تدریس موثر .دکترخوشی.ppsx
728.4K
✅ پاورپوینت(پرده نگار) " روش تدریس"
❗️حجم: 710 کیلوبایت
🔴62 صفحه
✍مدرس: دکتر ابوالفضل خوشی
👈میز معارف
@mizemaaref
#شرح_احادیث_اخلاقی_در_بیان_مقام_معظم_رهبری
موضوع : 🔅 جلب دلها با اخلاق حسنه و خصال نیک🔅
بسماللهالرحمنالرحیم
الحمدلله رب العالمین
🔰متن و شرح :
عَن الصّادِقِ جَعفَرِ بنِ مُحمّدٍ عَن أَبیه عَن آبائِهِ عَلَیهِمُالسّلام قَال قَالَ رَسُولُ الله صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِه إنَّکُم لَن تَسَعُوا النَّاسَ بِأَموالِکُم فَسِعُوهُم بِأَخلَاقِکُم (۱)
یعنی شما این ظرفیت را ندارید که همهی مردم را [با اموالتان] در حیطهی محبّت خود و در حیطهی ارتباط با خود نگه ندارید؛ با مال این کار را نمیتوانید بکنید اما یک وسیلهای دارید برای اینکه بتوانید دلهای همه یا اکثر مردم را به خودتان نزدیک کنید. آن چیست؟ آن «اخلاق» است.
اگر شما تواضع بورزید، اگر آدم صادقی باشید، اگر علیه این و آن حرکت مخرّبی انجام ندهید، اگر کسی باشید که بر روی حرف خودتان میایستید -اینها صفاتی است که مردم این صفات را دوست میدارند- پس میتوانید با این خُلق خوب، با این اخلاق حسنه و خصال نیک، دل مردم را به طرف خودتان جذب کنید.
۱) الامالی شیخ صدوق، صفحهی ۶۲
📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=30402
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
🔰#گزیده_بیانات_مقام_معظم_رهبری🔰
#هویت_اسلامی
✅(درماندگی مخالفین نظام از حضور مردم در دفاع از هویت اسلامی _ ایرانی )
کسانی که با نظام جمهوری اسلامی و با هویت اسلامی ملت ایران بشدت مخالفند و آن را بر خلاف منافع خودشان میدانند، به خاطر پشتیبانی مردم از نظام جمهوری اسلامی، درماندهاند؛ والا قدرتهای مادی دنیا بمب اتم و توپ و تانک و ارادههای خبیث و خدانشناسی و بیرحمی و سنگدلی کم ندارند. آن چیزی که تا امروز مثل سدی جلوی تعرض آنها را به نظام جمهوری اسلامی گرفته، حضور شما مردم است. حضور مردم در روز انتخابات، حضوری واضحتر از همه جای دیگر است. همهی مردم کشور پای صندوقهای رأی میآیند و میتوانند بیایند؛ این یک حضور همگانی است. هر کس پای صندوق رأی میآید، در واقع رأی به جمهوری اسلامی، رأی به قانون اساسی و رأی به مواد غیرقابل تغییر قانون اساسی - یعنی اسلام و ارزشهای اسلامی - میدهد. حضور مردم، یعنی دفاع از جمهوری اسلامی؛ یعنی دفاع از قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی. این برای دشمنان ملت ایران مطلوب نیست؛ لذا سعی میکنند حضور مردم را کمرنگ کنند. (84/3/25 بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم)
✅(تلقی خطر برای استکبار با جدی گرفتن هویت اسلامی _ ایرانی )
آنچه امروز برای استکبار جهانی یک خطر تلقی میشود، این است که ملتهای مسلمان هویت و شخصیت و اصالت و استقلال خود را جدی بگیرند. (84/2/11 بیانات در دیدار مردم کرمان)
✅امروز تنها راهی که دنیای اسلام برای حفظ منافع ملتهای اسلامی دارد، اتحاد کلمه بر محور اسلام است؛ «نه» گفتن به اهداف و مطامع استعماری دشمنان و مستکبران است. هدف استکبار، محو هویت ملی و دینی در دنیای اسلام و بخصوص در خاورمیانه است. مقابلهی با این هدف، با اتحاد بیشتر، با همبستگی بیشتر، با تمسک به اسلام، با ترویج اسلام و با ایستادن در مقابل زیادهخواهیهای امریکا و مستکبران عملی است، و لاغیر. (84/6/11 بیانات در دیدار کارگزاران نظام)
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
#معرفی_و_ارایۀ_محتوای_کتب
به همت پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ـ قم، تلخیص برخی از کتب شاخص و تازه های نشر جهت سهولت برای مطالعه اساتید و سروران گرامی تهیه گردیده است.
