eitaa logo
موسسه فرهنگي ميرداماد گرگان
261 دنبال‌کننده
721 عکس
56 ویدیو
4 فایل
کانال رسمی موسسه فرهنگي ميرداماد در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃همراهان گرامی امشب (1402/06/18) تفسیر عرفانی قرآن کریم (دکتر امیرعباس علی زمانی) برگزار نمی شود. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
73 پیام هفتم ☘️علامه محمد تقی جعفری می گوید: مفاد آیه 6 سوره تین «إِلاَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَيْرُ مَمْنُونٍ» اثبات می کند که دوران پیری مانند میوه ‏ای است که درخت جوانی و میان سالی به وجود آورده است، اگر آن دو فصل زندگی آدمی، به نیکی سپری شده است، روان آدمی در دوران پیری و کهنسالی نیز به نیکی خواهد گذشت. 🗞مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر:👇👇 http://mirdamad.org/fa/news/740/73 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🟠رسیدگی و پیگیری به تقاضای حکومت درخصوص لزوم تاسیس شعبه در استرآباد در تاریخ 4 دی 1309 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
20 1402 25 1445 🔸 تغییر نام استرآباد به از سوی فرهنگستان زبان ایران قبل این، این تاریخ چندین بار در سال های 1311 و 1314 خورشیدی دستور تغییر نام به گرگان صادر شده بود، اما 👈رسماً در 20 شهریور 1316 این نام تغییر یافت. ✅منبع: سررسید ، نشر پیک ریحان 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
و سفری به 🍃میرزا غلامرضا ریاضی، معلم، منتقد اجتماعی و از چهره ‏های فرهنگی شهر () بود که در اول فروردین سال 1278ش در محله ‏ی شهر استرآباد به دنیا آمد و... ادامه مقاله👇👇 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
و سفری به 🍃میرزا غلامرضا ریاضی، معلم، منتقد اجتماعی و از چهره ‏های فرهنگی شهر () بود که در اول فروردین سال 1278ش در محله ‏ی شهر استرآباد به دنیا آمد. و تحصیلات خود را به شکل سنتی از مکتب خانه ‏ها شهر استرآباد آغاز کرد. میرزا غلامرضا تا سال 1304ش در کلاس‏های مختلف، درس ‏های تاریخ و جغرافیا را تدریس می ‏نمود. 🔸میرزا غلامرضا از چهره ‏های فرهنگی فعال سال‏های 1290 تا 1306 خورشیدی بود. وی در این سال‏ها به عنوان معلم در مراکز مختلف مشغول فعالیت بود. به نوشته اسدالله معینی او از معدود چهره ‏های اهل مطالعه بود که همواره جوانان را به خواندن روزنامه و پدران را به فرستادن فرزندانشان به مدارس جدید تشویق می‏کرد. همین امر سبب شد تا عده‌ای به تبلیغات علیه وی بپردازند و اتهام بی‌دینی و کفر را به وی بزنند!؟ اما مطالعه این سفرنامه نشان می‏دهد که میرزا غلامرضا، شخصیتی مطلع، آگاه، متشرع و کاملاً دیندار است. او از جامعه سنتی روزگار خود جلوتر بوده از این رو تحمل نمی‏ گردد که همین امر سبب ایجاد مشکلاتی برای وی می‌شود! دیدارها و فعالیت ‏های او در تهران، می‏تواند به ما در شناخت شخصیتش کمک کند. 🔹میرزا غلامرضا ریاضی در سال 1305 به مسافرت و اقامت تقریباً دو ماهه در آن شهر می‏کند که حاصل آن سفرنامه ‏ایی در شناخت اوضاع و احوال تهران آن روز است. 🔸میرزا غلامرضا سفرنامه خود را در دفترچه‌ایی به قطع 16×10 با جلد مقوایی مشکی و بامداد می‏نوشت که مجموعاً در برگیرنده 138 صفحه است. در انتهای این دفتر هم، فهرست مطالب را آورده است. 🔹سفرنامه میرزا غلامرضا، سفرنامه یک رجل سیاسی یا یک دیپلمات و پژوهشگر حرفه‏ایی نیست، بلکه سفر یک فعال فرهنگی به است که سعی می‏کند مشاهدات خود را در حد توان بنگارد. 🔸هدف او از این سفر مشاهده مجلس شورای ملی بود چنانچه در ابتدای سفرنامه خود می‏نویسد: «سال‏ها بود کثرت قرائت جراید مرا به مسافرت مرکز مملکت تشویق می‏کرد در حقیقت دیدن صحنه تریبون مجلس شورای ملی مشوق این تشویق بود.» وی همچنین دیدار با وزیر معارف را از جمله اهداف خود اعلام می‏کند. 🔹غلامرضا ریاضی بعد از 28 سال زندگی، در روز پنجشنبه 29 رمضان سال 1306 خورشیدی به علت بیماری سل درگذشت و طی مراسمی تشییع و در سمت غرب دروازه شهر دفن شد. منبع: فصلنامه میرداماد ✍️ رحمت اله رجائی 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
☘️ 👈پیام هشتم اصولاً لغت «درد» را در ساحت بدن بکار می‏ گیریم و دیگران امکان دیدن آن را دارند مثلاً دست ما لای درب قرار می‎گیرد و درد می‎کند اما «رنج» در ساحت روح و روان است و دیگران آن را نمی‎بینند و از درون خودش را می‏خورد شاعر عرب می‏گوید «اگر با نیزه زخم بزنید(درد) یک روزی التیام می ‏یابد ولی اگر با زبان زخم بزنید(رنج) به این زودی‎ها التیام نمی‎یابد. 🗞مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر:👇👇 mirdamad.org/fa/news/737 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🔰علاقمندان گرامی کلاس امروز چهارشنبه 22شهریورماه تشکیل نمی گردد. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🍃سی و هفتمین نشست خاطره گویی یادگاران دفاع مقدس «» ✅ با روایتگری: سردار علی فردوس، اسدا... کربلایی عباسی ⏰ زمان: دوشنبه 27 شهریورماه 1402، ساعت 16 🏢 مکان: تالار اندیشه 👈از همه برادران و خواهران جهت شرکت دعوت به عمل می آید. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🍂فلک را رکن آرامش شکسته 🍂زمین از اشک غم، در گل نشسته 🍂ملائک جمله در جوش و خروشند 🍂خلایق جمله از ماتم خموشند 🥀تسلیت باد عزای رحلت رسول خدا(ص)، شهادت کریم آل طاها امام حسن مجبتی(ع) و امام رضا(ع) بر شیعیان 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃گوشه ایی از نشست ☝️ 💠 با شما همراه خواهیم بود، عصری دیگر با خاطرات شنیدنی یادگاران دفاع مقدس در 🔰 سی و هفتمین نشست خاطره گویی یادگاران ⏰ زمان: دوشنبه 27 شهریورماه ساعت 16 🏢 مکان: تالار اندیشه 🌿انتشار اطلاعیه و اطلاع رسانی به سایر علاقمندان موجب امتنان خواهد 👈از همه برادران و خواهران جهت شرکت دعوت به عمل می آید. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
73 پیام هشتم ☘️خداوند از دو زن در قرآن تمجيد كرده و آن‏ها را براى مؤمنين و مؤمنات، الگو قرار داده است. بیان داستان زندگی آسيه و مريم در قرآن كريم تمثيلى براى اهل ايمان است. اينان چون ايمان آوردند و در صراط مستقيم خدا قرار گرفتند، مورد لطف و رحمت خدا در اين جهان و نيز در سراى آخرت واقع شدند و قابلیت الگو شدن برای جامعه بشری پیدا کردند. 🗞مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر:👇👇 http://mirdamad.org/fa/news/740/73 🌐https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
💠سی و سومین نشست از سلسله برنامه‏ های 👈با موضوع: تفسیر در دنیای مدرن 🔸با حضور: دکتر انشاءالله رحمتی و دکتر امیرعباس علی ‏زمانی ⏰زمان: چهارشنبه 29 شهریورماه 1402، ساعت 16 🏢مکان: ، میدان شهید مفتح، تالار اندیشه از همه خواهران و برادران جهت شرکت دعوت به عمل می آید. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
⭐️ «» 000-1238هـ.ق. 🟢«ميرزا محمد نامي استرآبادي کرمانشاهي»، از ادبا، شعرا و فضلاي استرآبادي الاصل «کرمانشاه» است. 🔸شرح‌حال‌نگاران، محمد نامي را از احفاد «ميرزا مهدي خان» منشي «نادرشاه افشار» معرفي کرده‌اند. از آنجا که پدر و جدش در دستگاه حکومتي خدمت مي‌ کرد، مجبور به هجرت به ديگر شهرهاي «ايران» شدند. 🔹پدرش در «کرمانشاه» خدمت مي‌کرد و ميرزا محمد در آنجا ديده به جهان گشود. خودش در دستگاه حکومت «محمدعلي ميرزا دولتشاه» صاحب مقام و منزلت بود. 🔸«ميرزا احمد ديوان بيگي شيرازي» در «حديقة الشعرا»، نامي را از شاعران فاضل و رئيس ادبا توصيف کرده است. 🔹او مي‌گويد: در زمان توقف در «کرمانشاه» دو نسخه از اشعار او را ديدم. سپس توضيح مي‌دهد که يکي از آنها را يکي از شاگردانش تغيير داده و پس از تصرفاتي به نام خود کرده است. نسخه‌ي ديگر هم ناتمام بود. 🔸اما «فرشيد يوسفي» در «باغ هزار گل» مي‌نويسد: «ديوان نامي را چندين سال پيش نگارنده ملاحظه نمود که با خط بسيار زيبا تهيه و تدوين شده بود...» 🔹برخي منابع مانند «تاريخ مشاهير کُرد»، نامي کرمانشاهي را از طايفه‌ي «کلهر» تصور کرده و در زمره‌ي شعراي کُرد آورده‌ است. «لغت‌نامه‌ي‌ دهخدا»، «نامي کلهري» را با «نامي کرمانشاهي» يکي دانسته و او را «نامي کرمانشاهي کلهري» فرض کرده است. 🔸به‌نظر نمي‌رسد منظور «تاريخ مشاهير کرد»، از «نامي کلهري»، همان نامي کرمانشاهي استرآبادي باشد. خصوصاً که «نامي کلهري» را از مقربان و نزديکان «الله قليخان زنگنه» حاکم «کرمانشاه» معرفي کرده است. 🔹در هر حال نامي استرآبادي کرمانشاهي، از شعرايي است که قصايد و غزليات در مدح رسول اکرم (ص) و ائمه‌ي اطهار (ع) بسيار سروده و اشعارش از مهارت و قدرت طبع او حکايت دارد. 🔸ميرزا محمد استرآبادي کرمانشاهي ظاهراً در همان «کرمانشاه» زيست و هم در آنجا به سال 1238هـ.ق. بدرود حيات گفت. 🔹نام پدر نامي کرمانشاهي به دست نيامد. ليکن فرزندش «ميرزا عبدالمجيد» متخلّص به «منظر» و نوه‌اش «ميرزا حسن» متخلّص به «کوثر» است. 📜آثار: ديوان ✅منبع: کتاب 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🍃سی و هفتمین نشست خاطره گویی یادگاران دفاع مقدس «» ✅ با روایتگری: سردار علی فردوس، اسدا... کربلایی عباسی ⏰ زمان: دوشنبه 27 شهریورماه 1402، ساعت 16 🏢 مکان: تالار اندیشه 👈از همه برادران و خواهران جهت شرکت دعوت به عمل می آید. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹برگزاری سی و هفتمین نشست خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس 🌱نسل ماندگار 🌱 با حضور سردار علی فردوس و اسدالله کربلایی عباسی در تالار اندیشه موسسه فرهنگی
💠سی و سومین نشست از سلسله برنامه‏ های 👈با موضوع: تفسیر در دنیای مدرن 🔸با حضور: دکتر انشاءالله رحمتی و دکتر امیرعباس علی ‏زمانی ⏰زمان: چهارشنبه 29 شهریورماه 1402، ساعت 16 🏢مکان: ، میدان شهید مفتح، تالار اندیشه از همه خواهران و برادران جهت شرکت دعوت به عمل می آید. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
📣 سی و هفتمین نشست برگزار شد 🍃نسل ماندگار در پله سی و هفتم خود میهمان ویژه داشت. او از فرماندهان جنگ تحمیلی بود که بعثی ها لقب ژنرال یک چشم خمینی به او داد و برای سرش جایزه گذاشته بودند. وی در بسیاری از عملیات ها شرکت و فرماندهی تیپ یک لشکر 25 کربلا را بر عهده داشت در نهایت به اسارت دشمن درآمد.سردار علی فردوس در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع دوستان و همرزمانش به بیان خاطراتش ازدوران حماسه پرداخت. ایشان در ابتدای سخنش مروری بر آغاز جنگ و امکانات و تجهیزات عراق و قدرت ایمان نیروی های ایرانی داشت و گفت: « جنگ ما جنگ ایمان بود. ما در اول جنگ چیزی نداشتیم. دشمن ما مغرورانه برای شهرهای ایران اسم گذاشته بود و صدام گفت که مصاحبه بعدی من در تهران خواهد بود. 🔸فرمانده تیپ یک لشکر 25 کربلا در بخشی از خاطراتش گفت: «ابتدای اسارت ما، بنده خدایی بود به نام مهدی کرباسچی بچه 14 ساله ای از نیروهای شناسایی شهید هاشمی یک شب روی دوش به سلول ما آوردنش تمام سرش باد کرده و لباسش توی گوشتش رفته بود. می گفت توی شرق بصره و در شناسایی عملیات بدر دستگیر شدم. فرمانده سوم سپاه عراق یعنی ماهر عبدالرشید این قدر من را کتک می زد وقتی نمی توانست از من اعتراف بگیرد چوب خیزران توی دو دستم میگذاشتن و من را بلند می کردند و وقتی نمی توانستند اعتراف بگیرند با کفش خودش فک من را فشار می داد. 🔹علی فردوس همچنین به عملیات محرم اشاره کرد و گفت: «در عملیات محرم گفتند 15 نفر داوطلب می خواهیم. فردی 16 ساله که تنها فرزند خانواده بود و به چند زبان خارجی مسلط بود و زمانی که آمده بود در لشکر همه می گفتند آدمی که باسواد هست می رود پرسنلی اما او گفت می خواهم بروم واحد تخریب حسین خرازی برای منفجر کردن پلی که عراقی ها بر رودخانه فصلی زده بودند 15 نفر را می فرستد که این نوجوان هم با آنها بود. عراقی ها متوجه می شوند و درگیری بوجود می آید و 14-13 نفر فرار می کنند ولی این فرد می ماند. حسین خرازی نگران لو دادن عملیات بود، یکی از دوستان این نوجوان گفت اگر سرش برود هیچ وقت عملیات را لو نمی دهد شما عملیات را انجام دهید. عملیات انجام شد و دیدند زیر پل سر آن بنده خدا را جدا کردن. عراقی ها گفته بودند هرچی او را زدیم و شکنجه دادیم اعترافی نکرد و سر او را از تنش جدا کردیم.» 🔸دیگر خاطره گوی نشست سی و هفتم نسل ماندگار اسدا... کربلایی عباسی بود. این رزمنده محجوب در ابتدای سخنانش در گزارشی به فعالیت های رزمندگان روستای آلوکلاته در طول دفاع مقدس اشاره کرد. کربلایی عباسی که از اولین افراد اعزامی از روستاهای به جبهه و منطقه گیلانغرب بود بیشتر خاطراتش حول رساندن مهمات به رزمندگان بود. او گفت: «در عملیات والفجر 8 رزمندگان در خط مقدم نیاز ضروری به مهمات داشتند. مهمات را بار تویوتا کردیم و در حالی که به شدت ما را گلوله باران می کردند مهمات را به رزمندگان رساندم. سه تا از چرخ های ماشین ما پنچر شده بود و فقط با یک چرخ سالم به عقب برگشتم. در یک نوبت خواستند که بعد از خالی کردن مهمات در برگشت اجساد شهدا را به عقب بیاورم و در مرتبه بعدی هم گفتند در برگشت از خط رزمندگانی که مجروح شده بودند را به عقبه برگردانم.او همچنین با یادی از مرحوم حاج غلام صادقلی گفت: «کار ما مهمات رساندن به جاده فاو- بصره بود. می بایست با چراغ خاموش و با نور منور می رفتیم. جلو و عقب ماشین را با خمپاره می زدند منتها خدا کمک می کرد که مهمات به رزمندگان برسد. ایشان در بخشی دیگری از خاطراتش گفت: «سال اول جنگ از گرگان و روستاهای همجوار 113 نفر رفتیم گیلانغرب مستقر شدیم. یک شب گفتند باید بروید جلو و ما را دو دسته کردند و مهمات را روی دو تا قاطر سوار کردن. گفتند آنهایی که می روند مدارک شان را به دسته ای که می مانند تحویل بدهند. خدا رحمت کنه شهید اسماعیل ثناگو را. ایشان فکر کرد من در دسته بعدی هستم و آنجا می مانم، مدارکش را به من داد. من هم مدارکم را بیرون آوردم و دادم به ایشان. گفت شما چرا گفتم ما با هم هستیم. خنده ای کرد و مدارک را دادیم به کسی دیگر. شب بود و منور زده بودند. دو تا قاطری که بارشان مهمات بود هردو ترسیدن و رم کردند یکی شان چنان ترسیده بود که تمام مهمات را در آن صحرا پخش کرد. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
💠سی و سومین نشست از سلسله برنامه‏ های 👈با موضوع: تفسیر در دنیای مدرن 🔸با حضور: دکتر انشاءالله رحمتی و دکتر امیرعباس علی ‏زمانی ⏰زمان: چهارشنبه 29 شهریورماه 1402، ساعت 16 🏢مکان: ، میدان شهید مفتح، تالار اندیشه از همه خواهران و برادران جهت شرکت دعوت به عمل می آید. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🍃هم اکنون سی و سومین نشست از سلسله برنامه‏ های 👈با موضوع: تفسیر در دنیای مدرن در تالار اندیشه 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 در نشست «تفسیر قرآن کریم در دنیای مدرن» مطرح شد باید قرآن را متناسب با زمانه بفهمیم 🍃در نگاه تفسیر معاصرانه مکاتب مدرن را می شناسیم اما پیرو آنها نیستیم و اینگونه نیست که جهان مدرن را دربست پذیرفته باشیم. همچنین از سوی دیگر می فهمیم که به دلایل عقلی در دنیای مدرن خطاهای جدی وجود دارد و نمی تواند به تنهایی سعادت دنیا و آخرت را ترسیم کند.لذا ما باید قرآن را متناسب با زمانه بفهمیم ادامه خبر👇 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
📣 در نشست «تفسیر قرآن کریم در دنیای مدرن» مطرح شد باید قرآن را متناسب با زمانه بفهمیم 🔸در نگاه تفسیر معاصرانه مکاتب مدرن را می شناسیم اما پیرو آنها نیستیم و اینگونه نیست که جهان مدرن را دربست پذیرفته باشیم. همچنین از سوی دیگر می فهمیم که به دلایل عقلی در دنیای مدرن خطاهای جدی وجود دارد و نمی تواند به تنهایی سعادت دنیا و آخرت را ترسیم کند.لذا ما باید قرآن را متناسب با زمانه بفهمیم. 🔹دکتر انشاء الله رحمتی در نشست سی و سوم گفتمان دینی موسسه فرهنگی میرداماد ضمن بیان این مطلب افزود: درباره قرآن تفاسیر مختلفی نوشته شده و همچنان بر آن تفاسیر نوشته می شود.در یک نوع تقسیم بندی می توان تفاسیر را به 3 نوع تقسیم بندی کرد، 1- تفاسیر سنتی مثل تفسیر فخر رازی و طبرسی و ... که اصالت خاص خود را دارند و مبتنی بر مصونیت قرآن کریم هستند. 2- تفاسیر بنیادگرایانه که تفسیرهایی افراطی از قرآن هستند و جنبه های سیاسی و جهادی در آنها بسیار پر رنگ است و اوج آن را در رویکردهایی مثل طالبان و داعش می توان دید. 3- تفسیرهای مدرن و متجددانه مثل تفسیرهای مارکسیستی و حتی فمنیستی که بر قرآن نوشته می شود این مترجم و استاد دانشگاه گفت: ما به گونه ای دیگری از تفسیر نیاز داریم چون جهان مدرن را نمی توانیم نادیده بگیریم و باید بر اساس فلسفه های جدید قرآن را بفهمیم. مترجم تفسیر معاصرانه قرآن افزود: در تفسیر معاصرانه، دنیای مدرن واقعیت است ولی لزوما حق نیست ما باید دنیای مدرن را بفهمیم مثلا باید هایدگر را بفهمیم نه به این معنا که رد کنیم یا این که کاملا آن را قبول داشته باشیم، بلکه به عنوان واقعیت پذیرا باشیم. ایشان اضافه کرد: در تفسیر معاصرانه قرآن کریم کار بزرگی انجام گرفته است و برای اولین بار است که یک تفسیر به زبان انگلیسی نوشته شده است. تفسیر معاصرانه صرفا آکادمیک نیست بلکه برای خودش رسالتی قائل است. 🔸این پژوهشگر حوزه فلسفه و عرفان افزود: وحی را باید طوری تفسیر کنیم که به سئوالات انسان امروز پاسخ دهد مثلا اگر به تفاسیر سنتی مراجعه کنیم نظریه ای برای تعدد ادیان ندارند و در آن مقطع دغدغه مسائل مثل محیط زیست و فمنیسم وجود نداشت، اما امروز با چیزی به عنوان بحران زیست محیطی مواجه هستیم، در کتاب تفسیر معاصرانه دیدم این کار را انجام داده اند و اتفاقا کار بزرگی کرده اند. 🔹رحمتی با ذکر نام نویسندگان تفسیر معاصرانه گفت: به یک معنا تفسیری است بر قرآن، تفسیری که ما را معاصر با قرآن می کند و ما را هم عصر با قرآن می کند. نویسندگان این کتاب یا مسلمان هستند یا مسلمان شدند. غالبا کارهایی که در جهان غرب می شود بیشتر شرق شناسانه است. این کتاب 2 بخش دارد یکی بخش ترجمه که کار آنهاست و دیگری بخش تعلیقات که توسط من انجام شده است. 🔸دکتر رحمتی در بخش انتهایی سخنان خود گفت: تفسیر حقیقی قرآن را بیشتر از آن که در تفسیر کلاسیک پیدا کنم در تفسیرهایی می بینم که تفسیر مستقیم نیستند مثل مثنوی معنوی. جالب این که وقتی حرف های ابن عربی، عطار یا مولوی را می شنویم تفسیر معاصرانه قرآن هستند و تفسیر ناظر به زمان حقیقی ما. اگر با بچه های خودمان به یک معنا معاصرانه برخورد کنیم و زبان مان برای آنها قابل فهم باشد این گفتگو امکان پذیر است. 🍃قرآن بهترین تجلی خداوند است قرآن بهترین تجلی خداوند است. خداوند تجلی های گوناگونی دارد مثلا در جان ما، در شهود اولیا و همچنین تجلی در طبیعت اما قرآن برترین تجلی خدا هست 🔸دکتر امیرعباس علی زمانی بود. سخنران دیگر این نشست که چند نوبت به دعوت موسسه فرهنگی میرداماد در گرگان با موضوع معنای زندگی به گفتگو با حاضرین و سخنرانی پرداخته بود به تفسیر معنا گرایانه قرآن اشاره کرد و گفت: ارتباطی که با خدا داریم از راه کلام خداست. قرآن کتاب شفاست اما می بینیم انسان مدرن ارتباطش را با بعضی از منابع معنا قطع کرده است. این استاد دانشگاه تهران در ادامه افزود: معنا دو پرسش اصلی دارد: یکی اینکه چرا من هستم و زندگی می کنم و اینکه چگونه باید زندگی کنم یا همان چگونه زیستن. 🔹این محقق و مولف حوزه دین و معنای زندگی با اشاره به یکی از مشکلات جامعه امروزی گفت: گفتگو در صورتی امکان پذیر است که شما با مخاطب تان در یک عالم باشید. مشکل ما این است، دنیای مدرن، فلسفه جدید و حتی دنیای بچه های مان را نمی فهمیم و قالب ما سفت شده است. در واقع دیالوگ به منولوگ تبدیل شده است. اگر ما بخواهیم زیبا و شیرین باشیم باید اول با خودمان در صلح باشم. 🔸دکتر علی زمانی گفت: آن چیزی که در ذهن من است این است که در تفسیر معنا گرا باید احساس کنییم ما هستیم که داریم هبوط می کنی، ما باید توبه کنیم و این نسخه و درمان ماست و خدا و پیامبر طبیب ما هستند. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
6374f9c0634041539a9fbebb_599060065743606642.mp3
23.63M
📢 فایل کامل صوتی نشست سی و سوم گفتمان دینی ، 🌱 با موضوع: 🔰 تفسیر قرآن در دنیای مدرن با سخنرانی دکتر انشاء الله رحمتی و دکتر امیر عباس علی زمانی
☘️ 👈پیام نهم مهمترین مسئله در کاهش درد و رنج، به نوع نگرش و بینش انسان برمی‎گردد، انسان جهان را چگونه می‎بیند؟ زندگی را چگونه می‎بیند؟ : «متعالی‏ ترین بخش زندگی انسان کنشگری ‏های سیاسی و اجتماعی است» «منظور جمله بالا این است که انسان در مسائل اجتماعی بی ‏تفاوت و بی‏ مسئولیت و کناره ‏گیر و بیگانه نباشد» 🗞مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر:👇👇 mirdamad.org/fa/news/737 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
☘️ تفسير عرفاني قرآن کريم توسط استاد برجسته دانشگاه تهران 🔹دکتر اميرعباس علي زماني زمان: شنبه یکم مهرماه 1402 ⏰ ساعت 21 از طريق اسکاي روم لينک زير👇 📡https://www.skyroom.online/ch/mirgorgan/tafsir 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