eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
762 ویدیو
276 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|| احترام ویژه به آیت‌الله بعد از اختلافات مربوط به حجت‌الاسلام و المسلمین علی مصباح: ▫️هيچ موقع از حاج آقا چيز منفی راجع به شهيد بهشتی نشنيدم. يک نمونه‌اش هم اين است بعد اينکه اين اتفاق [اختلافات در خصوص برخورد با آقای شریعتی و خروج آیت‌الله مصباح از مدرسه حقانی] افتاد، تابستان بعدش در خوانسار يک برنامه‌ای بود. مدرسه تازه‌سازی را مرحوم آقای ابن‌الرضا در خوانسار می‌ساختند يک بخشی از آن ساخته شده بود و يک بخشی هم داشت ساخته می‌شد، ايشان [از آيت‌الله مصباح] دعوت کرده بودند که يک برنامه بگذاريد اينجا براي طلبه‌ها و هوا هم خوب است و يک برنامه‌ای بود، يک عده از طلبه‌ها بودند، آيت‌الله مصباح بود. آقاي يوسفی غروی و مرحوم آقای تسخيری و اين‌ها، يک عده از اساتيدی بودند که درس می‌دادند؛ آقای تسخيری اقتصادنا درس می‌دادند... و آيت‌الله مصباح هم درس خودشناسی و... ▪️اين برنامه آنجا بود و يک نيمه‌شعبانی بود که شهيد بهشتي آمدند آنجا در آن مدرسه. اين نشان می‌داد که هم شهيد بهشتی آن احترام و علاقه را حفظ کردند [هم حاج آقا] تا آنجا که شهيد بهشتی تشريف آوردند، حاج آقا به من گفتند که دست آقا را ببوس! و آن جلسه هم خيلی جلسه انسی بود... ▫️من هیچ‌وقت پشت سر بهشتی حرف تضعیف‌کننده از ایشان نشنیدم البته هميشه می‌فرمودند که اختلاف نظر وجود دارد و ايشان نظرشان اين است و من نظرم اين و هر کسی بايد به نظر خودش عمل بکند. 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 بشنوید | مناظره قمار دموکراسی ▪️مبنای معرفت‌شناختی غرب‌زده‌ها در باب تعدد قرائت‌ها ▪️دموکراسی غربی یا مردم‌سالاری دینی ▪️دیدگاه علامه مصباح ره در باب نقش مردم با حضور: احمد زیدآبادی (فعال سیاسی اصلاح‌طلب) و حجت الاسلام دکتر صفدر الهی راد (عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی) 10 دی 1402 دانشگاه علامه طباطبائی تهران 📥 کانال بنیان https://eitaa.com/joinchat/1848573997Ca2cdb11590
💠 متن شبهه: در ذیل به بخشی از استدلال آقای مصطفی ملکیان‌ در مورد اینکه با گواهی تاریخ و انسانهای گذشته نمی توان به طور عقلانی و فلسفی، وجود پیامبران را اثبات کرد، اشاره می نماییم. 👇👇 اولا : استدلال به اینکه گذشتگان ما، معتقد بودند، برخی افراد چون صادق بودند و دروغ نمی گفتند، لذا این افراد فرستادگان خدا بودند.. عقلا این مدل استنتاج کردن، قابل اثبات، منطقی و عقلانی نیست؛ چراکه هیچکس نمیتواند میلیونها گفته ی یک فرد را در طول عمرش بشنوند و تحقیق کند که دروغ نگفته باشد!! دوما: از کجا مشخص است که بر فرض فردی مدتی از زندگی را راستگو بوده ، تا آخر عمر راستگو باقی مانده باشد!؟ و در اصل برای یک کلاهبرداری بزرگ از ابتدا راستگو نبوده است!؟ سوما: از کجا مطمئن باشیم که راویانی که حکایت پیامبران را برای ما نقل کرده اند راستگو بوده اند و یا تبانی بر دروغ نکرده اند !؟ چهارم اینکه: برفرض افرادی دارای قدرتها و معجزاتی بوده اند( که هیچ دلیل و عقلانیت علمی و تاریخی ندارد) چگونه میتوانند بواسطه آنها ارتباط خود با خدا را اثبات کنند!!؟ و در نهایت اینکه هیچ راه عقلانی و فلسفی برای پذیرفتن گواهی افراد، به وجود پیامبران و متدین شدن وجود ندارد. 