتی نصیب انسان می‌شود به خاطر گناهان و اعمال زشتی است که مرتکب شده است. اما سؤال اینجاست که کودکان معصوم چه گناهی کرده‌اند که دچار بیماری و گرفتاری می‌شوند؟ پاسخ پرسش: 🔷️ در برخی از آیات قرآن مجید آمده است که آنچه از مصیبتها و بدیها به انسان می‌رسد به خاطر گناهان خودش است. برای نمونه: وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَ يَعْفُو عَن كَثِيرٍ/ هر مصیبتی به شما رسد بخاطر اعمالی است که انجام داده اید، و بسیاری را نیز (خدا) عفو می‌کند. (شوری، ۳۰) 🔷️ دخالت اختیار و اراده‌ی آزاد انسان قابل انکار نیست. یعنی نفس با سوء استفاده از اختیارش و انجام اعمال نادرست و بد، شر را به سوی انسان می‌کشاند. نیّتهای پاک و اعمال صالح در کسب نعمت و رحمت الهی دخالت دارد و نیّتهای بد و اعمال زشت نیز باعث از دست دادن رحمت و نعمت پروردگار می‌گردد. در واقع نبودن رحمت و نعمت الهی به خاطر اعمال اشتباه و بدِ گذشته است. یعنی به نوعی کیفر و مجازات اعمال بد، و به خاطر ترک واجبات و گناهان بشر است. 🔷️ اما دقت داشته باشیم که خطاب این آیه از ابتدا متوجه‌ی کسانی می‌شود که گناه از آنان ممکن باشد (فبما کسبت ایدیکم). بنابراین آیه‌ی شریفه از اول شامل پیامبران الهی و ائمه‌ی اطهار علیهم السلام، و همچنین افراد غیرمکلف مثل کودکان و دیوانگان نمی‌شود. یعنی اگر مصیبتی به این افراد می‌رسد به خاطر گناهان آنها نیست چون اصلا گناهی مرتکب نشده‌اند. 🔷️ اما چرا کودکان دچار گرفتاری و بیماری و ... می‌شوند؟ 1️⃣ گاهی مصائب اطفال به خاطر اشتباهات، گناهان و ظلمهای دیگران است. یعنی والدین، حاکمان و دیگران در حق آنان ظلم کرده‌اند و آنان را دچار گرفتاریها و مصیبتها نموده‌اند‌. مثل اینکه والدین شراب می‌نوشند و در بدن آنها اثراتی ایجاد می‌کند که موجب بیماری مادرزاد فرزندشان می‌شوند. یا حاکمان امکانات بهداشتی مناسبی فراهم نمی‌کنند و بچه‌ها دچار بیماری می‌شوند. 2️⃣ گاهی برای تنبیه والدین و سوق دادن آنها به سوی توبه و بازگشت به سمت خداست. 3️⃣ گاهی برای مجازات والدین است. یعنی گناهی مرتکب شده‌اند که به خاطر آن مستحق عقاب دنیوی شده‌اند. 4️⃣ گاهی برای افزایش صبر و رشد و پرورش والدین و اطرافیان کودک است تا با تحمل مصیبت و بیماری کودک کامل‌تر شوند رشد پیدا کنند به خدا نزدیکتر شوند. 5️⃣ گاهی نوعی آزمایش برای والدین و اطرافیان کودک است تا مشخص شود آنها در مقابل این مصیبت و گرفتاریهای چه موضع‌گیری دارند و چه می‌کنند. 6️⃣ گاهی این مصائب زمینه‌ساز آزمایش و رشد و تکامل کودکان در آینده نیز می‌شود. تا مشخص شود که در بزرگسالی چگونه با مشکل خود روبه‌رو می‌شوند و چه می‌کنند. ● دقت داشته باشیم که خداوند متعال جبار (جبران کننده) است و اگر مصیبتی نصیب کودکان و دیوانگان شود در حالی که خود آنان بی‌تقصیر بوده‌اند، حتما در آخرت برای آنان جبران می‌کند و در ازای آن گرفتاریها نعمتهای فراوانی نصیبشان خواهد شد. 🆔@meshkatnoor