📕کتاب «عقلانیت در آموزه های اعتقادی تشیّع از دیدگاه علامه طباطبایی و استاد شهید مطهری»
📝مولف: محمود سرافراز
📚ناشر: پژوهشگاه علوم انسانی امام صادق(ع)
📖تعداد صفحه: 192
🔖تعدا صفحات تلخیص: 55
🖥فرمت: PDF (فایل ضمیمه)⤵️⤵️⤵️
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
هدایت شده از میثم حبیبی کیان
تلخیص کتاب عقلانیت در آموزههای اعتقادی تشیع.pdf
1.02M
📕کتاب «عقلانیت در آموزه های اعتقادی تشیّع از دیدگاه علامه طباطبایی و استاد شهید مطهری»
🖥(فایل ضمیمه) فرمت: PDF
📌آقای سفیر
📌آشنایی با اندیشه ها و افکار دکتر محمد جواد ظریف 8⃣
🔸در هر جامعه ای، سیاستمداران از هر جنس، جایگاه ویژه ای داشته، طبعا بر سرنوشت آن جامعه اثرگذارند. در سپهر سیاست، از دیرباز تا کنون، خاطرات سیاستمداران، مورد توجه بوده، استفاده از این خاطرات، به عنوان تجربیات مفید و بعضا عبرت های درس آموز، می تواند چراغ راه محققان باشد. #آقای_سفیر (گفت وگوی محمدمهدی راجی با دکتر محمدجواد ظریف) از آن دست خاطراتی است که می تواند ضمن به دست دادن شرح احوال و تجربیات، در آشنایی با اندیشه ها و افکار وی نیز مؤثر باشد. در زیر، بخشی از این کتاب را مرور می کنیم🔸
◀️ جنگ ایران و عراق و پذیرش قطعنامه/ بخش اول
🔸شش روز بعد از شروع جنگ، یعنی در 6 مهر 1359 قطعنامۀ 479 را مطرح کرد که در آن حتی درخواست عقب نشینی و خروج نیروهای عراق از ایران را هم نکرده بودند. من در مطالعاتی که انجام دادم متوجه شدم که آقای مک هنری، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، در مذاکرات غیررسمی در زمان تصویب قطعنامۀ 479 گفته بود که منطقۀ اشغال شده توسط عراق، منطقۀ مورد منازعه است و باید صبر کنیم تا تکلیف آن در مذاکره معلوم شود. بنابراین حتی یک درخواست کلیشه ای مبنی بر آتش بس طرفین و عقب نشینی آنها به مرزهای بین المللی در قطعنامۀ 479 وجود نداشت. (ص 60)
🔸حتی از موضع حیثیت و حفظ ظاهر نیز شورای امنیت با ما بسیار بد برخورد کرد. برخورد این شورا با جنگ ایران و عراق، به ویژه در ابتدای آن، یکی از تاریک ترین صفحات حیاتش به شمار می رود. حتی تا پایان جنگ نیز حاضر نشدند نام عراق را در مورد استفاده از سلاح شیمیایی به زبان بیاورند. اولین قطعنامه ای که عراق را در این مسئله محکوم کرده است، مربوط به بعد از پایان جنگ می شود. در واقع این امر نشان دهندۀ شناخت کاملاَ نادرست شورای امنیت نسبت به ایران است. (ص 62-63)
🔸از نظر من، مجموعۀ دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی در سال های پایانی جنگ بد کار نکرد؛ اما به هر حال مانند یک دستگاه کارکشته که در شأن این ملت باشد نبودیم و هنوز هم نیستیم. (ص 77)