🔶 پاسخ شبهه: اصل نبوت و ضرورت آن را ما از طریق استدلالهای متقن عقلی مثل برهان حکمت اثبات می‌کنیم؛ اما برای اثبات وجود تاریخی پیامبران اصلا نباید به دنبال استدلال عقلی و فلسفی باشیم بلکه باید به شواهد و قرائن و نقل متواتر راویان در طول تاریخ بسنده کنیم. چنين روشی یقین منطقی و فلسفی برای ما نمی‌آورد اما همین ظن و اطمینان قوی برای اعتقاد به وجود آنها کافی است چرا که عقلای عالم با همین یقین روانشناختی و اطمینان قوی امورات زندگی خود را رتق و فتق می‌کنند و مطابق سیره‌ی عقلاست. 🔶 در مورد پیامبران پیش از اسلام شاید ما به راحتی نتوانیم وجود تاریخی آنان را اثبات کنیم. اما وجود تاریخی نبی مکرم اسلام از طریق آثار باستانی، کتب خطی به جا مانده، کتب تاریخی و روایی و نقل متواتر در طول زمان به آسانی قابل اثبات است. 🔶 قرآن معجزه‌ی جاوید رسول اکرم صلی الله علیه و آله است. از آنجا که هیچ کس حتی یک سوره همسنگ آن نياورده‌ الهی بودن آن اثبات می‌شود. سپس بعد از مراجعه‌ی به این کتاب مقدس می‌بینیم که از وجود پیامبر اسلام و بسیاری از پیامبران الهی در آن صحبت شده است و وجود باقی انبیا‌ء نیز اثبات می‌شود. 🔶 مورد اولی که بیان کرده‌اند کاملا باطل است. در کجا آمده است که گذشتگان ما معتقد بودند چون برخی افراد هرگز دروغ نگفته‌اند و صادق بودند پس پیامبر بودند؟!!؟ از سویی دیگر اگر با کسی رفت و آمد و نشست و برخاست داشته باشیم و دروغی از زبانش نشنویم می‌توانیم باور داشته باشیم که فرد صادق و راستگویی است و هیچ نیازی نیست که تمام سخنان او را در طول عمرش بررسی کنیم. اولا ما به دنبال اثبات عقلی و فلسفی نیستیم و یقین منطقی لازم نیست. ثانیا روش عقلا هم چنین نیست و اطمینان قوی را کافی می‌دانند. 🔶 در مورد نکته دوم ایشان باید گفت زندگی پیامبران الهی از جمله پیغمبر مکرم اسلام از ابتدا تا انتهای عمر در مقابل دیدگان مردم بوده است و هیچ کس هیچ دروغی از آنها نشنیده و نقل نکرده است. همین برای اطمينان مردم کافی است و نیازی به یقین فلسفی ندارند. 🔶 در رابطه با مورد سوم می‌توان گفت: راویان بسیاری زیادی وجود پیامبر مکرم اسلام و سخنان ایشان را در طول تاریخ برای ما به شکل نوشتاری و سینه به سینه نقل کرده‌اند و عادتا غیرممکن است که تمام آنها با هم تبانی نموده و همه دروغ گفته باشند. وجود بسیاری از پیامبران دیگر نیز از طریق قرآن کریم و سخنان رسول اکرم صلی الله علیه و آله قابل اثبات است. 🔶 در رابطه با مورد چهارم نیز باید گفت: انبیاء الهی دارای معجزات فراوانی بودند. این معجزات هیچ تعارضی با عقل قطعی و علم حتمی نداشته است. همین که پیامبری ادعا می‌کند از سوی خدا فرستاده شده و معجزه‌ای می‌آورد که کسی مانند آن را نمی‌تواند بیاورد اثبات می‌کند که او واقعاً فرستاده‌ی خداست و کار او الهی است؛ چرا که اگر شیاد و دروغگو باشد خداوند متعال حتما وی را رسوا می‌کند و اجازه نمی‌دهد کسی به دروغ ادعا کند که از سوی او آمده و تمام مردم را فریب دهد. ✍️ داوود اسفندیاری؛ دکترای کلام 💠 واحد پاسخگویی به شبهات موسسه امام خمینی ره 🆔@meshkatnoor