🌹با سلام و احترام ✅ کانال حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر محمدحسین فاریاب راه‌اندازی شد: 1️⃣ اطلاع‌رسانی برنامه‌ها، سخنرانی‌ها و کلاس‌ها 2️⃣ گزارشات صوتی، تصویری و مکتوب جلسات و برنامه ها 3️⃣ نشر بیانات و دیدگاه‌ها و مواضع علمی و پژوهشی 4️⃣ آشنایی با تألیفات و مقالات و آثار علمی و پژوهشی 🔷 کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحسین فاریاب 🆔 https://eitaa.com/Faryab110 🆔 @Faryab110 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈چرا این همه دعاهای مؤمنین در مورد رهایی مردم مظلوم فلسطین و غزه، توسط خداوند مستجاب نشده و ریشه ظلم صهیونیست‌ها کنده نمی شود؟ ⁉️ 🎙استاد 💠 واحد پاسخگویی به شبهات موسسه امام خمینی ره 🆔@mjafari_ir 🔰 @velayattv
🔻 کارگروه کلام جدید مرکز تخصصی علم کلام (موسسه آموزش عالی امام صادق(علیه السلام) برگزار می‌کند. 🔰نشست‌ علمی‌ 🔰"تبیین، نقد و بررسی نظریه جهان های موازی" 🎙با ارائه حجت الاسلام استاد شاکرین 🔹زمان: سه شنبه/ ۲ آبان/ ۱۴۰۲ بعد از نماز مغرب و عشا 🔹مکان: موسسه امام صادق‌ ع (پردیسان). طبقه دوم. سالن اجتماعات. 🌐 @kalamcenter 🆔@meshkatnoor
🌹با سلام و احترام ✅ کانال حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر صفدر الهی راد 🔶 عضو هیئت علمی گروه کلام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 1️⃣ اطلاع‌رسانی برنامه‌ها، سخنرانی‌ها و کلاس‌ها 2️⃣ گزارشات صوتی، تصویری و مکتوب جلسات و برنامه‌ها 3️⃣ نشر بیانات و دیدگاه‌ها و مواضع علمی و پژوهشی 4️⃣ آشنایی با تألیفات و مقالات و آثار علمی و پژوهشی 🔷 کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین دکتر صفدر الهی راد 🆔 https://eitaa.com/elahirad_ir 🆔 @elahirad_ir 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
✳️ گروه کلام و فلسفه دین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با همکاری جامعة المصطفی العالمیه و دبیرخانه کرسی‌ها برگزار می‌کند ✅ موضوع: جریان‌شناسی فلسفه اسلامی در کشورهای اسپانیایی زبان 👤 ارائه‌کننده: آقای دکتر عبدالولی امیلکار کروز 👤 مدیر کرسی: حجت الاسلام و المسلمین دکتر داود فاضل 🗓 یک‌شنبه7 آبان 1402 ⏰ 10 🏢 مکان: بلوار جمهوری اسلامی، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، طبقه پنجم، سالن اندیشه 🌐 حضور مجازی👇 🌐 iki.ac.ir/live 🆔@meshkatnoor
یادداشت1 «نقد مدعای وریا امیری»- رضا پور اسماعیل .pdf
74.6K
| نقد مدعای وریا امیری در اثبات طبیعت گرایی (خدا ناباوری) 🔸نکته‌ای در مناظره میان وریا امیری و بیژن عبدالکریمی در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ بسیار قابل توجه بود و آن مسئله ادعای طبیعت‌گرایی تقلیل‌گرا و طرح ادعاهای خارج از حیطه دست‌یابی معرفت تجربی بود. 🔸در همین مناظره وریا امیری که به طبیعت‌گرایی روش‌شناختی تقلیل‌گرا تاکید داشت، ادعاهایی را مطرح نمود که با هیچ روش تجربی قابل اثبات نیست. برای نمونه چند مورد از این ادعاها را بیان می‌کنم... ✍️ رضا پوراسماعیل 🆔@meshkatnoor
❇️«مختاری» سفیر ایران در واتیکان شد حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسین مختاری به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در واتیکان منصوب شد. پیش از این حجت‌الاسلام والمسلمین طه‌هاشمی این مسئولیت را بر عهده داشت. سفیر جدید ایران در واتیکان، دانش‌آموخته حوزه و دانشگاه است و عناوینی چون ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی، تحصیل در دانشگاه دورهام انگلستان، ریاست پژوهشگاه مطالعات تقریبی، مسئولیت مرکز اسلامی نیوکاسل و ریاست پژوهشکده بین‌المللی عروه الوثقی، عضو هيات علمي گروه کلام و فلسفه دين موسسه امام خميني ره، در سوابق وی به چشم می‌خورد. 🆔@meshkatnoor