🔸قطعنامۀ 598 در اوج قدرت نظامی ایران تصویب شد!! فکر می کنم آنچه باعث شروع بحث قطعنامۀ 598 شد، فتح فاو و نگرانی از سقوط عراق بود. تا این که وضعیت جبهه ها تغییر اساسی کرد. ما فاو و مجنون را از دست دادیم و عراقی ها وارد خاک ایران شدند. قطعنامۀ 598 در یکی از بندهایش دستور به آتش بس فوری و عقب نشینی بدون تأخیر می دهد. زمانی که آتش بس را پذیرفتیم، عقب نشینی از خواست عراق به خواست ایران تبدیل شده بود. در زمان پذیرش 598 عراق می خواست مذاکره کند، اما ما خواستار آتش بس فوری بودیم. دیدگاه ما از نظر عملیاتی، در زمان مذاکرات قبل از تصویب 598، مبتنی بر ادامۀ جنگ بود. از نظر سیاسی نیز یک دیدگاه این بود که باید با شورای امنیت برخورد کرد و همان روش را ادامه داد. دیدگاه دیگر نیز بر تلطیف کردن فضا تأکید داشت؛ چرا که احساس می شد شورای امنیت به سمت تحریم ایران پیش می رود. به همین خاطر گروهی در بخش بین الملل وزارت خارجۀ ایران، معتقد به نوعی از بازیگری بین المللی بودند که در آن نقش فعال تری ایفا کنیم؛ یعنی خواستار این بودند که ما از حالت قهر با شورای امنیت خارج شویم. گروهی نیز در وزارت خارجه و بیرون از آن، این روند را قبول نداشتند. بالاخره تصمیم وزارت خارجه با همراهی حضرت امام این بود که ما استراتژی خاصی را در پیش گیریم و آن را ادامه دهیم تا از تحریم ایران جلوگیری کنیم. (ص 77-78)
🔸با توجه به اینکه در آن زمان آقای دکتر رجایی زیاد به تهران رفت و آمد داشتند، من بیشتر امور مربوط به مذاکرۀ 598 را انجام دادم.(ص 78)
📚 محمدمهدی راجی، آقای سفیر (گفت و گو با محمد جواد ظریف)، نشر نی
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی
#آقای_سفیر
#دکتر_محمدجواد_ظریف
📌امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای
📌مروری بر پرونده و مذاکرات هسته ای در زمان مسئولیت حجت الاسلام حسن روحانی 7⃣
🔸در هر جامعه ای، سیاستمداران از هر جنس، جایگاه ویژه ای داشته، طبعا بر سرنوشت آن جامعه اثرگذارند. در سپهر سیاست، از دیرباز تا کنون، خاطرات سیاستمداران، مورد توجه بوده، استفاده از این خاطرات، به عنوان تجربیات مفید و بعضا عبرت های درس آموز، می تواند چراغ راه محققان باشد. #امنیت_ملی_و_دیپلماسی_هسته_ای (خاطرات و یادداشتهای دکتر حسن روحانی از زمان مسئولیت پرونده و مذاکرات هسته ای ایران) از آن دست خاطراتی است که می تواند ضمن به دست دادن شرح احوال و تجربیات، در آشنایی با اندیشه ها و افکار وی نیز مؤثر باشد. در زیر، بخشی از این کتاب را مرور می کنیم🔸
◀️ روند تصمیم سازی و تصمیم گیری در دبیرخانه شورا ▶️
🔸در مجموع در دوران تصدي من، کمتر لازم مي ديديم نظرات احزاب و گروه ها را مورد بحث قرار دهيم. عمدتاً در شوراي عالي امنيت ملي، نظرات کارشناسي مطرح مي شد.
🔸در تصميم سازي و تصميم گيري معمولاً توجه چنداني به همة گفتمان هاي مختلف نداشتيم. براي نمونه گفتماني که به گروه کوچکي تعلق داشت يا نظريه اي که تنها نظر جمع خاصي بود، در دستور کار ما قرار نمي گرفت تا به اجماع نظر برسيم. آنچه در شورايعالي امنيت ملي بسيار تأثير گذار بود، گفتمان مقام معظم رهبري و رئيس جمهور و اکثريت مردم بود که در تصميم سازي و تصميم گيري تأثيرگذار بودند. هم اکنون نيز نظرات رئيس جمهور معمولاً در جلسات شوراي عالي امنيت ملي تأثيرگذار است؛ چون معمولاً رئيس جمهور نظر وزرا را هم همراه خود دارد، زيرا وزراي اطلاعات، خارجه، کشور و رئيس سازمان مديريت عضو شورا هستند؛ بنابراين رئيس جمهور غالباً مي تواند رأي اکثريت را کسب کند.
◀️ تعامل با سازمان ها و نهادهای بین المللی ▶️
🔸در کشور ما هيچ گاه اعتماد و اميدي به سازمان هاي بين المللي وجود نداشته است. اين هم به حوادث سال هاي اول انقلاب و جنگ تحميلي و عکس العمل آن سازمان ها برمي گردد. بنابراين، هيچ گاه انتظار نداشتيم سازمان هاي بين المللي به ما کمک کنند؛ معمولاً هم مصوبات آنها را حق نمي دانستيم و قضاوت آنها را هم عادلانه نمي شمرديم. در اين سي و چند سال هم کمتر قبول کرديم که سازمان ملل نسبت به مسئله اي تصميم عادلانه اي گرفته باشد. هم اکنون نيز در بحث هسته اي يا موضوع حقوق بشر در ايران، مي بينيم اين مراجع تصميمات عادلانه اي اتخاذ نمي کنند. معمولاً تصميمات اين نهادها جانبدارانه، ناعادلانه و تحت تأثير قدرت هاي بزرگ دنياست.
🔸شوراي امنيت سازمان ملل با توجه به نحوه عملکرد و ترکيب اعضاي آن و نفوذ آمريکا در آن معمولاً از نظر ما فاقد عدالت و بي طرفي ارزيابي شده است.
🔸اساساً در زمينة تعامل با محيط بين المللي نظرات متفاوتي وجود دارد. برخي معتقدند تعامل با غرب امکان پذير است و برخي هم بر اين باورند که اين امر به هيچ روي امکان پذير نيست. در ماجراي هسته اي هم به نظرات مختلفي برخورد مي کرديم. برخي مي گفتند اينکه شما مي خواهيد مسائل را با آژانس حل و فصل کنيد، از بنيان داراي اشکال است، چون آژانس به عنوان ابزار غرب در پي آن است که شما را فريب دهد و برخي ديگر تنها راه حل مسئله را کار با آژانس مي دانستند.
🔸اگر از سوي محيط بين المللي، فضاي مثبتي احساس شود، مي توان سياست خارجي را به سمت متعادل تري پيش برد. در هر موضوعي که خرد جمعي در تصميم گيري هاي سياست خارجي ما فعال بوده، بيشتر موفق بوده ايم و از خارج هم پاسخ مناسب تري دريافت کرده ايم. برعکس در مواردي که خرد جمعي حاکم نبوده و رويکردها بيشتر بر تصميم گيري جناحي مبتني شده است، رفتارها تهاجمي تر و متقابلاً پاسخ نظام بين الملل هم تندتر بوده است.
📚 امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای، دکتر حسن روحانی، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی
#امنیت_ملی_و_دیپلماسی_هسته_ای
#حسن_روحانی
📌یادداشتهای عَلَم
📌برگهایی از یادداشت های روزانه امیراسدالله علم، نخست وزیر و وزیر دربار محمدرضا پهلوی 9⃣
◀️یادداشت های سال 1346
🔸چهارشنبه 46/2/27
قدري راجع به افکار عمومي بحث پيش آمد. به هر صورت عرض کردم، من در قبال اعلي حضرت تسليم هستم، چون هم به شما معتقدم، هم دوستت دارم، بلکه مي پرستم؛ ولي لازم است آن چه به نظرم برسد بي پرده بگويم. چه شما خوشحال بشويد، چه اوقات تلخ. خدا عمرش بدهد، باانصاف است. از من هم نمي ترسد، چون امتحان داده ام.
🔸يکشنبه 46/2/31
تيمسار [سپهبد مرتضي] يزدان پناه نقشه هاي تاج گذاري را آورده بود. محل تاج گذاري در کاخ گلستان روي نقشه نمايانده شده بود. شاهنشاه فرمودند، اين مناسب نيست، خوب است عقب تر باشد. يزدان پناه مدتي احتجاج کرد و دليل آورد که عقب تر خوب نيست و دلائل را آن قدر محکم مي گفت که من داشتم متقاعد مي شدم، ولي شاهنشاه نشدند. بعد که حرف هاي يزدانپناه تمام شد، مهندس [محسن] فروغي عرض کرد نظر شاهنشاه درست است. محل هم همان جا انتخاب شده، يعني تيمسار اشتباه کردند. واقعاً من خجل شدم که چنان مسئوليتي دارد، يک بار هم به خودش زحمت مداقه و مطالعه نداده است. ولي تيمسار به روي مبارک نياورد. خدا عمر بدهد. شاهنشاه هم چيزي نفرمودند. اگر اعليحضرت فقيد بود، زير ضربات عصا حالش را رسيده بود. ولي اين پادشاه واقعاً يک انسان واقعي ست، ولي در عين حال همه را نمي شناسد. چندي پيش هم همين تيمسار جرأت نکرد قرارداد چراغاني را براي تاج گذاري امضاء کند، من امضاء کردم. وقتي گزارش را عرض کردم، خيلي خنديدند. فرمودند، همه چيز از من مي خواهند، ولي هيچ مسئوليتي حاضر نيستند قبول کنند.
🔸دوشنبه 46/3/1
عجب اين است که سپهبد تيمور بختيار و رئيس سابق اين سازمان که اکنون در سوئيس است با خسرو قشقايي هم عنان شده و بر عليه ولي نعمت خودش اقدام مي کند. کسي که صاحب ميليون ها دلار ثروت شده است. آن هم از زورگويي به مردم بدبخت ايران.
عصري لايحة خانواده را با [جواد صدر]، وزير دادگستري و دکتر [محمد] باهري بررسي کرديم. شب باز هم جريان را به عرض رساندم. وزير دادگستري مي گفت علماي بزرگي مثل [آيت الله محسن] حکيم در عراق، [آيت الله احمد] خوانساري [و آيت الله کاظم] شريعتمداري با آن موافقت کرده اند. عجيب است که صبح عرض کردم استاد [محمد] مشکوه ي اشکالاتي بر اين لايحه گرفته و وسيله دکتر باهري فرستاده است. امر فرمودند نکند تحريک خود باهري باشد. واي بر اين سوء ظن همايوني!
🔸پنج شنبه 46/3/4
صبح تلگرافي از اردشير [زاهدي] وزير خارجه رسيد که شاهنشاه فرمودند چرا مصاحبه با اشترن به اين صورت در آمده، توضيحات مفصلي ضمن عريضه به پيشگاه مبارک عرض کردم که قربان خاک پاي مبارکت شوم، خودت مصاحبه مي فرمايي، مرا در جريان نمي گذاري، نمي دانم بعد از آن نظرت چيست، باز هم ايرادش را به من مي گيري؟ خدا عمرت بدهد. ولي من که نوکر و غلام صميمي تو هستم، بايد بدانم که چه مي خواهي.
📚 یادداشتهای امیر اسدالله علم، دفتر اول، انتشارات مازیار
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی
#یادداشتهای_علم
#شرح_احادیث_اخلاقی_در_بیان_مقام_معظم_رهبری
موضوع : 🔅امید به رحمت الهی🔅
بسماللهالرحمنالرحیم
الحمدلله رب العالمین
🔰متن و شرح :
عَن أَبِی حَمزَةِ الثِّمالِی قالْ قالَ الصّادِقُ جَعفَرُ بنُ محمدٍ علیهماالسلام أُرْجُ اللهَ رَجاءً لَا یُجَرِّئُکَ عَلَی مَعَاصِیه (۱)
[به خداوند امید داشته باش؛ امیدی که تو را بر نافرمانی خداوند جرئت نبخشد.]
پس اولاً رجاء لازم است. امید به رحمت الهی، به مغفرت الهی، به عون الهی، اینها لازم است؛ تا جایی که یکی از گناهان کبیره را «یأس عن روح الله» (۲) دانستهاند.
پس رجاء را باید همیشه داشت؛ یعنی این ارتباط بین دل شما و خدای شما همیشه باید برقرار باشد؛ بدانید که میتوانید از او جلب رحمت کنید، جلب تفضل کنید، این باید باشد. منتها این رجاء و امید بهنحوی نباشد که ما را گستاخ کند بر انجام معصیت.
وَ خَفِ اللهَ خَوْفاً لَا یُؤْیِسُکَ مِنْ رَحمَتِه
[و از خداوند بیم داشته باش، بیمی که تو را از رحمت خداوند ناامید نگرداند.]
از آن طرف هم خوف لازم است. خوف از خدای متعال لازم است، که این خوف لازمهی معرفت است. کسی که معرفت [به خداوند] داشته باشد، خوف [از او هم] پیدا میکند. هر چه معرفت انسان بیشتر باشد، خوف او بیشتر است.
۱) الامالی شیخ صدوق، صفحهی ۶۵
۲) «ناامید شدن از مشمول رحمت الهی قرار گرفتن» که از گناهان کبیره است و در آیهی ۸۷ از سورهی مبارکهی یوسف تأکید شده است که:
یَا بَنِیَّ اذْهَبُواْ فَتَحَسَّسُواْ مِن یُوسُفَ وَ أَخِیهِ وَ لاَ تَیْأَسُواْ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِنَّهُ لاَ یَیْأَسُ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ
اى پسران من! بروید و از یوسف و برادرش جستوجو کنید و از رحمت خدا نومید نشوید، که از رحمت خداوند جز کافران نومید نمیشوند.
📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=30404
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
🔰#گزیده_بیانات_مقام_معظم_رهبری🔰
#هویت_اسلامی
✅( ملت ایران ملتی است مستقل، آزاد، هوشمند با هویت اسلامی _ ایرانی )
ملت ایران ملتی است مستقل، آزاد، هوشمند و بهشدت به هویت ملی و اسلامی خود علاقهمند؛ از هرگونه تهدیدی بهشدت بیزار و متنفر و غیرپذیرای دخالت خارجیها و سلطهی بیگانه؛ ملتی آقا و عزتمند که هر کس با این ملت از در صلح و مسالمت و دوستی و تعامل معمولی وارد شود، با ملتی خوب، پذیرا و علاقهمند روبهرو میشود؛ اما اگر کسی بخواهد به این ملت زور بگوید، تهدید کند، قصد سلطهی بر آن را داشته باشد و دائم چنگ و دندان به آن نشان دهد، معلوم است که این ملت، ملتی نیست که زیر بار کسی برود. (82/10/18 بیانات در دیدار مردم قم)
✅ ( ایران کشوری توسعه یافته با هویت اسلامی _ ایرانی )
اینکه نظام اسلامی بهعنوان یک معترض، و به قول خود حضرات، بهعنوان اپوزیسیون نظام جهانی، در نقطهیی از دنیا - که خیلی هم حساس است - ظاهر شده بود، در واقع این را کمرنگ میکرد. ناگهان سند چشمانداز بیستساله به عنوان سیاستهای نظام و مطالبات و سیاستهای رهبری مطرح میشود؛ آنوقت در پیشانی این چشمانداز، اینطوری میآید که «ایران کشوری است توسعه یافته»، تا میرسد به اینجا: «با هویت اسلامی و انقلابی و الهامبخش در جهان اسلام». معلوم میشود خواب آشفتهیی که در دل آنها امید بهوجود آورده بود، خواب بیتعبیری است. یعنی همهی برنامههای پنج سالهیی که از سال ۱۳۸۴ شروع خواهد شد و بر اساس سند چشمانداز بیستساله خواهد بود، باید در این خط و در این جهت باشد؛ همه باید اسلام انقلابی و ایران اسلامی را به معنای واقعی کلمه دنبال کنند و در جهان اسلام الهامبخش باشند. (83/12/27 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری)
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
#گفتار_پژوهی
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه ی علمی مناسب ، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است.
این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد:
✅ حجت الاسلام دکتر احمد دبیری
✅ عضو هیأت علمی دانشگاه یزد
✅ مدرس دروس معارف در گرایشهای مبانی نظری اسلام و اخلاق اسلامی و دیگر دروس تخصصی در مقاطع ارشد و دکتری
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامیـقم
📌فایل پیوست: محورهای اساتید ممتاز (دکتر احمد دبیری) ⬇️