یادداشت های حجت حاجی کاظم میقات مهر
🔺 خاطرات اربعینی - ۵ (صوتی) 🔸 «آشنایی با جوانی بهشتی از کشور عراق، دکتر محمد جوان» این صوت را صبح د
فرد مذکور در خاطره اخیر
حاج آقا دکتر محمد
جوان مسلط به چند زبان
جوان، فهیم، مشتاق، مهربان و مودب
اهل کربلا
📍اینجا، غرفه ای در مسیر پیاده روی اربعین است. حدود ساعت ۱ بامداد عکس گرفته شده.
🔻 خاطرات اربعینی - ۶
👈 «گفتگو با عزیزان دل از کشور نیجریه»
🔸 در مسیر پیاده روی، عزیزان شیعه نیجریه را دیدم.💕 در یک موکب شاید بیش از ۳۰ نفر مستقر بودند.
کلی ذوق کردیم.😌
یکی از آنها فارسی را مسلط حرف میزد.
گفتم از کجا فارسی بلدی؟ طلبه جامعه المصطفی ص قم بودی؟ گفت پدرم بوده و از او فارسی آموختم.
از حال شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه (نیجریا) پرسیدم گفت شکر خدا بهتر است. پرسیدم از زندان آزاد شدند؟ گفتند بله منزل هستند. خیلی خوشحال شدم. چندین سال قبل قم زیارتشان کرده بودم. به تنهایی چند میلیون نفر را شیعه کرده اند. خیلی بزرگ است شیخ زکزاکی.
یاد آیه شریفه ای افتادم که تفاوت زبان ها و رنگ های آدم ها را از آیات الهی میداند.
وَمِن ءَايَٰتِهِۦ خَلقُ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلارۡضِ
وَٱختلفُ أَلسِنَتِكُم وَأَلوانكُم
إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَأٓيَٰتٖ لِّلعَٰلِمِينَ
(سوره روم، ٢٢)
🔸 و روزی که امام مهدی عجل الله فرجه الشریف تشریف بیاورند، بیشتر و نزدیک تر دوستان رنگی رنگی خود از اقصی نقاط جهان را زیارت خواهیم کرد.
این تصویر حدود ساعت صفر نیمه شب گرفته شده.
ان شاءالله.🤲
تجربه گر و راوی: حجت حاجی کاظم
میقات مهر @mighatemehr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 خاطرات اربعینی - ۷ (ویدئو)
«شور و حال دختر عرب: لبیک»
🔸 به روایت ویدئو
👈 لبیک یا حسین (علیه السلام)
👈 لبیک یا عباس (علیه السلام)
👈 از کوچک بودن خودم در برابر بزرگی این بچه های شیفته خجالت کشیدم.
ویدئو از حجت حاجی کاظم
میقات مهر @mighatemehr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 خاطرات اربعینی - ۸ (ویدئو)
«گروهی از شیعیان ترکیه با شور مستمر ترکی»
🔸 به روایت ویدئو
👈 این عزیزان ساعت ها پیاده روی را همین طور با سوز می روند. ساعت ها.
ویدئو از حجت حاجی کاظم
میقات مهر @mighatemehr
237.7K
🔺 خاطرات اربعینی - ۹ (صوتی)
🔸 «روی دستت نمیزنم»
این صوت را در خیابان در حال حرکت ضبط کردم.
شهریور ۱۴۰۲؛
راوی: حجت حاجی کاظم
اگر مفید دانستید بازنشر فرمایید.
میقات مهر: @mighatemehr
757.8K
🔺 خاطرات اربعینی - ۱۰ (صوتی)
🔸 «عذرخواهی پلیس ایست بازرسی»
این صوت را در خیابان ساعت ۵ صبح ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ در حال حرکت بسمت حرم مولا علی علیه السلام ضبط کردم.
شهریور ۱۴۰۲؛
راوی و تجربه گر: حجت حاجی کاظم
اگر مفید دانستید، بازنشر فرمایید.
میقات مهر: @mighatemehr
1.51M
🔺 خاطرات اربعینی - ۱۱ (صوتی)
🔸 «تجربه برخورد موکب داران اربعینی با اطلاعیه حفظ جنین»
این صوت در خیابان ساعت ۵ صبح ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ در حال حرکت بسمت حرم مولا علی علیه السلام ضبط شد.