✅ حکمت الهی قتل کودکان چیست؟ ✳️ حمید پارسانیا در فص موسوی کتاب «فصوص الحکم»، ابن‌عربی در مورد حکمت قتل کودکان توسط فرعون و نسبت آن با جامعۀ بنی اسرائیل بحث می‌کند. همانطور که می‌دانیم فرعون با خبر می‌شود که فرزندی خواهد آمد که قدرت او را متزلزل می‌کند. او هم برای جلوگیری از به دنیا آمدن موسی (ع)، فرزندان بنی‌اسرائیل را قتل‌عام می‌کند. اینجا سوالی که به وجود می‌آید این است که اگر عالم صحنۀ حکمت الهی است آیا این حادثه و قتل کودکان از باب تصادف است؟ زمانی هست که ما در سطح خرد مساله را نگاه می‌کنیم و فقط اراده، قدرت و اقتدار فرعون و ظلمی که انجام می‌دهد را ملاحظه می‌کنیم اما اگر در عالم همه جنود و کارگزار الهی هستند و از یک منظر الهی به مساله نگاه کنیم خود این امر هم در طرح حکیمانه الهی و نظام احسن نقشی ایفا نمی‌کند؟ ابن‌عربی در این فص و در توضیح این مطلب - به تعبیر بنده- بیان می‌کند که این «اخذ عزیز مقتدر» است که با دست خود فرعون دارد او را به نابودی می‌کشد و با همان ظلمی که دارد انجام می‌دهد، امت موسی (ع) در حال شکل گیری است. چون این کودکان که به تعبیری «حدیث العهد بالرّب» هستند و به واسطه حدیث‌العهد بودن به پروردگار و قربی که به خداوند دارند، پدر، مادر و بزرگان را به تسخیر خود درمی‌آورند و جامعه را به خدمت خود می‌گیرند. ضرورت این به خدمت درآوردن این است که عُلّوی در کار باشد و این علّو را کودکان به خاطر نزدیکی به خداوند دارند و همین موضوع باعث می‌شود که در دیگران اثر بگذارند و آنها را به تسخیر خود درآورند. اگر کسی پدر و مادر را از خواب بیدار کند، خودشان ناراحت می‌شوند و تحملش را ندارند اما تا از فرزند سرفه‌ای سر می‌زند یا ناآرام می‌شود با همه وجود از خواب برمی‌خیزند و در خدمت کودک قرار می‌گیرند. این در واقع منزلتی است که خداوند به کودک داده است که اینگونه می‌تواند مادر و پیرامون را تسخیر کند. کودکانی که حدیث العهد هستند وقتی که به مقتل برده می‌شوند نفس دارند و از بین نمی‌روند. ظلمی که به این‌ها می‌شود و انتقام و قصاصی که نسبت به این خون می‌شود باعث انباشت می‌شود. این کودکان با روحانیتی که دارند در یک حقیقت روحانی برتر اجتماع پیدا می‌کنند که همان تشکیل امت موسی است. همین مساله در سنت الهی عمل می‌کند و در نهایت فرعون را از بین می‌برد. امروز حوادثی که در غزه رخ می‌دهد و قتل‌عام کودکان بی‌گناه رخ می‌دهد کافی است که سنت الهی عمل کند و دست انتقام الهی با متن همین ظلم دارد قدرت و قوت می‌گیرد تا گریبان ظالم با آن گرفته شود. کسانی که به قتل می‌رسند کلمه توحید را بر زبان می‌آورند و ربّ خود را فرا می‌خوانند. فقط این کودکان نیستند که به مقتل برده می‌شوند و سنت خدا با آنها عمل می‌کند. این مقاومت و استقامت و توجه و عنایتی که به خداوند دارند و این ظلمی که به حیثیت الهی اینها می‌شود، مسبب تکوین امت اسلامی است که در حال رخ دادن است. گاهی حوادث را در ظرف مسائل طبیعی و دنیوی می‌بینیم و قواعد و سنن را در این افق در نظر می‌گیریم اما نظام عالم یک نظامی است که روابط دنیوی ظاهر اوست و ارتباطات وجودی در سطح عمیق‌تری شکل می‌گیرد و هویت امت و جامعه فقط در این روابط نیست بلکه در سطح معانی و حقایقی است که وجود دارد. بنابراین اگر مرگی اینجا وجود دارد فقط در نسبت این بدن هست و حقیقت اینها از بین نمیرود: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.» ارتباط وجودی انسان‌ها در حوزه معنایی و روحانی آن‌هاست پس قاعدتاً این ارواح حاضر هستند و وجود دارند و خود بخشی از سنت الهی است که به دست خود ظالم عمل می‌کند تا ان‌شاالله انتقام مظلوم گرفته شود. 