📌آیا می توان هرکشته شده ای را شهید به شمار آورد؟ ✅توضیح سوال: امروز طلابی یا برخی نظامیانی که ترور می شوند، یا کسانی که در مسیر زیارت مزار حاج قاسم، کشته می شوند، کسانی که در حین تماشای رزمایش در اهواز، کشته می شوند و ... شهید نامیده می شوند. معیار شهیددانستن چیست؟ 👈پاسخ 1️⃣شهیددانسته شدن یک معیار عام دارد و یک معیار خاص و یک معیار بین این دو. بر اساس روایات، اگر کسی در راه محبت اهل بیت پیامبر علیهم السلام بمیرد نیز شهید است، طبق این معیار تمام دوستداران ایشان، شهید به شمار می روند. (جامع الاخبار، ص166) 2️⃣شهید در معیار خاص خود، کسی است که در میدان نبرد علیه کسانی که در پی نابودی دین خدا هستند، کشته می شود. طبق این معیار حتی از میان امامان شیعه، تنها و تنها امام حسین علیه السلام شهید به حساب می آید و حتی حضرت زهرا سلام الله علیها نیز شهید به شمار نمی روند. 3️⃣از سوی دیگر، حضرت زهرا و دیگر امامان علیهم السلام در روایات فراوانی، شهید دانسته شده اند. (الکافی، ج1، ص458) حال آنکه در میدان جنگ نبوده اند. پس باید دید طبق کدام معیار بوده است. 4️⃣معیاری که می توان آن را معیار شهیددانستن به شمار آورد، آن است که اگر کسی در راه دین خدا کشته شود، او نیز شهید است، هرچند در میدان جنگ نباشد. امامان علیهم السلام در راه بیان دین حق، مسموم شده و از دنیا رفتند؛ ازاین رو شهید به شمار می روند. حضرت زهرا سلام الله علیها نیز در همین مسیر، مجروح و از دنیا رفتند، پس شهید هستند. 5️⃣بر پایۀ معیار پیش گفته، اگر طلبه یا امام جمعه ای به دلایل شخصی ترور شوند، شهید به شمار نمی روند؛ ولی اگر به دلیل آنکه در راه دفاع از دین یا نظام اسلامی که داعیه دفاع از دین دارد، ترور شود، شهید به شمار می رود. 6️⃣حتی اگر افرادی در صف انتخابات برای تحکیم پایه های نظام اسلامی حاضر باشند، و دشمنان آنها را ترور کند، شهید به شمار می روند. نیز زائران مزار سردار سلیمانی به دلیل آنکه در مسیر پاسداشت سرداری کشته شدند که برای دفاع از اسلام می کوشید، و پاسداشت این سردار، پاسداشت و دفاع از اسلام به شمار می رود، شهید به شمار می روند. ✅برای پیوستن به کانال یادداشت‌های اعتقادی از لینک زیر وارد شوید. https://eitaa.com/Faryab110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 ✍🏼در این برنامه استاد جباری به پرسش و شبهه مهم زیر پاسخ می دهند که آیا مسلمانان در جنگ با بنی قریظه مرتکب کشتار جمعی بی گناهان شدند؟ : 1402.10.14 📡مرکز رسانه ای ولایت 📲مدیریت فضای مجازی 🔰 @velayattv 🆔@meshkatnoor
🔔فصلنامه حکمت اسلامی(۳۸) منتشر شد ▫️تطور برهان لم و إن از منطق به فلسفه اولی در کلام ابن‌سینا و ملاصدرا / عسکری سلیمانی امیری ▫️بررسی حقیقت اختیار از منظر مکتب تفکیک؛ نقدی بر کتاب «مسأله علم الهی و اختیار» / احمد سعیدی ▫️نقد و بررسی تحلیل معناشناختی مصلحت از دیدگاه علامه طباطبایی / مهدی برنهان مهریزی ▫️وحدت نفس در حکمت متعالیه و نسبت آن با وحدت هستی / مهدی سعادتمند ▫️مفهوم و جایگاه پیوستگی جسم در نظریه ماده - صورت‌گرایی ابن‌‌سینا / حمیده مختاری ▫️کدام گسست، کدام پیوست(تأملی در برهان فصل و وصل) /محمدمهدی کمالی، محمدهادی کمالی ▫️نسبت سنجی قولِ به اصالت وجود با معقول ثانی بودن آن / حمید عاشوری سید محمد موسوی هادی ایزانلو ▫️نقد و بررسی انسان‌مداری در مسأله شر از نگاه جورج مورودس / محمد رضاپور، محمد داود انصاری ▫️شبهه خدا به‌مثابه توهم کودکانه (بررسی و نقد الحاد روان‌شناختی فروید) / سید عبدالرئوف افضلی، عزالدین رضانژاد ▫️تبیین و تحلیل تقدم و تأخر «بالحق» در اندیشه صدرالمتألهین / روح‌الله حسینی 🆔@hekmateislami 🆔@meshkatnoor
📌 درسنامۀ تبلیغ تخصصیِ «علم و دین ۱»؛ اولین جلد از سلسله درسنامه‌های اندیشۀ دینی (که با هدف پاسخ به شبهات برآمده از تمدن الحادی مدرن تدوین شده است) در آستانۀ انتشار قرار گرفت. 🔹 🔸 نگاهی به ساختار کتاب حاضر: 👇 🔹 در بخش اول (قرآن و علم) حجج اسلام جواد گلی، جواد قلی‌پور و عیسی معلم در دو درسنامۀ «اعجاز قرآن» و «قرآن و یافته‌های علمی» ابعاد ادبی، علمی و هدایت‌بخشی قرآن را بررسی کرده و شبهات علمی ناظر به مباحث زیست‌شناسی را پاسخ داده‌اند. 🔸 در بخش دوم ( مدرنیته و تمدن دینی) حجج‌اسلام، داود فاضل فلاورجانی، حسن قره‌باغی و امیر پژوهنده در درسنامه‌های «محصولات مدرنیته؛ آری یا نه» و «جایگاه علم طب در تمدن دینی» به چگونگیِ مواجهه با محصولات علم مدرن و نیز امکانِ تحقق علم طب با صبغۀ دینی پرداخته‌اند. 📝 ↩️ 🔹 @Andyshedini
✅ نشست نقد کتاب؛ 《کلام جدید》؛ تألیف دکتر حسن یوسفیان ▪️گروه تخصصی کلام سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم اسلامی دانشگاهها (سمت) با همکاری گروه مبانی نظری اسلام دانشگاه معارف اسلامی، گروه شیعه‌شناسی دانشگاه تهران و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی (ره) برگزار می‌کند: ▪️نشست نقد کتاب 《کلام جدید》 با حضور جناب آقای دکتر حسن یوسفیان (نویسنده / عضو هیات علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره) ▪️ناقدین: -حجت‌الاسلام دکتر جبرئیلی (مدیر گروه شیعه‌شناسی دانشگاه تهران) -دکتر یوسف دانشور (عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی (ره)) ▪️دبیر علمی: -دکتر گرامی (مدیر گروه مبانی نظری اسلام دانشگاه معارف اسلامی) ▪️زمان: چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۰ صبح ▪️مکان: دانشگاه معارف اسلامی قم-سالن امام رضا علیه السلام ▪️برای ورود به نشست به صورت مجازی اینجا کلیک کنید. 🆔@meshkatnoor
🔰گروه علمی فلسفه دین، جلسه ۱۵۴ 🌀 پلورالیزم دینی و مدارا در جمهوری اسلامی ایران از منظر علامه مصباح یزدی(ره) 🎤 حجت‌الاسلام دکتر مجتبی افشارپور 🗓 سه شنبه، ۱۴۰۲/۱۰/۱۹، ساعت ۱۸:۳۰ 🖇 این جلسه به صورت مجازی و برخط برگزار می‌شود. 💻لینک حضور در جلسه https://b2n.ir/f.din 🆔@hekmateislami 🆔@meshkatnoor
📌راه فلسفه با راه عرفان جدا و ماهيت آن‌ها مختلف است. آیت الله مصباح یزدی(ره): 🔍 «‌شناخت عرفانى‌» در مقابل «‌شناخت عقلى‌» است. شناخت عقلى سر و كارش با استدلال، مفاهيم، تصورات و الفاظ است، در حالى كه عرفانى از سنخ كشف، شهود و شناخت حضورى است. از اين‌رو در اين مقدار كه، اين دو نوع شناخت جداى از يكديگر و در مقابل هم هستند، تقريباً بحث و اختلافى وجود ندارد. 👈 با اين حساب روشن است «‌فلسفه‌» نيز كه مباحث آن با روش عقلى بررسى مى‌شود، در مقابل قرار مى‌گيرد. كار فلسفه شناخت حقايق است؛ ولى ابزارى كه براى اين منظور به‌كار مى‌گيرد و مسايل را با آن حل و اثبات مى‌كند «‌عقل‌» و «‌مفاهيم ذهنى‌» است. كار فلسفه هيچ‌گاه از مفاهيم ذهنى فراتر نمى‌رود. از اين‌رو از و فلسفه تنها مى‌توان انتظار داشت كه وجود خدا را اثبات كند؛ ولى از آن نبايد توقع داشت كه ما را به خدا برساند. با عقل و فلسفه تنها مى‌توان خدا را شناخت؛ ولى نه اين‌كه او را ديد و يافت. ديدن و يافتن خدا مربوط به حوزه عرفان است. 📌راه فلسفه با راه عرفان جدا و ماهيت آن‌ها مختلف است. 📚در جستجوی عرفان اسلامی 🆔@meshkatnoor
✳️ ثبت نام مقطع کارشناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ویژه طلاب برای سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ 🔵 دوره حضوری در ۱۳ رشته ویژه برادران: علوم قرآنی، فلسفه، کلام، تاریخ، ادیان، اخلاق، علوم تربیتی، اقتصاد، حقوق، مدیریت، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و علوم سیاسی 🔵 دوره مجازی در ۷ رشته ویژه برادران و خواهران: علوم قرآنی، فلسفه، کلام، تاریخ، ادیان، اخلاق، علوم تربیتی 🔷 مزایا: 🔶 آشنایی طلاب با مبانی اندیشه‌های اسلامی در رشته‌های علوم انسانی 🔶 اعطای دانش‌نامه رسمی کارشناسی وزارت علوم 🔶 امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته‌های علوم انسانی با رویکرد اسلامی 🔶 پرداخت شهریه «ویژه دوره حضوری» ✅ شرایط داوطلبان: 1️⃣ اتمام سطح یک حوزه برای برادران و اتمام سطح ۲ حوزه برای خواهران 2️⃣ اشتغال رسمی به تحصیل در حوزه 3️⃣ موفقیت در آزمون کتبی و سنجش استعداد تحصیلی ✅ محل تحصیل: برای متقاضیان دوره حضوری: شهر مقدس قم، تهران، شیراز ✅ محل برگزاری آزمون: قم، مشهد، تهران، شیراز و اهواز ✅ ثبت نام تا ۲۰ دی ۱۴۰۲ ✅ آزمون کتبی: جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ ☎️ ۰۲۵۳۲۱۱۳۶۱۸ – ۰۲۵۳۲۱۱۳۶۲۸ – ۰۲۵۳۲۱۱۳۶۶۴ 🏢 قم، بلوار امین، ابتدای بلوار جمهوری اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)،‌ مدیریت پذیرش 🌐 جهت ثبت نام، کسب اطلاعات بیشتر و دریافت دفترچه راهنمای آزمون به سایت پذیرش مراجعه فرمایید. 🌐 http://paziresh.iki.ac.ir 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
دفترچه راهنمای آزمون 1404-1403.pdf
1.22M
✳️ دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ویژه طلاب برای سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰نشست‌ گروه علمی فلسفه دین مجمع عالی حکمت 🌀 پلورالیزم دینی و مدارا در جمهوری اسلامی ایران از منظر علامه مصباح یزدی(ره) 🎤 حجت‌الاسلام دکتر مجتبی افشارپور 🗓 سه شنبه، ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ 🆔@meshkatnoor
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اولین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی 1402/10/19 🆔@meshkatnoor
حجت الاسلام جعفري مدیر گروه کلام و فلسفه دين مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره در کارگروه کلام" اولین همایش نقش مذاهب اسلامی در تمدن اسلامی" به ارائه سخنرانی پرداخته و مطرح کرد که مهمترین رکن و مولفه تمدن اسلامی، معنویت دینی است و الحاد معاصر با گونه های مختلفی همچون الحاد فلسفی، الحاد علمی و الحاد عملگرا مهمترین خطری است که پایه اصلی معنویت یعنی خداباوری را نشانه رفته و همه ادیان الهی و مذاهب دینی باید دست به دست هم بدهند تا ظرفیتهای خودشان را در مقابله با این آسیب به میدان بیاورند. وی تاکید نمود که وحی و عقل در کنار هم می توانند توانایی کافی و لازم را برای ما در این عرصه فراهم نمایند. 🆔@mjafari_ir 🆔@meshkatnoor
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 میزگردی متفاوت 🔹 صوت میزگرد «عقل و دین» با حضور اساتید مسلمان و مسیحی: - پروفسور چارلز تالیافرو - استاد سید یدالله یزدان‌پناه - دکتر محمد لگنهاوزن - پروفسور کلی جیمز کلارک - دکتر محمد فنایی اشکوری 🎙سخنرانی‌های انگلیسی این میزگرد توسط استاد لگنهاوزن ترجمه شده است 🔹 این میزگرد در خردادماه سال ۱۳۹۳ در جریان همایش بین‌المللی اندیشه‌های فلسفی استاد مطهری برگزار شد. 📗 متن این میزگرد توسط انتشارات «ندای فطرت»، وابسته به بنیاد شهید مطهری در کتاب عقل و دین منتشر شده که علاقمندان می‌توانند این‌ کتاب را از طریق این لینک تهیه کنند: B2n.ir/t88611 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir 🆔@meshkatnoor
🔺مناظرهٔ زنده با موضوع «اندیشۀ سیاسی آیت‌الله مصباح» 🔺با حضور صفدر الهی‌راد و احمد زیدآبادی 📍شنبه،۲۳دی ۱۴۰۲، ساعت ۲۲:۳۰، شبکهٔ چهار سیما @Shiveh_tv4 📥 کانال بنیان (صفدر الهی راد) https://eitaa.com/joinchat/1848573997Ca2cdb11590 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
♦️ هفتمین کمیسیون همایش معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی؛ 🟡 عنوان: «واقع‌گرایی و کارآمدی» 📕 مقالات و ارائه‌دهندگان: -کارکردهای موعودگرایی «مهدویت» و معنویت‌گرایی با رویکرد تطبیقی؛ دکتر حسین الهی نژاد. -مدیتیشن در معنویت عصر جدید و نسبت‌سنجی آن با مراقبه معنوی در منظومه فکری علامه حسن‌زاده آملی؛ دکتر محمدجواد رودگر. - منابع معرفت در معنویت دینی و معنویت سکولار؛ دکتر محمد جعفری. -هم‌سنجی وحدت وجود در شبه جنبش‌های معنوی (با تاکید بر الهیات تکاملی) و عرفان اسلامی؛ استاد حمیدرضا مظاهری سیف . -هم‌سنجی روش مواجهه اندیشه‌ای تبلیغ در معنویت‌های نوظهور با اسلام، با تکیه بر مفهوم هویت؛ دکتر علی محمدی هوشیار. -بررسی انتقادی جایگاه انسان در عرفان حلقه با تاکید بر آرای استاد جوادی آملی؛ حجت‌الاسلام وحیدرضا ملکی. ⏰زمان: ‌چهار‌شنبه 27 دی 1402 | ساعت 9 الی 12 💠 مکان برگزاری: قم- ابتدای بلوار جمهوری. مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره). تالار اندیشه. 🌐 لینک شرکت در جلسه به صورت مجازی: http://iki.ac.ir/live 🔰مجری: پژوهشکده اخلاق و معنویت با همکاری گروه کلام و فلسفه دين مؤسسه امام خمینی ره 🆔@meshkatnoor
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺فایل صوتی مناظرهٔ صفدر الهی‌راد (عضو هیات علمی گروه کلام و فلسفه دين) و احمد زیدآبادی 🔺موضوع «اندیشۀ سیاسی آیت‌الله مصباح» 📍شنبه،۲۳دی ۱۴۰۲، ساعت ۲۲:۳۰، شبکهٔ چهار سیما 🆔 @difqom https://eitaa.com/difq 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ جایگاه مردم در اندیشه آیت الله مصباح(ره) 👤 حجت الاسلام و المسلمین دکتر الهی‌راد، عضو هیئت علمی گروه کلام و فلسفه دین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره): 🔹 آیت الله مصباح رای مردم را از نظر اعتقادی قبول داشتند، رأی مردم را تزیینی نمی‌دانند. 🔹 ایشان نزدیک انتخابات برای مشارکت مردم سخنرانی می‌کردند، معتقد بودند مردم هرچیزی می‌خواهند همان باید اتفاق بیفتد. 🆔@meshkatnoor
جلسه ۱۵۴ از نشست تخصصی گروه علمی فلسفه دین مجمع عالي حکمت با موضوع پلورالیزم دینی و مدارا در جمهوری اسلامی ایران از منظر علامه مصباح یزدی(ره) برگزار شد. براي مطالعه مشروح مطالب نشست 👇👇 https://hekmateislami.com/?p=14842 🆔@meshkatnoor