شهریور ۱۴۰۲؛
راوی و تجربه گر: حجت حاجی کاظم
اگر مفید دانستید، بازنشر فرمایید.
میقات مهر: @mighatemehr
726K
🔺 خاطرات اربعینی - ۱۲ (صوتی)
🔸 «طفل یا جنین؟»
این صوت در مسیر (خیابان) ضبط شده است.
شهریور ۱۴۰۲؛
راوی و تجربه گر: حجت حاجی کاظم
اگر مفید دانستید، بازنشر فرمایید.
میقات مهر: @mighatemehr
🔺 خاطرات اربعینی - ۱۳
🔸 برادرانی عزیز از کشور نیجریه آفریقا در راهپیمایی اربعین
👈 گفتم: حفظ الله الشیخ الزکزاکی. چهره آنان پر از نشاط شد. اینجا بود که خوش و بش کردن ها هم شروع شد.
👌 خیلی رنگ پوست و تیپشان زیبا و متفاوت است. سرشار از نمک و سرشار از مقاومت در برابر جهالت ها.
✅ با نفس قدسی آیت الله زکزاکی نیجریه. مردی که در نوفل لوشاتو امام خمینی ره را ملاقات کرد و عشق آغاز شد.
در کشور نیجریه، خدمت می کنند به اهل سنت آن کشور که تعدادشان خیلی زیاد است و صدها هزار نفر را با احسان و تبیین شیعه کرده اند.
مظلومانی که حس شرم و حقارت دارم در برابر بزرگی آنان.
👆خاطرات قبلی را هم ببینید و بشنوید.
میقات مهر: @mighatemehr
441.9K
🔺 خاطرات اربعینی - ۱۴ (صوتی)
🔸 «تردد روان ویلچر در مسیر ازدحام؟!»
شهریور ۱۴۰۲؛
راوی و تجربه گر: حجت حاجی کاظم
میقات مهر: @mighatemehr
269.5K
🔺 خاطرات اربعینی -۱۵ (صوتی)
🔸 «همه به سمت طفل گریان»
شهریور ۱۴۰۲؛
راوی و تجربه گر: حجت حاجی کاظم
میقات مهر: @mighatemehr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 خاطرات اربعینی - ۱۶ (ویدئو)
🔸 «نیمه شب همچون روز»
شهریور ۱۴۰۲
میقات مهر: @mighatemehr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 خاطرات اربعینی - ۱۷ (ویدئو)
▫️مدت: ۶ ثانیه
🔸 «شور لبیک یا حسین دخترانه»
شهریور ۱۴۰۲
میقات مهر: @mighatemehr
🔹 وقتی ضعیفان به او می رسند، بزرگشان میدارد و طوری با آنان سخن میگوید که حس میکنی انگار آن ضعیف ارباب و رئیس است و مومن، خادم اوست.
👈 به ضعیف، جرأت می دهد که حق خود را دنبال کند.
▪️ ولی وقتی با صاحبان زر و زور روبرو می شود، آنچنان محکم و با اقتدار با آنان سخن می گوید که حس می کنی چقدر آن صاحب زر و زور، ضعیف است.
👈 این هم برای آن است که جرأت طلب حق از زورداران و فضای ادای حق توسط آنان فراهم شود.
👌 این، روش و رفتار مومن است که درباره حضرت امیر مومنان علیه السلام در زیارتشان گفته شده است.
🔹 در رفتارهای شهید مصطفی چمران هم نقل هایی مشابه این ویژگی دیده بودم. هرچه نباشد، او هم عاشق مولا علی علیه السلام بود.
🔹 در رفتار برخی اساتیدمان از علما نیز این رویکرد را دیده ام.
میقات مهر: @mighatemehr
💠از رقص سلبریتیها تا حسینیه معلی و خونی بر دست روشنفکرانِ جامعهنشناس
🖊دکتر شهاب اسفندیاری
🔸گزارش اخیر آفکام از کاهش تماشای سنتی تلویزیون در بریتانیا خبر میدهد. رفته رفته از تعداد تماشاگرانی که در ساعات پربیننده «پای تلویزیون مینشینند تا ببینند چه نشان میدهد» کاسته میشود و تماشای انتخابی و شخصی بر سکوهای مختلف افزایش مییابد.
🔸البته رسانههای بزرگ خدمت عمومی مانند بیبیسی هم با راهاندازی پلتفرمهای جدید بر بستر اینترنت مانند iPlayer مخاطبان خود در فضای مجازی را افزایش دادهاند. همانطور که در ایران هم تلوبیون سکویی محبوب برای تماشای انتخابی و شخصی برنامههای تلویزیون را فراهم آورده است.
🔹نکته قابل توجه در گزارش آفکام آمار بینندگان مهمترین مناسک تلویزیونی و پربینندهترین برنامههای تلویزیونی در بریتانیا است. در سال ۲۰۲۲ مسابقه فوتبال انگلستان - فرانسه در جامجهانی با ۱۶/۱ میلیون بیننده در رتبهی اول و مراسم تشییع جنازه ملکه با ۱۳/۲ میلیون در جایگاه دوم قرار دارد.
🔸پر بینندهترین برنامهی تولیدی BBC در انگلستان یک مسابقهی رقص سلبریتیها است که ۱۹ سال سابقهی پخش دارد. این برنامه در موفقترین فصل خود ۱۱ میلیون بیننده داشته است. اگر جمعیت بالای ۱۲ سال آن کشور (حدود ۵۷ میلیون نفر) را در نظر بگیریم، این برنامه حدود ۲۰٪ بیننده داشته است.
🔹مقایسهی این آمار با آخرین نظرسنجی در مورد مخاطبان ویژه برنامههای محرم در تلویزیون ایران قابل توجه است. پر بینندهترین برنامهی دههی اول محرم در ایران حسینیهی معلی بود. بر اساس نتایج نظرسنجی ۳۰/۶ ٪ از مردم (بالای ۱۲ سال) تماشاگر این برنامه بودند؛ یعنی حدود ۲۰ میلیون نفر.
🔸این که یک برنامهی مذهبی مانند «حسینیه معلی» سهم مخاطبش از جامعهی ایران بزرگتر از سهم مخاطب یک مسابقهی رقص سلبریتیها از جامعهی بریتانیا است، قاعدتاً برای هر جامعهشناس حقیقتجو و تحلیلگر منصفی باید محل تأمل باشد.
🔹بیگمان جایگاه نهاد دین و گستره و عمق نفوذ آن در این دو جامعه بسیار بسیار متفاوت است. این که افرادی مثل نقل و نبات از «زوال مرجعیت دین»، «دینگریزی»، «افول باورهای مذهبی»، و حتی «فروپاشی اجتماعی» در ایران سخن میگویند بیشتر از جنس «آرزو اندیشی» است.
🔸این که برخی بدون توجه به این تفاوتهای بنیادین در جایگاه و قدرت نهادهای اجتماعی و سازمانهای مدنی و ساختارهای حقیقی قدرت، مطالبهی دگرگونی ناگهانی ساختارهای حقوقی و تحقق یک جامعهی سکولار و بیاعتنا به نهاد دین و ارزشها و هنجارهای آن را طرح میکنند، آرزو اندیشی است.
🔹ظاهراً برخی ترجیح میدهند که «جامعهنشناس» باشند و به ترویج و نشر پیشفرضهای ایدئولوژیک و گزارههای سیاسی خود اکتفا کنند. این رویکرد اگر صرفاً یک تفنن نظری بود اشکالی نداشت. فاجعه آنگاه رخ میدهد که برخی تصویر برساختهی این روشنفکران و جامعهشناسان از جامعه را باور کنند.
🔸آن جوانی که فکر و ذهنش از این تصورات آکنده شده که «دین در حال زوال است»، و «جامعه در حال فروپاشی است»، و «نظام به زودی سقوط میکند»، طبعأ با محاسبات غلط ممکن است خطر کند و وارد میدان مبارزهای خیالی شود که پیروزی در آن خیلی نزدیک و در دسترس به نظر میرسد.
🔹بر این اساس، آنها که چنین تصاویر جعلی از جامعه را برمیسازنند و ترویج میکنند در همهی مصائب و هزینههایی که بر نسل جوان تحمیل شده، شریک و مسئولاند. در مرور وقایع تلخ پائیز سال گذشته، این حقیقت را بیپرده باید گفت که برخی روشنفکران و جامعهشناسان خون بر دستان خود داشتند.
🔺پ.ن. ۱:
به قید «برخی» در جمله آخر لطفاً دقت شود. بودند جامعهشناسان و فعالان اجتماعی و سیاسی که در بحبوحهی همان حوادث تلخ کف خیابانها، هشدار میدادند که این حکومت «پوشالی» نیست و «براندازی» آن نه ممکن است و نه مطلوب. البته شاید این صداها معدود بود و کمی هم دیر.
🔺پ.ن.۲:
برخی دوستان نکتهسنج ممکن است بگویند اگر تلویزیون ایران هم رقص سلبریتیها پخش کند چه بسا بیشتر از حسینیه معلی بیننده داشته باشد. به این بزرگواران عرض شود که آفتاب آمد دلیل آفتاب! این که چنان برنامههایی از تلویزیون ایران پخش نمیشود، خود دلیل است بر نفوذ و قدرت نهاد دین.
➖➖➖➖➖
به نقل از:
@daghdagheha
بازنشر:
@mighatemehr
🔻 سکولاریسم، نشان داده که تنها به دنبال استقلال سیاست از دین نیست بلکه حذف دین و نمادهای آن عرصه اجتماعی را مصرانه دنبال می کند.
🔸 همین روزها (آگوست 2023) در فرانسه، به کار بردن پوشش بلند «عبایه» شامل چادر عادی، چادر آستین دار و مانتوی بلند، برای دانش آموزان ممنوع شد. از سال 2004، استفاده از روسری در مدارس ممنوع شده بود که البته گاهی اعمال آن، به مدیران مدارس واگذار می شد.
🔸 300 دانش آموز، این ممنوعیت را رعایت نکردند.
🔸 از ورود بیش از 60 نفر از آنان به مدارس جلوگیری شد.
🔸 در نامه دولت فرانسه به خانواده دانش آموزان چادری چنین آمد: «این محدودیت نیست، آزادی است»! پس آزادی مورد نظر غرب که همه بتوانند در کنار هم با هر عقیده ای زندگی کنند، حتی پوشیده تر بودن دختران با میل و خواست و اصرار خودشان را هم نمی تواند تحمل کند.
🔸 فرانسه، خود را مهد و آموزگار سکولاریسم می داند. این دولت، نمی تواند پوشش دینی را برتابد چرا که آن را نماد و منشأ گسترش دین می داند و دین را به صورت ذاتی نافی سکولاریسم شناسایی می کند.
🔸 پوشیدگی، ناقض حق دیگران نیست و آسیبی به دیگری وارد نمی کند اما همین که نماد دینداری است، به این بهانه که خشونت هایی در خود ادیانی همچون اسلام وجود دارد، از منظر دولت فرانسه ممنوع می شود.
🖋 حجت حاجی کاظم
میقات مهر: @mighatemehr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 نوستالژی: یادتون میاد؟
👈 اولین بار که یک نغمه عربی سوزناک برای امام حسین (ع)، مرا گرفت، این بود.
👈 من البین، یا حسین ... لیش تاخر عباس
🔹 ماجرایش این است: حضرت سکینه سلام الله علیها ابراز تشنگی می کنند، عمو عباس علیه السلام برای آوردن آب می روند، تاخیر می کنند، سکینه س به پدر می گوید پیغام مرا به عمو برسان که سکینه آب نمی خواهد. فقط برگرد عموجان
🔹 یادم هست حدود سال 1383 بود. در خوابگاه دانشگاه شهید عباسپور، دو سه بار که دیدم، کم کم به جانم رسوخ کرد. بعد شاید ده ها بار پای آن نشستم.
💿 روی سی دی به دستمان رسیده بود. با کامپیوتر آن دوران یکی از دوستان دانشجو.
میقات مهر: @mighatemehr
🔻 دولت فرانسه برای زدودن نشانه های دینی از مدارس چه توجیهی ارائه کرده است؟
🔸 دولت فرانسه برای توجیه ممنوعیت پوشش بلند در مدارس خود، به واقعه قتل معلمی در سال 2020 به دلیل توهین به پیامبر اسلام ص اشاره کرده است. با توجه به حساسیت مردم به جان انسان ها، این موضوع در افکار عمومی تاثیر قابل توجهی دارد.
🔸 ما در دفاع از عفاف اسلامی چه می کنیم؟ آیا توانسته ایم چند مورد از صدها مورد فاجعه اعم از تعرض، تجاوز، قتل و ... که ارتباطی با عدم رعایت حجاب دارد را برای جامعه تبیین و تثبیت کنیم؟
🔸 رئیس جمهور فرانسه سرش را نابجا و شیطانی، بالا می گیرد و می گوید: «ما نمی توانیم طوری رفتار کنیم که گویی حمله تروریستی، قتل ساموئل پتی، اتفاق نیفتاده است.» آن وقت هر کاری که برای مقابله با اسلام مد نظرش بوده را توجیه می کند.
🔸 ما برای دفاع از عفافی که حق است و زمینه ای برای رشد مردان و زنان است، نمونه ای روشن در ذهن ها پرورش ندادیم. برای غیرت، نمونه های خوبی داریم اما برای عفاف و پوشش مناسب، خیر.
👈 وقت آن است که بجای کلی گویی ها، مصادیق مرتبط را پیش چشمان مردم قرار دهیم. به ویژه با کمک پرونده های قضایی و اطلاعات محرمانه ملی در موضوع زیست جنسی، عفاف و پوشیدگی مردان و زنان.
🖋 حجت حاجی کاظم
میقات مهر: @mighatemehr
🔻 اندر کشتن سوسک
🔸 قدیم تر ها که حس هم میکردم عقلم رشد یافته، اگر خدای ناکرده سوسکی🪳 چه بزرگ و چه کوچک جایی می دیدم، با یک ضربه ی تمام کننده، حسابش را میرسیدم.
🔸می خواستم با این ضربه اعلام کنم که جای تو اینجا نیست و حق نداشتی این طرف ها پیدا شوی.💪
🔹 تلاش داشتم حتما کشته شود که درد نکشد. اگر سوسک درد داشته باشد که هنوز هم نمیدانم دارد یا ندارد. 😒
✅ چند سال است در چنین شرایطی، با ضربه ای سرعتش را کم می کنم و به سختی با دو تا مگس کش به باغچه حیاط انتقالش می دهم. اگر بزرگ باشد، میذارمش توی کوچه.
👈آغاز این تغییر روش، شنیدن جمله ای از قول شهید چمران بود که وقتی دوستش خواست با شلیک تیری، حیوانی زخمی را خلاص کند، به او گفته بود: اگر میتوانی زندگی ببخشی، زندگی ببخش ولی کار ما، کشتن نیست.
🖌 حجت حاجی کاظم
میقات مهر @mighatemehr
🔻 خبر سرطان هم برای ما فارس ها، متفاوت از انگلیس زبان ها است. به روایت بی بی سی.
🔹 در حال تحقیق درباره سرطان بودم. تصویر مادر بیمار خندان توجهم را جلب کرد. سه تصویر در خبر وی در بی بی سی انگلیسی کار شده بود که همه خندان و پرنشاط بود و «زندگی» را منتقل می کرد.
🔹 ماجرای خبر این بود که خانمی وقتی به فرزند دوم یا سومش که تازه متولد شده شیر می داده؛ متوجه توده ای شده و همین موجب شده متوجه شود به سرطانی نسبتا نادر مبتلا شده است. چند نوبت شیمی درمانی کرده و نهایتا تذکر می دهد که همه حتی در سن کمتر از 40 سالگی، چند وقت یک بار تستی داشته باشند که اگر مبتلا بودند، زود متوجه شوند.
🔸 اصلا هم از فرزندداری پشیمان نیست و تصویر بازی با فرزندان در این شرایط را هم درج کرده بود.
🔹 اما خبرهای بی بی سی فارسی درباره سرطان، خیلی متفاوت است. تصویرها، نشاط چندانی ندارد. برای فارسی زبان ها، حسابی از بدبختی های سرطان حتی به نقل از غیرفارسی زبان ها می گوید.
👈 حالا بفرمایید به نظر شما این حس که فارسی زبان ها «زندگی» ندارند، از کجا آمده است؟ این حس که پدر و مادر شدن، در جهانی پر از خطر و بیماری، ریسکی بزرگ است، از کجا آمده است؟
🖋 به قلم حجت حاجی کاظم
میقات مهر: @mighatemehr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 یادداشتی بر توقف سریالی با دیالوگ ضدتولد
🔸 عمق برخی رویکردهای آتئیستی (بی خدا) با دغدغه های محیط زیست، در این سکانس به تصویر کشیده شده است. بخشی از سریال utopia که به دلایل نامعلومی تولید آن متوقف شده است.
🔸 پاسخ دادن به این حرف ها، می تواند خیلی ساده و با یک اظهار تأسف انجام شود و می تواند چندین ساعت بحث عمیق داشته باشد.
🔸 واقعا چرا به دنیا آوردن یک انسان، ظلم به طبیعت نیست؟ ظلم به جهان نیست؟ آنان موجودات را رنج می بینند که هرچه زندگی آسان تر باشد، رنج کمتر خواهد بود.
🔻 پاسخی بسیار اجمالی:
1- کسی که تنها تفسیرش از انسان، نیازمندی مادی او و تلاش برای بقا است، نمی تواند به ارزشی بیندیشد که با آن، جهان ارزش بودن داشته باشد. بنابراین جهان، تنها رنجی خواهد بود کنار لذت هایی که موجب می شود خود را نکشیم. چنین نگاهی، بسیار دردناک است و توجه به بن بست این نگاه مهم است.
2- اگر هدفی برای خلقت انسان قائل باشیم یا احتمال دهیم چنین هدفی وجود داشته باشد، استفاده انسان و فرزندانش از امکانات زمین، لااقل در حد بقیه موجودات، نادرست نخواهد بود. نه تنها نادرست نخواهد بود بلکه هدف مندی، متعلق به بقیه موجودات هم خواهد بود و به دنیا آمدن، تکرار تحقق آن هدف است.
3- درک عمومی انسان ها این است که می آموزند و رشد می کنند. اگر موجودات مایلند زنده بمانند، به این دلیل است که درکی از جهان نیز دارند که بیشتر از تحمل رنج یا اصرار بی محتوا بر بقا است.
و حرف های دیگر.
🖋 به قلم حجت حاجی کاظم
میقات مهر: @mighatemehr
بسم الله الرحمن الرحیم؛ و من أحیاها فکأنّما أحیا الناس جمیعا.
🔻 اولیـنگعـده حضـوری حریـمحیـاتجنیــن
(شهر مقدس قم؛ ویژه اساتید و فعالان ساکن قم)
🔻محتوای جلسه
▫️ بررسی معاد جنین و علل احتمالی تغییر سن جنین بعد از مرگ (40 دقیقه)
▫️ حلقه کتابخوانی با خوانش یک پاراگراف از سه کتاب و بررسی آن (30 دقیقه)
▫️ گزارش اجمالی فعالیتهای یک سال اخیر حریم حیات جنین (15 دقیقه)
▫️ اندیشهورزی درباره اقدامات آینده و مشارکتها (30 دقیقه)
🔹 زمان برگزاری
▫️سه شنبه 11 مهرماه 1402 (روز عید هفده ربیع)
▫️ساعت 16 تا نماز مغرب و عشاء
〰️ مکان برگزاری به ثبت نام کنندگان اطلاع رسانی خواهد شد.
〰️ خیلی از عزیزان امکان حضور ندارند. تلاش داریم محتواهای مهم از این گفتگوها، در آینده در قالب های مختلف منتشر شود. ان شاء الله.
👈 لینک ثبت نام: zaya.io/fclub1402
محتوا برای حامیان جنین (نجات زندگی): 👈 عضو شوید
@nejatezendegi
یادداشت های حجت حاجی کاظم میقات مهر
بسم الله الرحمن الرحیم؛ و من أحیاها فکأنّما أحیا الناس جمیعا. 🔻 اولیـنگعـده حضـوری حریـمحیـاتجنی
با حضور استاد حجت الاسلام مزروعی برگزار می شود. ان شاءالله
🔺سلسله نشستهای "حجاب از نگاه علم؛ نگرشی چند رشتهای"( آکادمی اخلاقپژوهی روشمند و انجمن علمی معارف دانشگاه شهید بهشتی)
✅عنوان: ملاحظات محتوایی و ارتباطاتی در طراحی گفتمان حجاب و عفاف
✔️آقای حجت حاجیکاظم؛ پژوهشگر حجاب، ارشد فلسفه علم از دانشگاه صنعتی شریف
⏰زمان: یکشنبه ۲۳ مهر؛ ساعت ۱۶
👈آیدی ثبتنام: @Ethics_academy
🔶 https://eitaa.com/ethicssbu 🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 ارزش نجابت یک زن در هالیوود
🔹 تجربه ای از مرلین مونرو بازیگر مشهور هالیوود
🔹 گزینش و برش از میقات مهر
میقات مهر: @mighatemehr