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی نرم‌افزار پژوهش‌‌یار اولین بستر جامع پژوهشی در ایران 🇮🇷 این ۵۰ ثانیه را لطفا مشاهده بفرمایید 📥دریافت پژوهش‌یار از بازار ⬅️ اینجا از مایکت ⬅️ اینجا ــــــــــــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ @Pajouheshyar با کانال،در ثواب فعالیت‌های آن باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علمای سعودی و سایر کشورها که به مبارزه با نظام بشار اسد و ارتش سوریه فتوای جهاد فی سبیل الله می‌دادند اکنون کجا هستند؟ 🆔@meshkatnoor
🟢ثبت نام کارشناسی ارشد آغاز شد 👈 طلاب، غیر طلاب 👈 خواهران، برادران 1️⃣ آموزش محور 2️⃣ تحصیل مجازی 3️⃣ آزمون حضوری (بیش از ۱۱۰ مرکز آزمون در کشور) 4️⃣ اساتید عالی 5️⃣ محتوای غنی 6️⃣ آموزش مجازی 7️⃣ کلاس آنلاین و آفلاین 8️⃣ کتاب و cd و فایل pdf 9️⃣ صوت و تصویر تدریس استاد 🟢 ارزان و مقرون به صرفه 🔹تخفیف شهریه 🔸تقسیط شهریه 🔹وام تحصیلی 📝 ثبت نام از ۷ تا ۱۳ آبان در سایت سازمان سنجش ♻️ با شرکت در کنکور سراسری 💠 اطلاعات بیشتر و ثبت نام👇 🌐 ikvu.ir/fa/node/520 🔗روابط عمومی مرکز آموزش مجازی و نیمه‌حضوری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🌐ikvu.ac.ir 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯🔊 🔸 صوت کامل نشست علمی- ترویجی «الهیات مبتنی بر علوم شناختی» 🎙 با حضور: 📅 دوشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۲ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔@meshkatnoor
📚 المعجم الموضوعی لشرح‌المقاصد (3 جلد) به همراه لوح فشرده 🔷 آنچه پیش‌روی پژوهشگران علوم عقلی قرار دارد، چكیده و نمایه‌های كتاب ارزشمند شرح المقاصد فی علم الکلام است كه در «مركز پژوهشی دائرة‌المعارف علوم عقلی اسلامی» وابسته به «مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی» با شیوه‌ای خاص تهیه شده و در اختیار علاقه‌مندان علم كلام اسلامی قرار گرفته است. 🔷 چكیده‌نویسی منابع مهم علوم عقلی در رشته‌های گوناگون، یكی از فعالیت‌های تحقیقی «مركز پژوهشی دائرة‌المعارف علوم عقلی اسلامی» است كه به منظور آسان‌سازی، سرعت‌بخشی و جامعیت پژوهش‌های علوم عقلی اسلامی صورت گرفته است. این فعالیت برای دستیابی به اهداف بعدی مرکز، که تدوین مقالات فرهنگ‌نامه‌ای و دائرة‌المعارفی است، نقش اساسی دارد. 🔷 «چكیده‌نویسی» و «نمایه‌نویسی» منابع مهم، پیشینه‌ای مشابه در بعضی از مراكز تحقیقاتی رایانه‌ای داشته است، ولی كاری كه در این مركز بر روی منابع علوم عقلی انجام شده است، با كارهای مشابه در مراكز دیگر، به لحاظ شیوه، محتوا و اتقان كار، تفاوت‌هایی اساسی دارد. 👈👈اطلاعات بیشتر 👈👈مشاهده و خرید اینترنتی 🔶 کانال مرکز پژوهشی دائرة‌المعارف 🆔 @daeratolmaaref 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir